V pátek odpoledne se mi stala hrozná věc - uletělo mi kolo!! Jeli jsme na víkend a ze střešního nosiče na autě mi uletělo kolo při rychlosti pod 100 km/h.Něco zaharašilo a už jsem bezmocně přihlížel, jak kolečko mé letí dozadu a padá na zem.Naštěstí se nikomu nikde nic nestalo a odneslo to " jen mé kolo".V sobotu jsem ho pak dával zpět do pojízdného stavu,což se mi skoro podařilo - jen ještě potřebuji poradit s centrováním.Nikomu z vás to nepřeju - nejezděte rychle a pořádně uvazujte své miláčky!!!
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=3021
přečti si i toto téma - třeba by to bylo řešení. já už si ho koupil
Tak tohle je teda pěkně hnusná věc - taky se mi to jednou stalo, ale naštěstí jsem ho ještě měla fixované gumicukem ke spodní lyžině, takže se jen zhouplo a prásklo z boku do auta. Řacha to ale byla slušná.
Pak jsem na dálnici zažila, že z auta slítnul celý nosič se třema kolama. No nechtěla bych to zažít a rozhodně takovou zkušenost nikomu nepřeju.
uletělo i s nosičem?
Nám se jednou stalo, že kolo vyskočilo z lyžiny a ramen a zůstalo viset na řemínku, kterým bylo přivázáno zadní kolo k tý lyžině. Pikantní na tom bylo, že jsme přávě při nandávání kol na střechu diskutovali s majitelem toho postiženýho kola, zda fixovat řemínkem přední / zadní / nebo obě kola => tvrdil že zadní stačí...
Jak uz bylo psano ,toto tema tu bylo drive dost probirano,proto radsi vice penez do kvalitnich nosicu ted ,nez pak za ne muset kupovat nove kolo,a to v tom lepsim pripade,kdyz se to obejde bez zraneni.Pri kazde takoveto situaci semi opet potvrdi,ze investice do thule je rozhodne dobra.
Ulítlo kolo z držáku, protože bylo špatně utažený?Rupla objímka? Nebo zařval celej držák? Co to bylo za výrobek? Nebo snad odplachtila celá zahrádka? Napiš, ať víme na co si dát pozor. Já ač mám teď velmi dobrej držák, stejně když jedu, tak mám pořád takovej divnej pocit. Možná je to tak dobře, člověk je aspoň stále ve střehu.
Kolo bylo upevněno v nornálním držáku, který se dá koupit v Baumaxu, už nevím za kolik - mám ho asi 5 let. Kolo jsem upevnil jako vždy, všechno jako normálně, možná byl jen větší proti vítr??? Ulétlo jen kolo, nosič zůstal i s držákem na střeše. Kola upevňuji na střechu léta, loni při cestě do Tater vydrželo přes 600km.Přemýšlím o nějaké "sichr"objímce, poradí mi někdo??? Předem děkuji
A ty reminky co jsou jima prikurtovany kola k lizine oba praskly?
Sorry,to jsem psal ja,ne kk
Nevím, nenašel jsem je?????Ale hledej řemínky v pátek na dálnici, nenašel jsem ani zvonek s kompasem...ani kousky revoshiftů
Mě to tenkrát vylítlo také z toho nejlevněšjího klasického plecháče, ale tam byl problém ten, že holka měla oválný profil rámu, na který tenhle držák prostě nebyl.
Pak mi manžel na držáky udělat navářky tak, aby šlo zachytit i jiný průměr rámu než kulatý a od té doby už to šlo. Stejně jsem ale ještě pro jistotu fixovala kola řemínkama "na lyže" (ty černé s malou ráčnou) a pak i gumicukem.
Dneska mám thule a je to OK.
Ty objímky u obyč držáku jsou opravdu hodně špatný. 1. Jsou z měkého plastu a kloužou
2. Stahovací šroub ¨má matici s malou rozetou což způsobí že to člověk pořádně nedotáhne
3. Průměr objímky je malý a špatně sedí na velkých trubkách.
Bod 2 se dá snadno řešit odstraněním rozety a CONTRA matkou.
Bod1a 3, se dá řešit navářkama tak jak píše Radka
I další šrouby pro uchycení držáku jsou dost malé (obyč M6) O to je málé. Při rozkmitání se snadno můžou vytrhnout z tenkých plechů. Je dobré pod ně dát velkou podložku.
Asi jsi nemel ty reminky na predi a zadni kolo... to by se ti jenom zhouplo a bouchlo pedalem do strechy:-) to se da vyklepat...
Jo, zlaté oči řemínky. Také jsem tvrdil, že to udrží a jak jsem se mýlil. Z takové té samoutahovací kovové přezky ulétl ten střed a řemínek byl volný. Plastová se rozlomila. Možná by to udržely řemínky se zapínáním jako pásek u kalhot nebo z klipsen (tuším, že stejné byly i na sychrácích na lyžích).
jj reminky z klipsen! A nebo to normalne pojistit jak pres rafky tak pres ram tema gumovyma lankama s hackama na konci ( nevim jak se to jmenuje:-) )
Taky používám řemínky z klipsen - k těm levným nosičům nejlepší.
