Nekolikrat jsem v posledni dobe jel na kole v noci a docela mi pusobi problemy svetla aut. Mam stareho favorita s obycejnym svetlem na dynamo, ale na silnici v uplne tme vidim docela rozumne (v noci mimo silnici nejezdim).
Problem ale nastava kdyz potkam auto, protoze polovina aut prepina na potkavaci svetla tesne nez mne mine, jen nekteri zapnou potkavaci svetla hned kdyz me uvidi a pomerne hodne ridicu se neobtezuje vubec dalkova svetla vypinat. Dokud to auto jede proti mne, tak silnici vetsinou nejak vidim (akorat projizdim diry ktere bych normalne mohl objet), ale v okamziku kdy me auto mine, nekolik vterin vidim jen tmu.
Na rovne silnici je to "jen" hodne neprijemne ale vcera jsem jel klikatou silnici lesem a kdyz jsem v zatacce potkal auto, ktere krome dalkovych svetel jelo navic stredem silnice, mel jsem dost problem odhadnout kudy jet, abych do auta nenarazil a zaroven zustal na silnici. :(
Mate nekdo nejake zkusenosti nebo reseni? Uvazoval jsem o lepsim svetle, ale silnejsi dynamo nez 3W se zrejme koupit neda (to zvlastni co se zaplete do dratu se mi moc nezamlouva), dve dynama bych uz tezko utahl a po par desitkach km je znat i jedno dynamo.
Svetlo na baterie nechci, protoze bud sviti malo (srovnatelne jako moje) nebo vydrzi jen 3 hodiny, coz mi nestaci a vozit zasoby nahradnich baterii nebo akumulatory nechci.
Experimentovat s luxeonem jsem se zatim neodhodlal, protoze bych se musel vzdat predni zarovky a stavet regulaci se mi moc nechce. Ze by se dalo koupit cele predni svetlo s luxeonem pro pripojeni k dynamu jsem neslysel :(
Problem ale asi bude, ze ani sebelepsim svetlem nedonutim auta prepinat svetla a na kole tezko muzu konkurovat 2 x 50W... :(
Stitek na helme vcelku dost pomaha.
souhlas, ksilt na prilbe pomuze. Vic se mi osvedcila
lampa - celovka.Staci s kryptonovou zarovkou. Muzes si s ni posvitit "metr" pred kolo a divat se tam /protijedouci auto neoslni/ anebo posvitit autu v protismeru do kabiny kdys vcas neztlumi svetla. Pokud ovsem narazis na nekoho kdo ti to chce vratit :-(. Problem s vydrzi baterek se mne netykal, jezdil jsem potme jen par hodin nicmene pomoct by mohli velke clanky / D/ pripojene prodluzovakem a umistene v kapse ci batuzku. Na dynamo bych to asi nenapojil.
Ja takhle jednou skoncil v prikope - ridic me oslnoval takovym zpusobem, ze jsem proste plynule vyjel ze silnice do pangejtu. Kupodivu se mi to povedlo docela ustat (na silnicce) a jen nakonec jsem se svalil na bok. Tel blbecek se ani neobtezoval zastavit, prestoze mne musel videt. Kreten. No, ale k veci. Mozna bych ti doporucil slusnejsi blikacku s ledkama - na mne uz par ridicu blikalo kdyz jsem to trochu prizvedl. Pak samozrejme nesviti na cestu ale pomaha to proti temto ridicum. A kdyby sis poridil svetla s obyc. halogenem a akumulatorem, tak je 100% prinutis. .... http://www.psycholampe.de/ :-)
Hella HL 2000 s Luxeonam "Tato svítilna může pracovat jak s bateriovým napájením, tak s napájením dynamem. Při provozu s dynamem se vyrovná nejlepším svítilnám pro tuto formu napájení - má funkci "steady light", takže po zastavení například na křižovatce zůstane svítit ještě nejméně 4 minuty"
Poslední dobou trochu nestíhám, tak jsem to ještě nevyzkoušel, ale v katalogovém listu obvodu LM317 (snadno vygoogluješ, vybírej odkaz na .pdf dokument) se mezi nejrůznějšími typickými aplikacemi vyskytuje i zdroj konstantního proudu, na nějž stačí ta 317ka a jeden výkonový rezistor, celkem v ceně několika korun. Velikostí rezistoru určíš proud, v tom datasheetu to je celkem poznat. Tohle by šlo dát jako předřadný rezistor pro luxeon i na napájení dynamem (on je to alternátor, musíš to ještě prohnat usměrňovacím můstkem) a mělo by to fungovat bezchybně. To dynamo by možná utáhlo i dva luxeony (každý musí mít svůj vlastní zdroj proudu). Se dvěma 1W luxeony jedoucími na cca 80% světelného výkonu stále ještě nemůžeš konkurovat světlům auta, ale ze zkušenosti vím, že doba, po kterou jsi po průjezdu auta oslněný, klesá skoro k nule. I jeden 1W luxeon jedoucí naplno poskytuje o kus víc světla než běžná dynamová žárovka, takže okraj silnice rozeznáš po tom oslnění daleko dřív.
