reklama

Výměna/ekvivalent starých plášťů

Řeším teď "problém" s plášti... Resp. hledám odpovídající náhradu památečních Schwalbe. Nobby Nic 26/2,4 a Smart Sam 26/2,25. Obojí v provedení SnakeSkin a z řady Evo, oba samozřejmě v kevlaru. Jsou to opravdu staré modely, které dneska už nějak nemůžu najít v současné nabídce našich e-shopů. On je teda docela problém najít slušný plášť ve 26", grrr :-( Nějak mi to už po těch letech začalo puchřet, tak bych to rád vyměnil včas, než mi to neopravitelně prdne pod zadkem, samozřejmě co nejdál od domova :-)

Nevíte někdo o tom, že by se to dneska ještě někde dalo sehnat? A nebo poraďte čím by se to dalo nahradit, klidně od jiného výrobce... Požaduji ale podobné jízdní vlastnosti, váhu, a také podobnou životnost. Z plášťů, které i přes mou opatrnou jízdu vydrží kolem 2000Km jsem už fakt vyrostl :-/ Viz třeba Hutchinson? Mosquito... Jezdily a v terénu držely pěkně, ale po těch 2000km z nich byla skoro galuska :-( A to jsem s nimi nikdy nesmykoval na asfaltu a ani nedělal další podobné vylomeniny...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 30.07.2024
Autor: Jarda
  • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

         

    Mám naprosto stejný a obávám se, že neřešitelný problém.
    Půl života jsem prožil na Nobby Nic, Racing Ralph nebo Smart Sam, samozřejmě v kevlaru a rozměru 26". Dnes se vyrábí už jen lowend drátová verze. Zatím jsem nepřišel na to, čím pláště v odpovídající kvalitě nahradit a obávám se, že to už ani nejde :-(((

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2024
    Autor: ckp13
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

             

        No jo, ale to jsou devětadvacítky a drátové. My potřebujeme šestadvacítky v kevlaru.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2024
        Autor: ckp13
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

               

          Beru zpět...
          Dlouho jsem je neviděl, ale na koloshopu už opět mají třeba Rocket Ron 26", kevlar, TLR, Addix...

          Neměl bych si jich pár koupit do zásoby? 26" je ohrožená kategorie :-((

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.07.2024
          Autor: ckp13
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                 

            Našel jsem potřebné Smart Samy, 26/2,25, ale v provedení Addix, o kterém nevím jak si stojí v porovnání s tou starožitností, co mám doma ;-)
            Třeba https://www.koloshop.cz/Schwalbe-Smart-Sam... , a možná, že jsem je zahlédl i na kupkolo.cz.

            Největší problém ale vidím s těma Nobby Nic... Ty se mi v potřebném rozměru/provedení nepodařilo najít :-/ Jo, ve 27,5" nebo 29" jsou, ale pro normální kolo, teda 26", ani prd... Celé nové kolo si kvůli tomu kupovat fakt nebudu :-((( To je dvoj a vícenásobek ceny toho mého dědečka v podobné kvalitativní třídě :-/

            P.S. Nevíš, kdo by mi dneska oservisoval, hlavně tedy provedl běžnou údržbu (vyčištění + namazání a případná výměna těsnění), u vidlice Fox TALAS 32 a tlumiče RP23 ? ;-) U obou se už delší dobu obávám, že na to dávno už nebudou díly :-/

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.07.2024
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                   

              Tak Nobby Nic "na dotaz", a to ještě jenom 2,25... https://www.koloshop.cz/Schwalbe-Nobby-Nic...
              Nevidím to moc povzbudivě...

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.07.2024
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                     

                Též možnost, například https://www.bike24.com/cycling/parts/bike-tires...

                edit, nežli jsem stihl vložit, AV byl rychlejší.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.07.2024
                Autor: kenny8
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                       

                  Nojo, DÍKY, nejradši bych to ale sehnal TADY v ČR ;-)
                  Ono to ale opravdu spěje k tomu, že se budu muset porozhlédnout i jinde...

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 30.07.2024
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                   

              Servis vidle i tlumiče se dá v pohodě udělat doma, není to nic těžkého. Přetěsnit tlumič jde "skoro bez nářadí", dá se povolit jen rukou.

              Videí je na trubce spousta, tady je třeba vidle Fox:
              https://www.youtube.com/watch?v=vZLYyM9U6CM

              Tady je servis tlumiče Fox:
              https://www.youtube.com/watch?v=pf14PMZeFeg

              Těsnění koupíš třeba na Amazonu:
              https://www.amazon.com/fox-fork-seal-kit/s?k...

