Poslední dobou se potýkám s problémem, pokud nasazuju pláště, tak mi vždycky házejí do stran. Do nedávna mi to ještě nedělalo. Nechápu proč, můžu ty gumy namazat třeba vodou s mýdlem, ale stejně to hází. Různě prohazuju, 1.90 (Rubena Racing kevlar - modré, Ritchey Speed Max), 2.10 (Maxxis Ignitor, určitě i Racing Ralph jsem raději nezkoušel)......ale stejně nesednou nebo bůhví co dělají. Pro jistotu jsem nechal vycentrovat zadní ráfek, protože tam mi guma hází vždycky víc (na předním se občas zadaří, že vůbec), ale nic se nezměnilo. Už jsem z toho zoufalej. Ráfky mám nějaký Disc Comp, co byly na kole. Celé černé tvarem podobné např. X717. Ještě mě napadá, že mi vzdadu odchází náboj......kazeta už moc pevně nedrží a klepe do stran při točení, ale to asi na pláště vliv nemá. Uvítám každou radu.
Obcas muze pomoct i to, ze plaste nafouknes na maximalni povoleny tlak, ono v tom "lupne" a usadi se to. A potom uz jenom upustis, na kolik chces. Jeden plast mi taky hazel, hral jsem si s nim behem pumpovani a sedl mi. (Continental Explorer v kevlaru, rafky Mavic 317-ky disc) Netusim ale, jestli ma rafek nejakou souvislost s hazenim plaste.
Někdy se fakticky nepodaří plášť srovnat-sejde se větší ráfek na horní hranici normy s pláštěm menším a je průšvih jako Brno.Ale pokud už byl nasazený a nedělal to,je to v montáži.Já používám origo pastu co používají autoservisy,dobře namažu oba boky dokola a pak jak píše někdo výše nafouknu na max. tlak-dobrý plášť si "skočí" za patřičného zvuk. efektu na místo sám,horšímu se musí pomoci prsty a vytahovat ho nad ráfek,někdy je to "dvouchlapák" a potíme se u toho dva.Ale jak říkám-existují i takové případy kdy to fakt nejde.
Něco podobného jsem řešil před lety. Po demontáži jsem zjistil že je křivá velovložka a nejde srovnat. Po výměně za novou problém zmizel. Ještě mně napadlo pokud jsou pláště použité jestli není porušen kord, stává se to po defektu.
Pochopitelně jsem to bral tak,že vady pláště a špatné usazení vložky v ráfku je už vyloučeno,to je ta první věc po které jdu.
Kord je vnitřní tkaná textilní či kevlarová kostra pláště, teda to, co drží gumu pohromadě a dává jí tvar, tuhost a odolnost proti průrazu. :-)
Taky to je to co jsem si zapoměl prohlédnout když jsem kupoval Rubeny. Tak že pokud kupujem pláště podíváme se dovnitř jestli je ta tkanina všude stejně rovná a vlákna ve stejných rozestupech. Pokud je klikatá a rozestupy se náhle mění jako u Rubeny je to shit a bude to na 100% házet.
Ještě jsem zapoměl. Pokud nastane defekt a plášť propíchne nějaký střep. Na 90% přeřízne nějaké vlákno kordu, někdy jich přeřízne i několik. To co není z venku téměř vidět má však katastrofální důsledky pro tuhost celého pláště. Po nahuštění se tak může stát že začne házet. Daleko horší ale je, že může takto oslabený plášť prakticky kdykoli prasknout. Zkus si vzpomenout jestli jsi na těch pláštích neměl někdy defekt.
tak a ještě jsem to dneska jednou sundal a všiml jsem si, že tu vnitřní vložku mám na některých místech trochu posunutou výš nebo naopak. Na fotce to jde celkem vidět. A zajímá mě jestli to může mít vliv na to házení.
http://marekpokus.borec.cz/velo.jpg
Vložka musí být naprosto rovná. Pokud se nasadí křivě, nafoukne se to a jezdí se na tom, jsou pak tyto deformace nevratné. Doporučuju vyhodit, dát novou a před nahuštěním pečlivě vyrovnat.
Aha, takže toi vypadá, že by to mohlo být i ono. Kolik takové dvě vložky stojí a trochu blbý dotaz, jak se to tam uchycuje?
Dají se koupit od 20 do 100 kč. Já používám za 25 kč ale značku si nepamatuju. Nijak se to neuchycuje, prostě se to tam šetrně přehodí a pečlivě srovná a je to.
Ale pak, přeci když na to nasazuju plášť, tak s tím zákonitě musím pohnout
Vložka musí mít stejnou šíři jako vnitřek ráfku a to na milimetr! Já to měřím šuplerou a i přesto že pláště prohazuju dost často, vložka tvar nemění. Z tvé fotografie je patrné že výrobce použil příliš úzkou vložku. To je bohužel úplně normální, viděl jsem Rock Machine který měl vložku tak úzkou že otvory pro dráty prořezaly duši přímo na ráfku.
Ještě se mi nikdy nepohnula, ale pokud z toho máš strach, tak můžeš použít textilní vložku do ráfku. Ta má na jedné straně lepidlo, takže po nasazení drží na místě. V případě potřeby jde lehce odlepit a případně použít znovu (ikdyž při ceně 20 Kč se to samozřejmě nevyplatí). Na jednom svém kole ji používám a je stejně bezproblémová jako plastové vložky.
neříkám že je to zaručená rada, ale zásadně nemažu. dělám to tak: nasadím jakýkoli, starý či nový plášť, mírně nafoukám, mírně! pak celý plášť rukama pomačkám, kolo roztočím, tam kde házi dorovnám, zase rukama a pak dofoukám natvrdo a dobré, zatím se mi za léta praxe tento postup vždy osvědčil.