No na LM317 jsem koukal (i na jine napetove stabilizatory) a zapojit ho jako zdroj proudu bych zvladl. Co se mi ale nelibi je ucinnost takoveho reseni.
Luxeonem potece 350 mA a bude na nem neco pres 3V. Jenze dynamo dava 6V, takze nadbytecne 3 volty se spali na stabilizatoru a odporu (neco taky na usmernovaci). Tedy 1W dostane luxeon a 1W se premneni na neuzitecne teplo.
Jelikoz moje dynamo ma 3W, tak se domnivam, ze by druhy luxeon neutahlo. Vypada to ze dynamo proste neda vic nez 3W ani pri hodne vysoke rychlosti (a jezdit ve tme vic nez 50 se stejne neda). Nechapu proc se pro kola nevyrabi silnejsi dynama.
Takze otazkou je, jestli luxeon ktery dostane 1W bude svitit vyrazne vic nez obycejna zarovka, ktera dostava 2.5W?
Luxeon jsem zatim videl jen na obrazku, ale odrazuje me, ze ma bud 110 stupnu, coz je k nicemu nebo 10 stupnu, coz mi prijde precijen jako hodne uzky kuzel svetla (rad bych videl trosku i na silnici tesne pred sebe nejen do dalky).
Jestli máš radši dynamo než baterie, jdi do toho náboje s dynamem. Pokud jsi jezdil s obyčejným dynamem, tak víš, jak je horké. A to se fest chladí vzduchem. Tak si představ, že ten náboj s dynamem se nehřeje prostě vůbec, ať jedu jakkoli rychle a beru z něj jakýkoli výkon. Mám Shimano, jezdím s ním docela velké vzdálenosti a vydrželo už přes 22 tisíc km, a to nejenom po hladké silnici. Možná jsem natrefil na dobrý kousek. Když ti nestačí 3W, můžeš k němu připojit přímo žárovku 12V 6W (důležitý je ten proud 500mA) a od nějakých 25 km/h bude svítit naplno. Bohužel ani nábojové alternátory na kolo se zatím silnější než 500mA nedělají z důvodu kompatibility se stávajícími světly. Je to škoda.
Už se mi k tomu v podstatě nechce vracet, ale nedá mi to. Jirko, měl jsem za to, že tohle víš. Dynamo neboli alternátor na kolo JE zdroj konstantního proudu sám o sobě, a to 500mA. Při vhodné konstelaci Luxeonů a rozdělení proudu mezi ně není ani žádný další stabilizátor potřeba. Tyhle zapojení jdou leckde najít. A teď co by se stalo při připojení toho stabilizátoru na 350mA: Na alernátoru by nebylo 6V, ale daleko víc a napětí by se stále zvyšovalo s rychlostí ve snaze dosáhnout 500mA. Ztráty na stabilizátoru by byly obrovské, stejně tak by vzůstala zátěž dynama a nejspíš by začalo prokluzovat. Kdo nevěří, ať to vyzkouší. Výstupní parametry dynama na plášť jsou dané normou a jsou v podstatě stejné jako parametry nábojového dynama, se kterým mám docela velké zkušenosti. Rozdíly jsou hlavně v účinnosti. Z běžného dynama nejde dostat větší výkon hlavně kvůli tomu tření a značným ztrátám ve statorovém plechu, které jsou i vyšší než ty 3W na výstupu. Ze svého nábojového Shimana dostávám až 10W díky speciálnímu zapojení, které přizpůsobuje vstupní impedanci požadavkům dynama a na výstupu mám stabilizované napětí pro akumulátor. Už jsem tady o tom psal myslím hodně.
