Manila Esposito má přes třicet, a to, co předvádí, je fantastické! Na kladině začíná její sestava v čase 1:07:10
https://www.ceskatelevize.cz/porady/16289156767...
30? Už jen podle vzhledu ne. Uvádějí, že je narozena v roce 2006,m takže ji bude 18.
Vypadá pěkně urostle. Tipla jsem ji teda na mnohem víc :-) Pěkná ženská oproti těm děckám, co přišli pár let po Čáslavské (Korbutová, Comaneci ...)
Jo, kus ženský to rozhodně je, je hodně vysoká a silná. Vedle těch asiatek byla téměř dvojnásobná. Všechny Italky i Američanky jsou ženský, žádný tintítka jako jeden čas gymnastky bývaly.
Možná to zkresluje, zvlášť tahle Italka mě robustností zaujala a přišla mi jako hodně starší. Ale cvičila výborně, nejen kladinu. Působila hodně sebejistě, otrkaně, s klidem, i to ji dělá vyzrálejší. Takov gymnastika se mi líbí víc, jak od těch na pohled dětí.
Chápu, že tě zaujala, vypadá jak kůň. :-)
Velké letadlo co letělo hodně pomalu a hodně nízko a nade mnou letěl nejméně 8 x. Byl jsem se projet po lesích směr Borohrádek a Holice, měl jsem zajímavý doprovod a hukot motorů ani nebyl nepříjemný. Byl to hezký a zajímavý pohled na ten velký Boeing 737 v provedení AWACS. Nejsme zvyklí aby nám tady létala velká letadla takhle pomalu a hlavně tak nízko. Pak jsem si dohledal, že by ve výšce do 2 km s rychlostí někde mezi 400 a 450 km.
Nám tady teď nalítávají letadla na letiště v Tuřanech. Nejsou ještě moc nízko, ale někdy mě teda v noci vzbudí, když letí níž. Do Tuřan žádný velký lítat nebudou, to je malé letiště. Na začátku devadesátek, když jsem od tama letěla poprvé, se jeden známej z USA vyjádřil, že je to polní letiště u Vídně. Byla tam jen věž a dřevěná tribuna u parkoviště aut pro čumily. :-D
Taky jsem ho viděl. Oni často nacvičují manévr přistávání, na dráhu však nedosednou, šetří palivo a tak dělají okruhy. Osa pardubického letiště vede právě od východu. Často nám nad hlavou lítají i jiná velká letadla.
Taky jsem byl u Borohrádku kde jinde než v písníku v tom vedru. A ještě ve Zdelově, na zastrčeném pěkném koupališti.
Tohle nejspíš nebylo cvičení přistávání, přiletěl z Německa a tady udělal tak 15 pravidelných oválů stále ve stejné výšce s konstatní rychlostí kdy oblétával pardubické letiště a točil se někde mezi Poděbrady a Litomyšlí, pak se zase vrátil zpátky. Spíš mě u tohodle letadla krom zajímavého a pěkného vzhledu zaujala ta malá výška. měl jsem za to, že pro vzdálená sledování letadel a raket potřebují alespoň 4 a spíš 6 km.
Jo, koupaliště ve Zdelově je docela pěkné a mají šikovný bufet :-)
Vypotřebovává palivo, aby sedal co nejlehčí
Jako že vzlétl v Německu s plnými nádržemi a hned přiletěl sem a tady vyprázdnil nádrže aby mohl zase doletět do Německa a zase přistát? Možné to je, armáda umí dělat různé nelogické věci, ale tohle by už bylo příliš nelogické.
https://vtm.zive.cz/clanky/s-mimozemstany-by...
No nevím, nechávat takovou důležitou, a možná i dost nebezpečnou, věc na libovůli nějaké, v současně době pořád nedokonalé, umělé inteligence??? Aby se pak "za našimi zády" s těma emzákama nedomluvila třeba na naší eliminaci ;-)
Mnohem rozumnější by bylo ji použít jako "obousměrný překladač jazyků", ale nechávat ji s nima svobodně klábosit bez naší kontroly??? Skynet se blíží :-)
Chtěla bych se s vámi podělit o náš nedávný cyklovýlet, který jsme spojili s návštěvou Tatra muzea. Jeli jsme celou dobu na kolech a byl to opravdu skvělý den! Vydali jsme se po hezkých cyklostezkách, které vedly krásnou krajinou, a kluci si to užívali.
Když jsme dorazili do Tatra muzea, byli jsme všichni nadšení. V muzeu bylo spoustu zajímavých věcí a modelů aut, které kluci milovali. Nejvíc nás ale překvapila projekce videomappingu. To bylo něco úžasného! Na stěnách se objevovaly animace, které muzea oživily a udělaly to celé moc zábavné.
Pokud plánujete výlet na kole, rozhodně doporučuji spojit to s návštěvou Tatra muzea. Je to skvělý způsob, jak trávit čas s rodinou a zároveň si užít něco nového. A tady je odkaz na video, které ukazje ty animace https://www.quixland.cz/reference/tatra-muzeum/
Já teda vím, že účelem bylo jen to umístění reklamy, ale přece jen. Zabalit to do pohádky o "nedávném cyklovýletu" a ani nenaznačit trasu těch "hezkých cyklostezek krásnou krajinou"?
I dělat z lidí blbce je třeba umět a dát si s tím trochu práci.
Nic hroznějšího, otravného a rušivého jsem v žádném jiném muzeu neviděl. Naštěstí to pouští jen dvakrát za hodinu a trvá to tuším pět minut, tak se to ještě dá vydržet. Jednak to je hrozně hlasité, plno nesmyslných světelných efektů a naprosto nic co by mělo přínos pro muzeum a vystavené exponáty.
Super! Dík za tip na hezký výlet. Hned v sobotu tam valím. A bude-li tam nějaké návštěvní kniha, samozřejmě se pochvalně zmíním o kvíklendu.
Prosím o další tip na výlet, tentokrát na neděli.
PS: Ty kluky, kteří si se mnou budou užívat a milovat to, seženu kde?
Zřejmě WWWW.piniovasiska.cz :) :) :)
Děkuji za varování. Museu se vyhnu širokým obloukem.
To nedělej, ono to docela stojí za vidění, tedy ta část muzea nákladních aut. Bohatě stačí se vyhnout tomu otravnému nesmyslu, jako to dělá naprostá většina lidí, že když to spustí tak utečou o kus dál a pak se zase vrátí.
Jinak je dobrý se vzít sebou tablet nebo se tam dá půjčit.
Spolek českých kolařů cestovatelů ve Vysokém Mýtě... Ti cvoci se chystají na vysokých kolech do Vídně. Existují ještě větší cvoci, než já :)
PS už vím, podle čeho byl stanoven rozměr balíku slámy.
Kohoutovi synové to na tatínkových kolech také podnikli a dali to snad za 2 dny.
Kohoutova fabrika sídlila na Smíchově u Pivovaru a jeho rodinný dům tam stojí dodnes.
https://www.sterba-bike.cz/item/jan-kohout-a...
Jinak Josef Kohout ujel v rámci výletu !!!! 29. srpna 1885 na vysokém kole 400 km za 24 hodin ....
V současné době drží rekord pan Zimovčák (522 km na velodromu, 1996)
Fake? Hýbou se.
https://www.youtube.com/shorts/NyUAmxvE7GE
Jindra je ve Francii pečenej vařenej, ale o tom, že Siena je lepší stoka a o důvodu, proč jsou Frantíci takoví majstři ve voňafkách se dosud nezmínil:
https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost...
Po dešti je každá řeka kalná a teče v ní ledacos.
To že řeku vyčistili neznamená, že si toho obyvatelé Paříže vůbec všimli a zvláště pak pan Vlk starší v Česku. V Praze je v Bráníku Vltava docela čistá, je to dokonce pstruhová voda, ale zeptejte se běžného pražana, zda by se v ní vykoupal. Odpověď bude nejspíš poplatná historické zkušenosti, že v tom svinstvu se koupat nedá. Ale ta zkušenost se vztahuje do minulého století.
Pokud odstranili přetok městských stok a odpadů
průmyslových fabrik do řeky, tak se čistota Sieny mohla významě zlepšit, stejně jako se to stalo s Vltavou a Labem.
Jestli jsem to pochopil správně, tak problém bude, že mají dohromady odpady a dešťovou kanalizaci, takže do čistírny přitéká za deště mnohonásobek vody oproti normálnímu stavu.
Na takový přítok čistírna pochopitelně dimenzovaná není, takže tam budou nějaké nádrže, které se plní, když čistírna nestíhá, aby se to vyčistilo později, až přítok poklesne...
No a jestli to někdo napočítal blbě, nádrže se naplnily, pršelo dál a pořád přitékalo moc vody, tak už logicky jinou možnost, než pustit všechnu vodu PŘÍMO do řeky, nemají.
S tím, jestli je po dešti řeka kalná, to vůbec nesouvisí. Kalná nejspíš bude, protože se zvýšil průtok a rozvířilo se to, co dosud leželo na dně.
Problém Paříže se podobá spíš tomu, co se v ČR dělo při povodních, kdy velká voda propláchla čistírny a odnesla z nich všechno...
Po Praze maj kanály přepady, aby v případě nadměrnýho průtoku přepadala první ta voda shora a materiál vespod pokračoval do čistíren.
Ne že by to pomohlo když vypláchneš čističku samotnou, ale na prudký deště asi dobrý.
Předpokládám, že v Praze (aspoň z velké části) se odvádí dešťová voda odděleně od odpadů ze záchodů a podobně...
V nové kanalizaci ano, ale stará je společná. Když je vody moc, tak to přeteče rovnou do řeky.
Proto je dobré se koupat nad Prahou a nikoliv pod Prahou.
Za velké vody je nejlepší tam nelézt nikde ;-)
No vidíš, a lachtan v tom doplaval pomalu až do Hamburku :-)
No jo, ale šokem, když ho chytli...
prdlajs...:
Důvod smrti ČTK potvrdil mluvčí zoo Vít Kahle. "Laboratorním vyšetřením byla zjištěna drobná povrchová zhmoždění těla, počínající bakteriální infekce plic a známky celkového vyčerpání a hladovění," upřesnil. Těžká poranění podle něj odborníci nenašli.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/lachtana-z...
Blake je profesionální šílenec, o tom žádná, ale i takje docela zajímavý, co ten silniční rám a vidle dneska vydrží.
Nedělám si moc iluzí, jak by dopadl favorit...
https://www.youtube.com/watch?v=t8A9EnpiwWU
Vašek Kolář černý trail na Trutnov trails na skládací Esce.
https://www.youtube.com/watch?v=uHGljJ2mAJA
Když se to umí, tak je to celkem hračka na čemkoliv a skládačka je do terénu jak dělaná :-)
ale někdy stačí trocha nepozornosti a i s celkem slušným kolem když se "dobře" trefí díra, tak to dopadne jako se povedlo jednomu na Drtiči.
Dala bych to do pobavila, ale nesmím:-)) Mám to zakázané:-))
Jedu z Říčan, prší, v trolejbusu na letiště zoufalá holka křičí do telefonu: "Vyjela jsem do Číny, mám jen šortky a plátěnky, musíte mě zachránit." Asi se záchrany nedovolala, tak točí jiné číslo. Opět říká, že jede do Číny a ten na druhém konci ji musí zachránit, protože má jen šortky a plátěnky.
Obě jsme vystoupily na zastávce Navigátorů. Holka se ke mě přitočila a děla:" To je Čína, že?"
Až v té chvíli mi došlo, že nemyslí Čínu ale činu a ten přívalový liják, který se na Prahu snesl:-))
To já se o víkendu dozvěděl dvě věci
že říkat oplatky opávia, tedy s dlouhým A je blbost, že by musely být z Opávy
a docvaklo mě, že když je něco fifty fifty, že je to 50 50. Ne, že bych nevěděl, jak se řekne anglicky padesát, ale nikdy jsem si neuvědomil, že ten český idiom jsou anglické číslovky.
