Zdravím,
kupuju si nový tretry,konkrétně Lake MX 165,jedna z jejich výhod je podrážka Vibram,ale co to vlastně je?? Dočetl jsem se něco že je to dobrý pro horolezce,ale...hm,nějak si neplánuju někam dojet a pak hodit kolo na záda,vylízt třeba Machochu a jet dál...
Nevíte někdo k čemu to teda tak nějak je a co jsou výhody toho vybramu???
Mějte se a ať to šlape
Vibram by měl tlumit otřesy, měl by být šetrný ke kloubům a Macochu musíš nejprve slézt :o)))
Vibram je speciální druh podrážky, jeho základní vlastností je, že ho vyrábí jedna firma pro více výrobců bot, což není obvyklé. Je to příjemná věc, mám to na pohorách, sandálých i tretrách. Výhodou je, že tato firma vyvíjí stále lepší a lepší. Taky mi říkali v jednom obchodě, že není problém ochozené boty podrazit. Já jsem spokojen...
Když vyrazíš do Alp poznáš to brzo. Myslím, že se ne-vibram odře opravdu dřív a boty pak kloužou.
Vibram mám na tretrách(Lake) i na pohorách(La Sportiva). Ačkoli je to velice tvrdá podrážka a velice málo se opotřebovává, chodí se v ní dobře. (teda samozřejmě pokud je to potřeba, normálně v tretrách do práce nechodim) I když někdo jinej zase řiká, že jemu to nesedne. Teda chodí se dobře...řekněme do tý doby, než vlezeš na uklouzanej sníh, to je mazec.
Nakolik pohlcuje vibrace oproti jinejm , to říct nedovedu. Ale pokud je u tý tretry potřeba, aby byla podrážka pevná a dobře držela nohu s kufrem, tam bych řek, že je ten vibram dobrej. Takže závěrem, vibram je pevná, tvrdá,odolná podrážka pohlcující vibrace.
Jinak mě to taky docela udivilo, že dávaj na cyklotretry podrážku která se dává na pohory. Asi kdyby člověk to kolo někde ztratil....
Hele, nesejčkuj, to je dřív, než na nový boty - i bez vibramu... :o)))
Ale zas tak brzo snad ne? Já myslel situaci, a přiznejme si že se můžeme do ní časem dostat všichni, že třeba člověk vyrazí s kamarádama na kola a na nádraží zjistí, že si kolo zapoměl doma. No a mě aspoň bude po cestě z nádraží vibrovat vibram.
;-)
Nech bejt, mi co občas, malinko, zřídka tlačíme nebo trochu, trošíčku nesem víme proč to na podrážky cyklobot patří. Podrážka drahých north wave mi vydržela jen rok a půl. Nemají vibram, ten se pozná podle kouzelné žluté značky, mají nějakou červenou.
Jo a vlastně má tady snad někdo něco proti kombinaci horolezectví a bikeřiny:o)))
nemyslím, že by si kdokoliv dovolil jakkoliv zlehčovat bikolezectví v dikuzy ve který se vyskytuješ :-) Ostatně, kde tvé srdce bije, je jasný z každýho linku kterej vložíš - nepamatuju si jedinej, kde by na fotce někdo nenesl kolo na zádech :-)
Dals v sobotu tu časovku na Kleť?
Kdepak časovka. V dlouhodobých statistikách z toho závodu jsem zjistil, že tam kdysi jeden borec zajel čas 52 min. To je můj osobní rekord. Problém je, že ten borec byl v té pětileté statistice nejhorší. Vyhnul jsem se tedy těžké porážce, ale zase jsem si tam vyjel po červené (z části)od Chvalšin. Mám 26 výjezdů letos, musím to dotáhnout na 40.
Tak to máš každý týden jeden výjezd a po 14ctý ti to vyjde akorát na Silvestra :o)))
V podstatě by to mělo být něco jako železný piliny přimíchaný do gumy, ze který se normálně dělaj podrážky, takže bota pak lépe drží na skále, podrážka je pevnější apod. Používá se to hlavně u kvalitnějších pohorek, setkala jsem se s tím i u trekových sandálů, ale u treter bych to považovala spíš za marketingový trik. Ale nevím, v tretrách se nevyznám, u těch pohorek to nějaký smysl určitě má!
Tak jsem ti k tomu vibramu něco našla
http://www.grisport.cz/index.php?ID=1236
a ještě něco k tvrdé realitě :o)))
http://cross.wostok.cz/notes/index.php?p=80
A nebo http://www.vibram.com/
Na tom grisportu pisou, ze ma dokonalou prilnavost za mokra...tak s tim nesouhlasim:-) Mam nekolik bot s vibramem a ani jedny na mokru nedrzi. Je to klasickej problem vsech turistickych bot. Bud maji dokonale odpruzenou podrazku, ktera je tvrda a malo se opotrebovava, ale na mokru klouze. A nebo naopak....napriklad nove Mainly. Maj mekci, pry uzasne prilnavou podrazku, ale moc nevydrzi.
Jinak vibram na kole mi prijde fajn...vzdyt zrovna na kole je tolik razu a navic chodidlo je zatezovano jen na male casti. Me se teda obcas stava, ze po delsi trase, pri pouziti normalnich civilnich bot, jeste nekolik hodin po slezeni z kola citim pedal na noze:-)
Vibram je italska firma ktera dela podesve na turisticke a horolezecke boty.Zalozil ji nejakej Vitale Bramani.Zacal nekdy v tricatych letech minuleho stoleti tim ze pote, co zahynulo v Alpach 6 jeho spolulezcu kvuli blbym botam,rozhodl se vymyslet nejakou univerzalne pouzitelnou botu do hor.Dopadlo to jako normalni pohorka se zabudovanyma hrebikama v podrazce,ale melo to uspech,takze po valce zalozil tuhletu firmu,ktera ted ma docela hodne velky renome a dela podrazky do vsech moznych bot,i kdyz uz ted bez tech hrebiku.
Mám taky tretry od Lake ( MX 60, bez vibramu ) a řeknu Ti, někdy by jej fakt ocenil.- prodavač mi je nabízel. Protože součástí mého skoro každodenního ježdění je i zruba 1,2 km přesun chůzí a to včetně 4. pater beton. schodů, a právě na nich to nepěkně skřípe a taky klepe, jak když jde ženská na vys. podpadcích. Kolegové hned vědí, kdo se to blíží. Ale pohyb v tretrách v terénu nemá chybu.
mám ty samé boty, jsou super, ale na chození to nějak není :-)
http://www.prodejkol.cz/doplnky/234/lake-boty...
:-)
Jednou z hlavních výhod podrážek VIBRAM je to, že mají speciálně navržené rozložení vzorku a to tak, že mají samočistící schopnost. Boty totiž nejvíce kloužou, když se podrážka zanese blátem. A taky na podrážce kombinují růbné tvrdosti směsi. Je to asi jako na kole. Taky potřebuju mít čistý vzorek aby pořádně zabíral.