zdravim vsechny a prosiim o radu:
Mam 1 mesic stare kolo s vidlici Suntour NEX-4500 s funkci lockout. Casto se vyskytuje problem, ze po prepnuti s lockoutu do odpruzeni vidlice peruje jen ca 0.5-1 cm a narazi na neco tvrdeho. Prodejce kola tvrdi, ze to je normalni jev a ze staci 1-2krat poradne zatlacit aby blokovaci mechanismus uplne povolil a vilice opet perovala normalne. Coz je na jednu stranu pravda, na druhou zas ja mam problem obcas vyvinout dostatecny tlak pro povoleni, nemluve o pritelkyni, ktera to vubec nedokaze. Beznou jizdou to samozrejme take nepovoli.
Setkal jste se nekdo s timto problemem u vidlic s pruzinou a lockoutem? Jedna se o normalni jev nebo je to na reklamaci?
Diky za odpovedi.
Dan
Ale tahle vidlice má přeci mechanický Lock out, jde používat jedině u odlehčeného kola.
Je třeba zapomenout na to, že by se zapínal a vypínal za jízdy. To mechanický Lock nemůže zvládat a je to normální.
Tohle se tady mimojiné už v obdobné formě objevilo již jednou.
ja ju mam tiez a tiez som mal tento problem. ten mechanicky lock out mozes prepnut jedine ak stojis za jazdy je to naozaj nemozne. inak myslim som s nou iny problem ani nemal.
Pokud by jsi ho zapl nebo vypl za jízdy co by se stalo?
Zkus si hlavně představit jak asi mechanický lock může fungovat.
Jsou to dva díly proti sobě, které se v odemčené poloze, díky svému tvaru do sebe zasouvají. ty je možné při zavírání pootočit, tak, že se na sebe nastaví v poloze, kdy na sebe prostě místo zasouvání narazí. A tohle je ono odemčení a zamčení a to jde samozřejmě provést jedině v poloze, kdy jsou ty díly nad sebou a jde jimi tedy otáčet a to je v odlehčeném stavu. Když jsou do sebe zasunuty, tak je jasné, že s nimi otočit nejde.
Diky vsem za odpoved,
ale bavime se trochu o necem jinem.
Ja jsem preci nerikal,ze se pokousim vypnout lock out za jizdy, je mi jasne ze to nejde. Me jde o to, ze ikdyz vidlici povolim na odlehcenem kole (= prepnu packu z "cervene" do "zelene" polohy) tak mi to v te povolene poloze pruzi jen onych 0.5-1cm. Aby zacala perovat po cele draze je treba poradne propruzit (tim myslim tlak na vidlici, ne tlak nebo silu kterou potrebuji pro otoceni packou). No a to mi vadi, nebot je treba fakt VELKOU silou ve stoji zatlacit na riditka (zenska to proste nezvladne). Kdybych to neudelal a jel dal, tak mi kolo v povolene poloze v podstate nepruzi.... nechce se mi verit, ze to normalni.
Z konstrucniho hlediska to znamena ze ony dily ktere se do sebe maji pri povoleni zasouvat, stale na sebe narazeji. Nejdriv jsem si myslel, ze jsem proste nedotocil packu. Ale po vice pokusech jsem zjistil, ze uz to vic pootocit nejde.
Dan
I když to vypadá, že se bavíme o jiné věci nemohlo by to jít vzít takhle. Tady zřejmě došlo k jízdě v polouzamčeném stavu a ty díly, které mají do sebe v poloze odemčeno lehce zapadat, se v poloze polouzamčeno pěkně roztemovaly a teď to do sebe zapadá jen velmi těžko a taky se to už těžko strefuje. Ten popis tomu odpovídá velmi dobře.
Zni to logicky. Na druhou stranu nevim kdy mohlo dojit k te polozamcene poloze.... Behem mesice co vlastnim kolo, jsem se nikdy nepokousel prepnout lock out za jizdy a ani si nepamatuji ze bych ho ve stoji nekdy dal do polozamcene polohy (navic to jde tezko, protoze lock out packa nejdriv klade odpor a potom sama preskoci do jine polohy).
A navic je tu tvrzeni prodejce, ktery rika, ze se to bezne stava a je to normalni jev. Nabizi mi, ze mi na prani vidlici rozebere a podiva se, jestli je vse v poradku. Jenze a ted kolo potrebuji vic nez funkcni lock out, ale chci vedet, zda jsem s tim problemem sam :)
Odpovídám na technickou stránku věci, zbytek už ti nevyřeším.
Jen pro informaci: volal jsem na zastoupeni suntouru v SRN. Technik mi rekl, ze se s timto jevem jeste nesetkal a ze by to mohlo byt tim,ze vidlice jeste neni uplne zajeta. O neco jsem povolil tuhost a je fakt, ze lock out momentalne funguje bez problemu.....
Víš, mě vždycky zarazí to, do jakých extrémů se může dostat takováhle věc.
Ty si musíš jít za autoritou až do SRN a tam, kde se ti věnují daleko víc, se pochlubíš, jak tě odbyli.
To, co ses dozvěděl je skvělá formulace, která tě odbyde a odpoví ti na velkou většinu závad. Ty ses jí ale dozvěděl z vhodného zdroje a máš vyřešeno.
Osobně si myslím, že jsi vše vyřešil jiným předepnutím pružiny o kterém jsi se dřív nezmínil a jen tak mimochodem to uvádíš teď.
Jde o to objevit opravdu podstatu a to je s největší pravděpodobností právě to předpětí.
Jinak opakuju, ten systém je takové šidítko a zabývat se jeho funkčností nebo nefunkčností mi nepřijde jako zásadní. Dokonce bych dioporučil vůbec to nepoužívat.
Tak jsem se do toho pustil a na jednom vzorku jsem se pokusil nasimulovat tvojí závadu. Čistě ze zájmu, jak píšu v předchozím, tak tohle nepovažuju za rozhodující funkci.
Musel jsem se hodně snažit a teprve, když jsem začal pracovat s povoleným mechanismem. Otáčel jsem i tou hliníkovou matkou spolu s plastovým knoflíkem zamykání, tak jedině v tomto stavu jsem byl schopen vyvolat závadu tak, jak jí popisuješ.
Protáčet a pootáčet se může systém samozřejmě i ve spodní části, ta matka dole.
Podotýkám, že vidlice nebyla rozhodně zajetá a problém se velmi rychle stabilizoval a následně do sebe vše zapadalo dobře.