              Je mnohem rychlejší a mnohem levnější udělat to doma. Kdysi jsem posílal vidle i tlumiče Švecovi do Písku, dnes už jedině doma. Nezapomeň si koupit olej na doplnění.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 31.07.2024
              Autor: ckp13
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                     

                Ještě dávám nové o kroužky, zpravidla to jsou běžné rozměry, korunová záležitost.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 31.07.2024
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                     

                Díky moc!
                Akorát si nejsem jistý jestli to zvládnu, tady v panelákovém bytě... Ani na to nemám pár jím použitých nástrojů :-/ Prvně Gola nebo nástrčkové klíče a svěrák fakt teda ani náhodou. O tom případném nepořádku od oleje na zemi ani nemluvě... Chce to dílnu nebo něco takového :-/

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 31.07.2024
                Autor: Jarda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

               

          V přehledech ve spodní části produktových listů jsou uvedené i 26" kevralové verze.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.07.2024
          Autor: kenny8
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

               

          Omlouvám se, že anglicky neumím. Leč zkusil jsem se dotázat na https://www.bike24.com/p2361770.html
          nějakou nabídku tam mají
          Není-li to to co hledáte, nebijte mě

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.07.2024
          Autor: AV
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                 

            S ckp13 sháníme traktory na MTB, případně AM ;-) Ale i tak dík, ten obchod má na skladě i ty, které bysme asi mohli vzít coby náhradu těch památečních, na které jsme oba zvyklí.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.07.2024
            Autor: Jarda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

           

      Hloupý dotaz, má kevlarová patka i nějaké jízdní výhody?
      Doteď jsem žil v dojmu že zásadní výhodou je hmotnost, pokud na to člověk kouká a schopnost vzít si do brašny rezervu, protože je poskládaná...
      Já jezdím na drátech a je mi fajn, tak o co případně přicházím :-)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2024
      Autor: Sodoma
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

             

        Skládání nevyužiju, protože je s sebou nevozím, ale kevlarové dokážu v lese nasadit/sundat pouze rukou, což se mi u drátu asi nikdy nepodařilo a občas to byl zápas i s montpákama. Navíc mám pocit, že měkčí kevlar líp těsní bezdušovou gumu než drát. Běžně naleju těsnící sajrajt po vánocích a za rok gumu odlepím a naleju nový sajrajt. U drátu bych si nebyl jistý, jestli to takto funguje. A předpokládám, že kevlar je i o něco lehčí - je to neodpružená rotující hmota...

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2024
        Autor: ckp13
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

             

        Kevral se mnohem snáz sundává a nandává na ráfek a to je dost podstatná výhoda.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2024
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

               

          Letos jsem koupila poprvé kevlary na dvoje záplety. Jako nové se to nazouvalo stejně blbě, jak drátěná patka. Je to na váhu lehčí, ale bez pacek se mi to nasadit nepovedlo, drát i zcela nový většinou jen rukou nasadit šel. Píši o silničních pláštích 700c.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.07.2024
          Autor: bara2
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                 

            Jak jsem zjistil, tak to je hodně individuální. Měl jsem na horáka pláště kevral, koupil jsem nové, úplně ten samý model a mohl jsem se zvencnout při nazouvání, asi byly o nějakou desetinu menší a bez montajzen ani náhodou. Po třetím přezutí na předním už dobrý, pohodlně stačí jedna montajzna pro usnadnění.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.07.2024
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                   

              To pořád ale vypadá, že jízdní výhoda veškerá žádná...
              Já na hmotnost zas tak nehledím, jednak je tříkolka těžkej tank dělej co dělej a na těch 20" se ani ta rotující hmota zase tak nepodepíše.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.07.2024
              Autor: Sodoma
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                     

                Na tříkolku dráťák určitě dobrý, I kdyby sis vezl rezervní plášť, tak nemůžeš mít problém kam ho dát a co jsem porovnával, tak jsou i výrazně levnější.
                Já na treku mám taky dráťáky, cena hrála významnou roli. Na horáku mám kevral kvůli váze, snadnějšímu přezují a pro skladnější převážení rezervy.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.07.2024
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                   

              Když uvážím, že ty drátěné najely 15 tisíc bez defektu a koupila jsem podle popisu ještě odolnější typ, tak doufám, že ke třetímu nasazení vůbec nedojde :-D

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.07.2024
              Autor: bara2
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                     

