Sedím a koukám na to bílo venku - a protože je pořád kolem nuly, přemýšlím, co na sebe? co na kolo pro bezpečnost? Již po několik večerů jsem "zatmila" a ty dojezdy v mlze a v šeru (až potmě) - z důvodu urychlení po hlavní silnici -jsou skoro o život. S využitím moderních nabídek termoprádla - i pod přílbu - nadále trpí pouze prsty, na rukou i na nohách. Jak to řešíte - když alternativa "zůstat doma" je neprijatelným řešením? :-)
Co se vám osvědčilo na osvětlení kola?
Díky.
Nevím, jak moc ti můžu radit s tím oblečením, protože jezdím na lehocipedu. Ruce mi nemrznou ani v tenkých vlněných rukavicích, protože mám spodní řízení (řídítka pod sedlem, rukojeti vodorovně a rovnoběřné se směrem jízdy, prsty částečně kryté páčkami brzd a řazení). Naproti tomu prsty u nohou mi mrznou pořád. Zkusil jsem i dvoje tlusté ponožky, ale ty nohy v úrovni sedla se holt prokrvují o něco méně, i když vlétě s tím broblém nemám (prsty nebrní). Co se týče osvětlení: používám blikačku zásadně v režimu blikání. Mnohem víc tak přitahuje pozornost řidičů avšimnou si jí z větší vzdálenosti. Je potřeba mít pořádnou blikačku, např. ten velký model od Cateye. Takové ty miniaturní bludičky 3x1cm jsou na nic. I tak se mi nezdá někdy dostačující, proto jako správný kutil vyrábím vlastní, s pětkrát větším výkonem - to už je trochu extrémní:-). Až bude hotová, můžu ti poslat obrázek. Dopředu jsem zatím dával vždy halogen, ale protože tam, "kde je vozovka souvisle a dostatečně osvětlena" je lépe vidět bílá blikačka, stavím i tu. Blikající světla mají tu výhodu, že neomylně znamenají "toto je cyklista, ne motorka". Řidič tak u daného objektu lépe odhaduje jeho rychlost pohybu. Že se potom stejně vykašle na nějaké objíždění, to už osvětlením kola neovlivníme.
...někdy mám dojem, že blikám jak vánoční stromeček, ale co se týče řidíčů a jejich "objíždění" cyklistů - máš pravdu - je to pouze v lidech. A prsty? - na to asi zbývá pouze říct - jak dobře,že brní...ještě.:-)
Ahoj, takže : a) k té viditelnosti - kromě standartní zadní červené blikačky , přední bílé blikačky a zároveň rozsvíceného halogenu používám ještě blikačku upevněnou na nohu - takže se během jízdy spolu s nohou pohybuje. dále používám v mlze či šeru i reflexní vestu při jízdě po silnici - není sice kdovíjak slušivá, ale rozhodně zdáli viditelná ....
b) k mrznoucím prstům - mám stejný problém, ale používám v zimě o číslo větší boty , dvoje ponožky (z moiry) a návleky. Rukavice klasické zimní vypolstrované. Když to nepomáhá, zahýbat si občas prsty, někdo doporučuje i namáznout nohy nějakým krémem zvyšujícím prokrvení.
Na lehocipedu by blikačka na noze nebyla vidět, takže mě to nepomůže, jinak je to dobrý nápad. Totéž platí o vestě. Mám nějaké reflexní pruhy na brašnách (jsou docela vidět, skoro jako odrazka), maximálně bych mohl nějakými dalšími třeba olemovat sedadlo, asi by to vypadalo efektně a podpořilo to přijíždějící řidiče v domněnce, že jede invalida (myslí di to hodně lidí). To pak objíždějí výrazně slušněji.
díky za odpověď - poptám se po nějakém krému. Návleky přes boty používám taky - hodně pomohou. Na oblečení mám reflexní nášivky (textilní) - taky jsou účinné. Zdá se , že problém zůstane v omrzlých prstech a bezohledních řidičích...
Je-li dost hustá, stačí na krájení nůž!