Arabice a Čarodějnická pohádka https://www.nakole.cz/diskuse/30818-co-vas...
Arabice, díky za upozornění. Nevšední pohádka. Překvapily mě výkony neherců - všichni hráli super.
Jen mi nějak uniklo, jestli si zůstala myškou nebo jste byli osvobozeni...
Už se těším na album fotek!
Moje kamarádi mi řekli,že item skvělé hrála. Já vlastně kritika jen moje roli Havrana, 30% špatně, 70% ano dobře. Hlavně jsem užila ve štábe.
https://rajce.net/arabice/album/natoceni-pohadky
neslyšici komunity rekli,že carodejnicka pohadka a neherci byli slabši. Vloni pohadka ,,Dve Marenky ve ZJ,, byla nejlepši a vic hezči, neherci velmi dobre hrali než letos Carodejnicka pohadka.
Nejsem smutna, hlavne sbiram skusenost. Take pred natočeni jsem počitala,že budu prijimat negativne kritiky.
Také jsem se - na základě toho Arabičinýho upozornění - na kousek podíval, hezké, zdobili jsem s Vojtíškem zrovna stromeček, takže jsem musel koukat spíš na něho, dvakrát do stromečku spadnul, ale jinak dobrý :-)
Recenze na ČSFD zatím žádné, ale hodnocení 63 % nevyznívá vůbec špatně. Fotek v galerii je docela dost, viděl jsem je hned jak sem tu avizaci dala.
Ze zajímavosti jsem mrknul jak dopadla štědrovečerní podádka Tři princezny a podle 3.800 hodnotících to je téměř odpad, pouhých 26 %
Tři princezny byly takové nijaké. Mě moc nezaujaly. Dějově to byla slepenina z různých pohádek, což by se dalo i pochopit, protože vymyslet něco nového asi nejde. Ale bylo těch zápletek nějak moc.
Trošku slabší to bylo i herecky - herečky, co hrály princezny, jsou zjevně začátečnice před kamerou a bylo to hodně znát.
To je nějaká současná bolest české kinematografie příliš zápletek a příliš postav. Díval jsem se teď na nějaké polské a francouzské filmy a mnohem lépe jsem se v nich orientoval. I když možná je to jen tím, že člověk musí dávat víc pozor. Já mám celoživotně problém poznávat lidi (i v reálu mi splývají), takže pak se furt musím ptát "a to je ten co...?"
Tak chcimírové huš huš do fronty ...https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cechum...
Já v Rusku byl, v době kdy si říkalo CCCP. A dospěl jsem k názoru, že se Karel Havlíček Borovský nemýlil, když tvrdil, že tudy cesta nevede. No možná bych se tam zas někdy podíval, ale tak s 10 pancéřovejma divizema, za současného stavu věcí.
Když oni tihle pitomci tam určitě jít nechtějí... Oni rádi využívají našich momentálních svobod na to, aby pořád něco veřejně kritizovali a tím nepřímo podporovali Rusáky. Akorát si neuvědomují to, že kdyby se něco nakonec posralo a Rusáci dotáhli až sem do Evropy, tak máme po prdeli úplně všichni, včetně těchhle debilů, kterým se tady pořád něco nelíbí a nejradši by se nebránili nikomu a ničemu :-/
To je jak s těma blbcema (konkrétně současný nový gruzínský prezident, bývalý fotbalista, mimo jiné i Manchesteru United), kteří se vlastně celý produktivní život "trápí" tady v Evropě nebo USA, přitom tady ale vydělávají nehorázné peníze a pak doma nadávají na ten "hnusnej Západ" :-/ Nakopat je všechny do zadku a poslat rekomando k Putinovi, do toho jeho ráje, když tady je tak špatně :-(
ten by je tam tak chtěl :-D
On "tam" takový taky nepotřebuje, ti jsou mu dobří právě a jen dokud jsou "tady".
A pokud se "tam" rozšíří na "tady", pravidlo platí nadále...
No právě :-D
Taky se divím samotným Rusákům a dalším lidem z nám nepřátelských států, že se sem pořád cpou na naše školy apod., když je tady pro ně vlastně všechno fuj... Děti těch prominentů jsou rozlezlé po celém světě, hlavně ale na tom Západě. To taky nedává moc smysl. Pro nás malinko ale možná ano... Dokud tady budou a nezačnou nějak hromadně prchat, tak sem asi Putin ty svoje atomovky posílat nebude ;-)
Jestli se začnou používat jaderné zbraně, tak už to bude úplně jedno.
Nezačnou. Říkám to od začátku, strýček Si drží chána pod krkem a tohle mu prostě nedovolí.
Samozřejmě, mimo to maj všichni, včetně toho Slunce jejich jejjasnějšího, děti na Západě, jak píše Jarda.
Ani tu taktickou na frontě, kterou by jim Si schválil, nepoužijou. Jen se snažej vydírat a tady jim na to kdejakej jouda skáče. Přitom je to tak průhledný, jako třeba ten telefonát s hlasitým odposlechem na tiskovce ... komici!
Když jsme v "potěšilo", tak mě potěšil Blinken, který můj názor vzápětí podpořil :-)
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine...
Zrovna před pár dny jsem slyšel citát z Anny Kareniny, nepamatuju si to přesně, tak parafrázuju: Jakýsi kníže je na návštěvě v Karlových Varech a děsí se, že by se mohl nakazit všeslovanstvým, ale pak si oddychne, že přeci jen je RUS.
:-)
https://www.seznam.cz/kratka-videa/31062891
Nová cyklostezka. Asi 150 m dlouhá.
Děsný! Když si představim, že by podobně byly označkovaný třeba chodníky: začátek chodníku, konec chodníku, začátek ....
Sice bez značek a malůvek na silnici, ale provedení stejné je v ulici O. Beníškové v Rakovníku (navíc do kopce)
No hezky se vyřádili, ale skoro bych se vsadil, že 9 z 10 stejně pojede po silnici.