                Je vždycky něco za něco, odolnější a dráťák je výrazně vyšší váha co musíš roztáčet, ale menší pravděpodobnost defektu a nižší cena.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.07.2024
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                       

                  Tak ty moje nové (Armadillo Elite) s kevlarovou patkou mají být odolnější a jsou lehčí, jak původní (Espoir sport) s drátěnou patkou. Doufám tedy, že opravdu odolnější budou a k třetímu nazouvání ani nedojde, tudíž jednoduššího nasazování kevlarové patky se možná ani nedočkám, napoprvé to šlo stejně blbě ;-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 30.07.2024
                  Autor: bara2
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                         

                    To fakt dopředu nevíš, jak to bude, záleží kde ty pláště vyrábějí a jak mají nastavené a seřízené mašiny. Když tam seřízení bude dělat nějaký tchajwanec nebo malajsiec, pro kterého centimetr žádná míra, tak ty samé hned na poprve nasadíš hravě a jindy se s tím pereš.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 30.07.2024
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

             

        Když se na patce z nějakého důvodu (nevhodné montpáky, nešikovné ruce) poruší guma a přes odhalený kord začne k patce prosakovat voda, kevlar má výhodu, že nezrezne.

        Jediná jízdní výhoda kevlaru je o chlup nižší váha. Ohebnost se projevit nemůže, protože je patka napevno zatlačená do tuhého ráfku.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.07.2024
        Autor: NightRider
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

           

      Možná tady by se dalo něco splašit
      https://www.spoke.cz/schwalbe-smart-sam...
      No, ale asi to bude v provedení LiteSkin. Toho bych se asi trochu bál.

      Nějaké Nobby Nic mají skladem také...

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2024
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

         

    Tobě vážně pláště puchří? I jen při občasném a hodně malém ježdění musí být do tří let na plátno.
    A rozměr 2,25" nevyhovuje? Pro bahno a písek lepší, ale ostatní povrchy už docela zbytečná váha a cena.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2024
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

           

      Nevím jak jsou celkem staré... Každopádně mi tady doma v bytě stojí už od 2014 a opravdu degradují ;-) Předtím byly nějakou sezonu ježděné. Sice poslední ty roky předtím trapně málo (do stovek km za rok), ale byly...

      Dopředu jsem si zvykl na tu 2,4" Nobby Nic. Vzadu mám toho tenčího Smart Sam.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2024
      Autor: Jarda
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

             

        Tak při tomhle stáří už pomalinku začínají mít nárok k puchření :-) A není lepší je dřív obrousit o cestu?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2024
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

               

          Zase nechci riskovat, že mi to vypoví službu někde daleko od domova ;-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 30.07.2024
          Autor: Jarda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                 

            Jestli mají boky popraskané do hloubky, tak na předek určitě ne a vzadu to je na uvážení. Taky záleží jak moc foukáš a jak moc to drbeš o kameny.
            Já myslel obrousit o cestu dřív než stačí nějak víc zestárnout a popraskat.
            Jinak na delší uložení je dobrý pláště natřít třeba glycerinem a někde do chladna a hlavně do tmy, pak vydrží hromadu let a tak rychle nestárnou.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 30.07.2024
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                   

              Popraskaný je hlavně ten zadní Smart Sam. Na předku jsem si ničeho zas tak moc nevšiml. Ty vzorkové "špunty" na obou jsou ale prostě takové divné, na omak, na můj vkus, už tvrdé, nepruží (nebo jak to říct). Takže se trochu bojím, že vezmu trochu víc za brzdy a celý slavný vzorek skončí stržený z pláště a rozsypaný někde na zemi :-)

              Mám tu jeden památeční, taky hodně přes 10 let, nikdy nepoužitý jeden Nobby Nic. Ještě složený v krabici. Nikdy jsem ale ho nijak neošetřoval jak píšeš, ale je pořád v bytě. Ten ale asi půjde rovnou do kontejneru :-/

              Foukal jsem, asi, někam mezi 2-2,5 baru... Musel bych to dofouknout, pomačkáním otestovat a pak změřit ;-) Měl jsem to kdysi v ruce, měřák už nebyl potřeba ;-)

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 30.07.2024
              Autor: Jarda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                     

                Tvrdších špalků bych se moc nebál pokud nejezdíš víc po mokrých a klouzavých kořenech a kamenech. Tvrdší budou nejspíš samy o sobě asi z výroby pro tvrdší povrch. Aby si je nějak víc odrbal, tak to bys jim musel dát hodně zabrat, běžným brzděním je hned tak neurveš.
                A vyhazovat nový, nepoužitý plášť je docela škoda, pokud nebyl na slunci, není rozpraskaný a není z něj porcelán.

