Ahoj všichni,
chci se zeptat, z jakého důvodu bych si měl jako cyklista holit nohy? Je to z důvodu případných zranění na nohou, které se pak lépe ošetřují, nebo kvůli aerodinamice :-)))))
No asi proto jak jsi rikal,a taky se oholeny nohy lip masirujou,to bude dost dulezity na etapovejch zavodech,tam by bez masaze asi druhej den nevstali.A taky je to mezi zavodnikama takova tradice.Jestli si je mas holit ty ti asi nikdo neporadi.Ja si nohy neholim,pac nejsem zavodnik.
Aerodynamiku klasického kola odpovídajícího předpisům UCI nezachrání nic. Spešl kombinézy dělají rozdíl desetin procent oproti běžným kombinézám, ty jsou o něco lepší než volné oblečení. Pocítit jde jen to druhé, to první se pozná přesným a mockrát opakovaným měřením. Chlupy to moc neovlivní, takže to s holením kvůli aerodynamice se používá jako vtip na závodníky UCI.
Pokud vím, je to kvůli hojení odřenin - nikdo nesundává rád strupy a náplasti z chlupaté hohy. To o masáži jsem se dozvěděl až tady, ale zní to velmi logicky.
Az takovej vtip ta aerodynamika neni,jsou to sice jen zlomky procenta ale prece jen kdyz se to spocita tak to na treba hodinove casovce nejakou tu vterinku da.Ale hlavni duvody asi budou ty odreniny ,masaze a tradice.
A co se tyka te UCI - to je tezky,oni prece jenom berou to kolo jako sportovni nacini a ted treba kouli na vrh kouli by slo taky udelat daleko lehci treba z duralu.Oni se proste snazej aby ty vykony byly nejak srovnatelny s tema drivejsima,i kdyz to se asi vzhledem k technickymu pokroku nemuze podarit...
Rekord v hodinovce na kole White Hawk je 82,601km (Lars Teutenberg (D),2002) - silniční okruh fy Opel, na dráhovém kole UCI 49,441km (Chris Boardman (GB),2000). 200m - letmý start: 72,985 km/h (Curt Hartnett (USA),1995) - dráhové kolo UCI versus 130,33 km/h (Sam Whittingham (CAN),2002) - Varna Diablo II na silnici v Nevadě (Battle Mountain). Nějaké desetinky procenta možná zařídí Armstrongovi titul nejrychlejšího cyklisty u novinářů co neslyšeli o legendárním Samovi, ale viděno perspektivou IHPVA hodinovky s číslem o 10 km vyšším než UCI sprint jsou ty desetinky vážně k smíchu.
Navíc když se při rychlosti 80MPH vysekáš ve streamlineru (už se několikrát stalo), tak potřeš lak na kapotáži a ne nohu. Ten člověk vletěl ze silnice do křoví při 130km/h a nic se mu nestalo (trochu se mu točila hlava:-)).
Myslel jsem ze kdyz se vysekas na steamlineru rika se tomu namorni nestesti a zahynou stovky lidi,dik za rozsireni obzoru :-)
Tech par vterin proste toho zavodnika v nejakym zavode muze posunout treba o misto dopredu, ze nekde jinde nekdo na kapotovanym specialu jede rychlejc ho vcelku nemusi zajimat.
Co se tyce kapot tak maji svoje vyhody,ale udelaji z kola dost neskladny monstrum,bez garaze ma clovek asi dost smulu.
Pozor na "steam" - pára a "stream" - proud. Streamliner není zaoceánský parník ale HPV proudnicového tvaru.
Aha, tady se chybka vloudila,to jsou ty cizacky nazvy.Asi to ale bude obecne V proudnicoveho tvaru,nejenom HP.
Stejne si ale myslim ze prohlasovat o Formuli 1 ze je smesna protoze auta prece uz prekrocily rychlost zvuku je trochu mimo :-)
Jasně. Taky bych se nepokoušel v Diablu jezdit do školy, i kdybych nějaké měl. Jednostopý celokapoťák se taky moc nesnese se silnějším větrem a podobně. Ale slovo "streamlined" najdeš i v popisu moderních velomobilů, a i když u nás zatím nejezdí (než si nějaký postavím:-), těžko bys hledal praktičtější vozidlo na dojíždění, pokud nejezdíš nějak extra daleko. Podobně jako z F1 lezou novinky do aut se novinky z Battle Mountain objevují na Nizozemských cyklostezkách. Na našich ne, a není to tím, že nemáme cyklostezky.
Je to tim ze mame kopce :-)
Tím to taky není.
Jo ty velomobily jsou hezky ale docela drahy a neskladny.Vetsina lidi si za ty penize asi radsi koupi automobil se streamlined karoserii ve kterem odvezoucelou rodinu vcetne deti a babicky.
