Ahoj, občas se mi stane, že mi v terénu zapadne řetěz mezi převodník a rám. Je to radost takto zaklíněný řetez vyndavat. Prý existuje jakýsi "chránič", který se dá nainstalovat a ten již při spadnutí nepustí řetez do mezery. Pokud někdo víte jak se tento vynález jmenuje, případně kde jej koupit. Už jsem promýšlel i nějakou samovýrobu, ale přece jen ta tovární bude esteticky zdatnější. dík.
No tak tenhle chránič pamatuji an Libertách. A je fakt, že se objevuje i na dnešních kolech určených k obdobnému užití jako Liberta.
Na MTB apod. si ho ale představit nedovedu...
Teda pokud opravdu myslíme totéž...
Nemyslím klasický "kryt" řetezu. Viděl jsem to jednou na kole. Je to malý kousek tvarovaného kovu, který se objímkou přichytne k rámu v místě kde jsou připevněny kliky a převodníky. Zde je mezi rámem a nejmenším převodníkem mezera, právě tak těsná, že při šlápnutí se do ní zamačkne řetez až na hřídel klik. Pak je to zábava vydolovat a nic nezničit.
Jmenuje se to antichainsuck a jistě ho najdeš v nabídce lepších shopů,dává ho na své rámy i Duratec a myslím,že z českých výrobců něco dělá EXU potažmo SHAMAN.Nevím to ale na 100%-mrkni po netu-mně už se fakt nechce:-)))))))))
jmenuje se to Antichainsuck :) a je to takovej "hřeben". Na přání montuje Duratec
jmenuje se to Antichainsuck :) a je to takovej "hřeben". Na přání montuje Duratec
Tohle se stavalo i me zene, "obcas" = neco neni v poradku. On nekdy ten retez muze spadnout, ale treba v jejim pripade slo o spatnou retezovou linku. Vsechno sice fungovalo bezchybne, ale retez obcas spadl a jak pises, docela hrube se vklinil mezi nejmensi prevodnik a ram. Ten ram to po par techhle zakousnuti docela skarede obrousilo, takze navsteva servisu a ejhle- opravdu i u hodne dobreho kola muze vyrobce leccos zvorat. Takze malinka uprava ramu, nove a uzsi stredove slozeni (ma ctyrhran) a retez uz nepada.
Ber to jako jeden z tipu, je lepsi odstranit pricinu nez se jen branit nasledkum.
Díky všem za cenné rady, stává se mi to když řadím na hodně špatném terénu, většinou při jízdě po rozbité cestě, když řadím z prostředního na nejmenší. Myslím, že tomu napomáhají větší otřesy. Na asfaltu se mi to ještě nestalo. Také se stávalo, že zuby jakoby se nechtěli pustit řetěz ze spoda a řetěz se jakoby zůstaval na nejmenším převodníku. Myslím, že občas zazlobil řetěz (asi v místě nýtování).
Bylo to pochopitelne za stejne situace, tj. pri razeni na nejmensi pastorek v terenu. Podivej se, jak velkou mezeru mas mezi nejmensim pastorkem a zadni stavbou, tj. trubkou, co vede od stred.slozeni k zadni nabe. Mela by mezi nimi byt mezera tak asi na spicku prstu. Pokud je vetsi, tak ma prave retez tendenci spadnout mnohem niz.
To, ze retez "lepi", je zase zpusobeno opotrebenim prevodniku. Vymen ho nebo zkusit kulatym pilnickem opilovat otrepy, uvidis, jestli to pomuze. Nejjistejsi je kontrolovat stav retezu, potom se prevodniky i x-kolecko opotrebovavaji mnohem mene.
omluva- ne nejmensi pastorek, ale na nejmensi prevodnik, jasne
Jsem trochu natvrdlý. Můžeš mi to popsat ještě polopatičtěji.Dík.
Ad opotrebovani retezu- historie, s tou retezovou linkou je to takhle: kdyz jsou prevodniky vzdaleny od stredu ramu vic doprava, nez je zahodno, retez snadno pada prave mezi ne a ram kola. Byl jsem unaveny, tak jsem napsal "pastorek" misto "prevodnik" a tu vzdalenost asi zmeris taky lip mezi nejvetsim a ne nejmensim z prevodniku :). Zkratka mezi nejvetsim talirem a spodni savli ramu by mela byt mezera tak cca 1 cm, u kola me zeny to bylo mnohem vic, proto ji retez snadno padal dolu. Ale rikam, ze je to jen jedna z eventualit, cim je to zpusobeno, pricin muze byt vic.
Jsem z toho volaký zmetený...Pastorek je podle mě ozubené kolo vzadu, případně celá sada (kazeta) a převodník je podle mě přehazovačka jako taková se dvěma malými plastovými kolečky jiniž řetěz prochází po esovité dráhe. Nechci bejt šťoural, jen by mě zajímalo, jak to vlastně je...
Jo, pastorek je to, co rikas, prevodnik je talir (tac). Prehazovacka = zadni menic prevodu z pastorku na pastorek, presmykac (presmyk) = predni menic prevodu z prevodniku na prevodnik. Vsak jsem se uz opravil :)))
Tenhle ten problém se mi stával s řetězem typ IG nebo HG, zkrátka s tím užším. Vyměnil jsem za ten druhý a vše je OK.Nebo proveď vyměnu středové osy za kratší o 2mm.
Při výměně středu si dej pozor na to, aby se ti řetěz, umístěný na prostředním převodníku a prostředním pastorku, nijak nekřížil. Měl jsem stejný problém a vyřešil jsem to gumovým kroužkem, který jsem vtlačil do převodníku, takže mezi převodníkem a rámem mi zůstala mezera cca 2 mm.