Prosím o konkrétní radu k těmto brzdám-HAYES sole hydraulic disc,nebo SHIMANO M495.Jsou součástí nového kola a nechtěl by jsem se napálit.Pokud nestojí oboje za nic,tak typ na lepší uvítám ,po kterých bych měl jít.Jezdím rekreačně,ale nechci šunty.
Těžko můžeš takhle srovnávat hydry a mechaniky,ale M495 mám už dlouho a zcela bez problémů.
Protože u Sole se uvádí,že fungují jako mechanické a jsou montovány na kola jako další stupeň po mechanikách,tak jsem srovnání risknul.Jinak jsem potěšen spolehlivostí mechanik,že je nemusím odepsat,z levných hyder mám obavy.
No, oboje nejsou nic moc, ale svojí funkci určitě splní... Opět záleží co na tom kole chceš vyvádět...
Pokud chceš hydry, tak spíš doporučím Shimano M525. Narozdíl od Sole mají protiběžné pístky. Sole fungují jako mechanické, jeden pístek je pevný...
Jestli Ti muzu poradit, vykasli se na kotouce a kup si kvalitni vecka. Doporucuju Avid Single Digit 5 nebo 7. Spickove vecka. Pises, ze jezdis rekreacne a pokud to neni kolo na sjezdy, kotouce jsou podle zbytecny. A do levnych kotoucu bych vubec nesel...
Ne, ne, jedině kotouče - možná je využiješ jen rekareačně, ale źa to určitě se ti to vyplatí a to jak obsluhou, tak servisem, tak i výměnou.
Od té doby, co mám kotouče, tak na ně nedám dopustit - brzdy jsou mnohem spolehlivější a nebolí mě ve skopci ruce...
Napiš mi prosim značku kotoučů,které chválíš.
Tak to se omlouvám, u značky jsem out - musela bych seběhnout dolů do garážer a to se mit eda nechce.
Já ovšem nemyslím konkrétní zančku, myslím to všeobecně. Hydry jsem původně vůbec nechtěla a teď si je nemůžu vynachválit - snadné brzdění, nebolí mě ruce, obložení vydržáí mnohem déle než u véček atd. atd. Prostě já všeobecně preferuju kotouče (a zvláště pak hydry) před véčkama.
Pokud má někdo jiné zkušenosti, pak mě to ale pochopitelně zajímá - je třeba vědět, na co si dát pozor...
Pokud se nepletu, tak tam máš to samé co Airline na Meridě... Tzn. Shimano M525...
IMO tam ma Hayesy.
No, pokud je tato fotka stále aktuální, tak tohle Hayesy asi nebudou...
http://www.vrstevnice.com/ja/kolo.jpg
Mohu jen a jen potvrdit, že ty Shimana M 525 jsou naprosto spolehlivé brzdy. Po zkušenostech ze dvou kol (na jednom mám véčka, na druhém tyhle kotouče) si dovoluji udělat závěr: kdo můžete - finančně - volte kotouče, výhod mají více (menší ovládací síla, nevadí tomu rozcentrování kola, neprobrušují se ráfky - a ty stojej taky dost peněz). Rozhodně doporučuji si je prohlédnout v krámě nebo u někoho na kole a pak objednat přes e-shop, ušetří se hodně peněz.
Radka tam má hydry o stupeň vyšší - Sh Deore.
Souhlas...
A zase jsem o něco chytřejší ;-) Do teď jsem měl za to, že M525 jsou z řady Deore... Jaké označení tedy mají ty "pravé" Deore...?
Tak už jsem to našel... M525 kupodivu patří také do Deore...(já věděl, že mi tu něco nesedí ;-))) Alespoň tedy u starého... Pak ještě existují M555 a ty jsou opět z Deore...
Promiň, neřekl jsem to správně - těch "M 5.." je více číselných označení a liší se často v nepodstatných momentech - např. 525 mají závlačku přes třmen, jiné místo závlačky kolík s drážkou na konci, do které se dává pérovka, apod.
