Ahoj, dostalo se mi do rukou jedno "použité" kolo, o které se asi nikdo nestaral a chudinka moklo někde venku. Pastorky, převodníky, o řetězu ani nemluvě, jsou posety rezavými tečkami, povrch zubů mívá místy jemný rezavý povlak. Evidentně kolo nikdy nevidělo olejničku.
Takže by mě zajímalo, jestli než se všechno pořádně namaže, jestli se mám nějak pokusit rez odstranit nebo jestli bych tím jenom narušil povrchovou vrstvu nerezavých míst, anebo jestli stálá vrstva maziva v budoucnu dalšímu postupu rzi zabrání... Díky :-)
PS: docela mi vyrazilo dech, kdyz jsem zjistil, ze to kolo má plastové kliky! Nevěřil jsem vlastním očím že něco takového může existovat... Je to Superior Flamingo, rv. asi 2001.
proč ne plastové kliky? Lyžáky, vázání, lyže jsou dneska převážně plast, a jak se na nich lidi proháněj po kopcích. Nebo máš pocit, že pokud ti plastové vázání zdrží na lyži plastovou botu, tak plastové kliky zlámeš? Samozřejmě není plast jako plast, že...
Přišlo mi, že rozměry průřezu těch klik jsou jen o málo větší než u hliníkových, takže pakliže nejsou ty hliníkové strašně předimenzované, tak mi ty plastové připadají proti hliníkovým málo zvětšené aby se tím dohnala nižsí pevnost toho plastu proti hliníku.
Ale spíš než zlomení uprostřed kliky bych se bál, že praskne kolem čtyřhranu, kde je pnutí největší.
Ja myslim, ze kdyz to umyjes (redeji uz sem nebudu psat oteverene, ze nejlepe vapkou :-) a pak radne namazes, bude OK. Myslim, ze ta rez se postupne otre i z mist odkud nesleze sama.
Tak wapkou fuckt ne :o)))
Já bych to mytí vzala spíše benzínem nebo petrolejem.
Já jsem měl podobný problém- jen jsem to pořádně opláchl wapkou a pak pravidelně mazal. Všechno samozřejmě nezmizí, ale jezdit se na tom dá bez problémů.
A myje se s tim velmi dobre a pohodlne :-)
...a krásně se s tím vymílají ložiska a zanáší ten nejjemňoučký píseček tam, kde ho vůbec nikdo nepotřebuje.
Já jsem wapku dostala kdysi od taťky k Vánocům, ale po té, co jsem si s ní oddělala střeďák u klik už ji raději nepoužívám. Kýbl a dvě ruce jsou přece jenom určitá jistota.
Zkuste říct v servisu, že myjete kolo wapkou - poženou vás s holí...
A je to tady :-) Krasnej flame. Trosku jsem tomu pomohl, ale ....
Myju takhle kolo furt. Pravda ne moc casto - spina ktera neopada sama na to kolo patri. V servisu (u nas doma na balkone) jsem to hlasil a bylo mi to schvaleno jako doporuceny postup i pro dalsi tri kola mych "klientu". A jak tady kolega pise, jen co se prestehuji do sveho, koupim si wapku taky.
Zkuste to nekdy, neperte ten nejvetsi proud z boku do naboju a stredu ani na ruce (bo to dost boli) po vyschnuti pak jen setrete rez z retezu, namazete retez a bowdeny (kdo ma hydrauliky je witez) a jede se dal.
Jiste... wapka kolo perfektne nici. Vodu z ni jsem mela ve stredu a v tlumici. To jsem ji pouzila jednou (a taky naposledy).
V tlumici? To bych uvazoval o novych guferech.
A do ramu se voda pri jizde v desti stejne vzdy dostane, zpravidla hlavovou trubkou kolem spodni misky a take sedlovkou. Proto nektera kola kdysi mivala otvor v stredove mufne. Ty moderni ho tam nemaji, ale neni problem vzit vrtacku a petku vrtak.....Apropo, myslim, ze zapouzdrenemu stredu stejne nevadi i kdybybyl trvale ponoreny ve vode. Od toho jsou v nem zapouzdrena loziska.
Namaž to a jezdi. Teda jestli nejsi velkej estét. Pohyb součástek si se rzí poradí. A plastový kliky? Nanejvýš nepravděpodobné. :-)
Souhlas. Občas se mrkni, jestli se zbytky rzi někde nehromadí, případně je odstraň, aby nedělaly neplechu.
Pokud jsou rezavé větší plochy a jde o hlubokou rez tak nejlip je oškrábat šroubovákem, dráťákem, smirkem, zkrátka tím co máš zrovna po ruce. Pevnostně nemají žádný význam a můžou se stát zdrojem problémů.