Tak jsem si dneska pro to kolo dojel.
Je to tohle:
https://www.cannondalebikes.cz/jizdni-kola...
U Štěrby nestálo 200, ale "jen" 180, s nosičem a blatníkama co mi tam nandali, 183.
Je zase o poznání lehčí, než bylo to co mi šlohli, ale jak říká Brahma, pů kila sem tam, přes pupek to sundáme snáze než na rámu.
Od toho zcizeného se liší vlastně jen tím, že má karbonovou sedlovku, řídítka a také ráfky. Tedy věco, které zase tak moc vidět nejsou, na první pohled se zdá, že to kolo je méně atraktivní než jsem měl. Kazetu a převody má stejné, ale přehazocačku a přesmykač má eTAP SRAM Force, předtím měl RIVAL. Taky už má zabudovaný radar pod sedlem, což je mi docela k prdu, protože ten cikus mbudu muset přestěhovat na nosič, na sedle by to zakryla brašna.
Trochu mě teď dělají starosti ty karbonové ráfky, je potřeba se k nim chovat nějak jinak, než k hliníkovým? Mě nehrozí, že bych na kole skákal, ale klidně nějakou tu díru mohu nešťastnou náhodou nabrat. Co výměna duše, plůště, nepoškodím je kovovýma montpákama?
Projel jsem to kousek, asi 12, zjistil jsem, že musím kompletně přeinstalovat ovládání světla, ta aopka se jim fakt nepovedla. Hádá se se s Garmin Connect, ten je potřeba odinstalovat, pak nahrát tu jejich, a přes to přehrát ten Connect. V mobilu ji sice mám, ale tam je zaregistrované to ukradené kolo, a nenechá si to vymluvit, že ho chci odinstalovat. Prostě tahle věc se nepovedla.
Když chci zapnout jen radar a ne současně přední světlo, musím to udělat v té aplikaci, A hůře, musím to znovu nastavit pokaždé, co tu baterii z rámu vyjmu, tedy vlastně každý den. Pokud svítí přední světlo a radar, baterie se vybije za necelé 3 hodiny, což je smutný příběh. A místo aby tam byl někde šudlík, musí se to ovládat apkou.
To nedomysleli.
Jo, ještě jedna taková menší mrzutost.
Ta řídítka jsou skvělá, krásně se to drží, jak jsou placatá, lze si opřít dlaně ALE.
Nepřidělám svůj držák na mobil nebo kameru.
Ty úchyty jsou dělané na to, aby se to chytilo na kulatou trubku.
Mobil snad půjde ta tu šišku přidělat tímhle:
https://www.alza.cz/sp-connect-bike-bundle...
Ale držák na kameru budu muset nějak vymyslet.
https://www.gokamery.cz/produkty/prislusenstvi...:251394/251394-drzak-na-predstavec-pro-gopro-multifunkcni-37-mm
Myslíš tohle?
To tam asi mám, na tu navigaci Garmin, já vlastně nemám kameru ale vrazím mobil do tohohle, cajku, a tím pak natáčím jak objíždím ten Oblouk, nebo tyhle ptákoviny:
https://youtu.be/o_iNt7Cv3NA
jinak je mi to stejně k prdu. :-)
Dyks to koupil v akci, tak se nediv. Systém Dodo, no. :-))
Hezky ti ho poskládali. Ty blatníky jsou docela elegantní. Nedalo by se to pojistit proti krádeži? Tobě by se to už mohlo i rentovat.
Dalo, dokonce i proti "krádeži zajištěného kola z volného prostranství" :-)
Tak si říkám, v tom bude nějaký háček, a taky že jo.
Pojistka se nevztahuje na krádeže mezi 22. hodinou večer a 6. hodinou ranní. Dál už jsem to ani nestudoval, protože je to k prdu....
Mám už jednu neblahou zkušenost, kdysi nás okradli ve Španělsku na dálnici, někde jsem to tady psal v Blogu "Ladrones". Ztrávil jsem pár hodin na policii sepisováním lejster, a pak mi dali prd. Čili kromě toho, že mě ukradnuli pojištěný telefon, mě ještě pojišťovna okradla o čas. Vůbec mě neláká sepisovat někde v Paříži na komisařství protokol. Vím jak to tam chodí, koukni:
https://youtu.be/8rEgmOsRuho
Ono to tak nevypadá, ale nekradou mi kola furt. Vlastně jsem s tím Zelenáčem toho obejel docela dost a něukradli mi ho. Teď jsem udělal chybu s tím, že jsem si myslel, že parkoviště před hotelem bude dost bezpečné.
V rámci pojištění domácnosti mám pojištěnou i krádež kola na cestách. A nemá to žádné časové omezení.
Zkoušela si pojistku uplatnit?
Když ti kolo ukradnou třeba ve Francii? :-)
To je lumpárna na těch pojistkách, že tě oškubou až v okamžiku možného plnění. Například můžeš mít levnější povinné ručení, ale neočekávej, že ta nejlevnější pojišťovna někomu něco zaplatí. Vlastně nevím, jak tohle řešit.
Musíš rozlišovat krádež, kdy jsou prokazatelně překonané překážky a tzv. prostou krádež, kdy to překonání překážek není nebo nelze prokázat.
Nemělo by. Já se pojišťuji a není na mně, abych s právníkem kontroloval všechny záludnosti pojistné smlouvy. Slušná pojišťovna by do smlouvy záludnosti neměla dávat. To, že se většina našich pojišťoven chová takhle svinsky podvratně je chyba v naší společnosti a všeobecně naše chyba, že jim to tolerujeme.
Jak říkám, oberou tě dvakrát, vlastně třikrát, když to platíš, když ti to neproplatí a když trávíš čas na policii.
Už vidím, jak někdo proplácí ze "sdruženého pojištění domácnosti" 120 litrů za kolo, co ti ukradli z auta v Paříži :-)
Já to nevím, ale třeba i u nás existuje slušná všeobecná pojišťovna. Nebo to pojistit ve Francii? Ale jak poznat tu slušnou pojišťovnu?
Například co se týká úrazového pojištění v horách, tak vysoko nad ostatní vychcánky čněla Alpen verein, ktera pojišťovala bez podmínek a následně i proplácela všechny horolezecké průšvihy
Nevím, řešit to nebudu.
Jsem připojištěnej jen tím cestovním pojištěním do ciziny, to mám na celý rok i se zinkovou rakví, pak jsou nějaké pojistky z kreditek, ale vůbec netuším jak to funguje, zatím jsem jic nepotřeboval.
A když jsem měl u Darartu, nebo to byl ten zelenej panák, pojištěnej telefon proti krádeži nebo rozbití, tak se na mě vykašlali.
Je to banda pazdrátů, tohle pojišťováci, jedou se známejma, a my jim to máme platit? Tuhle
projevy nenávisti a nesnášenlivosti zde trpět nebudu.
Tak na cesty si snad uzavíráš cestovní pojištění, ne?!? Tam ti, samozřejmě, pojištění domácnosti nedosahuje.
Osobně si vždy na cestu za hranice uzavírám pojistku na maximum co jde jak na osoby, tak na věci, tak i případně na auto a s tím, že výše plnění je neomezená. Tzn. mám i pojištěné všechny věci na krádež a tím pádem mi uhradí třeba i těch 120 tisíc. Jen to opravdu musí být krádež, tzn. musí být překonány překážky. Dokonce je tam i ta prostá krádež, ale ta má omezení v plnění.
Díky své práci mám s cestovním pojištěním docela bohaté zkušenosti a mám i poměrně dost zkušeností s tím, jak škodu uplatnit, aby odpovídala podmínkám a došlo na plnění.
Ostatně neztěžuji si ani na to pojištění domácnosti - i tam jsem v minulosti již měla možnost uplatnit škodu za ukradené kolo a plnění 70 tis. bylo zcela bez komplikací.
Ach jo.
Neuzavírám na svoje cesty cestovní pojištění.