Peníze v tom jsou, auto ti to kompletně nahradit nemůže. Ale brzo bude palivo stát stovku za litr, takže ti si koupíš radši auto a pak nebudeš jezdit ničím, protože nebudeš mít na benzín.
A velomobil jde pořídit i stejně levně jako kolo. Pokud ti nevadí jezdit uvnitř šlapacího billboardu. Můsíš ale někde sehnat první vklad, který se pomalu vrátí. Při kupní síle obyvatel u nás je to potíž, ale jen potíž. A navíc máme pořád všichni plná ústa "zlatých českých ručiček" a "národa kutilů". Ale hlavně je tu většinový názor že: 1. kolo je sporotovní náčiní, ne dopravní prostředek. a 2. Kdo používá kolo jako dopravní prostředek, to je chudák, který se nezmohl na auto. Málokdo je ochotný přijet do práce něčím "divným". většině lidí vadí když se za nimi lidé otočí. Když jsem začal jezdit vleže, trvalo mě minimálně dva měsíce, než mi to přestalo být protivné. Takže mi pod oknem stojí každé ráno a každé odpoledne fronta nabručených lidí v autech, kteří čekají, až se budou moct pohnout o dalších padesát metrů.
Troch jsme odbočili, ale když se vrátíme k oholeným nohám, tak myslím, že tam funguje něco podobného. Silniční cyklisté jsou většinou ti nejkonzervativnější a nejméně rádi vidí někoho, kdo nedrží hubu a krok. Takže když budeš jezdit na silničce bez nebo skoro bez závodění, avšak s chlupatýma nohama (protože nemáš maséra a padáš jednou za dva roky nijak vážně), najde se dost pitomců, kteří si z tebe budou dělat srandu. Většina lidí si ty nohy oholí a známým pak bude vykládat to o tom padání a odřeninách.
Velomobily - nemuzes chtit po vsech lidech aby byli lehokolo - velomobilovi fanatici jako jsi ty.A kdyz se na to podivas strizlive nezaujate - fakt mi neni jasnej duvod proc by si je u nas bezny lidi meli houfne porizovat.Predne vetsina lidi ani nevi,ze neco takovyho existuje.To ale neni jejich chyba,o reklamu by se mel asi starat vyrobce.Vyhody jsou jasny - muzes jezdit v temer jakymkoliv pocasi a nezasvinis se ani nepromrznes a jeste si zlepsis kondici.Ted nevyhody - je to drahy.Reseni jako ze se ukrutne zadluzis,pripadne si to postavis sam je pro skalni fandy a ne pro bezny lidi.Tim ze za dvacet let bude stat benzin stovku za litr a pak se ti bude velomobil hodit asi taky nikoho nepresvedcis aby za nej ted hned vysolil sto tisic.Ted stoji benzin 25 a vyrazny zdrazeni je v nedohlednu.
Dal je to dost veliky,nechapu kam by to treba lidi v panelaku dali.Na ulici je to o strach pomalu i s autem a garaze vetsinou byvaji dost daleko,pokud je lidi vubec maji.
Dost lidi taky nechce nebo nemuze prijet do prece propoceni (coz nastane pokud je po ceste nejaky kopecek a to je u nas skoro vzdycky) tak jedou radsi autem nebo hromadnou dopravou.Taky kazdyho nebavi se drapat s takovym tezkym vehiklem do mistnich kopcu.
Proste pochybuju ze si u nas nekdo poridi velomobil z ryze praktickych duvodu a tezko nekoho odsuzovat za to ze neni fanda.
A k tem oholenym noham - jo,silnicari jsou konzervy a urcite by padly nejaky blby poznamky o angrestech atd. ,ale myslim ze kdyz si ty nohy oholis tak se pocet pitomcu kteri si z tebe kvuli tomu budou delat srandu jeste zvysi.
To srovnání s F1 trochu pokulhává. Zatímco v F1 se omezení zavádějí s úmyslem zvýšit bezpečnost jezdců, v cyklistických závodech jsou omezení spíše _proti_ bezpečnosti. Ale mě to nijak netrápí, já na kole nezávodím, takže jezdím na kole, které mi nejvíce vyhovuje.
Nerekl bych ze pokulhava,naopak myslim ze docela sedi - treba nezakapotovana kola jsou aerodynamicky dost prasarna,ale je to tradice tak je F1 maji.Bezpecnosti jezdcu to rozkodne neprispiva,spis naopak - poradna kastle je urcite bezpecnejsi.Diky tomu taky formule nejsou absolutne nejrychlejsi ani mezi okruhovyma autama,o rychlostnich specialech nemluve - ty prekonavaji formule v rychlosti pomalu trikrat.Ale je to asi nejznamejsi a medialne nejsilnejsi serial na svete,toci se tam nejvic penez a Schumachera zna kazdej,narozdil od tech rychlostnich specialistu.Nektery omezeni v F1 jsou kvuli tradici,jine se zavadeji aby to nebyla takova nuda a nektere jiste i kvuli bezpecnosti jezdcu ale i v profipelotonu se prece taky zavadeji prilby,zakazuji nastavce riditek pri zavodech s hromadnym startem a tak podobne.
