Ahoj,
....kdyz pribrzduji na nerovnem terenu predni brzdou, mam pocit jako by se predni vidle kyvala vpred <---> vzad. /Riditka do predu vidle vzad a obracene/. Kdyz jsem dal kolo doma na stojan zkontroloval dotazeni vse je ok, rucne pohyb vidle nenasimuluji. jakmile vyjedu cejtim to zas. Cim by to mohlo byt, nebo je to jen jizdni vlastnost?
diky za rady
Copak ti říká fyzika - setrvačnost či zákon akce a reakce :o)))
:o))) jsem rad ze jsem te pobavil.
kdyz ono to vykla prilis neprirozene, na zakon akce a reakce.
Neco dela mekkost vidlice, neco pruznost a deformace pneumatik pri brzdeni, vliv ma treba pruhyb raminek brzd, jestli mas vecka, dalsi faktor je pruznost samotnych riditek (vaha tela pusobi setrvacnosti i proti nim). Nejaky pruhyb bude vzdycky, jak velky, zalezi na komponentech, co mas na kole. Ale zase nejdrassi neznamena automaticky nejtuzsi, treba karbonova riditka muzou mit za jistych podminek pruhyb i docela slusnych hodnot a to je treba pri pohlcovani vibraci naopak docela vyhodna vlastnost... Ale zase logicky az na ty riditka- cim je vsechno tuzsi, tim lip.
Brzdit nebo přibrzďovat na nerovném terénu přední brzdou je docela dobrá sebevražda, nemyslíte?
Proc? Myslim, ze vetsi sebevrazdou by bylo nebrzdit treba vubec :o) Predni brzda ma logicky vyssi ucinek nez zadni, nekdy zadni na urcitem povrchu nepomuze prakticky vubec, tak proc tu predni pouzivat jen na silnici? :o)
Ale jasne, ze nema smysl debatovat o pripadech, kdy neumim pri brzdeni prenest teziste dozadu nebo neumim davkovat brzdnou silu, nebo mi diky povrchu hrozi treba jasne zablokovani predniho kola pri jizde z prudkeho kopce. Tam uz musi byt rec o primerene rychlosti schopnostem mym a meho kola.
Mrkni se na spoj ráfku zda lícuje. Také mi to kdysi cukalo a chyba bala tam. Stačí zbrosit a je po problému.Tedy pokud máš véčka. u kotoučů mevím.
Tak jak to popisuješ to vypadá na vůli v hlavovém složení. Zabrzdi na místě přední brzdu a zkus celým kolem pohybovat dopředu a dozadu. Vůle by se měla projevit. Pokud jsi to již prověřoval, tak promiň, že jsem tě podcenil. Dosud tu totiž o hlavovém složení nebyla řeč.
Je to mimo mísu, ale taky se mi to stalo, ale na silničce. Měl jsem pocit, že se při brzdění říditka hejbou lehce dopředu a dozadu. Šroub co drží čelisti na rámu byl utažený dobře. Nevěsěl jsem, čím to může být. Za pár dní mi pak prasklo lanko na té brzdě. Souvislost?
Ahoj.
Taky mi to dělala velká vůle v ložiscích hlavového složení.
okrajove resim podobny problem, zkontroloval jsem a pak jeste nechal zkontrolovat hlavu, tam vsechno sedi jak ma, takze myslim ze (aspon u me) to dela vidlice, objektivne nema zadnou vuli, ale pri pohledu pres riditka to fakt vypada, jakoze celej predek drzi pevne (takze i vnitrni sloupky vidlice) a na nem (na tech vnitrcnich sloupcich) se dopredu a dozadu zmitaj ty vnejsi roury vidlice i s kolem... a mam plizive podezreni az obavu, ze s tim neudelam vubec nic, leda bych koupil kvalitnejsi vidlici..