Koupila jsem si MTB Olpran 26" typ Phantom, ocelová konstrukce, Shimano 18 vpředu i vzadu,18 rychlostí a jelikož jsem nižší postavy, tak je to kolo menší. Mám ho teprve pár dní, koupeno ve slevě v Kauhofu za pouhých 2000 Kč!
O Olpranu se nemluví moc dobře, ale doposud jezdila celá rodina na 20 roků starých kolech, darovaných rodinou z Německa, které mají ještě jednoduchší přesmykače a přehazivačky, jednoduché brzdy atd.
Takže pro mně je to teď luxus.
Proto by mě zajímaly, jaké jsou vaše zkušenosti s levnými koly, potažmo OLPRAN ?
Nevim jestli zrovna s Olpranem, ale pokud myslíš všeobecně ta levná kola z hyper a super marketů za levnej peníz, tak ty zkušenosti nebejvaj dobrý. Některé servisy (třeba ten co něj jezdim) kola z obchodních řetězců do opravy neberou. A proč? Dost často se stane, že lidi nedokážou pochopit, jak je možné, že oprava (třeba střed. složení)jejich půl roku strého kola je dražší než byla původní cena toho kola. Pochopitelně poté co je s reklamací z marketu vyhodili. Pak maj za zloděje ten servis a ty to řešej takto.
Ale nepíšeš jak, jak často a kde jezdíš, tak uvidíš. Třeba to bude dobrý.
Jinak jestli se nepletu, tak někdo na internetu a snad i tady sháněl zákazníky, kterým firma (a mám ten dojem) Olpran neuznala reklamaci. Nebo se pletu?
Jinak taky tady:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=696...
Manželka měla původně postarší MTB značky Olpran, který jakožto ojetý koupila od švagrové. Klasicky Acera, sedmikolečko třítác, pevná vidlice, ocelový rám.
Bylo dost těžké, ale jinak vcelku v pohodě. Vydrželo jí asi dva roky na popojíždění po nákupech a podobně. Pak pár vyjížděk do terénu, a už to jelo. Ráfky se začaly kroutit i po menších nárazech, brzdy po výměně špalků nešly pořádně doseřídit, přehazka začala střílet (a řetěz vytahaný nebyl) a tak to pokračovalo.
Nakonec jsem to kolo vzal do servisu, chtěl jsem je požádat o výměnu výše zmiňovaných problematických komponent. Vysmáli se mi, řekli že leda vyměnit úplně všechno, že pouze ten ocelový rám vypadá, že by mohl ještě vydržet.
Tak jsme ho postavili k popelnici.
Závěr ? Ano, bude jezdit dlouho a v pohodě, pokud se na něm bude jezdit minimum kilometrů, bude se dobře udržovat a nebude se příliš namáhat (zvláště pozor na obrubníky apod.). Pro jiné než čistě rekreační ježdění bych nedoporučoval.
A safra, omlouvám se, viz link od Zakarra výše.
Tak Olpran jsou teď levný šmejdský kola? To teda slavná značka skončila hodně špatně. Oni snad i načas odešli z trhu co jsem slyšel. Já mám 8 let staré, tehdy za 10000 Kč. Velice odolné. Dokonce tak, že z ráfku sundá plášť jen mechanik v servisu, běžně vybavený jezdec s plastovou montpákou to nedokáže. Ale to je jediný problém, s každým defektem (nejsou moc časté) se musí do servisu.
Ne tak docela.. Olpran vyrábí řadu pro hypermarkety a tam zřejmě platí to, co pro ostatní "hyperkola". Neříkal bych tomu šmejdy, ale kola pro málo časté šetrné používání. Pak vyrábí řadu "maloobchod", to už jsou zřejmě "normální" kola. Potíž ale nastane, pokud je takové kolo koupené v hypermarketu, i tam je prodávají. To je ale chyba Olpranu, že jim je nechává. Nejsou totiž zřejmě poskytnout odpovídající servis. Takže třeba v podnikové prodejně Olpranu se asi člověk nemusí bát nakoupit. Prostě si Olpran zkazil pověst tím, že to všechno prodává pod stejnou značkou.