Spíš by to patřilo do "co rozlobilo", ale...
Hašlerova chata v Jizerkách - kdysi dávno malá útulna na rozcestí u Trniště, ze které se postupně stávala větší a větší chata, až z ní byl hotel ve stylu betonového urbanismu dob předrevolučních.
I po revoluci přežil dlouhé časy horší i lepší, až jej kolem roku 2020 získal jakýsi investor, který začal bourat a avizoval zde v roce 2022 otevřít zbusu nový apartmánový dům.
Rok 2022 sice dodržen nebyl, nicméně ještě loni se kolem Hašlerky pracovalo. Ale rok se sešel s rokem a skutek utek. Zbourána je zhruba polovina, vše je zakonzervováno a avízo o apartmánových bytech z reklamní tabule zmizelo...
A po velkém snu zbylo na hřebeni Maliníku jen betonové torzo...
Dej tomu pár let zarůstání maliním a bude to na pěknej postapo výlet :-)
Druhá Labská bouda, ale v Jizerkách. Ta Labská alespoň dlouho úspěšně fungovala.
Aby to pak k něčemu bylo... Zrovna nedávno se psalo o nějaké bývalé vyhlášené chatě (samozřejmě už nevím kde, a ani její jméno), kde z toho nedávno udělali hotel a na vstupní dveře vylepili něco jako "zákaz vstupu turistům"... Takže to teď funguje už jen pro ubytované, "kolemjdoucí" mají už smůlu :-/ Už to vidím, když to nebudeš dopředu vědět, vydrápeš se někam nahoru s vidinou odpočinku, hlavně teda občerstvení, a turisto, trhni si nohou! :-(
Nic nového, něco podobného máme nedaleko taky už nejméně 10 let
https://mapy.cz/s/rafejelaza
https://mapy.cz/s/jojanapozo
Když sport zabíjí
https://www.idnes.cz/sport/cyklistika/tom...
A protože nejsem blázen, na "vrcholový sport" alias produkce gladiátorů zvysoka kašlu. Místo toho si radši vyjedu třeba do Kerska ke stánku na večeři a pivko. Třebas na kole Apollo z roku 1941. To ES-KA patřila do Říše a vyráběla pro Wehrmacht.. přesto si stále našla čas i na civilní produkci a zásobovala i Protektorát (prospekty ES-KY pro Čechy byly vždy psány česky, včetně počeštělých jmen zakladatelů...). ES-KA Apollo je "cestovní stroj lehké stavby oblíbený zejména mezi mládeží" píše dobový prospekt a dodává, že si lze vybrat řidítka normální, nebo sportovní.
Můj stroj je prakticky v původním stavu včetně řetězu a středové složení a krk jsem zatím ani nerozebíral, nebylo potřeba. Stačilo vpravit směs oleje a vazelíny... Kola a blatníky jsem tedy vyměnil, původní majitel je opatřil abnormálníma vrstvama laků a barev a čekají, až se do nich pustím (nejsou zkřivené a kola jsou dokonce stále vycentrovaná). On tedy přepatlal i rám, tam ale nějak s citem.
Mám tohle kolo rád. Umožňuje mi dlouhodobě udržet cestovní rychlost 25km/h a pokud má dostatek oleje v naprosté tichosti.
Vzhledem k původnímu stavu na něm jezdím svátečněji (aby mi dlouho vydrželo) a dlouhé štreky s návratem za tmy (proto jsou osazena moderní částečně maskovaná světla).
Tvá kola jsou krásná, a jezdíš na nich dost rychle. Nemohl jsem Ti tenkrát stačit :-). Jen, třeba na tomto, na mne nepůsobí ta přední brzda moc dobře. Vím, "musí" tam být, ale výrobci ji už asi sto let nepoužívají, a nebude to jen pro zbytečné opotřebování pláště. Přeju Ti ještě hodně bezpečně ujetých kilometrů.
Tohle je plášťová bovdenová brzda, tehdy děsná frajeřina, standardní byla páková plášťová brzda. Tahle novinka má tu výhodu, že je dražší a brzdí ještě blbějš než pákovka. Zase dobře sundavá nabalemej bordel na plášť :)
Nasazený exemplář je "nový" ze skladových zásob (byla ještě v papíru) místo totálně zrezlého šrotu co na kole byl.
Moje žena vyrostla s tím, že přední brzda se nepoužívá, že když s ní člověk brzdí, tak přelítne přes řidítka. Takže pak je jedno co je to za brzdu.
no, plášťových brzd (ať už pákové, či bovdenové) by mohla používat po libosti... na kolech jimi vybavenými jezdím hodně, nicméně, zatím jsem nepřišel na jejich účel.... Zatím jsem zjistil jen to, že stroj při jejich využití viditelně nezrychluje (pokud jezdec nešlape, a neb se nejede z kopce). A pak také jsou vhodné k odstraňování bordelu nalepeného na plášť bez zastavení za jízdy :)
I za cenu mínusů, zůstanu "zapšklým" sucharem. Každý, kdo na kole trochu víc jezdil, ví, že při potřebě rychle zastavit, je přední brzda účinnější. Je na Tobě, abys ji naučil přední brzdu bezpečně používat :-).
Velice souhlasím.
Rekolo má přední V brzdu a zadní torpédo. Torpédo jsem měl pouze na svém úplně prvním kole někdy ve 3 třídě. Nepoužívám ho, nemám na něj nacvičený reflex. Naopak už mne jeho existence na Rekole jednou dostala na zem. Před skokem na obrubník si totiž podvědomně rovnám nohy a ono mi to přibrzdilo v nejméně vhodném okamžiku. Na Rekole brzdím výhradně přední brzdou a jde to.
Mínus samozřejmě nedávám, ale Petra bych se zastala - rozhodně to není na něm. My holky, jako já a paní petrpová, co už jsme plnoletý víc než třikrát si za to, co děláme "blbje", odpovídáme samy. :-)
Navíc už jsem ji naučil tou přední brzdit. Ale stejně mi nevěří, že jsem schopen si přibržďovat jen přední aniž bych se katapultoval. :)
Na kole jezdím už skoro 30 let, ale kajícně musím přiznat, že si vůbec u těch páček na řidítkách nepamatuji, která brzda je zadní a která přední. Nějak jsem nikdy nepovažovala za nutné si to pamatovat. Když to potřebuji vědět, tak to testnu.
Preventivně tak přibržďuji oběma brzdama současně :o)))
> Preventivně tak přibržďuji oběma brzdama současně :o)))
Ale tak se to má správně dělat! Myslím si, že to doporučuje i Kniha knih (domněnka pouhá).
Akorát tedy v zatáčce povoluji levou páčku...
Nepovolil-li bych, povoliti by mohlo něco jiného.
Kterej debil dal Drakovi mínus a za co? Nepočítám, že se ten sráč přihlásí se zdůvodněním....
dorovnávám +
Třeba za ten nesmysl, že popsaný typ brzdy se 100 let nepoužívá, já to měl přesně tohle, tedy gumový špalek tlačící shora na plášť + torpédo na svém prvním kole tak před 40 lety.
Ukrajiny to měly ve standardní výbavě ;-)
Ukrajina byla pomsta za všechno od stvoření světa :)
V 70tých letech to ale bylo, které vydrželo všechno. Daly se na něm sjet i schody :o)))
Já Ukrajinu měl, děda si jí koupil a pak na ní nejezdil. Byla to kopie anglického kola včetně palcových závitů ovšem ze šíleného bláta. Rám jsem zdeformoval jen tím, že jsem se postavil při šlapání do kopce do pedálů a zabral jsem.....
Měla jsem rovněž ukrajinu, takže vím své.
V 70tkách to bylo jediné dostupné kolo. Tehdy stálo necelých 600 Kč.
Souhlasím, že Ukrajina byla opravdu levná. Ale také těžká váha.
Eska Junior bez přehazovačky byla asi za 800,- Kčs.
Taky proto vznikla tahle říkanka:
Chceš-li poznat velkou dřinu,
kup si kolo Ukrajinu.:-)
Nějak se tu diskuse zvrtla k Ukrajině, ale to moje první kolo s diskutovaným typem brzdy byl Spurt a bylo nové. Nicméně dají se na netu vyhledat i fota exemplářů s čelisťovou ráfkovou brzdou
Na netu se dají vyhledat i objektivní fotografie. Viz můj příspěvek níže. Nemohu za to, že Ti koupili plečku, navíc s ohnutou přední vidlicí :-(.
Co to meleš? Ano vyskytovaly se dvě varianty, se špalkovou a čelisťovou brzdou. A tohle kolo je socialistický výrobek, sedmdesátá a osmdesátá léta, to že se tahle brzda nedává na nová kola sto let je prostě blbost.
Nevím jak Ukrajina, ale "Turist"
což byl CCCP "Favorit" (1x4 převody) měl atypické závity- čistě metrické. Pedály měly závit M14x1,25
který skoro odpovídá 9/16
Klínky byly o nějakou desetinu tlustší než Favo, takže nešly do našich klik, (nebo opačně, naše nešly do těchto?) a misky středu měly taky atyp závit. Sedlovka byla taky jiného průměru, myslím menší.
Pokud jsem jeli na delší výlet s kamarádem co měl tuto chuťovku, znamenalo to vézt hromadu dílů navíc...
Jo, atypické závity ... měl jsem kdysi na kole nábu ČZ s průmyslovými ložisky a do vidlice se to připevňovalo šestihrannými maticemi. Samozřejmě jsem se rozhodl nahradit matice motýlky, abych s sebou nemusel vozit klíč. Motýlek šel nasadit, ale šroubovat šel ztuha a sotva po dvou otáčkách řekl dost. A potom jsem zjistil, že M10x1 na ose a 3/8 Whitworth v motýlku vypadají hodně podobně, ale stejné nejsou, hlavně rozdílné stoupání bylo krapet na závadu ...
Buď rád za standardní počet hran na maticích.. Stadion se za 1.republiky rozhodl býti originálem a zavedl matice s OSMI hranama. Když jsem se s tím setkal poprvé, myslel jsem, že jsem utrpěl mrtvici, když neumím ani nasadit očko klíč.
No, já to o nepoužívání chápu.. na kolech nějaké technické úrovně zcela dokonale. Páč to je fakt spíše okrasný prvek... stejně jako brzdy ráfkové falcové s korkovými špalky... to funguje také za zcela specifických podmínek, ke kterým dojít v reálu nemůže.
Torpedo musí ubrzdit vše, je v tom samo :) Jediné, co trochu fungovalo, byla bubnová brzda. Tam je ovšem zase problém s výpletem.. potřebná dýlka se nedělá a musí se krátit a válcovat závit (+ problém s obložením...)
Tak ten "nesmysl" byl důvodem pro zadání do wikipedie. Dáš-li tam "Tour de France", z fotografií a textu zjistíš i vývoj brzd. V roce 1903 je na kole ještě třecí špalík. Čelisťovou brzdu tam má Eugène Christophe už v roce 1912. Pokud bys nechtěl hledat souvislost v textu, koukni na další foto z roku 1919 nazvané :"Henri Pélissier v roce 1919". Nevěřím, že pět let poté, by měl ve Francii jediný skutečný cyklista na svém kole brzdu, která by dřela špalíkem o plášť. A stejně tak i výrobce. Ve Francii, zemi kolu zaslíbené, by talové kolo těžko prodával.
Nemusím na VIKI a vím jistě, že třecí gumová brzda na plášť předního kola byla naprosto běžná ještě na cestovních kolech v 50. letech a na městských a dětských ještě v 60 letech.
U sportovních to bylo samozřejmě jinak.
