reklama

Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

Psycholog zjistil, že řidiči míjejí cyklisty těsněji, pokud na nich spatří helmu. Když si ji cyklista sundá, řidiči se mu ze široka vyhnou. Riziko vzniku nehody, tak klesá.

http://www.osel.cz/index.php?clanek=2109

[ Zpět ]
Datum: 14.09.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (kure(c)vindalu ([email protected]))
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

         

    Já si říkala, kdy a kdo tuhle hovadinu vytáhne...
    Ať žije statistika a výsledky studií britských psychologů... Mimochodem - v sobotním Blesku byly publikovány jejich studie, jak rozeznat typy mužů podle toho, jak a čím se baví u močení...

    Kdo tomu chce věřit, ať tomu věří - já helmu z hlavy prostě nesundám, i když tím cyklistika utrpí na kráse...

    [ Zpět ]
    Datum: 14.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

           

      hele radko bacha ať se nesekneš! Vono na tom asi něco bude. Jak mě tuhle skřípla ta octavka, tak jsem měl na hlavě helmu :-)

      [ Zpět ]
      Datum: 15.09.2006
      Autor: alvp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

             

        Chceš říct, že kdybys ji neměl, tak by tě neskřípla?!?

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (radka)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

             

        chce povedať, že vďaka nej sem píše, len sa hambí to priznať:-))))))))

        [ Zpět ]
        Datum: 16.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (joci)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    Diky za odkaz, hned jsem to poslal jednomu vasnivemu propagatorovi prileb :)

    Akorat jestli ma statistika pravdu, tak bych nechtel videt, v jake vzdalenosti by me auta mijela, pokud by nebyly videt moje dlouhe vlasy (pokud to staci k zisku 14cm) a nosil prilbu.

    Ale jinak se o ucelnosti prilby hadat nebudu, akorat mne prilba nejak nevyhovovala a zatim nastesti zadny uraz. Statistika z Britanie ale bohuzel vubec nemusi platit u nas...

    Moje pozorovani vychazi spis, ze cim rychleji jedu, tim vetsi mezeru mi vetsinou nechaji, takze nebezpecne je hlavne jezdit pomalu :)

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Jerry99)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

         

    Držím všem palečky, ať dojedou vždy do cíle své cesty ve zdraví. Pokud si někteří myslí, že je statistika ochrání víc než přilba, ať si ji tedy zkusí nasadit na hlavu jezdit s ní.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Papji ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

         

    Pro to, aby se motoristi široce vyhli je dobrá asi 0.5 metrů plácačka trčící doleva přidělaná na nosič. Osobně jí nemám, protože po silnici skoro nejezdím, ale lidi co jí vozej tak si to skutečně pochvalujou. A to mají i helmu :-) Neestetické, ale praktické.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Šlojíř)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

         

    Už několika mým kamarádům zachránila přilba život. Naposledy před necelým měsícem - stačilo trochu deště a po pádu a nárazu na kámen přilba v oblasti spánku praskla. Mám jich takto vyfoceno několik. Pokud by přilbu nenosili, těžko by si dnes mohli ověřit, zda má pan psycholog pravdu.
    Kdo jezdí bez přilby, zcela vědomě hazarduje se svým životem (a vůbec to neplatí jen pro jízdu na silnici).

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

           

      Plně potvrzuju, já už při pádech zlikvidoval přilby tři, z toho dvakrát při střetu s autem. Všechny byly prasklé v oblasti spánku, či kousek nad ním...

      [ Zpět ]
      Datum: 15.09.2006
      Autor: Tomsa
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

             

        Nemám nic proti přilbám, ale podle toho, co píšeš není nebezpečná jízda na kole, nebezpečnej jsi ty sám sobě ! :-) Častý pády pochopím u horáka v terénu, ale proč hned dvakrát o auto ??

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (ronda)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

           

      Souhlas, taky mám tu zkušenost, naštěstí ne u sebe.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.09.2006
      Autor: john
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    název serveru osel.cz je poměrně výstižný...

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Aladin
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    Jestli to nebude třeba tím, že cyklista bez helmy je pro řidiče jen "výletník", který je na silnici nevyzpytatelný a vlastně nebezpečný všem... Proto ho objíždějí daleko větším obloukem než "závodně" vypadajícího cyklistu, který by teoreticky měl mít už nějaké zkušenosti s jízdou mezi auty a tím pádem i "čitelnější manévry" na silnici... Samozřejmě, že výjimky potvrzují pravidla ;-)))

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Jarda
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

           

