Co by novic jsem pořád děsně zvědavej a tak si dovolím poptat se na obutí - jaký používáte pláště? Já mám sériově na Azubu vpředu i vzadu Schwalbe Marathon 1,5 palce. Na cestu výborné, ovšem když vymetu předním kolem jakoukoliv díru, tak mám pocit, že musím plášť prorazit. Hustím na 6 atm. Je mi jasné, že ve dvaceti palcích není moc velký výběr, ale třeba máte někdo nějakej tip. Jezdím převážně po silnici, občas nějaká zpevněná llesní cesta. Děkuji.
Mě Maratonky vyhovujou. Na silnici jsou super! Blbý jsou do terénu. Po dešti, když je bláto v písku nebo drobným štěrku. Jenže když tam dáš gumy do terénu, tak se na silnici zbytečně dřeš. Na zimu jsem tam měl pláště do terénu (teď nevím co, nechal jsem si poradit od kamaráda v cyklo prodejně) a jelikož jsem byl línej to přezouvat, tak jsem na tom jezdil chvíli i na jaře, když sníh slezl. Když jsem pak přezul tak jsem měl dojem, jako bych z kola sundal 70-ti kilový závaží. Jestli jezdíž převážně o silnici a sem tam po zpevněný lesní cestě, tak tam být tebou nechám ty Maratonky. Nebo zkus Schwalbe Hurricane. To má vzadu na Azubu Jirka. Má vprostřed podobnej vzorek jako Maraton a po straně hrubej do terénu, takže je to takovej kompromis. Po silnici jede skvěle a jakmile zajedeš do bláta nebo tak začne zabírat ten hrubej bzorek na bocích. DOpředu je to horší, ale najdeš něco z BMX. Zkus to.
Na ten druh použití co píšeš Marathony vyhovujou, pokud v nich máš 6 atmosfér tak se neboj průrazu. Dělá to hroznou ranu když se trefí ostrý hrbol, jako hrana chodníku nebo výtluk v silnici, ale je to celkem neškodný.
Vzadu mám ten Schwalbe Hurricane, drží fakt dobře skoro na všech površích. Nepříjemnosti dělá jen na tvrdém kluzkém, jako je lehce vlhká ale pevně udupaná hlína. Je to ale spíš tím, že do něj cpu 7 atmosfér místo povolených 6. Na silnici jede potichu a lehce, jen v prudkých zatáčkách uslyšíš zabzučet boční zuby. Vpředu mám teď užtrvale terénní obutí, 2,1" širokou gumu z BMX která je jen na 65psi (4,5 atm.). Je pomalejší než Marathon, to nepochybně, ale ne o tolik aby mi nějak extra vadila. Pořád ještě všem vpřímeňákům ujíždím (ono to dost záleží na jezdci, než na gumách). Ještě lepší by bylo něco jak jsem koupil na handbike co stavím (http://hebike.borec.cz), má to méně hlučný vzorek s menším odporem, tlak 85psi (6 atm.), šířku 1,9". Pořád to bude pomalejší než Marathon, ale jen o malinko. Narozdíl od něj to má kulatý profil, taže se to asi bude líp chovat v zatáčkách. Asi si takovou pořídím i na Azub. Jediné nevýhody by mohly být hmotnost (BMXkáři s ní nešetří) a možná to nemá takovou odolnost proti průrazu jako Marathon (ten má v sobě jakousi kevlarovou výztuhu, proto není kulatý ale šišatý v příčném průřezu, připínáček stejně nezastaví). S 20" plášti bývá problém, ale v Brně jsem objevil specializovaný obchod na BMX a freeride, a tam mají na výběr snad třicet druhů 20" plášťů. Většinou dražší kategore, ale fakt výběr. A stejně je polovina z nich levnější než Marathon.
hej Jiříku, to je zajímava zpráva, můžes prosím prozradit o jaky bike shop jde?