Cestovní pojištění mám celoroční už hodně let, onbovuje se mi automaticky.
Protože jezdím ven tak často, že se mi to vyplatí i cenově. Mám to nejlepší co uzavřít lze.
Kromě zdravotního připojištění je tam důležité i pojištění škody, kterou bych mohl způsobit.
Prozože se může stát, že nedám omylem přednost, kvůli mě se převrátí cisterma s ethanolem a vypálí půl vesnice.
Dál mám pojištění ze svých karet (zlatých :-)) taky ve slšné výši.
Ale žádná z těchto pojistek nekreje krádež kola z vozu zaparkovaného na hotelovém parkovišti a jsem si jjist, že ty přes všechny deklarované zkušenosti, bys to z pojišťovny taky nevymámila - tedy pokud s likvidátorama nejedeš špínu.
Dohadování se s pojišťovnou je ztráta času, nervů, i peněz, poučení pro mě je jiné - než hledat nějakou pojistku...
Já si na svým karetním cestovním pojištění nejvíc cením pasusu o repatriaci ostatků. :-)
No to není sranda, to nemít, mohl bys rodinu slušně zruinovat :-)
To jsem říkal Marianovi - "ty jseš tu cudzinec, máš zaplacenou pojistku na zinkovou rakev?"
A von jako že ne, ale že mi věří, že bych jej v kufru do Povážskej propašoval, kdyby něco.
Jaká pak repatriace, stačí hodit do moře.
Není námořník aby na to měl právo :-)
Jako by v tvém okolí nebylo dost pomníčků těch, co jsou pohřbeni někde jinde. Jákápak repatriace.
Mimochodem, to mě zaujalo v místě, kde byl zajatecký tábor Stalag VIII-A, byl tam jen sovětský hřbitov, ostatní spojenci si své mrtvé po válce repatriovali, ale pro SSSR to nejspíš stejně byli zrádci, když se nechali zajmout.
A my, vlezdoprdelkové, jsme jim tady stavěli na hřbitovech památníčky a 9.5. jsme tam stáli pionýrskou stráž. Vojnu jsem prodělal v Chebu (69-70) a když jsme jezdili na Komorní Hůrku na štábní nácviky, zahlíd jsem vpravo od silnice malinkej pomníček s rudou hvězdou. V americký zóně!
Cestovní pojištění u karet (byť zlatých) je na prd. To jsem zrušila hned.
A dlouhodobé cestovní pojištění je také na nic - zbytečně platíš za produkt, který je ti k prdu. Ostatně to dokazuje i fakt, že ty krádeže kol neuplatňuješ.
Ale je to tvoje volba.
Pokud máš odpovídající pojištění a víš, co v něm máš, pak žádné dohadování s pojišťovnou není. Vyplníš formulář, dodáš co žádají a vymalováno.
Ale jak píášu výše - tvoje volba, tvůj boj.
Ze zlaté karty pojištění nemusíš rušit ani platit, je v ceně karty tak jako tak :-)
Cestovní pojištění na rok funguje úplně stejně jako když se pojistíš na konkrétní cestu, nevím s čím si to pleteš.
Jo, pro jistotu tam mám p4ipojištěnej i rizikovej sport, protože vím prd, jak moji cestu od Fitzpatricka po zavíračce nějakej pojišťovák vyhodnotí.
Jen neuvádíš datum odjezdu a příjezdu, protože platí celý rok.
Tvoje theorie jsou k prdu, pojisti si třeba prdel jak Kardashianka, já to dělat nebudu.
Raději si svoje věci budu hlídat.
To jsou zlá slovíčka.
Řekl bych, že k četnosti mých výjezdů se mi to daří velmi dobře.
Prostě jsem podcenil možnost, že mi vlezou v Paříži do auta hned před hotelem. Už se to nestane.
To nejsou zlá slovíčka, to je prostě realita. Mně kdysi ukradli nepojištěnou 120 a řekl bych, že cenově se tomu už blížíš. Možná to už dávno překonáváš, nedokážu to pořádně posoudit.
Ano, jezdíš do Francie často, ale od nepaměti se poměřuje škoda ukradeného zboží cenou a ne najetými kilometry.
Asi jo, to kolo stálo 114 litrů, ale měl jsem tam ten radar, navigaci, reproduktor, přehrávač, náhradní baterii SmartSense, to všechno zůstalo na řídítkách nebo v brašničkách, jo a to sedlo, řekl bych, že kdybych to podtrhnul, sebrali mě tak 150.
Vlastně tam byly i senzory od Garminu, rychlost,m kadence, teplota...
Ale to kolo byl krám, mělo píchnuté zadní kolo, a rozpadlej ten pastorek, ten mi zůstal :-)
Jestli máš volnou chvilku, zkus vymyslet, jak bys to pojistil právě na tu situaci a zkus vymyslet, jak bys to z nich vymáhal.
Začneme tím, že dost věcí bych ani neuměl dokázat, že jsem je vůbec měl, natož že byly na kole. Nearchivuji si účtenky, lecos jsem koupil v Německu nebo Andoře, takže to už ti dost ubere.
A pak ta situace, zloděj zjevně nepřekonal žádnou překážku, nedokážeš, že si to auto nenechal omylem otevřený.
Já se tím zabývat nebudu, budu se snažit co nejrychleji to co mě ukradli vydělat.
Jinak neřekl bych, výše škody je celkem vedlejší, frekvence krádeží je důležitá. POkud tě okradou jednou za pět let, i když o raketu, není to tak špatný výsledek když si zvážíš všechny ty rizikové zóny a oblasti kudy jsem kdy projel.
Pojistit to neumím. Ale uměl bych v tom autě nechat vybudovat pevný bod a k němu to kolo za rám zamknout. To by černé huby koukali, kdyby jim s kolem nešlo pohnout ač se elegantně dostali do auta.
Já jsem dvakrát bojoval s pojišťovnou od povinného ručení a hrazením opravy mého kola. S dokazováním problém nebyl, vyšetřovali to policajti. Ale ta pojišťovna je zavedená na opravy servisu a já si to opravoval sám a chtěl jsem jen proplatit díly. Poslal jsem jim fotky nabořených dílů a oni se cukali, že jako musí být servis. Nakonec si dali říct, že je to pro ně takový pakatel proti poškozenému autu, že přestali blbnout.
Nw, to není dobrá strategie, tedy na Paříž, 19. okrsek....
Jak říkám, o tom že tam je kolo se dozvěděli, až když tam vlezli a koukli pod hadry, zvenku do auta vidět není. Šli tam pro cokoliv.
Takže máš-li v autě za rám fest přikurtované, vezmou , co se s kola očesat dá, berou úplně všechno.
Očesaná kola přivázaná k zábradlí jsou typickým obrázkem Paříže.
Nesmí tam zůstat vůbec nic, co má nějakou cenu, dá se zpeněžit, sežrat, vypít, nebo jinak použít.
S autem pojistky řeší servis, vždycky koukám, jaké rakety jsou schopni pojišťovně naúčtovat třeba za šrám na dvěřích, a prochází jim to. Asi se umí s likvidátory dohodnout a podělit. Zřejmě si jim trochu zamíchal karty :-)
Nezamíchal. Chtěl jsem nový ráfek a dráty a nové sedlo. Vidlice se stejně koupit nedá a musí se sehnat. Mám teď Drakovu, díky :) Takže cena opravy asi 3000 .. 5000Kč. Za to by v servisu ani nezjistili, co opravovat.
Jo, ale likvidátor nedostal svoji proviziy od servisu :-)
Kolo za rám zamknout ...
To pak nastávají minimálně dvě možnosti: lapkové mají s sebou bateriovou flexu (prodává LIDL) nebo, jak to kolo budou rvát ven, rám zdeformují.
V obou případech ti zbydou "oči pro pláč"
Si myslíš, že nosník auta je z tvarohu? Zloděj, co si pomocí elektroniky odemkne auto s sebou tahá flexu, proč? Ty máš v autě něco na řezání flexou? Já tedy nikoliv.