Záleží jak je ta silnice frekventovaná. Mám nedaleko jednu vesnici přes kterou vede silnice 11 a na jedné straně je chodník se smíšenou stezkou na které je něco podobného a na kole tam po silnici snad ani nikdo nejezdí, teda se zdravým rozumem
Nevěřím, ostatně, viděl jsi žiletkáře jezdící z bodu A do bodu A se zdravým rozumem? Můžou být kilometry cyklostezky souběžně s silnicí a hádej (jednou) koho potkáš na silnici.
Ono samozřejmě záleží na frekvenci na té silnici. Pokud je to srovnatelné s tím, na co jsem zvyklý u nás, kde je těch cyklostezek míň než šafránu a cyklostezka má hrbolatý asfalt, mizernou zámkovku, ..., pak volím silnici. Samozřejmě, pokud jedu s dítětem či manželkou, dám přednost cyklostezce.
"pak volím silnici", psal jsem kilometry cyklst., čili převážně mezi obcemi, tam chodce trefí málokdy, a žiletkář to valí po silnici kde je často plná čára, tudíž nelze předjet podle pravidel sil.provozu.
Vodorovná dopravní značka V 1a podélná čára souvislá
Značka se používá zejména k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, k oddělení části řadicích pruhů a k oddělení části odbočovacího nebo připojovacího pruhu od průběžného pruhu.
Slouží-li značka k oddělení jízdních pruhů s protisměrným provozem, musí řidič jet vpravo od této značky.
Značku je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, předjíždění cyklisty, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci.
Nojo, ale když ony ty naše "cyklostezky" jsou v drtivé většině ty společné s chodci... Žiletkáři jsou zvyklí jezdit rychle. A to na těhle komunikacích na mnoha místech fakt nejde... Furt se Ti tam někdo motá pod nohama a chodí jak kdyby tam byl jenom on sám. K tomu ještě ta častá přerušování, "cyklisto sesedni" a další vychytávky...
Tak ve městě je to obvyklé, auto jede max 50 nebo i spíš plouží, ale na okresce to valím víc a vtom žiletkář a plná čára a souběžně novotou zářící cyklostezka (prázdná) za x míčů.
tyhle stezky jsou tak pro místní na cestu do hospody do vedlejší vesnice.. nikam moc nevedou nebo pokračujou šotolinou. Se silničkou se na ně nikdo nevypraví, ani nikdo, kdo není místní a jen projíždí... najednou jseš na chodníku a a by ses dostal dál, skáčeš obrubník, nebo to někam neznačeně zahybá.....
Já když jedu někam dál, taky neopouštím okresky. Na Nový rok jsem toto pravidlo porušil a vyjel na stezku, kterou jsem neznal.. asfalt přešel v šotolinu a pak v hluboké bahno polní cesty (samozřejmě až v místě, na které nebylo od cedule informující, že toto sponzorovala EU vidět)
Kdyby ty stezky spolehlivě vedly někam, byla by taková stížnost na místě, ale vzhledem ke spolehlivosti s jakou nepředvídatelně končí useknuté uprostřed ničeho nebo se prostě jen nenápadně vytratí ten zpevněný povrch...
Pokud žiletkář jede třeba dvoukilo, tak fakt bude řešit, že někde jeden kilometr nebo dva vede podél silnice stezka, neví se kam vede, kolikrát nájezd není nijak značený nebo je nájezd úplně nedořešený.
Každý kdo chce jet jen trochu rychleji se sdílené stezce s chodci, bruslaři a pejskaři vyhne. Není nebezpečnější komunikace. Na silnici platí alespoň nějaká pravidla a občas se i dodržují.
Přesně, na silnicích se pravidla jakžtakž dodržují... Na smíšeních stezkách skoro nikdy. Především couralové si myslí, že je to celé jejich a neplatí pro ně vůbec žádné povinnosti... Samozřejmě s několika výjimkami z řad cyklistů, kde se taky občas vyskytne pár jedinců na přesdržku ;-)
Nemusíš, ale jen to tak. Jen magor by tam jel po silnici, po té společné stezce po chodníku jezdí místní a na žiletkách tam nejezdí, jedou po jiných silnicích. Zrovna tak nikdo se zdravým rozumem nejede po silnici 35 z Hradce do Býště. Teď díky dálnici už tam provoz slábne, ale stejně je to pro cyklistu boj o život než jízda na kole.
A divíš se? na silnici má přednost, na takovéto stezce musí dávat přednost na každém vjezdu, jsou tam drncající obrubníky a pás pro slepce, motaj se tam chodci, to pro rychlého cyklistu ve výsledku není bezpečnější. To je fajn pro rodinky s dětmi nebo důchodce s nákupem.
Blbý je, že ty značky pro auta se v tom vlastně ztrácí.
Mám dojem, že v Německu je občas taková nějaká úprava, že se cyklostezka, která vede podél hlavní silnice namaluje při křížení s vedlejší červeně a je jasné, že a) auta mají dát pozor na cyklistu a dát mu přednost, b) cyklista má zpozornět jestli to auto o něm ví. Žádných značek netřeba. Ale je to jen můj dojem, musel bych se zeptat někoho autoritativního.
A kde to vlastně je?
To je v kuse od železničního přejezdu kolem bývalé točny? Jak to tam je dlouho?
Něco obdobného je i ve Vysokém Mýtě
Furt mi uniká smysl těch značek. Možná jsou předepsaný ze zákona, ale proč? Aby si cyklista uvědomil, že přejíždí silnici, ulici, výjezd ... ?
To jako zákonodárci mají představu, že cyklisti jsou dementi, co by to na rozdíl od chodců (u chodníků tohle není) nepoznali?
Přitom se to řeší už pomalu dvacet let, první medializovaný případ byl uherskohradištský "les značek":
https://slovacky.denik.cz/zpravy_region/jarosov...
Jedná se i o chodce, nejen o cyklisty.
Mě osobně to přijde jako alibismus - kdyby někoho srazilo na té silnici auto...