Asi bych nenazval tenhle proud právě konstantním, ale s tím principem máš pravdu, od určité rychlosti se to tam bude pokoušet nacpat víc proudu a účinnost půjde do háje. Tohle zapojení se hodí, pokud to krmíš z baterek 6V, které doplňuješ alternátorem. Dobíjení baterek sežere přebytečný proud a dobité baterky se postarají o plné svícení při malé rychlosti a stání. Nebo se zas pletu?
Ten zdroj proudu bude mít vždy úbytek přes jeden a čtvrt voltu, takže účinnost nic moc. Ale šlo mi o to, že je to zapojení tak primitivní až to mlátí dveřma a přitom to funguje, takže to zvládne každý.
ak sa stane, že musím ísť v noci, pre tento prípad mám pribalelú reflexnú vestu, farby akú majú policajti,môžem povedať, že autá z daleka prepínajú a pritom predné svetlo nemám, pripadá mi zbytočné, bez neho vídím tiež a zo sliepňavým ma nikto nevídí a svieti do poslednej chvílky až potom prepne,silnú červenú blikačku mám vzadu, doporučujem používať vestu, ak nepatríš ku skupine - taky vám nesluší prilba- :-)))))))))), prípadne využiť pohyb nohy a na priehlavok dať blikačku, železničiari a policajti tiež pohybujú svetlom a za ušetrené si daj pivko :-))
Já mám světlo seřízené tak, že svítí protijedoucím řidičům přímo do očí. Sice je to proti vyhlášce, ale na osvětlení cesty je to moje světlo stejně nepoužitelné.
Takže, i když řidič ztlumí světla, ty ho dál oslňuješ? A tím se tu chlubíš? Podle jiných příspěvků jsi vypadal celkem rozumě, ale tenhle tě řadí mezi pubertální paka!
Ja pouzivam jedno svetlo na pevno na bickli plus zaloha celovka na svietenie do oci trafenym vodicom, plus k tomu pridavam zdvihnuty prostrednik ruky (pre dobry pocit) :)))
A dotaz na všechny s blikačkami- ve městě blikáte nebo trvale svítíte? (vpředu i vzadu)
Vzadu vždy blikám,vpředu blikám když je silnice osvětlená alespoň trochu souvisle,jinak svítím/3dioda/
-jsou i v Praze úseky kam osvětlení nedorazilo
/např silnice v Troji kolem vinice Salabka/ -jezdím tam ve šední den kolem 5 ráno a poslední dobou na sebe navlíkám i vestu s pruhama :-) čím je člověk starší tím začíná být opatrnější,i když jak v čem :o)
Já si nechal na bundu na kolo našít pruhy z reflexní vesty, jak rflexní materiál, tak ten zelený fluorescentní pro denní viditelnost.
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Ahoj,
souhlasím s tím štítkem na přilbu. Mě hodně pomohla Sigma Mirage X na řidítkách, kdy vykonnější ze dvojice lamp je namířená vodorovně a slouží k prosvětlení sjezdů a k upozornění řidičů používajících bezohledně dálková světla. A funguje to!
Já jezdím v noci docela dost a víceméně kombinuju uvedené věci: 1/štítek na helmě proti oslnění, 2/vepředu jedna silná blikačka, aby řidiči zhasínali dálkový - celkem funguje, 3/k tomu trvale svítící CATEYE HL-EL 500 - 4 nabíjecí tužkovky vydrží na plnej výkon řádově 15 hodin a víc, svítí to velmi slušně, jezdím na trase Pha-Lány-Rakovník, noční průměr se dá udržet 20km/h, před rokem to stálo 1400 Kč, 4/vzadu dvě blikačky, 5/reflexní vestu co maj policajti nosim jen v zimě, jinak se člověk zapaří jedna dvě. Nevíte někdo o nějaký reflexní bundě nebo vestě, která by byla prodyšná? Ve Francii v horách jsem viděl spoustu lidí se žlutejma jedovatě svítivejma větrovkama, ale kde se to koupí u nás? Zatím jsem na to nenarazil. Máte někdo zkušenost? Nějak si po těch všech zprávách z novinek.cz připadám furt málo osvětlenej.
myslíš třeba tohle? http://www.dodeste.cz/references/cyklo3.jpg :)
díky pánové za odpověď, až si jí pořídim, budu se tvářit taky tak záhadně blaženě, jako ta slečna na obrázku... jen mi ještě řekněte, jestli je opravdu dostatečně prodyšná, jak se tím holedbaj?
abych nenarusil nepromoakvost, tak si reflexnima pruhama asi obsiju batoh a brasny, jezdim vetsinou natezko. ridici musej mit z dalky dojem, ze videj policajta, to je asi jedina moznost, jak nektery kokoty donutit ke zpomaleni.