Pokud se odvolávám na Tour de France, mám pochopitelně na mysli kola sportovní, ne "Něco", na čem jezdí babičky do krámu, a dědové na pivko kousek do hospody. Nevím, kolik je Tobě, (že si tak dobře pamatuješ padesátá léta), nebo xtondovi let, nevěděl jsem, že se jedná o dětské kolo. Ale tím spíš bych tam viděl raději čelisťovou brzdu. I když vím, (z vlastní zkušenosti), jak těžké bylo v "socíku" v některých obdobích sehnat slušné kolo.
Také jsem psal, že u sportovních to je jinak.
Já jen, že tenhle typ brzd se používal hodně bežně i na velkých kolech používal ne až tak dávno a jsou lidé co si to pamatují jako běžně užívanou brzdu.
Tak a mobilisti mají utrum https://www.novinky.cz/clanek/krimi-cyklista-v... ještě to zavést v hospodě.
Aniž bych se ho chtěl jakkoliv zastávat, zrakví většinou jen sebe. Těch řidičů, co mají telefony v ruce, těch jsem taky už pár viděl. U jedné telefonující řidičky jsem i skončil na kapotě.
Ale to je pořád dobrý proti řidiči autobusu, co psal cosi do mobilu. Naštěstí mě to nechává klidným, víc jsem se bál jako cyklista než jsem se naučil jezdit do práce lesem, ta rána mezi spěchajícími auty, to byly nervy.
Dvoustupňový převod pro řemenem hnaná kola. Jako vypadá to démonicky, o tom žádná. Jen si nejsem jistý, jestli to není poměrně komplikovaný způsob jak dosáhnout poměrně mála. Rozsah limitovaný, mechanika komplexní...
https://www.youtube.com/watch?v=DJYVkVfrl2Y
Někdo musí prošlapávat slepé uličky aby ostatním sdělil, tudy ne přátelé, tudy to nepůjde :-)
Klánovický les. Jeho úděsný stav a depresivní vzhled. Na to, že to má být v podstatě rekreační les pro vysoké tisíce lidí, tak hroznější les jsem snad ani ještě neviděl.
Vůbec se nedivím, že se tam tolik vraždí, tak depresivní a děsivý les k vraždám snad přímo vybízí :-)
V detektivkách jsem o něm četl, ale netuším jaký je reálný stav, jenže o Klánovickém se v detektivkách nepíše, jen je celkem často zmiňován v reálných zprávách.
Zase nepřeháněj - nejvíce jsou medializované vraždy z loňského prosince a pak vražda hledače pokladů, co málem objevil "poklad" jistého zlodějíčka. Ten ho preventivně zabil dřív, než stihnul poklad najít.
Je fakt, že to není tak hrozný, tři mrtvý v posledních pár letech, skrýš vrahů a lupičů, jinak klídek a pohoda :-)
Neříkej, že se ten zarostlý a zpustlý les co není ani hospodářský ani k rekreaci líbí. Pár pěkných míst tam být může, ale jako celek děs a hrůza.
Ne každý preferuje a proto ne každý místo musí být vyluxované podle posledních trendů a magazínů.
Ty "lesy" kde mezi stromy vidíš na kilometry daleko mi přijodu dost divný...
Není potřeba vidět daleko, ale abys bez pořádné mačety nemohl udělat pět kroků z cesty do lesa je opačný extrém a pro odpočinek ne úplně vhodný.
Jinak mě je celkem jedno jak to tamní majitelé a hospodáři vedou. Já už tam nejspíš nikdy nepojedu. Tohle byl jen ale néjen můj dojem z toho lesa. Docela mi je líto, že si lidé a děti nemůžou toho lesa dostatečně užít jak by mohli když by nebyl zak zarostlý náletem, roštím, divokým ostružiním a dalším neprůchodným čurbesem.
V klidu, jsou třeba tací, co si právě užívají tu džungli. Máš to neskutečné štěstí, že tě tam nikdo nenutí a už tam po zbytek života nemusíš páchnout :-)
Pravda, tenhle les vážně k opakované návštěvě neláká.
Ale když jsem viděl jak tam rodinky s dětmi otráveně courali jen po těch hlavních cestách a ani psi neměli nejmenší snahu uhnout z cesty a žádná možnost se vyblbnout po lese, tak fakt nic moc k co by lákalo. A ty zarůstající boční pěšiny k procházce určitě nepřitáhnou.
ale abys bez pořádné mačety nemohl udělat pět kroků z cesty do lesa
Ve Francii je takový les běžný, jedeš x-kilometrů lesem a máš problém najít místo na čůrání, vysokýles s neprostupným podrostem.
Na motorce jsem letos na zpátéční cestě ze Španělska projížděl jakousi rezervací z Carcassone směrem na Massiv Central, na konci června.
Hotová džungle, šero, vlhko, mokrá silnice, navíc mi byla zima, v zásobě už jsem měl jen oblečení do deště, až sem se tam trochu bál, že to nikdy neskončí :-)
No jo, je to děsivý vidět takovýhle lesy. Třeba tam je takový stav lesů letitý zvyk, i když o tom silně pochybuju, ale u nás nic n takového zpravidla nebývalo. Je to hrozná vizitka vlastníka a správce lesa.
U nás máme les světlý, čistý, až tak, že schnou na stojato 30 let staré borovice :-/ ty fracouzské listnaté lesy, nebo lesy "po fracouzsku", musí mnohem líp držet mikroklima, hned tak nevyschnou, takové jsou i v Německu, např. na předměstí Norimberku.
Tak ono jsou to rozměrově hodně velké země, kde v některých místech moc osídlení není a těch pár lidí se "rekreuje" na poli u chalupy. Tam padesát-sto kilometrů není žádná míra a z města ještě víc, kdo by se tam jezdil procházet? To není Česko, který přejedeš na kole za den všemi směry a do každého lesa se z nějakého většího města dostaneš řádově v minutách, maximálně do hodiny.
Prosím tě, kudy si to Klánovičák křižoval, že v tobě zanechal takovou nepříjemnou stopu?!?
Hele, v Praze máme výběr různých (leso)parků. Když chci vyluxované pěšinky a fůru rodinek s dětmi, cyklisty a bruslaře, pak můžu jít např. do Stromovky. Té se ale raději obloukem vyhývám právě kvůli té lidské nahuštěnosti.
Klánovičák je prostě les na okraji Prahy. Obdobná je třeba Šárka nebo Točná. Opravdu mi nevadí, že je tam místy houští a zarostlo. Naopak - jak jsem psala výše, je tam spousta zajímavých zákoutí. A svoji rozlohou je tenhle les na okraji Prahy bezkonkurenční.
Ideální je pro ježdění s dětmi - můžeš jezdit po různých cestách a pěšinách a poměrně snadno najedeš pěkných pár kilometrů.
Klánovičák používám docela často - je to taková výpadovka z Čerňáku do východního PříPraží.
A opravdu se mi ten les líbí.
Pravda, při první jízdě po řádění prosincového vraha mi bylo trošku divně po těle. ale říkám si, že další takový magor se snad ještě nenarodil...
Ostatně za úrazem nemusíš jezdit do Klánovičáku - z tohoto pohledu je centrum Prahy daleko nebezpečnější.
Já ten les hodnotím jako rekreační les pro procházky, projížďky a vyblbnutí lidí a dětí v lese a to je fakt bída a hrůza v porovnání s podobnými jinými rekreačními lesy.
Samozřejmě kdo se bude chtít na horáku prodírat roštím, zarůstajícími pěšinami a přes nálety a houštiny roští nevidět na pět metrů do boku tak určitě dobrý.
Stromovka a podobné parky už je zase něco jiného, to se nedá srovnávat s lesem.
Když jsem ten les viděl, tak mě ani moc nepřekvapilo jak málo tam bylo lidí a dětí v neděli v tak krásném počasí, taky by mě to tam nelákalo jít na procházku s dětmi i kdybych bydlel někde za rohem.
To hodnotíš blbě. Téměř celá pražská část lesa je chráněna jako přírodní park Klánovice-Čihadla, části z lesa jsou chráněny jako přírodní rezervace Klánovický les a přírodní památka Prameniště Blatovského potoka a evropsky významná lokalita Natura 2000 Blatov a Xaverovský háj.
Ve vymezených částech je povolen pohyb POUZE po cestách....
Také jsem nepsal o vyznačeném území rezervace, ale o těch ostatních částech, ta jsou v neutesenem stavu.
No a do těch volných, které hodnotíš, se nedostaneš, protože to jsou jen okraje u státovky na Kolín a pak v okolí Horoušánek - Jiren a když to tam neznáš, nevíš, kterýma pěšinkama lesem. nebo přes pole tam jít......
To co je mezi Blatovem a Klánovicema je chráněno celé.
To co je na Újezské straně mezi tratí a státovkou je až na malý kousek u Úval mezi státovkou a Úvalama chráněno celé.
To , co je na Klánovické straně za tratí je témě celé chráněno jako Čihadla, nebo Natura...
Je tam dost chráněných míst, ale také ne všechno a co není by mohlo být v lepším stavu.
Fotky jsem si nedělal, nějak mě nenapadlo, že by to bylo potřeba. Prostě jsem se na to díval jinýma očima, než vy, místní, co jste si na to zvykli.
Jen tak namátkou, záběry z kamery z loňska z místa co nejsou chráněná, to fakt není udržovaný les, ale džungle
https://mapy.cz/s/hacahorago
https://mapy.cz/s/febaravabo
A už dost o tom lese, prostě viděl jsem, porovnal s jinými a zhodnotil, nic jiného.
Ale třeba takové Nové Dvory https://mapy.cz/s/cevocuzale
Na mapě to tak nevypadá, ale je to velmi vyhledávané místo. Je tam hřiště, rybníky, hájenka, obora s vysokou zvěří.
Tam ale na kole jezdím dost nerada, protože je tam vždycky hodně lidí. Na rozdíl od těch "zarostlých" pustin, kde člověk může jezdit volně, jak se mu zlíbí a nemusí se bát, že mu někdo skočí pod kolo.
Není to park, ani lesopark, (to je jen malá část v držení městské části), ale normální hospodářský les... jo a rostou tam houby, kdyby to byl lesopark, nerostlo by tam nic :)
Klánovičák ale není klasický rekreační les. Je to prostě les a jak píše Michálek - je tam několik chráněných území a "zmizelých" osad (lze po nich ještě najít stopy).
Musím říct, že jsem se nikdy nesetkala s nikým, na koho by Klánovičák působil tak jako na tebe.
Není, ale snadno by být mohl mimo chráněná území. Prostě jste si tam na to za ty roky zvykli a tak mnoho lidí ani nenapadne, že by tam mohl být dobře vypadající příměstský les vhodný širší rekreaci když je uprostřed statisícové zástavby.
Šmarjá panno, jen to ne. Proč všechno kultivovat!!!
Ony ty upravené parky mají pak pro cyklisty jednu velkou nevýhodu - máš vyhrazené cesty, kudy můžeš jet. Třeba taková obora Hvězda - tam se dřív mohlo volně. Ale zrekonstruovali cesty a cyklisti mají utrum. Teď můžeš jen po pěšině kolem zdi, k letohrádku na kole ofiko nemůžeš. Nebo snad jen jednou cestou.
Kdyby se Klánovičák upravil, dopadlo by to stejně.
Teď je tam úžasná volnost - můžeš si jet kam chceš a projíždět si lesem jak chceš. Ano, je tam sice tažená cyklo, ale na žádné z cest nemáš zákaz kol.
A to je naprosto super.
to sis dovolil dost, něco kritizovat pražanům )-:
No jo, dovolil jsem si napsat malý postřeh z jedné jízdy.
