Poslední dobou se zvedl zájem o nesmyslné dopravní značení na silnicích, tak vyhlašuji soutěž o nejhloupější cykloznačení. Hned přidávám první exemplář- v Olomouci v ulici Na Bystřičce je značená cyklotrasa, jenže jaksi se pozapomnělo dát do jednosměrky výjimku pro cyklisty. :-) Omlouvám se za kvalitu fotky, je to focené mobilem
http://img425.imageshack.us/img425/4323...
Když dva dělají totéž, není to totéž ...
Kdo konkrétně myslíš, že "pozapomněl"? Ono to v rozporu s vyhláškou o dopravním značení není (směrové tabulky pro cyklisty mají informativní charakter). Což je asi dobře, taky by tu žlutou cedulku (co si tam dali cykloturisti :-) mohl někdo odstranit. Takhle se tam teda na kole jezdit nesmí (lze kolo vést po chodníku), ale zato je asi víc parkovacích míst. A cyklistům to zřejmě nevadí, když nic nenamítají. Kdo tedy "pozapomněl"?
Zní to drsně, co. Ale pokud se o sebe nepostarají sami cyklisti, nikdo jiný to neudělá. :')
Ta cedulka "mimo cyklisty" tam původně byla, ale pak se ulice rekonstruovala a už ji tam znovu nedali. Cyklistům to nevadí, protože si toho nevšímají a jezdí tam normálně dál. Já jsem si toho taky všiml teprve nedávno díky "pohovoru" s policajtama. :-)
Nahodou v Olomouci jsem ted byl na dovce a musim rict ze me prijemne prekvapily cedule pod zakazem vjezdu kde bylo napsano mimo a znacka kola
To jo, ale poslední rok začínají mizet, tak nevím, jestli je to schválně nebo je někdo krade...
Jestli je to u jednosměrek, tak by bylo zajímavý to zjistit. (Byl tu myslím článek o Budějovicích, kde má radnice s povolením průjezdu cyklistů v obou směrech potíže; v Liberci to řeší "vybudováním" rudého pruhu.) Asi by z druhý strany by měla být cedulka upozorňují na cyklisty v protisměru, obě cedulky by asi nikdo neukrad. Není to u nás příliš zvykem, a kdyby tam došlo k nehodě, jistě se bude brát v úvahu i správné dopravní značení. Tak to možná nenápadně odstraňujou. Což by bylo škoda, protože ty jednosměrky jsou u nás myslím všude a nějaký vhodný příklad, kde cyklisti mohou, by se hodil.
To upozornění, že tam může v protisměru jet cyklista po stezce by tam teda fakt dát mohli, aby z toho nebylo nějaká polízanica.
Jen upřesnění: Cyklista by nejel po "stezce" (tedy stezce vyhrazené pro cyklisty či vyhrazeném pruhu), ale po komunikaci pro všechna vozidla. Akorát že pro cyklisty by byla obousměrná, ale pro ostatní vozidla jednosměrná. Což je asi trochu zádrhel, protože by tam vlastně pravidla pro jízdu v jednosměrce neměla platit (třeba při odbočování vlevo se zařadit doleva).
Jel by po cyklotrase, vyznačené žlutým značením, to ano. Ale to žluté značení samo k jízdě třeba jednosměrkou neopravňuje.
Já bych se tomu nedivil, v Olomouci byly předloni odpojeny všechny semafory pro cyklisty s tím, že nejsou ve vyhlášce. (Respektive nebyly odpojeny, ale zastříkány zevnitř černou barvou!?) Tak jsem zvědav, jestli je teď zprovozní.
ja teda do toho nechci kafrat:-) ale ta znacka neni jednosmerka ale zakaz vjezdu!
