Víte někdo obchod (Praha + Středočeský kraj), popř. e - shop, kde se dají sehnat sólo tři nejmenší pastorky na devítkovou kazetu? Ten nejmenší má 11 zubů, druhé dva teď nevím. V kvalitě Shimano Deore, maximálně LX, vyšší nechci. Zatím se všude ptám marně, nabízej celé kazety (vždycky ob kazetu by se mi cenově vyplatilo vyměnit jen tyhle tři pastorky, pak zas celou kazetu).
Děkuji, ai :-)
Tez jsem to zkousel, ale kdyz mi rekli cenu, tak mi vyslo levneji koupit novou kazetu. XT devitka stoji na Bikestore (doufam jeste porad) kolem 1300 -1400 Kc. Deore pocitam tak 700. Predpokladam, ze to chces protoze ty nejmensi pastorky jsou jiz sjete a strili a ty vetsi jeste nee, ale (prestoze to nemam overene) myslim, ze ty vetsi budou brzy nasledovat a stejne bys tu kazetu jako celek nakonec musel menit drive.
Mmchdm, kolik ujedes na jednu kazetu retezu a jakych, mas-li ty informace. Nebo kolik km, priblizne? Uz delsi dobu se zabyvam merenim techto parametru a info na toto tema mne velmi zajima.
Copak o to, XT kazeta by se přes net měla dát sehnat do 1200,-. Přešel jsem na deore = 586,- Kč. No a protože nejvíc ojíždím ty malé (což se projeví při výměně řetězu - nedá se na tom jet), tak bych je ob kazetu vyměnil sólo. Teď v sobotu jsem byl v Nymburce, cena za tyhle tři se pohybuje cca 80 - 100 - 120 Kč, ale nemohou je prý sehnat. Cenově se to ale vyplatí (i kdybych platil 100,- poštovné).
Na jednu kazetu (XT) dva, max. tři řetězy shimano HG 53 nebo 73, jednou jsem měl i 93, ale všechno stejná životnost. Střední převodník (XT) mi vydrží dva řetězy, víc nikdy nevydržel, pak už nepouštěl řetěz a vynášel ho nahoru, kde se sukoval.
Teď mám místo XT poprvé nasazenou kazetu o dvě třídy nižší - deore, tak si od ní slibuji delší výdrž (sice je trochu těžší, ale zas "poctivější" ocel, tedy podle mého názoru). A už mám připravený střední deore převodník a velký LX, s dalším řetězem je tam dám a opět očekávám významný posun v životnosti.
Pokud jde o kilometry - nejmíň mi řetěz vydržel něco přes tisíc, nejvíc cca 2,5 tisíce, kazeta XT cca 3 - 4,5 tisíce.
Zapomněl jsem dodat, že u těch převodníků už nepomohlo ani spilování háčků na zubech, to mi pomůže jenom při výměně prvního řetězu (max. druhého).
Supr, diky za info.
ad ceny pastorku: No prave, sam vidis, ze je to cca 300 Kc, nova Deore stoji 600. Ja vim je to dvakrat tolik, ale prece jen ne zase az tak moc. I kdyz proc vyhazovat vic kdyz nemusim, to je pravda.
ad kazeta Deore: Taky o tom velmi vazne uvazuji, protoze ta ocel o moc horsi nez u XT nebude, spise opacne, kdyz je ta kazeta o cca 80 gr. tezsi. To je vsak hlavni duvod, proc porad vaham.
ad pocet retezu na jednu kazetu: Jak jsem jiz vyse napsal, delsi dobu se zabyvam porovnanim zivotnosti retezu. Drive jsem to delal jako ty: Novy retez na nove kazete a prevodniku (prostrednim), pak druhy retez, pak treti.... a pak z pravidla nova kazeta i prevodnik a tak dale dokolecka. Nekdy loni jsem to zmenil v tomto stylu: Fse nove - prvni retez ojet do pulky, sundat vyprat, ulozit, dat novy. Celkem sedm retezu jsem uvedl do tohoto stavu a pak je zacal tocit znova, tentokrat az do konce zivotnosti. Zatim jsem u ctvrteho. Na jeden dam tak 1500 km nebo spis mene.
Nevim jestli jsou tebou uvedene vysledky bezne i u dalsich zdejsich nakolaku, ale jestli ano, pak se mi ten muj zpusob docela osvedcil. Nemam to ted nejak celkove spocitane, ale na tu XT kazetu jsem zatim ujel kolem 6,5 tis. km a doufam, ze na ten zbytek retezu jeste tak 2 tis. ujedu. Uvidime.
Jinak se omlouvam, ze jsem tak bezostysne zmenil tema a na otazku pritom neodpovedel, ale opravdu mne to dost zajima a Tve informace byly cenne a podnetne.