Prosím o radu, jakou velikost kostry ( MTB) na výšku cca.183 cm?
Podívej se do historie a tam jsou nějaké odkazy na tabulky,které ti přešně řeknou jak veliký rám potřebuješ.
jo, já už mám tabulek plnou hlavu, Jde o to, že mám starý kolo GT s velikostí 21" a chci kupovat jinou značku (přes net) a u ní maj jen velikost 20" nebo 22"...měřim 183 cm...
Tak jedině to samé kolo okouknout někde v krámě a zkusit.Pak objednat přes net.Jinak opravdu nevím.
..no..a přesně takhle na tom sem :)
http://www.mail-sport.cz/horska.kola.mtb/
http://m-s.cz/horska.kola/
kamaráde díky, ale ten článek co je u toho druhýho odkoazu, to snad někdo napsal před X rokama...no a od tý doby ho všichni kopírujou na svý stránky..já už to čtu tak po 10tý ...Pokaždý jinde....:/
Ach jo ;-)
http://www.wrenchscience.com/WS1/default.asp
http://www.competitivecyclist.com/za/CCM?PAGE...
kamaráde, to už sem vyplnil..vyhodilo mi to 19-20"...mě jebne!:)
Když jsem si tak četl i ten tvůj druhý příspěvek, tak bych hádal tak 18 při poměrově standardní délce končetin, 20 pokud máš dlouhé končetiny a krátký trup (jako mám třeba já). Jinak pokud méně do terénu a více na chrtění, tak si přidej +0,5 až +1 palec. Jinak řečeno, 18-21 palců a to co je mezi tím si musíš stejně buďto těžce vyměřit (třeba dle odkazů výše či v obdobných topicích tady na fóru), nebo prostě vyzkoušet. Ale jak už jsi psal, nakonec jsi zjistil že u vás Moongose prodávají, takže přijít a zajet si to bude jistota. Jen nechápu, že chceš přejít z GT na Moongose, to je tak trošku downgrade. Ale zase díky levnějšímu rámu zbydou prašulky na komponenty, tak proč ne. Btw, ten GT rám už odešel, co takhle přestavba ?
ty bláho, nelanař mě!..GT mám rád, neodešlo, prodávám ho, chci zas zkusit nněco jinýho.
Nezkoušej, přestav !!! GT rulz ! Nebo jestli chceš nutně zkoušet něco jinýho, tak buďto na downgrade kvůli terénu, kde riskuješ zdraví rámu, na to jsou dobrý spešly a podobně, nebo naopak o třídu výš, třeba takový 29" chrtík na celokarbonu Orbea je taky luxus. Ale jinak, pokud ti rám sedí na ten účel který chceš, tak nevidím absolutně žádný důvod proč se GT zbavovat. Vždyť je to vyšší třída, v dané cenové relaci dost možná špička na trhu. Meriďáku sorry :o))
no na 29" sem vlastně ještě ani nečíhl! Dobrej nápad.
Jo jo, je to sice hybrid, ale pokud se nevyžíváš ve sjezdech, a stačí ti slušná průjezdnost řekněme standardním terénem, v kombinaci se slušným výkonem na asfaltu, tak je to zajímavá volba. Kdybych nemohl mít 2 kola a jezdil více km po asfaltu, tak bych asi taky zvažoval. Dej vědět jak si pořídil a hlavně si to fakt nezapomeň projet, je to především o kompromisu mezi manévrovatelností kola v členitém terénu a dispozicemi pro chrtění. Ale to už si musíš rozhodnout sám.
hmm dvacetdevítek je nic moc výběr..
