situace: jedna z hlavních budějovických ulic - Rudolfovská - křižovatka s Lipenskou. Přijíždím po vedlejší ulici, pruh na mojí straně hlavní ulice je prázdný, ve vzdálenějším stojí kolona od nevidím do nevidím. Vjíždím do křižovatky, že ptojedu zhruba 2m dírou mezi autama a budu pokračovat v jízdě vedlejší ulicí (pro znalce Štítného). V okamžiku kdy vjedu mezi auta tak Octavka před níž zhruba 1,5m projíždím - jel jsem blíž k zadku auta stojícího před ní - zatůruje a namáčkne mě i s kolem na zadek oné omegy.
Bilance: naražený koleno a modřina na kotníku a v půlce lítka.
pokračování: koukám na řidiče - borec v obleku krátce střižené prošedivělé vlasy - a nahlas zpochybňuji jeho duševní zdraví. Totéž činí řidič omegy kterej se samozřejmě šel podívat na záď svého auta. Na argument přes stažené okénko o přednosti v jízdě nemohu reagovat - jistě jsem nejel 100% podle pravidel, reaguje na ni řidič omegy, kterej s útrpným pohledem na kokegu z octavie nad ním konstatuje, že i takoví lidé se najdou. Když se pán z octavky konečně uvolil couvnout a tedy uvolnit moje nohy a kolo, zjišťuji, že jeho SPZ je utržena z jednoho šroubku mojim nosučem a zaklíněna mezi kolo a nosič. Obratným pohybem kola odlamuji SPZ docela, nakládám ji na nosič a odjíždím. To pána nadzvedlo! Opustil bezpečí svého tanku a poskakujíc vedle za mnou řval - co to dělám... Odpověděl jsem, že jedu na policajty řešit dopravní nehodu se zraněním cyklisty. Po ujetí jednoho bloku jsem mu ji se zamáváním zanechal na popelnici.
Suďte jak chcete, jen jsem se o ten zážitek musel podělit :-)
Já bych mují nevrátila...
Měl jsem tě za poctivku :-))))
Měl by posoudit někdo nezávislý. ....zde je cykloserver a procyklisté komentáře jsou jaksi pochopitelné.
Můj názor všeobecně: mentalita českých řidičů a cyklistů se v ničem neliší, záleží, na čem právě jedou.
Jednalo se o křižný přejezd hlavní ulice, z vedlejší přímo, jestli jsem to tedy dobře pochopil. Budějovice vůbec neznám a tak si to konkrétní místo nedovedu představit. Tak tady je asi problém na obou stranách. Cyklista-nedání přednosti v jízdě, řidič automobilu-vjezd do křižovatky v okamžiku, kdy je za ní taková dopravní situace, že řidič musí vozidlo zastavit v křižovatce.
Takovou situaci je třeba řešit opatrně, dohodou na místě, počkat, až některý z řidičů mi evidentně dá najevo, že mě pouští. Když se takový v koloně nenajde, je třeba v zájmu bezpečnosti vyhledat např. nejbližší přechod pro chodce a překonat hlavní po něm. Ale já myslím, že se nějaký najde. Tolik bezohledných lidí u nás zase není.
Vzhledem k tomu, že všechen provoz je z rekonstruované Nádražní převeden do Rudolfovské, auta v ní jezdí pomaleji než chodci chodí (permanentní zácpa). Takže usuzuji, že když ALVP projížděl z vedlejší mezi Omegou a Oktávkou, auta už nějakou dobu stála a na Omegu byl naražen schválně.
A pokud by ALVP na vedlejší (Lipenská) čekal, až se uvolní hlavní (Rudolfovská), bylo by to tak na 15-20 minut (hlavně po ránu).
Jestli se nepletu pokud řidič nemá jistotu že projede křižovatku, musí zastavit před křižovatkou a křižovatku projet až když to dopravní situace dovolí i když jede po hlavní a i na křižovatce řízené světelnou signalizací, při volném směru, tedy na zelenou musí zůstat stát pokut křižovatku nemůže bezpečně projet a v křižovatce by neměl co pohledávat a za druhé řidič se musí vyhýbat kolizním situacím a ne je způsobovat, já se svojí povahou bych to neřešil s policií ale asi bych ho vytáhnul a omlatil mu hlavu o kapotu, samozřejmě jsem taky řidič mot. voz. s půl druhým mil. km po celé EU a ne jenom cyklista.