Děkuji za názory a link. Tak jsem si ho přečetla a moc opimizmu mi nedal. Naštěstí je můj muž dobrý mechanik a vše mi seřídil - je pravdou, že kolo seřízené nebylo, ale za 2000 jsem to ani moc neočekávala, i když by to mělo být samozřejmostí.
Zajímalo by mě, kolik by stály
nové levnější kola-myslím tím ráfky, náboj, špajchle
a kolik o něco lepší převodník a přehazovačka
a konečně střed s talíři?
Vím, že se mi budete smát, proč jem si nekoupila hned kolo za 5 000, no stalo se a snad budu spokojena, ale pro případ, kdyby ne....abych mohla kalkulovat
Tak rozhodně se ti nikdo nebude smát pro to, že jsi se rozhodla koupit si kolo, jaké jsi si koupila. Je to tvoje rozhodnutí.
Od nás chceš znát názor na tenhle kup a ten asi opravdu pro tebe příliš pozitivně nevyzní. Nemůžeš se tomu ani moc divit - měla jsi se nejdřív ptát a pak jít nakupovat. Dostala by si tady určitě spoustu typů na kola lepší a s cenou třebas i kolem těch 5000.
Co bych ale od prodejce požadovala, to je to seřízení a další služby. Říct, že u kola za 2000 bys ani seřízení neočekávala, s tím bych teda nesouhlasila. Je přece jedno, kolik to stojí - není tvým problémem, za kolik to prodejce prodává. Ty máš v každém případě nárok na všechny služby a to za cenu kterou si on stanovil a se kterou ty slouhlasíš tím, že sis to zakoupila.
Bohužel se to moc nevyplatí. Respektive přesmykač a přehazka asi ano, ale tím to končí.
Hrubý odhad cen...
pár vypletených kol ........ 3000 - 5000
nába přední plus zadní ..... 1200
střed .......................... 800
brzdy ......................... 600
pláště ........................ 600
přehaz + přesmyk ......... 1000
+ práce
Mno, sečteno podtrženo jsme na cca. sedmi až osmi tisících a to zdaleka ještě není hotovo vše, ale jen nejzákladnější věci. Pak může ještě přijít sedlo, řazení (pokud stávající není kompatibilní) atd.
Myslím že se vyplatí odjezdit stávající kola tak jak jsou a časem našetřit tak, aby až doslouží, tak si člověk mohl pořídit něco rozumějšího. A třeba to bude příjemné překvapení, že ty stávající Olprany budou sloužit hooodně dlouho, záleží totiž opravdu na způsobu použití.
Matyxi díky za výbornou informaci.. Také doufám, že kolo bude sloužit. Jediné, co bych eventuelně měnila, je přesmykač a talíře a to není tak nákladné, jak vidím.
Důvod: ta páčka přesmykače není aretovací - sice to u mého starého kola bylo zcela běžné ale u nového se ta páčka mírně během jízdy posouvá, takže je plech někdy dotýká řetěze. Ale možná je to zvyk a navyknu si na doladění, jako doposud u kola Kalkhof z němec.
Horší je to s talíři - střed je uchycen matkama a zatím je musím dotahovat - po první vyjížďce. Manžel je sice dotáhl ale možná přehnal sílu a moment a mírně přetočil Možná..:-), to uvidím dnes po druhé vyjíždce...Proto ten nový střed. To jsou mi věci, co.
Před 9ti lety jsem na Olpranu začínala - bylo krásně červené, ale šíleně těžké a s naprosto bezvýznamným vybavení. V roce 97 je dával Klokočka k novýmu autu... Dodnes netuším, jak jsem na něm já a po té i moje dcera mohla ujet ty spousty kilometrů.