Jmenuje se tbb a má dobře maskovaný malý vchod po pár schodech dolů a doleva na Smetanově úplně dole, mezi Lidickou a Cihlářskou, když stojíš čelem z kopce na křižovatce Smetanovy a Cihlářské, máš ho vlevo před sebou. Asi nemají na 20" nic užšího než 1,75, i tohle vzácně. Ale mají kvalitní pásku do ráfku na 20", takovou modrou, sice za 45Kč, ale snese v pohodě 7 barů.
já jezdím na rubenách co dává azub jako možnou slevu z kola místo schwalbe...Připadají mi naprosto super na kombiježdění. V lese nebo kamené polní cestě se to chová jako normální trek, a ani na mokrém asfaltu to neustřeluje. jediné co bych jim vytknul je oproti schwalbe jízda na suchém hladkém asfaltu...tam sou schwalbe opravdu rychlejší a je poznat že sou na asfalt lepší :-) Ale pokud hodláš občas sjet mimo vozovku, tak ty rubeny sou akorád... A pokud by si jezdil spíš terén (jako že se 4kou asi ne...to bys koupil maxe) tak pak nějaké horské obutí...
Byl jsem na tom podobně, Rubeny z finančních důvodů první rok. Jak jsem jednou zkusil Marathony, vynadal jsem si, že na nich nejezdím dávno. Rubeny mají houby adhezi hlavně na tom asfaltu, ale na horším porvrchu nejsou o nic lepší. Pokud se ti zdá, že líp drží na polňačce, tak je to jen nižším tlakem, jejich vzorek tohle nezařídí a jejich směs zase vůbec nedrží na tom asfaltu. Jejich nepopiratelnou výhodou je životnost, nejde je ojet, právě díky té směsi která na asfaltu nedrží.
S 1,5" maratonkama nemám moc dobrý zkušenosti, ve všech 3 kusech, co jsem vlastnil, se po čase v běhounu udělaly praskliny. Ve dvou rupnul kord a vyboulily se. Měly ale najeto pár tisíc km, hodně z toho natěžko i v terénu (hrubý štěrk 50 km/h s 30 kg na nosiči a podobně). Na jízdní vlastnosti si, pravda, stěžovat nemůžu. A jestli existuje pneu co vydrží víc, to taky nevím.
No, tak to i mluvíš z duše... Já jsem si totiž na zadním plášti všimnul vlasových trhlinek z boku pláště. Celkem mám najeto cca 2000 km. Na předním plášti jsem nic nepozoroval/jasně, je míň zatížený/. Napřed jsem si myslel, že je to běžnej úkaz, ale to je blbost. Vážím cca 85 kg a jezdím převážně po cestě a bez zátěže, tak jsem si myslel, že mi pláště vydží cca 5-6 tis.km. Výrobce povoluje huštění 7 atm. Já to měřím poctivě a víc, jak 6 nedávám. Asi to mou důvěrou k fy. Schwalbe lehce otřese. Existuje ještě plášť Marathon Racer , ten je lehčí a má hustější kord /67 ísto běžných 50/, Imex ho nabízí za 780 peněz, nevím je to už dost peněz.
To je zajímavý, já jsem asi měl nějaký štěstí něbo co, najel jsem na jednom páru Marathonů asi 4000km na Žlutým tanku a nic takovýho jsem nepozoroval. Hustil jsem vždy na plných 7 atm. Na vnik trhlinek na boku je horší spíš moc nízkej tlak, jak se plášť vybouluje do stran v dole kde se dotýká do stran, při jízdě je každý místo vlastně neustále prohýbaný tam a zpět. Ale při 6 atm. a 85kg jezdci by se to podlě mě dít nemělo. Moje zkušenosti jsou staré dva roky, je možné, že se kvalita Schwalbe za tu dobu zhoršila, těžko říct. Každopádně otec si teď na svůj Max objednal Hurricany, tak budu referovat co na ně řekne.