Alibismus by to mohl být. Ale je to drahý, hnusný a zbytečný. Nebo třeba na Varhanách značky pro traktoristy, aby při přejíždění cyklostezky dali přednost:
https://mapy.cz/s/locadumuke
Mě se líbí co vídám nejvíc v Rakousku - pruhy okolo silnic, bez dopravního značení, žádný zábrany, jeď si tam kdo chceš:
https://maps.app.goo.gl/c8XmLnj85MBpGp3r6
Tak hlavně ty, jako cyklista na cyklostezce si tady musíš hlídat i všechna auta jedoucí za tebou po silnici. Pokud tam některé auto zabočí (třeba i bez blinkru) a srazí tě, je to tvoje chyba. :-(
To je důvod, proč tyhle výjezdami přerušované cyklostezky nesnáším. Ohlídat si, že z té odbočky nevyjíždí nějaké auto na hlavní, problém nebývá (pojede pomalu, protože musí dát přednost autům na silnici), ale z hlavní může do té odbočky zahnout auto skoro plnou rychlostí. Pravděpodobnost malá, ale stát se to může.
Když tudyma půjdu pěšky, tak se přece taky podívám, jestli někdo zrovna neodbočuje (kvůli otočení hlavy ani nemusim zpomalit). A setkávám se pravidelně s tím, že odbočující, nebo odtamtud vyjíždějící, mi v podobných situacích dává sám přednost (pěšky i na kole). Prostě normální lidská slušnost z obou stran ...
A ještě jsem nikdy neviděl zabočit auto do pravého úhlu plnou rychlostí - jestli ty to trošinku nepřeháníš :-)
Auto přijíždějící zezadu odbočující přes stezku je fakt nepříjemné. Pokud by to byl cyklopruh, auto musí dát přednost, pokud by tam byl semafor, tak taky.
Auto přijíždějící zezadu a odbočující přes chodník je totéž. Většina těchhle značek na stezkách je na vjezdech do dvora, na soukromý pozemek, atd. (většinou tedy mimo komunikaci), kam jede auto 4x denně ...
No, ze zákona je užití stezky pro chodce a cyklisty jiným účastníkům provozu zakázáno, takže by se přes ni auta nedostala...
Že by to chtělo nějakou změnu směrem k praktičnosti, to souhlas.
Není to taky o tom, že by tam měl cyklista přednost stejně jako chodec, o kteroužto tímto přišel?
Kdysi se tu vychvalovalo, jak dobře to funguje v cizině v městech "bez značek", jak si prostě všichni daj pozor a vzájemně vyjdou vstříc. To by klidně mohlo fungovat i na cyklostezkách, místo toho "mám přednost", "mám nárok", atd ...
Mohlo. Ale mít prostředí kde máš namixované oba přístupy a mezi nimi se volně přepínáš je cesta do pekel.
Už tu myslím někdo zmiňoval, že na silnici se jakž takž dodržuje alespoň nějaký systém, ale chodci na společných cyklopěšo trasách jsou rozprostření naprosto bez ohledu na cokoliv...
To jsem byl, mimo jiné, i já ;-)
Ono je to asi i tím, že aut se chodci prostě podvědomě bojí a tak nějak tuší jak taková kolize s ním pro něj může dopadnout... Proto si na silnici dávají mnohem většího majzla než na nějaké "cyklo-pěšo", na kterou mají vlastně i nárok, když už to je i v jejím názvu ;-) Pokud teda vůbec někdo z nich řeší dopravní značení, jeho význam a příslušná pravidla z toho vyplývající. Pro ně je to chodník jako každý jiný, bohužel :-/
Bohužel, ne každý uvažuje stejně jako ty.
Stále víc se někteří snaží odpovědnost za svoje pochybení přenést na jiné.
A různý nařízení, zákazy a příkazy je v tom ještě podporují. Vyhrazovat všude pruhy pouze pro motorový vozidla, vedle pouze pro cyklisty, vedle pouze pro pěší, vedle pouze pro bruslaře atd., k tomu striktně určovat kdo co musí a nesmí, je cesta do pekla nesnášenlivosti.
Také se mi to nelíbí.
Ale bohužel mám i tu zkušenost, že když vznikne problém, tak se dotyčný viník nepošle do zádele, ale stávající stav se nabalí o další nařízení/pravidlo/zákaz/příkaz/...
Je to zvrácená logika, která jen přispívá k tomu, že se z nás stávají ovce...
Naopak, segregovat auta, cyklisty a chodce je jediné, co pravdu funguje, prostě protože charakter pohybu každé té skupiny je dramaticky odlišný.
Kupodivu jsou země, ke se to segregovat ani moc nemusí a přesto spolu dokáží vyjít a respektovat se. Zajeť se projet na kole po Paříži a klesne ti čelist. Řidiči aut a cyklisté si navzájem klidně vyhoví bez křiku, nadávek a násilí.
....asi nejsou zvyklí na chování dle množství příkazů/nařízení jako my a podle toho se chovají- u nás co "není na papíře" jako by nebylo(a podle toho se většina chová)...
Myslíš takhle nějak?
https://www.horydoly.cz/tragedie/cyklista-byl...
No nekup to ...https://www.aliexpress.com/i/1005005297881362.html
Třeba dítěti by se to mohlo líbit.
A co tohle? ;-) Do menších bytů možná dokonce i praktické :-) A to vážení kočky, či sledování jak dlouho a případně kdy se tam vyvalovala, no nekup to :-)))
https://smartmania.cz/zajimavy-hybrid-od-lg...
Navštívil jsem nedaleký Rumburk v režimu "jsem na výletě" a tak krom oběda a kavárny jsem také zašel do muzea. Vždy mě potěší jejich výstava kol, hlavně britský Cooper, i když je furt stejná a teď jsem v jiné části muzea narazil nikoliv na loď v láhvi, ale na tkalcovský žakárský stav.
Mimochodem, nejlepší kavárna v Rumburku je Bohemian Coffe House. (a ještě jedno mimochodem, majitelé jsou stejná rodina jako ta, co vyrábí cyklistická sedla Posedla)
Ten stav je nádherný. Jen to asi i nové muselo být z toho dřeva nepřesné a vachrlaté. Chtělo to asi tkát pomalu, aby si to dokázalo sednout. Kolik to asi mělo nití osnovy?