Hayes :),Avid
Nazor od Radky je skutecne zajimavy...Nevim, co tim mysli, ze se kotouce vyplati obsluhou?!? ale SERVISEM a VYMENOU??? To snad nemysli vazne. Na veckach menis jedine spaliky a to si udelas sam a sam si je i sestelujes. S hydraulikama musis do servisu a veskere soucastky jsou mnohem drazsi...Kotouce jsou navic dalsi zatez. A ze by byly kotouce spolehlivejsi? Chce tim snad Radka rict, ze vecka maji casto nejake poruchy....? KVALITNI vecka Ti kolo zabrzdi stejne jako kotouce. Vyhoda kotoucu je snad v trochu mensi ovladaci sile na brzdovych packach a nevadi zaspinene rafky, zatimco u vecek chvilku trva, nez se rafek odre....Z racionalniho a financniho hlediska bych pro rekreacniho jezdce na cross country o kotoucich neuvazoval a radsi bych si za useterne penize koupil lepsi vidli...
Musim s tebou souhlasit i kdyz vozim Hayes HFX 9 hydry jsem s nima naprosto spokojenej a vecka bych nechtel ,ale je jasny ,ze pokud tomu nebude davat na prdell jako ja tak staci ty vecka.a JDE TAKY O VAHU JEZDCE JA VAZIM SKORO 90 a je to pohodicka brzdit na 5 metrech z rychlosti 35km/h jednim prstem
Jasne, ale tvoje Hayesy jsou trochu jina liga, nez o jakych uvazuje autor tematu...A asi jezdis i trochu jinak, nez on! Pak bych to treba i schvaloval....ale stejne jsem priznivec vecek. Kotouce jsem zkusil, nezavrhavam je, ale jsem tak spokojeny se svyma veckama, ze nemam duvod je menit. A to jezdim dost ostre a i zavody...
Plánované kolo je Kellys,pokud by jsem šel do véček,byla by to Merida,ta jinak kotouče na cross-trekking nedává.Jinak na tom určitě něco je,pokud by jsem neměl špatnou zkušenost z lesních cest v našem okolí,kde se vyskytuje písek.Nejezdím sjezdy,ani v zimě,ale manželka takto si poškodila ráfek na novém kole.A to naštve.Proto jdu do kotoučů.Jen se bojím že nebudou brzdit jako véčka a bude s nimi více starostí.
Na krossu mám véčka, na MTB kotouče, hydry Deore LX. Nelze srovnávat. S hydrama jsem zatím řešil jen doseřízení destiček vzadu po 500km. Na krossu jsem za 400km měnil špalky hned dvakrát (brzdím dost ostře). Jinak obě brzdy jsou schopné flekovat, rozdíl je že hydry jsem schopen držet na úrovni těsně před zablokováním a tím dosáhnu lepší efektivity brzdného účinku a třeba ve sjezdu je to k nezaplacení. Navíc u véček mám v táhlých klesáních trochu strach, přijde mi že když se pořádně ohřejou, tak už tolik nebrzdí. S hydrama bych si troufnul sjet i Alpy ;o)
Na druhou stranu, říkáš že to máš na krose, to je dost důležitá informace. Na krosu asi nebudeš jezdit nějaké divočiny a díky šířce pláště nebudeš potřebovat takový brzdný účinek, jako na balónech u MTB, protože je tam stejně podstatně nižší hranice, kdy se kola bloknou.
Takže pokud obracíš každou kačku v ruce, tak asi spíš slušná véčka s hodně dobrými špalky, a přitom jít do krose který bude mít přípravu na kotouče a časem našetřit. Pokud máš nějakou drobnou rezervu, pak nelze kotouče než doporučit, ale rozhodně nějaké slušnější hydry, alespoň to co má Radka (tzn. řada Deore).
Jasne ze hydr. jsou lepsi nez Vecka a mechaniky. Ale jestli to mas na crosse se kterym budes jezdit o vikendu na vejlety, tak bych opravdu volil kvalitni Vecka. Tam je zbytecne investovat do hydraulik. Jo, kdybys kupoval horsky a planoval divocejsi sjezdy a jezdil divoce, tak tam hydrauliky...obcas by ti zachranili kejhak, protoze je na ne spolehnuti.
