Nemáte někdo zkušenost s tímto motorem, nenašel jsem žádné téma. Jedná se o tento motor a kdyby bylo nějaké srovnání třeba s bafangem bbs02.
Nejde o maximální výkony a ježdění 50 kilometrovou rychlostí. Spíš by mě zajímalo jak je to v kopcích při pomalé jízdě, jak dobře se chladí, spolehlivost a tak podobně.
Zkušenost nemám, ale občas mrknu na FB na tuto stránku
https://www.facebook.com/retroelektrokola
pána co se zabývá přestavbami a jednou mi tam psal, že CYC Photon je nejlepší dostupný přestavbový motor, taky ta cena je docela drsná. Naopak Tongsheng TSDZ2 není dobrý, přestal je používat. Bafangy používá.
Za mě Bafang nemá torzní snímač, to pak už není kolo, ale moped.
BTW, Photon a X1 jsou různé produkty od Cyc a X1 překračuje evropskou i naší legislativu.
Ve finále legislativu nesplňuje skoro nic co se prodává, protože téměř všechno se dá nastavit a všichni to tak dělají a 25 kilometrů na elektrokole nedodržuje téměř nikdo.Je to ve stylu jako celá vypečená unie, ale to nemá smysl řešit.
A to že má kolo snímač na klikách neznamená také nic, nastavím plnou přípomoc a je to to samé. Když si nastavím na svém motoru 100-200 wattů a kadenci 60-75, jedu se projet na den do lesa do kopců, tak mám večer problém chodit :-) přestože mám silný motor. Když si nastavím 600W a pojedu na plyn tak mě bude večer akorát tak bolet zadek a záda.
Všechno je o nastavení a o tom, co od toho člověk očekává.
"To že kolo nemá snímač na klikách neznamená nic."
Naopak to je zásadní, pokud tam je torzní snímač, tak motor pozná tlak jezdce na pedál a reaguje to a chová se to jako kolo, jen je jízda snazší.
Pokud to tam není, tak buď to ovládáš plynovou páčkou na řídítkách a pak je to spíš moped anebo se výkon dávkuje v podstatě náhodně jen podle otáček, což je celkem šílenost.
A většina kol je legálních a odblokování je většinou fyzický zásah jako Peartune a Speedbox.
Koukám seš úplně mimo a diskuse s tebou nemá smysl.
Zkoušel jsem pár elektrokol a všechna točila motorem, jen když se šlapalo. Páčka je doplněk navíc, možná nějaké staré motory "home made" měly jen plyn.
A proč by to byla bez tlakového senzoru šílenost ? Stačí nastavit malá přípomoc jak jsem psal, zvolit normální kadenci a jedeš normálně.
Člověk si zamaká jako na normálním kole, jen dál dojede. Hlavně v horách a v lese, myslím tím jízdu mimo asfalt a mimo hladké polní cesty. Navíc s nějakým tím nákladem je to neocenitelný pomocník. Samozřejmě že s 500watty po cyklostezce to jede samo, ale mopedistický styl jízdy tady snad neřešíme.
Na cyklostezky s lehkým kolem pro normálního alespoň trochu zdravého neatrofovaného člověka je elektromotor motor zbytečný, s tím souhlasím. Leda by chtěl ujet denně místo 100 kilometrů, kilometrů 150-200 a večer ještě mohl chodit.
Sice nechápu proč bych byl mimo, když je pravda co jsem napsal a proč zde na fóru má každý druhý uživatel potřebu pořád na někoho útočit a snažit se někoho zesměšnit, nebo mu dokázat že je mimo.
Asi, že jsme v čechách a tady je to úplně normální. Takže se nad tím ani nemá smysl pozastavovat.
Jeden nadává na elektrokolisty, druhý se pošklebuje "chudákům" co na to nemají peníze, třetí pohrdá těmi co neujedou 100 kilometrů po lese denně atd. atd.
Na stránce https://www.youtube.com/@HighVoltageKits
jsou 2 videa s tímto motorem Photon a obsáhlou diskusí. Dle videí je zřejmé, že se Photon nehodí na dojíždění s častým použitím plynu na max (až 2 kW). Ideální je na off-road, při použití prvních 2 stupnů výkonu se nepřehřeje, při 3. stupni je třeba sledovat teplotu v motoru-v aplikaci a raději nejít přes 90-100oC. Citlivost torzního senzoru Photonu přirovnávají k Bosch, u Photonu navíc vyšší max. výkon, různé velikosti převodníku a možnosti nastavení motoru v aplikaci.
