Kdyz tak tady ctu o te pichle dusi tak mi to neda. Byly casy kdy jsem defektil jednou, dvakrat za sezonu. To jsem vazil cca 75 kg. Na biku i na silnicce, zhruba stejne, pocet km taky tak. Ted vazim o neco vic, mezi 85-90 kg a picham, zda se, furt. Od jara uz jsem lepil minimalne 15x. Vim, ze pocet defektu je ovlivnitelny zpusobem jizdy, ale tohle byly vetsinou male dirky od skla, trnu nebo kaminku, takze to moc ovlivnitelne zpusobem jizdy neni. Pravda je, ze na zadnim mam obvykle docela hladky plast, ale treba prvni ctyri defekty byly na prednim kde byla tehdy uplne nova zubata guma. Nechapu. A dalsi zvlastnost je, ze ty defekty se tak nejak kumuluji - treba mesic nic a pak behem dvou dnu trikrat (tento tyden). Jak jste na tom vy?
Jsem si vědom všech objektivních okolností, které vedou k píchnutí nebo mu naopak brání. Ostatně většinu z nich vypočítáváš.
Jsem si vědom i toho, že když píchnu tak musím prohlédnout plášť jestli v něm něco nezůstalo.
Nikdy,a le nepochopím jak je možné, že rok nepíchnu a pak najednou třikrát krátce za sebou. Je v tom něco mystického a slyšel jsem to už od více lidí.
"a picham, zda se, furt"...no teda MGT fuuuuj:-) Takhle na stary kolena:-))))))
"ale tohle byly vetsinou male dirky "...a jeste je na mlade:-))))
Ne, konec srandy:-)
Ja to mam tak prumerne kazdych 600km. Ale je fakt, ze mam horske kolo na cestovani, jezdim na nem prevazne natezko a nepichl jsem cca 2500km. Ale na druhou stranu, kdyz jedu, tak jedu opatrne.
Pred trema rokama jsem byl na Sumave a tam jsem pichl na horskem 4x za 2 dny. Jenze blbka jsem tam nechal trn, tak proto. Ale stejne jsem za tech 14 dni pich jeste asi 3x. A pak dlouho nic...az kdyz jsem jednou zabrzdil a prodrel jsem plast.
Ted mam novej a najeto cca 1000km a nic, takze to ocekavam v nejblizsi dobe
Ja lepím vždy keď pichnem.
Co se píchání a lepení (duší na kole ;o) týče, jsem ještě panna.
vsetko je raz prvykrat :)) ja som si vsimol, ze zasadne picham, ked idem do prace na kole...do prace dojdem v pohode, ale ked uz idem domov, tak sup - a je tam zrazu prazdna dusa :) zacinam podozrievat sefa, ze chce aby som ostaval dlhsie v praci...:)
... možná, kdyby´s měl lepší brejle, viděl bys něco jiného ... 8-)))
Matyxy, nerouhej se... :o)))
;o)))
Ahoj všem dobrým píchačům,
ano i já patřím k těm, kteří byli postižení mnoha defekty. Ale pouze během uplynulé zimy. Nepatřím k těm, kteří jezdí jako bába s hráběma na pole. Snažím se z kola a ze sebe něco vyždímat. Byl jsem za to minulou zimu odměněn. Spravoval jsem, a spravoval, a spravoval, a to tak, že bych v tom mohl teď soutěžit. Proč jsem opravoval téměř 50x za zimu? Snaživí ochránci kluzkých cest a chodníčků v Praze v zimě sypali a sypali. A nejen, že toho posypového materiálu bylo hodně, ale byl proticyklistický. Byla to kamenná drť, velmi jemná a tvořili ji kamenné jehličky o velikosti cca 3 - 8 mm. Ideální na propíchnutí. Navíc po zimě se nikdo neobtěžoval to, co na cesty naházel, zase uklidit. Tak nebyl problém píchnout i čtyřikrát za vyjížďku.
Proto posílám výzvu, zda má někdo podobné zkušenosti a rád by taky před nastávající zimou chtěl udělat apel na příslušné úředníky, aby se snažili používat mozek. Možná chci moc, ale záleží na tom, zda se někdo další ocitl v podobné situaci a bylo by těch apelujících víc. Pak to má smysl.
Jo a taky dovedu trávit čas i jinak, než pravidelným trénováním lepení duší.