Jinak na mechaniky kasli. Ja je mam a je to srot. Uz jsem si zvykl, ze nebrzdi. Ja nastesti pri sjezdech moc nebrzdim, takze mi to nevadi:-) Na brzdy dupu az dole. Az budu priste kupovat brzdy (nebo kolo), tak urcite hydrauliky. Na druhou stranu mam druhe horske kolo...cestovni...a tam mam Vecka a maximalni spokojenost. Jezdim s tim natezko (25-30kg vzadu na nosici) a nikdy jsem s brzdenim nemel problemy. Ted jsme byli v Jizerkach a pohoda. Sjezd z Jestedu bez problemu a ze jsem tam sakra dupal na brzdu. Kdyz ma clovek nalozino, tak v podstate brzdi celou cestu, protoze se furt musi vyhejbat diram. Sice po nekolika km vydavaly divne zvuky, ale stale brzdily. Jedina nevyhoda je, ze te opravdu boli prsty. Pak je u Vecek dobre jejich jednoduchost...vse si opravis sam (coz u hydr. neni vzdy mozne).
Takze ma rada je, koupit kvalitni Vecka pro vejlety s rodinou. Ale jestli planujes i ostrejsi jizdu, kup hydrauliky...i ty nejlevnejsi od Shimana ti poslouzi.
Na MTB mám vzadu V-čka (Sh. Alivio) a vpředu mech. kotoučovku Sh. M475. S brzdou M475 jsem velmi spokojen a na rekreační ježdění mohu doporučit. Orig. destičky mi vydržely asi 1500 km, nyní tam mám Gold Fren a zatím to vypadá, že tyto vydrží alespoň dvakrát tolik. Seřizování je velmi rychlé a snadné. U V-brzd je nutno do provozních nákladů započítat i opotřebení ráfků a tak je jejich nižší cena relativní.
No, ja myslim, ze na rekreacni jezdeni je mozna lepsi uvazovat o veckach. Jezdim chvilkama i trosicku vic nez rekreacne a pote co jsem mel moznost pred cca dvemi lety porovnat ucinnost kapalinovych kotoucovek SH XT a mych Deore vecek uz o nich neuvazuji ani ve snu. O tech kotoucovkach myslim. Na suchu lepsi nejsou a v desti kde rozhodne lepsi jsou se zase ja snazim nejezdit. Kdyz uz me chytne dest venku tak jedu tak jako ze mam vecka a ne hydraulicke kotoucovky. Uvaz taky, ze krome toho, ze slusne hydraulicke kotoucovky stoji nekolikrat tolik co slusne vecka, vazi min. 2x tolik. A pul kila uz na biku ucitis. Ale je to fsechno jen muj nazor, chce to dobre rozmyslet. Jestli jsi vsak rekreacni jezdec s rocnim poctem km kolem 1-2 tis., volil bych slusne vecka se spickovymi spalky.
+ - s tebou souhlasim, i kdyz zdaleka ne se vsim. Na tohle tema uz tu bylo tolik diskuzi, ze je lze shrnout do jedne rady: nejlepsi by bylo si vyzkouset nekolik druhu vecek a nekolik druhu hydraulik. Potom zapremyslet o sve financni situaci rict si, jestli se mi hydrauliky vyplati nebo ne.
Na horáku mám kotouče Simano LX, na crossu kvalitní véčka s trojbarevnými špalíky BBB a broušenými ráfky. Oboje se dá na suchu spolehlivě zablokovat. S véčky jsem před 2 měsíci sjížděl Svatého Juru (21 km, serpentiny o 1400 metrů níž za 28 min.) a vydrželi. Fór je v tom že na MTB podle mně kotouče prostě patří. Na crosse bych si je ale nikdy nedal. (kola si stavím sám)
Předem děkuji všem za příspěvky.Po zvážení to vypadá tak,že základním HAYES-hydrám je lepší se vyhnou aby pak člověk nebyl zklamanej.Zatím se nenašel nikdo,kdo by haněl DEORE-hydry,to bude dobrá volba.Skoro upouštím od kotoučů mechanik i kdyby to měli být avida 5,to pak by byli ty kvalitní véčka nejspíš lepší.Zapomněl jsem podotknout, že moje váha je poněkud větší a proto se těmi brzdami tolik zabývám.Právě nevýhodou kotoučů je,že začnou brzdit poněkud déle ,než se zajedou a proto to u nového kola v tom okamžiku kdy ho kupuji,nepoznám.Proto jakýkoliv názor je vítán.Už teď jsem rozhodnut si doplatit.Jen už si nejsem jist jakou značku kola,deore hydry se moc nedávaj,takže to bude na výměnu brzd.