Promiň, ale neplatí to, co píšeš rovněž i pro cyklistu? Nebo má cyklista jiná práva, než řidič. Prosím, pouč nás.
Řidič neměl v křiovatce vůbes být a když to obrátím a Avlp by nebyl na kole, ale v autě a mezi oběma auty by bylo místo na projetí vozidla a ještě by dva metry zbylo tak by tam asi také vjel.Jenže slušný řidič by mu ukázal, že v protisměru nic nejede a ještě by se mu omluvil za to že mu v křižovatce překáží.
samožřejmě platí, ale pokud to nebylo na světlech a hlavní stojí jelikož je zacpaná v protisměru nic nejede tak proč by jsi nemohl projet z vedlejší i s tirákem natož na kole, tato situace nastává snad každý pátek na výpadovkách z Prahy a v neděli zpět a kdyby byli šoféři takový jako ten z ČB tak se z vedlejších do soboty resp. do pondělí nikam nehnou a já nechci poučovat, ale jestli chceš školení tak mojí destinací je Italie hlavně Neapol kde podle samotných Italů nemá řidičák na 90% šoférů na dopravní předpisi jako dej přednost nebo červená se tam s..., ale v křižovatkách nikdo není a i na červenou když strčíš čumák do křižovatky tak tě pustí nikdo do tebe nevráží jelikož jinak by se tam nikdo nikam nedostal jaký je tam provoz, každý šofér by tam měl zajet na školení nervů to by se pak u nás jezdilo, mimochodem v It jsem neměl jedinou nehodu u nás už to do mě narvali 3x a to ani nemuseli jenom asi chtěli :-)
z mojí strany nebylo asi z pohledu předpisů všechno košek. Nicméně jsem projížděl mezi dvěma autama STOJÍCÍMA cca.2metry od sebe, když se jedno z nich rozjelo a narazilo mě na auto před sebou - záměrně. To není o předpisech. To je o tom co ten člověk má v hlavě...
No, nechci hájit rozhodně řidiče, ale když už mi cyklista udělá takovou čuňačinu, že projede kolonu stojících vozidel napříč, tedy projede v křižovatce mezi mnou a autem stojícím přede mnou, tak ho kvůli tomu rozhodně nepřimáčknu na auto přede mnou, jsem totiž velmi tolerantní a hodná řidička. Kdybych byla impulzivní chlap ve stresu (ranní zácpa na křižovatce), nevím nevím, zda bych nejednala stejně, jako řidič Oktávie.
Nevím jestli jsem to pochopil správně, ale i přesto že jsi přestupek udělal též, tak to že řidič automobilu schválně najede na cyklistu a přimáčkne ho na auto před sebou, tak to je snad zatím to nejbrutálnější co jsem kdy slyšel. Myslím že správné řešení by bylo poprosit toho pána z té Omegy o svědectví a zavolat policii. Za sebe raději mluvit nebudu, v takovýchto případech bývám dost výbušný, protože jak mě někdo fyzicky napadne, tak mám rudo před očima. Takže raději bez komentáře.
Jestli to udělal řidič úmyslně, není pochyb o jeho vinně.
Mě se však stalo, že po mém pomalém přejíždění před "nosem" auta se řidičkou, která couvala a pak, i když mě viděla přijíždět prostě pomalu popojela dopředu tak, že jsem těsně před ní musel z obav a pudu sbezáchovy zabrzdit tak, že jsem přeletěl přes říditka a spadl na její kapotu, poranil jsem si nohu, ta ženská to neudělala schválně. Prostě nepozornost , bohužel. I s tím musí asi člověk počítat.