Ze dřeva, pokud je vyschlé a tvrdé uděláš naprosto přesné konstrukce, které vydrží překvapivou zátěž.
Např. co se týče stavů... staré dřevěné stavy mají na utažení látky větší sílu, než stavy moderní....
Byl jsem ve staré taklcovně v Rakousky, kde byly už mechanické stavy (nikoli ty ruční), ale převážně dřevěné, poháněný transmisema a byla to paráda (byli jsme tam pro čistě vlněné látky). Bohužel, oni taky modernizovali - místo vodního kola to poháněli elektromotorem a od této moderní (asi jen 60 let staré věci) komplet vyhořeli....
Pohon transmisí u skupiny člunkových stavů je energeticky výborný, v součtu se vyrovná to, že pracovní cyklus není rovnoměrný.
Člunkové žakarské stavy navíc měly menší spotřebu materiálu v útku než mají moderní jehlové, pokud to tkadlec dokázal dobře vymyslet. Výhoda byla, že pokud byl ve fabrice chytrý technolog, co dobře rozumněl tomu jak stav funguje a zároveň dobrý vytloukač, který ho s tím neposlal do háje, tak se daly vyrábět věci nad kterými člověk jen vrtí hlavou. Dneska se to nakliká na počítači a něco z toho vyleze, ale v principu je to vlastně dost primitivní, vím o čem mluvím, kdysi se mi podařilo datový soubor, co se do toho moderního stavu, nahrává "cracknout" právě na základě toho, že jsem věděl jak vypadají ty ručně vyráběné žakarské karty a jak vypadá to samé na jehlovém stavu. Ten soubor uvnitř vypadal jako žakarské karty, ale od nepříliš přemýšlejícího technologa.
Ale to bylo ještě v minulém století, to jsem byl mnohem mladší než jsem dnes. A dost možná i tady nastala nějaká změna.
Řidil jsem pro Petrofa automatickou linku na vrtání a frézování bicí mechaniky pro klavíry. To se vrtá do specielní laťovky lepené pro konkreetní bicí soustavu. Tak celkem o přesnosti ve dřevě mám představu. Místní technolog mi stále tvrdil, že mi to vrtá blbě. Tak jsme to vyvrtali do duralu a tam to rázem sedělo zcela přesně.
Já naopak vrtání do fíbru, který se používá pro rozvod žakarského řadění trénoval na dřevěných destičkách abych šetřil ten fíbr. Taky to moc nešlo. Odladil jsem na tom, že stroj funguje, ale přesnost nikoliv. Dřevo je prostě tak jiný materiál.
mám ze střílení letitého známého, co se motá kolem velkých modelů letadel a ultraligttů.. na dřevo (různé lepenice, ať už sycený či nikoliv)) nedá dopustit.. a tvrdí, že jediný problém při obrábění je v tom, že málokdo si uvědomuje, že to pruží výrazně víc než kov.
Slušný řidič auta uvolnil cestu cyklistovi. Nemusel.
Tak jo, tak sem dám drobnost, která mne potěšila včera. Normálně bych o tom ani nepsal, protože to považuji - v mém vesmíru - za samozřejmé. Ale když tak sleduji tu diskusi, jací jsou řidiči parchanti...
Stoupám s Eskou do prudkého kopce Staroželiveckou v Želivci. Na konci na vršku je to úzká silnička sotva na jedno auto. V protisměru do ulice najelo auto. Řidič mě viděl, poznal, že se nevyhneme a poznal, že toho v tom prudkém kopci mám sám se sebou dost. A - normálně fofrem vycouval kus zpátky, abych mohl projet bez zastavení. Stačil jsem jenom zavolat Děkuji. Doufám, že to slyšel.
V mém vesmíru auta nenajíždějí úmyslně z vedlejší do hlavní tak, aby sejmuli chlapa na pojízdné posteli.
V mém vesmíru se kamion nesnaží cíleně zabít chlapa na pojízdné posteli.
V mém vesmíru nevymýšlím kreténoviny, jak dostat řidiče, tátu od rodiny, na tvrdo do kriminálu.
V mém vesmíru plavci v bazénu nerumplují úmyslně sítí proto, aby uškodili skokáčovi.
V mém vesmíru na mě nečíhá imrvére kdosi s úmyslem mi uškodit.
Jo, i v mém vesmíru je přiměřené procento blbů, někdy i agresivních. Tak jako v celé populaci. Ale lidi se k sobě chovají převážně jako lidi. A těch chvil, kdy jsou vstřícní, není zas tak málo.
=====================
A rovnou i zdruhého soudku. Není tak čistě náhodou tím agresivním trotlem někdy i cyklista? Při stejném výletu včera se sunu do kopce ulicí Na Ladech v Horních Jirčanech. Už z dálky vidím, jak se nějaký nešika v autě snaží nacouvat do dvora. To je ten třetí obrázek. Nejde mu to a zatarasil celou uličku. 50 metrů předem zpomaluji, sunu se krokem. Ale on zacouvat nestihl. A já? No nacpal jsem se mu mezi auto a živý plot, div jsem mu tu káru neodřel. Takže v tomto případě jsem za trotla byl já! Také by mě neubylo chvilku počkat.
Takže Vy všichni vychovávači, račte si zamést před vlastním prahem. (Skáču z prkna stylem, který je zakázaný, ale sere mě, že mi tam plavou lidi, což je zakázané!)
Tak jistě, odsoudili chudáka motoristu...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/ridic-dodavka...
Hlavně si ty růžové brýle nesundávej. ;-)
Jenže bohužel ta baba na skůtru způsobem jízdy tomu šla hodně naproti.
Však já se dozvěděl něco podobného - na kole po hlavní silnici? To se potom nediv, že tě někdo srazí...
Takže neberu. Pro manévr, u kterého motoristovi muselo být jasné, že dotyčnou může zabít, prostě neexistuje omluva.
