Zdar bajkeri, mam problem. Uz jsem dneska skoro koupil Meridu Spcial Edition, myslel jsem si, ze to ma vzduchovyho axela jak pisou na netu. To sice ma, ale taky jako druha varianta vidle je Axel Platinum LO s pruzinou a stelovacim koleckem tuhosti pruziny na leve noze. Ono to ani s tim vzduchem neni tak horky, pry se jedna o pruzeni pruzinou a pouze air assist, kdy si pouze vduchem neco malo prifouknu v podstate misto toho kolecka, ale se vzduchovym pruzenim jako takovym to nema nic spolecnyho. Bojim se abych nesel az na doraz, jsem 190 cm / 90 kg, ram 22´´. Prodejce rika, ze se nemusim niceho bat, ale ja se toho stejne bojim. Uvazuju o vymene za Blacka, ale to uz dostanu s cenou z 27 000 na 33 000, coz uz je dost. Jinak kolo je kompletne na XT v kombinaci s LX prevodnikem a Magura Julie kotoucema, takze celkem dobrej bajk, ale jak rikam, bojim se ty vidle. Muzete mi prosim nekdo poradit ? Dekuju JEndys
Připlať si za blacka,nebudeš litovat,měl jsem možnost srovnat a je to opravdu jinde,stejně bys to za nejakej rok měnil,aspon ušetříš
Ahoj , mám 190cm a 97 kg (brzy snad kila ubudou) a vidli jsem zatim nedorazil. Mám ji dost na tvrdo, aby udržela i větší rázy. Tohodle Matýska na diskách mám dva měsíce a zatím náramná spokojenost....
Taky jsem se setkal s takhle spokojeným člověkem, který na takovém vybavení odjezdil mnoho kilometrů. Do té doby, než zkusil něco jiného. A v tomhle případě je něco jiného jakákoliv jiná vidlice, jenom néé Axel.
To nestačí to, co jde vyšíst z údajů? Nohy 28 mm, je třeba pokračovat dál?
Pro uvedené Výšky a váhy bude i doporučovaný Black málo a to jsou už nohy 30 mm.
Jo doufal jsem, ze se ozve tunning test - specialista na vidle. Ja se taky toho axela bojim, ale ono zase neni moc z ceho vybirat. Ja vim, Axel, skoro nejnizsi model Manitou, ale zase si rikam, ze to nemuze byt az tak na prd, kdyz to da Merida na jejich celkem solidni kolo. Tu samou vidli ma treba Superior na sportovnim vykonostnim modelu XP920, dava je tam i TREK. Ja bych chtel minimalne Blacka, ktery ma nohy 30ky a semibath misto vazeliny a vzduchovou komoru a ne jen air assist. Mimochodem, nevis na kolik se da skutecne nafouknout ten air asist ? V navodu pisou ze na 30 psi a prodejce rika, ze to ma stejnou doplnkovou fuknci jako otocny kolecko. Ja tohle vsechno vim a vsechno je bohuzel otazka penez. Ja bych nechtel dat za bajka vic jak 30 tisic a to uz i s tim blackem se dostanu na 33, to same je treba Recon, nevim kolik stoji Marzochi Bomber, ale ocekavam stejnou cenu. No a skareb, vzduchovej, to uz je pro me v nedohlednu. Mimochodem R7 je pry nejproblematictejsi vidle tohoto roku. Tak vidis, nemam to jednoduchy :o) Ale vazne, ty bys toho Axela i treba s tim air asistem nedoporucil v zadnem pripade ?? DIky, Honza
Nevím jak vypadáš Jendysi, ale řekl bych že na váze vidle u tebe asi moc nesejde, těch pár stovek gramů (max.) tě při tvé váze nerozhodí a právě kvůli ní bych šel minimálně do 30mm nohy, spíš 32mm. Radši si tam přihoď ještě ty 3000 a jdi do Recona a máš svatý pokoj.
Taky se připojuji k Matyxovi a CKP13, chtělo by to asi trochu přidat a koupit něco bytelnějšího...
Já sám mám Axela Elite '05 a i když vážím jen 65kg, tak se asi pěkně kroutí... Občas když prudce zatočím, tak si škrtnou destičky o kotouč... Samozřejmě že i bez brždění ;-) Mám ale brzdy dost na fest, seštelované na krátký krok a ještě k tomu mechanické... Takže to možná třeba ani nebude vidlicí, ale...
Být tebou, tak přestanu uvažovat o air asistentech a podobně, ta vidlice ti nevyhovuje pevnostně a to nejde odstranit. Tuhle vidlici bych nerozmlouval dole tuším Jardovi, který je lehká váha ale tebe je třeba varovat. Jen tak mimochodem, tohle tě nemusí tížit ale skutečná váha Axela je cca 2500g
To, že jsou takovéhle vidlice (slabé nohy a nepevná konstrukce) jsou montovány na kola ve velikosti nad 20" je ukázka přístupu firmy k modelové řadě a nikoliv podle opravdové představy o namáhání, které jezdec jako ty způsobí. A způsobíš toho rozhodně jíc než lehký jezdec, to je snad jasné. Kdybys měl možnost porovnat dvě odlišné vidle s různou pevností poznal bys o čem je řeč.
O air asistant bych ti doporučil se neopírat a jít rozhodně do vzduchové verze plné.
Můj pohled na poježdění na kole je zcela jiný než hledáš a vím, že to jakou máš sadu poznáš jízdou daleko méně, než to jakou máš vidlici. Já prostě stavím na vidlici jako jednom z nejdůležitějších komponentů.
Každý tady, kdo už něco vyzkoušel ti tuhle prioritu může jenom potvrdit.
To Yull: A ty mas na bajku kterou verzi ty vidle ? Foukaci s air asistem nebo normalni pruzinu s otocnym koleckem nahore ? Na kolik se da ten air assist skutecne nafouknout ? DIky, Honza