Taky se za to od rána kaju a prosím za odpuštění, slibuju, že příště zkusím nejdřív jen naznačit :-))
Mě spíš od tebe takový názor překvapil. A hodně.
Fakt bych to nečekala, že zrovna ty Klánovičák tak znectíš :o)))
Jo, člověk se stále učí :o)))
To není znectění, jen prostě zaujalo co jsem viděl. Už jsem to vysvětloval, podíval jsem se na mapu, vyhodnotil prostor jako příměstský les s plno trasami a stezkami porovnal to jinými příměstskými lesy co znám a viděl jsem něco jiné co na mě působilo docela smutně poněkud nevlídně a nijak by mě to tam nelákalo k procházce po lese.
No my jsme v Praze asi skromější v požadavcích na příměstský les. Jsme rádi alespoň za ten Klánovický. Také když nám ho hoši z ODS v čele s panem Vondrou chtěli vykácet a přeměnit na golfové hřiště, tak jsme za něj hodně bojovali. Doufejme, že ten boj už je za námi a není to jen odložené.
ono tam golfové hřiště bylo už za první republiky a krásné, jen ale poloviční (9 jamek). Kdyby chtěli obnovit to, nikdo by neprotestoval, je to takový pruh u tratě, částečně hnusný kopřivatý... když ale oni se nechali posednout megalomanií a chtěli 18 jamek a zhuntovat les až k Placině a novým dvorům... už z toho nebude nic, je tam Natura.
A mezitím v okolí vznikla jiná golfová hříště, tak je zájem golfistů saturován jinde a tady by se to ani neuživilo.
Tam to má tradici... schovával se tam zemský škůdce Jan Kopidlantský, Loupežná banda Petrovských a na jeho území je snad 10 vesnic a osad vypálených do základu Švédy. Jo a kdyý ho znáš pořádně a ne jen z těch 2 cest v něm, tak je krásnej :) Je tam i luxusní močál :) Jinak na starých mapách se jmenuje WiderHolz , Vídrholec, DivýhWozd :)
No vidíš, a mě zase Klánovičák přijde naprosto úžasný. A to právě tím, že je v podstatě ponechám bez kosmetických úprav.
Najdeš tam krásná zákoutí. Jsou tam pohodové cesty, ale najdeš tam i kořeny a bahýnko.
A když potřebuješ rychlou cestu z Úval do Klánovic, není nic lepšího.
A ani si nemyslím, že by se v něm vraždilo více než kde jinde. Jen se to víc medializuje.
Ne, ne, na Klánovičák prosím nesahat. Ponechat ho tak jak je, a to i s jeho, byť občas pohnutou, minulostí.
Zhruba jako jinde, větší rozdíly v tom asi nebudou.
Něčím tě ty hrůzy zaujaly? :-)
jen že se z toho někdo pokoušel vytáhnout duši, než mu došlo že rychloupínák tam není a bez vyndání kola jí ven nedostane.
No jo, teprv teď jsem si toho všiml, že je na půl venku. Že by někdo chtěl krást duši a ještě takhle blbě? Takové dřiny opravdu pro pár korun, kdež jich je všude tolik a celkem snad dosažitelných. To by musel být hrozný zoufalec.
Lidská troska jakou jsem už dlouho neviděl, o to víc mě překvapilo kde.
Byl jsem se projet po okolních lesích. Krátce před polednem jsem jel po jedné z nejfrekventovanějších cyklo - turistických tras hradeckými lesy od Cikána na Kolibu a asi v půlce trasy z dálky vidím uprostřed stezky ležet kolo a vedle na zemi nějakou figuru. O nějakou nehodu tam jít nemohlo a jak jsem se blížil, tak vidím kolem dotyčného dost divně a hodně teple oblečeného a kolem nějaké tašky a hromádky věcí. Vůbec mě nevnímal, jen se věnoval své kuchyni a přehraboval se v těch krabičkách se stříkačkami, jehlami, balíčky, sáčky a kdo ví čím. Lehce jsem zpomalil a dívám se co dělá, teprve když jsem byl těsně vedle něho tak mě zaregistroval a otočil hlavu ke mně. Byl to mladej kluk, tak 20, nejvýš 25 let. Větší trosku a takhle zblízka jsem už hodně dlouho neviděl. Vůbec nijak nereagoval, že jedu na půl metru od něho.
Hodně mě překvapilo kde jsem toho hadráka viděl. Nenapadá mě odkud a kam mohl směřovat, ale v lesích jsem zatím nikdy podobné existence neviděl a ještě na tak prázdném místě kde široko daleko není žádný altán ani nic podobného.
Třináctikolečko od Sramu, netušil jsem, že pokrok už až tak pokročil.
jakna tom vypadá výplet? Ty dráty na straně kazety už musí být úplně svisle, ne?
Netuším, poslal mi to synek. Snad nejde o vtip. :-)
To ne, rozhodně to existuje (ale láce to rozhodně není), spíš tak marně přemýšlím, kolikrát můžeš na jedné straně ukrást šířku řetězu, než se na ten náboj prostě nevejdeš a začneš co, posouvat pneumatiku do strany?
S rostoucím offsetem jde do háje i tuhost výpletu.
Můžeš samozřejmě zužovat řetěz, ale to má taky svoje nevýhody (ne uplně malé, pokud se ptáš mě).
Klasická přehazovačka tady podle mě šlape po stropě svých možností už nějakou dobu, takjsem trochu zvědavý...
Není důvod, kazeta 8 až 12 můžou mít stejnou šířku, proč by nemohla být stejné šíře i 13 pastorková kazeta., je to jen o síle a kvalitě materiálu a samozřejmě především o penězích.
Tak Sram se jenom přidal, 13sp sada od Rotoru s hydraulickým řazením je tu asi pět let
https://www.bikeradar.com/reviews/components...
Campagnolo Ekar asi čtyři
https://mtbs.cz/clanek/campagnolo-ekar-1x13...
Dnes usazovali jeřábem nový železniční most přes řeku Bobravu. Na obrovském jeřábu byl most vyvážen protizávažím...
Z místa kompletace přesunuli most otáčením jeřábu.
Spočítané to měli dobře a bylo krásné sledovat, jak se ten kolos pomalinku ukládá na své místo. Při pozorování pohybu břemene jsem přemýšlela, že se u takovéhoto transportu musí počítat se setvačností i větrem a i při malém rozhoupání je obtížné to kyvadlo jen tak zastavit.
A nakonec to všechno položili na dvě prkýnka!!! :-D
To mě nepřestává fascinovat co to dřevo unese. Taková váha a i někde na kamionu se to podloží trámkem.
Taková břemena fakt nejsou psina. Kdysi v Brtníkách se překulil jeřáb vezoucí most na místo usazení a dopadlo to tak, že jeřáb nakonec museli rozřezat na místě.
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region...
Večer jsem se byla podívat, a oni to až na tu patku nepoložili. Je to centimetr nad ní a vedle patky to teď stojí na takové podpěře. Podle mě s patkou budou ještě něco dělat, než to na ni definitivně spustí. Asi už na to nepotřebují jeřáb a vystačí s nějakýma heverama? Nevím, ale teď to pořád ještě na patce (ani na prkýnkách) neleží. Nejspíš to tam mají podložené dřevem kvůli za měření? Podle mě tam mají být ještě nějaké válečky, po kterých to při dilataci jezdí? Mám to při cestě, tak to budu sledovat.
Libí se mi jak každá výměna železničního mostu je trochu jinou technikou. Je to fakt zajímavé, až mám někdy pocit, že si někdo to chce vyzkoušet, jak by to ještě šlo jinak.
A když si představím, jak se ty mosty dělaly původně, že se přivezly ty díly a pak se to skládalo a nýtovalo na místě, to taky musela být věc. Nikdy jsem nevěřil vyprávěním mého otce jak si ty žhavé nýty házeli od výhně k místu použití. Až pak jsem jednou narazil na britské výukový film jak se staví loď a tam to bylo. Dnešního bezpečáka by nutně musela klepnout pepka.
Starý most byl nýtovaný a dovezli ho koncem osmdesátých let odněkud už celý. Byl jen pro jednu kolej, teď s eto u nás zdvojkolejňuje a musel pryč. Pamatuju si, když ho tam dávali, předtím tam byla jen taková lávka se zábradlím, něco, jak na druhé fotce. Minulý týden jsem se bavila s pánem, co tam asi velí, a říkal mi i ve kterém roce most nýtovali. Samozřejmě si to nepamatuju, jen, že to bylo ve druhé polovině 19. století (osmnáctset něco). Teď už ho rozřezali na kusy, takže to byla jeho poslední štace. Potok/řeka je furt stejnej a mosty rostou :-)
... co to dřevo unese ...
Je-li zatížené statické, neopotřebovává se.
Když se na 706 měnil z nějakého důvodu záklon rejdového čepu, vložil se mez nápravnici a listové pero dřevěný klín (klidně smrkové dřevo), který se nepoškodil
(a že ta náprava dostávala rány ...)
Rozřezání a odvození po kouskách bylo nejspíš o dost levnější než to v celku dostat zpátky, než že by to nešlo.
Viděl jsem nějaké fotky a záběry jak kdysi dávno jen pomocí trámů a hupcuků dostaly zpátky na koleje těžkou parní lokomotivu co jim spadla hluboko pod násep.
Když před pár roky dělali nový železniční most ve Vilémově u Šluknova, připravili si pracoviště tak, že na jenom prostoru postupně dovezli nová mostní pole a o kus dál si vybudovali prostor pro místo uložení a rozřezání starých dílů. Ale když odváželi první ze starých částí, ukázalo se, že pod silničním mostkem, který obě pracoviště odděloval se konstrukce vejde jen sama o sobě, ale zapomnělo se, že na tom podvozku bude vyšší. Takže museli ty díly složitě překládat, obejít se jen s jedním manipulačním prostorem.
Tvl, jak z obyčejného buranství udělat celospolečenský problém, hlavně tedy s přesahem do genderové problematiky :-/
https://medium.seznam.cz/clanek/jaroslav-kral...
Tenhle autor toho napsal už opravdu hodně... A snad vždy to byla témata, kdy v nich chlap VŽDY vycházel jako ten nejšpatnější tvor na světě. By mně fakt zajímalo jestli to tak ten člověk opravdu cítí, nebo jen provokuje...
Je to krapet provokativní článek, ale to je nejspíš účel těch článků, jenže ve své podstatě je pravdivý. Taky jsem se už několikrát s podobným zhovadilým chováním potkal a párkrát mě napadlo je kopnout rovnou mezi aby se i napříště srovnali.
Že jsou lidi často bezohlední, o tom není pochyb, ale nepodmiňoval bych to pohlavím. Zvlášť některé rozměrnější dámy se zvládnou usadit tak, že o využití sousedního místa, nebude nikdo ani uvažovat.
Roznožování v sukni asi časté nebude, ale v legínách nebo teplákách, zvlášť u jedinců, které si z blízka prohlížet nechceš...
Chovat se jako blb rozhodně pohlavím podmíněno není, ale styl sezení asi ano.
Sednout si jako ženská s kolenama přes sebe sice dokážu, ale musím tak nohy silou držet a o pohodlí nemůže být řeči.
Roznožit kolena asi na šíři ramen je pro mě naprosto přirozené bez ohledu zda vlak, tramvaj nebo domácí gauč.
Možná by stálo za to přestat za vším hledat snahu o utlačování...
Bylo setkání prezidentů, kde Macron (a další) seděli s koleny daleko od sebe.
Pouze Zeman (sic!) měl nohu kotníkem opřenu o koleno druhé nohy.
Za to byl (jako jediný z prezidentů) pochválen, že sedí podle bontonu.
Kotníkem o koleno druhé nohy? Snažím se to taky zkusit, ale něco tak příšerně nepohodlného a po chvíli i bolestivého jsem už dlouho nenacvičoval. Takhle snad ani nikdo normální nemůže sedět :-)
Zeman běžně seděl s nohou přes nohu.