Nejsu odborník na automobilové závody, ale mám pocit, že v F1 nejde ani tak o nejvyšší rychlost auta jako spíš o schopnost auta a jezdce projet co nejrychleji danou silniční dráhu se zatáčkami a s ostatními závodníky. Samozřejmě o to do jisté míry jde i v silničních i okruhových závodech v cyklistice, kde vyšší aeodynamický odpor rychlejších jezdců umožňuje slabším se vézt v závětří a tedy hrubou sílu může přelstít taktizování, což je jistě taky zajímavé. Myslím ale, že všechno má svůj vývoj a stejně jako se časem prosadil V-styl u skokanů na lyžích a bruslení u běžkařů, stejně se časem prosadí cyklistické závody s povolením lehocipedů, už proto, že se zvýšením bezpečnosti se dostaví zároveň také zvýšení rychlosti a tedy i zvýšení atraktivity takovýchto závodů. Atraktivní budou jistě i "nová", neokoukaná vozítka. Ale nedojde-li k tomu, vůbec mi to vadit nebude, já nezávodím ani cyklistické závody nesleduju.
Dojde-li k takové změně, my se jí určitě nedožijeme. Už jenom to holení nohou ukazuje, jak neuvěřitelně upjatě konzervativní silniční cyklisté jsou. Tohle je ve spojení s penězi smrtelná kombinace. Kdyžs chtěl v obchodě s koly "něco pohodlného na dlouhé vícedenní štreky", poradili ti snad Azub? Každý soudný člověk ví, že cenově dostupné kolo s tak dobrými vlastnostmi pro daný účel u nás neseženeš jinde než u Aleše a mezi klasickými koly ho nenajdeš za vůbec jakoukoliv cenu. A ti prodejci to ví taky, protože ti už takové kolo viděli a už nad se nad tím zamýšleli, k čemu asi to ležení bude dobré. Když se jich trochu poptáš, snadno si to ověříš. Jenže poradit zákazníkovi ať jde ke konkurenci? To by byla pitomost. Takže výrobci klasických kol a jejich prodejci prostě doufají, že lehokola zůstanou něčím podivným a podezřelým, o čem většina zákazníků nic nebo skoro nic neví, co nejdéle. Mohli by sice začít vyrábět a distribuovat turistická lehokola a s náležitou reklamou a s nálepkou zavedené značky na rámu by to brzo vytlačilo klasiku z turistického segmentu. A pak by se ti turisti začli divit, že jsou stejně rychlí, jako silniční kolo, tak proč ti závodníci na tom proboha jezdí takhle? A brzo bychom tu měli tu revoluci i v závodech. Klasická konstrukce by zbyla jako terénní - opravdu horské kolo. Jenže to by se muselo investovat úsilí, čas a hlavně peníze, které by se sice vrátily, ale až za určitou dobu. A proč to dělat, když jsme spokojení s tím, jak to je teď?
Ja bych rekl ze jestli budou zavodit lehocipedy pod UCI tak leda jako zvlastni kategorie,je to prece jen dost odlisny.Podobne jako se asi nedockame kapotovanych aut ve Formuli 1,i kdyz by to melo jen vyhody.Takovy auta taky jezdej ale uz to nejsou formule,je to proste jina kategorie.
A pro Jirku: Ty to beres furt jako desnej boj mezi vyrobcema a prodejcema lehokol a klasickych kol.Podle me nejvetsi vyrobci kol - obri cinske a taiwanske fabriky to vubec nevidi tak ideologicky jako ty,proste vyrabi to po cem je nejvetsi poptavka,aby vydelali.Kdyz byla moda horskych kol,delali skoro jenom je.Ted se zase zvysila poptavka po trekovych a silnicnich sportovnich kolech tak ma kazdy vyrobce v tu ranu par modelu i v techhle kategoriich.Pokud to vyhodnoti tak ze poptavka po lehokolech stoji za to,garantuju ti ze behem jedne sezony operou nejake povedene modely co delaji stavajici vyrobci a budou je nabizet taky.Zatim ta poptavka za to asi nestoji.Jak rikas - proc by mel nekdo vyvijet nejake usili,investovat cas a penize,kdyz jsou prece vsichni spokojeni.Neni mi jasny proc nejsi spokojenej i ty - koupit si lehociped ti prece nikdo nebrani a Azuby jsou kvalitni a levne.To ze si myslis ze lidi co jezdi na klasickych kolech jsou debilove nebo obeti protilehokoloveho spiknuti je jen tvuj problem.A jak jsi psal ze "neuveritelne upjate konzervativni" chlapek se pozna podle toho ze ma oholeny nohy - to jsem se docela zasmal.
