Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat na Váš názor ohledně těchto špalíků - (http://www.author.cz/cs/bike-prislusenstvi...
Vyplatí se koupit tyto "drahé" špalíky (vydrží dýl ?, líp brzdí ?) nebo koupit klasické noname špalíky za 30 Kč ?
Nevim jake jsou ty na obrazku, ale obecne snad lze rici, ze drazsi vydrzi podstatne vice. Ja uz dlouho pouzivam jen koolstop a ty opravdu vydrzi mozna i dvojnasobek toho co puvodni Shimano. Navic mene nici rafek. Stoji taky cca 250 Kc
Jaké jsou tyto špalky nevím, ale hlavně, že jsou ze 3 směsý - už i na ofic. stránkách jsou hrubky. Budou asi opravdu brzdit "na tvrdo".
Špalíky ze 2 nebo 3 směsí mají skutečně smysl. Nelze obecně tvrdit, že vydrží více, kolikrát je to spíš naopak. Jejich hlavní význam je v tom, že ať je chlad či vedro, sucho či mokro, pořád brzdí parádně. Pokud jde o výdrž, tam bych spíš sázel na běžné, tvrdé a většinou i levné špalky, které ovšem třeba v mokru dokážou velmi nepříjemně překvapit.
O těchto špalících také nic nevím, ale myslím, že se vyplatí kupovat osvědčené značky, přičemž ty dražší nemusí být automaticky lepší. Já si nedávno koupil takové ty s nasouvacími gumičkami, co se nemusí měnit celé. Chtěl jsem Jagwire (cena podle katalogu 140,-Kč), ale ty jsem u nás nesehnal, tak jsem vzal Alhonga za 160,-Kč. Ve srovnání s originálními špalíky Shimano tyto vůbec nebrzdí (naštěstí mám V-čka jen na zadním kole). Až se obrzdí, tak tam dám gumičky BBB VeeStop BBS-06T.
Sám za sebe-BBB tříbarevné brzdí neskutečně lépe,životnost o mnho vyšší než obyč nebo orig Shimano,které navíc hezky brousí ráfky.Navíc cena náhr.gumiček je velmi příznivá:-)
Přesně tak, "tříbarevné" BBB vozí švagr a je naprosto spokojen, jediné na co hudrá je, že zvlášť za mokra je sjede za jeden závod. Ale při normálním použití je to super volba.
Tak, tak - na krossu vozím tříbarevné BBB s vyměnitelnými gumičkami. Teď jsem je dost ojel a protože jsem měl doma ještě nějaké jednorázové tektry, tak jsem ty BBB sundal, že spotřebuji ty druhé. A při prvních kilometrech jsem rozdíl pociťoval docela markantně.
Ja letos koupil Avid RW2 za 330,- na doporuceni a zatim bez problemu. Jen nevim jestli se daji pouzit nahradni botky i od jine znacky. Nemate nekdo zkusenost?
na kole jsem mel od zacatku nejake avidy s vymenou botkou. Nicilo mi to neskutecne rafek a za jakychkoliv jinych podminek nez sucho nebrzdilo. Pak jsem koupil botky od coolstopu, dvojbarevne a naprosta lahoda.
Co se tyce tech vymenych botek, tak z jednani prodejcu jsem pochopil ze je to jednotny system.
Prave ze na tech Avid RW2 je botka od coolstopu. Alespon to tvrdil prodejce. Ale cemu se da dnes verit.
Mam Baradine, samotne spalky za 100,- brzdi super a zivotnost taky super.
Nějaké účinné špalíky do favoriťáckých čelistí?
Neměj byste někdo nějaký tip? Dík!
Bohužel. Sehnal jsem pěkné patky s výměnnými špalíky (na šroub) od fy Max1, vypadají solidně a nestály moc. Typ bohužel nevím, a navíc jsem je nemohl ještě pořádně vyzkoušet, protože staré čelisti jsou v háji a nové jsem na toho Favorita pořád ještě nesehnal (i když teď mám jeden tip, tak to snad konečně vyjde). Pokud ano, dám vědět, ale jen ohledně brzdného účinku, na referenci "výdrže" by sis stejně musel ještě počkat.