Kotník na koleni druhé nohy není taky špatný, leč do MHD by to použil asi fakt jen bezohledný blb...
Budeš-li sedět na jednosicu, popř. nebude-li obsazeno vedlejší sedadlo - proč ne.
Protože tvoje uťapkaná podrážka je ve výši kolen a šmudlá okoloseprodírajícím sukně či kalhoty.
To je právě o té ohleduplnosti, jejíž čára není striktně dána zákonem a tak se o lidech ledacos dozvíš z toho, jak daleko a ze které strany se od ní drží...
Mluvím o poloprázdném voze, ty kontruješ návalem
Kde jsem psal cokoliv o návalu?
Ono v tom voze (ani prázdném) není zas tolik místa, zejména když se různě kymácí dopravou...
... šmudlá okoloseprodírajícím ...
V těch dnešních pidi uličkách, alespoň tedy v pražské MHD, se dost často prodíráš, i když tam žádný nával není ;-) Prostě tam je málo prostoru...
Že je to zhovadilé a hulvátské, pokud tedy ke mně někdo sedá a já ty nohy přesto nedám k sobě, nerozporuju. Naroubovat ale do toho článku dneska všechny ty velice oblíbené genderové sračky, vlastně něco o sexuálním útoku na ženy, o projevování svojí nadřazenosti nad nimi??? To mi přijde taky dost ujeté a ten dotyčný by se měl jít léčit :-/
Navíc úplně ignoruje fakt, že v některých autobusech nebo letadle (není-li místo u nouzovýho východu) třeba já ani jinou možnost nemám, sedadlo přede mnou je příliš blízko. Takže buď jedno koleno opřu vlevo a druhé vpravo nebo obě vytočená na jednu stranu, ale to začne během chvilky protestovat páteř... takové problémy samozřejmě trpaslíci nepochopí...
Jo, občas se v metru na dvojsedačce napasuju k oknu, a když naproti mně sedne další stejně velký nebo ještě větší člověk, tak už jeden z nás musí ty nohy roztáhnout, abysme se tam oba nějak srovnali ;-) Takže buď jsem za vyvrhele já, protože ty nohy fakt nemám jak víc sklapnout k sobě, nebo naopak ten naproti, protože svou vnější nohou zase různě překáží tomu, kdo by si chtěl sednou vedle mne na tu krajní sedačku :-)
Je to ujetý, ale tak to v posledních letech je, mnoho lidí to chce slyšet a číst, asi jim to dělá dobře, tak se to píše a nejspíš i dobře prodává, tak proč by autor nevyhověl a dobře si vydělal.
Jestli takovéhle magořiny chtějí lidé opravdu číst fakt nevím... Spíš mi přijde, že je to napsané "na zakázku" nějakých pošahaných feministek, aktivistů a dalších jim podobných :-/
Ty sis to přečetl a kvůli tobě následně spousta dalších lidí, takže cíl splněn... ;-)
No jestli nemáš blokovač, tak se ti otevřením stránky zobrazila reklama, článek vydělal peníze, autor může dostat zaplaceno a primární cíl byl splněn.
Jestli může být sekundárním cílem připravit populaci na příchod matriachátu, si netroufám hádat.
Každopádně věcí, které si může dovolit žena, ale u muže už by to bylo nepřijatelné, postupně přibývá. Co naděláš "rovnoprávnost"... ;-)
Adblock mám zapnutý úplně všude ;-) Deaktivuju ho jenom na stránkách, kterým se to moc nelíbí a dělají blbosti nebo rovnou nefungují...
Taky mi přijde, že se tady "někdo" snaží všechno špatné svést na chlapy, jejich vrozené fyzické předpoklady pokládat za něco, čeho by se měli co nejdříve zbavit, protože se v jejich přítomnosti některé "osoby ?ženského? pohlaví" cítí nekomfortně :-/ Pro ně by asi bylo ideální, kdyby jsme všichni byli jedno jediné, standardizované bezpohlavní "TO" :-(
Spíš bych řekl, že všichni lidi spolu tak nějak přestávají komunikovat, a pokud se o to vůbec někdy pokusí, tak jim to ale vůbec nejde, spíš akorát vyvolají konflikt... Pamatuju ještě nedávnou dobu, kdy jsem si chtěl k někomu v buse/vlaku/metru přisednout a nejdřív jsem se slušně zeptal "máte vedle sebe volno? "mohu si přisednout?" Dneska na sebe akorát mlčíme, bez ptaní plácneme svým zadkem vedle někoho dalšího a jako důkaz svého výhradního "práva" do toho druhého ještě rádoby nechtěně šťouchneme, protože nám připadá, že už zabírá moc místa...
Nevím jestli je tohle ta správná cesta do budoucnosti...
A pak k tomu ta vyvzdorovaná, a většinové společnosti vysloveně na sílu vecpaná, různá nařízení, kvóty a další kraviny "proti přírodě", někdy i zdravému rozumu... Pak se ale nesmíme divit, že v mnoha lidech narůstá nasranost :-/
Jojo, komunikace se mění.
Kdysi dávno se prý lidé seznamovali třeba ve vlaku. Dneska ve vlaku / MHD prakticky všichni tupě zírají do mobilů, žijí ve virtuálním světě a ten reálný v lepším případě ignorují...
V tom horším hledají jakoukoliv záminku, aby si ve virtuálním světě měli na co postěžovat... :-)
Kam ten svět spěje? :-(
Například v londýnském metru... vás tedy mohou provázet plakáty, které nepatřičně dlouhé „očumování“ označují rovnou jako formu sexuálního obtěžování.
„V kampani pojmenováváme, jak některé z forem obtěžování vlastně vypadají. Je důležité říct nahlas, že se nemusí jednat jen o dotyky nebo komentáře, ale obtěžování je třeba i vědomé nevyžádané zírání,“
https://www.metro.cz/praha/nezirejte-a-nemlcte...
Možná ještě příjde doba, kdy zvednout oči od mobilu a rozhlédnout se okolo, bude trestné...
Tak kdo chce kam...
Sklopený zrak, skloněná hlava, zavřená huba, hadr na rypáku, buzerace a obytná jednotka 12 metrů čtverečních za několik mega. A palandy na patra :-D
Přesto se na pražáky všude nadává, jak se mají na úkor všech ostatních...
Však to se vůbec nevylučuje. Že dostává Praha na obyvatele ze všech měst nejvíc, se ví už dlouho.
Tohle bude stejné, pilotní projekt kontroly chování a vymývání mozků v Praze, bude drahý. Když se ale osvědčí (ženy se budou cítit komfortně), jeho zavedení ve zbylých regionech už bude v přepočtu na obyvatele levnější... ;-)
Praha nic nedostává.. Praha je neuvěřitelně obírána. HDP na obyvatele v Praze dosahuje 171 % průměru celé Evropské unie zatímco HDP na obyvatele Česka dosahuje pouze 80 %.
Proč sem proboha taháš HDP?
Ta jednotka neříká nic o přínosu nebo kvalitě.
Například když si zahrádkář na venkově pěstuje zeleninu, kterou uvaří a zkonzumuje a vniklé odpady následně kompostuje, žádné HDP nevzniklo.
Naopak když Pražák tiskne reklamní letáky, do jejíž tvorby a distribuce zapojí několik firem, které následně končí bez užitku v koši, kde se do likvidace zapojí další řada firem, tak HDP výrazně poskočí, byť pro obyvatele to nemělo žádný přínos a příroda jen tiše pláče... ;-)
Je vidět, že o ekonomice víš ještě větší pendrek než já.. i zahrádkářovo kutění se počítá do HDP.
Navíc je to mezinárodně uznávané měřítko.
S mezinárodně uznávaným měřítkem souhlasím, ale jak se zahrádkářovo kutění může započítat do HDP, když si sám vypestoval, sežral a zbytek zkompostoval?
Jako byrokracii máme rozsáhlou, ale tohle snad ještě nepodchytila, ne?
No, dobře placený ekonomové ti tam umějí započítat i houby, co si přineseš z lesa na smaženici. Mají k tomu temnou sílu, který říkají statistika ....
Jj, rovnoprávnost v plné nahotě... Na jednu stranu se tu furt pindá o té rovnoprávnosti ve všem, ale už tu máme hromadu zákonů "na ochranu" ženských proti kdoví čemu všemu :-/ Plus vynucené kvóty a další, ve svém důsledku, vlastně diskriminační hovadiny :-( To jsme to fakt dopracovali...
Co třeba zákaz a trestání znásilnění. To je přece jasná diskriminace mužů vybavených pořádnými svaly, kterými ženu přirozeně přemůžou, tak jak to v přírodě je, že? :(
Tvoje názory jsou nejen hloupé, ale v důsledku i pěkně odporné.
Jako do určité míry to tak skutečně je. Příklad můžeš najít třeba když se "zakládal chov" ČSV - co jsem četl já, tak první služební pes kterýho přivedli k nakrytí vlčice byl prostě "moc měkkej" a ze štěňátek nic nebylo. Úspěch slavil až druhý, který byl ... průbojnější řekněme...
Ale jinak dost záleží, jak to definuješ.
Pokud tak, že se nesmí "dělat si na někom dobře proti jeho vůli" tak je to docela fér.
Pokud to napíšeš jako že je zakázáno "aby si muž vynucoval na ženě sex silou" tak už to fér být přestává, byť základní myšlenka je víceméně stejná ;-)
Podobný přístup můžeš promítnout takřka kamkoliv. Asi se shodneme, že přerazit "drahé polovičce" čelist, protože "pivo chci jen v zelených flaškách" je dost nefér a je vcelku dobře, že na to jakýsi zákon proti domácímu násilí pamatuje.
Leč neméně nefér mi přijde když někdo dokáže doma vyrobit takovou atmosféru, že člověk raději přespává na lavičce v parku, což se ale za násilí nepočítá, protože nikdo nemá nic zlomeného, že?
A ono když začneš hledat tak zjistíš, že máme TŘEBA azylové domy pro "matky s dětmi", ale protikus tak nějak chybí. V nejlepším případě je takové zařízení otevřené oběma pohlavím, leč otec je často v závorce (co jsem se tak rychle dotázal strejdy googla) a zjevně se s ním tedy zas tak moc nepočítá.
Nepochopil... Píšu o úplně něčem jiném.
On to totiž tenhle plánovaný "nekonfliktní ráj pro všechny" směřuje k tomu, že všechno vrozené, co dělá chlapa "chlapem", začíná čímdál víc vadit. A tím teď nemyslím případnou agresivitu a další nežádoucí vlastnosti NĚKTERÝCH, opakuji jenom NĚKTERÝCH, jedinců. Prostě chlap byl vždy chlapem a byl bych rád, aby to tak i zůstalo! Má to prostě, a nezaviněně, už v genech a jakékoli potlačování toho povede, no, do prdele, tím jsem si jist...
Ať se všechny ty pošahané krávy, které se neumí bavit ani mezi sebou, poserou!!! Že mají problém v blízkosti opačného pohlaví je jenom jejich problém! Měly by se jít léčit... A ne spouštět nějakou ujetou kampaň o tom, že chlapi se paušálně chovají nevhodně a měli by se stydět vlastně za to, že jsou chlapy :-/
K zamyšlení taky může být, že trvalo snad sto let, než se zákon u nás upravil tak, aby se trestalo nejen znásilnění ženy mužem, ale i naopak. :-)
To, že mají muži v průměru větší svaly než ženy, je pravda, ale nahlas by se to už říkat nemělo (hlavně ve sportu), každopádně to nevylučuje fakt existují ženy, kterým by se většina mužů neubránila...