Já jsem si koupil bundu O2 Rainwear. Je super, teď se rozmýšlím, jak na ni přidělat ještě reflexní pruhy.
http://www.dodeste.cz/references/cyklo3.jpg
Teď jsem se vrátil z projížďky po noční Olomouci a viděl jsem docela zajímavou věc-paní měla vzadu na nosiči zaháknuté červené chemické světlo. Docela dobrá alternativa pro případ vybití baterek. Já jsem zatím vozil jen bílé do stanu, ale asi si koupím i to červené, mohlo by se to hodit a nic to neváží :-)
1W luxon úplně stačí a dynamo ho utáhne s rezervou, akorát to chce trochu elektroniky (ale ne zas tak moc).
Další věc je nedívat se do těch světel aut (koukat se jinam nebo zavřít oči a vždycky jen na mžik otevřít, jestli seš ještě na silnici).
ještě teda mám zkušenost, že stačí světlem zablikat a 80% řidičů si teprv všimne, že je to vozidlo (jinak tě klidně můžou považovat za vzdálenou pouliční lampu nebo odrazku patníku). Přerušovací tlačítko na dynamové světlo by jistě nebyl konstrukční problém.
Tak já mám zkušenost, že mě řidiči nejspíš považujou za vzdálené auto se zapnutýma dálkovýma, vzhledem k tomu, že mám 2 světla vedle sebe. Většinou totiž přepnou na potkávací už hodně daleko a když nevidí odezvu, zapnou znova dálkový. Já taky přepnu ze 7W na 3W, ale když řidič nechá dálkový, tak to přepnu zpátky na 7W pěkně zblízka.
Já mám odjakživa pocit, že světlo na kole (jak přední, tak i zadní) slouží v noci pouze k tomu, aby tě bylo dobře vidět. K tomu, aby sis sám svítil na cestu nemůžou takováhle světýlka na baterky nebo na dynamo nikdy stačit. Musí se jet pomaleji, v některých vymlácených místech třeba i rychlostí chůze. Dobrý je jet pěkně nezkušeně, jak kdyby byl bílý den, plnou rychlostí. To pak najednou začne "plíživý uragán". Rozbitá silnice, kamení, nedejbože neviditelní chodci...
Dej si na kolo pořádně světlo a uvidíš, že se dá jezdit rychle i potmě...;-) A nejlepší je to v lese ;-)
Třeba ;-)))
Mně bohatě stačí Hella...;-)
Já pořád nevím, co si mám udělat za světlo :( Líbilo by se mi 1krát35W, ale nechce se mi tahat tolik olova :)
Tak nějak, také s sebou nechci tahat přivěsný vozík s generátorem ;-)))
Začíná se mi docela líbit ta 5+10W Sigma... Ale zatím je pro mne nepřijatelný externí akupack...
V jakém směru nepřijatelný? Cenou nebo kvůli tomu, že je ex...?
Především mi vadí mi to, že je ex... Pokud bych toto časem překousl, tak si snad radši koupím nějaký jiný akumulátor a zbastlím něco sám. Protože ta cena za originál Sigma je taky trochu mimo...
akec 12V 7Ah cca 300-400kč (2.5kg vozím v kejmlu), halogen s reflektorem dle výběru do 100kč, vypínač (svícení na 20W 3-4hod, 10W 6-8hod.) Nabíjení- nějakej regulovanej zdroj kterej dává 13.6-13.8V a 1A. Dnes už jsou lepší??? řešení Luxeon ap. ale jsou dražší
A jaký ten aku má rozměry? Já žádný vhodné, co by se tam vešel a měl dostatečnou kapacity ( třeba těch 7 Ah při 12 V ) nenašel. Bidon moc upravovat nechcu :)
to Bubík: ten akec se dá tahat jen v batohu/kejmlu nebo rámové brašně. Akec je taková klasika z UPSky, váží 2.5kg
To DyEm. Aha, já nevěděl co to kejml je a myslel jsem si, že je to jako kelímek a že je ten aku v bidonu:) Já bych asi nemohl mít aku v batohu, zapomněl bych, že ho tam mám a vyrval bych dráty :( Bud ho dám do brašny na řídítka, což se mi moh nechce, nebo do brašny na rámu, kde pak ve dne místo aku můžu vozit svačinku :))
Ten od Sigmy jsem jednou zkoušel najít, ale nikde jsem ho nenašel:( Kolikpak tak stojí? Platí se u něj za značku nebo za kvalitu, popřípadě za zpracování padnoucí přesně do bidonu?