Odkaz jsem dal hlavně proto, že už se i v ČR podařilo prokázat řidiči úmysl, aniž by se sám přiznal. Většinou samozřejmě chybí důkazy...
Ten chlap je hodně velký hovado a magor a je fajn, že ho zavřou. Jen je otázka zda vůbec a za jak dlouho od té události. Důkazů proti němu je celkem dost.
Něco jiného je jet na silnici vpravo a úplně něco jiného je jet na pomalém skůtru po dálnici v levém pruhu. Ta baba si přímo koledovala aby ji tam někdo sestřelil i hodně nechtěně a ne takhle "záměrně". Navíc je magořina jet na skůtru u pravého okraje pruhu středního nebo dokonce levého pruhu. Tam se musí jezdit středem.
No kdybys četl komentáře pod mým videem s kamionem, možná by ses divil, kolika lidem to přišlo přiměřené potrestání cyklisty za jeho existenci... to nejhorší smazal Youtube sám, ale stačí co tam zůstalo... :-/
Ano, způsob jízdy skůtru nebyl šťastný. Kdyby na ni zatroubil, šlo by to asi pochopit. Nic víc.
Nebýt videa z auta za ním, potrestán by nejspíš vůbec nebyl.
Já na tom videu vidím tři souběžně jedouci pruhy s celkem vyrovnanou rychlostí. Nemám z toho pocit, že by na tom skůtru mohla někoho zdržovat. To jen mnozí řidiči se poměřují objemem válců a výkonem svého auta a nedokáží před sebou strpět nikoho se slabším autem.
Tohle není souběžná jízda ani náhodou, ta vypadá úplně jinak. levý pruh byl dost volný a ta baba na skútru vozidla vlevo hodně brzdila. Ta byla na hodně silné vyhoukání. Vždyť i vozidla ve středním pruhu jela rychleji a jela o trochu rychleji než ta v pravém. Takže žádná souběžná jízda. A jez takhle "pomalu" levým pruhem je hodně velká bezohlednost. Touhle rychlostí mohla naprosto v pohodě a bezpečně jet v pravém pruhu za náklaďáky.
Já to vidím tak, že ona je v autě zvyklá jezdit jen levým pruhem (takových je dost) a tak poněkud zapomněla, že jede na skútru a dost pomalu i když mohla podle větru mít pocit, že jede strašně rychle. Myslím, že příště už podobnou blbost neudělá, má štěstí, že dopadla hodně dobře bez polámání a taky dost velkou kliku že řidiči za ní správně sledovali provoz a měli dobrou reakci.
Bych si s tebou dovolil souhlasit, dle pravidel asi vše v pořádku, u té paní, ale na jejím místě bych z toho měl hodně zlý pocit, kdyby byla auta po mé pravé ruce rychlejší. Instiktivně bych se celou dobu potil strachy, kdy mne sestřelí nepozorný, netrpělivý řidič, nebo regulérní magor, jako je ten řidič dodávky.
No, každopádně to není dálnice.
Silnice pro motorová vozidla - víceproudá?
Tam už to fakt je dálnice. Zpočátku mě mátl pojem skůtr a hledala jsem v oblasti před začátkem dálnice a pak už si neuvědomila, že odkazy vedou na dálnici (zelená silnice na mapě). Na dálnici smí jen stroje, které mají konstrukční rychlost nad 80 km/h.
V pojmu skůtr si představuji něco kolem 50 ccm, ale je fakt, že skůtr klidně může být i půllitr. Z videa nepoznám, co je to za stroj, ale zas úplné ořezávátko to být nemůže, když smí na dálnici.
50 ccm jsou spíš mopedy, a i 125 ccm skútr co se dá řídit s řidičákem na auto vytáhne kilo. Navíc je to v daném místě mírně s kopce.
Klasika - ty zjevně ani v nejmenším netušíš, o jaký úsek dálnice se jedná. Podívala jsi se vůbec na ty odkazy na mapu od xtondy a Lelka?!?
V tomhle místě už to není nic jiného než regulérní dálnice bez jakéhokoli omezení.
A jaký to má vliv na způsob jízdy na víceproudé silnici jestli to je či není dálnice?
Co trošku nechápu, že první dvě blízká setkání třetího druhu, s obrovským magorem, nepřiměly paní na skútru ke změně trajektorie, jako by neměla periferní vidění, či pud sebezáchovy, nebo že by tzv. zamrzla? V dodávce se mi vloni stalo na dálnici, že mne předjížděl Peugeot, ten nový, velký, překrásný kombík, nějakým omylem na mě nečekaně z boku drsně najel, díky podvědomé reakci jsem mu dal minimálně 30cm prostoru tím, že jsem pohnul volantem doprava.
Jakože to měla strhnout do svodidel?
A šance na přežití?
Proč myslíš, že by zrovna po třech cuknutích volantem v téhle hře nepokračoval dál?
Třeba jen nevěřila na zlé řidiče jako muž s reflexní vestou? ;-)
Měla minimálně 3 a spíše 4 m vlevo volný prostor, stačilo se uklidit víc vlevo, taky mohla razatně přidat na rychlosti, nechat toho blba vycukat a pak se vklidu uhnout vpravo, beztak by nejspíš po kilometru šla vpravo do odbočovacího.
Taky si myslím, že když ji konečně došlo že je na pomalém skútru nesmyslně úplně vlevo a kolem se tlačí auta, tak úplně zamrzla za řiditky.
Jasně, po bitvě... ;-)
Trochu mi to připomíná experta, co mi pod video napsal, že stačilo přibrzdit a uhnout se stranou...
Spíš bych přemýšlel, kolik času potřebuješ na zhodnocení, zda tě auto "jen" předjede v extra těsné vzdálenosti nebo už bez tvé reakce dojde ke kolizi? Jestli zleva nebo zprava mi jako zásadní nepříjde.
Nejvíc mě ale děsí, že dokonce i na cyklo fóru spousta lidí přenáší vinu na oběť. V situaci, kdy nic mimořádného/nelegálního neprovedla a soud rozhodnul, že pachatel to udělal schválně?
