Jezdíte někdo na E-fatbiku 26x4 x4,8 ?
Docela by mě zajímalo, o kolik bere takový stroj a jaký má dojezd třeba na asfaltu ve srovnání s normálním horským elektrokolem. Jezdil jsem to za své a ten odpor byl znatelný i oproti pluskovám kolům 27,5x2,8. Ty jedou oproti tomu sama.
Tady jsou měření valivého odporu fat plášťů
https://www.bicyclerollingresistance.com/fat...
Oproti MTB plášti to přidá tak 15 W, což není až tolik, ve vyšších rychlostech nebo do kopce zdaleka převažuje odpor vzduchu nebo energie nebo gravitace, tipuju horší dojezd o 10, max 15 %
15W to je o ničem při kilowattové baterce. Myslel jsem si, že to bude minimálně jednou tolik, podle úmorného šlapání po hladké cestě.
Mnohem víc ti udělá protivítr.
tak jsem se díval na testy pneumatik a je to o dost víc než 15W. Minimálně 20W x 2 kola.
Rozdíl mezi nejlepšími plášti v obou kategoriích je 15 W, mezi nejhoršími 8 W. Ano, pokud vemeš nejlepší MTB plášť a nejhorší fat, tak ten rozdíl už vypadá hrozivě.
Nemůžeš srovnávat hladkou silniční gumu s gumou od fatbika. Chce to porovnat tak aby i to horské kolo v terénu a na blátě a někam dojelo.
Pokud tedy nemám srovnávat hladký plášť jako je ten Big One, tak pak ten rozdíl to jen zmenší. Průměr v tabulce fat plášťů je 40 W, všechny MTB pláště pod 25 W jsou rychlé závodní pláště s drobným vzrokem, takže pokud srovnávám srovnatelné, tak ten rozdíl je 15 W na kolo.
Pořád se mi to nezdá, když jedu na fatkole vee rubber 26x4 po asfaltu tak to brzdí jak blázen. Pak přesednu na plusko 27,5x3 noby nic a jede to samo. Ještě mám smart sam 27,5x2,8 a rozdíl oproti nobby nicu nějak nepoznám. Ale jezdím hodně pomalu a jak tady někdo psal, do kopce taky tlačím :-)
Je to jenom 30W rozdíl ?
Pokud se výkon průměrného TRÉNOVANÉHO cyklisty počítá cca 200W a ty píšeš, že jezdíš pomalu a kopce tlačíš, takže řekněme, že bys měl 120W?
Potom 30W odpor může být čtvrtina tvého výkonu, což už samozřejmě poznáš! ;-)
https://www.bicyclerollingresistance.com/fat...
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb...
tady je srovnání třeba RR 20 a VEE 8
ale nejsem odborník na gumy a nějak neporovnám ty vzroky mezi sebou
Zdravim.Tak ja mam Wallke H9 AWD 82 Ah ktory vlastnim od 1.2025.Ma dva baterie 22 Ah vpredu v rame a druhu 60Ah za sedadlom,moze dosiahnut aj 54 km/h.Osobne pri jazde stale tocim s pedalmi a idem okolo 30 km/h.Je tazky 60 kg aj s bateriami ktore vazia okolo 20 kg.Zaplatil som zan 2300 euro,doruceny na domacu adresu.Pri tovarenskom nastaveni max pas3 dosahuje 25 km/h,cim splna aj zakony,mam uzatvorene aj PZP.Baterie este nedosiahli optimalnu hodnotu,lebo boli iba parkrat nabijane a nie su este celkom naformatovane,najazdil som 617 km,podla mna s mojim stylom jazdy by som mohol na nom najazdit okolo 300 km na jeden zatah.Ma dva hub motory 1000W v kolesach ktore sa daju prepinat a volit si styl jazdy.Dobre sa ovlada hoci je tazky.Fat pneumatiky 20x4.0 mu davaju stabilitu,skusal som jazdu aj po terene v lese,ide bez problemov.Tak sa na to pozrite,je to lacna alternativa voci inzerovanemu Everestu.Podla videa na youtube.com najazdili na 60Ah bateriu bez slapania 100 mile.
https://wallkeebike.eu/products/wallke-h9-awd
ja som si ho kupil na kludnu jazdu po okreskach,v lahkom terene po cestickach po lese a hlavne preto ze ma 82 Ah bateriu kde sa nemusim starat ze nedojdem domov????.
P.S.Ma to velku vyhodu ze ani po 90 km jazde nemusim dobijat bateriu,kludne aj na druhy den tych 90 kilakov spravim bez dobijania a este stale ostane energia okolo 30% v baterii.