Šikovný zloděj odemkne zamčené auto za 3 minuty.
Nechtěl si napsat za 3 vteřiny?!?
Za 3 minuty ho otevře i totální břídil.
Auto nemám, nepotřebuji ho.
Jsem vyučený automechanik, v autodílně jsem pracoval.
A co z toho plyne? Že moderní zloděj s sebou tahá flexu? Nebo že zkusí rukama roztrhnout nosník u karoserie?
Ti říkám, že tam to funguje jinak.
Betou vše co jde odmontovat, klidně ti tam rám nechají. :-)
Ono je to všechno jen taková theorie, když cestuješ sám s naloženým kolem, nemůžeš ho prostě nechat bez dozoru, potřebuješ si furt na něj vidět. Když ti nevezme kolo, odlehčí tě o brašny.
Dá se to zvládnout,ono, když se to tak vezme, mě samotného nikdy neokradli, jen když se mnou byla Soňa a rozhodila mi můj systém. Kdyby tam nebyla, bylo by kolo se mnou na cimře, a já bych neměl svoje skvělé nové.
Měl by ses to na takovém kolečku někdy zkusit, je to rozdíl. Převody v pihodě, je lehounké jak Zelenáč, a přitom má gumy 45 mm, nemáš problém s horším povrchem jako na těch 21 mm pláštích.
Zatím jediný zšsadní nedostatek je to ovládání světel aplikací v mobilu.
Ale zjistil jsem proč když nastavím svítit jen radarem mi to furt zapíná přední světlo.
Mají tam volbu: automaticky rozsvěcet.
No, a ta to dělá. Když stojíš, po chvilce zhasne a když jedeš, rozsvítí to. Ale bohužel obě světla, kašle na to, co máš nastaveno, jestli jen přední nebo zadní, rožne obě. Celá ta apka je jako kdyby jí napsalo děcko, co navíc na kole nikdy nejelo.
CIBI:
fakt ne, kluci píší úplně něco jiného než appky pro android.
Brahma:
No, ně tak docela.
Rozsvítíš a zhasneš čudlem na baterce.
Ale obě světla, přední i zadní s radarem, a to na plný pecky.
Pokud chceš nějaké jiné chování světla, tedy - třeba svítí jen vzadu a radar, musíš do té aplikace.
Stejně tak třeba režim přední blikačky, to se všechno ovládá aplikací. Takže když nebudeš mít mobil, budeš moci svítit.
Ale všechno na plný koule, tedy vydrží to tak 2:45 h z plného do vybití.
Navíc pokaždé, jak rozsvítíš, to musíš nastavit znova. Jak jsem včera objevil, lze nastavit "automaticky rozsvítit při rozjetí", ale to ti zruší všechna ostatní nastavení.
Má to řadu mušek, ta apka by šla vylešit a věřím, že brzo bude nějaký rozumný upgrade.
Problém je ale úplně jinde.
Komu safra vadil nějaký čudlík na světlech, terým bys to zapnul růčo a nastavil režim svícení.
Ono si to hraje na hrozně chytrou věc, nastavíš jen blikání, vjdeš do tunelu, automaticky se to rozsvítí na plno, nebo když se zešeří, nemám sebemennší šanci vypnout přední světlo, prostě bude svítit ať si přeješ nebo ne.
Na jednu stranu to vypadá jako bezpečnostní prvek, ale na druhou stranu není. Limituje tě totiž žalostná výdrž te baterie. Takže, logicky, smráká se, ale jsem reflexně oblečený, je furt dost dobře vidět, tak nebudu svítit, abych mohl světlo použít, až bude větší tma. Šetřím baterii.
Protože je lepší být neosvětlen za soumraku, než neosvětlen za tmy.
Celé je to prostě nedostažené.
Jak jsem zjistil, že z té powerbanky nabiju tu jejich SmartSense baterii rychleji, než ji vysvítím, a že mi z PWB sežere to nabití 30 procent, jsem za vodou. Žádné jejich režimy nemusím řešit, svítím furt vším, a jednou za 2,5 hodiny vyměním baterii, tu vybitou strčím nabíjet do pwb.
Vychází mi to že to můžu udělat 5x, tedy 12,5 hodiny plného svícení, ať mám mobil nebo ne.
Ale správnější by bylo dát do toho futrálu silnější baterii.
Místa tam mají jistě dost.
A jéje, už popíjíš, viď.
>...Cestovní pojištění na rok funguje úplně stejně jako když se pojistíš na konkrétní cestu, nevím s čím si to pleteš...<
Nepletu si to s ničím, to jen ty nechápeš, co píšu.
U karty máš zpravidla jen základní nabídku co pojišťuješ a plnění do určité výše.
Když si sjednávaš pojištění na konkrétní cestu, pak si můžeš připojistit i něco víc a hlavně si můžeš zvolit výši plnění.
Připojišťovat rizikové sporty je blbost, pokud je neprovozuješ - možná by sis měl přečíst, co ve výčtu rizikových sportů je.
Nicméně jak píšu - čiň si co chceš, tvoje volba, tvůj boj.
Nepleť do toho karty, mám cestovní připojištění, stejně jako ty si kupuješ když jedeš do Chorvatska ba 24 dní, jen s platností na celý rok.
Nemusím tak řešit, jestli jsem se před cestou pojistil, protože pojištěný jsem furt.
Něco si nastuduj, než začneš blafat hlouposti, jako tuhle že se sdruženého pojištění domácnosti ti zaplatí krádež kola z auta před hotelem v Paříži...
Rizikové sporty má smysl připojistit, protože v lednu nevíš, co tě v srpnu třeba napadne.
A těch pár drobných by pak mohlo být drahých.
NIKDE jsem neřekla, že ti ze sdruženého pojištění domácnosti zaplatí škodu způsobenou před hotelem v Paříži.
Naopak jsem napsala, že právě na to je cestovní pojištění.
Jinak si vůbec nepochopil, o čem jsem psala. Zjevně si to vůbec nečetl. Ale to je fuk.
Tak proč si o něm psala? Naprosto nerelevantní.
Jinak, "Cestovní pojištění" v žádném případě neslouží jako pojištění proti krádeži, tím spíše kola, na kterém jezdím.
Pojištění poškození, zničení, odcizení, ztráta zavazadel
Vztahuje se na zavazadla a věci osobní potřeby obvyklé pro daný účel cesty (např. vaše sportovní vybavení, elektronika), celkový limit 40 000 Kč
https://www.srovnejto.cz/vyber-cestovni...
Jde hlavně o pojištění léčebných výloh a pak pojištění zodpovědnosti za škody. A jak už si zřejmě zjistila, je úplně jedno, jestli jej máš uzavřeno na rok nebo na dva dny, podmínky pojitného plnění jsou stejné.
(snad jen drobnost, v cizině nesmíš být v kuse déle než 90 dní) a to opakovaně do roka kolikrát chceš.
Jak jsem psal, pojsiti si třeba zadnici, ale mě do toho netahej, a nežvaň o věcech, kterým nerozumíš ani malinko. Nepotřebuješ, nejsi v cizině furt.
Tak mluvilo se v tu chvíli o pojištění krádeže u nás.
A co se týká cestovního pojištění - u něj si můžeš vybrat u koho se pojistíš, produkt, co cheš pojistit a výši plnění.
Já si vybírám produkt, kde mám pojištěné vše, co je v nabídce a je to bez limitace.
Opět jsem to uvedla jen jako doplnění, že existují i jiné možnosti, než využíváš ty.
opět, nechápu proč tu uvádíš, pojištění a jak si s ním byla velmi spokojená toho, o čem diskutujeme, vůbec netýká.
Kolo, tak aby si ho mohla přes noc nechat zamčené u zábradlí ve Francii pojistit prostě nelze. Zkus najít takovou pojistku.
Dál,
jak funguje pojistka a zda-li vůbec nezjistíš při jejím uzavření čtením malých písmenek, ale až v okamžiku, kdy dojde na plnění.