Tady asi moc lidí ty předpisy nečte, že? ALVP ŽÁDNÝ PŘESTUPEK NEUDĚLAL!!! Dát přednost v jízdě znamená počánat si tak, aby řidič, který má přednost dostat, nemusel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy. Takže jestliže někde stojí na hlavní kolona aut, tak neexituje způsob, jakým by jí cyklista průjezdem napříč mohl nedát přednost. K tomu samozřejmě platí i to, co tu pár lidí zmínilo. Řidič nesmí vjet do křižovatky nemá-li za ní kam pokračovat. Tohle je pravidlo, na které se tu se.. hromadně, když se ho pokusím dodržet, tak ten idiot za mnou ještě troubí. Zvlášť bezohledné je to v případech, kdy za křžovatkou stojí auta kam oko dohlédne, takže vjetím do křižovatky se zcela jistě nikam nedostanu, zatímco v protisměru v odbočovacím pruhu čekají tři auta která mohu pustit a nechat zmizet z křižovatky aniž bych tím ztratil jedinou sekundu vlastního času.
Já osobně bych mu tu SPZ nevracel, narval bych ji do popelnice někde, kde by mě neviděl, aby ji nenašel a musel jít na policajty zaplatit pokudu za ztrátu (je to ještě pořád 500 když vám ji někdo čmajzne?). Popřípadě bych ji pak zveřejnil všude kde by se dalo, i s popisem auta a řidiče. Ať každý, kdo ho zná, vidí, jaký je to grázl vypatlaný.
To je možná pravda. Pokud ta kolona opravdu stála, nepopojížděla. Tenhle chyták jsme na Analýze silničních nehod taky přetřásali. Vyučující nadhodil případ, kdy autobus vjel z vedlejší do křižovatky a byl nucen zastavit kvůli koloně. Zablokoval tak jeden směr hlavní, který byl v okamžiku jeho vjezdu volný. Ovšem pak z tohoto směru (po hlavní) přijel motorkář a narazil do autobusu. A náš učitel tvrdil, že autobusák dal přednost, protože ten motorkář ho mohl zdálky vidět, jak to tam blokuje, a tudíž nebyl nucen k NÁHLÉ změně směru nebo rychlosti, ale pouze ke změně směru nebo rychlosti. Tohle je samozřejmě pitomost, protože ten autobusák právě vjel do křiž. tehdy, kdy nemohl dále pokračovat v jízdě. Ale v tomhle případě by to takhle šlo asi vyložit.
No podle mě je to tak jak ten vyučující tvrdí. Autobusák perfektně dodržel povinnost dát v té křižovatce přednost při přejezdu z vedlejší na hlavní. Co nedodržel bylo to ustanovení o nevjíždění do křižovatky za kterou nemá kam pokračovat. Kdo byl viníkem nehody asi záleží na posouzení kokrétní situace, dokonce ani morotkář jedoucí po hlavní nemůže jet furt naplno a předpokládat všude volný průjezd, třeba takový koňský povoz jedoucí 15km/h tam může klidně být i mimo křižovatku a každý musí být schopen včas zastavit nebo vyhnout. Takže by asi nebylo v pořádku hodit to celé na autobusáka, stejně jako by mu asi nemělo projít že stojí v křižovatce.
Celkově je to modelový příklad toho, jak si lidi špatně vykládají přednost - myslí si, že z vedlejší se smí vyjet jen když na hlavní vůbec nikdo není, chodci si myslí, že můžou na přechod kdy se jim zlíbí a podobně. Teoreticky jako cyklista můžu do dostatečně široké silnice vyjet z vedlejší zahýbám-li doprava úplně kdykoliv. Pokud nezasáhnu do prostoru, kterým jedou auta po hlavní, nenutím je dokonce vůbec k žádné změně směru nebo rychlosti. Jenže se skoro vždycky najde někdo, kdo na tebe bude různě troubit a najíždět když to uděláš. A v případě konfliktu se bude ohánět předností, zcela neoprávněně.
Agresivita řidičů nezná mezí.... Začínám vozit pacéřovaný zámek na kolo v brašně na rámu odemknutý... co kdyby se někdy hodil jako obušek.