Další potíž je v tom, že zatímco na začátku znamenalo znásilnění, jak názem napovídá, sex vynucený násilím, postupně to směřuje k tomu, že to může být skoro cokoliv, pokud žena nebude spokojená...
Tak tu máme pokračování...
Plakát: "6% CESTUJÍCÍCH BYLO V MHD DONUCENO K POHLAVNÍMU STYKU!"
Zdá se vám to moc? Tak jistě, ve skutečnosti zřejmě v nějakém průzkumu 6% odpovědělo kladně, zda se někdy setkali s obtěžováním v MHD. Tedy stačilo, aby měl pocit, že někdo jiný byl v MHD někým obtěžován, nemuselo se to týkat jeho... přičemž nevím zda se počítá třeba i obtěžování bezdomovcem, který chce drobný...
Jojo, lidi je potřeba pořádně vyděsit... pak se mnohem lépe ovládají... :-/
https://www.novinky.cz/clanek/domaci...
https://neviditelnypes.lidovky.cz/cirkus...
Tímto získává pojem "na těžko" zcela jiný význam....
https://reality.idnes.cz/detail/prodej/pozemek...
Finančníci tvrdí, že teď je příhodná doba pro investice do nemovitostí.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/stinovy...
Tak jsem zvědav, změní-li se něco po volbách
Nezměnilo se, tedy k lepšímu nic předtím, sešup pokračuje dál i nyní a bohužel bude pokračovat i za další vlády ať tam bude kdokoliv, jen se bude mírně měnit rychlost toho propadu. Blbý je, že nic ani v náznaku nenaznačuje, že by se v nějaké dohledné budoucnosti mělo něco zlepšit.
Našel jsem web, který mi skutečně pomohl proniknout do světa online kasin a jejich rozmanitých her. Díky podrobným informacím a doporučením na stránkách jsem se rychle zorientoval a nyní si hraní užívám v pohodlí a bez stresu. Tento web https://zahranicneonlinecasino.org/ vytvořil pro mě ideální prostředí, kde se mohu plně soustředit na hru a mít z ní radost.
Že by to od nás odkoukali?
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet...
Tahle radikální rozhodnutí, všechno nebo nic jsou na palici. Politici nejsou schopni rozumně přemýšlet a hledat nějaké rozumné řešení. Je pár blbců co nedodržuje pravidla, tak top prostě zakážeme úplně všem a nemusíme se zabývat těmi co pravidla porušují.
Třeba v tomhle případě by hodně pomohlo stanovit, že když má nějaké pohybovadlo motor, byť i pomocný, tak je to nějaká kategorie motorových vozidel a určit pro tu kategorii pravidla provozu a porušení přísně postihovat. Jenže proč by něco vymýšleli a regulovali, když to jde snadno zakázat.
Myslel jsem, že jsou v Austrálii ještě jakš takš rozumní lidé, ale bohužel už ani tam.
Ale oni nezakázali "všechno všem", ale jen ty tzv. "sdílené" koloběžky. Na své vlastní si tam zřejmě každý v rámci ostatních předpisů jezdit může.
Ano, jen sdílené, ale o to to je větší nesmysl, že na vlastní může vyvádět jak chce, ale na pronajaté ne. Přitom úprava pravidel by se týkala všech bez rozdílu vlastnictví vozidla. U jiného vozidla podobný nesmysl není, alespoň já o něm nevím. Je zajímavém, že u aut podobný problém nemají, auto je auto a platí pro ně jasně daná pravidla bez ohledu na vlastnictví, je jedno jestli vlastní, nebo je pronajaté.
Ono nejde o vlastnictví, ale způsob provozu. Předpokládám, že klasická půjčovna by problém nebyl, ale ty všude se válející koloběžky toho komplikují víc, nejde jen o to, že na nich lidi bourají.
Kdyby autopůjčovny fungovaly na principu, že auta postávají někde na ulici s klíčky v zapalování a stačí ti jen zaplatit přes aplikaci, abys s ním mohl odjet, byl by to určitě taky brzy velký problém.
Nejsou jen klasické půjčovny s výdejem a příjmem vozidla, ale i sdílená auta. Jejich provoz funguje na stejném způsobu jako u těch koloběžek existují. Jen jich není tolik, protože to je u aut přece jen krapet náročnější, ale když to vznikalo, tak to vypadalo, že jich bude docela dost. Kdyby byl provoz o něco snadnější a především byl provoz dotovaný, nebo alespoň rozjezd podnikání, tak by jich bylo určitě víc než je.
Ale jo. Ale v okamžiku, kdy by se to dostalo do stejného stavu jako ty koloběžky, tj. půjčovali by si to třeba puberťáci a najížděli s tím pro srandu do sebe vzájemně a vraky aut ležely v řekách atd., tak by to bezpochyby taky musely "orgány" začít řešit. Vzhledem k finanční náročnosti by něco takového samozřejmě zatrhnul sám provozovatel dřív. Ty koloběžky asi nikoho tak moc netrápí, nejspíš je to finančně rentabilní i tak. Ale ten výsledek je opravdu dost hrozný.
Ještě - tady se přece opravdu nezkázalo "všechno všem". Jen město se rozhodlo, že na svém území tento byznys nechce. (Pak je ještě otázka, kolik je toho "ztraceno v překladu". Je taky možné, že ani nezakázali, pouze vyřadili jeho podporu z rozpočtu.)
V případě koloběžek mi to je celkem jedno, nepoužívám je a zatím jsem se ani nepotkal s nějakým problémem při jejich provozu a odstavení.
Mě štve ten hrozný princip, kterým nějaký problém řeší. Nedokážou zregulovat a umravnit pár blbců, tak to zakážou všem. Tohle se děje i u nás, třeba na některých stezkách pár blbců jede na kole rychle, tak to zakážou úplně všem tam jezdit i těm co jezdili v klidu a pomalu. U aut třeba něco podobného nehrozí ani omylem, jednak nějaké kontroly existují, ale nedovedu si představit, že kvůli pár blbům by zakázali někde provoz aut. Pro auta existují třeba obytné zóny s jasnými pravidly pro provoz. Nevidím nejmenší problém zřídit nějaké obdobné zóny i pro cyklisty, také se to dá kontrolovat a hlídat. Podobných příkladů se dá najít víc.
cyklistika je zjevně byznys na hovno.
na produkci aut nám stojí rozpočet, daně z paliv jsou nemalé (cca půlka toho co svítí na stojanu za každý litr), k tomu všechny přidružené náhradní díly, servisy (který už si doma dneska fakt neuděláš) atd atd. To regulovat, natož zakazovat fakt nikdo nebude, byť to prokazatelně ročně zabije stovky lidí.
Ostatně, vzpomeň jak se po vystřílení fakulty horovalo za kontrolu držení zbraní (když tady zjevně odpadla výmluva že držitelé ZP jsou v pohodě, protože tyhle věci dělaj magoři bez průkazky). Zaznamenal jsem pár článků o tom, že snad pokud si někdo zničehonic najednou nakoupí vagon střeliva tak to nějaký systém někde někam nahlásí (mají tyhle obchody podobný výprodejový akce jako Lidl?) a tím to hasne.
Obecně není u lidí co skutečně MŮŽOU moc vůle něco skutečně měnit, nedejbože snad k lepšímu. Plošný zákaz (čehokoliv kdekoliv) je nejsnazší řešení z hlediska vymýšlení a ostatně i následného pronásledování. Vzpomeň jak se v USA rozhodli bojovat proti alkoholu...
> "V případě koloběžek mi to je celkem jedno, nepoužívám je a zatím jsem se ani nepotkal s nějakým problémem při jejich provozu a odstavení."
Já ano. Je nemálo míst, kde odložené křápy brání chodcům v pohybu. Nehledě na to, že hromady odhozených klumprů jsou šeredné.
Ale to se dá snadno řešit. Provozovateli uložit nějakou sankci aby si líp hlídal ty postrky. Majitel ví kdo s tím naposledy jel a tak mu může dát něco k úhradě nebo mu zakázat používat koloběžky či kola. Ono by se to za celkem krátký čas urovnalo.
je zajímavé, že někde koloběžky můžou být správně odstavená a seřazené kde nepřekáží. Když to jde někde a provozovatel si toho zřejmě hledí, tak nevidím důvod proč jinde to jit taky nemohlo.
Jakože by si volal Měšťáky?!?
No, na jednu stranu by mě zajímalo, jestli by se tím zabývali. Jenže problém je, že oni okamžitou nápravu nezajistí, což ale ty potřebuješ.
Hele, jednou se mi stalo, že tenhle sdílený skútr parkoval na konci parkovací zóny tak, že tam nešlo zaparkovat. Tak jsem tu zelenou obludu chtěla kousek posunout. Shodila jsem ho ze stojánku a okamžitě mi to vyjelo z ruky a upadlo to na vozovku. Ta potvora byla neskutečně těžká. Zpátky na kola už jsem to nedostala, tak jsem to odtáhla kus na chodník. Musím říct, že mě ten zelený krám tehdy dost naštval.
Docela mě také dopaluje, když to ti magoři parkují mezi zaparkovaná auta tak, že se kolem neprotáhne ani myš. Z takového místa se pak moc pěkně autem vyjíždí.
Ani jednou mě ale zatím nenapadlo k tomu volat Měšťáky... Na to teda fakt volný čas obětovat nehodlám.
Mi to příjde stejná situace jako blbě zaparkovaný auto, akorát s případným odtahem nebude tolik práce.
Takže kdyby město chtělo, vezme multikáru nebo něco podobného, překážející koloběžky posbírá, uskladní a provozovateli vrátí, až zaplatí. Když to několikrát zopakují, provozovateli nezbyde než začít vychovávat své zákazníky (pokuty jim přeúčtuje, zařadí kionkrétní lidi na blacklist)...
Asi tak nějak. Není to neřešitelné a město a policie na to má síly a možnosti.
Podle zákona je to kolo a patří to na ulici. Tak proč tě štve, že to parkuje na ulici?
Ale máš pravdu, má to parkovat na místech k tomu vyhrazených jejich mapou. Většinou nejsou vnějškově označená, poněvadž STK nestíhá.
Totéž bys mohl napsat o autě, že patří na ulici, tak tam parkuje... kdysis možná mohl zaparkovat auto kdekoliv, ale aut je pořád víc, takže jejich parkování se už důkladně reguluje.
Tam, kde je elektrokoloběžek moc, to pochopitelně vytváří problémy. Vážně nevidím důvod, aby kvůli byznysu nějaké firmy, nemohl člověk někde projít po chodníku nebo měl pořád kličkovat...
Když si chce podnikatel postavit na chodníku stánek nebo třeba reklamu, tak potřebuje povolení, navíc platí za zábor veřejného prostranství, takže mi připadá v pořádku definovat, kde, jak a v jakém počtu tyhle vehikly budou/nebudou stát...
U nás elektrokoloběžky (zatím?) nejsou, za to mě rozčiluje Nextbike. Pravidelně shluky jejich kol blokují cyklostojan před bazénem. Oni (prý) stojan vůbec nepotřebují (mají stojánek), ale zákazníci to do stojanu strkají a když pár slotů ve stojanu zbyde, postaví zbylá kola okolo tak, že se do stojanu stejně normální cyklista nedostane...
Jezdit jsem na tom ještě nikoho neviděl, ale všude to překáží.... :-/
Jojo, já ti rozumím. Když je něčeho moc. tak je toho příliš. Ty elektrokoloběžky mi zkazili ježdění po městě na mojí malé koloběžce. Dříve se na mně lidé smáli a poušěli mne do autobusu. Teď si připadám jako nějaký loupežník a i do kopce raději jezdím po ose.
Když by někdo chtěl tak zavolat může, ale není to potřeba. Měšťáci normálně projíždějí městek a snad vidí jestli jsou správně odstavené nebo někde blbě překážejí. Je to jejich práce a mají to v povinnostech na to dohlížet a řešit. Stačí chtít a případně nějaká pravidla doladit.