Za uši by si potřeboval ! Pro mne je to černá můra, že by se mi mohlo něco takového stát. Kup si Thule nosič a buď optrnější.
5 let starý nosič z Baumaxu.....Vyhoď ho, jestli je ještě co vyhazovat.
V německu na dálnici jedu s kolama občas i rychle a Thule funguje. Mám pocit, že někde se psalo o limitu 150 Km/h. Nevím, ale z čeho vyplývá(?).
mám dva levné nosiče z Teska za cca 150.- Kč, memám problémy 7 let, je to v pečlivém přístupu k upevnění kola.
Presne!
Tohle já prostě nemůžu. A problém vidím v tom, že ohrožuješ jiné. Pro mne za mne, když jde o to, že člověk může způsobit škodu sám sobě, ať si dělá co chce. Ale tohle, to ne.
Mám starý nosič Thule cca 5 let. Na těch lištách už je to vidět. Zámky fungují nějak podezřele. Nýty se viklají. Po cca 2 tis Kč jsem radši dokoupil alespoň dvě nové lišty, což mi většinou stačí. Sedí na starý nosič a mám klid.
Že by nekvalitní výroba?
Fuj, až se mi udělalo mdlo. Proletět to autu za tebou sklem, tak sbíráš mrtvé. Měl jsi setsakra kliku, že nic za tebou nejelo, vlastní kolo, to vem čert, to se dá napravit. Poděkuj andělíčkovi strážníčkovi!
No vidíte, tohle by se vám ve vlaku nestalo. Kolo na střechu auta nikdy nedám a těch důvodů je víc (i když leckomu se můžou zdát k smíchu): v létě je po autopřepravě kolo oblepené mouchami a protáhne se to každou průtrží mračen. Řidič nemůže aplikovat horní rychlostní limit, je z něj tak trochu náklaďák. No a tohle tady, to je vrchol... A to kolo ještě opravdu bude jezdit?
podivne duvody? Na kole jsem teda nikdy nenasel ani jednu mouchu:-) ty se spis rozpacnou na nejake vetsi plose! a ne na ramove trubce:-), prutrz mracen? A to jako kolu vadi jo? A co kdyz zmoknete za jizdy? Nebo kolo umyvate hadici? Pokud kolo kvalitne upevnite opravdu kvalitne nemusite se bat ze by spadlo! A ryhlostni limit "aplikovat" muzete, 130km/h na dalnici uz asi ne ale 90km/h bezproblemu, bez otresu, narazu vetru, hlucnosti! Zadny nakladak jizda nepripomina!
Já sem psal, že to je divný, myslete si o mně, co chcete. Ty mouchy si pamatuju z jedné takové přepravy ještě z dětství. Byly tím zadělané veškeré plochy obrácené proti směru jízdy, stejně jako by bez použití ostřikovačů bylo celé přední sklo. Kolo hadicí nemyju, s kýblem vody a hadrem na to chodím. Za jízdy na kole moknu VELMI nerad, je to potom celý od bahna, musí se to umýt a znovu namazat. A hlavně mám pocit, že to celý rezne, v mých představách prostě nadbytek vody ke kolu nepatří. No a s kolem na střeše bych prostě 90 nejel, nepřijde mi to bezpečné. Do každý zatáčky bych vjížděl o 15 km.h-1 pomaleji než bez té věci na střeše. Taky je tu ta věc, že za jízdy to auto měří na výšku rázem o metr víc. Prostě bych s tím musel jet daleko opatrněji. Aby bylo jasno: sám žádný auto nemám. Otcovy nabídky na přepravu z výše zmíněných důvodů odmítám, prostě mám pocit, že takhle se k tomu kolu chovat nemůžu. No a vlakem jezdím odjakživa strašně rád.
jo jasne kazdy ma svoje... jenom k tomu reznuti, hlinik a karbon nerezne... a pokud jsou vsechny mechanicke casti dobre zapouzdrene a namazane voda se tam proste nedostane... BTW: tehda byl asi bohaty rok na mouchy:-)
To kolo už zase jezdí- jen ještě chce docentrovat.Nenapsal jsem tento článek,abych se chlubil,jaký jsem borec. Napsal jsem to jako varování pro každého,kdo vozí kola na střeše svého vozu.Vozím kola na střeše několikrát do roka,když jedeme někam na delší dobu a potřebujeme odvést více zavazadel,než se vejde na kola.Když jedeme na den nebo dva, tak jezdíme s kolama vlakem.Všem se omlouvám, hlavně těm, kteří to brali jako mojí frajeřinu-bylo to pouze varování,co se může stát každému.
Kdo tvůj příspěvek přečetl celý tak to pochopil tak, jak jsi to mínil. Poslední věta je toho důkazem.
Tedy tos měl fakt kliku, že za tebou nic nejelo.
