Nevim co máš za kolo a jaké převody, ale jestli máš výměnnou, tak je lepší koupit novou, zase tolik nestojí a je jistota, že je rovná a není naprasklá, nemá někde lo a pak v nevhodnou chvíli nepraskne.
Jinak já rovnám ohnutou patku jen rukou a vezmu to od oka tak nějak aby byla v lince a bez dalšího štelování šly řadit všechny kvalty.
Je to nové silnička a podle mě neřadí jak má. Je to 12 kolo di2, takže tam hraje v podstatě roli každá nepřenost. Dle zkušeností už to nechcu nikam radši do servisu dávat.
Tak to jo, silnička vyžaduje úplnou přesnost a každý 12 kvalt.
Jak se dá u silničky ohnout patka, kromě toho, že se s ní někde blbě flákne?
Nikde sem ju neohnul. Vypadá to, že z výroby prostě není v ose s nábojem a tím pádem to nefunguje přesně jak má.
Smůla na kolo a servis asi fakt nepotěší. Blbý, ale asi se stane, zřejmě pondělní kus. Slušný servisák by ale tohle měl umět srovnat téměř na počkání.
Jsem v Praze a to je pro tebe hodně z ruky. Ovšem pravítko na patky je jednoduchá a nepříliš drahá věc. No a podle něho srovnat patku dokáže snad opravdu skoro každý. Já bych se toho servisu nebál.
Rovnák mám půjčený, ale sám si na to netroufnu. Nenajde se teda někdo prosím??
Nic na tom není
https://www.youtube.com/watch?v=tXfvW0L3iLM
https://www.youtube.com/watch?v=94_Mk1hcPWE
https://www.youtube.com/watch?v=dFNE0E2U9mg
https://www.youtube.com/watch?v=hiebZLLn0h0
Tak sem ještě pro jistotu vytahnul zadní kolo, abych zkotroloval kazetu a když sem ho dal zpátky, tak nastavení nesedělo.
Jestlis sem to neřekl, tak se jedná o stavbu na ráfkových brzdách, tudíž na rychloupínák. Po nasazení kola zpátky sem musel v aplikaci přahazku posunout o 2 body směrem ven.
Je toto normální, abych po každém vytáhnutí zadního kola musel štelovat přehazku?? To se mně nikdy na lankovém řazení nestalo.
Jo, u nábojů na rychloupínák se to může stát, jak je na té ose závit, tak když se pootočí, tak to může sednout trochu jinak. Zkus si tam udělat značku abys to tam dával pokaždý stejně.
dělám to taky tak...jak myslíš značku? kam?
Na osu toho náboje
jakože když otočím celé kolo, tak udělat čárky na vidlici, kde je konec osy?
ne, prostě na osce nebo matce konusu nebo jakékoliv části, která se při jízdě neotáčí, si udělat značku abys to tou značkou vždycky dával nahoru, kolo netřeba obracet, teda aspoň u mě je aspoň z jedné strany vidět mezi nohou vidlicí a tělem náboje kousek osy, který si lze takto označit.
Tady sem si označil polohu konce osy náboje ve vidlici. Je to přesně uprostřed vidlice. Na druhé straně to je taky přesně uprostřed. A dávám to tam furd stejně takto. Jinak to ani dát vlastně nejde.
Já nasadím kolo na stojanu a utáhnu to jen zlehka. Potom to kolo postavím rovně na zem, uvolním rychloupínák a dotlačím to kolo na obou stranách na konec výřezu ve vidlici. Teprve pak utahuji silou. Tímto způsobem mi neškrtají kotoučové brzdy a lanková přehazovačka je na původním nastavení.
Jak se chová elektrická přehazovačka, to netuším.
Až se bojím, ikdyž ta sada existuje a je dělaná na ráfkové brzdy, tak jestli to někdo ozkoušel aby to fungovalo
https://www.bike-discount.de/en/shimano-ultegra...
Může mně někdo prosím normálně říct, co mám udělat s upínákem, když chcu zadní kolo kazetou jakoby posunout třeba o 0,5 mm směrem ven od přehazovačky?? Když prostě usazuju kolo, tak ho dám pokaždé na stejné místo, mám tam značku. Asi su natvrdlý, ale nevím jak. Oba konce osy prostě sedají pořád do stejného místa
Nevím jestli Ti rozumím, chceš posunout kolo ve směru osy nebo ve/ proti směru jízdy?
fotka by situaci vyjasnila.
Když stojím čelem za celým kolem, tak ve vodorovné poloze, takže na ose směrem doleva. Prostě, tak aby se pastorky posunuly, jakoby směrem doleva.
Přešroubovat konusovou osu na pastorkovou stranu, a vložit podložku. Ta podložka může být mezi konusem a matkou, nebo volně mezi matkou a koncovkou.
Teda...záleží o jaký náboj se jedná, ale výše popsané jsem používal s 2mm podložkou. Vidlice to pobere. Pokud bys chtěl více síly na rychloupínáku, tak tam vraž šroubovací.
Když chceš jen půl milimetru, tak to bude trochu problém sehnat odpovídající podložku, asi bych hledal na starších nábojích něco do milimetru.
Nejsem si tím jistý, ale tu samou podložku můžeš taky asi vrazit na šroub přehazky, a dosáhneš stejného.
Aha, tak to asi nepůjde. Je to dt swiss 350. Jde mně o to, že bych chtěl posunout řetězovou linku o kousíček doleva, třeba jenom 0,2. Někdo tu psal, že se dá se zadním kolem v patkách rámu horizontálně hýbat. Ale fakt teda nevím jak.