      No ja mam zase zkusenost presne opacnou, uz jsem to psal i v jinem tematu. Kdyz jedu do prace na kole bez dresu a vetsinou i bez prilby, skoro pravidelne se mi stava, ze me okolojedouci auta ohrozuji, necekaji, ze muzu jet tak rychle, asi. Na stejne trase, kdyz jsem v barevnem dresu a s helmou, mi okamzite nechavaji odstup a nepodcenuji. Neni to podle me o tom, ze by ridici byli a priori hovada, ale spousta z nich neumi odhadnout, jak predjizdet cyklistu nebo si ho proste nevsimnou :(

      [ Zpět ]
      Datum: 17.09.2006
      Autor: vasek
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    Riziko nehody klesne, když jede dotyčný bez helmy a veme si triko POLICIE ČR. Obušek k pasu, pochopitelně z levé strany, aby byl dobře vidět. Pistoli nemá cenu si brát (atrapu), ta je moc malá a prasátko řidič by ji včas neviděl. Na kolo si dát také nějaké nápisy. Každý dle svého uvážení :))

    A teď vážně. Helmu nemám, ale články na této diskusi mě přiměli k zamyšlení. Před asi 14 dny jsem si pár helem omakal a vyzkoušel. Pořád se rozhoduju jakou si vybrat. Jezdit bez helmy je blbost!! Ať si psycholog povídá co chce. Je stejně JENOM na nás, jak se rozhodneme. Jinak neřekl bych, že když jezdím bez helmy, že by mě všechna auta objížděla. Třeba na silnicích 1. třídy. Ale na silnicích s menším provozem mám zkušenost, že ve valné většině případů si odstup drží. Ono na frekventovaných silnicích stačí, že jede pár řidičů jako prasátka a některé to pak taky k takové jízdě vyprovokuje. Dvojtečka by asi poznamenal, no Češi, není se co divit. Každý národ je nějaký, jestli jsme špatní či ne, toť otázka. Jsou tu 2 skupiny cyklistů. Bez a s helmou. Podle psychologa mají řidiči větší strach z případné nehody s cyklistou bez helmy. Neplatilo by tedy, že kdyby nosili helmu všichni, tak by se řidič nemohl rozhodovat koho více respektovat? Nerespektoval by nás pak jeden a ten samý řidič úplně stejně? Toť otázka, zda by nás pak těsně míjel nebo si držel větší odstup?

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Bubík
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

           

      Psycholog přece nikoho nenavádí k ježdění bez helmy, jenom srovnává chování řidičů. Je každýho věc, jak se rozhodne. A až vyzkoušíš to policejní triko, tak napiš jak to funguje, anebo jestli ti za to policajti vysolili pokutu.:-))

      [ Zpět ]
      Datum: 15.09.2006
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

             

        Máš pravdu, že psycholog nikoho nenavádí k ježdění bez helmy, ale reakce na onen článek na http://www.osel.cz/index.php?clanek=2109 hovoří za vše.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (Papji ([email protected]))
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

             

        Máš pravdu, nikomu nic nenutí.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.09.2006
        Autor: Bubík
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

         

    Hmmm....výzkum....psychologickej. Oni taky některý vědci třeba zkoumaj vliv falešného zpěvu člověka na rozmnožování berušek. Bych nerad, aby mě s rozbitou palicí nějakej vědátor v nemocnici přesvědčoval, že tu hlavu opravdu, ale opravdu vlastně rozbitou nemám, že dle výzkumu to mám proto, že nějakýho magora nakrkla moje přilba.

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Zakarr
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    Jedno z oblibenych rceni statistiku je: "neverim statistice, kterou si sam nezfalsuji..." Takovych vyzkumu uz bylo a bude...

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: myshak
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

           

      Autor: Winston Churchill (jeho výrok se netýkal statistiky, ale výsledků průzkumu, nicméně zlidověl a je používán všude tam, kde se odkazuje na ankety, průzkumy, statistiky a pod.).

      [ Zpět ]
      Datum: 18.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (Švestka)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

         

    Výzkum provedený v Anglii nelze brát v Česku vážně!!! V západní evropě auto jedoucí za vámi předjíždí pouze když je to bezpečné. Jel jsem přes jeden pass z Švýcarska do Itálie, za námi nejspíš nějakej bankéř asi z partičky golfu ze svatého mořice v naleštěném ferrari. Ten chlap se coural za námi v pohodě 1,5 km serpentinami a ani jednou nezatroubill a když jsme se mu na širším místě konečně uhnuli ještě nám zamával a popřál šťastnou cestu! České prase vás musí předjet i kdyby vás mělo zabít a je mu jedno jestli blikáte, máte přilbu nebo kolo olepené odrazkami. Mně málem orval buzerant v oktávii i když jsem měl na sobě reflexní vestu. Není to přilbou,
    JE TO V LIDECH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    [ Zpět ]
    Datum: 15.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Petrun)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

           

      Přesně, to samý jsem zjistil ježděním po Horní Lužici. Nikdo nepředjede cyklistu, pokud jede někdo v protisměru.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.09.2006
      Autor: abernathy
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

             

        No je to blbý, vždycky mi to trochu připomene "na Západě i hovno voní", ale bohužel pro české řidiče je to tak, v Horní Lužici a v Sasku jezdím pravidelně. Nedávno mi jeden řidič tvrdil, že u nás každý jezdí jako prase protože je na silnici moc děr a řidiči jsou z toho vystresovaní. Nejsem psycholog ani řidič tak nevím.