Dle komentáře "výkon se dávkuje náhodně jen podle otáček, což je celkem šílenost"-je zřejmé, že s motory jen s PAS (např. BBS02)nemáte žádnou větší zkušenost. O náhodném dávkování výkonu nelze mluvit, výkon jde přece nastavit dle zvoleného stupně přípomoci. Uznávám, že torzní senzor je lepší než PAS, u zmíněného Photonu je tento senzor asi dosud nejlepší z dostavbových pohonů.
Ano, zkušenost moc nemám, proto mě zajímá jak se to reálně chová, dají se nalézt i informace, že to buď vystřelí rychleji než chci nebo přestane táhnout když chci. Nastavit stupeň přípomoci znamená co? Jako že motor trvale dává třeba 100 W? Jak motor pozná, že se má vypnout když chci zastavit, že má pracovat, když se chci rozjet, že má přidat, když se zvedne sklon cesty?
Mám zkušenost s BBS02-asi 6 let a cca 25000 km s jízdou v terénu i na silnici. Motor dává trvale při otáčení klikama nastavený výkon dle stupně přípomoci (lze nastavit 3-5-9 st). U BBS02 lze nastavit, jak ty úrovně výkonu, tak i jak rychle motor odpojuje přípomoc, když se přestane šlapat. Je velký rozdíl u továrního nastavení Bafangu a vyladění dle vlastních preferencí přes kabel, nebo aplikaci.U motorů s PAS bez torzního sensoru se musí otočit klikama o určitý úhel, aby motor začal pomáhat, proto třeba rozjíždění do kopce (bez plynu) je obtížnější.Přidání výkonu je snadné zvýšením stupně přípomoci na ovladači u řidítek.
Něco jsem zmáčkl špatně a smazal se mi přízpěvek. Psal jsem o tom, že stačí připdat na řidítka samostatnou brzdu a používat jí jako spojku pro vypnutí motoru.
Pokud se BBS02 správně naprogramuje, pak je brzdový odpojovač zbytečný-potvrzeno reakcemi uživatelů na forech. Naopak gear sensor je vhodný-šetří kazetu a řetěz.
V lese v terénu se to nedá pořádně nastavit, zkoušel jsem to na všechny způsoby, tam to chce odpojování ruční. Na silnici je to jedno, ale tam moc nejezdím.
Starší nastavení z r. 2016:https://electricbike-blog.com/2016/01/15/how-to... -to mám já a stačilo mi to, v terénu ale už jezdím jen s torzním sensorem s Bafangy M510 a G510 motory-je to lepší. Nejpokročilejší nastavení BBS02 je určitě od Daniela Nilsson:https://endless-sphere.com/sphere/threads/user...
Co je tam nejpokrokovějšího ? Chce to nějakou registraci pro zobrazení.
Highlights
• ✅ A bit more power without hardware modifications! (max 33A).
• ✅ No upper voltage limit in software, can by default run up to 63V (maximum rating of components).
• ✅ Support lower voltage cutoff for use with e.g. 36V battery.
• ✅ Smooth Throttle/PAS override.
• ✅ Optional separate set of street legal & offroad assist levels which can be toggled by a key combination.
• ✅ Support setting road speed limit per assist level.
• ✅ Support setting cadence limit per assist level.
• ✅ Support cruise assist levels (i.e. motor power without pedal or throttle input).
• ✅ Thermal limiting gradual ramp down.
• ✅ Low voltage gradual ramp down.
• ✅ Voltage calibration for accurate LVC and low voltage ramp down.
• ✅ Display motor/controller temperature on standard display.
• ✅ Use of speed sensor is optional.
Tento firmware má nahradit původní firmware Bafang na ovladačích motoru BBSHD/BBS02 a lze jej flashovat pomocí standardního programovacího kabelu. Téměř všechny funkce původního firmwaru byly reimplementovány a doplněny a je kompatibilní se všemi dipleji Bafangu. jako originální firmware.