Jinak souhlas, radši si také pořídím běžný průmyslový aku, nežli něco spešl pro kolo za nehorázné peníze.
Např. http://www.kckcyklosport.cz/svetla-predni-bater , hned první položka...
Provedení do bidonu je dost velké a i o dost těžší, protože narozdíl od Nipacku je to "olovo"...
Ještě něco...
http://www.bike4u.cz/index.php?pid=50&vid...
Samotný akec do bidonu jsem u nás prodávat neviděl...
Nic neříkající kydy... Co je to pořádné světlo? Mám 8 let starou svítilnu CatEye na tužkový baterky, to je málo? I když jsou baterky nový, k dálkovým světlům auta to má hodně daleko. A ani těm potkávacím se to asi nevyrovná. Upozorňuju, že odmítám vozit s sebou jakýkoliv jiný zdroj proudu než ty zmíněné tužkové baterky.
Světlo srovnatelné s potkávacím reflektorem auta dostaneš i z tužkových akumulátorů, ale nesmí ti vadit, že je vyžahneš za hodinku nebo i rychlejc. Sorry, ale fyziku neošidíš, když vezeš jisté množství uskladněné energie, můžeš svítit buď málo nebo krátce, vyber si.
No, vždyť jo. S tím jsem začal už nahoře, že lampy pro cyklisty dostatečně osvětlující vozovku neexistují. Primární účel je být vidět zepředu. To se vždycky sejde příspěvků... Ty lidi si to buď vymýšlejí, nebo s sebou opravdu vozí na kole autobaterie.
Za pořádné světlo považuji takové, které dokáže cestu osvítit tak abych na ní viděl. To ale bohužel drtivá většina prodávaných "bludiček" nesplňuje...
Především tam, kde není veřejné osvětlení... Jinde mi stačí už jakákoli blikačka abych byl viděn já.
Už si připadám trochu trapně, ale jediný cenově přijatelný výrobek v současnosti je Hella, bohužel... Cokoliv levnějšího ohledně nasvícení cesty nestojí za nic... Záleží pak na Tobě, kolik do světla hodláš investovat a jestli něco tak výkonného vůbec potřebuješ. Já tedy ano, teď přes týden vyjíždím až za nebo po soumraku a jezdím hlavně po lesních cestách, kde jaksi veřejné osvětlení není... Takže buď budu jezdit jen o víkendech přes den nebo sezonu už teď ukončím a vyndám kolo až příští rok na jaře...
...které dokáže cestu osvítit tak abych na ní viděl a přitom nemusel jet krokem a odhadovat co jsou ty stíny okolo vlastně zač... Jsem zapomněl upřesnit...
Tu Hellu, jestli to bylo ono, jsme na srazu ve Stráži porovnávali s mým světlem a docela mě to překvapilo. Má to zřejmě 1W a svítí to stejnou intenzitou, jako moje světlo při 3W. Je to tím, že mně to svítí víc do šířky. Můžu si to ale nastavit až na 7W a tak taky jezdím. Dneska bych ale už nic nevyráběl a koupil radši něco takového, jako je ta Hella. Ta skvělá optika se dá těžko nahradit nějakým samostatně prodávaným dílem.
Zdravím !
Jj, byla to Hella. Na to, že je tam 1W Luxeon a jsou v ní 4 AA akumulátory to svítí fakt výborně. Tedy aspoň pro mé účely je to dostačující. Na terény potmě to sice už není, to by chtělo malinko přižhavit + čelovku. Jsem s ní spokojený.
Ta Tvoje aparatura je fakt vymakaná, koukal jsem na to jak na zjevení.