Jen protože asi mohla reagovat lépe? Každý holt nemá reflexy a superschopnosti závodníků, to přece není důvod ho srazit?!
Nemůžu si pomoct, ale vidím paralelu s tvrzením, že kdyby nenosila minisukni, tak ji nikdo neznásilnil... :-(
Evidentně nemá dostatek zkušeností s jízdou na motorce a jede jako by jela autem, zcela vlevo a při pravém okraji pruhu, proto mě to tak zaujalo a o to víc nechápu proč jela tak blbě když mohla v poklidu a zcela bezpečně jet v pravém pruhu při pravém kraji.
Na motorce, stejně jako na kole potřebuješ rychlejší reakce a vyhodnocení situace kolem a rozhodování než v autě. Na bajku bez zkušeností a vyježděnosti se nikdo rozumný taky nepustí na nějaké náročnější traily a pokud jo, tak se nemůže divit, že si nabije hubu.
Srazit ji samozřejmě neměl, taky je za to odsouzený, ale ona tomu mohla snadno předejít jiným, lepším a bezpečnějším způsobem jízdy.
O to víc by mě zajímalo jestli znalec taky řešil její způsob jízdy a jak to hodnotil a jak to zhodnotil soud a jestli to bral v úvahu. K rozsudku se nedostanu, škoda, zrovna tohle by mě docela zajímalo.
...poškozený měl nehodě předejít jiným, bezpečnějším způsobem jízdy...
Já se fakt narodil do špatný doby nebo na blbou planetu...
A né snad, nebo ty to tak neděláš?
Třeba jo, já nevím, zatím mě nikdo nesestřelil.
Pokud se tak stane (a já to přežiju) a někdo přijde s tím, že je to moje vina, protože jsem včas neuhnul, dopustím se vraždy.
Samozřejmě za předpokladu, že toho budu po oné nehodě fyzicky schopen.
Přenášení viny na oběť je asi největší kurvárna které se může kdokoliv dopustit, bohužel velmi častá u našeho "ministerstva pravdy" a "násilnických složek".
A on tady někdo přenáší vinu, kdo a čím?
Já určitě ne, jen jsem poukázal na to že minimálně zvolila nesprávný způsob jízdy a tím tomu šla naproti, né že za to může, že ji sestřelil.
Snad máš v něčem i pravdu, ale mnohem bližší je mi tentokrát názor Sodomy. Tohle se prostě nemá dělat.
Tak já už nevím jak to napsat jinak. Kde píšu, že se takhkle má dělat a řešit? Nikde to není ani v náznaku.
Přestaňte si (všichni) vykládat něco jinak než jak jsem napsal.
Vůbec nevíme, jak se do toho pruhu dostala, odkud na dálnici vjela, kam třeba chtěla odbočit nebo kde si myslela, že vůbec je... mohla tam jet poprvé, lidí, co bloudí v pruzích je hromada, nemá každý navigaci... vůbec nemuselo být cílem demonstrativně okupovat levý pruh... to netušíme.
Nakonec řidičů, co vyrazí na dálnici v protisměru, vůbec není zanedbatelné množství, tam už je nebezpečí pro okolí zřejmé, přesto myslím, že by zastřelení sniperem coby krajní nouze neprošlo. ;-)
Když si někdo při sportu svou nešikovností/nezkušeností způsobí úraz, pak samozřejmě jeho smůla. Kdyby ti ale někdo na lehký trail schválněš nastražil, co já vím napnutý lano, vůbec by mi nepřišlo fér diskutovat, že by to top jezdec přeskočil...
Od začátku trochu pomíjíme drobnost, jestli se pachatel ještě neodvolá? Pak se to může táhnout další roky... :-(
Jojo a proč znásilněná vlastně neprovedla kop z otočky jako Chuck Norris? ;-)
Ale no ták :-)
Jak se dostala na dálnici je docela snadné, mohla na ni najet jedině připojovacím pruhem zprava a minimálně 4 km před tím než se pomalu hrnula levým pruhem a nejbližší výjezd z dálnice je asi o 1 km dál a může z ní vyjet jedině vpravo, z dálnice to samozřejmě ani jinak nejde.
A bloudit v pruzích po dálnici? To je hodně velký nesmysl. V pruzích se bloudit nedá a když se blbě najede na dálnici nebo se přejede výjezd, tak se v pohodě jede k dalšímu výjezdu a v pohodě se vyjede vpravo ven. Žádná raketová věda to fakt není. Na jízdu v pravém pruhu po dálnici vážně nikdo nepotřebuje navigaci.
Já nehodnotím jednání toho blba a jeho odsouzení. Dostal dost vysoký trest a tak je docela jasné, že se odvolá a bude záležet na jeho obhájci jak bude orgumentovat. To je ale už úplně o něčem jiném než o čem píšu.
Nějaké příměry se znásilněnou jsou hodně mimo.
Účastník provozu a zvlášť na kole nebo motorce by se měl chovat ohleduplně a hlavně tak aby se co nejméně vystavoval možnosti ohrožení a ona docela hrubě porušila obě pravidla. Kdyby ho na nějakém silnějším skútru valila 120 tak v tom levém a pak v prostředním pruhu by tam mohla na pohodu jet, ale ne se tam placatit 90 a blokovat ostatní účastníky, to si pak vážně koleduje o malér. Jízda po dálnici má nějaká pravidla a ta by se měla dodržovat.
Netřeba kolem sebe kopat, stačí jet podle svých schopností a hlavně nepřekážet rychleji jedoucím, což je na dálnici docela snadné.
Helejte, soudruzi, nechtěli byste jít s těmi svými "věžáky" do Paďous?
(Paďousy - část obce Bratkovice severně od Příbrami)
8-D
Vidíš, to není špatný nápad, tam jsem ještě nebyl :-)
Na nikoho vinu nepřenáším, pouze jsem si představil sebe na jejím místě.
A dospěl k závěru, že takhle blízko bych si tu debilní dodávku nepustil.