Nechť to tedy pan SETO snadno vyřeší.
Píši o tom, že odložené křápy brání chodcům v pohybu a že hromady odhozených klumprů jsou šeredné. Není to, doufám, úkol k vyřešení pro mě.
Sere tě soused? Pošoupni koloběžku co zrovna "vrátil" doprostřed chodníku...
Hádám, že to by se z GPS mohlo poznat, že koloběžku někdo přesunul až potom, co zápůjčka skončila.
žádná GPS co jsem v životě držel v ruce nebyla "na místě" tak přesná, vždycky to "skáče". Že bys na tom poznal třeba 2m přesunu si nemyslim, pokud nezaměstnáš nějaký palubní gyroskopy.
Další věc, je, že jsou zjevně lidi, který to konzistentně odstavujou "doprostřed" úmyslně, čert ví jestli je to jejich škodolibost, nebo záměrná firemní strategie jakési reklamy (svého času s nově barevnýma sdílenýma kolama byly každý den TŘI postavené každé ráno uprostřed chodníku tak aby se jim každý musel vyhýbat, trvalo to nejmíň 14 dní).
Pokud je to záměrné chování, vždycky to skončí na tom, že kolobrndu vrátíš, a pak jí "někdo" posunul.
Jestli je košer někoho blacklistovat na základě toho že "90% jeho vrácenek bylo posunuto po ukončení zápůjčky" je další filosofickou debatu...
Jasně, všechno jde řešit. Ale netvrdila bych, že snadno. Město by muselo vyčlenit lidi, co to budou hlídat a ukládat provozovateli ty sankce. Provozovatel by samozřejmě mohl dát "něco k úhradě" poslednímu uživateli, ale vymáhání by bylo spíše kšeftem pro exekutory než nějakou snadnou nápravou.
Navíc, pokud jsem si přečetla celý článek a nejen nadpis, tak město samo to nejdřív nějakým způsobem zavedlo a po dvou letech to vyhodnotilo, jako že to nesplnilo očekávání a ustoupilo od toho.
To "někde mohou být správně odstavená a seřazené, kde nepřekáží" už někde klaplo?
Tak třeba pražská Rekola se většinou nepovalují a odkládají se na místa k tomu určená. Je to hlavně tím, že Rekola si půjčují pražáci na cesty po Praze a ne cizinci a mládež na blbnutí. Nemá to motor, musí se na tom šlapat. Také Rekola od začátku vychovávala své zákazníky v tom, aby to odkládali tak, aby to nepřekáželo. Při odstavení se to fotografovalo, zda to nepřekáží a někdo to občas i kontroloval.
Rekola půjčují i elektrokoloběžky?
EDIT - jo, píšeš "nemá to motor, musí se šlapat", takže asi nepůjčují. Jenže o těch je právě řeč.
Asi čím větší město tím je větší bordel co se hůř uhlídá. Nevim jak jinde, ale třeba tady v Hradci i v sousedních Pardubicích to je docela v pohodě. Před pár lety byl krapet problém a občas nějaké koloběžky byly někde pohozené nebo jinak překážely. Nevim jak to město a provozovatel řešily, ale v posledních nějakých třech letech už jsou docela spořádaně odstavené aby nepřekážely. Až se někdy cournu po městě a vzpomenu si, tak vyfotím.
Tady koloběžku dokonce někdo hodil Na rybníčku do Nisy. Agentům s povolením pohozené koloběžky v noci srovnávat trvalo tři dny, než ji vytáhli.
To nic nedokazuje.
V minulé práci nám vyprávěli o automatu na jízdenky, který po pěti letech vytáhli z Vltavy a pořád ještě šlo vyčíst všechna data.
Těžko říct, zda automat někomu překážel, ale jeden člověk by k jeho přesunu určitě nestačil... :-D
Tak tebou označené odhozené klupry jsou celkem dobře zaparkované na místě k tomu určeném. Problém pohozené koloběžky před vstupem do metra a překážející všem jsi evidentně nezaznamenal. Nejspíš píšeš, aniž bys znal problematiku.
> "Tohle se děje i u nás, třeba na některých stezkách pár blbců jede na kole rychle, tak to zakážou úplně všem tam jezdit i těm co jezdili v klidu a pomalu."
Bude i nějaký příklad, na které stezce konkrétně zakázali úplně všem tam jezdit?
Nebo je to jen JPP "každý to zná", "všichni to vědí" a "na některých stezkách"?
Můžeš se podívat na mapu Krkonoš, je tam hromada cest kam se na kole nesmí a není to ještě tak dávno co se tam mohlo. Prostě s nárůstem rychlých cyklistů to postupně po jednotlivých úsecích zakazovali.
Nedávno jsem tady zmiňoval nově daný zákaz pro kola v Liticích ke hradu a k hradu Trosky. Nedávno jsem četl o nějakých nových zákazech na Šumavě, zaznamenal jsem nějaké nářky i na Křivoklátsku. Určitě bych si vzpomněl ještě na další kam se na kole mohlo, dnes už ne.
Pokud jsi "nedávno tady zmiňoval nově daný zákaz pro kola v Liticích ke hradu", tak je to lež, páč tam žádný zákaz pro kola nevidím.
V Liticích vidím na snímku na mapy.cz zákaz vjezdu všech vozidel.
Na Troskách vidím na snímku na mapy.cz zákaz vjezdu všech vozidel. Takže je nejspíš nepravda a výmysl, že to zakázali cyklistům kvůli pár blbcům co jeli na kole rychle.
Jak často tam jezdíš na kole, že víš, že to je lež, já osobně minimálně jednou ročně už asi 15 let. Zákaz vjezdu všem vozidlům platí samozřejmě i pro jízdní kola a v těch Liticích je to především pro jízdní kola, protože předtím by nikoho ani nenapadlo tam jet. A zákazová značka bez dodatku je v tamních podmínkách nesmysl, je tam několik baráků a chalup, kam normálně auta jezdí, zrovna tak jezdí auta až na hrad když tam potřebují něco dovézt včetně zásobování bufetu a materiálu na opravu a údržbu. Zákazová značka tam je daná nově právě kvůli cyklistům, jak mi potvrdili policajti co tam vechtrovali, jak jsem také psal.
Na Trosky se před pár lety taky normálně na kole mohlo, nikdo jiný tam ani nejel jen zásobování hospod a opět obsluha hradu, protože tam nikde není ani metr místa pro nějaké zaparkování aut.
Bez elektriky tam na kole téměř nikdo nejel, není to až tak snadný to vyjet, ale s elektrikou není problém, takže kol plno a tak doplnili zákaz vjezdu, v obou případech.
On by byl nesmysl, kdyby tam dali jen značku pro zákaz vjezdu kol, ta je určená pro jiné účely a jiné cesty.
Pokud jsi "nedávno tady zmiňoval NOVĚ DANÝ ZÁKAZ PRO KOLA v Liticích ke hradu", tak je to lež, páč tam žádný zákaz pro kola nevidím.
TOTO je Zákaz vjezdu jízdních kol, ve Tvojí řeči Zákaz pro kola. ↓ ↓ ↓
"A v těch Liticích je to především pro jízdní kola, protože předtím by nikoho ani nenapadlo tam jet."
Pardon, to už je na mě příliš... sofistikované :-(
"On by byl nesmysl, kdyby tam dali jen značku pro zákaz vjezdu kol, ta je určená pro jiné účely a jiné cesty."
Jo táák - takže Ty prostě víš, že ta značka je pro kola a dali ji tam proto, že tam pár blbců jezdilo rychle, a tak tam zakázali vjezd všem cyklistům.
Mea culpa, mea maxima culpa, tento čtverec je zelený.
Když neznáš místní podmínky a předchozí úpravu, tak prostě jen píšeš blbosti podle toho co sis našel na zobrazení map. Tak ještě jednou, žádný zákaz tam předtím nebyl, byla tam jen slepá ulice aby tam, ani nikoho nanapadlo zajíždět, protože není kam, není tam kde auto postavit ani se pořádně otočit a po 100 m končí asfalt a dál projede pouze slušná 4kolka a samozřejmě motorka croska a MTB, ale bez motoru to zase tolik lidí nedává. A protože to je jediná přístupová cesta k hradu, chodí tam lidi a do toho někdy před třemi lety nastal obrovský nápor elektrokol, tak tam dali zákaz vjezdu aby tam kola nejezdila. A aby tam opravdu nikdo nejezdil, tak tam občas vechtrují policajti jen a pouze kvůli cyklistům, protože nikdo jiný tam do té úzkém a nepřehledné cesty nevjede.
To je vážně tak těžké pochopení co ti tady opakovaně píšu? Když tomu nevěříš, tak si tam zajeď a můžeš se předvést, jak to tam vyjedeš, pořádně si tu cestu prohlédni a pak tady můžeš poreferovat jak si vymýšlím a jak lžu.
Jo a k té značce zákazu kol, zkus si dohledat význam té značky a kam se umísťuje a proč. Vážně nebudu rozepisovat a vysvětlovat, že se umísťuje na silnice pro motorová vozidla a na silnice, které mají souběžnou stezku pro kola. Jinde jsou nesmysl, tam se dává zákaz vjezdu všem. jakékoliv jiné umístění je špatné a chyba úřadu.
Tvůj problém, že nechápeš, resp. nechceš chápat a máš potřebu se hádat a vyvracet něco co nevíš a navíc i neznáš.
> "Byla tam jen slepá ulice aby tam ani nikoho nanapadlo zajíždět."
To je lepší než Saturnin. Pobavilo.
> "A aby tam opravdu nikdo nejezdil, tak tam občas vechtrují policajti jen a pouze kvůli cyklistům."
Což víš naprosto jistě, protože tam přeci jezdíš jednou ročně :-)))
> "Tak si tam zajeď a můžeš se předvést, jak to tam vyjedeš."
Co to spřádáš za nesmyslné konstrukce a proč? Cožpak já chci jezdit kamsi do zákazu v Liticích?
A když si tam zajedu a předvedu se, jak to tam vyjedu, tak to jako nějak podpoří tvoje tvrzení, že ta značka Zákaz vjedu všech vozidel je tam kvůli kolům??
Se divím, že ti není trapné tak sáhodlouze to okecávat, místo abys rovně napsal že to "dali tam ZÁKAZ PRO KOLA, protože tam pár blbců jezdilo rychle" sis vycucal z prstu.
Tak ještě jednou, a už opravdu naposledy. Kdysi tam byl zákaz vjezdu motorových vozidel doplněný o slepou ulici. Pak se to nějak měnilo a někdy vloni zákaz vjezdu všem vozidlům (tedy i pro kola) značku správně doplnili dodatkem (její nutností se úřad nezabýval, protože to bylo přece samozřejmé, že tam mohli) aby umožnili vjezd správě hradu a majitelům těch pár nemovitostí. No a protože cyklisti nějaký zákaz vjezdu moc nedodržují, tak pro ně specielně zákaz vjezdu trochu nadbytečně, ale naprosto jasně doplnili příkazem, že žádná jízda. Před tím to nebylo potřeba, protože těch pár cyklistů za rok co to tam vyjela, nebyl nikdy problém, ale s elektrikou už tam byly davy, tak to prostě definitivně zatrhli.
Piš co čtu, píšu žen jezdím nejméně jedou ročně, což může být třeba i 10 x ročně. A že tam vechtrují policajti vím, protože mě vychytali když jsem tam jel, jak jsem psal, dali jsme jsme řeč, chvíli pokecali a protože jsem byl bez motoru, tak pohoda, ale musel jsem se projít za další zatáčku.
Ty máš jiné vysvětlení proč by zrovna tam měli policajti být než kvůli cyklistům? Když je hezky, tak si tam dobře vydělají a mají docela dost práce.