Jen ze zvědavosti, co se chystáš vyhrát posunutím kazety o 0,2mm?
To musíš být schopen pokrýt seřízením přehazky přece...
Jo to jo. Ale mam pocit ze od prostredku smerem dolu je to krizeni obrovske a vibruje to do nohou. Jinak nych to neresil . Viz fotka a to je jenom predposledni
Pokud je to problém od půlky kazety, hledal bych řešení jinde.
0,2mm je naprosto zanedbatelný posun a TEORETICKY by mohl pomoct pokud by to byl problém jen krajního kolečka.
Tak klidne vic. Proste aby se to vyresilo. Jsou asi 4 nejmensi pastorky.
co tak dát podložku k převodníku?
(pod misku středového složení)
Jo, taky mě to napadlo. To "chvění" na krajním pastorku způsobuje štrejchání nýtů řetězu o vyšší pastorek, mě to taky dělalo, když jsem měla příliš krátkou středovou osu. Řešením je trochu posunout převodník, mně stačilo koupit delší čtyřhran :-)
Na hollowtech klikách to právě takhle jednoduše nejde. Ale nechce se mi věřit, že by Bianchi to na celkem drahém kole udělalo až tak blbě.
Ale stalo se mi, že na skládačce výrobce dal nesmyslně krátkou osu, řetězová linka na převodníku vycházela něco jako 39 mm a na malých pastorcích řetěz drhnul o sousední vetší pastorek, při točení klikama dozadu řetěz nabíhal na větší pastorek. Delší osa 129 mm místo 120 mm to vyřešila.
Myslím že Bianchi je v tom celkem nevině.
Řekl bych tyhle nesrovnalosti ve většině pochází přímo od výrobce komponent který se snaží neustále posouvat proklamovanou hranici počtu a rozsahu převodů, i za cenu že některé kombinace prostě ve výsledku nejsou jezditelné...na papíře to vypadá vždy ok.
A neměli bychom zapomenout že celá silniční cyklistika a komponenty vyráběné pro její účely jsou hlavně "jízda v balíku" a příležitostný spurt.
Jízda v balíku cca. 40km/h, tak řekněme pastorek 16z který je bezproblémový.
Spurt nebo z kopce je cca. do 56km/h na 11z, v případě spurtu jde o to aby jim moc nedrhnul řetěz, z kopce a v balíku je to fuk.
Nemyslím že někdo v pelotonu rve nejmenší 3 pastorky na plný výkon krom cílové rovinky.
Samozřejmě vyjímky budou, jako uvolnění apod., ale tam to bývá na rovince krátká epizoda, a kdo nespolupracuje ztrácí...
U některých konusových nábojů si dovedu představit, že by se toho dalo dfocílit podložkama. Ale DT Swiss 350 má zapouzdřená ložiska.
V rychlosti jsem nenašel výkres toho náboje jestli to vůbec jde a i kdyby, tak pochybuju, že by to nějaká desetina milimetru řešila. Řetězová linka vzadu je daná standardem a výrobcem náboje, vepředu výrobcem klik a na dvojpřevodníku na hollowtech klikách se nedá s linkou moc hýbat ani vepředu.
A pochybuju, že by výrobce takovéhoto lepšího kola měl nějak zásadně špatně řetězovou linku, že by to způsobilo to co popisuje.
Po rovnani patky, ktera byla moc vevnitr smeren do vypletu a tim padem sla trochu smerem ven to ted radi dobre a je to tiche, ale na poslednich 2 pastorkoch je takovy krizeni, ze ten retez se strasne chveje zprava doleva. Ale to na to asi nemohlo mit vliv. Nevim co s tim.
Tak tahle po fóru těžko říct čím to je a jestli to vůbec je reálný problém.
Taky bylo fajn napsat co je to za kolo a co je tam za komponenty na komplet pohonu.
Rád bych ti předal pár možných v čem by mohl být problém, tak to neber prosím osobně.
1) "neumíš" fest usadit zadní kolo do vidlice, já se pokládám hrudníkem na sedlo, kolmo k zemi zatížím svou vahou zadní kolo a pak teprve dotahuji rychloupínák.
2) "nedotahuješ" fest rychloupínák, kolo pak má tendenci "cvičit" v patce - na tahové straně řetězu. Může pomoct šroubovací rychloupínák.
3) dotahuješ správně, ale patka má špatnou geometrii pro osu, která zapřičiní posun osy o pár desetin dopředu, při záběru.
4) vše výše popsané by mohlo být rozeznatelné u kotoučů, u ráfkových brzd to nepoznáš.
5) pokud máš pocit že je přehazka po každém vytáhnití zadního kola jinak nastavená, hledej peoblém v přehazce, bovdenivém vedení, jeho mazání apod.
6) pamatuji si že křížení u sad 10+ mi přišlo vždy na hlavu, a některé převody byly dobré akorát z kopce.
Pastorky 10,11,12 mají i tak abnormální odpor stoupající s krouťákem, tak je prostě nepoužívej - jednoduchá rada.
Já vím že to zní hloupě, ale ušetříš tím řetěz, kazetu, a nakonec i převodníky.
Za mne optimum ohledně ztrát je 16ka, i 14ka se dá, ale za mne limit.
Měl jsem několik kol, kde jsem měl spodní doraz o pastorek výš, když trochu víc jezdíš, tak tyhle věci neřešíš ;)
Díky za minusy!
:)