Běž do hydr. kotoučů, jezdím taky rekreačně, ale dost na těžko, jednak vážím 100 kg a pak jezdím do přírody s plnou výbavou, už se mi podařilo zbortit nosič od sportarzenalu na 25Kg. u véček jsem jenom měnil špalky wheller2900 8000km 10 párů a probroušený ráfek, wheller4900 5000km 6 párů, Dema Deor 7000km 6 párů, pak jsem koupil v akci Gianta Reiniera 04 na hydr. Měl jsem obavy, jelikož v létě trenuji na kole saňový psi kdy je zapříhnu za kolo a pak musím přibrzďovat i jejich energii, že to nevydřží výplet. Hned na první vyjížďce na lehko jsem vylámal v zadním kole 7 drátů a byl jsem rozhodnutý že kolo vrátím. Ale na garančce zjistili, že to byla výrobní vada, všechny dráty ulítaly v niplech, byli přetažený a tím zalomený už od výrobce. Kola mě přepletli, teď točím 7000km, hydr. funguje bez problému, destičky jsou pořád v pohodě dle mého měření ješte min. 3000km vydrží, náhradní BBB jsem již koupil za 300Kč a výměna je věc povolení jednoho šroubku, do žadnýho servisu nemusíš, u Gianta mají své hydraliky, ale tuším, že to je systém Hope, u nás asi není moc znám, třmen je dvoupístkoví proti sobě. Tak si to zkus zkalkulovat co je výhodnější, já už bych do véček nešel, přeplítání jednoho probroušeného ráfku mě stačilo. A koupil jsem na kolo nový nosič od sportarzenalu s nosností 30kg. :-)
Mam véčka Avid sd5 i když vážím 60 nejsem s nimi moc spokojený a to mam špalky za 700 urcite doporucuju hydry protože jsem nalital 10000 km a zhobloval 11 paru špalku a 1 par rafku
Nečekal jsem jak moc mě tato diskuze ovlivní koupi kola.Taková změna že jdu do horáka s kotoučema,jasně že s hydrama,náhodou, od HAYESE HFX-9 s DEORE a LX výbavou,neboť je ještě jeden kousek ve slevě za 20500 kč,v což jsem ani nedoufal,že za ty peníze se nechá něco takovýho koupit.Doufám,že to stihnu .V pondělí se ukáže.Aby jsem ho měl k své představě,dám na něj uzčí pláště,a tím upouštím od plánovaného krose.Protože jsem šel po brzdách,změnil jsem i plánovanou značku kola.Bude to SUPERIOR XC 870 D.Dokonce i MERIDA by se nechala koupit do této částky s těmito brzdami,ale je tam už problém sehnat velikost a barvu.Výprodeje jsou skvělé.Děkuji všem za hodnotné příspěvky a doufám,že tato diskuze pomohla ostatním nezasvěceným do kvality kotoučových brzd k objektivnímu rozhodnutí.Stejně jako mě.
Myslím, že i výbavu má XC870 docela dobrou, mě se sram osvědčil víc jak deore, u všech kol zhruba po 4tis. km začalo blbnout, chtěl jsem jít do XT ale náhoda tomu chtěla, že jsem také ve slevě koupil toho Gianta na 7-sramu a mám přes 7tis. km a nevím o něm. Přehazuje na brnknutí. Jo a k těm pneu, obul jsem Michelin Comp 1,9 a na zadku mě vydrželi 5tis., na předku slouží do teď. Doporučuji, předtím jsem vyzkoušel Hutchinson, Ritchey, Maxxis, Kenda, ale žádný nedrželi jak Michelin. Tak ať ti XC870 slouží.