Chlap se od kluka liší tím, 6e neopakuje stejné chyby. Dělá nové.
Takže vím, že na žádné pojištění už nenaskočím, stejně jako vím, že z auta mi už kolo neukradnou.
Takhle fungovaly pojišťovny vždycky. Není m to charita, ale hodně dobře vydělávající finanční podnik.
Kolečko nádherné, ale když čtu, že se tam něco nastavuje přes apku, tak si říkám, kam se ta cyklistika řítí (podle mýho do p.dele).
Ať ti to jede! :-)
Jo, to je voser.
Řazení funguje bez apky, ale světlo ne
Kovové montajzny zahoď a hodně daleko, to si měl udělat už dávno a pořiď si třeba modré plastové Schwalbe https://www.koloshop.cz/Schwalbe-montpaky-NEW-3...
Jsou obecně hodně chválené, s lepšími jsem se nepotkal.
Tedy ladění světla přes mobil by mě neskutečně vytáčelo.
Co je na kovovových montážních pákách špatně?
Aha, tak to se mne netýká.
Ty kovové dělají na karbonu vrypy?
To dělají i na kovových ráfkách, ničí je. Celkem snadno kovovými cvakneš duši a viděl jsem jak je jedna dívčina docela hezky ohnula. Něco podobného se ti s těmihle nestane ani náhodou.
Největší voser na tom je, že jsem zatím nedonutil tu aplikaci, aby si to pamatovala. Prostě jak se jí zamane, tak rosvítí přední světlo, a v tom okamžiku máš jen bezpečných 2,5 hodiny svícení a radaru. Nastavím v aplikaci svít jen radar, zastavím, kolo chvilku svítí, pak zhasne Fajn. Ale rozjedu, a už zase svině svítí předním světlem.
Teda takhle mi to dělala ta apka minulý týden. Teď se upgradovala, třeba tu chybu odladili. Ale jsou to fakt vocadové. Radar mechanický čudl na zapnutí a vypnutí má, přední světlo co žere jako kyselina, nikoliv.
Mám dvě ty baterie do rámu takže jsem to neřešil a svítil furt, protože po každém zastavení v mobilu přepínat "kurva nechci svítit předním světlem" mě brali nervy.
Netozumím té koncepcci. Máš napájený držák navigace, světlo vzadu, radar, světlo vepředu, a to všechno z batetie, co ti vydrží 2 a půl hodiny???
To musel fakt vymyslet kokot.
Já to dělal tak, že jsem jednu batetii za ty dvě hodiny vysvítil, hodil tam druhou, a tu první z PWB nabíjel, za hodinu a půl je nabitá, takže vlastně dvě ty rámové baterie plus jedna pwb, a svítím furt, ale proč to? Velký je to jako kráva, vešla by se tam baterie co by to utáhla dva dny jako ord a nebyla by těžká...
Fakt vopruz, nevím pro koho určený.
Kovové pàky jsem měl protože jsem plastové vždycky rozlomil. Zkusím ty co píšeš, dík.
To je jako outdoorový telefon, co musí každý večer do nabíječky.
Prostě dvě hodiny je ta maximální doba než si po "sportu" sedneš do hipsterské kavárny. Do fitka taky nechodíš na celý den. Tohle bude řízeno stejnou myšlenkou.
Mám fakt pocit, že máš pravdu.
Ptal jsem se těch kluků:
"Hele, tady píšete něco o garanční prohlídce? N atu mám přijít kdy?"
A oni jako že po ujetých 150 km, ale že si mám předem rezervovat termín
Tak jsem jim řekl, jestli mají volno tenhle pátek a koukali na mě jak zjara.....
Tak těch 150km je akorát na zajetí, aby mohli všechno doštelovat. A domluvili jste se na ten pátek?
Ne, prej mám přes internet, zajedu to tenhle týden, příští jsem v Bochumi, pak jim to tam dám...
Dneska jsem projel ty kopečky kolem, jede to zlehka, no taky nemám žádnou zátěž, tak těžko můžu posoudit jestli je to lehčí než to před tím.
https://www.relive.cc/view/vE6JYLexPxO
Hm, ta první garančka je dost důležitá. V dílně to prostě složí, ale něco se může povolit, rozštelovat... to chce po kratším zajetí fakt zkontrolovat. Těch 150km je tak akorát, určitě bych s tím nejela někam do daleka bez kontroly. Vem si, že to nejezdilo, dráty ve výpletu zapracují a může to být potřeba docentrovat, ježek se otřesama může povolit... tam je toho hodně, co je potřeba zkontrolovat.
Ono to v jízdě hned vadit nemusí, ale mikrovakl se změní ve vakl a pak už to jde rychle.
Jo, na tuty tam s tím zajedu.
I když mám cuky vzít nové, vyjedu teď koncem dubna na elektrice. Budeme se motat se Soňou po Provence, jsme domluvený, že vyjedu napřed a sejdeme se v Orange.
Kdybych jel na tomhle, měl bych tři kola v autě, a kdyby něco, pak bych už byl vážně smutnej.
Tohle si odbude premieru koncem května, pijedu jej vyfotit k značce, jako všechna svá kola :-)
Běžně u kol bývá 300, to to tak nějak všechno sedne, ale je to celkem jedno, záleží na tobě kdy tam dojdeš, jestli po 100 nebo 500. zrovna tak po novém výpletu kol je hodně dobrý udělat po zhruba 300 km kontrolu dotažení a vycentrování na pravítko a pak je dobrý nyple zakápnout proti povolení a je to zlatý.
Já nikdy s žádným kolem na žádnou garančku nešel.
Tedy taky mi upadl šroub od nosiče, ale vlastně ten jsem si tam montoval sám, takže ten by mi nedotáhli.
Vždycky jsem tam byl až po nějakých 1200-1500 km, kdy mění řetěz, a destičky a docentrovávali.
Ale s tímhle to udělám.
Je klidně možné, že mi vyskočila ta kazeta proto, že něco někde nebylo utažené nebo jak, to kolo mělo přesně 836 km, než se rozpadla. Tenkrát jsem nemohl, kde bych v zimě najezdil 150, ale teď to bude hračka. Ať to poutahují, když je to teda v ceně....
Určitě není od věci si od nich nechat udělat základní kontrolu a případné seřízení a doladění kola, zvlášť to je potřeba u lektrického řazení, spojů na karbonu a hlavně výpletu, který si vždycky a u všech kol sedne a je nutné doladit. Rozumná doba je po těch 300 km.
Díky, najedu to. Těch 150 je asi fakt málo.
To je úžasné, co všechno se dá udělat. Já to jen vypletl a jezdil. Příště budu moudřejší. Ale pochybuji, že se nyple sami povolují, moje se spíš nedají špínou povolit.
Vyloženě se nepovolují, ale tím, že si prostě výplet s ráfkem pořádně sedne při jízdě a otřesy, tak se může a také se v některých místech lehce povolí a pak už výplet není tak správně tuhý jak by měl být.
To určitě chce dotáhnout. Ale to zakápnutí mi přijde už zbytečné. Při přechodu na novou sezónu, nebo nejpozději po dvou letech, by chtělo výplety zkontrolovat. Když si na to vzpomenu, tak to dělám.
Máme odzkoušeno, že když se nyple nezakáply a rupnul některý drát, tak se jich pár jiných povolilo a ráfek se vlnil. Při zalepení a prasknutí jednoho a dokonce i dvou drátů se zbytek nehne, dobře drží a ráfek se nevlní a dá se na tom dost dlouho v pohodě jet.
Používáme NUTLOCK od firmy Retech, modrý, po zalepení šroubového spoje jde v případě potřeby zase povolit.
Používám to na kole i v autě. Mám 50 ml lahvičku, už ji používám několik let, stále funkční a dobře drží.
A on navzlíná do toho utaženého spoje? Já používám také závitový tmel, také modrý a povolitelný, ale nakapu ho na závit před dotažením. Navzlínání jsem nikdy nezkoušel. To mne nikdy nenapadlo.
