Zdravím, jel jsem takhle po lesní cestě a začlo pršet, tudíš bahno.Po dojetí jsem zjistil že mi nějak šoupe zadní kotoučová kapalinová brzda.Chci e zeptat jak je udržujete, jak čistíte apod?Někde jsem tu četl že s kapalinovkama musim do servisu.To nejde ani základní údržba jako očištění destiček apod?Díky moc za rady.
Zřejmě se ti tam jen dostala běžná nečistota - normálně to umyj vodou, nech uschnout.
Cus moc me pobavila ta terminologie kotoučová kapalinova brzda hezky šroubovite :)) a ted k ty brzdě pokud se ti pri jizde do brzdy dostane nejakej bordel tak je to samozrejme problem ale predpokladam ze jde spis o bahynko nebo pisek a tak podobne zadna vetev nebo neco vetsiho se tam nedostane dobry je to pak proplachnou vodou nebo vubec nejlepsi vyndat desticky otrit pripadne prejet smirkovym papirem dal vycistit třmen (telo brzdy).Do servisu s nima musis pokud si je neumis seridit nebo odvzdusnit ja si tohle delam sam a je to v pohode jinou opravu vymena hadice nebo problem s pakou bych nechal na servisu tam uz muzes neco pojebat a bude te to stat dost vaty a co je hlavni a ja uz kvuli tomu kupoval dvoje pary desticek :))) v žádným případě se ti nesmi dostat brzdova kapalina na desticky ty jsou pak na odpis a musis koupit novy cca 400kc podle vyrobce jo a pokud si budes chtit sam odvzdusnovat tak je potreba specialni sada primo od vyrobce a samo original brzdova kapalina tak a uz to stacilo joo ne pokud mas jeste neco klidne se ptej
Mě zase pobavilo, jak si ty brzdy sám a v pohodě odvzdušňuješ. Kdepakže je to (včerejší) téma, jak se ti to odvzdušnění ne a ne podařit? ... Jen tak špičkuju, sorry.
Stejná věc mě napadla jako SECTORA. Nevím kdo si tady neví rady s hayesama.Nic proti.
klidne spicku uz jsem to vyresil a odvzdusnovat jsem se naucil dny plynou víš
Souhlas... Jen bych chtěl ještě upozornit, že kdybys náhodou ty destičky dával ven, tak v žádném případě nemačkat brzdovou páku bez osazených destiček !!! Pak se totiž pístky posunou k sobě a bez odvzdušnění to nedáš do původní polohy. Jde to sice silou, ale...
A k té odvzdušňovací sadě - není potřeba předražený originál, stačí obyčejná větší inj. stříkačka, kousek hadičky a nádobka (pytlík) na kapalinu... Plus samozřejmě kus hadru na chytání kapaliny přetékající z expanzky...
Díky za rady propláchnu to a uvidim:-)Díky
no to je pekna prasarna jestli takhle odvzdusnujes tak to neni uplne normalni
Zatím to tak nedělám, hydry se teprve chystám koupit... Ale už předem zjišťuji co a jak, co mne může zaskočit a tak. A vzhledem k tomu, že odvzdušnění stojí v servisu už docela dost, tak se do toho jednou zkusím pustit sám.
A proč tedy prasárna...? Myslíš tu náhražku ofiko sady...? Vždyť to není nic extra aby se to nedalo zbastlit doma...
No aby jsi dukladne odvzdusnil a neznicil brzdy tak je nutny pouzivat origoš kapalinu DOT 4 a samo odvzdusnovaci adapter co se strka do tela paky pac pokud budes jen protlacovat kapalinu a z paky ti bude jen tak vytejkat tak houby poznas jak ti vychzej bubliny a predevsim si stlacenim paky nasajes vzduch do systemu jak pises ze jsi to jeste nedelal tak radim v dobrem nedelej to tak jak chces zbytecne vyplacas drahou kapalinu
Jestli do brzd dáš kapalinu DOT4 nebo DOT3 je té brzdě úplně jedno.Tímto označením se jen označuje bod varu kapaliny,který se užíváním kapaliny neustále snižuje.Proto se kapalina musí měnět.Při varu právě dohází k zavzdušnění.
Postup odvzdušnění není u všech brzd stejný.U některých brzd k tomu moc věcí nepotřebuješ.Odvzdošníš to i bez speciálních sad.
