Dobrý den,
jsem aktivní cyklista, příznivce vícedenního putování "natěžko" a v poslední době jsem začal řešit problém dobíjení baterií na kole - konkrétně tužkové NIMH - světlo, LiION do fotoaparátu, popř. mobilu.
Na Internetu jsem se snažil najít již hotové řešení - našel jsem FV články, ale ty se mi moc nezamlouvají, preferoval bych dynamo (alternátor) s usměrněním volitelných buď pro NIMH či LiION.
Z časových a jiných důvodů by se mi hodilo již hotové řešení, než zkoušet něco dělat na koleni (ikdyž v případě nouze bych se o to také pokusil).
Byl bych vděčen za odkazy na firmy nabízející podobný výrobek, popř. na zkušenosti s lidmi, co něco podobného již mají - především co se týče stability baterií, nabíjení, životnosti, apod. jejich zařízení.
to jsem zvědavý jestli se někdo ozve
, taky by mě to zajímalo :-))
Máš to tady:
<a href="http://mobil.idnes.cz/mob_prakticky.asp?r=mob... target="_blank">http://mobil.idnes.cz/mob_prakticky.asp?r=mob...
A taky tady: <a href="http://cyklonabijecka.misto.cz" target="_blank">http://cyklonabijecka.misto.cz</a>
Máš to odkoušeno?
nemám, jen jsem to viděl na netu
Zdravím, já použivám cyklonabíječku CN12 již třetí rok k dobíjení mobilního telefonu na našich cykloexpedicích. Baterie NiMH v mobilním telefonu je nabita po 20 km jízdy, ale rychlost jízdy nesmí klesnout pod 10 km v hodině, při nižší rychlosti telefon hlásí přerušení dobíjení, což znamená zastavit, a znovu se rozjet, nebo vytáhnout konektor a znova jej zapojit, ale při rychlosti vyšší než 10 km v hodině. Cyklonabíječku je možné objednat na www: cyklonabijecka. misto.cz asi za 300 Kč. Dynamo mám NX50 v předním náboji. U Lion baterií to chce udržovat konstantnější rychlost. Po třech letech jsem s tímto řešením spokojen.