Bo jednosměrka se z ejdný strany značí značkou jednosměrka a z tý druhý zákazem vjezdu, v tomhle případě zákazem vjezdu všech vozidel (v jednom směru) :)
Jednosmerka se z jedne strany znaci sipkou a druha srana se znaci bilou cihlou v cervenem kruhu :-/
V Praze na čerstvě zrekonstrované (a zkolaudované!) náplavce ve směru z centra najíždí od Mánesa cyklista po společné stezce pro chodce a cyklisty (dopr. Znač. „C9a – Stezka pro chodce a cyklisty (nedělená)). Chodec jdoucí k řece má ale smůlu: hned na konci rampy je značka „C8a – Stezka pro cyklisty“, čímž podle zákona pěší na celém nábřeží nemají co dělat. Na náplavce totiž není vodorovným značením ani jinak upraven pás, pro který by tato značka platila a i potom by formálně na sloupcích měla viset značka „C10a – Stezka pro chodce a cyklisty (dělená)“. Na této stezce je navíc o kus dál značka "Cyklisto sesedni z kola", mající chránit chodce, kteří tam ale de iure nemají co dělat. Důvodem umístění příkazové značky u restaurace je zábor velké části cyklostezky sezónní předzahrádkou (předpokládám, že odpovědný úředník TSK má teď u provozovatele restaurace konzumaci zdarma). Jsou jen tři legální způsoby, jakým by se hosté mohli do restaurace dostat: přijet na kole, slanit po zdi nábřeží či připlout lodí. Vše je řádně zkolaudováno.
Ještě jsi zapoměl na jednu možnost - příjít po stezce, ale vést při tom kolo. (viz. §10 odst.1 písm.a vyhl. 30/2001 sb.)
Ale podle zákona o sil. provozu chodec (tedy i osoba vedoucí kolo) po cyklostezce jít nesmí. A zákon má před vyhláškou přednost, pokud jsou v rozporu.
A kde v zákoně je toto uvedeno, ať hledám jak hledám, nemůžu najít, ale třeba jenom hledám špatně, prosím o odkaz.
Myslím, že to tam explictně není. Jaksi se předpokládá, že stezka pro cyklisty je jen pro cyklisty. Zákon stanoví je výjimku: 361/2000 Sb. paragraf 57: Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
V tomto světle doplňuji svůj předcházející výčet způsobů jak se dostat k restauraci o užití kolečkových bruslí (na kočičích hlavách by to šlo těžko), případně na lyžích (na kluzkých kočičích hlavách by to šlo možná i v létě).
§53 "Chodec musí užívat především chodníku nebo stezky pro chodce. Chodec, který nese předmět, jímž by mohl ohrozit provoz na chodníku, užije pravé krajnice nebo pravého okraje vozovky."
A případně
"Je-li zřízena stezka pro chodce a cyklisty označená dopravní značkou "Stezka pro chodce a cyklisty", na které je oddělen pruh pro chodce a pruh pro cyklisty, je chodec povinen užít pouze pruh vyznačený pro chodce."
Jasně a pokud budu číst dál, tak je tam napsáno:
(3) Kde není chodník nebo je-li neschůdný, chodí se po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, chodí se co nejblíže při levém okraji vozovky. Chodci smějí jít po krajnici nebo při okraji vozovky nejvýše dva vedle sebe. Při snížené viditelnosti, zvýšeném provozu na pozemních komunikacích nebo v nebezpečných a nepřehledných úsecích smějí jít chodci pouze za sebou.
Já se domnívám, že i stezka pro cyklisty má vozovku, tak proč bych nemohl použít její levý (případně pravý s ohrožujícím předmětem) okraj.
Tedy vlasně tímto popírám i svůj předchozí příspěvek a do té restaurace je možno dojít i pěšky. Protože zde není chodník, lze užít levého okraje vozovky cyklostezky.
Takže smím chodit po levé části dálnice/silnice pro motorová vozidla?
Tak s dálnicí a silnicí pro motorová vozidla je to přeci takhle, ale to asi každý ví:
Zákon č. 361/2000 Sb.
ODDÍL 2
Jízda vozidly ve zvláštních případech
Provoz na dálnici
§ 35
(1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu jejichž nejvyšší povolená rychlost2) není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.
§ 38
Ustanovení o provozu na dálnici platí i na silnici pro motorová vozidla.
V tebou citovaném paragrafu 57 a ani následujícím není uvedeno, že je na stezce pro cyklisty zakázána chůze (tedy užití jejího levého okraje tam kde není chodník).
jinými slovy §57 bod 7:
(7) Jízdní pruh pro cyklisty nebo stezku pro cyklisty může užít i osoba pohybující se na lyžích nebo kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení. Přitom je tato osoba povinna řídit se pravidly podle odstavců 3, 5 a 6 a světelnými signály podle § 73.
Jo, toho "sesedni .." u hospody jsem si tam taky všim, a pěkně mě to .. To pak jdou veškerý plány na pohyb cyklistů podél Vltavy do háje, když si část cyklostezky může klidně zabrat zahradní restaurace. To ostatní, co píšeš je taky roztomilé. :'(