Dá se namontovat rychloupinák do levného náboje kola? Jedná se o MTB Olpran s uchycením na šroby a matky do vidle.
Pokud je to systém šroub - matice, tak v ose vůbec nebude díra, kam by se rychloupínák strčil. Pak tedy - NEDÁ.
Presne tak, ale jedna MOZNOST TU JE. Vymenit celou osu za novou s dirou na rychloupinak. Ta stoji asi 90,-.
No jo...ale to už zdvojnásobí cenu kola Olpran:-)))
To je stejné jako u některých aut jejichž tržní cena je z větší části závislá na stavu paliva v nádrži.
Kup si dutý osy a rychloupínáky a vyměň to. Nejdřív ale změř vnější vzdálenost od patky k patce, ty rychloupínákový osy nesměj tolik přečnívat. Při tom zjistíš, že jsou zničený konusy, tak tam pojedeš znovu. Moh by ses sakum prdum vejít do 400,-.:-)
Já jsem měl na SOBIně motýlky a taky to šlo rychle odšroubovat:)))
U předního kola to je jednoduché,tam se vymění osy.Některé mají jiné stoupání závitu a musí se vyměnit i kónusy.Osa by neměla přečuhovat více než 1 mm přes patky vidlice aby se vešla do vybrání v rychloupínacích matic.Kolo se nasadí do vidlice a normálně utáhne rychloupínákem.Na zadní vidlici u levných kol je problém v tom,že vybrání pro osy je dlouhé a je spíš vodorovné.Osa nemůže jít až na konec toho vybrání a osa zůstane někde v uprostřed.Rychloupínák potom nesevře vidlici takouou silou a při šlapání ve stoje kdy je na kolo velký nápor se osa hne.Já jsem to vyřešil tak,že jsem na jedné straně využil držák přehazovačky jako doraz pro osu a na druhé straně jsem si vyfrézoval a vypiloval podložku.Ta musí zapadnout do drážky tak aby vyplnila ten prostor za osou a slouží jako doraz pro osu.Nesmí být silnější nežli patka vidlice.Samozřejmě se musí pořádně měřit aby kolo nebylo šikmo.Na takto upravené zadní vidlici jsem najezdil hodně přes 15000 km a bez nejmenších problémů.