Jestli by sis neměl koupit od Rusáků kalašnikova a vozit ho denně na v podvěsu a odjištěnej....
No prostě nevydejchal, že ty jedeš a on sedí v koloně na p*****, no. Jinak mě teda rozhodně nevadí když se zkrz koonu stojících aut proplejtaj cyklisti nebo třeba ty malý motorky a v takový situaci je docela jedno, jestli je to přesně podle předpisů nebo ne. Pokud tim nikoho neohrožujou, neblokujou nebo jinak neomezujou, tak co? Můžou, tak ať jedou a sou rádi, že můžou. Ale někdo prostě tu závist neskousne. Buď rád že to nebyl nějakej ofrout s lešením na chladiči, to bys asi dopad hůř.
By mě zajímalo, jak by takovou situaci řešila policie, kdybyste jí skutečně zavolal.
Asi by hodně záleželo na tom, jak by případně svědčil ten v tom Opelu...
To ti řeknu přesně, v době příjedu policie by byl dávno pryč. Ten agresvní superpilot by byl buď taky pryč, nebo by si vymyslel, že mu cyklista nedal přednost protože on v tu chvíli nestál ale jel. A policajti mu to na místě sežerou, a pokutu a škodu bude platit cyklista. Policajti tráví většinu pracovní doby za volantem, a i když u většiny z nich v tom není úmysl, vždy naddržují svým oplechovaným kolegům, pokud se nenajde nezvratný důkaz nebo očitý svědek. Netýká se to jen cylistů, ale i chodců, skůtrů a podobně.
Proto jsem tam psal "případně"... Protože už to vidím, jak tam poslušně oba dva čekají půl dne na policajty... Obzvlášť ten viník, podlě něj se cyklistovi vlastně nic nestalo...
To by musel zavolat,že je zraněnej, že mu je špatně,že omdlívá a že mu hučí v hlavě.To by tam byli na to šup.
No tak pokud tam ležel přiskříplej jak píše, tak by to všechno klidně mohl uplatňovat...
A co ze všeho vyplývá? Že řidiči jsou hova*a, poliši jak by smet a cylisté ok.
Ne, nebylo myšleno vážně.
Můj mázor je, že kultura jak řidičů, tak policajtů tak cyklistů je jen průměrem chování celého národa. Že snad aktivní cyklista za volantem by se choval jinak ale i to není zárukou. Prostě jsme národ takový jaký jsme a vizitku tedy jako celek nemáme moc dobrou.
Ať to zase nikdo nepochopí špatně, proti brutalitě a neprávu jsem vždy na prvém míste. Jedno na které straně.
Právě podobné otřesné zážitky ukazují jak mizerný ten průměr máme.
Někdo by mohl přijít s tím, že od řidiče auta už zažil něco takového víckrát a od cyklisty nikdy. U mě je to pravda. Jenže je to dáno tím, kolik člověk potká na silnici aut a kolik cyklistů. Natrefit na cyklohovado holt trvá déle než u autohovada, i když je procento blbců v populaci rovnoměrně.
Viděl jsem dokument, v němž nějací psychologové rozebírali, jak se chování člověka změní, když sedne za volant. Sami si to prý neuvědomujeme, ale jsme daleko agresivnější, snadno nás vyprovokuje kdejaká maličkost a reagujeme nepřiměřeně a hlavně rychleji než přemýšlíme. Ten chlápek v té Octavii by vědomě a s rozmyslem určitě neučinil rozhodnutí přimáčknout cyklistu autem na jiné auto. Udělal to proto, že v celkové frustraci z dopravní zácpy ve které jeho pohyblivé uzavřené útočiště uvízlo najednou vidí někoho, kdo si jen tak jede dál. Je přesvědčený, že to nesmí (mylné chápání přednosti v jízdě) a rozhodne se mu v tom zabránit. Času není dost, takže ve zlomku vteřiny si jen stihne říct "to teda ne, chlapečku" a už má nohu na plynu a už má krev na nárazníku. Podle toho pořadu jsme k tomu náchylní všichni protože všem se nám posune chování směrem k cholerikovi vždy když jedeme autem. Potíž je v tom, že to sami na sobě nepozorujeme. Auto to prý způsobuje tím, že člověk má svůj malý bezpečný prostor na kolečkách kterým se prodírá okolním nepřátelským prostředím. Cokoliv tento stav naruší (musí se zastavit, někdo se pokouší dávat městské noviny zdarma autům co stojí na červenou a ťuká na okénko apod.) spouští pradávné obrané reflexy o kterých většina z nás nemá tušení, že je máme v sobě. Doporučuju všem, aby si na čtení téhle diskuze zkusili vpomenout pokaždé, když někam vyrazí, hlavně autem, ale i jakkoliv jinak, a dávali si pozor taky sami na sebe. Pilotovat dvě tuny oceli vysokou rychlostí prostorem kde jsou spousty jiných lidí, nejen zavřených v jiných autech, dává hodně příležitostí stát se vrahem díky malinké chybičce.
