a bylo to úděsný :-). Večer jsem před sebe položil ráfek, náboj, dráty a niple, centrklíč, poixtý přečet podrobný návod, začal jsem právě v tu chvíli, co godzilla potopila tu první loď, a skončil jsem ve 4:05 ráno. Samotný zapletení bylo bez problémů a to mi zdvihlo sebevědomí a dodalo odvahu k dalšímu, ale pak to centrování, aby to bylo ve svislý rovině a aby střed byl stejně od ráfku. I jsem si v noci udělal takový zařízení do svěráku, na který jsem kolo nasadil a podle "stavítka" centroval, ale i tak - tímhle tempem se to asi běžně nedělá. Tak vás chci poprosit - až to zas na mě někdy příjde, jestli by mi to někdo, kdo to umí a ovládá, neukázal, jednou vidět je určitě lepší než desetkrát přečíst :-)
Kdepak. Sice plati "jednou videt, jednou zkusit a uz to umis", ale v tomto pripade plati spise "mnohokrat zkusit". Ja jsem si prvni kolo vypletl a vycentroval kdyz mi bylo tak sestnact. Taky jsem koncil nad ranem :-) Ne, ze bych ted pletl nejak casto, ale uz mi to trva mnohem mene. Takze opakovani matka moudrosti :-)
Gratuluju. Věř, že potřebná doba klesá exponenciálně a v nekonečnu se limitně blíží cca jedné hodině:-). První mě taky dalo tak zabrat, dneska už zvládnu i za hodinu a půl, a nikdy mě to nikdo neučil. Prostě jsem vzal vypletený kolo a jal se kopírovat. Chvíli mě trvalo přijít na to, který sady drátů mají jít jako první a druhá a který až potom, abych nemusel něco zas vytahovat a podobně. Současný rekordní čas mám asi 1,5h včetně vycentrování (samotný vypletení 40min), mám za sebou asi deset kusů, všechy až na dva 36 drátů 3x křížený, ty zbylý dva jsou děsný zběsilosti - 32 drátů má sklon jakoby byly třikrát křížený, ale jsou tam ještě 4 radiální dráty, a některý z těch delších jdou třeba dva sousedi spolu a tak, u kořene těch radiálních se kříží tři dráty na jednom místě, no prostě budu muset někam dát fotku. Pokud o ni někdo stojíte tak tady urgujte, jinak se nedočkáte. Mám ta kola na tříkolce a přežilo to blbnutí na zamrzlé přehradě i brutální závody včetně skákání ramp.
Pro začínající vyplétače mám jeden tip ke zkrácení centrování: niple šroubuju na dráty tak, abych viděl všude stejný kousek závitu, a aby to po vsazení všech drátů bylo dost povolený (třeba že jsou vidět 3mm závitu). Když se tohle dodrží, kolo je poměrně málo rozhozený co se týče kolmosti roviny ráfku na osu. Pak cyklicky dotahuju niple třeba každý o jednu otočku, když je to hodně volný tak o dvě, ale zas tak, aby to ještě nebylo úplně dotažený. Když se to dotáhuje moc, vznikne právě ten odklon od roviny v době kdy máš dotaženou třetinu až polovinu obvodu a děsně se nadřeš s tou druhou polovinou.