Tak bohuzel kola Favorit jsou definitivne minulosti! viz clanek:
http://ekonomika.idnes.cz/tovarna-na-kola...
cest jejich pamatce!
Zašel jsem se do sklepa podívat na rám F1 a držel minutu ticha.
No jo, zaregistroval jsem tu zprávu. Můj favorit stále jezdí (otáčím se a laskám ho po sedýlku:-))) ).
Asi před třema rokama jsem byl v cyklu v Českém Brodě a měli tam na prodej jednoho zcela nového favorita, klasického, s beranama. To bylo tak absolutně NEATRAKTIVNÍ kolo, že se vůbec nedivím, že to takhle skončilo. Jakoby si v té fabrice neuvědomovali, že obal prodává. Ošklivý lak do fialova, ošklivé (i když plně funkční) černé blatníky...prostě bylo to nehezké uplně celé.
Škoda.
Ještě mě napadlo, nemáte někdo třeba známého v těch bývalých Rokycanech nebo třeba Favoriťácké prodejně ? Chtěl bych si znovu postavit tu F1, je to rám tuším někdy okolo roku 1960 a chtěl bych použít co nejvíc dobových komponent. Tak mě napadlo, jestli třeba nebudou vyprodávat, nebo jestli se prostě někde nedá sehnat něco z jejich historických skladů, tedy jestli něco takového ještě schraňovali ?
Poměrně ještě nedávno jsem občas chodil do prodejny s kolama na náměstí v Brandýse nad Labem. Byl (anebo ještě stále je) to takový ten pozůstatek obchodu "jízdní kola - šicí stroje". A právě tam měli originál věci (brzdové páčky, přehazovačky, představce..., a to jak k favoritu tak i na esku. Jen nevím, jestli ten obchůdek dneska existuje.
Díky za tip, zkusím je najít v seznamu a zavolat tam, třeba budu mít štěstí.
V Lounech jsem před týdnem viděl v cykloprodejně i s bazarem kol právě favorita. Favoriťáckej rám, brzdy, zadní převodník. Kliky myslím byli od jiné firmy. Nebyl to ale galuskáč, měl ráfky 622*28 (myslím). Byl za 700,- . Sháněl jsem na svého favorita ouzké záfky(622*21), takže jsem původně uvažoval u koupi jen kvůli těm zapleteným rávkům, z toho nakonec sešlo, když jsem viděl, že má stejně široké ráfky, jaké už na mém kole mám.
U nás existuje na Sokolovském náměstí už skoro dva roky prodejna, která má ve štítě označení Favorit a skutečně tam tato kola prodávají. Pokud jsem si dobře všim, jsou postavena na Soře. Ale úroveň sortimentu odpovídá Tesku. :-( Nemají pevnou linku, jestli máš zájem, zjistím mobil.
Taky nám to se synem přišlo líto. Poslední kousek od Favorita (rám F1) prasknul synovi před dvěma lety.
Jo , to se , ale nedá nic dělat. Bohužel, zaspali dobu.
V Rokycanech se skutečně už asi 2. roky kola nevyrábějí. Značka Favorit stále existuje, koupila ji firma Czech Bike (dnes Favorit) a kola pod touto značkou dělají v Kunovicích.
Loni jsem si koupil MTB Favorit Rival, na nálepce mám ještě napsáno Favorit Rokycany, ale jestli to ty rokycany někdy "vidělo", tak to opravdu nevím.
To, že byl vydražen areál, kde se kola vyráběla vůbec nic pro značku Favorit neznamená - tu vlastní jiná firma.
Zkrachovala firma, jejímž majetkem byl mimo jiné i výrobní areál.
Kola značky Favorit jsou a zřejmě i nadále budou montována v Kunovicicích (rozsah montáže netuším).
Samozřejmě to už nejsou Favority jak je známe - klínkový střed, komponenty i rámy vlastní výroby.
Favorit se zařadil mezi kola sestavovaná z převážně asijských dílů, respektive dílů jiných výrobců.
Jasne Czech bike disponuje takovymi znackami jako Favorit, Joko, Velamos, Liberta atd... ale rekneme si otevrene se starou znamou kvalitou Rokycanskych Favoritek to uz nema nic spolecneho je to vsechno Made in China...
Made in šmejd 10jakost z Itálie a číny a větnamu a .....
Zas takovej šmejd to neni. Přítel na něm jezdí už několik let. Vybavení má stejné jako můj Rock Machine. Prostě kolo jako každé jiné.
podle toho kolik let? Urcite ma jeste pravou ocel z Rokycan! A to mu teda vydrzi jeste pro vnoucata!
Nějak se nám doma ocitl starý silniční Favorit - kdosi na něm asi před 5ti lety přijel a nechal ho tam. Doposud jsem měla tendence se toho zbavit, ale teď váhám prodat - neprodat...
Kdyby ti tam někdo přijel na nějakým pěkným freeridovým kolečku (Kona Stinky Supreme, Santa Cruz VP Free, ...) a zase ho tam nechal, tak ti pomůžu se ho zbavit. Přece nebudeš běhat k popelnicím sama...
Eventuelně odvezu i zapomenuté lehokolo! :o))
Nechci vám do toho truchlení kecat,ale FAVORIT jako takový je mrtvý už dávno.To co se pod touto zneužitou značkou prodávalo byly jen atrapy z dílny páně Kozumplíka.Levné italské sračky,které nestály za nic.On Favorit na svou dobu špatný nebyl,ale dneska je ta kolařina přece jen někde jinde.Ale v Čechách bude ještě dlouho jezdit:-)
OK, dám dětem přesné instrukce, na čem k nám mají návštěvy jezdit :o)))
kolu zdar-jezdim favorit-od roku 88 ram c.2 k znacce se nebudu sirit- ale jezdi to porat- nejvic lekrace uziju s presmykem na osce sem tam-shimano to asi nebube-klasika razeni na spodni ramove trubce-nynejsi ram je dvakrat svarovany a stale mam duveru-do prvni krve-ma nalitano cca 25t km-vyhona koupe-r.2000 za 200kc-
spesl kolo na jizdu do prace-tot vse-kolu zdar
Taky jezdím s Favoritem. Tak od roku 97, ale to kolo jsme měli dávno před tím, akorát až asi v tom 97 jsem do něj dorost. Předtím jsem jezdil s Esskou s beranama. Favorit jezdí dobře, nestěžuju si, ikdyž kvalitu dnešních špičkových silničních kol rozhodně dosáhnout nemůže. Na tehdejší dobu dobrý kolo. Je to na prd, že v Česku de všechno do háje :(
Dotaz na Kaposh. Moc by mne zajímalo, jaké byly Vaše náklady na spotřební materiál, kolikrát jste měnil řetěz, pláště, špalíky atd. na těch Vámi najetých 25000km , a co jiného jste musel opravovat a kolik to stálo.
poděkujte Jožkovi Kozumplíkovi,tomu se povedlo továrnu dvakrát koupit a dvakrát zničit. Stále je vidět na svobodě a usmívá se a je v poho
Neboj, "boží mlýny" stále melou - někdy rychleji, někdy pomaleji, ale melou...