Čau,
mám problém,nevím jestli jsem to odpozoroval přesně ale po X kilometrech když se asi zašpiní tak vidlice tuhne a pak se chová skoro jako tvrdá i když se snažím tak chodí hodně ztuha maximálně 5cm (je to 100ka).Neměl někdo podobný problém??Nevíte jestli je to na reklamaci a jak to mám popsat??
Díky!
Tak to samé se mi stalo,po nějaké době jsem pociťoval,jak vidle přestává"žehlit" menší nerovnosti a výrazně tuhne,je to nevhoda toho,že nemá olejovou lázeň jako třeba Black,ale je pouze namazaná vazelínou.Řešil jsem to tak,že jsem vytáhnul tu prachovku,pak ještě šroubovákem ten celý ten těsnící simerink a všechno řádně vyčistil a plnou syntetikou namazal nohy a propružil,pak znovu,přebytečný olej setřel,namáčkl gufera i s prachovkama a chodí to jak za nova.
Pánové-k běžnému servisnímu úkonu-a to po každé vyjížďce-patří otření nohou vidlice a jednou za čas-to podle toho kolik najedete prostříknutí gufer.Pro fajnšmekry se na to dělá spec.olej,ale postačí i WDčko.Pak se vidle propruží a vypláchnuté nečistoty o5 setřít.To by jste nevěřili kolika lidem zase začala vidle chodit.:-))))
Ty asi svojí vidlici nemáš moc rád, že...? ;-)
Lít do ní WD... WD je všechno možné, jen ne mazivo, už to tu bylo probíráno mnohokrát... Schválně si přečti etiketu na spreji k čemu je to určeno, o mazání "tlumičů" jsem se tam nic nedočetl...
Když už něčím mazat vidlici zvenku, tak určitě něčím, co vevnitř nezničí vazelinu a nerozežere gufera... Tzn. neutrálním SILIKONOVÝM OLEJEM !!! Ach jo...
Já ji mám rád,víš,proto mám to speciální mazivo-tohle je pro ty,co to doma nemají a je docela diskutabilní jestli je lepší to či ono,pokud to není určeno přesně na tento účel.Když už dá člověk za vidli tolik,co někdo ani za celé kolo,tak to asi jinak nejde.A propos,namazat neznamená lít.....
Nemyslel jsem doslova "lít"...;-) Ale WDčka bych se v případě vidlice opravdu bál. Protože "mazivo" jako takové to opravdu není. Dále je docela agresivní, proto ty obavy o vazelinu a gufera. Co dokáže benzin, petrolej a podobná chemie s gumou asi víš.
Jinak samozřejmě silikon není samospasitelný, ale ze všeho co jsem kdy slyšel že tím kdo maže, je ale určitě nejméně nebezpečný... Zase rychle vysychá, takže se musí aplikovat poměrně často...
A ještě dodatek: to co tady popisujeme není v žádném případě plnohodnotné mazaní, na to je potřeba vidlici rozebrat a pak vyměnit vazelinu nebo aspon domazat (teď se samozřejmě bavíme jen o Axelu)... Tohle je jen "promazání" gufer, která jsou na nových Axelech docela natěsno a brzdí vidlici v rozletu...
Ale pořád lepší WDčko, než to nechat zadírat se a zadírat........
Proč se tu asi celou tu dobu snažím, co...? ;-) Jinými slovy: "WDčko na vidlici použije jen ten, kdo se chce jí chce co nejdříve zbavit" ;-))) Dělejte jak myslíte...
Nikde jsem nepsal, že se to má nechat být, proto ale doporučuji ten neutrální silikon...
Byl bych rád, kdyby se k tomu vyjádřil i Milan tuning-test...
Tohle mě nějak uniklo a tak reaguju až teď
Silikonový olej se používá po každé vyjížďce proto, že správně fungující břity na stírácích stírají maziivo ve vidlici tak dobře, že horní břit chodí vždy nasucho. Právě pro přimazávání horního břitu se maže silikonem zvenku a silikon proto, že vykazuje nejlepší kluzné vlastnosti u materiálů jako guma- kov, nebo plast-kov.
WD není mazivo a je třeba před ním důrazně varovat ale každý je svého štěstí strůjcem, takže nepřesvědčuju. Tenhle výklad mám i na svých stránkách tuším v sekci údržba.
Chod Axela je jinak ovlivněn vazelínovým mazáním a celkovým zpracováním levnější vidlice včetně podřadnějších stíráků. Stíráky na vazelínové vidlice a olejové, které mají dražší typy a ty mají i ewil genius byly odlišné i v celkových svých odporech.
A na Axela navíc byly dodávány různé tvrdosti pružin a to je věc, která se dá odměřit, nástroje na to mám na svých stránkách také. Případný dotaz po zaslání odměřených hodnot můžu majiteli zodpovědět. Musí mi ale poslat ty změřené podklady.