Když se kápne na závit a pak dotáhne, tak je to mnohem pevnější zajištění, ale kápnutí přes injekční stříkačku na vrch závitu u nyplu, také dost pomůže, je to piplačka, ale funguje, ten jeden až dva závity nejspíš stačí aby se zbytek výpletu nehnul.
Když já mám spíš problém po čase při docentrovávání a utahování výpletu těmi nyply točit centrklíčem a ne kombinačkami. Problém povolování výpletu otáčením nyplů necítím. Respektive ho přisuzuji protažení drátů.
Drát se ti neprotáhne. To by dřív povolil závit, coby slabší místo. Maximálně se zdeformuje u náby, "zkrátí" se oblouček.
Jinak vás Lelek trochu lakuje, asi chrání naše know-how :-)
Ale já ho vykecám. Ten Retech je na běžné závity, aplikace před montáží.
Na niply mám Loctite 290. Řídký tmel, prakticky vodička, snadno zavzlíná i do těsného závitu, vytuhne bez přístupu vzduchu. Aplikuju malou injekční stříkačkou s tenkou jehlou. Musí se dost s citem po malých kapičkách. Butelka 10ml stojí necelé tři stovky a vydatnost je zhruba na Amstrdam s širším okolím.
Ajaj, teď jsem to zblbnul, omlouvám se, popletl jsem a zaměnil dvě lepidla. Tohle je dost husté, dává se na závit, na zakápnutí nyple musí být mnohem řidší.
Z toho jsem měl nerva před lety.
Popraskané dráty. Když jsme jeli s Honzou, dráty nactěch Favoritech nám začaly praskat asi po 1500 kilácích. Náhradní došly, pamatuji se, a vidím to jako teď, jak jsem ze dvou ruplých drátů udělal jeden, ohnul jsem konce do háků a prostě tak drát "spojil a nastavil"
O nějakém centrování nemohlo být ani řeč. Snažil jsem se kolo srovnat tak, aby se vešlo mezi brzdy.
Když jsem nasedl na to těžké ekolo, problém se opakoval, praskaly dráty, ale to už jsem jich vezl zśsobu zadní bezmotorového kolo Authora jsem pak necha přeplést t8m nejsilnějš8m co se dalo sehnat.
Panika mě opustila až u Zelenáče.
Prostě nové dráty nepraskají. Rondacl se mi tehdy smál - že jsem hlavou v minulém století.
Náhradní dráty už nevozím :-)
Ještě si vzpomínám, jak když jsem byl kluk, asi 9-10, byl jsem na kole vlastně pořád, jako mi všichni kluci z Braníka. A jednoho dne jsem si usmyslel, že dotáhnu všechno co dotáhnou lze, taky mi vypadla nějaká matička.provedl jsrm tomu kolu svépomocnou garančku A niple jsem nevynechal. Na výplet si mhl brnkat jak na ukulele, našponované.
Asi jen to, že ty ráfky byly fakt festový mě zachránilo, že jsem to rozcejtroval jen malinko.
No, taky kolo se muselo vejít do vidlic, brzdil jsem torpedem.ale vidím to jak teď, klíč na niple jsem neměl, poctivě jsem dotahoval kombinačkama.
No, nepraskají, asi jak které. Dráty Sapim jsou obecně považované za ty lepší a spolehlivější. Skutečně dobré, bezproblémové. Jenže pak jsem potřeboval nový výplet na treka, tak jsem sáhl po osvědčené značce a krapet problém. Zřejmě ty dráty vyráběli v pondělí ráno, možná v pátek odpoledne, nevim, ale v každém případě v zadním kole už jich mám polovinu vyměněné za nové, protože stále praskaly. Co mám jinou sadu na horáku, tak dobře drží.
Zase mě nervuješ :-)
Teď se budu o dráty bát
Kdyby jen ladění světla...
Letos v lednu mi dal syn od Ane kompletní loňský ročník Vela - přečíst a vyhodit. O víkendu jsem prošel už poslední číslo. Velo je už hodně zaměřené na elektrokola vyšší cenové hladiny (pro zajímavost: celoodpružený trek, cena cca 350 tisíc), cílová skupina jednoznačně mladí cyklisté, no a tahle kola už bez mobilu ("apky") už vpodstatě motoricky ani nerozjedeš.
To je docela peklo.
A přitom je docela reálná situace, že někde cestou o telefon přijdeš. Buď ti ho ukradnou, nebo spadne a praskne sklo - a většinou tak, že sice telefon funguje, ale neuděláš na něm nic, protože dotykáš funguje podivně.
Takže přes všechny vymoženosti, centrální rozvod nabíjení, to musím řešit tak, že prostě světlo i radar zapojím pomocí USB do vlastní powerbanky, a rosvěcém nebo zhasímám si, tak, že to tam zastrčím nebo vytáhnu.
Naštěstí mají ty USB A spojky, a i to zacvakávání je pohodlné a vodotěsné.
SmartSense je pak jen pro parádu....
Zadní blikna za 8000Kč, no nekup to! :D
To je radar, ne blikna, fakt dost rozdíl :-)
Už i na Alze prodávají alternativu. Nemá to stejné parametry, ale nestojí to tolik.
https://www.alza.cz/sport/zadni-svetlo-s...
Ještě srovnání různých radarů
https://www.youtube.com/watch?v=uZx7kM9Lf1o
Ten můj tam nemá, to je nějaká slovanská angličtina, že jo :-)
Já mám i tu starší Varia od Garmina.
Základní problém u těhle radarů je výdrž baterie. Záleží na tom, jaký je provoz, jak moc bliká, ale mě nový radar dával tak maximálně 6 hodin provozu. Když byl starší, tedy baterie v něm, tak 4-5.
Ty ho celou cestu nepotřebuješ, často se jede po atezce. Takže najedeš na stezku, vypneš radar, pak na ty dva kiláky po silnici to nestojí za to zapínat, nebo naopak zapomeneš vypnout a smůla je, že batetie v radaru ti začne docházet když se smráká.
Zkoušel jsem krmit radar z pwb za jízdy, nefunguje to, vyklepá se to micro USB.
Tenhle krám baterii vůbec nemá. Napájí se buď z toho SmartSense, z baterie elektrokola, nebo pomocí toho USB z powerbanky. Peo mě ideální řešení, minipowerbanku co mám mi to za den vycucne sotva ze třetiny.
Nestarám se, radar furt svítí.
Je sice fajn, mít levný radar, ale když jej vozíš jen pro ozdobu, je to vlastně moc drahá hračka.
Proto jsem to sem dal. Konečně radar, co nepřidělává starosti.
Stejně tak to stínítko radaru nebo navigace. Konečně vymysleli napájený držák, zase strjné možnosti napájení SmartSense, baterie ekola nebo USB A. S tím taky bývali problémy, ale dalo se to řešit externí baterii Garmin. Napájený držák je elegantnější.
Garmin má slušné hračky, ale jsou drahé, to je fakt
Já to sem zase dal protože to považuju za dobrou věc a pro někoho může být ta cena zásadní.
Když jsem svůj první Garmin ztratil, okamžitě jsem byl rozhodnut objednat nový, už se mi bez něj moc jezdit nechce.
Ale naštěstí se mi ten ztracený přes několik lidí vrátil, bylo to ještě v době, kdy to tady mělo pár cyklistů, takže nálezce se dopátral. :)
Jo, pokud nejezdí celý den, a čtyři - pěT hodinek někomu stačí, proč ne.
No, koukám na to, fakt to dneska má už hodně cyklistů.
Dneska u silničářů to je už téměř status, a kdo nemá radar jako by nebyl :-)
On tomu Brahma nevěří, já mu ho půjčím, ať si to vyzkouší, myslím si, že brzy na to přijde, jaké jsou výhody.