Mužeš mi, prosím, vysvětlit rozdíl mezi rámem s nápisem GT, jedno jaké třídy, a rámy s nápisem jiným? Já blbec jsem si vždycky myslelo, že kvalitní rám se pozná podle zpracování, tepelné úpravy, materiálu, tuhosti, a ne podle nápisu zrovna na tom kole, co mám doma nebo ve sklepě. Vidělo jsem i naprosto "downgrade" značky, na kterých jezdí i mistři světa, ale asi to všechno nebylo tak skvělé jako GT. Měli bychom si ho asi pořídit všichni :-)
LOL :o) Dobrý hlod. A viděl jsi nějaký rozdíl v kastli mezi BWM Z3 a Škoda Fabia ? Jestli ne, tak ti to nevysvětlím ;o)
Ale teď vážně .... materiál, konstrukce, postup a technologie výroby, zpracování, míra chybovosti. Ještě něco ? :o)
Neříkám že GT je nejlepší. Jen říkám, že vnímání značky zákazníkem je dáno mimo jiné i zkušenostmi s její kvalitou, s tím spojeným přístupem výrobce-distributora-prodejce, a dalšími parametry. A ano, kdyby existovala ultimátní značka, která je jednoznačně nejlepší, tak asi neexistuje konkurence. Ale proč si tedy lidé kupují Škodovku, když je tu Mercedes nebo třeba Rols Royce či Ferrari. Jde o účel a "value-for-money". Jen jsem se divil, proč když už jednou někdo investoval do kvalitního kola za nemalé peníze, tak proč měnit za něco, co obecně vzato těchto kvalit v průměru nedosahuje. Zvláště pak když to původní ještě funguje ?
A konkrétně pro tebe, GT si prosím nepořizuj. V supermarketu jistě najdeš skvělé kolo, které bohužel asi nebude mít triple triangl rám (což je ostatně výsadou GT, i když mnozí oprávněně zpochybňují účel této geometrie rámu), ale určitě bude mít také rám z hliníku, zeslabovaný, formovaný vodním proudem a tak podobně. A pak to můžeme srovnat :o))
Mno, ještě jednou jsem si přečetl tvůj příspěvěk a uvědomil jsem si, že jsem vlastně reagoval nevhodně. Proto se omlouvám všem, kdo byli tímto donuceni číst můj elaborát výše.
Ptal jsi se na to, jaký je rozdíl mezi rámem GT a jakýmkoliv jiným. Těžko najít odpověď. Možná : "není to to samé, když dva dělají totéž".
A vlastně je to dobře. Diversita je klíč k evoluci. Buďme za ni vděčni. Tímto slibuji co jsem odvolal a odvolávám co jsem slíbil :o)))
GT-Pro mě třeba "detail", kterej s tím možná tak úplně nesouvisí...ale jen taková "blbost" jako jejich cz. stránky, nádherně přehledný, jednoduchá krása...žádný píčoviny..rámečky, blikačky, vyjížděčky..
a ve fotosotěži maj Fádu Nováka! http://www.bikecentrum.cz/images/img.php?id...
Ale ano, hlavně bez emocí :-) Já jenom s použitím Tvé terminologie, že třeba soutěžní Škodovka může být pro rallye mnohem lepší než BMW Z3 se základním motorem, ale to neznamená, že proto majitel toho BMW bude pohlížet na všechny Škodovky jako na automaticky méněcenné jenom proto, že nemají to správné modrobílé logo, ne? Asi jsi jenom nepochopil princip toho, co jsem tím chtěl říct. A nebo máte zrovna vy dva rámy GT z horních pater cenové nabídky, takže Tě to opravňuje myslet si o všech ostatních, že jsou horší. A máš pravdu, GT si nekoupím, už jenom proto, že se mi prostě nelíbí, ještě že je i víc kol, která jsou kvalitní. GT určitě MŮŽE být jedním z nich, stejně jako jím MŮŽE být i spousta jiných. A do supermarketů chodím pro rohlíky a ne pro dobrá kola, přece nejsem úplně hloupý smajlík :-)
vzdávám se ;o))
takže, dávám repete a jdu znova do GT..
Tak se pak nezapomeň pochlubit jak jsi dopadl a vítej zpět v klubu :)
vybráno, zamluveno , zejtra je moje.