Jako úplný začátečník žádám o radu, jak správně ovládat a využívat olejovou uzamykatelnou vidli. Na horském kole RST Gila TnL a na crossu RST TR-PROI TnL. Na levé straně je černé otočné nastavování +..- a na pravé červené vícekrokové ovládání zamykání. Může mi prosím někdo vysvětlit princip - čím přidávat na tuhosti, čím ubrat a zda a jak oba ovladače (pravý, levý) kombinovat. Zda je dobré ovladač zamykání využívat jen v krajních polohách (zamčeno, odemčeno) nebo využívat i mezikroků tohoto "zámku".
Předem moc díky
Tomula
neznám konkrétně jmenovaný vidle ale usuzuju na toto: "+" a "-" na korunce nad levou nohou je pro nastavení tvrdosti "pružiny" dle hmotnosti jezdce a dalších pořadavků(nevim jestli je tam ocelová pružina) a nad pravou nohou je ovládání útlumu komprese, což se nijak zvlášt markantně neprojeví když se ve stoje budeš snažit vidli stlačit ale až když při jízdě dojde k nárazu zespod při přejezdu překážky.
nerad bych se ale pletl, pokud ano tak mě opravte, může to být u této vidle jinak:) mám zkušenosti spíš s manitou...
Nemám zkušenost s tímto modelem, ale mám RST Gila SL. Rozdíl v tom, že zamykání je jen dvoufázový (ON/OFF).
Podle mě by sis měl nastavit nad levou nohou tim černym koleckem vyhovujici odpor podle vahy. To tak, že nevadí, když to bude hodně měkký, ale nesmí se stát, že by vidle zapružila nadoraz (zasunula se na maximum, vrškem až na prachovky). Počítej s nějakou rezervou, protože před jízdou nevivineš na vidli takový tlak jako třeba při skoku. Nastavení černýho kolečka nalevo by mělo být univerzální a obvykle ho nebudes menit.
Pak je tu to červeny kolečko, které je naopak pro rychlé donastavení v několika mezistupních až zamknutí (to tam nemam, proto pisi, co tvrdi vyrobce: www.rst.com.uk).
Protože, když to často červenym zamykáš, tak by byl problém to po odemknutí zase kompletne nastavovat jako nalevo tzn. povolit to třeba o 1000 °.
Takze shrnu: cernym nastav, cervenym doupravuj prubezne.