Už když by na mě najela poprvé, začal bych to řešit, minimálně tím, že bych se uklidil víc doleva, místa tam měla dost.
Vina je jednoznačně na řidiči dodávky, nikdo není povinen umět lépe reagovat na setkání s magorem, myslel jsem, že tohle ani psát nemusím...
Pátý kilometr D1.
Oprava, do 6.km silnice pro motorová vozidla. Význam a pravidla stejná.
Nevím, jak ty, ale já nevím, jak se do toho pruhu dostala, jaký tam měla nájezd, ani jak to dál pokračuje a kam chtěla jet. To z videa není zřejmé, ale jela podle předpisu správně, tam se jedná o souběžnou jízdu ve více jízdních pruzích a jela rychlostí blízko k hranici povoleného maxima, nikoho nemohla zdržovat.
Asi na motorce nejezdíš a nejspíš ne po rychlostních silnicích, že?
V jejím případě to je jasný špatný způsob jízdy, kterým ohrožuje sama sebe.
Na dálnici se do levého pruhu může dostat jen nesmyslným, přejetím z pravého pruhu přes střední až do levého. Ano jela rychlostí pod limitem a v tom případě by správně měla jet v pravém pruhu, vždyť byla pomalejší než nákladní auta v pravém. A touhle podlimitní rychlostí by nemněla co dělat ani ve středním, natož v levém.
Předpokládám, že se její způsob jízdy u soudu probíral, docela by mě zajímalo co na to znalec a soud. Škoda, že se člověk k rozsudku nedostane.
Však tam v tom videu znalec u soudu mluví ;-)
Ve které minutě a vteřině tam o tom mluví? Podíval jsem se opakovaně a o jejím způsobu jízdy tam není ani slovo.
Nevěřím, že by kdokoli jel dlouhodobě v nejrychlejším pruhu na něčem takovém, už kvůli střelcům, kteří v něm jezdí nad povolenou rychlost. Nejspíš kus předtím dojela něco pomalu jedoucího a to vozidlo předjela. Brzy po ní třeba někdo další a ona se neodvážila přejet zpět do pomalejšího pruhu. A pak už tam byl ten s dodávkou, který, místo aby, když už byl vpravo před ní, rychleji předjetí dokončil, tak zpomalil, a tím jí znemožnil se odtud dostat. Nevěřím, že ji chtěl srazit, ale to zpomalení nechápu. Na videu nevidím nic, co by ho k tomu nutilo. Můžeme se tu dohadovat jak chceme, ale skutečnost ví jen oni dva.
Poznáš kde to je? Na Sokolské se může dostat do nejlevějšího pruhu ze tří nájezdem z boční ulice, takových nájezdů je tam hned několik.
Mně se líbí, jak tady hned vytýkáte paní, že zcela v rámci pravidel používá veřejnou komunikaci.
https://mapy.cz/s/gutacohumu
Já bych v takovém místě na skutru v levém pruhu nejel.
Těžko říct, jak se tam dostala. Pochybuji, že by se tam nacpala z nejkrajnějšího pravého, ale to je celkem šumák. Každopádně v těch místech tam může zcela podle předpisu jet, s ohledem na počet aut v pruzích je to regulérní souběžná jízda a ani si nedovedu představit, jak se od tama může vůbec přesunout doprava.
S tím, jestli by tam někdo z nás jel či nejel to nemá nic společného, nedělá nic mimo předpisy. Ano, můžem taky začít vyžadovat, aby se chodilo kanálama, ale dokud to není uzákoněno, není to povinnost.
Asi jsi to špatně zavěsila. Já té paní nic nevytýkám. Snažím se jen odhadnout, jak to mohlo být.
Když já chci z cyklostezky podél Mladoboleslavské najet na další cyklostezku k bývalému Odkolkovi, musím najet u odbočky k metru na Mladoboleslavskou, odbočit doleva a jet kousek po nájezdu na Kbelskou. Pokud na té křižovatce jede něco proti a odbočuje doprava, má tam připojovací pruh. A tak jedeme vedle sebe. Pak ale připojovací pruh končí, a já mám k místu, kde je obrubník nižší, a já se díky tomu na cyklostezku dostanu, ještě asi sto metrů. A jsem v podobné situaci, jako ta paní. Většina šoférů včas přiloží a předjedou mě ještě v připojovacím pruhu. Kdo to nestihl, zatím vždy přibrzdil, abych se mohl ze silnice spakovat.
Na tebe byla ta otázka, jestli to tam poznáš, jsi z Prahy. Druhý odstavec už byl obecně, promiň.
Dá se to poznat, tady ji sestřelil
https://mapy.cz/s/mecavesove
A to už by byla slušná adrenalinovka :-)
Potěšila mě ohleduplnost pejskařky.
Jak píše drak v jiném tématu: "Párkrát jsem i děkoval těm, kteří si je přidrželi u nohy, abych mohl bezpečně projet okolo."
Jo, mám takový opatrný pocit, že ti pejskaři jsou o malinký chloupeček rozumnější, že se to pomalinku zlepšuje. Na posledních vyjížďkách jsem to zaznamenal 3 x, že bestii přivolali k sobě, bafli za řemínek a počkali, až přejedu.
Já čokly bytostně nesnáším a oni mne, mohou se pokaždé uřvat. Takže pro mě je to fajn změna k lepšímu.
Další pozitivní střípeček do poznání, jak se máme krásně :-)
A že s nimi šla na volno a bez košíku? Já zase o kus dál jel po chodníku. Žít a nechat žít.
Také mám pocit, že si v poslední době pejskaři své mazlíčky víc drží, když jede kolo.
A když mi nááááhodou někdo u pobíhajícího psa tvrdí, že "nekouše", tak jim opáčím, že on možná ne, ale já jo. Zatím si vždycky psa fofrem přivolali k sobě :o)))
Dost časté to je. Pokud mě nevidí, nebo nějak nereagují když jedu, tak stačí z dálky cinknout a téměř všichni reagují dobře.
