Mnozí z nás si užívají při nočních jízdách dobrodiní čelovek. Není to ale nezákonné ?
V dávné vyhlášce MV O technické způsobilosti bylo stanoveno, že reflektor vozidla ( s výjimkou motocyklů a jim podobných ...) se nesmí za jízdy pohybovat (ani kmitat), že musí být pevně spojen s vozidlem. Možnost použití hledáčku jen u stojícího vozidla.
A čelovka je vlastně hledací reflektor. A s Luxeonem? No to je maso!
U některých Citroenů se hlavní reflektory natáčí ve směru otáčení volantem a taky byly schváleny pro provoz na pozemních komunikcích :-)
To ano, ale ty nebyly schváleny pro provoz v tehdejší ČSSR.
Popř. se to řešilo výjimkou ...
Ja ji pouzivam, protoze fakt sviti:-)
Jinak...svetlo se nesmi pohybovat a ani kmitat...? Co to je zase za volovinu? Svetlo mam pripevnene na riditkach a takove svetlo se pri slapani bude VZDY pohybovat!!! Takze i celovka dle meho je v pohode...
Tyhle zakony musel fakt delat blbec, kterej racionalne nepremyslel.
Podle vyhlášky se světlo nesmí pohybovat jen "samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče".
Takze celovka vyhovuje...
Jen pokud ti samovolně nelítá hlava.... :o))
Tu drzim pevne:-)
Prosím o fundovaný (jako vždy) názor Žofku. 8-)
Ď. Joe !
Ještě jsem nějak mimo.. Pět dnů strávených jen ve spoločnosti sobů mi dalo zapomenout na termíny jako "novela vyhlášky" a podobně. Takže jediné, co mě napadá, je možnost spojení čelovky a buzoly. Aby čelovka svítila stále ve směru nastaveného azimutu. Pak by se dalo tvrdit, že se jako jediná samovolně nepohybuje a nekmitá. Jenže já se v noci stejně nepřesouval a veškerý vozidlový provoz tam byl v okruhu desítek kilometrů vyloučen, tak je to asi jedno. :')
Žofinko vítej zpátky. Moc jsme na tebe vzpomínali, tak doufám, že jsi škytal :o)))
Doufám, že nám brzo řekneš, jaké to bylo.
No zázračný, ani jsem něco takového nečekal. Ale kolo se vezlo na střeše autobusu skoro zbytečně. Spíš to pro mě byl čas strávený samotou v přírodě (program byl značně volný - v pondělí jsem se nechal kdesi vysadit s tím, že v sobotu budu zas někde jinde). Tedy, samotou vlastně ne, on je člověk osaměljší spíš mezi lidmi, než nezi soby. Pár dní normálního života, no. Kde rozdělat oheň a mít suchý ponožky. Jinak zbytečný starosti žádný. :')))
Nádhera...
Sorry, ale vy všichni jezdíte se zapnutou čelovkou i po silnici ? K čemu je to dobré ? Měl jsem za to, že čelovka je nutná jen do terénu nebo poměrně prudkých zatáček kam nedosvítí hlavní světlo...
Celovka ma spoustu vyhod. Hodne jsem si ji na kole oblibil.
1...kdyz koupis kvalitni celovku, vydrzi ti svitit hafo hodin
2...nikdy jsem to neporovnaval s nejakejma svitidlama na kole (myslim tim takove ty dalkove luxeony o kterych se tu obcas debatuje), ale kuzel to udela dokonalej.
3...urcite je to lepsi nez nejake svitidlo na riditka za stejnou cenu
4...velka vyhoda je, ze kdyz automobilista zapomene vypnout dalkove a napari ti je do oci, staci zvednout hlavu a posvitit chvilku na nej...hned pochopi
5...kdyz se ti neco potento na kole v noci, muzes v klidku opravovat a svitit si
6...nemusis ji pouzivat jen na kole
Nevim...prijde mi to lepsi, nez mit na riditkach velkou lampu...
Michale prosím tě, jak máš vyřešeno, aby ti ta čelovka na přilbě neklouzala. Já teď tento problém právě řeším. nechce se mi kupovat vhodná přilba na které by držela.:)
Tam je trosku problem. Ja si ji na prilbu nedavam. Mam ji normalne na cele. Jen tak tak se mi to tam vejde...obcas musim mit prilbu malinko zvedlou z cela, ale bez problemu tak jezdim...ono, jak casto taky clovek v noci jezdi. Mame kikku, takze ta je malinka, ale daji se koupit jeste mensi, jenz by se na celo pod prilbu urcite vesli.
Nasazeni na helmu jsem jeste neresil....mozna by pomohlo nejake udelatko, ale nevim...ty tvary helem jsou silene:-)
Když budu mít tu čelovku pod přilbou, tak bych pak přibbu měla jako jarmulku.:)))
Ale teď jsem našla toto - http://www.pbase.com/archer13/head_light
:-) Me se tam vejde...:-) Ta moje Tikka je mensi...takze se tam vejde. Ale to co jsi nasel vypada dobre...urcite by to slo i na tu jednodchou
http://www.bartsport.cz/celovky/petzl-tikka-plus
Krásná a... drahá. Zkoušel někdo tuhle?
http://www.eobchodnidum.cz/ebaterie/svitilny...