Tak jsem ti moc neporadil, co ? ;o))
Tak jo, budeš hodnej, když pak dáš vědět :-) Dík.
Nyní tam mám ty úplně obyčejné, když nejsou zašmudlané, tak nebrzdí zas tak špatně, ale chtěl bych, abych při brzdění vyloženě cítil, jak mě to silně tlačí dopředu, přecijen brzdy jsou základ bezpečné jízdy.
Co se týče výdrže, tak není podmínkou, aby vydržely nějak dlouho, ale zase aby tomu potom odpovídala i cena, tj. , aby nebyly špalíky s krátkou výdrží drahé. Zas tak moc nejezdím a když už, tak se snažím v poslední době vyhýbat městu, takže brzdy použiji jen zřídka. O velkou výdrž mi nejde, hlavně o brzdný účinek a šetrnost k ráfku.
Hledal jsem testy na internetu, ale prakticky nic jsem bohužel nenašel.
Používám BBB VeeStop a za nic bych je neměnil. Mám už je skoro rok a zatím ubyly zhruba z poloviny. Brzdí opravdu dobře za všech podmínek.
http://www.bbbparts.cz/?p=productsMore&...
Jo, Bubiku, s timhle souhlasim. Ptal si se sice na vlastni zkusenosti, tak ty v tomhle smeru nemam, ale jinak ma Kominik rozhodne pravdu. Na BBB VeeStop mam zatim od znamych jen ty nejlepsi reference. Rozhodne tim nelze prohloupit. Jen ta cena, pocatecni investice je docela drsna, kdyz si clovek vezme v potaz, ze je to spotrebni material. Ale holt kdo je tak bohaty, aby si mohl kupovat levne veci ? Snad jen Kaja z Lidla ;o)))))))))))
Už zas prudíš?
Matěji, vzpamatuj se!
Ale no tak, dědečku, neprudím, proto ty smajlíky. Náhodou aktuální cyklo nabídka z letáku Lídla zaujala i mne, a že jinak jsem ortodoxní odpůrce onoho řetězce. Na citybajk jsem tam pár věci rozhodně našel ;-)
Ty tříbarevky mě i dnes doporučili v jedné nejmenované prodejně :-) Tak asi do toho půjdu :-)
Jenom doufám, že nebudu muset vyměnit čelistě...Kdysi, když jsem měl eště původní favoriťácké brzdové páky, tj. když šly bowdeny volně a nešly jako teď přímo po řídítkách, tak byl brzdný účinek větší, jenže se od toho začal ohýbat šroub přichycující čelisti k rámu. Nerad bych, aby se tento šroub nějakým způsobem poškodil a čelisti mi vlítly do výpletu, to by byla paseka :(
Samozřejmě přidávám hlas za BBB VeeStop, měl jsem je sebou na leháči ve slovinsku a byly naprosto luxusní. Nedávno jsem koupil nove Shimano brzy a k nim jsem dostal originál špalky a ty teda poletí hned jak se dostanu do obchodu pro další BBB.
Naprosto souhlas, nasadil jsem je místo sjetých originálů z Meridy, mám je přes rok, skoro neubyly a oproti původním, u kterých jsem semtam (bláto, písek) měl pocit lehkého přismirglování, tyhle jakoby měkce přisednou a pak zakousnou, brzdí skvěle.
Ten chlapík v prodejně mi dnes vysvětloval, že ta bílá guma má za účel očistit ráfek, brzdí také, ale hlavně čistí :-) Tak to jsem schválně zvědavej, jak moc ta bílá guma časem zčerná :-)
Výrobce píše:černá -do bláta a mokra,šedá -výborné brzdné vlastnosti,šedá -proti skřípání.O žádném čištění tam nic není.Aby si nebyl zklamán.
První zkušenosti ( ani ne hodina jízdy ) s tříbarevkami BBB jsou docela dobré. I při méně naštelované brzdě brzdí lépe. Ale vadí mi, že brzdný nástup není o něco dříve. První okamžik se chovají stejně, jako obyčejné předešlé špalíky, rozdíl je až pak v další fázi, kdy se BBB "zakousnou" a brzdí. Je to ale zatím dost nezvyk. Za deště jsem je zatím nezkoušel.