No me neco podobneho nedavno udelal Mercedes. Jela jsem po hlavni a v krizovatce prede mnou se tvorila kolona. Zleva z vedlejsi prijel Mercedes o kterem jsem predpokladala, ze se chce zaradit do kolony. Jenze on to vzal rovne pres chodnik do vedlejsi ulice. Takze jsme si tukli (stehno na plech). Ohla jsem pritom asi patku, i kdyz naraz byl z druhe strany (taky nechapu).
Dost neprijemny pocit, kdyz vidite auto, ktere najizdi do kolony do ktere ve ale nejede a tu skutecnost si uvedomite az 20cm od jeho plechu...
Jinak klickovani mezi auty delam kazdodenne. Ono cekat treba v kolone na nabrezi Edvarda Benese (rozkopana vozovka) a Kapitana Jarose v tom smradu je vcelku nic moc.
Opět se přesvědčuji, že dodržováním zákona se stavím do role blbce. Pokud by alvp zavolal policajty, čekal a čekal a naivně se domníval, že mu někdo tu situaci dosvědčí, tak by splakal nad výdělkem, ještě by to hodili na něho, jak tady píší i jiní.
Pokud jsou to pouze modřiny a odřeniny, tak je finta s SPZ dobrým řešením. I když bude dvojtečka tvrdit, že to je nezákonné, agresivní a česky tupé, nemůžu si pomoct: k hovadům se nemůžu chovat slušně, to se mi dřív nebo později nevyplatí!
Nic špatnýho jsi neudělal. Viděl jsi na hlavní stojící kolonu s mezerou, tak jsi to vzal tou mezerou. Ten šofér Oktávky je pěknej "@=" , asi se tím náramně bavil. By mě zajímalo, jestli by to samí udělal, kdyby tam na kole jel místo tebe třeba ten chlap, co vystoupí z toho Meganu v tý reklamě na to povinný ručení, jak do něj ze zadu ducne ten druhej s Fabií. To by asi pro chlapce s Oktávkou přijeli černí havrani.
Tu značku bych mu asi nevrátil. Ale na policii bych asi taky nešel. Kdyby to byl nějakej komisário, tak by ho z toho stejně vysekali a tebe by odvinili z toho, že máš sjetej vzorek a podobný <> . Fakt nevim, co bych udělal, takhle se to tu v klidu píše, ale co by člověk udělal tam na místě, to ťěžko říct.
Je to taky o komunikaci mezi řidiči a cyklisty. Když se snažím podobně někam proklouznout, tak se řidičovi nebo řidičce(to je ten lepší případ :) ) na nějakou dobu podívám do očí. Asi to funguje, důkaz je ten, že i s mím ksichtem to zabírá :) Nebo když v Plzni jako chodec přelejzám mimo přechod v místě kde je kolona. V neposlední řadě když ses podíváte někomu do očí, tak vidíte, jestli o vás vůbec ví nebo ne, idykž u něj šlo o schválnost.