Je za polovinu a s 1W Luxeonem. Jen s dobou svícení kecají. Má to být až 5 hodin.
No...doba sviceni nic moc. Dle meho Tikka sviti dostatecne a me to bohate staci....vydrz baterek udajne 150 hodin....myslim, ze to ani takovej blaf nebude.
Ta výdrž se musí hodnotit s ohledem na svítívost (a hmotnost a použité akumulátory...), jinak je to údaj o ničem. Není problém udělat téměř neviditelné mrkátko s výdrží 1000 hodin.
Jasne, jasne...Tikka je na dve AAA...ma par gramu, vejde se ti do kapsy. Ma dosah cca 32m...dle vyrobce. Do hor je uzasna, zkouseli jsme ji i v jeskynich a bez problemu. Na kole s sni jezdime a absolutne nam to staci. Vydrz uzasna.... Dle meho je to lepsi, nez tahat ohromnou lampu na nekolik tozkovek (nebo akumulator) jenz vydrzi par hodin...
Jak rikam...ja jsem maximalne spokojenej, ale nikomu to nenutim...
KDyž ji miluješ tak není co řešit. Taky to dělám tak.
Lubos2...tak, tak:-) Jde o prijority. Kdyz ma nekdo moznost a chce nabijet kazdej den aku, tak proc ne. Ja zas dam prednost vetsi vydrzi (na putovani je to skvele) pred treba vetsi svitivosti....
To víš a já zas s ohledem na věk a slábnoucí zrak musím dobíjet a dobíjet. Došly úrovně tak už toho kecání nechám.
Tak jsem to vyřešila. Nejdřív jsem udělala ty háčky samodomo, funkce dobrá manipulace horší estetický dojem, no stejně bych jezdila ve tmě že? Ale nakonec jsem na zimní přilbu malepila šest kousků welkropásků s háčkama a ta guma ma nich perfektně drží.Funkce perfektní, manipulace bezproblémů.
Az budes mit cas...udelej nejakej snimek (za svetla:-) ocela by me to zajimalo.
Michale nejsem si jista, že by to na fotce mělo vypovídající hodnotu. Zvolila jsem welkro(suchý zip) co nenenápadnější, který jsem doma našla. Ten zip jsem přilepila jak na předek(nad kšiltem) tak na boku přilby a imezi zadní průduchy. Vteřinové lepidlo a Contactceys lepidlo(když první došlo:)) Ten zadek už jen pro sichr, mám tam baterku tak aby neposkakovala aneutrhla ty boční. Zatím to drží perfektně ato s lampou manipuluji.čelovku když nesvítím tak ji otáčím o 180 (vetve..) Ale pokusím se vyfotit.
Ahaaa...uz chapuuu....Tak to nekdy prubnu....Sice bez celovky tam bude mit clovek suchace...ale to by snad nevadilo. Muzu si na ne treba lepit nejake blbustky:-)
O.K., beru.
Pro mne je zase nejdůležitější abych před sebe pořádně viděl, dostatečně daleko před sebe a aby osvětlený kužel měl optimální šíři. A to za stejné peníze jako za světlo na řídítkách čelovka nezvládne, si myslím... Já ji prostě za hlavní a jediné světlo nepovažuji, beru ji jen jako "vykrývací", které svítí tam kam hlavní světlo už nedosvítí. Např. ty zatáčky na nějakém členitějším povrchu, ani to nemusí být terén, stačí jen po stranách vysoká tráva, která svými stíny dělá různá optická kouzla a člověk pak ani neví jestli je to pořád tráva nebo už velký balvan... Další věc co si nedovedu představit, když třeba na chvíli otočím hlavu na stranu nebo se chci podívat za sebe. Než si opět posvítím před sebe, tak pojedu malinkou chvilku poslepu... A to mi tedy ale vůbec nedělá dobře ;-) Je to asi jen o pocitech...
Asi jo....Me maximalne vyhovuje. Dle meho svitivost je dostatecna...
Chystám se ted na ebay.com koupit 3W luxeon čelovku, asi za 20dolarů, až dojde dám vědět
S čelovkou se mi jezdí dobře, nejlepší by byla asi rovnou integrovaná do ochranné helmy, můžu si líp posvítit před kolo na díry v silnici kam svítilna nesvítí. Ale uznávám že pro cyklistické záležitosti by měla být doplněná o pár diod rozptylového světla pro širší záběr. Normální svítilna hold svítí málo na to abych nevlítával do děr. Nějaký předpisy pokud nejsou v souladu s realitou si milí úředníci můžou strčit ..... Zadní přídavné diodové brzdové světlo bylo taky kdysi "neschváleným osvětlením auta".
Ja jezdim s celovkou a vse je v klidu, zatim jsem nemel problem. Mam takovou http://www.manutan.cz/celovka_MOD826114.html