U nás jezdí po městě trolejbusy. Nešlo by vozit na kole malinkatou trolej a odcucávat Dopravnímu podniku trošku šťávičky aspoň na svícení, když ne na pohon? A kdyby tak nějaký kutol přišel na to, jak šťávu stáhnout ten kousek k zemi bezdrátově, nějakou indukcí např. , to by byla teprv bomba. :-)))))) (hlavně je to námět pro kutila Radka)
Zkusil už někdo si na kolo dopředu namontovat fotoblesk?? Ono takovému řidiči odpálit blesk než tě mine, tak by si taky zkusil jet na chvíli po tmě a třeba by začal být ohleduplnější k ostatním účastníkům silničního provozu???? Zkuste se sami vyfotit ve tmě samospouští a uvidíte, jak chvilku nic neuvidíte. Známej měl fotoblesk v autě za zadním oknem na výchovu těch, co vám svítí do zad na plné pecky. Prý je to dost výchovné.
Jako fór asi dobrý, ale pokud by se řidič lekl a strhnul řízení přímo na mě nebo kamkoli jinam, tak by asi bylo po legraci...
Priznavam se, ze uz jsem o tom uvazoval. Ale jak bylo zmineno, pokud se ten ridic lekne, tezko hadat kam pojede... :(
Reseni, ktere aktualne zkousim je pridat pod normalni zarovkove svetlo 2 supersvitive bile led (16cd, rozptyl 22 stupnu) a dozadu 3 cervene (4cd, 30 stupnu).
Dynamo to utahne a pokud bude fungovat obvod, ktery jsem zbastlil, tak pri zastaveni to bude svitit z 9V baterie, kterou vozim kvuli bzucaku (95dB/10cm - nahrada zvonku).
To jednou udělal kámoš, když jel v noci autem a někdo se na něj pořád lepil. Jeho brácha vzal foťák a vyfutil toho lepílka s bleskem, ten začal problikávat dálkovejma a troubit.
Domníval jsem se, že nejvíc psychopatů se vyskytuje v krimu (tedy spíš největší koncentrace), ale zjišťuji, že na kolech se jich po silnicích pohybuje taky hafo.
Všichni mají PRÁVO, ale sami nemusí nic, to by bylo omezování jejich osobní svobody (jako u těch muklů)
Jenže ten blázen se lepil fakt dlouho. Ikdyž kámoš lehce přibrzdil, tak to vůbec nebral v potaz. Prostě se pořád musel lepil při 100km/h na jeden metr. To není bezpečná vzdálenost ani omylem. Při nehodě by mu už nikdo nedokázal, že se lepil, takže asi tak. Prostě když se někdo lepí a je mu to totálně jedno (na zádné podněty nereaguje), tak co s takovým člověkem. Tobě by se líbilo, kdyby za tebou jen někdo několik kilometrů nalepený na jeden metr? Nevim, nevim, to by se nelíbylo asi nikomu, nebo se pletu? Určitě při tom nešlo o to, že se na okamžik nalepil a hned ho vyfotil s bleskem, to rozhodně ne, šlo a dost trvalou záležitost.
No, a nejeli náhodou po dálnici v levém pruhu ? Ono je pak celkem slušnost rychleji jedoucímu autu uvolnit cestu...
Že se na něj lepil, je ale jiná věc, takhle si to vynucovat je akorát o ústa...
Na dalnici to určitě nebylo. Kamoš jezdí dost rozumně a určitě by rychlejšímu nebránil v předjetí. Nevím, kde to přesně bylo, ale na dálnici určitě ne. Kámoš jel v pravém pruhu a ten za ním se na něj pořád lepil. Jinak chvíli trvá, než se vyndá foťák napřed z batohu, pak z pouzdra a nastavý blesk. Takže se lepil delši dobu.
Nejlepší nápad to od něho nebyl, to uznávám. Mohl tam jet u kraje cyklista a ten oslněný řidič by ho vůbec neviděl :( Možná stačilo pomalu zabrzdit třeba na 40 km/h a toho řidiče by to přestalo bavit se takhle ploužit a předjel by ho. Pak by stačilo, aby kámoš bliknul dálkovejma, jen tak jako mírná odplata, která neohrožuje, kdoví ale, jestli by to ten řidič pochopil. Nejlepší by byla domluva, jenže kdopa by v noci zastavil, kdyby viděl, že ten před ním ho nutí k zastavení.Asi většina by se bála o holí život. Ikdyby zastavil, tak s někým se domluvit nejde. Každá rada drahá...
Mně osobně by to asi bylo jedno. Tvůj kámoš se nechá moc snadno vyvést z míry. Důkaz v případě havárie by byl prostě v tom, kdo má nabouraný předek. Ten za to může, ten nedobrzdil, nedržel bezpečný odstup. Pokud se neprokáže, že vozidlo jedoucí vpředu náhle a bezdůvodně přibrzdilo, platí to tak v podstatě vždy. Viz např. případ Labuda.