Nenapadlo mě, že by bylo potřeba si fotit nějaké zákazové značky, ale kdybys místo nějakého plácání o Saturninovi se zeptal strýčka Googla, tak bys možná nemusel být za ....
No nic, možná to už je moc, tak ti pomůžu
https://maps.app.goo.gl/AxRgZ99g2NuE8juV8
Podle mě je výraz "sdílené" v drtivé většině případů chybný a zavádějící.
Všechny tyhle programy s koly a koloběžkami jsou normální byznys firmy, která stroje koupí a pronajímá lidem. Celé to dělá kvůli zisku, o žádném sdílení nemůže být řeč, od klasické půjčovny se liší jenom způsob uzavírání smlouvy a místo, kde se stroj vyzvedne/vrátí.
Zaujalo mne, a to velmi, Brahmovo varování před hanlivou přezdívkou "ratlík".
Pamatuju si totiž jeho pečlivě vykonstruovanou obhajobu hanlivých přezdívek páně Jindřicha (kyjevský šašek, kyjevský trpaslík, zhulenec, tchýně, pacient, politruk..)
Tenkrát se Brahma nestyděl napsat, že hanlivé přezdívky jsou součástí skautské tradice.
Tak pozor, na ty ratlíky, je to velmi ošidné, chovat se jako malý psík, který snaživě chrání svého pánečka :-))
Tak tady už to hodně dobře znám. Poněkud bizardní letovisko La Grande Motte, a pak Carnon, Pálavas, Frontignan a jsem v Sète. Pořád podél vody, či spíše "mezi vodami". Laguny, kterým se tu říká "étangs" z obou stran uprostřed ještě plavební kanál. Obvykle tu noří své zobáky do vody mírně vybledlí plameňáci, ale dneska jsou pryč. Asi kvůli tomu příšernému větru, který mi z krásné rovinky udělal nekonečnou jízdu do kopce.
Nestěžuji si, nenaříkám, jen toho mám docela dost.
A tak vám o městečku Sète napíši snad někdy příště, dneska nemám sílu.
nejrychlejší elektrokolo - viz https://www.chip.cz/nejrychlejsi-elektrokolo...
Neříkalo se tomu dřív moped nebo-li kozí dech?!?
I když, ten jel možná pomaleji :o)))
Čekal jsem, že zareaguje někdo dříve. Tak nějak jsem žil v přesvědčení, že "Kozí dech" je obecně známý.
Označoval se tak moped Stadion.
Obrázek sem dávat nemohu, svůj nemám a krást nechci.
To označení platí podle mě jen pro Stadion, ne pro nástupnickou Babetu.
Třeba skůtr ČZ 175 se označoval jako "Prase". Ale ne nějak hanlivě, nýbrž proto, že zaoblený blatník přední části s kulatým světlometem připomínal rypák prasátka :-)
No jo, vidíš, Babeta, na tu jsem vůbec nevzpomněla.
Přemýšlím, jaký smysl má na elektrickou motorku montovat ty pedály?
Jezdit bez elektřiny na tom stejně prakticky nepůjde a prodloužení dojezdu šlapáním? To místo pedálu mohli dát větší baterii.
Nejspíš jen proto aby to splňovalo podmínku jízdní kolo
Proč má něco, co umí dosahovat rychlosti (předpokládám tedy vlastní silou, ne volným pádem z útesu) 130km/h, potřebu se "kvalifikovat" jako jízdní kolo?
Nevím, napadá tě jiný důvod?
Nenapadá mě žádný a tebou navržený mi nedává smysl.
Nerad bych se mýlil, ale i v USA mají nějaký (byť tuším vyšší) rychlostní limit pro e-kola, aby to furt ještě prošlo jako kolo.
Pochopitelně to bude něco ve "freedom units", takže kilometrový přepočet bude šišatá hodnota, ale mám svrbění na 30km/h +-.
Jako kolo to tedy tak jako tak nemůže projít, z technického hlediska je při avizovaných rychlostech jezdcův výkon na šlapkách nezajímavý, komplikuje to celou sestavu a navíc hrozí že se ten ubožák při pokusu šlapat rozkomíhá a hodí tlamu.
Vidím jen negativa takového řešení.
A on snad někdo třeba u nás řeší nějaký rychlostní limit? :-)
Navíc limit platí jen pro provoz na pozemních komunikacích, mimo ně neplatí. USA moc neznám, ale řekl bych, že to bude docela podobné a k tomu mají mnohem víc prostoru a míst, kde neplatí nějaký rychlostní limit než je u nás.
Když pominu, žer je možné na tom točit pedály, tak provedením to je dost výkonná krosová motorka a tak předpokládám bude mít i dost dobré jízdní vlastnosti a schopnost. A jestli si na tom někdo nabije hubu nebo ne, je jen a pouze věcí řidiče a jeho schopnostech.
Jestli se to bude vyrábět, tak kupce si to určitě najde.
Co mám tak z doslechu, tak maj třeba dost brutálně ořezaný e-kola v bikeparcích (jakože zákaz je v podstatě standard, občas se najde vyjímka).
Jak tam hlídají nebo nehlídají rychlostní limity e-kol obecně si netroufám soudit, hlídači v USA jsou ještě nekonzistentnější psychopati než u nás.
Pokud jde o to čím se tam dá jezdit po silnicích a po různých cestách mimo ně, to bych taky neotevíral, konzistence není silnou stránkou asi žádné země, tím méně USA.
Ale hlavně je to úplně jedno, původní otázka byla, proč má na sobě motorka cyklistické kliky a pedály. Že je to motorka už jsem se konečně shodli, zbývá vymyslet ten zbytek :-)
P.S.: Že se toho pár kusů prodá o tom taky nepochybuju, jak říkal můj bývalý lektor angličtiny: "Víš jak je USA veliký kus země a kolik lidí tam žije? Tam najdeš naprosto jakýkoliv typ člověka!"
Jenže jestli je to určené pro armádu, neumím si představit žádnou výhodu, proč by potřebovali "elektrokolo"?
Mě taky ne, ale určitě pro to měli nějaký důvod. Nejspíš obchodní, protože i když je to primárně určené jako nabídka pro armádu, tak to neznamenám, že veškerá produkce jde pouze armádě. Je to vozidlo a jako také může být prodané komukoliv kdo zaplatí. Bláznů bude v Americe i jinde víc než dost aby něco takového si koupilo. Bylo hodně vozidel a také zbraní, které si armáda objednávala, přesto se prodávaly i mimo armádu a po nějakém čase jen mimo armádu.
Nspadá mě asi tak 1000 důvodů...
1. bude to nejspíš pro průzkum
2. bude se to shazovat padákem (lionka je poněkud na tom líp co se týče odolnosti než něco s nádrží s benzínem)
3. mělo by to být tichý
4.Mělo by to umět rychle zdrhnout
5. nemělo by to při chodu na motor dělat rambajz, čmoud a teplo.
6. pokud nepospíchám bylo by dobrý, kdybych to umělo ject rychlejš než rychlostí chůze a při tom nespotřebovávalo zdroj pohonu...
.... atd
Ale já bych chápal, že mohou chtít e-motorku, to jó. Otázka zněla, proč na ni montovat pedály?
Jako výhody jsou zjevné, ale když si představím problémy s dobíjením takového stroje...
Pak samozřejmě i otázka dojezdu
Dobíjením?
Čekal bych, že vymění celou baterii za nabitý kus, stejný scénář jako když lítají s drony, pokud by ale byla napevno v rámu, to už by problém rozhodně byl... :-)
Výměna baterky bude rozhodně rychlejší, že to bude podmínka konstrukce si dovedu představit.
Ale logisticky to bude v praxi mizérie: místo benzínu (četl jsem i o naftových motorkách pro tyhle účely - unifikace paliv) budeš muset vozit ještě baterky, který sice v nějakým týlním kempu budeš moct dobíjet (bude-li z čeho), ale průzkumník někde v terénu je odkázán jen na to, co má nabito, bez možnosti to doplnit nějakým lokálním zdrojem.
Dron je řádově menší kapacita.
Umím si představit, že elektromotorka bude mít výhody kvůli kterým se armádě alespoň pro některé úkoly bude hodit víc než benzínový stroj. Nižší hlučnost při průzkumu se nabízí.
Předpokládám, že i větší rozsah otáček, ve kterém lze používat elektromotor bez řazení (jednodušší řízení). Teoreticky by elektřina dávala možnost mít pohon i na přední kolo, třeba by to s nějakým asistentem mohlo usnadnit jízdu v terénu... netuším.
Nabíjení baterií třeba z naftového generátoru. V dnešní době už se stejně větší stanoviště bez elektřiny neobejde...
Tak či tak pedály a řetěz tam budou akorát pro zlost, protože jestli tomu krámu dojde baterie, bude na tom voják stejně špatně jako když to zahodí a půjde pěšky... :-)
A tak výhody určitě mít bude, když už nic jinýho, tak se vojín nebude muset učit řadit na motorce a používat tu prožluklou spojkovou páku co se cyklistovi zdá být brzdou.
Přední náhon už se historicky tuším zkoušel na Dakaru myslím. Tehdy to bylo řešený hydraulikou, přední kolo mělo 30% celkového výkonu a do terénu prý dobrý. Kamenem úrazu byla spolehlivost, což by tady mohlo být lepší.
Nabíjení je ale pořád problém, protože v terénu zabere čas po který ještě navíc budeš sedět na místě, nedej bože vedle drnčící centrály. Nevím jestli by se mi to líbilo při dnešním promoření dronama...
Jestli se dá racionálně nabíjet tím, že se někde cvakneš na síť bez nabíječky nebo jestli se ta dá udělat tak malá a lehká aby se dala vozit s sebou netuším. I tak ale stojíš na místě relativně dlouho, což výhoda určitě nebude. Benzín doleješ z PETky takřka za jízdy.
Ale to vše nás opět vrací zpátky k původní konstrukci, která má šlapky, pouze zadní náhon a předstírá že je bicykl. :-)
protože když nespěcháš, jedeš za svoje, potichu a rychleji než jdeš. Pak to taky bude lehčí než motorka, to se hodí, když to potřebuješ nacpat do letadla, nebo vrtulníku.
Navíc, když jseš v civilizovaný zemi (ne někde u Ňamňamů v Africe, kde vrcholem pokroku je petrolejka), tak se mnohem jednodušeji krade skrytě elektrika, než benzín.
No a za další, kola nikde nemají značku, na rozdíl od motorek, tedy si nemusíš dělat starosti s příslušnou cedulkou a lejstrem k ní.
Když už by ti nějakej orgnán šťoural v tom, jestli je to legální ekolo, nebo ne, tak to budeš v zadeli a nebo ho učiníš neživým... podle situace...
Levná a nehořlavá baterie s velkou kapacitou by se hodila i na elektroko...mopedy.
Ale jak HE3DA 10 let sleduju, je to jen miliardovej tunel na investory. Taková obdoba "italský studený fůze" :-)
Tak hlavně, že má vynálezce Procházka, státní vyznamenání od Zemana ...
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika...
8 milionů tržeb, kdyby vyráběl obyčejné nabíjecí tužkovky, tak utrží víc :-)
Dámy a pánové,
Po sdílených autech, kolech a koloběžkách vám představujeme nejnovější trend:
SDÍLENÉ SOUKROMÍ!
V ČR potenciálně známé též jak šmajchlkabinet či prckomoren. :-)
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-ifa...
No já si živě představuji, jak před budkou číhá bezdomovec, který odcházejícímu zákazníkovi rád podrží dveře a už ho odtamtud nikdo nedostane... ;-)
Řekl bych, že si to každý odcházející pohlídá aby mu neběžel čas a neplatil bydlení nějakému pobudovi. Zase tak levné to není