Což o to, na okresní silnici to může být skvělé. Ale krmit mobil jsem už vymyslel, jak a čím krmit další elektrické hejble? Na novém oslíčkovi mám zrcátko a to nemusím ničím krmit. Budu o tom přemýšlet. Teď mu musím koupit nové obutí.
Proč bys to měl krmit, má to nabíjecí baterii, nabiješ a vydrží na jistotu 6 hodin i v dost hustém provozu. Při pauze nebo mimo silnici vypneš a když je potřeba a plánuješ dlouhou jízdu, tak při pauze připojíš na powerbanku a dobiješ třeba na další 4 hodiny provozu.
Když tu powerbanku jsem už naplánoval na 4 dny dobíjení mobilu a to se mi líbí. Když do toho zapojím dobíjení radaru, tak budu na poloviční době. Jednou za 4 dny kemp a noční dobíjení powerbanky je snesitelné. Nutně každý druhý den je už pruda. To bych už brzy skončil jako Jindra a to ještě nechci. Já mám ten stan a oheň moc rád. My skauti k tomu máme vřelý vztah.
Ten radar ti vezme mnohonásobně míň než mobil, to je žrout. Když jedu na mnoho hodin, tak vezu malou 3700 mah na výstupu a teprv tak po třech dobíjení radaru a displeje ji dobíjím a to stále není prázdná.
Chorvatští policisté rádi sdělují skautíkům (tábořícím u ohně mimo kemp), že se to nemá a nechají si to dobře zaplatit.
Já vařím na dřívkáči a to není oheň, ale vařič. No a hlavní pravidlo je v tom, že se nesmíš nechat chytit.
Já bych to používal jen jako bliknu. Nevím, co bych v Praze radaroval, když tam to auto je pořád. A když jedu někde venku přírodou po polňačce, tak tam je tak maximálně srnka. Takže pro mne blikna za 8000Kč. :D
To máš dobrý, že to máš takové binární. Buď pražský provoz nebo polňačka. Já musím nejdřív na tu polňačku dojet v mírnějším či hustším provozu a tam se mi to docela hodí. Zvláště když chvíli nic nejede a myšlenky začnou utíkat jinam, pak se pípnutí radaru docela hodí. Přeci jen to auto detekuje dřív než je slyšet.
Ty chceš jet do Chorvatska po polňačkách?
... mapy po Wehrmacht ?
Ne, tam zrovna pojedu po silnicích. Tam bych asi ten radar i použil. Teď budu víc jezdit i po silnicích venku, tak třeba tomu radaru přijdu na chuť. Také mám nového treka na tohle ježdění. Zatím jsem měl horáka na polňačky a výlety a Favorita jako silničku na cestování po silnicích, čemuž jsem se snažil vyhýbat.
Jestli ti stačí výdrž 5 hodin, pujčím ti ho i s tím radarovým stínítkem, abys viděl, co je za tebou.
Kdy jedeš?
no, tobě s tím palečkem naseru :-)
napomáhal jsem se ti dost
Koncem června, pokud tedy vyjedu. Zatím si myslím, že do té doby rozhýbám tělo. Ale třeba včera jsem se domů z práce sotva dovlekl a dnes jdu jen plavat. Vždy po dvoudenním "treningu" jsem už groggy a musím si odpočinout.
Tak to dáme, máme dost času.
Já koncem června vyjedu na Bordeaux, ještě nevím kudy a na čem, ale vím, že v pátek 28/6 mám být v Bordeaux....
Byl jsem plavat, ale jsem jen unavený a ne vyčerpaný. Lepší se to.
Přesně jak píše Petr.
Nejzrádnější je okreska se skoro žádným provozem. Tam radar oceníš.
A jak jsem psal o té výdrži baterie.
Právě protože šetříš baterii radaru, nezapneš si ho na krátký úsek na silnici (taky musíš zadtavit, slézt zapnout ho, voser) a pak, když si zvyklý, že ti to "zapípá" když za tebou něco je, se můžeš dostat do nebezpecné situace.
Já takhle odbočoval do leva, nekouknul jsem se ani do zrcátka, prostě zvyk, či zlozvyk. To auto za mnou bylo daleko, stál na klaksonu a přejel do levého pruhu, ale minuli jsme se o centimetr
Normálně jedu, kochám se, a mohl jsem mu vjet přímo do rány. Je mi ještě teď blbě, když si na to vzpomenu.
Nejseš zvyklý na radar, takovouhle chybu neuděláš Jak si zvykneš na "třetí voko bzadu" a to ti oslepne, jde o život.
To je nebezpečí všech těhle elektronických vychytávek, když zmizí. Nemáš telefon, nemáš mapu. Nemáš GPS, hledáš kde jsi. Bez internetu nevíš kde je hospoda a co vaří. Bez telefonu si myslíš, že kdybys spadl s kola, tak hned umřeš. Bez radaru neregistruješ auto za sebou. Strašně rychle se na to zvyká a pak jsme na tom závislí.
Takhle černě bych to zase neviděl, poradíme si.
Jezdili jsme, a daleko, v době, kdy u nás ve vsi byli jen dva telefony pevné linky, na poště a na vrátnici pivovaru.
Ale snadno si na lepší zvykneš a pak ti to vážně chybí. Mě šlohli s tím kolem teda kromě té navigace i to zrcátko, a i to mi dneska na výletě chybělo, když mi radar zapípal. Jsem zvyklý se kouknout, co to teda za mnou jede, kouknu na zrcátko, a ono tam není.
Tyhle technické věci, třeba tu mapu, mám docela ošetřenou. Je v mobilu, o ten když přijdu, je v druhém mobilu v brašně, a kdyby ne, tak je mapa v navigaci a představ si, i v hodinkách.
A to by mě museli utrhnout ruku, abych o ně přišel. No a v hodinkách mám i tu platební kartum asi bych se neztratil.
Ale spousta věcí jde jednodušeji než dřív, jak tam do té knihy sázím to své vyprávění z cest, vidím to docela zřetelně. Co byl problém před deseti lety - zmokne mi telefon, není ho jak nabít, navigace žalostné, to teď už je fakt jednodušší a to dost významně. Ale člověk si dokáže věci zkomplikovat sám docela banalitama, jako když jsem nechal doma pumpičku :-)
Spousta věcí jde jednodušeji než dřív. Pokusím se spočítat, kolik s sebou vozíš baterií.
Na samotném kole jich máš pět, v každé řadící páce jednu, v každé přehazovačce taky jednu, plus baterii na osvětlení.
Dále: mobil; záložní mobil; navigace; reproduktor, přehrávač; hodinky; wifi-router; tři senzory od Garmina; náhradní baterie SmartSense.
Celkem jsem dospěl k šestnácti kouskům a to jsem určitě na něco zapomněl.
Jednodušeji už to nešlo.. Nesnesitelná lehkost bytí.
Netrápí, ale je to hodně absurdní.
Zkusil jsem si to spočítat také:
Přední světlo
zadní světlo
mobil
powerbanka pro jistotu a spíš někam dál.
hodinky, ale tam se to mění po roce a více, to se snad nepočítá.
foťák, až ho koupím
náhradní mobil na dlouhou cestu, jinak ne.
Takže běžně 3 akumulátory, občas 6. I tak je to až dost. Naštěstí v létě běžně zbývá dobíjet jen ten mobil, poněvadž už teď je světla dost.
Takhle, myslím že počítáš dost hlouposti.
Dost zásadní je rozlišit baterie, o které se musím starat, tedy nabíjet, a ty ostatní.
Ty co jsou ve snímačích a v klikách řazení eSRAM jsou baterie, o kterých vlastně nevím. V řazení se mění jednou za rok, a to ne proto, že by byly vybité, ale z prevence, jak jsem se dočetl. V snímačích je měním jen když to signalizuje vybití, a to je spíše tak za dva roky. To jsou ty knoflíkové pidibaterky.
Nabíjet je potřeba:
navigaci, telefon, světlo - to vozíš taky, tak to si odškrtneme ( je celkem fuk, jestli máš světlo na tužkovky, protože ty pak vezeš taky)
Radar a světlo krmím z té baterie SmartSense (ty vezu dvě) ty vlastní baterie nemají.