Jinak výhoda Photonu proti BBS02 je jasná-má velmi dobrý torzní sensor, je výkonnější (až 2000 W),lehčí-asi 3 kg a menší-snadněji se umístí ke středu kola a nevyčnívá tak dolů u převodníku, jako BBS02. Jediná nevýhoda je min. dvojnásobná cena a zatím nedostatek náhradních vnitřních dílů motoru na trhu. Pokud bych měl dobré normální kolo do terénu s umístěním baterie do rámu a uvažovat o přidání motoru, pak by to nyní byla jediná volba.
2kW v terénu a při zátěži zničí během chvíle řetěz.
Ono stačí 500W a už se to celkem natahuje. A nepomůže ani super hyper řetěz pro elektrokolo.
Navíc při dobrém zpřevodování se na 300W dá vyjet úplně všechno, ale krokem. Samozřejmě v moped režimu to chce tak 400, pak se kolo převrátí dozadu.
Bavím se o převodu 32z vepředu- 40z vzadu.
Při hmotnosti soupravy 120 kilo.
S originál převodníkem 46z vepředu je při pomalé technické jízdě kadence tak 20 otáček a to se nedá normálně šlapat a motor topí jak šílený.
Ono i těch 700-1000 W v terénu stačí, 300-500 W je určitě málo-to mají dnes jen slabší motory, to bych musel často tlačit. Myslím pro krátké technické výjezdy s velkým stoupáním, což je již na hranici, aby se udrželo přední kolo na zemi při současném naklánění nad řidítka.V terénu používám převody 38T převodník a kazetu 11-50 Deore 11 sp ,nebo 11-48 Linkglide 10sp. 38 T je pro mne ideální převodník pro rychlejší přesun do terénu a současně dostatečný na terénní výjezdy.
Ty 2 kW Photonu jsou samozřejmě pro delší použití nemožné z důvodu přehřátí, ale je dobré to mít v případě potřeby krátce k dispozici.
"2kW v terénu a při zátěži zničí během chvíle řetěz"-spíše se ohne největší pastorek nebo převodník (pokud je Al)-vlastní zkušenost s G510.
zkoušel jsem 300W se šlapáním a vyjedu všechno než se převrátím a převod mám stejný jako ty - poměrově, ale musím zabírat. V moped režimu stačí 400W a když jedu delší dobu, stoupání 700m výškově 4km/h s kadencí 60 tak je motor nahoře na teplotním limitu. 2kW s normálním řetězem je podle mě fakt nesmysl, to nemůže vydržet a nějaký nájezd na kořen, menší hup nahoru a dolů, 2kW s tím cuknou, řetěz praskne a už letíš. Kolegovi s 1,5kW motorem praskl řetěz 3x, když to oroštoval a kolo cuklo. Potom snížil výkon a má klid.
Slabší motor by mi určitě stačil, ale nedělají se do fat středu 120mm a s tím jsem ho kupoval.
chtělo by to vyzkoušet někde v horách v dlouhém stoupání v lse, kde se jede fakt pomalu a technickým stylem, jak dlouho by vydržel do přehřátí.
Stejně mi připadá 3kila na 2kW nějak málo. Museli to někde ošidit.
Mě tedy přijde, že Photon vyčnívá víc dolů, BBS02 víc dopředu, hned mě to praštilo na fotkách do očí, že to dost snižuje světlou výšku.
Hmotnost je 4,5 kg, ale dát za cca 27 tis Kč bez baterky, to by muselo být kolo na přestavbu fakt hodně dobré, nebo miláček, kterého se nechci vzdát.
Tady je instalační video a tam je vidět, že se to dá natočit i víc dopředu, takže to problém asi není.
https://www.youtube.com/watch?v=d_MPhbGJtQU
Takže na tom červeném kole to mají jen blbě nainstalované.
Tak hmotnost motoru se udává pro porovnání s ostatními motory jako samotný blok motoru, bez klik, kabelů, převodníku, displeje. Cena Photonu je kolem 1000 USD+nutno připočítat +poštovné a DPH-tedy spíše 30-32 tis., což je dost. U nás je to asi za 34000 Kč na Elektrokola sro.
Motor Toseven DM01 (750/1000 W) s torzním senzorem je na Ali za 14260 Kč s DPH-tedy za poloviční cenu!!
Vážil jsem BBS HD 1kW s klikami a kabeláží a má 6,7 kilo. Cena 12 Tisíc.BBS02 750 má 5,3. Cena 11 tisíc.
Za 32 tisíc bych se na to vyprdnul.
