Nazdárek.Docela by mě zajímalo, co snese moje crossové kolo Acstar Ohio SX s výbavou Montany SX.Chtěl bych vědět, do jak drsného terénu s ním můžu zajít, abych něco hodně nezničil nebo úplně neodepsal??A je vůbec cross stavěný do tvrdšího terénu v lese a s blátem nebo jenom na polňačku??Dík.
Jasne. Vezmi si treba takovyho Jivo. Jel s nama Transbrdy, nalitnul na koreny a sice mu to strilelo sem a tam, ale prejel to skoro vsechno :)) Ja jsem si na horskem kole dala pomalejsi rychlost a krasne v klidu jsem to prejela :))
Odpust si skoky, nebo znicis vidlici popr. rám. V bahne a terenu bys neměl mít problém pokud to zvládne vzorek. Takže zase nejezdi nějakej vysloveně podmáčenej kluzskej terén.
Právě, mám vzorek moc na silnici a v terénu to prd brzdí.Stejně chci už pláště vyměňovat, tak bych potřeboval poradit zhruba jaký, aby byly dobrý na silnici, ale přitom měly dobrej záběr v terénu??
http://www.cykloexpert.cz/plaste/continental...
Co tyhle??? Záleží kolik jsi ochoten investovat. Tyhle patří k těm relativně levnějším.
Ježdění na kole není jenom o tom na čem jedeš. V technických pasážích daleko víc záleží na tvým stylu.
Na crossu bych měl asi trošičku větší strach v technicky náročných strmých sjezdech. Přece jen těžiště je dost vysoko a loping přes řidítka není zrovna extra příjemnej cvik.
Takže nebát se zkoušet - rovinky, výjezdy i za cenu toho, že něco seběhneš pěšky.
A jak se díváš na LOOKový pedály do terénu????
Pedály systém Look do terénu - to snad nemyslíš vážně. Vdyť v tretrách s namontovanými kufry se nedá dobře chodit a pokud na nich nemáš chrániče, tak kufry oodoěláš a zničíš max. po týdnu používání. Ptám se lidí z diskuze - viděl jste někdo bikera v silnišních tretrách a s kufry na Look???
Omlouvám se za překlepy. Nečetl jsem před odesláním :-))
Tak je docela průšvih. LOOK mám na silničce a tam jsou skvělý, ale do terénu nic moc.
Nejde ani o to, že by ses z nich nedostal - způsob a vypínací síla jsou podobné jako u SPD, horší by bylo s nacvakáváním zablácených kufrů.
Jinak jsem na galuskáči (poznámka pro rýpaly - s teréníma galuskama) s LOOKama přejel např. jizerky a nespočet zkratek vedoucích terénem.
Chce to vybírat trasy tak, abys nemusel chodit a včas se vycvaknout v úsecích ve kterých tušíš, že je nedáš (hluboký písek, bláto, ...). Ale to je stejné bez ohledu na typ pedálů, protože jinak končíš veselým pádem do blátíčka, v lepším případě do měkkého, sluníčkem vyhřátého písku. Vzhledem ke skoro nulové rychlosti je to hodně veselé :-)))
Za ideální bych v tvém případě považoval začátek v lehčím terénu (polní, lesní cesta bez záludností) a postupně s přibývajícíma zkušenostma zkoušet težší terén.
A pokud chceš důkaz, že se v terénu dá jezdit i na "vyšším" kole tak se mrkni na přehlídku kol 29" http://twentyniner.free.fr/photos/from_web...
Já se na ně dívám pozitivně. :-)
Není nášlap jako nášlap, on totiž Look nabízí i šlehače. A prý lepší než od CB, bo ty se rády vyvlíkají z osy.
http://www.x-bikes.cz/index.php?id_zbozi=1157...
Ale na silničních Look bych v terénu nejezdila. Bo čas od času (hem, někdy dost často) tlačím, táhnu kolo nebo kolo táhne mě.
Být v Milanově kůži, koupím bikový tretry a nášlapy, určitě se v nich dá mnohem líp jezdit po silnici (i na žiletce) než v terénu v silničních tretrách a kufrech.
Protože mne toto téma enormě zajímá (Trek 7500) mrkla jsem na navrhované pláště - ale je to rozměr pro XC,ne pro cross. Nemáte někdo tip na dobré pláště pro cross? Budu je taky muset brzy měnit.
Zkus se poptat po Schwalbe Marathon Cross, nebo ještě Schwalbe Scout, ale ten se u nás shání špatně.