                Jen pro názornost fotky jak vypadá opotřebený a orvaný plášť o kameny po 10 dnech v Alpách. Předtím byl ježděný měsíc (asi 150 km) u nás. Kupodivu žádný problém, jen šel hned do kontejneru :-)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 30.07.2024
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                       

                  Když to bylo nové, tak to bylo prostě víc pružnější. Tak nevím jestli to i tak riskovat, no...

                  Tak na tohle bych nevlezl :-)

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 30.07.2024
                  Autor: Jarda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                         

                    Náhodou, je pěkný když ten plášť někdo zvládne skutečně oddělat a nevyhazuje ho protože "vyšel z módy".
                    Mě vyloženě mrzí, že na tříkolákovi vždycky sjedu uprostřed proužek až na plátno a zbytek pláště je jak nový... :-)

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 30.07.2024
                    Autor: Sodoma
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                           

                      Ale zase máš víc opotřebovanou pumpičku :-)

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 30.07.2024
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                           

                      Nejde o to, že "je z módy", ale že má asi už trochu jiné vlastnosti než by měl mít. Prostě se bude chovat jinak než úplně nový. A to si zrovna nechci moc zkoušet na svém vlastním těle/zdraví ;-) Ohledně jízdy v terénu nejsem žádný machr, takže hromadu krizových (pro mně :-) situací dost často vyřešilo kolo "samo". Ale muselo být na něj stoprocentní spolehnutí... Kdyby se mi pláště chovaly nevypočitatelně, tak se buď někde zrakvím hned nebo pak budu všude jezdit jak připo... A to není zas taková zábava, myslím. To už je snad lepší se terénu preventivně vyhýbat úplně.

                      Taky už jsem kdysi zažil skoro-tlamu na obyčejné mokré silnici... Prostě mi tenkrát ustřelilo přední kolo při mírném zatočení, a to v ne moc velké rychlosti. To taky byly pláště ne moc sjeté, ale trochu postarší...
                      Podle mně má obecně guma "pružit". A když to nedělá, tak se v její struktuře asi něco změnilo. Proto by asi bylo nejlepší se jí preventivně zbavit.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 30.07.2024
                      Autor: Jarda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

                   

              Bohužel běžně rozšířený omyl. Glycerin je trojsytný alkohol (1,2,3- propantriol) a jako takový (podobně jako etanol, isopropylalkohol a další) sice gumu i třeba lidskou pokožku zvláčňuje, ale nejen že nechrání, naopak způsobuje, třebaže okem většinou nepostřehnutelné botnání a po vyschnutí, trvající delší dobu, zanechává mikrobublinky a praskliny. Kdysi se prodával přípravek Regum na bázi chlorkaučuku, který gumu chránil před kyslíkem a UV zářením. Na trhu i u pump je řada přípravků na ochranu gum, v žádném není glycerin. Chlad a tma ovšem gumám prospívá.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 31.07.2024
              Autor: Benshot
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

         

    Kevlar nekupuj! Po roce . .

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 30.07.2024
    Autor: Karel-ch
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

           

      Tohle se mi nikdy nestalo... A to jsem kdysi jezdil v h/různém terénu, šutry, štěrk i asfalt.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2024
      Autor: Jarda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

           

      Vada materiálu, nebo nějaký jiný problém, ale určitě ne kevral patkou.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 30.07.2024
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

             

        Nejspíš asi, ale taky to mělo ten slabý bok LiteSkin, který se od patky odtrhl. Vnitřní kord však držel, jel jsem s tím ještě asi 300 km s bagáží a kupodivu to vydrželo.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 30.07.2024
        Autor: Karel-ch
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

           

      To se mi takhle jednou utrhla drátěná patka uprostřed rozsáhlého vojenského prostoru, takže nejbližší obec kilometry daleko, navíc byla neděle.
      Ale tenkrát jsem s sebou poprvé měl náhradní plášť, nikdy dřív mě nenapadlo ho na dovolenové cestování vozit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 31.07.2024
      Autor: petrp
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Výměna/ekvivalent starých plášťů

             

        Já plášť nevozím, ale dříve různé gumové podložky a v současnoosti elektrikářskou pásku. Na Schwalbe však zbytečné. Tedy až na tuto vyjímku..

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 31.07.2024
        Autor: Karel-ch
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
včera
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

203 cyklistů (11 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024