Jednou jedu na kole po vedlejší a blížím se k téčku. Chcu jet doleva. Z leva po hlavní jede auto a bliká doprava(ke mě). Řidič si přibržďuje, tak jsem přesvěčenej, že fakt chce obdočit. Tak vyrážím a najednou koukám, že jede rovně a že jsem od něj tak 30 čísel. Má otevřený okýnko a snaží se něco říct, ale v tom mu asi došlo, že dával blinkr, tak radši mlčí, ale omluva žádná. Zastavuje hned za křižovatkou, parkuje. Ale o tom, že se dává blinkr až za křižovatkou, když chci zastavit asi neslyšel. Nejsem zrovna výřečná povaha, takže jsem jel dál a ani jsem na něj nic neukazoval. Když o tom zpětně jako uvažuju, tak ten řidič nekoukal na to obdočku, kam jsem si myslel, že odbočí, ale koukal rovně před sebe, jako kdyby něco hledal. Místo k zaparkování. Oční kontakt může někdy pomoct, to jsem ale předtím nevěděl. Pokud to teda není to howádko s Oktávkou a podobní paka.
Oční kontakt je docela problém. Jednou (je to asi 9 let) jsem takhle byla v očním kontaktu s chodkyní, která chtěla doběhnout tramvaj a ten za mnou ji sejmul, protože s ní v žádném kontaktu nebyl a navíc se právoplatně domníval, že zpomaluji a blikám jen a proto, protože chci odbočit do ulice, která tam byla a kam jsem také odbočovala. Bylo to v listopadu, zrovna byla inverze a že jetam nějaká spěchající chodkyně, které dávám přednost nemohl tušit ani v tom nejhorším snu...
Takoví jako ty by zasloužili vypustit obě kola a odebrat ventilky. Agresivně a proti předpisům se cpát mezi dvě auta je hnus.
LOL
Ty na to asi už nevidíš, že...? Jinak by sis asi všimnul, že obě auta STÁLA v křižovatce, nehledě k tomu že to které ho přimáčklo tam správně nemělo co dělat... Pokud tam původně mezi nimi bylo místo, tak nevidím jediný důvod proč by nemohl na kole projet...
Naopak, takoví jako byl řidič oktávky nemají na silnici co dělat. Zcela úmyslně najet na člověka a to z jakéhokoli důvodu, to snad ani nepotřebuje komentáře.
Bohužel na takové řidiče narážíme všichni každý den, takže nám všem přeji, aby takových setkání bylo co nejméně a když už, tak abychom je přežili bez újmy...
Tak se musi do tohoto tematu take trochu vlozit,nebyl jsem sice ocitym svedkem tohoto incidentu,jelikoz delsi dobu ziji v Londyne ,kde kolo pouzivam denne jako dopravni prostredek vzhledem k castym zacpam,musim rici ze chovani ridice oktavie je totalne absurdni a ja tam byt tak mu rozkopu.......byly jsme ted v lete v jiznich cechach na kolech na dovci,a v budejkach taky.Je to bohuzel smutna pravda,ze spoustu nasich ridicu je absolutne netolerantnich a zkratka nepochopi,ze kdyz je zacpa,tak zkratka nic nenaspecham a musim v tom trcet,agresivita je naprosto bezna a bezohlednost normalni...velmi smutne.Netvrdim ze v Londyne je vse stoprocentni i tu se obcas najdou idioti,ale v tom provozu ktery tady je s budejky nemoho rovnat,ani praha.lide jsou slusni a ohleduplni a chapou,ze se proste clovek na kole protahne vsude ,jeste vas pusti,ikdyz treba nemusite mit prednost,to,zel idi projedou na kole,kdyz jsou auta v zacpe mezi nimi,i na cervenou je normalni,vse je o nadhledu a opatrnosti proste to tu tak je vzhledem k dopravni situaci,nikdo me zatim neprejizdel,ani nenadaval,tak nevim,nejsme nahodou opet "v ceske republice"????a zase ta nase mentalita spoustu nevycvalanych hovad,podotykam ze jsem taky ridic,mam najeto mnoho km v evropskych metropolich,tohle me v cesku neprekvapuje,velmi smutne,pana slusneho ridice timto z jeho vypoustenim ventilku pozdravuji,zkuste se poradne zamyslet nad nastinenou situaci