"To už je na vkusu každého soudruha, že soudruzi"
Záleží na tom, co sneseš a co snese kolo. Komfort na krosu je menší, pokud tam nenacpeš 29" bikové gumy. To je pak zas ten komfort větší :)
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Ale boční špunty na zadku jsem musel kapku přiříznout
Bravo soudruhu! Přesně to samé používám v zimě, jen je to na rámu Giant. Zapoměl jsi říci pro případné následovníky že ty gumy se jmenují : Kenda Klaw XT 29x2,1 a stojí 350kč/ks. Když jsem je obul zkoušel jsem to v těžkém terénu, První dojem byl fantastický. Přesto že je tento MTB/Cross o 4 kg těžší než moje čistokrevné MTB, daleko méně jsem se nadřel. Je to tím že nájezdové úhly těchto 29-palcových monster jsou daleko menší než u jejich menších kolegů. Když se to postaví vedle sebe, Klasické MTB vypadá jako dětské kolečko. Navíc je jízda po šutrech daleko klidnější, tyhle obři nepotřebují snad ani odpruženou vidli. Doporučuji všem vyzkoušet, stojí to za to.
Přesně tak :)
no na treku je to v terénu horší když jedeš z kpce tak ti podkluzuje na kořeech jsi nemotorný a dkyž přijde třeba písek dost rychle se zaboříš..kdž do terénu kup si MTB
jo na kufry si v terénu také zvykneš a spíš ti vejzdu nesklouzne noha,ze začátku se člověk bojí ,ale po čase by neměnil.. :o)
Nemohu souhlasit jako s reakcí na 29". Do terénu je lepší jak 26". Větší průměr kol s vhodnými plášti a jede se v terénu jak v tanku.
Kdo nevyzkoušel neuvěří.
no nevím nevím tvrdit že se jede na treku s velkými pláštei lépe než na MTB ..už jen ta výška a špatná manévrovatelnost vás v terénu pozlobí..
kdyby to bylo tak super proč by to nikdo nepoužíval an MTB závodech
K tomu písku. Tam kde 26" normálně plave jak mrcha, 29" jede jak po kolejích. Důvod? Je to jednoduché až primitivní. Menší průměr kola = větší nájezdový ůhel - písek hrne před sebou a brzdí. Větší průměr kola = menší nájezdový úhel - písek hrne méně tudíž nebrzdí ale jede. Co je na tom tak těžkého k pochopení ???
Na tohle "obutí" jsou zřejmě potřeba speciální ráfky. Předpokládám, že do ráfku na klasickou krosovou gumu se asi nenacpou.
Nacpeš v pohodě. Kendu Klaw XT 29x2,1 obouvám na obyčejný levný crossový ráfek Remerx Dragon 622x19. K té geometrii, doporučuji otočit představec dolu a posunout sedlo mírně do předu. Ještě více jí pomůže pevná vidle (je nižší). Dále je nutné se zbavit všech zbytečností jako jsou nosiče, blatníky (jinak tam ty balóny prostě nenarveš). A pak už jen hurá na tankodrom!!!
To spis budes mit problem aby se ti vesel do vidlice.
Ano, vzadu bylo nutné seříznout boční špunty. Ono se to normálně netřelo, ale v nástupech rám i kolo pruží a to pak dělá svý.
Možná bych pro začátečníky bez dílny doporučil nejaké kvalitní široké crossové pláště. Není to sice šíře jako u MTB ale je naprosto jisté že se vejdou i bez úprav. Například : MAXXIS Wormdrive 700x42
http://www.mojekolo.cz/index.php?goto=detail...
Myslíš Maxxis Wormdrive? Ty jsou pořád hubený, spíš Schwalbe , neboli 1,9x28"
http://www.bobelliot.co.uk/Blackjack.jpg
A fotka kola s Wormdrive:
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Hubený jsou, pro někoho kdo má úzký rám nebo jezdí do terénu málo to může být ale určitý řešení. Já jsem před 5 lety řešil podobný problém na Authoru Stratos s CrMo rámem a 622x42 bylo maximum co jsem tam nacpal. Pokud se tam ale vejdou Kendy není o čem diskutovat, ty prostě nemaj chybu jsou fakt jak tank.
