Koupili jsme si kola s GPS navigací včetně mapy TOPO 50 a programu MapSource. Zatím jsme jezdili po cestách, které nejsou značenými cyklotrasami a tak jsem si plánovanou trasu vždy pečlivě vytvořil bod po bodu při nastavení routingu na Přímý kurz k cíli, zejména pokud procházela neznámými vesničkami s klikatými uličkami a spoustou odboček.
Navigace takto funguje perfektně a nikde jsme nezabloudili, protože šikra ukazovala kždou odbočku a zatáčku.
Tento týden jsme se vypravili do kraje plného cyktotras a tak jsme si výlet naplánovali metodou automatického trasování. Musel jsem provést dodatečné korekce trasy, protože nám MapSource nutil cestu do bodu vzdáleného 3 km po cyklotrace jinou cyklotrasou s oklikou 10 km, ale konečným výsledkem byla souvislá trasa po cyklostezkách s automatickým trasováním.
Jaké však bylo zklamání, když jsme se hned do 100 m museli ptát na cestu a následně ještě asi 3 x na cca 60 km. Zjistili jsme, že navigace nevede po trase, jak se slibuje v manuálu, ale ukazuje do nejbližšího bodu, který jste si při plánování trasy zvolili. Víte tedy například, že další bod na trase je někde napravo, asi 3 přímou čarou, ale když máte před sebou 2 odbočky doprava a 30 m před vámi je ještě křižovatka a žádná cesta není označená – jste ztraceni.
V tomto případě nám byla GPS navigace k ničemu. Další výlety plánujeme opět pod po bodu a vše je OK.
Domníval jsem se, že po naplánování trasy s automatickým trasováním bude šipka navigace trvale sledovat cestu, která se v MapSource po zvolení výchozího a koncového (nebo průjezdného) bodu zvýraznila.
Jaké jsou vaše zkušenosti ? Mohl jsem někde udělat chybu ? Jakým způsobem plánujete trasy vy ?
Já zatím GPS nevlastním a ani po něm zatím netoužím. Bohatě si vystačím s mapou (padesátkou či automapou) a kompasem a nemám obavu, že bych se někde ztratila.
To ja taky nemam. Zatim jsem se vzdycky vratil domu, i kdyz jsem treba sjel z cesty :)
Na to mám kompas, ten mě vždycky vrátí zpět :o)))
Nešlo mi o to, diskutovat o tom, zda používáte GPS nebo ne, ale o tom, jakým způsobem probíhá automatické trasování pomocí MapSourc a navigace, jaké jsou rozdíly v navigaci po trase a v navigaci přímo do bodu.
Tak v tomhle se vyzná Vette. Napíšu mu na jeho mail, aby si tvůj dotaz tady přečetl. Víc pro tebe nemohu udělat.
švestka přehání, prostě to vozím na řidítkách... problém s automatickym trasováním vidím asi v tom, že přístroj resp. sw bere řekněme obec, kde máš odbočit, jako jeden bod. tím si značně zjednoduší práci ale tobě zkomplikuje život. pokud si připravuju trasu předem (je to jen někdy, většinou mimo cyklotrasy v terénu) tak to dělám zásadně ručně s papírovou u ruky a tu mapu si pak beru sebou protože, přiznejme si to, ta plachta je daleko přehlednější než display gps-ky.
abych řek pravdu tak ted mám otevřený mapsource a nikde funkci "automatické trasování" nevidím :-O
Ona mapa ToPo 50 neumí automatické trasování ale umí jen spojovat body vzdušnou čerou, takže proto když si předem připravíš trasu tak je to OK, ale pokud určíš výchzí a konečný bod tak to vytvoří cestu pro auta ale né z mapy ToPo 50 ale s automapy, takhle to alejspoň je u mé navigace Garmin Quest 2
Automatické trasování je pod Úpravy/Nastaveni. Dále v záložce Routing je volba způsobu výpočtu navigace.