Pozoruji jak mi dělá potíže (mj.) vybrat na mtb zatáčku ve sjezdu. Určitě je na to nějaká metodika a určitě o tom něco víte z vlastní zkušenosti.
Mimo jiné nevím jestli může biker sundat nohu a lehce s ní brousit terén na vnitřní straně zatáčky. Jako kluci jsme to považovali za vrchol elegance. I velký Garry je na kultovní fotce zachycen v zatáčce s jednou nohou dolů z pedálu, ale to už je 30 let stará foto. Tak nevím jestli je bikerské mít v zatáčce nohu dolů z pedálu. Mám strach, že si takto ještě snáz rozbiji ústa, ale zase jestli je to bikerské...., nevím si rady.
Nevím jestli je to bajkerské, ale taky občas sundávám vnitřní nohu. Nebo ji jenom vycvaknu z pedálu a vytočím koleno podobně jako Valentino Rossi. Sice to není bajker, ale je to profík, což se pozná podle počmáraný kombinézy. Jenom nebrousím terén kolenem, protože by to dost bolelo. :-))))
Terén nebrousím ani nohou, ale jenom kopíruju. Jsem drobnej škudlil a je mi líto zbytečně drhnout podrážky. Navíc jsem extrémně šikovnej, takže to ani není potřeba.
Až vyrosteš, můžeš to taky zkusit ;-)
ve sjezdu, t.j. ve vetsi nez male rychlosti?
to bych radsi nohou nic nebrousil a nechal si ji pekne zacvaklou v pedalu. strkat ji dopredu je jenom jedna velka koleda vo peknou zlomeninu. moje metodika je, v rychlosti - ve sjezdu, blizit se k lyzim, t.j. odhadovat kdy a kde a jak zatocim predem, jit v zatacce do slapek abych drzel stopu, a i do riditek, pokud to neni silenej krpal. proste kolo ridit s urcitou rytmikou
Nohu z pedálu nesundávám. S tím zraněním by to mohlo dopadnout tak jak píše Aladin. Taky se dá při zacvaknutých keckách rychleji reagovat na případnou krizovku a šlápnutím do pedálů ji vyřešit. Jiná situace je na ledě - tam si občas botu minimálně vycvaknu a někdy jedu jak na ledové ploché dráze.
Viděl jsem ale pár videí, kde si sjezdaři nohu z pedálu sundávali - to byly ale tratě, kde my obyčejní smrtelníci nasazujeme lana a karabiny a začínáme slaňovat...
bikerský je si rozbít ústa. Z spdček biker vycvakne zásadně až po té co se potřebuje vyhrabat z pod kola.
to není pravda, SPD alespoň ty lepší tě vycvaknou při pádu. Mám s tím už zkušenosti a po každé, když spadnu, tak mě vyhodily.
možná Tě vyhodily, ale bylo to nebajkerské (stejně jako je nevodácké pustit za jakýchkoliv okolností pádlo)... :-)
Dobrý no, takže, abych byl real bajker, tak si utáhnu pedály na takovou hodnotu, že z nich nohu téměř nedostanu ven :-D
..a eventuelně si bikersky zlomit kotník...:-))
před neznámou zatáčkou vždy slezu z kola, pomocí technických prostředků zaměřím poloměr, náklon, kvalitu povrchu a ostatní nezbytné parametry, bezdrátově přenesu do přenosného PC, počkám na výtisk doporučené rychlosti a náklonu z termo tiskárny, pomyslím na přihlouplé takébikery a pokračuji. Zdravím NaJKole.
No já to většinou protlačím bez těhle obstrukcí, ale ti bikeři co mne předjedou si to zjevně užívají a to bych chtěl taky.
Si z toho někteří děláte srandu, že? Já to poznám.o))) Co je to projet zatáčku jsem poznal na Eisjochlu, viz např. http://www.pbase.com/peterbray/alps_crossing_2005
Projel jsem tam asi tři úplně v horní partii (ta na tom odkazu moc není vidět) a byl jsem z toho úplně, ale úplně hotovej. Okolo mě to svištěli mladí němci a "adrenalin jim stříkal z uší" (tenhle výraz jsem někde četl).
Tak na takovýchto "kamzičích" stezkách jezdí praví bikeři?
Tam bych měla problém jít pěšky (díky závratím). Nikdy ze mě nebude biker(ka), jsem moc ráda cykloturistkou. 8-)))
No bikeři to jezdí. Já to nosím (zatím). Ale nezoufám, budu taky bikrem až budu velkej. Chce to jen pevnou vůli.Závrať je nepřípustná jen na pár alpencossových místech. Je to např. ta soutěska jak je na některých těch fotkách, tu jsem ještě nejel - tedy vlastně nenesl. Ale Schrofen pass mám už za sebou, tam to se závratí fakt nejde.
Takže jinde jsou důležité ty zatáčky - zkus to!
Kdyz se tak na to divam, ach jo... Kdybys vedel, jak jsme byli letos v srpnu blizko Val d'Uina, 2x jsme meli v planu pres ni jet a vzdycky snih nebo cely den vyslovene padala voda z nebe :( Ale i jinde okolo tam bylo super. Takze pristi rok :o)
Vy si z mých těžkých starostí děláte normálně srandu:o))). Se svěřím, že neumím zatáčky (něco jako kdyby mne trápily v pubertě uhry) a Vy tohle!
Zatím se z realistických doporučení zdá, že sundat vnitřní nohu v zatáčce může být elegantní, zdá se, že to není nebikerské, ale je to určitě o ústa. Dobře, dík. I ostatní realistická doporučení prostuduji a vyzkouším. Ale já jsem přesvědčen, že existuje nějaká ucelená metodika na průjezd ostré terénní zatáčky. Určitě jsem to někde viděl. Na internetu to nemůžu najít. Jde o to jak najíždět, jaký náklon atd.
Jinak obtížné zatáčky, které neprojedu se nacházejí i u nás v horách přímo nad vidlákovem!
Stejně je to zajímavý, když se lyžaři začnou bavit jak se dělá, co já vím, příbramského oblouk, tak hned všude plno metodiky apod. Bikeři z toho mají srandu.
Taky jsem videl skrtat vnitrnim kolenem o zem. Pravda, nebylo to v terenu, ale byli to superbikeri.
Tady máš problém zatáček vyřešený. :-))
www.cykloplzen.cz/stahuj/zaujimavyadrenalin.wm
To je hnuuusnýýý a bez zatáček! o)))) Na to se podívejte.
Normalně pracovat s koleny, v zatacce vnitrni koleno tahnout od sebe a vnejsim se dotykat horni ramove trubky!
U mě jsou to tři možnosti:
1) Pláště s výbornou adhezí plus vykonné brzdy, a prostě neustále přibržďuji, takže do takové zatáčky vjedu s minimální rychlostí, tam povolím brzdu a v pohodě zatočím, a zase na brzdu.
2) Viz 1) ale když to už vypadá hodně hustě na sklouznutí (třeba šikmý sklon plus kluzký povrch), tak si vnitřní nohu pro jistotu vycvaknu, zem nekopíruju, ale jsem připraven se opřit kdyby to ujelo.
3) Vedu, když už je to moc.
Ani jedno není bajkerské, ale díky tomu zatím žiju.
Rozhodně to není bikerské, ale zatáčka se dá projet třemi způsoby. Pomalu,rychle nebo s BMW
Mas na mysli takove BMW? :)
http://www.bohp.net/pict5/news040614crash13.jpg