Dneska bych po něm rozhodně nesáhla - u kola mi rozhodně stojí za to, nějakou tu korunu si připlatit.
Navíc dneska seženeš kolo s mnohem a mnohem lepší výbavou v různých výprodejových akcích s poměrně velkou slevou.
Tapičko, teď nemá cenu o tom moc rozumovat - jezdi, jezdi co nejvíc, a ono se to ukáže. Kdyby něco, máš na to záruku, ta je ze zákona 2 roky. A pokud mi je známo, při třetí reklamaci se vrací peníze (ale nevím, jak kde - občas jsem něco koupil v Lidlu a když to nechodilo, tak už při první reklamaci mi nabídli buď výměnu nebo vrácení peněz - možná to je teď už uzákoněný).
Takove kolo bych si dal libit max jako jednosezonni zimak na par kilometru do prace nebo skoly po asfaltu:-) NE nezlob se ale je to tak! Ale stim serizenim apod... At stalo kolo jakoukoliv castku kdyz ho kupujses melo by byt v pojizdnem stavu! (serizeno aby nebylo nebezpecne!) I na takove "stroje" je zaruka!
Asi jsi dost bohatá že kupuješ levné věci.Na těchto kolech jsou díly snad z másla a brzo brzičko se unavují.Jak již někdo psal hned jak to půjde vezmi peníze zpět a utíkej do nějakého kameného cyklokrámu a investuj do trochu lepšího kola.Určitě se to vyplatí.
Už je pozdě, hnuso, pozdě...
já jezdil donedávna taky na horském ocelovém kolem se Shimano SIS 18 speed. Sice ne moc v terenu, ale najel jsem na něm bratru 20000 km za deset let a slouží dodnes. Dnes již mám samozřejmě pěkné kvalitní kolo s vidlicí a je to o něčem jiném, ale pro nanáročnou cyklistiku či ježdění do práce bohatě postačí.
Vážně? To je alespoň trochu potěšení.
Jinak když o tom přemýšlím - takových kol, jako mé, musí být prodáno na stovky, ne-li tisíce. Nevidím v tom smysl, proč by kterákoliv firma vyráběla úmyslně věci, s kterými by měla neustále potíže a reklamace, to jaksi nedává rozum, nebo se mýlím?
Je pravdou, že si velkoobchody a supermarkty šetří na servisu a kola používají spíše jako lákadlo do reklam a samy z toho nemají velký zisk...
Já mám taky OLPRAN. Když jsem si asi před šesti lety koupila po dlouhé (hodně dlouhé) době nové kolo--tak mi ho zabavil synek. No a na mě už další penízky nezbyly, tak jsem si koupila v bazaru prostě "nějaké" kolo--když tomu jeden nerozumí.... V servisu jsem si ho nechala zkouknout a promazat a odjezdila jsem na něm už pěkných pár kiláčků. Jen vloni jsem si musela dát vyměnit řetěz a všechna ozubená kolečka --investice to byla sice dost velká(na moje finanční možnosti)--ale teď jezdí o dost lépe. :o)) Myslím, že hodně záležní na tom, čím je to kolo osazené. Víc toho psát nebudu--vůbec tomu nerozumím. Jen vím, že jsem měla děsné štěstí na sedlo--nikdy mě na něm nebolel zadek(a to nemám žádné vycpané kalhoty)... :o)))
Právě jsem se vrátil z návštěvy známého tady kousek přes hranice v Německu. Hrdě mi ukazoval celoodpružené kolo s kotoučovými brzdami, které vydražil na ebay v internetu a jel pro něj dokonce do Mnichova. Kolo je nové od prodejce a stálo ho kolem 120€, čili asi 3400 kč. Nechtěl jsem mu pokazit radost, do kol se nerozumí. Jen ve spojitosti s Olpranem mě napadá, že výrobní cena musí být tak nízká, že těch 10-15-20-25%? marže tam vždy je a to ve velkých seriích přesto přinese firmě pěkný zisk