Tak tohle mě hodně zajímá,mám cross AUTHOR ZENITH a taky sháním co nejlepší pláště do terénu.Když jsem kolo na jaře kupovala, netušila jsem kde a jak moc budu jezdit a časem zjistila, že terén je super. A na nový, MTB, teď jaksi nemám. Ale mám ráfek 622-18,myslíš že i tam by se narval plášť 29x2,1? Jinak nejširší plášť, ale silniční mám 47-622, kdyby i v týhle šířce byl terénní,bylo by to super. Mimochodem 1 plášť Kenda KLAW jsem vyhrála na jednom maratonu(jela jsem sama ženská), ale rozměr 26x2,1.
Na ráfek 622x18 lze Kendu 29x2,1 použít bez problémů. Jediný problém může vzniknout s tím jestli se vejdou do rámu. Mně na Gianta pasují. Pokud nebudou pasovat pomoc je velice jednoduchá. Uřežeš z boku přečnívající špalíky jako miťo a je po problému. I tak bude plášť dost široký na to aby si poradil s náročným terénem. (většina MTB používá šíři "pouhých" 1,95)
Moc dík, pouhým okem koukám, že by se snad vejít mohl. Měla jsem teď vyhlídlý sice terénní, ale ouzký, tak jsi mě potěšil, že tam můžu kliďánko nacpat i MTB. Píšeš o Kendě. Myslíš že by tam šel jakejkoliv MTB plášť 29x2,1?
Určitě ano, rozměr je stejný, případně s již popsanou úpravou. Když jsem v Českých Budějovicích v DAJ Sportu devětadvacítky vybíral byla Kenda nejlevnější. Je možné že například WTB nebo NANO budou ještě lepší (lehčí?)
No, teď jsem si koupil Schwalbe černý džeky 1,9 x 28" a musím říci, že se mi ty pláště líbí více než ty Kendy Glaw! Navíc je není potřeba řezat. A po silnici o dost líp jedou. Doporučuju zkusit.
Tak jaký ty černý džeky jsou??? Jsem si je právě objednala u nás v krámku...
Mám taky cross a jezdím s ním i v terénu, zatím bez terénních plášťů, ty musím teprv pořídit. Já s ním sjela zatím vše, kameny, pařezy,hlínu, písek, sjezdy, výjezdy,jde spíš o to na co si troufneš a mít správný pláště. Ty já ještě nemám takže určitej terén mi dělá problém, podkluzuje to, když stihnu vycvaknout, chodím pěšky, když ne, třískám sebou o zem nebo do louží :-)). Takže v mokru zatím radši nejezdím.Osobně si myslím, že s kolem MTB je lepší manévrovatelnost, ale protože ho nemám, musím zvládnout terén s crossem a hlavně pořídit pořádný pláště. Jinak by mě zajímaly tvoje zkušenosti. Můžeš napsat i na mail.
Ty jsi má člověčice. Včetně těch louží a bláta.:-) Osobně jezdím na cyklokrosových GEAX Mezcal 622x34 (skládací); skvělé pláště, jenom blato jim dost vadí, (vzorek se rychle zanese a pak jedou spíše jako saně. Bohužel nic jako kompromis neexistuje - buďto jede plášť dobře v suchém terénu a v blatě je to někdy spíš o "odvaze" anebo jede dobře v blátě, ale na suchu (příp silnici) je to nic moc. Na podkluzování "nahoru" pomůže dát lehčí převod (pokud je ještě "kam") a přesun těžiště dozadu (hodně dozadu). Při sjezdu stoupnout do pedálů (kufry to udrží), hodit zadek nad zadní kolo a držet sedlo stehnama (opět přesun těžiště dozadu); o obého lehký až střední předklod (=opět snížení těžiště). Ať se dobře šlape. Do pedálů, pochopitelně...:-)
Já osobně mám horala a neměnil bych. Co se týče terénu,tak si myslím že trekový,či crosový kolo je jen určitým kompromisem a zdaleka se nedá plně využít. Všechno je dáno geometrií rámu a velikostí kol. Horský kolo je dobře ovladatelný i kvůli menšímu průměru kol. Vysoký crosový kolo je sjezdech a v tvrdším terénu podle mě zbytečný riziko,na lesní cesty ano,ale do terénu nepatří-i tam zbytečně moc trpí,není na to stavěný.
Re: Petrun
Nevím proč, ale nemohu ti odpovídat přímo, nejde to, říká mi to tu něco že jsem tu překročil nějaký povolený limit.
Objednal jsem si je v jednom HK kamenným kšeftu. Teď ještě čekám na Vittorie, který mají vzorek na sucho či silnici a parametry slibují stejnou šířku 47mm.
antiradkamedvědárium