Mobil a navigaci krmím za jízdy z PWB v rámové brašničce u řídítek.
Což vyrovná ty tvoje baterie ve světle a zadní blikačce.
Doposud jsme tedy na tom stejně.
Co mám tak strašlivého navíc?
Eletrické řazení. Přehazovačka i přesmykač má vlastní malou baterii, každou nabiješ tak do 15 minut, bezpečně jednou za 4 dny.
A pa mám jednu pwb navíc, kterou případně dobiji ti SmartSense rámovou baterii. Nemohu za to, že prostě dali do rámu baterii velkou jako kráva o mizivé kapacitě, ale musím s tím počítat, abych náhodou někdy za tmy nezůstal neosvětlený.
Možná do zbytečně dramatizuješ.
Vezu si přehrávač mp3 a ten reproduktor, pořídil jsem takové hračky, že vydrží dělat kravál 15 hodin, nabíjení cestou není třeba.
Ale to je věc pro můj plezír, co vozit nemusím, asi jhako ty si vezeš třeba foťák.
Jinak, pochopitelně, mám další věci, které ale s sebou vozím lhostejno jestli jedu na kole nebo autem. Tedy hodinky, wifi router se SIM, notebook a myšku. Nevozím si žádné žrádlo, čili na váhu jsem proti tobě v plusu.
A už mám jen dvě pwb a to tyhle. Zvládají rychlonabíjení, jak přístroje tak sami sebe a kapacitu májí na dva dny s přehledem.
SmartSense má jednu velmi užitečnou věc, tedy tu vodovzodrnou kabeláž, co je vedena v rámu kola
https://youtu.be/oQg-qn4jrZ0
Takže ještě dvě PWB, notebook a myška; celkem devatenáct kousků, spousta věcí jde jednodušeji, než dřív.
Žrádlo nevozím, nejsem dobytek.
Co devatenáct, dvacet jich je, myška bude nejspíš bezdrátová :-)
Když ti dělá radost počítat baterie.
Kolik že to vezeš těch tužkových????
A to nevezeš kancelář, cestou nemusíš občas pracovat, protože ty nepracuješ vůbec, a o tom co jsi bych snad raději ani nediskutoval :-)
https://www.nakole.cz/diskuse/30672-novy-gravel...
A ty ještě vozíš s sebou kancelář, proč? Jsem myslel, že už jsi to předal a mladí si poradí.
No vozím,
ono mě to vždycky tak blbě vychází, že musím udělat fakturu koncem měsíce, pak udělat výplaty kolem desátého, pak posílám DPH a občas i něco dalšího.
Zkoušel jsem to na mobilu, připojil jsem si klávesnici i myšku (potřebuji excel, word a adobe acrobat, to všechno funguje i na mobilu) ale strašně blbě se mi s tím dělá a váhová úspora minimální, tak si vozím toho SurfaceGo, ten se dobíjí přes USB C, takže nepotřebuješ těžký adapter.
No, a teď sjem to použil ve vlaku, 4 hodiny z Norimberka do Karsruhe, a pak v TGV, to bylo 8 hodin z Strasbourgu do Nice, rovnal jsme ta sklíčka do ebooku, to máš nějakých 12 hodin čisté práce, tolik naši úřadové podpracují čistého času za týden :-)
No, ulevilo se mi hodně, nestarám se o technické věci, jen ty věci kolem peněz a úřadů.
Zkus si na mobilu otevřít excel a vybrat pár políček a zkopírovat je do wordu. Zjistíš, že to fakt nechceš dělat.....
Exelcel na mobilu jde tak maximálně opravit jedno políčko. Word je snad ještě horší. Tohle opravdu na mobilu skoro nejde. Ale tahat se kvůli tomu s kanceláří nebudu.
Není to tak zlé, Surface go má 560 gramů.
Pokud ti to vydělává, nebereš to tak úporně.
:-)
On je to takovej zákon schválnosti.
Samozřejmě, že mám všechno narichtované z domova a stačí v pravou chvíli poslat.
Když vezeš notebook, ani ho nepotřebuješ.
Když ho necháš doma, někdo si na poslední chvíli vybere dovolenou, a musíš to celé přepočítat, fakt jako na potvoru?
Dnes ráno cestou do práce na kole jsem o těch akumulátorech a dobíjení uvažoval. Došel jsem k názoru, že pokud se nebavíme o dobíjení kardiostimulátoru, tak vlastně o nic nejde a je to OK.
Myslíš to tak, že pro baterii v kardiostimulátoru neplatí, že díky elektronice jde spousta věcí jednodušeji?
Ne, myslím to tak, že když to zapomaneš dobít, tak umřeš.
Ty myslíš tu jednoduchost tak, že jednodušeji umřeš? To ne, protože předtím absolvuješ operaci na srdci a rehabilitaci po ní a až teprve po tom skvělém zážitku umřeš.
Vycházím z toho, že se snažíme vyjasnit, zda jde s elektronikou vše snadněji a tys vlastně napsal, že v tomhle směru je OK veškerá elektronika, kromě kardiostimulátoru.
Což já bych skoro řekl, že je opačně, jestli mi rozumíš, bez elektroniky, např. bez dvaceti elektronických udělátek na baterií, co vozí Jindřich, by to šlo, celkem jednoduše, ale bez baterie do stimulátoru by to fakt jednodušší nebylo.
Jsi trošku na palici, že jo.
Samozřejmě že jde jezdit bez senzorů rychlosti a kadence, jde jezdit bez navigace, dokonce jde jezdit i bez přehazovačky a to i mechanické.
Jde jezdit bez radaru, ale neosvětlený raději nejezdi. Ale baterky na svícení taky nepotřebuješ, nasadíš dynamo a už to frčí.
Otázkou je proč bys to dělal?
Aby nějakej trotlík počítal kolik máš přístrojů na baterky a dělal z toho nějakou senzaci?
Některé informace mít nemusíš, ale občas se hodí. Proto jsou ty cyklokomputery a proto jsou ty senzory.
Jo, kdybys vyzkoušel elektrické řazení, chtěl bys to taky. Já si to nechám dát i na elektrokolo, pryč s dráty!
Nech si tam dát automatické řazení. Stačí dát tenzometr na pedály a bude to řadit na konstantní tlak na tenzometru. Jen to kolo bude už jen pro blbé blondýny.
To zatím není, ale jako nápad dobrý. Nastavil bys režim obtížnosti, a už by to řadilo samo.
Ale mám zato, že se toho nedožiju.
U tohohle jim asi jde o rychlost a přesnost toho řazení
Ono by to dokonce mohlo snímat i tvou tepovku a řadit podle ní. To by bylo ještě účinnější pro sportovce. Pro ty co jen točí nohama po rovině nikoliv. Ale sportovec do kopce to sleduje na budíku automaticky a ví, že jistou hranici může překonat jen velmi krátkodobě. Pak ve stíhání úniku svěsí nohy a nechá toho vepředu jet.
No, to ty garminy mají.
Můžeš si nastavit hlídání nejen tepovky, ale kdoví čeho ještě, měří to kde co a pak vyhodnocuje, asi to ti sportovci fakt využijí.
Jenže musíš mít hrudní pás.
Hodinky to taky dělají, a tepovku už měří celkem spolehlivě, ale pro mě k prdu.
To, že nemůžu snadno poznám, a "jdu ze sedla" a kolo vedu. U tohohle gravela jsem tedy zatím nemusel vodit, má fakt dost lehké převody.
Musím si tam pověsit tu kadenci, protože tu si fakt musím hlídat, protože mám sklony točit nožkama pomalu. Jinak mě už zajímá vlastně jen rychlost, podle toho vidím, kdy asi dojedu do cíle.
Tahle automatizace by asi na bezmotoráči smysl neměla, ale mohla by být implementována na elektrokola, nastavit si skutečně sílu, kterou se chceš do pedálů opírat, a o zbytek by se ti strojo postaral dávkováním přípomoci a řazením. Třeba to tam někdo nekdy dá.