Některá brzdy jsou na brzdovou kapalinu(hayes, diatech), nekterá na minerální olej (shimano)
Mel jsem na mysli brzdy hayes konkretne HFX 9 je samozrejme jedno jestli je to dot 3 nebo dot 4 ale nektery kramy ti tam nalejou brzdovku z auta to bych teda nebral
Prosim tě, vysvětli mi o co je horší kapalina DOT 4 co mám v autě a kapalina DOT 4 co máš ve svých brzdách? Kromě jiné pixle.
mam brzdy hayes tak si tam dam kapalinu od firmy hayes ty jsi tam dej treba ceresol :)))) ja mam svy brzdy rad
Díky za vyčerpávající a plně fundovanou odpověď ohledně rozdílu výše uvedených brzdových kapalin. Škoda jen, že nemáme víc takových specialistů.
Nemas zac ještě nejakej dotaz ?
Teďka nevím: jak jsem četl ve Velu - hydraulické brzdy u jízdních kol používají buď minerální olej (z důvodu ekologického) nebo brzdovou kapalinu (a to prý proto, že když někde "ubyde" kapalina, tak není problém zastavit auto a trošku mu odebrat z vyrovnávací nádržky - teda pokud bude ochotný to dát). Takže bych koupil brzdovou kapalinu v nějakém klasickém balení u pumpy a ne to extra malé a příšerně drahé balení, co se prodává v cykloprodejnách.
myslim ze 200 kacek za to neni tak strasny stejne ji spotrebujes malo tak ti to baleni celkem vydrzi a hlavne je to origos a pak mas jistotu
Co je na tom za prasárnu? Mně ulítlo odvzdušňovací cíčko od Hayesky, místo něj sem jí ucpal nýtem do plechu (protože to víčko stojí 4 stovky a navíc neni k sehnání), koupil brzdovku na pumpě (80kč/0.5litru), doma vyhrabal nějaký hadičky a stříkačky a asi na 10 pokus se to povedlo :)
Tak to já dělám asi ještě větší prasárnu.
Nastavím brzdové páčky vodorovně, sundám víčko nádobky a naplním ji minerálním olejem.
Pak pomalu mačkám a pouštím, až mi nejde žádný vzduch při stlačování páčky přepouštěcím otvorem.
Pak povolím odvzdušňovací šroubek u brzdových válců a zmačknu páčku a vytlačím olej až nejde žádný vzduch. Před puštěním páčky je nutné odvzdušňovací šroub znova utahnout, před zmačknutím povolit.
Zásobní nádržka u páček vystačí na dvě zmáčknutí, pak ji doplním olejem.
Když je vše bez vzduchu, nandám víčko a páčky sklopím do provozní polohy.
Touhle prasárnou jsem odvzdušňoval i brzdy na autě.
Kotoučovky mám 5 let a ještě jsem na nich žádnou údržbu nedělal,mají najeto hodně přes 15000 km. Destičky jsou pořád originál.Jedinou věc kterou musím čas od času udělat, je seřízení kotouče do středu mezi destičky.Povolím zajišťovací šroubek,zabrzdím,tím se brzdový třmen posune do správné polohy a šroubek zase dotáhnu.Nevím proč ale někdy se to hne do strany a potom to "šoupe" jak popisuje Bebop.
co mas za brzdy ????
Nějaké SR santour přesné označení si nepamatuju.Ale jak jsem už psal jsou 5 let staré,pochopitelně dnešní modely jsou daleko dokonalejší.
Kotoučovky mám 5 let a ještě jsem na nich žádnou údržbu nedělal,mají najeto hodně přes 15000 km. Destičky jsou pořád originál.Jedinou věc kterou musím čas od času udělat, je seřízení kotouče do středu mezi destičky.Povolím zajišťovací šroubek,zabrzdím,tím se brzdový třmen posune do správné polohy a šroubek zase dotáhnu.Nevím proč ale někdy se to hne do strany a potom to "šoupe" jak popisuje Bebop.
Ahoj , me jedna desticka trosku drhne... ktery zajistovaci sroubek to povolujes? ty jimiz je brzda prichycena k vidlici? to je asi blbost ze? neni mi jasne ktery to je...diky za pripadnou odpoved