        [ Zpět ]
        Datum: 18.09.2006
        Autor: petrp
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

           

      MAS PRAVDU JE TO V LIDECH!jSEM ŘIDIČ S POVOLANI(tir)TO JE TO VELKE CO VAS MALEM SFOUKNE.jSEM I CYKLISTA,CELKEM DOST CO MAM ČAS.JEZDIM PRILBA,VSICHNI U NAS MALOMESTO SMĚJOU ALE TAKY NEJSEM SEBEVRAH.NA SILNICI 1 NA KOLE VŽIVOT NEPOJEDU.MĚ OSOBNĚ UŽ SE STALO ŽE JSEM POTKAL CYKLISTU NA DALNICI ZA SNEŽENI A JEL DO PROTISMERU.MĚL SEM CHUT HO .....

      [ Zpět ]
      Datum: 16.09.2006
      Autor: Neregistrovaný uživatel (ERVIN)
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

             

        Mě se stalo neco podobnýho. Jedem občan národnostní menšiny si to jednoho jarního odpoledne vyrazil po dálnici z Mohelnice na Olomouc. Asi dvou kilometrech si to rozmyslel a po krajnici rychlýho pruhu se vracel zpázky. Helmu rozhodně neměl a jestli ho auta míjeli těsně nebo ne to nevím.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.09.2006
        Autor: volvej
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    Ještě před necelým půl rokem jsem jezdil bez přilby, teď už bez ní nedám ani ránu, přeci jen dost často si nabiju kušňu sám někde v terénu a to pak přijde vhod.
    Vliv toho, jestli přilbu mám nebo nemám jsem na silnici nezaznamenal. Po 1.7. se situace trošku uklidnila, ale pořád je to stejné sem tam slušný řidič, sem tam prasátko. Jestli je vliv toho, že mám přilbu, v Čechách řekněme statisticky rozdílem 20% řidičů, kteří mě místo o 1 metru objedou o 50 centimetrů, tak to vážně neřeším. A až o mě někdo jednou škrtne, tak ta přilba rozhodně přijde vhod.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

           

      Když si myslíš že je u nás tolik slušnejch řidičů tak mi řekni jaké procento z nich dá blinkr když tě předjíždí, jak jim ukládá vyhláška, a kolika z nich nestojíš ani za to málo. Já osobně řidiče který nedodržuje vyhlášku automaticky považuju za prase.

      [ Zpět ]
      Datum: 16.09.2006
      Autor: Petrun
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

             

        No, řekněme že tak 40% řidičů mě objede vcelku slušně, a z toho tak polovina velmi slušně (tzn. skutečně počkají na bezpečné předjetí) a zároveň dají blinkr. Takže dle tvého soudu bych za prasátka musel považovat cca. 80% řidičů, já osobně tvrdím že tak 20% je velmi slušných, 60% jsou typičtí Češi a 20 % jsou totální hovádka. Alespoň taková je má zkušenost.

        [ Zpět ]
        Datum: 16.09.2006
        Autor: Neregistrovaný uživatel (MatyxCZ)
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

               

          Z těch řidičů co tě objede celkem slušně, to 3/4 nedělá pro to že by si vážili tvého zdraví a života, ale pro to že se bojí o svoje prachy.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.09.2006
          Autor: Petrun
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu rizik

         

    Ani jsem nedočetl příspěvky do konce.
    NENOSÍM HELMU JEN PRO PŘÍPAD, ŽE BY MNE SRAZILO AUTO.
    Já sice nejsem psycholog, ale už jsem zjistil taky hodně hovadin. Jenže je nepublikuju.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.09.2006
    Autor: Bejbís
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    cyklistom-psychologom doporučujem nosiť prilbu vo farbe trika, bezhlavému jazdcovi sa vyhnú všetci

    [ Zpět ]
    Datum: 16.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (joci)
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Nošení cyklistické helmy vás vystaví většímu r

         

    Myslím, že je na tom něco málo pravda. Jízda bez přilby mě příjde dost nebezpečnější.

    [ Zpět ]
    Datum: 16.09.2006
    Autor: Neregistrovaný uživatel (Cykloš ([email protected]))
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

153 cyklistů (12 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024