Ahoj, mam plaste Hutchinsom Python MRC High a nevim, jestli nemam opacne nasezeny zadni plast...Polepy jsou jen na jedne strane a mam je oba vlevo. Na plasti je napsano FRONT << ROTATION >> REAR. Znamena to FRONT plast na prednim kole a REAR na zadnim, potom by ale byla rotace na prednim kole opacna nez na zadnim a behouny by se tocili proti sobe! A nebo znamena FRONT "otaceni smerem dopredu ve smeru jizdy" a REAR "dozadu (couvani)" V jednom obchode mi tvrdili jedno a jinde zase druhe, tak nevim...Diky
Pochopil jsi to spravne. Front je pro predni kolo a rear pro zadni, tak respektuj smer tech sipek. Vzorek sice bude proti sobe, ale to je zamer. U plaste predniho kola se ocekava vedeni smeru a u zadniho zase trakce, zaber, proto to hodne vyrobcu resi opacnym smerem dezenu. Jini vyrobci vyrabeji rovnou specialni plaste pro predni a zadni kolo.
Přesně tak, mám to samé na Schwalbech.
Na jakých?
No já jsem si teď objednal 2x RR Evolution, tak se ptám, jestli to tam bude taky
Je to tak jak píše vasek ono to je americké značení oni mamíci mají všechno nějak po svém, měl jsem americkej náklaďák a ten měl dvě nádrže přední a zadní a přepínali se ne palubce přepínačem a ten měl taky značení Front a Rear :-)
To s REAR jako couvani maji zafixovane automobiliste. Nevim proc, auto nevlastnim. Kazdopadne jsme meli na toto tema diskuzi s kolegy z prace a trosku mi trvalo jim vysvetlit, ze kolo moc casto necouva a je tim tedy mineno umisteni na zadni kolo ve smeru rotace REAR :)
Jinak Pythony na predni chce znacnou davku odvahy. Osobne bych si tam dala spis neco se vzorkem. Dozadu je to ale skvela pneu.
ja mam na Hutchinsonech jenom sipky takze to neresim:-) Ale behouny se toci predni i zadni stejnym smerem! Asi nejak novinka:-)
Ja si teda myslim ze je to jen detailne vypsany smer otaceni (dopredu,dozadu) na obou kolech stejne! zadne predni a zadni kolo se tam nerozlistuje! Opacny smer behounu je prinejmensim divny... jde videt ze to pekne mate:-)
Aby nedošlo k nedorozumění, bavíme se o pláštích na horská kola (s pohonem na zadní kolo :-). Tam opravdu má přední i zadní kolo jinou funkci. Pro ten opačný směr rotace mluví i to, že zadní kolo zabírá směrem dopředu, zatímco přední, pokud někdy "zabírá", tak při brždění. Tedy vlastně dozadu, opačně než zadní.
Tak uz ted nevim, ja jsem si taky myslel, ze je to detailne rozepsany smer a ze behoun by mel byt na obou kolech stejnym smerem...navic kdyz se zadni kolo otaci opacne, tak nabira bordel a hazi mi to zada vic, nez kdyby byl stejne jako predni....Fakt nevim, chtelo by to navod, ale ten mi k nim nedali:-)
"Většina plášťů Schwalbe je na boku označena šipkou, označující doporučený směr rotace. Při použití by plášť měl běžet ve směru šipky.
Mnoho MTB plášťů je označeno šipkami Front a Rear. Šipka Front označuje doporučený směr rotace pro přední kolo a naopak šipka Rear pro zadní kol."
Dle: http://www.schwalbe.com/gbl/en/tech_info/profil...
.. jestli to nakonec neznamená, že přednim kolem se má jet dopředu a zadnim dozadu. :')
Díky Žofko, ale tuhle variantu bych asi zavrhnul:-)))))))))) Ale podle toho odkazu to bude asi tak jak pises...Diky moc, aspon jsem zase o neco chytejsi...Clovek ma pocit, ze vsechno vi a pak ho zmate takova blbost jako napis na plasti:-)
Mě teda ještě odborníci v servisu říkali, že důležitější je správná rotace u předního pláště. (Tam je asi nebezpečí, že by mohl špatně držet stopu, možná i pro to brždění to bude mít význam. Špatně nasazenej zadní by asi někdy hůř zabíral, to ale neni nebezpečný.)