Mimo město bych na kolo v noci nelez na to je zapotřebí dost kvalitní světlo aby se člověk nepřerazil.Ve městě tě auto neoslní a k vlastnímu osvětlení stačí blikačky.Také není špatné mít trasu projetou ve dne než se na ni pustím v noci.
Myslím si,že v noci se mají dělat jiné věci než jezdit na kole.Ale když už musíš vyjet chce to hodně dobré světlo a ještě lepší úrazovou pojistku.
Proč v noci...? V tomto ročním období stačí už večery ... Přes týden chodím domů z práce kolem 18:00 až 19:00. Pokud si chci ještě na chvíli vyjet, tak se bez světla neobejdu, obzvlášť v lese... Kdybych jezdil jen za světla, tak už mám touto dobou po sezoně...
Dnešní doba si vyžaduje hrdinské činy...jinak nejsi in.
Tady se na "in" nějak nehraje ... Tady je důležité, jestli to je nebo není bikerské. 8-)
V noci by se vubec nemelo jezdit ani autem,je to daleko nebezpecnejsi nez ve dne.Mozna vlak by jezdit mohl,z koleji tak snadno nesjede a neoslnujou ho tak casto protijedouci vlaky.
Jenže to by muselo být vyhlášeno stané právo...
Tak tohle uz me rozesmalo. Asi nema smysl abych psal, co vsechno by se nemelo delat protoze je to nebezpecne? Ono jezdit na kole i ve dne je mnohem nebezpecnejsi nez sedet cely den u Pc....
Ono sedět u PC je také nebezpečné, protože si ničíš záda, ničíš si zrak, lenivíš atd., atd., atd...
Já sem si jízdu vnoci zase vyzkoušel a mě to baví, ten klid, hvězdičky, málo aut, je to pohoda, ale chce to rovinu a nejlépe po silnici, oboje sem měl, ještě sem vymáknul takovou baterku na rukavici, tím sem si přisvěcoval do stran....
Teda, to si doteď nepřiznal?!? To by mne zajímalo, jak ji uchytáváš. Ale já stejně jezdím bez rukavic, takže u mne je to pasé...
Doposud 77 názorů - zatím jsem ale nenašel odkaz na svítilnu, která je cenově přijatelná, dobrá tak, že osvětluje cestu, vydrží pár hodin a bez dodatečných aku v brašně. Kdo ví, sem s ní (odkaz)
Co to je cenově přijatelná?!?
Jinak tipy na dobré svítilny tu rozhodně jsou. Když nic jiného, tak ta Jardova Hella. Teda Radku promiň - tvoje osvětlení nemá obdoby, ale to je unikát, který se nekoupí :o)))
Máš to mít ;-)
Oficiální dovozce: http://www.tt-system.cz/newsd.php?id=8
A pozor, ty reklamní řeči okolo mimořádně nejsou vycucané z prstu, dá se tomu věřit...
Pokud se rozhodneš si to koupit, tak třeba tady: http://www.bikestore.cz/inshop/skripty/podrobne...
Koukam ze to berete velmi vedecky, me se bohate osvedcila jednoducha vec. Na svem znacne zbastlenem cestovnim dalkovem superspecialu jsem nejakou dobu experimentoval s ruznyma bateriovyma svitilnama, az jsem skoncil u teto sestavy - vzadu mikrotuzkova blikacka (cateye) doplnena jednou stabilne svitici dusickovou miniblikackou, vpredu ultrabila jednodiodova blikacka - jako pozicni a pro jizdu treba po meste, kdy potrebuju byt jen viden. a hlavni svetlo uplne proste - vycistene a promazane dynamo 'z favorita', napojene na klasicke svetlo s pomerne velkym reflektorem (cca 9cm). tim, ze dynamo zasobuje jen predni reflektor, je proudu dost i pri mensi rychlosti, zarovku jsem kupodivu po dvou letech provozu stale jeste neodpalil. dava to dost svetla i na rychlejsi sjezdy nekde v lese, na silnici vidim slusnejch par metru dopredu a patniky a znacky odhadem tak na dveste metru... takze se celkem nebojim to klidne z kopce pustit co to da... nevim, mozna mam stesti na slusny dynamo, ale jsem maximalne spokojenej, sviti mi to vic nez leckterymu mopedu, kterej treba cestou potkam :]]