No, divil by ses co si elektrokolaři nenavymýšlí a co dost často řeší. Na FB je pár skupin a někdy je to docela legrace.
Počkám si, co mi odpoví Brahma, diskutuju s ním, protože to umí i bez invektiv.
Nerjde o t "umět" ale o to chtít.
Tebe pošlu do prdele s chutí a radostí ráno i večer, budeš li počítat baterie :-)
Nejde jen o baterie, ale i o účelnost investice. Např. elektronické řazení má smysl hlavně pro závodní jezdce, kterým ušetří cenné vteřinky, pro výletníka, kterému na čase nezáleží, nemá valný smysl, samozřejmě je to věc příjemná, ale když vezmeš v úvahu, co za to zaplatíš, plus zvýšené riziko krádeže, neopravitelnost přímo na cestě.. Nedávno jsi psal, že nechceš, aby si vaši mladí zvykli na penězovod. Že peníze, které vyděláš, raději utratíš sám. A tak se vaši mladí dívají, jak sis na penězovod zvykl ty a utrácíš je za píčoviny :-)
Když je ti 60+ a utrácíš to za píčoviny pro sebe, tak děláš dobře. Nikdy nevíš dne ani hodiny, kdy se ti obzor zúží na polohovatelnou postel (to tedy nevíš nikdy, ale ta pravděpodobnost se zvyšuje). A pořád mám před očima nápis, který byl v autobuse, kterým jsem dojížděl na základku: Lepší je je se umilovat k smrti, než v domově důchodů vzpomínat na pracovní úspěchy.
S těmi píčovinami, co člověku dělají radost je to přesně to samé. Rubáš nemá kapsy.
petrp - rčení "rubáš nemá kapsy" dává smysl, pokud myslíš jen na sebe, jsi bezdětný, nebo jsi své děti špatně vychoval.
Mnozí geronti sedí na penězích v podstatě jen proto, aby "mladí" strávili nejlepší léta života v práci stejně, jako oni.
A to je ten lepší případ, když na těch penězích jen sedí. Horší je, když si po šedesátce uvědomí, že jim dávno ujel vlak a ty peníze utratí za píčoviny.
Máš asi pravdu, Petře.
A navíc, když takhle fakt blbě o dost peněz přijdu, mám silnou motivaci tu ztrátu rychle nahradit, tedy pracovat...
bez práce nejsou kola...
Jak říká staré české přísloví.
Pacient ze mě dělá asociála, protože se domnívá, že si sám dopřávám a beru u huby rodinu.
Takže pro pořádek, dceři jsem přestavěl chatu na domek, tedy bydlí zdarma ve vlastním, a strkat jí peníze nehodlám a nebudu, protože je to demoralizující, dostávat peníze za nic.
Mladí se prostě musí naučit se sami přičinit.
Naopak, wtarší dcero ode mě dostává pravidelný měsíční příspěvek pro vnuky, protože hospodařit umí a chci aby nestrádali, nebo se prostě měli lépe.
Moralizování, co bych měl nebo neměl penězi co vydělàm dělat z úst netáhls a poírače dávek je nehorázné.
Jindro, nerozčiluj se, pouze konstatuji, že u tvých dvaceti baterií, elektroniky, elektronického přehazování apod. mám velké pochybnosti, zda je díky nim život jednodušší.
A také pochybuji, že tohle bezhlavé utrácení je dobrá investice do budoucna.
Jak píše petrp, v tomhle věku nevíš dne ani hodiny, kdy se ti obzor zúží na polohovatelnou postel.
Pokud k tomu dojde, je dobré mít na světě někoho, kdo tě má opravdu rád, kdo se k tobě nechová slušně jen proto, aby ses mu nemstil.
Mohl bys vysvětlit, na základě čeho jsi dospěl k názoru, že jsem "pobírač dávek"?
Meleš hlouposti, počítáš knoflíkové baterie v každém snímači, jen abys dostal "velké" číslo a ukázal, jak je to všechno špatné.
Kolo není investice, pleteš si pojmy.
Kolo spotřební předmět, a neutrácím bezhlavě, ale z rozmyslem a zvažuji pěčlivě co chci.
Okradli mě o dost peněz, ale to není důvod, abych se sesypal a stavěl něco sám, protože bych ušetřil.
Už jsem tu mockrát psal, že já vidím svět jinak.
Nepřemýšlím kde ušetřit, ale jak víc vydělat.
O to, jakým způsobem se starám o své blízké nemusíš mít ani malinko starost, není to tvoje věc a nejsou na tom vůbec špatně.
Pověz, co tě živí, kde pracuješ?
:-)
Jj, že pečlivě zvažuješ co chceš, už tady asi ví úplně každý, je to v diskuzi krásně vidět.
Jenže já píšu o tom, co člověk k cestování na kole opravdu potřebuje, co mu život zjednoduší, nebo naopak zbytečně komplikuje.
Mně by zajímalo jak se stalo, že dcera, kterou jsi vychovával, hospodařit neumí a bojíš se jí dát peníze.
Zatímco ta druhá, kterou vychovával někdo jiný, hospodařit umí.
Nic ti do toho není, a neříkám, že neumí hospodařit.
Prostě trvalý penězovod od od rodičů není obecně správně z prostého důvodu. Jednou skončí.
Ale vážně ti fakt do toho nic není co dělám s penězi, které si vydělám, na čem a kam jezdím a jak se starám o své blízké.
Do mého soukromí ti taky nic není, a taky se podle toho, na rozdíl od tebe, chovám. Píšu co něm jen to nejnutnější.
Tobě pak nezbývá, než vymýšlet rozličné pomluvy.
Jak chceš, aby se tvoje dcera naučila hospodařit, když to sám neumíš, a ještě se tím chlubíš na netu, je mi záhadou.
Ale vlastně jo, sám píšeš, že jsi průkopník slepých uliček, takhle nějak by to fungovat mohlo, jako odstrašující příklad.
Dobíjení cestou už definitivně vyřešily powerbanky. Hledání dalších slepých uliček je bezpředmětné.
Kardiostimulátor se snad nedobíjí, ten se celej mění, nedávno na tom byl kamarád, ráno nadzoupil, odpoledne ho pakovali domu.
Mohli by ti ho dobíjet indukčně jako mobil.
To by asi šli
S indukčním nabíjením mobilu za jízdy mám problém. Mají nabíječku:
Odesláno z aplikace Alza: https://www.alza.cz/sp-connect-wireless...
Jenže, ten mobil musíš opatřit Tím konektorem na zádech. Nalepit ba futrál mobilu to nejde, ten futrál nabíječka neproindukuje. Na záda mobilu se ti nic nechce.
Fajn, slíkneś nobil do naha a strčíš do futrálu, ten má na zádech ten úchyt, a indukce jím projde. Zvoláš "vyhrál jsem".
Kdepak. Jak se mobil nabíjí, dost se zahřívá, a když je zavřený ve futrálu tuplem.
A když se zahřeje moc, přestane nabíjet.
Možná ro s jinejma mobilama chodí, ty moje to nedávají. Indukce by bylo elegantní řešení nabíjení za deště, ale nefunguje to.
Tak to snad nakonec klapne...
Dneska mi udělal radost sklářský výtvarník pan Jan Štohanzl
Napsal mi na FB:
Milý pane Paříku, děkuji za sdílení. Už dlouho mne prohlížení a hlavně pročítání stránek nového facebookového ,,přítele" tak nevzalo. Je jedna hodina po půlnoci a zatím jsem se dostal do října minulého roku. A musím se přiznat, že příspěvky o skle jsem bral poněkud letmo, zato líčení Vašich cyklovýletů jsem pročítal důkladně. K těm sklářským se budu ještě vracet a na další reportáže cyklistické se vyloženě těším. Jsou nejen obsahově zajímavé ale hlavně skvěle napsané...