Jde o to,ze mam v planu trichu updatovat svuj bajk..akorat nevim,jestli mi na to bohate staci Deore nebo DeoreLX..ted momentalne tam mam Acera..bude to vyraznej rozdil?A dokazu to vubec vyuzit?Jezdim jak po silnici,tak i v lese(casteji) a nesetrim kolo ani prehazku..diky za rady nebo nejaky tipy..
Namíchej Deore s Aliviem a kup radši kvalitnější vidlici a pláště.
Jsem pro. Dojezdit co drží a postupně obměňovat.
Pokud ale nevíš co s penězma a chceš si udělat radost tak jdi do něčeho lepšího a dražšího než je Shimano.
Více méně souhlasím s výše uvedeným. Za poslední dobu mám odzkoušena 3 kola, v kombinaci od doslova "šhit" komponentů, přes Aceru, Alivko, Deore až po XT.
Osobně bych radil upgrade takzvaně "funkčních" komponentů. Tzn:
- Přehazka Deore, nebo rovnou XT. Rozdíl je především ve váze (nezájem), ale i ve funkci, narozdíl od přesmykače.
- Přesmykač dle toho, jaké máš převody, tzn. pokud méně měníš tácy tak takřka cokoliv, pokud pořád (třeba jako já, aby se na těžších převodech nekřížil řetěz) tak stačí Deore.
- Brzdy (bavíme-li se o hydrách), tak spíš LX. XT je zbytečně drahé a základní Deore o dost horší.
- Náby určitě alespoň LX, tam je ten rozdíl v odporu a kvalitě ložisek znát.
... jinak mají ostatní "poradci" pravdu, investici do plášťů či vidlice poznáš mnohem víc, ale pokud už toto máš, tak viz. ostatní rady. Pokud ale máš jinak dostatek financí, tak zvaž ještě jiného výrobce, konkrétně Hope. Příští rok na ně budu přestavovat (buď současné XC, nebo možná stavět fulla), to je ještě jiná třída. U Shimana ti sice Acera nebo Alivko vydrží dost, ale zklamou výkonem. Deore a výš sice šlapou jak Švýcarské hodinky, ale jen do pár tisíc km nebo prvního pádu. Raději pár gramů navrch a odolnost i vůči solidním držkopádům, to je Hope.
Tak jako tak, Acera není špatná a rozdíl i u základního Deore dost solidně poznáš. Alespoň u přehazky, náb a brzd, ostatní už je spíš o váze.
A kvalitnejsi vydlici a plaste,tim myslite jako co?Jakou znacku vidlice?Zadnej downhill atd..staci 100mm..ne?
Kazdy ti poradi neco jineho, uz proto, ze nikdo nevi kde a jak jezdis, jak moc, kolik do toho chces dat, taky zalezi, jaky mas ram- upgrade (nebo tuning?) kola by mel zacit spis u ramu a vidlice. Super vybaveni na nekvalitnim ramu s vidlici tvarici se jako odpruzena ti bude slusne receno nanic. Prehazovacky atd. jsou bohuzel spis spotrebni material, i kdyz je tu zase otazka na tve jezdeni, treba ti muzou vydrzet dlouho. Leckdo i z velmi dobrych bikeru ma prekvapive "slabou" radu komponentu a jezdi tisicovky km rocne, treba i zavodne.
V zasade nevim, proc by ti nemohlo stacit Deore, je kvalitni.
No asi takhle..jezdim po cestach..z cesty jedu do lesu..tam pres sutraky,vymoly atd..jedu proste co nejrychleji..tak vidla pracuje dost..rekl bych,ze spis jezdim pres les a po silnici jedu jenom dom..asi kupim enom Deore a zbytek dam do vidle atd...
Nevim jak ostatni, ale me deore na kolo uz nesmi, bud jsem chytil nejakou nepovedenou serii, nebo nevim.... Co jsem mel deore, tak nic nevydrzelo vic jak pul roku, zadny naba, prehazka, presmyk... oboji slo do kytek, vydrzelo mi jenom razeni... zajimavy ze naboj , nevm co to je za radu, je na nem napsany paralax drzi uz nekolik let... k deore uz mam proste nejak odpor. Nasadil jsem LX a celkem to fungje...
Je pravda, ze stary drzaky typu Sh. STX apod. vydrzely nekdy mnohem vic, nez dnesni kousky. Presnost vyroby, hloubka prokaleni materialu, dela se to asi proto, abychom kupovali a kupovali a k..
No, ale to jsi asi mel fakt smulu, na zimakovi mam prakticky vsechno v Deore a slape to jak hodinky. Deore uz pracuje se stejnymi systemy jako vyssi rady, pokud ozelime o neco vyssi hmotnost, jemnost chodu a dalsi zivot neohrozujici drobnosti, urcite vydrzi. Jestli se ti vsechno podelalo behem pul roku, snad existuje nejaka zaruka, ne? Tim problematicky kousek vymenis. A propos, jak jsi na tom s udrzbou a servisem kola? Znam lidi, co maji nektere komponenty i v Alivku a zavodi na tom. A ne spatne :) Pro rekreacni jezdeni snad neni potreba LX a vys..?