Ahoj, prosím o radu. Koupila jsem si nové kolo Author Reflex SX a po ujetí cca 400 km mi začaly špatně fungovat brzdy. V servisu mi řekli, že mám sjeté brzdové špalky a že je potřeba je vyměnit. Mně se to ale zdá divné, že by se mohly špalky ojet tak brzo. Co si o tom myslíte? Jezdila jsem ze 2/3 po silnici a zbytek v terénu, ten terén byl kopcovitý, ale ta silnice nijak zvlášť. Párkrát jsem zmokla.Myslíte, že je možné, že by se nové špalky mohly za těchto podmínek tak brzo opotřebovat?
Díky za vaše názory. Markéta.
Samozřejmě, že mohly...
No ale čekala bych, že na kole za 14 tis. nebudou úplně ty nejlevnější špalíky a že vydrží víc než 400 km! Spíš mám podezření, jestli už mi tam nedali nějaké opotřebované.
Urcite. Zazil jsem uz i situaci, kdy mi spalky odesly do vecnych lovist pri jedinem zavode v blate. Pred startem nove, po 65 km drely botky o ram. Ale to jsou extremni podminky a byly to obycejne spalky shimano. Jinak ti spalky, zvlaste ty lepsi, vydrzi mnoho tisic km. Budes-li porizovat nove, kup radeji lepsi, vyplati se. Ja pouzivam Koolstop a tvrdim, ze jsou nejlepsi (asi taky nejdrazsi), ale kluci tady doporucuji i jine, treba BBB, pry jsou taky supr.
Díky za odpověď. Já se v tom ale nevyznám, nevím, jaké špalky mi tam teď dají, ale jeden stojí 200 Kč. Myslíš, že jsou kvalitní? Díky, Markéta.
Jestli jeden kus stojí 200,-, tak to už kvalita určitě bude (pro ilustraci - na krossovém kole při turistickém pojetí jízdy mi brzdové botky vydrží přes 6000 km - používal jsem nějaké obyčejné, cena za pár = 2 ks 150,-)
No jo, Ai, na crossu, ale kolik ti špalky vydržely na MTB?!?
Nenakupujeme podle ceny, ale podle kvality. Né vždy platí - co je drahé, je kvalitní.
Já mám sice hydry,ale na kolo mojí přítelkyně jsem dal takové ty botičky co o nich píše mqt co se vyměňují jen gumy a dal jsem do toho, nevím co je to za značku ale jsou tříbarevné a stojí +- 500 Kč.Byl jsem překvapen účinností,můžu doporučit.Najetých asi 1500 km,a zatím dobré.
To je tezko rici. Za 200 se daji sehnat vyborne spalky, ale bohuzel jsou u nas i lide, kteri jineho natahnou jak muzou. Mozna je lepsi se zeptat jakeze spalky ti tam dali. Aby to vse nebylo tak jednoduche, zalezi dost i na rafku. :-)
Jo pockej, ty myslis 200 za jeden KUS? To je docela dost, pokud me moje starecka pamet nesali, tak to vychazi za par 400 korun a to je dost moc.
Ne, ne, napsala jsem to špatně, celkem budu platit 400 Kčza všechny, tj. cca 100 za kus. Jezdím na treku, cykloturistiku, takže žádný psí kusy na kole nedělám, proto mě udivuje, že už po 400 km jsou špalíky opotřebované. Jestli to takhle půjde dál - tak to je 400 Kč za špalky + 300 montáž, tak tohle asbolvovat několikrát za sezónu, tak nevim, nevim...
300 za montáž?!? Proboha do jakýho to chodíš servisu?!? Běžně se účtuje 200 - 250 za hodinu (i míň) a špalky má zručný servisák vyměnění za chvilku!!!
Kola Štěrba v Praze. Je to za výměnu špalků a seřízení brzd. Myslíš, že je to moc?
Njn, u Sterby je draho, to je pravda. Ale take je pravda, ze jsem tam byl vzdy spokojen. Na servis mam taky dobre reference. Ale je fakt, ze za trista bych ti to udelal i v nedeli odpoledne a na pockani. A kdyby sis poridila spalky s botkama aby sla menit jen napln, budes si to schopna vymenit sama za pet minut a s pouzitim pilnicku na nehty jako jedineho naradi.
No moje první zkušenost s nima je ta, že mi prodali kolo, kde zřejmě nebyly moc kvalitní špalky. Co se týče té výměny, dala jsem to tam dnes ráno a mám si pro to přijít ve čtvrtek, takže rychlost taky nic moc. Doufám, že to aspoň udělají pořádně, protože v pátek s tím kolem jedu na dovolenou do zahraničí.
No a ohledne te zivotnosti, 400 km je docela malo, na to ze to je trekove kolo, ale na druhou stranu, jestli jsi to protahla parkrat bahnem, tak to je mozne. Ono taky na tom kole, kdyz bylo nove, asi buh vi jake spalky nebyly, proto odesly tak zahy. Na levnejsi kole se na techto komponentech maximalne setri.