To si raději koupím místo toho rohlofa a bude pokoj od neustálých problémů s přehazovačkou.
Toseven 500W je za cca 8000 Kč a 750W verze za 10000Kč-nyní na PSWPower skladem v Německu. Photon-problém vysoké ceny a nemožnost opravy vnitřku motoru-uzavřený systém. Toseven je lépe utěsněný a vylepšený oproti BBSxx o torzní čidlo , dvojitou spojku a lepší možnosti nastavení.
CYC bych osobně nedoporučil, tento motor má chybu v designu v odvádění tepla ze statoru, při zátěži dochází k rychlému přehřívání, tudíž spolehlivost motoru bude problematická. Cena je nesmysl. Určitě lepší volbou je např. ToSeven. praktické info, viz youtube High Voltage DIY Electric Bikes
Photon není určen na dojíždění s použitím plynu na max.až 2 kW, ale na technický Mtb se šlapáním, kde je dostatečně výkonný-stačí 700-1000 W max, lehký a s citlivým torzním sensorem.Za těchto podmínek se nepřehřívá.
"technický Mtb se šlapáním", kde stačí jen 1000W přípomoc. :D
Technický mtb šlapání si představuju "krpál smrťák" kde ležím na řidítkách, abych se nepřevrátil dozadu a přitom šlapu :-) Vepředu 32Z vzadu 40z a přitom to "oroštovat" na 1000W tak kolo letí dopředu a já dozadu. Včera jsem to v noci vyzkoušel a 400W je maximum co se dá, abych se nepřevrátil.
Ovšem když bude vepředu 46z a vzadu 40z tak mám problém to ušlapat i s 1200W příkonu. Do terénu to chce pořádně převodovat. Pak stačí i menší výkony.
A kdyby se použilo vepředu 32z a vzadu 50z tak musí stačit na všechno 250W bohatě.
Ano v těhle kopcích jakýkoliv výkon navíc vede ke ztrátě adheze předního kola a na tom zadním odjedeš někam mimo stopu. Tam ten další příkon může pomoci, že nemusíš současně řešit maximální tepovou frekvenci. No také tam nemusíš jezdit, když na to už nemáš. Příroda ti jen poděkuje.
Protože když spadnu a bude tam náhodou zajíc tak ho zalehnu a chudák zemře. Nebo šlápnu na kořen stromu, odřu jej botou a strom uschne. Nedej bože, když vyplaším ubohou srnku, kterou za týden zastřelí nějaký myslivec.
Go green !
Co tě převrátí je příliš velký točivý moment, nikoli výkon. Výkon budeš potřebovat i při výjezdu do relativně malého stoupání, zato vyšší rychlostí.
Používám do terénu např. Bafang M510 se špičkovým maximem kolem 700-750W na displeji. Dále pláště 2,6" s dobrým gripem, takže prokluz pláště nehrozí a převod 38/50. Motor má torzní sensor, takže např "kolo letí dopředu" vůbec nehrozí. Záleží tedy na podmínkách.
Ale tady byla řeč o záběru 1000W. S takovým převodem a šlapáním do kopce technicky mezi kořeny tam nikdy kilowata nepoteče. Zkus si dát plný výkon bez omezení a v krpálu dupnout do pedálů a třeba se i převrátíš :-)
Však už to známe, z toho jak zde dikutují je evidentní, že jedinci jako ondrap, kdy, andy chtějí něco, co bude na první pohled vypadat legálně ale reálně to bude spíš něco jako MX motorka.
Legálnost, to je tak akorát pro unijní šašky. Stejně jako falešná ekologie a další nesmysly co se teď nesutále tlačí lidem do hlavy.
A kdybys pořádně četl a přemýšlel tak bys nic takového nepsal, protože nás to vůbec nezajímá. Řešili jsme motor do terénu, do lesa, do výjezdů a dlouhých kopců. A já osobně rovnou psal, že stačí 300, maximálně 400W, ale v motoru, který se uchladí a nebude poruchový.
Nemám kolo jako motorku, ale abych si zašlapal a někam dojel. Jako motorku používám motorku.
V diskuzi se zmiňuje výkon 500W, aby se motor nepřehříval a stejně tak lidi zmiňují častější selhání CYC motorů, což s ohledem na jejich cenu je celkem průšvih. Možná lépe počkat na Gen2, až se výrobce z chyb poučí. Je to můj závěrečný komentář.