:-)
https://www.youtube.com/watch?v=r-TpFLwYBFc
Já bych i vyrazil, bohužel, současný zaměstnavatel si parkoviště na kola představuje jako kumbálek o velikosti panelákové kuchyně...
Je třeba adekvátně vykázanému prostoru zvolit stroj.....
Když je 10°C jezdím na kolobrndě, ale ta nemá ráda sníh, námrazu a posypový štěrk.
Já na kolobrndě ostatně taky ne...
Do práce jsem jezdil na kole, ale nikoliv v pražské břečce. Nyní jezdím hlavně na koloběžce, na které je tepleji. Ale v sněhobřečce opět nikoliv. Louže z deště na silnici je mokrá, louže ze solí rozpuštěného sněhu je slaná, černá a plná kamínků. FUJ
Ke kamínkům v posypu. Zrovna jsem vzpomínal, jak za mého mlada vyrážely posypové vozy z místní kotelny a sypaly škváru, často ještě žhavou, tak za sypacím vozem se v ranní tmě trousily hvězdičky, které ve sněhu postupně zhasínaly. Romantika jako vyšitá.
Po oblevě škváru auta rozjezdila na prach, ten vítr a déšť postupně spláchl do příkopů a bylo uklizeno.
Docela by mě zajímalo, kdyby člověk v té době prošel ty příkopy s dozimetrem, co by naměřil. (O polétavém prachu nemluvě.)
Většina uhlí radioaktivní není. Potíž byla s tím od Žacléře, ze kterého se ze škváry uvolňoval radon. Když si z toho lidé postavili dům, tak v něm měli vysokou koncentraci radonu na stálé žití. V příkopu se to hned odvětrá a nic nenaměříš. I to měření radonu ve stavbách není vůbec jednoduché. Je to o dlouhých expozicích. No a někteří ho jezdí do Jáchymova schválně dýchat a tváří se, jak jim to prospívá:D
Potíž byla s více místy. Ze škvárové haldy ve Stochově (Rynholci) se dělaly panely a byl to také problém. Z nich je tuším celá řada pražských paneláků.
Když jsem byl na střední, dělal jsem něco pro hygienickou stanici jako studentskou vědeckou činnost. A tenkrát mi říkali: my bychom potřebovali měřit radioaktivitu elektrárenských popílků v podkrušnohorských elektrárnách, ale my to nesmíme dělat.
Kolega se dočetl, že uhlí ze sokolovské pánve bylo tak na hraně, že se jeho radioaktivita pravidelně měřila a pokud se narazilo na větší přítomnost, tak se používalo primárně jako palivo do parních lokomotiv aby se popílek nekoncentroval na jednom místě.
Nojo, už bych na to zapomněl ... ty světýlka na sněhu :-)
Kousek od nás byla kotelna a lidi si tam chdili s kbelíkama pro škváru na posyp chodníků.
O měření škarp dozimetrem mi vyprávěl spolužák, co po škole šel "do uranu". Z některejch vrtů se v osmdesátkách kyselej roztok vozil do úpravny ve Stráži cisternami a uzávěry zas tak moc netěsnily.
Pak taky Ploučnice byla na spoustě míst uměle napřímená, tak se nakonec vše usazovalo v našem Zámeckém rybníku. Byl snad nějakej průser i s bahnem, když ho čistili.
Ukrajinské drony dokážou ruské vojáky i zázračně vyléčit:
https://www.youtube.com/watch?v=4om5vyjaoVY
Dneska v hlavních zprávách na Primě :o)))
Designér asi dostane padáka.
Pár lidí asi kartáčovku dostane... :o)))
Docela by mě zajímalo, jestli se někdo takhle seknul opravdu omylem nebo to byl úmysl.
Potěšilo - New Glenn je na oběžné dráze, takže je k dispozici další nosná raketa.
Večer by ještě měla startovat Muskova megaraketa k dalšímu testovacímu letu, to budou zas určitě úžasné záběry ze vstupu do atmosféry.
A samozřejmě včerejší start hned dvou lunárních landerů a malého českého satelitu taky potěšil :-)
Tak nějak jsem to tušil a je to potvrzeno odborníky https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
Konečně prezident s gulama, od dneška jsou ve státech jen dvě pohlaví - muž a žena :)
To možná ano, ale jinak mi z toho jeho chvástavého projevu moc dobře není.
V USA Trump, u nás Babiš, v Rusku Putin... nějak se mi ty lepší zítřky ztrácejí v mlze...
K čemu nám, předkremačmím, ty lepší zítřky jsou? Některým možná ta vidina.:-)))
Kremace zdarma a k tomu jako dárek osvětlení na 200%?
Co nám, jen američanům a do 24 hodin, jak sliboval vše ostatní podle hesla "slibem nezarmoutíš", přece jim nevyzvoní že ten pozvaný spolek miliardářů kolem něho bude po jeho odchodu spolek bilionářů, peníze to je oč tu běží.
A to, ač je to prokazatelný nesmysl, je předností toho pána? Jen to vypovídá, že jsi stených názorů a postojů ke světu. To ovšem zde už dávno všichni ví.
Pobavil mě budoucí premiér: 5% na obranu je nesmysl, my potřebujeme peníze pro .......... vojáky!
Ten rozhovor snad musela hacknou umělá inteligence :-)
https://www.denik.cz/z_domova/ano-volby-debata...
čas 11:15
Narazil jsem na strojový přepis rozhovoru
https://www.mujrozhlas.cz/leonardo-plus/proc-se...
Je jasné, že to asi není žádná psina to ten stroj naučit. Ale některé věty jsou fakt povedené:
***
Nacházíme se na Kladně a kladena, to je to město, zpívala kdysi kapela jo jo Bentley.
***
že jsme přijeli od Prahy a míjeli jsme dlouhou velkou nějakou válcovnou na skříni,
***
V práci jsme měli nějakou poradu přes MS Teams a po jejím ukončení vrchní ajťák zkusil předhodit zvukový záznam umělé inteligenci, ať z toho udělá souhrn a výsledek vypadal překvapivě příčetně.