Takže myslíš, že teď by měly vydržet déle, když jsou cca 200 Kč za pár?
U prvních špalků "z výroby" nemůžeš očekávat žádné zázraky.
Doba opravy je fakt dlouhá - máš kolo v záruce a každý servis kola v garančce opraví do druhého dne, i když se nejedná o garanční opravu. Zvláště, když si jejich zákazník, co se týká nákupu. O ceně ani nemluvím - je to drahý.
No, je vidět, že tě jako cyklistku trošku více podceňují a dost s tebou vymetají. Znám to - mě trvalo 2 roky, než jsem si servis "vychovala" :o)))
Teď už s tím asi nic neuděláš - příště to ale chce nekývnout jim hned na to, co ti sami nabízejí, ale nechat si ukázat i jiné špalky s tím, že třeba druhý den zavoláš jaký tam mají dát.
Oni mi ani na výběr nic nedali! Prostě - mám sjetý špalky, záruka se na to nevztahuje, takže platím materiál i práci. Napsali papír - přeběžná cena 700 Kč a konec. Já nevím, co s tím mám dělat, když kolu prostě nerozumím a ty servisy toho zneužívaj. Jak se mám bránit? Jdu jinam a tam dělaj to samý.
Jak ti říkám - je to trošku běh na dlouhou trať. Něco se o kolu musíš naučit a nebrat hned to první, co ti nabídnou. Poptat se i po jiných typech.
A měnit servis dokud máš kolo v záruce je asi blbost - nebo prostě záruky řešit tady a na vše ostatní si najít servis jiný.
Štěrba byl dobrý, ale v posledních pár letech, co se stal vyhledávaným, se dost zhoršil.
Tak za prvé: obchod u Štěrby nemám vůbec ale vůbec v lásce. Sice si to tam chodím prohlížet, to ano, ale zásadně tam nenakupuju. Jednak mají hodně přemrštěné ceny a pak kvůli jednání prodavačů uvnitř na krámě - zdá se mi dost povýšené, ale to je jen můj subjektivní dojem.
Za druhé: asi by bylo dobré, kdybys to tu příště nejdřív nadhodila - určitě Ti někdo poradí, co tam dát ( plně funkční a přitom ne nejdražší) a řekl bych, že i ve Tvém okolí se najde někdo, kdo Ti ten daný díl grátis namontuje.
Za třetí: ještě se vrátím ke Štěrbovi - teď nedávno si tam newman nechával měnit destičky u Shimán 525 - stálo ho to (obě brzdy) 1400,- (!!!!!!!!!), přičemž originál destičky (4 ks) stojí necelých 600,-. Slušný vejvar.
Hele raduš, jak sis je vychovala??? Nemám přijít do servisu a říct znám Radku a všem se rozklepou kolena???
To by bylo fajn, když už chci měnit ten řetěz... :-D
Těžko, hochu, těžko :o)))
A můžeš být klidný, kolena se jim rozhodně nerozklepou :o)))
Jinak s cizími koly to dělám tak, že já je tam odvezu a známí si je pak vyzvednou :o)))
Jo a řetěz kupuju asi za 550, mínus 5% zákaznické slevy :o)))
Snad. (?) Viz vyse... :-)
Ale neves hlavu - jak tady pisou i dalsi, kolo neni zadna veda. Ja vzdycky rikam jednou videt, jednou zkusit a uz to umis :-) Treba ty spalky zase az tak jednoduche (pro absolutniho novacka) nejsou, ale pokud se jednou budes koukat jak se to dela na nekoho kdo to umi, zvladnes to nasledne i sama. Pravda, poprve to chvili potrva, ale po desate to udelas v ramci zastavky u obcerstveni na vylete.
Udrzba byciklu je docela snadna, staci jen chtit. Platit servisu za serizeni prehazovacky, vymenu retezu, desticek a podobne kra...... je docela prepych.
Chlapci, nechte nás být občas za dámy :o)))
Jasně, udělat si můžeme umět ledascos, ale přece jenom... :o)))
Ovšem Markéto, to neznamená, že tomu nemůžeš (alespoň okrajově) rozumět - to abys věděla, jakou habaďůru na tebe kdo hraje :o)))
No jo no, mas pravdu. Moje zena je v pohode - prijde, veme kolo, sedne, jede a dojede. Protoze ma osobniho mechanika - mne. Ale mne zase nemusi zajimat jak se dela svickova :-)
Ano, ano, chytrý chlapec - stejně jako my můžeme být občas za dámy, tak vy musíte být ve správný okamžik za chlapy :o)))
A pak ta svíčková chutná, že jo :o)))
Kupuju špalky v cenách kolem 200 Kč a vydrží mi cca 5000 km.