Minulý týden mne předjíždělo auto a na střeše si vezlo tandem. Jen doufám, že ho měl lépe přikortován než ty.
Proto jsem si udělal nosič 2+1 na páté dveře.Kola na střeše auta mi nějak neseděla.
před dvěma roky jsem si koupil Thule v nějaké akci 2+1, nebylo to nejlevnější, ale zatím jim věřím, ale k těm mouchám-v červenci jsem se vracel v půl desátý večer z Lužických hor a když jsem pak ty kola ráno viděl, tak jsem zaplakal, celý den jsem to čistil, mouchy byly všude, obalený gripy, v brzdových páčkách... a to jsem kola vezl řidítkama dozadu, teď většinou aspoň řidítka obaluju smršťovací folií, sice se většinou potrhá, ale docela to funguje. Jinak se dá koupit potah z lycry, napne se od sedla k řidítkám, vypadá to celkem aerodynamicky, uvažuju o tom..
A nejenom od sedla k řidítkám, ale i za očka k rychloupínáku, takže to kryje nohy vidle. Mám to a je to dobrý nejenom proti mouchám, ale proti veškerýmu bordelu. Jak moc je to aerodinamický těžko říct, ale spotřeba nějak výrazně nevzrostla. S kolem na střeše mám o 0,5l / 100km větší ať s licrou nebo bez. Vyrábí to SCICON a maj to třeba v Progressu. Někde už jsem to tu psal, že akorát někdy lidi blbě koukaj, cože sem to chytil po cestě na kolo? Tak řikám, že jezdim jako prase a na dálnici sem sejmul Batmana kterej se nestačil vyhnout.
ahoj, dá se to koupit i přes internet? díky.
Jasně přímo v Progressu, maj i "zasilatelství". Odborně se to nazývá Bike Defender
http://www.progresscycle.cz/firma.asp?ID=140...
dá se to použít i s namontovaným předním kolem? Do Thuleho bych rám bez předního kola asi nedal
Dá se to použít normálně na kompletní kolo, tak jak leží a stojí. Ten vršek převlíkneš na řidítka a řazení a páčky, pak ten pruh natáhneš na sedačku a vepředu na těch canfourech sou očka na sucháč, který upneš kolem nohou vidle a pak očka z gumy který natáhneš na rychloupínák, čímž se to celý našponuje. Snad sem to napsal aspoň troch pochopitelně :-)))
Jinak já to vozim na kompletním kole v držáku Thule (proride - no prostě ten s tim utahovacim kolečkem zboku) bezproblémů.
Použij ještě jeden řemínek, kterým budeš fixovat rám kola za šroubem střešního nosiče kola a máš po problémech. Dokonce ti bude stačit i nosič made in Bauhaus za 150,- Né, že bych nevěřil plastům, ale kvalitní řemínky s ocelovou sponou, to je to pravé ořechové, jak se říká.
Ja kolo na nosici fixuju dvema paskama ze suchych zipu - cena nejakych 100 kc v OBI - drzi to perfektne.
Z reminku z klipsu bych mel strach ze se rozepnou ...
Neměl jsem na mysli řemínky z klipsen,ale takové ,,podobné" se kdysi používally na stáhnutí tesilek (pro ty mladši: tesilky byly kalhoty) v pase.
Já si koupím podobný, známý si narval nový jeep s koly na střeše pod garáž a stálo ho to několikanásobek kol i nosiče. Já zase vjel do garáže s otevřeným deklem 5-tých veří, takže proto jen nosič na tažné zařízení.
http://www.mftgmbh.de/
Jestli tě to alespoň trošku potěší, tak já vyjela z garáže se 14 dní starým autem s otevřeným kufrem. Neměla jsem tam sice navěšená kola, ale šlupka to byla pořádná a šlic na zadních dveří mám dodnes :o)))
Tak k věci.Pokud hází kolo doprava musíš dotáhnout dráty vlevo v místě vychýlení a opačně.Postupuj tak postupně po obvodu a dotahuj vždy na stejný počet závitů.Vycházej z toho že kolo má levou a pravou stranu náboje a to platí i o ráfku.Výšku vycentruješ tak,že v místě vychýlení ven z osy,dráty dotáhneš na obou stranách stejnoměrně a víc tam kde to hodilo nejvíc a postupně snižuješ od toho místa dotažení závitů.Přičemž naproti ráfku musíš dráty povolit,aby se rozložilo pnutí.To platí i o docentrování bočního házení.Napnutost drátů musíš sledovat.Kup si centrovák se čtyřlístkem,obepíná celý nipl a neosmekneš ho.Stejnoměrnost ti udává osu a házivost výšky.Pokud hází moc,povol všechny niple a dotáhni je na stejný počet závitů a potom centruj.
Jasane moc dík,koupím klíč a v sobotu se na to vrhnu.
Nepřidělávat ráfky páskem = koledovat si o průser.
Mám laciné nosiče, občas jezdím po dálnici na hranici povolené rychlosti a nikdy žádný problém - prostě se to musí připevnit pořádně.