Mnoho kilometrů bez píchání všem
Petr
Ahoj všem dobrým píchačům,
ano i já patřím k těm, kteří byli postižení mnoha defekty. Ale pouze během uplynulé zimy. Nepatřím k těm, kteří jezdí jako bába s hráběma na pole. Snažím se z kola a ze sebe něco vyždímat. Byl jsem za to minulou zimu odměněn. Spravoval jsem, a spravoval, a spravoval, a to tak, že bych v tom mohl teď soutěžit. Proč jsem opravoval téměř 50x za zimu? Snaživí ochránci kluzkých cest a chodníčků v Praze v zimě sypali a sypali. A nejen, že toho posypového materiálu bylo hodně, ale byl proticyklistický. Byla to kamenná drť, velmi jemná a tvořili ji kamenné jehličky o velikosti cca 3 - 8 mm. Ideální na propíchnutí. Navíc po zimě se nikdo neobtěžoval to, co na cesty naházel, zase uklidit. Tak nebyl problém píchnout i čtyřikrát za vyjížďku.
Proto posílám výzvu, zda má někdo podobné zkušenosti a rád by taky před nastávající zimou chtěl udělat apel na příslušné úředníky, aby se snažili používat mozek. Možná chci moc, ale záleží na tom, zda se někdo další ocitl v podobné situaci a bylo by těch apelujících víc. Pak to má smysl.
Jo a taky dovedu trávit čas i jinak, než pravidelným trénováním lepení duší.
Mnoho kilometrů bez píchání všem
Petr
Ztotožňuji se s Tvým názorem, že z jara je těch defektů opravdu více. Jezdím od chvíle co sleze sníh a než odstraní ten sajrajt z krajnic, tak mně berou mory. Navíc mám podezření, že silničáři to pak přihodí na kupu k zimní rezervě a jede se znova i s těmi všemi sklíčky, hřebíky a pod.
Tak tohle mě ještě nenapadlo, ale klidně to tak může být. Protože jinak by se muselo snad na každých pár metrech někomu vysypat sklo. Sledujete ty brilianty při bočním slunci? Jsou jich mraky celej rok. Jinak defekty mívám na sjetých pláštích, na nových málokdy, protože foukám přes max. tlak. Staroch už do terénu nepáchne.:-)
Letos jsem píchnul 10 x. Ale najel jsem od ledna 8015 km.
Sečteno a podtrženo jedno lepení na 801,5 km.
Nejezdím nějak pravidelně a taky nepatřím mezi hltače kilometrů. Duši píchám tak jednou, dvakrát, třikrát do roka. Nestává se mi, abych celej rok nepíchnul a pak najednou během 3 dní třikrát, to ne. Většinou píchnu zadní kolo, je více nahuštěné a je na něm větší váha. Jen jednou za život jsem píchnul přední kolo. Za rok najedu tak 1000-3000 km. Dřív jsem jezdil i po nezpevněných cestáv, teď už z 95% po asfaltu popřípadě po zámkové dlažbě. Ale nepamatuju se, jestli píchám pořád stejně, nebo dřív víc :( Jednou byla natržená duše hned u ventilku a to skoro okamžitě po nafouknutí ušlo. V ostatních případej to byla malá dirka. Někdy jsem dojel domů a ani jsem nevěděl, že jsem píchnul, kolo bylo tvrdé. Až ráno jsem zjistil, že je prázdné. Někdy jsem zjistil u kámoše ve sklepě, že jsem píchnul. Za hoďku jsem ke kolu přišel zpátky a skoro neušlo, tak jsem to ty 4 km domu dojel a nebylo to po ráfku. Vyloženě s úplně prázdným kolem (po ráfku) jsem jel jednou. Bylo to před třema dny. Asi 4 km jsem jel po ráfku a asi 4 km šel pěšky. Pumpičku na kole jsem neměl, TOTÁLNÍ BLBOST ode mě někam jezdit bez pumpičky, ikdyž takhle jezdím už 10 let a vymstilo se mi to až před 3 dny. Zrovna ten den, co jsem píchnul, jsem si, když jsem šel se psem na vandr říkal, že jsem už dlouho nepíchnul. Ale večer to přišlo :) Kolo nafukuju doma na kompresoru. Včera jsem si raděj koupil pumpičku, kterou už teď vozím s sebou.
"...říkal jsem si, že jsem už dlouho nepíchnul."