Odpověď jsem nerozděloval pod jednotlivé dotazy ale shrnul jsem to všechno pod tebe, snad si každý najde své.
Tak asi takhle-každý tady svůj kousek pravdy.Já samo myslel běžný servis v sezoně,ty gufera je třeba mazat poměrně často,ale taky je pochopitelně třeba myslet na důkladný servis-tedy rozebrání vidlice a její důkladné promazání-a taky hlídat hladinku oleje atd.atd.A tohle bylo myšleno v duchu lepší něco než nic.Jinak já používám Brunox-dvorního to dodavatele Rock Shoxu:-)))))
Mám na vás ohledně této vidlice taky jeden dotaz - jak moc jde poznat rozdíl v tuhosti při uzavírání/otevírání vidlice. Já totiž žádný podstatný rozdíl nevidím - připadá mi to jako by vidle měla prakticky jenom 2 "polohy" - otevřeno/zamknuto a při otevření je dost tuhá. Je to normální jev? Jenom dodám, že vidle je "v záběhu" - najeto cca 150 km.
Upřímně řečeno jsem od této vidle po přečtení ohlasů na ni nic moc nečekal, ale byla na kole a o výměně za lepší jsem neuvažoval z finančních důvodů :o) Subjektivně se mi ale zdá, že se vidlice chová stejně jako SR Suntour NEX 4000 na mém krosu :o), což je přece jenom dost málo. Za reakce předem děkuji :o)
Pokud je to obyč Axel s TPC LockOutem, tak se při normálním stlačení v klidu fakt chová jen jako otevřená/zavřená. Tady není co poznat. Je tam ale ještě možnost "nastavení komprese", které se dělá tou páčkou která je na otevření/zavření. Všechny stavy co jsou mezi otevřeno - zavřeno, ja právě toto. Ale vliv a fungování se pozná jen při jízdě terénem... Nechtěj ale abych Ti vysvětlil jak to funguje, sám pořádně nevím ;-) Podle mně to jen brzdí pokles vidlice při nějaké pořádné ráně a pomáhá to pružině aby nešla okamžitě do zdvihu... Na tlumení odskoku je tam zase jiný čudlík...
Jo, a pokud se Ti zdá tuhá, tak si zjisti jakou tam máš pružinu. Dělají se 3 různé tuhosti, podle váhy jezdce... Já tam původně měl Medium a oproti předchozím rokům byla fakt dost tuhá, takže jsem ji vyměnil za nejměkčí...
A kdyžtak zkus zvenku prostříknout "kluzáky" a gufera silikonem, docela by ses divil co to dokáže...
Silikonový olej jsem už zkoušel, pořád se mě to zdá stejné, já doufám, že se to třeba postupem času "ochodí" a půjde to lehčeji.
Jinak vážím asi 70-75 kg :o) ani pořádně nevím, už přes rok jsem se nevážil. Tuhost pružiny pravda nevím (ale v tom by mohl být zakopaný pes), abych to zjistil, musel bych asi vidlu rozebrat a na to jaksi nemám moc odvahu :o) Díky za rady
Když silikonový olej může být SILKAL 93?
Já bych jí dal ještě čas, ona se opravdu musí trochu "zajet". Kilometry Ti už ale neřeknu, už si to nepamatuji, ale myslím, že aspoň 200-300km...
Na vyndání pružiny z vidlice nic není. Je potřeba jen vyšroubovat tu horní "zátku", která to drží v noze. Ale opatrně ať ji neorveš ! Prodává se na to origo Manitou speciální klíč, ale cena je podle mne dost vysoká. Já to dělal opatrně sikovkama přes vrstvu hadru, ono to tam zase není kdovíjak utažené. No, a když to vyšroubuješ (docela jemný a dlouhý závit), tak pružina je tam jen vhozená dovnitř, takže se dá v pohodě vytáhnout... A pokud ji nebudeš mít moc odřenou, tak přes závity pružiny by měl být máznutý pruh barvy. Podle toho se pozná její tvrdost. Modrá je nejměkčí, červená střední a žlutá nejtvrdší. Na jakou hmotnost jsou dělané si už nepamatuji, zkus kouknout do manuálu vidlice...
Jo, že je tam nastavení odskoku na pravé noze zespoda vím. Mně jde o to, že při jízdě v terénu opravdu nepoznám rozdíl, ať je páčka regulace komprese v jakékoliv poloze (s vyjímkou polohy lock, kterou v terénu stejně nepoužívám).
Jestlituto vidli vlastníte, řekněte mi prosím, jestli v při jízdě v terénu jde citelně poznat, když se změní nastavení komprese? Děkuji.