>lada:
Si taky myslím, že je to hodně věc módy, stejně jako třeba snowboardy, které před 10-20 lety působily silně exoticky, ale dneska kdo chce být "in", musí jezdit na prkně. Myslím, že móda lehokol přijde hned jak se ustálí jednotlivé typy (zatím ještě dobíhá takovýten bouřlivý vývoj), které bude možno poslat do masové výroby. Odhaduju to na takových 5, max. 10 let a k nám tato módní vlna přijde (jako všechno ostatní) ze zahraničí. Ale rozhodně přijde, je to totiž obrovský ekonomický potenciál, jakmile se do lidí nahustí, že kdo nejezdí vleže vůbec nejde s dobou a teenageři si budou posměšně ukazovat na ty staré stojaté vykopávky, půjdou lehokola na dračku. Ale jak automat správně hlásí, už zde probíráme něco, co s původním tématem vůbec nesouvisí:-)
>lada: Malinkos to nepochopil. Žádný boj nebo spiknutí. Jenom jsem chtěl napsat fakt, že v tomto směru společenská situace opět jednou (jako v mnoha případech v historii) blokuje technický vývoj a že to může vypadat absurdně, z určitého pohledu. Jezdím na Azubu už docela dlouho, takže mám jistou zkušenost s tím, jak na to lidé reagují. A téměř s jistotou ti předpovím reakci jezdce na silničním kole - nepříjemnou reakci, kterou se mě ten člověk snaží shodit, dokázat si, že já dělám pitomost a on má pravdu. A to na něj nemusím ani promluvit. Já jsem spokojený s tím, na čem jezdím, a že na tom nejezdí víc lidí, mi může vadit leda proto, že tento fakt zvedá cenu toho, na čem chci jezdit. Vadí mě ty reakce silničáků, protože já jsem jim nic neprovedl (kromě toho, že nedržím hubu a krok s něma). A taky jsou mě k smíchu, práve proto, jak se chovají. To se ale nesmí říkat, protože se hned ozve hejno potrefených hus. Jenže zkus to neříkat, když seš tak ukecanej jako já:-).
A ten automat má fakt pravdu, takže založím diskuzi na téma Za jak dlouho budem ležet všichni. Je vidět, že dokonce dva ležatí se v tom odhadu dost liší, takže by mohla být zajímavá.
Tož já jsem také cyklista. Pardon, cyklistka. A nohy si holím. Jen teď ale nevím, zda z estetických nebo etických důvodů. Ovšem kdybych měla celokapotovaného ležáka, tak si je třeba holit přestanu...
Oops, nespletla jsem si to s diskuzí na jiném serveru?
To je taky zajimavy,za komancu si zensky nohy neholily skoro vubec (na rozdil od zavodnich cyklistu),rok dva po 89tym nastala ukrutna psychoza a zensky se zacaly houfne depilovat vsema moznejma zpusobama.Tenkrat to vypadalo dost divne,vsechny byly jak z umele hmoty,ale clovek si zvykne na vsechno a tak mi to uz dnes pripada uplne normalni a divne vypada zenska s neoholenyma nohama :-)
To já si neholím ani xicht.
No, když se dnes zůčastníš jako cyklista nějakého závodu a nemáš oholené nohy, tak skoro vypadáš divně i Ty. A to mluvím o chlapech!
No nevim,rekl bych ze tak to bylo co pamatuju,ne jenom dnes.
No nohy si rozhodně holit nebudu, myslím že by mi pak byla zima,, no i těch mých pár chlupů přece hřeje,,,takže si myslím že je to zcela bezvýznamné a kvůli kolu si holit nohy nebudu...co by pak na to řekla moje přítelkyně..no nevim..
přestala by si je holit ona???:)
Praktickým důvodem proč si holit nohy může být fakt, že se při oblíkání cyklodresu vzpříčí chlupy opačně než rostou, což je po chvílí nepříjemné a svědí to. Když jsou chlupy pryč je rázem po problému a je pohoda.
Je to hlavně z důvodu zranění .
Když je nemáš oholený , tak se zranění hodně špatně čistí a pak máš chlupy zarostlé třeba v noze ve svalech .
No to je teda brutální, chlupy ve svalech. Takže pokud tomu dobře rozumím, chci-li si vyjet skrz minové pole, je třeba si oholit nohy.