To je strašně nebezpečná věc, říkat si něco na tenhle způsob. Přemýšlení typu "už se mně dlouho nestalo", "ještě nikdy jsem..." by se mělo zakázat. :-)
Od jistý doby (cestou na jízdárnu jsem uvažovala nad tím, že mě za roky u koní ještě žádný nekopl a ani jsem si nic nezlomila - za tři hodiny jsem obojí úspěšně napravila) se těmhle úvahám snažím vyhýbat, i když se občas nedaří.
Páč si občas pomyslím, že jsem už dlouho nespadla a končí to všici víte jak.
Zajmavý je, že se to děje snad všem. K tomuhle tématu by taky byla dobrá diskuze, asi každý by přispěl s troškou do mlýna. :-)
Jinak já a píchání, duše, že ano... No, letos zatím jen jeden extra rychlý únik z předního kola, hlasitosti sporťáku předjíždějícího stovkou těsně u rodel. Kupodivu po asi dvaceti minutách stání kola ve sklepě.
V zimě.
Jinak letos nic, najeto 5000.
Začínám přemítat, že jsem už dlouho nepíchla. :-)
Diky za nazory panove. Tesi mne, ze to se mnou zase neni az tak zle a ze nejenom ja defektim tak casto.
Mmchdm, pouzivate ty samolepici zaplaty? Ja kdyz jsem je videl a koupil, tak jsem tomu moc neveril, ale zkusenosti s lepenim v nouzi zatim vic nez dobre, zaplaty drzi a jejich aplikace dejme toimu ve spine a v desti venku je podstatne jednodussi nez klasicke "mokre" lepeni.
Vozím sebou rezervní duši a klasické lepení taky, ale ještě se mi nestalo víc defektů za den. Samolepy jsem nezkoušel.
Me prave jo, i kdyz vyjimecne. Vozil jsem tedy sebou i mokre lepeni - v sedlove trubce, zespoda zaspunovane. A jsem rady, ze ty samolepici zaplaty jsou tak dobre pouzitelne, na ceste je to lepeni pak mnohem rychlejsi.
Já osobně tomu zas tak moc nefandím, mám je taky, ale používám je spíš jenom když potřebuju zamáznout nějakou větší dírku zevnitř v plášti. Duši jsem s tím zalepil jednou a při dalším defektu, když jsem duši vyndaval, tak se ta záplata pochopitelně přilepila k plášti a strhnul jsem jí. Takže radši " mokrá" klasika.
JJ, klasicke lepeni je urcite lepsi, ale ja od tech samolepicich cekal mnohem mene, neco jako ze to je vhodne pouze na dojeti a pak se to musi stejne prelepit normalne, ale to se mi nepotvrdilo, proto ten optimismus.
A taky mam nocni muru z predstavy vyschleho lepidla pro klasicke lepeni. Vozil jsem ho v sedlove trubce a protoze sebou vozim i dusi, tak na jeho pouziti doslo vyjimecne, takze se klidne mohlo stat, ze v okamziku nejvyssi nouze bych zjistil, ze je jaksi vyschle :-)
A co z toho plyne? Je nám třeba častěji píchat, abychom byli nuceni častěji kontrolovat stav lepidel v podsedlových brašničkách :-))
Častěji, než duši propíchnutou cizím tělesem lepím vychlípnuté "skoby", cca 1x1 mm na vnitřní straně duše do vzdálenosti asi 30 mm od ventilku. Dráty z nyplí nevyčnívají, hlavy nyplí jsou hladké, kryté pryžovou páskou.
Sedlám kros, hustím 350 kPa (3,5 atm), jsem "přescent".
Dosud jsem nepřišel na to, čím by to mohlo být. Poradíte ?
Podobnou potíž jsem míval taky (třeba jednou za 60 km :( ) - myslím, že se sešla méně kvalitní duše a profil ráfku (výduť, do které se to proráželo). Nedávno jsem si nechal vyměnit ráfek za dvouplášťový a mám klid.
Naposled před dvěma lety, když jsem si koupil novýho bajka. Za první týden jsem lepil 2x. Stačilo vynadat plášťům a pohrozit jim, že když budou blbnout skončej na sběrným dvoře. Od tý doby mám klid. :-))))
rada pro EL.Měl jsem stejný problem. často píchlou duši na vnitřní straně. Mám dvojité ráfky a měl jsem uzkou pásku. Když při montáži páska nezakryla řádně otvor,došlo k vydutí duše do otvoru a tím i k defektu.Koupě nové š i r š í pásky vše vyřešilo.