Neprováděl jste někdo pokusy s různými řidítky a jejich výškou ?
Jedno kolo na víkendové projížďky pod stan mám cross country, kde mám sedlo ve výšce 103 a řidítka 113. Není to stroj na downhill ani enduro, vyloženě cestovní stroj a hodně se jezdí i v lese a odpor vzduchu neřeším.
Dal jsem tak sqlab rukojeti a vnitřní rohy, což znatelně pomohlo oproti normálním kulatým gripům.
O víkendu jsem si půjčil zahnutá řidítka zvýšená ještě o 7 cm a nemůžu si pomoci, ale jízda mi připadá mnohem pohodlnější při rovnějším posezu.
Přitom ale všichni píšou, že narovnaný posez není dobrý, atd. atd.
Jak to sami vidíte ?
A ještě jeden dotaz ohledně gripů. Jsou rozplácnuté sqlab s nějak znatelně lepší, nebo v dnešní době stačí koupit nějaké čínské za 300,- a vyjde to na stejno ?
Mám SQlab 710 a k tomu vnitřní rohy.
Při elektrické podpoře nevidím se vzpřímeným posezem problém, je to pohodlnější, máš lepší rozhled a neničíš krční páteř.
a bez elektriky ?
Bez elektriky čím budeš níž, tím budeš mít menší odpor vzduchu a pojedeš rychleji. Na zvednutou hlavu si svaly zvyknou a přestanou bolet. Nelze vozit kšilt na přilbě, neviděl bys dopředu.
Ani ne tak níž, jako že při shrbené pozici se zmenší čelní plocha a tím klesne odpor protivětru. Při rychlostech nad 20km/h už je to znát a pár km/h se přikrčením ve sjezdu dá získat. Pod 20 km/h prakticky nepoznáš rozdíl při změně posezu.
odpor vzduchu vůbec neřeším, spíš jde o to, jestli při jízdě v sedě nenastane dřív únava, nebo naopak
dva dne jsem to zkoušel a jelo se mi líp, ale třeba to byl subjektivní pocit
Pokud si myslíš, že SQLab a nějaká čína vyjde na stejno, tak si kup nějakou čínu za pár korun.
Další přízpěvek o ničem. Nechápu proč někteří mají nutkání odpovídat, přestože neví nic konkrétního.
Takže znova pro méně chápavé, ptal jsem se v čem je lepší, ne že to chci kupovat. Kdybych to chtěl mermomocí koupit tak to koupím a neptám se tady.
Co je na tom nejasného a co bys asi tak chtěl vysvětlovat? Pokud nevíš jaký je rozdíl mezi skutečně vědecky ověřeným a testovaným špičkovým ergonometrickým provedení a nějakou čínou a musíš se na to ptát, tak nejspíš nemáš šanci to poznat a zjistit, tak proto bude pro tebe lepší si koupit nějakou čínu.
A jaký je rozdíl mezi adidaskama koupenýma v ofiko obchodě a vijetnamců víš?!?
Zajímalo mě něco konkrétního, protože takovéhlé obecné odpovědi jsou celkem na nic.
Zkoušel jsem u obchodu něco od force za 300 a hned na to sq lab za tisíc a moc rozdílné mi to nepřišlo.
Takže jestli poradíte něco konkrétního tak sem s tím.
Zrovna adidasly v poslední době docela pohoršili, jako ostatní značky, anebo se žluťáci zlepšili.
Když nezkusíš tak nepoznáš.
Jedna věc je, co se o posezu píše, druhá o tom, co je zrovna tobě pohodlné, jakou máš stavbu těla a zda a jaká máš zdravotní omezení (hlavně v oblasti bederky, kyčlí, krku, ramen).
Prioritní je mít správnou velikost kola vůči své postavě. A pak je potřeba vyladit posez.
Neplatí nic univerzálního, každý si to musí vyřešit podle sebe.
S přibývajícím věkem řeším více pohodlí než odpory.
Nejdříve jsem koupil polohovací představec, když se mi zdálo, že jeho rozsah nestačí, tak přibyla řídítka "vlaštovky".
Na sloupek 1 1/8" jsou k sehnání prodlužovací nástavce.
Co jsem tak za život vyzkoušel, vzpřímený posez mi připadá po všech stránkách pohodlnější než předkloněný. Nebolí z něj zápěstí ani krk, je lepší rozhled, je snadnější sundat ruku z řidítek, rozkrok trpí o něco míň. Drncání do páteře schytáváš úplně stejně, ale v terénu stejně stojíš na šlapkách, tak je to jedno. Jediná nevýhoda je, že při protivětru ten vzpřímený trup dost brzdí, ale nic ti nebrání se na chvíli předklonit.
Nevím, kdo jsou ti "všichni", co píšou, že narovnaný posez není dobrý, ani co tím přesně myslí a za jakých okolností to platí. Pozor, že ve hře je i spousta dalších parametrů: předozadní poloha šlapáku vůči sedlu, předozadní poloha řidítek, délka klik, poloha těžiště, možnost přehmátnout na jiný úchop atd.. To všechno ovlivňuje sílu, výkon, výdrž, pohodlí, ovladatelnost, schopnost přenášet težiště a další věci.
Ergonomické gripy při opravdu vzpřímeném posezu víceméně nepotřebuješ, protože ruce nenesou skoro žádnou váhu.
Dokonce jsou tací, co tvrdí že za řidítka spíš visíš než že by ses opíral.
Já bych zůstal u toho že není dobrý na všechno, ale pokud jde o cestovní pohodlí, rozhodně u mě vyhrábá nad shrbeným posezem silničních i horských kol...
https://www.youtube.com/watch?v=aESqrP3hfi8
v současnosti mám řidítka asi 10cm nad sedlem, takže zkusím hodit sjezdové vlaštovky co mají zvednutí 9cm a svoje cestovní kolo, když to ničemu nevadí. Sice jsem úplně zdravý, ale když sedí člověk 7 hodina několik dní za sebou na kole tak mě nebaví pořád se hrbit.
Plácačky na konci gripů mi přijdou pohodlnější i při vzpřímenějším posazu. Nebo se mi to tak alespoň zdá.
Na silnici by ta zahnutá jako v tom videu určitě pomohly pohodlí, ale s tím by se nedalo jezdit po lese.