Mám ocelový rám na ahead 1 1/8, jenže dnešní vidlice, které za něco stojí mají taper dole 1,5 a ahead nahoře 1 1/8.
Tak si říkám, původní trubku na rámu odříznu a místo ní navařím novou. Ale určitě se mi nepovede udělat nahoře užší a dole širší, tak jsem pohledal a prý je redukce na trubku s vnitřkem 44mm, která má nahoře ahead a dole taper.
Co myslíte, je to dobré řešení ?
V našem kraji razovitém říkáme: Myslet, znamená hovno vědět.
Ale tady třeba vybereš co potřebuješ
https://www.cyklosvec.cz/slozeni-hlavove...
Tohle mi přijde, že je naopak - hlávko pro rovnou vidlici do taper krku.
Hledej na bike foru, tema stavba rámů tig... myslím novak frames tam popisuje výměny hlavovek, vč předělávky na taper.
https://www.bike-forum.cz/forum/vyroba...
Straight Tube Frame to Tapered Tube Fork 1.5 Adapter Headset
www.aliexpress.com/item/32900727858.html
Díky.
Spodní ložisko musí být mimo trubku, horní se do ní vleze. To by mohlo být ono.
A co kvalita, stojí koupit něco značka, nebo ali ?
Kupoval jsem na aliexpress už dost věcí na kolo a dosud žádný problém. Nekupuju to nejlevnější možné, většinou to, co je s doručením do dvou týdnů. Tyhle různé redukce a drobné nástroje jsou tam dost výhodné. Ale třeba gumy na kolo se nevyplatí ani nabídka tam není valná.
https://www.sportovnidum.cz/max1-hlavove...
nestačí tohle ? z číny moc neušetřím
Konkrétní už si vyber sám, chtěl jsem hlavně poukázat, že tyto redukce jsou běžně k dispozici a rozhodně kvůli tomu není potřeba cokoli na rámu řezat a svařovat.
když máš v rámu trubku 44 tak ne ale já tam mám trubku 28 takže musím řezat a vařit
To hlavové složení umožní vložení vidlice s tapered sloupkem do hlavové trubky pro standardní vidlici 1 1/8 (28,6mm).
ale musíš mít na rámu trubku 44mm, já mám 28 chápeš to ?
do 28 trubky neexistuje redukce, protože rozšíření dole neproleze
Tak takovou anomálii jsem skutečně nečekal, 28 mm je totiž obvyklý vnější průměr sloupku vidlice a nikoli průměr trubky rámu pro hlavové složení.
neni to ještě pro 1" závitové/ahead?
zde píší prumer hlavove trubky 30mm
https://www.force.bike/rizeni-force-zavitove-22...
detto pro ahead
https://www.force.bike/rizeni-force-ahead-1-al...
Tady jsou nějaké přehledy
https://bike.bikegremlin.com/3476/bicycle...
https://www.sheldonbrown.com/headsets.html#tables
Pro vidlice s 1" sloupkem je vnitřní průměr trubky respektive vnější průměr misky minimálně 30 mm, pokud je trubka v místě kam se lisují misky vyfrézovaná, tak je možné, že někde uprostřed má 28 mm. Tam se pak vidlice s 1 1/8" (28,6 mm) sloupkem nacpat prostě nedá, je potřeba použít 1" co tam patří.
Mám 1 1/8, asi jsem to špatně změřil, nsebo spletl s trubkou na sedlo.
nedbale čtu. tj koupíš hlavové složení pro taper vidlici do 1 1/8" rámu.
můj příspěvek níže je zbytečný.
A čím je ten rám tak vzácnej, že to stojí za to?
Krom toho že bych se bál že to svařím blbě a upadne to jako celek ještě hrozí, že to navaříš křivě, což by mě osobně asi přivedlo k šílenství, na něčem takovým jezdit.
Mám naysli, jestli by nebylo snažší pořídit příslušného rám, než se pouštět do podobnýho bastlu...
Fatbikových rámů moc není a ocelové, splnující moje požadavky neexistují. Nic jsem nenašel. Rám má hodně místa mezi dolní a horní trubkou na baterky, vzadu je i s rezervou místo na kolo, takže v blátě a sněhu se kolo neblokuje, je to čistě ocelový rám, svařím to kdekoliv.
A co je složitého navařit rovně trubku k rámu, Natiguji to, pak to zamiguji a je hotovo. Před tím trubku ucpu aby se nezploštila a průběžně chladím. Samozřejmě to položím na rovný stůj a všechno zkontroluji, než to tam dám.
Co je složitého navařit rovně trubku k rámu?
To se dá vyložit dvojím způsobem, buď jsi takový profík že je to pro tebe skutečně rutina nebo jsi podobnou věc nikdy nezkoušel a nemáš představu.
Netroufám si soudit co z toho je pravda, nicméně navařit podobnou věc aby se to v rámci operace nezkroutilo není zase TAK prosté, zejména pokud to děláš "na koleně". Proto se ptám.
chybí Ti tam některé body technologického postupu:
-na polotovaru trubky nechat přídavky
-nalícovat trubky původního rámu
-upnout do přípravku zaručujícího uhel hlavové trubky a polohu vůči ose rámu (ano,lze i na stole)
-po svaření obrobit konce hlavové trubky. Idelně na frézce, jde i vedenými ručními frézami. https://www.kovys.cz/k/rucni-naradi/frezovaci...
přídavky jasný, to by jinak nešlo, nalícovat, to je snad samozřejmé a osa pomocí dlouhé strubky a stolu není problém
jen se nesmí spěchat
frézka je zbytečná, stačí pilník po vyražení špuntů z trubky, ale i ten pilník je zbytečný, očistí se to šmirglem