Nevite nekdo, jestli s nekde bliz nez v Italii daji sehnat takovy ty slapaci auta pro 2-4 lidi, co se tam bezne pujcujou? Event. nazev firmy, co je vyrabi. Diky
To sice nevím, dost pochybuju, že by se to u nás sehnalo, ale na drhou stranu není těžké takovou věcičku navrhnout a vyrobit. S vícestopými podvozky poháněnými lidskou silou už začínám mít nějaké zkušenosti (<a href="http://lehobrno.borec.cz" target="_blank">http://lehobrno.borec.cz</a>). Zajímalo by mě, k čemu to potřebuješ?
Tříkolka je pěkná, musím vás pochválit, když jste to neudělali sami.
Jirko, díval jsem se na tu tříkolku a je fakt super - zajímalo by mě nějaké bližší info - jak je dělaný ten rám, z čeho jsou ty přední náboje, nemáš nějaké detailní fotky? Díky Tom
Postupně budu přidávat fotky nedokončeného rámu. A máš pravdu, že by to chtělo i detaily, ale asi počkám, až to bude mít konečnou povrchovou úpravu, ať to trochu vypadá.
Rám je překližka a polystyren - ukradli jsme to od kolegů z BrnoBentu, kteří měli (mají) překližkové lowracery, viz společné fotky dole. Umožňuje to postavit velmi tuhý a odolný rám doma v pokoji bez svářečky, jen přimořeznou pilou, odporovým drátem a spoustou epoxy lepidla.
Náboje nám vyrobil zámečník z plné hliníkové kulatiny, mají průmyslová ložiska.
Pěkné.. Komplet překližka, jo? Má to některý kola odpružený?
Má to naprázdno těžiště asi dost vpředu, ne? Po naložení se to zadní kolo už asi zvedat nebude...
Na co jsou tam takovýty obloukovitý lemy za sedadlem?
Na pohled krásný stroj, ještěže se mi to domů nevejde, jinak už bych se chtěl pouštět do kopie:-)
Je to hardtail, hardnose a nevím jakej ještě hard. Jediný odpružení je polstrování sedla, který je zatím provizorně - jeden polštářek a potah z Azubu. Alešovi pošleme střih a on nám sežene ze stejného materiálu polstrování na míru. Pak snad bude lehčí udržet se v zatáčce v sedadle.
Těžiště je momentálně opravdu víc vpředu než jsme chtěli, 27% zadní kolo a po 36,5% přední. Pření náprava ještě malinko zhubne vylehčovacími otvory do všech tech plechů, pak tam přijde tailbox, takže se to srovná na těch plánovaných z30/p70. Tak jak je to teď to nejde v zatáčce převrátit, předek se utrhne do smyku, ale zase to zvedá zadek. Ale to fakt jen při nouzové brzdě, když zaousneš ty kotoučovky a zastavíš z 20kmh na dvou metrech.
Oblouky za sedadlem myslíš asi sedadlo - je to na tatíkova široká ramena. Úmyslem je mít se o co opřít v zatáčce a mít na co položit záda při vyklánění v prudké zatáčce. Mám zatím dojem, že s definitivním polstrováním to bude fungovat dobře.
Ještě by mě zajímalo, kolik ta tříkolka asi tak váží?
Jo, když je z překližky a polystyrenu, tak by mohla i plavat :-)))
Tak to by bohužel asi nedokázala - má 25kg. Trochu jsme předimenzovali hlavně ten rám, tatík neco váží a pořád měl strach, že ho to neunese. Spousta věcí se dala udělat líp (třeba spotřebovat míň plechovek epoxydu:-), ale dostat to nějak výrazně pod 20kg by se asi nepovedlo. Už jenom řetězu je tam kilo. A komponenty dohromady váží půlku té hmotnosti minimálně, když započtu i závěsy předních kol a jejich upevnění na rám, tak to bude tak 15kg, takže úspory na rámu by zas tak nepomohly.
Svého času takové čtyřkolky vyráběla firma z Hradce Králové. Bohužel název už nevím, ale jejím hlavním výrobním programem byly kabiny pro vysokozdvižné vozíky a další stroje.
Není to firma z Hradce Králové, ale SaTos ze Dvora Králové n.L.. Viděl jsem ji na vlastní oči. Je to spíš takové plážové vozítko.
Dík za opravu údajů. Taky se můžeš mrknout na jeden "fousatý" stroj čistě české výroby :-) <a href="http://tandemy.info/view.php?cisloclanku... target="_blank">http://tandemy.info/view.php?cisloclanku...