Přišel za mnou jeden soused - rád by koupil elektrokolo, ne horské, spíše cestovní - a nerozumí podle čeho i vybrat.
nedávno v jedné diskuzi o téhle značce elektrokol někdo (myslím Lelek) napsal, že tuhle značku ne.
A já se ptám proč ne: já bych doporučil krossové kolo ONE - PAN Cross 9.8 - M: motor Panasonic 250 W, baterie Samsung 720 Wh (20 Ah), až zbytečně velký točivý moment 95 Nm (podle mýho by na tohle kolo stačilo cca 75 Nm). Slušná vidlice Rock Shox, příprava na nosič i blatníky, jediný co mi vadí = převody 1 x 12, konkrétně ta dvanáctková kazeta (+ dvanáctkový řetěz), to je zbytečně drahý. Vím z osobní zkušenosti, že na dvanáctku kazetu lze (bez problémů) používat jedenáctkový řetěz, ale i ten stojí podstatně více než třeba devítka.
Takže prosím o váš názor: proč tuhle značku elektrokol doporučit anebo naopak zavrhnout.
Díky :)
(jo a pokud možno rychle, koupě by se měla uskutečnit tuhle sobotu)
Mě prostě značky co vyrábějí jenom elektrokola nejsou sympatické. Je logické, že tradiční výrobce kol se přizpůsobí trendu a začne dělat i elektro. Ale pokud se objeví nová značka, co dělá jen elektrokola, tak to beru, že se chce napakovat na novém trendu a moc jí prostě nevěřím. U Crussis mě navíc irituje, že mají několik jen minimálně se lišících modelů za stejnou cenu, totální maglajs v nabídce.
A určitě bych na kole za 60 tis. nechtěl mít Eagle SX, to je lowend na úrovni Altusu u Shimana.
Já určitě ne, elektriku neumím porovnat a zhodnotit. V souvislosti s kolem Cruissis jsem mohl nejvýš zmínit Jágra, kterému tajili jak to je výborné kolo :-))
Jediné co vím, tak je opět marketingový dost hrozný nesmysl na elektrokola dávat převody 1 x 12, dobře rozumím proč to dělají, ale je to zbytečně drahá nadbytečnost, když u elektriky musí bohatě stačit devítkový převod.
Mám od Crussis stejně osazené kolo,najeto za 9 měsíců cca 2500km.Nemyslím že by točivý moment 95Nm byl moc a převod 1x12 také má své opodstatnění,ve velmi těžkém terénu při zařazení nejlehčího převodu šlapeš s menší silou byť pomalu jedeš a také šetříš převodovku motoru a hlavně baterku,mám zkušenost při nevhodně zvoleném převodu tě sice motor podrží ale baterka ubývá neskutečně rychle. Za mě kolo můžu doporučit pro rekreační ježdění, při mé váze asi 73Kg jsem ujel i v docela kopcovitém terénu 117Km,a ještě měla baterka asi 20%.Při větší váze jezdce musíš ale počítat s úměrně kratším dojezdem.