https://www.idnes.cz/xman/adrenalin/pohyb-mozek...
Méně pindejte, více se hýbejte!
https://www.idnes.cz/hobby/zahrada/benzin-e10...
To patří do nasralo, to jsou rady, po použití vylít a zbytek vyjet z hadiček a karburátoru místo jak kdysi stopnu stroj a dál nesmradím a po čtvrt roku nahodím a jedu, vyprazdňovat nádrž sekačky, traktoru, frézy, pily apod je fakt hraběcí rada, výrobci si mnou ruce, už nemusí vymýšlet kurvítka, takhle je mají zadarmo a bez námahy :(
Kup si kosu, ta se po užití jen pověsí na hřebík. A je to docela pěkný pohyb. Vžy se totalně propotím.
Neumíme to, to je celý. Když jsem jezdil na chalupu, osmdesátiletej soused věchýtek začal kosit ve čtyři ráno a úplně suchej končil před osmou. Ani se nezadejchal a zastavoval akorát na přetažení kosy brouskem. Já byl po čtvrthodině durch a dejchal jsem jak sentinel a to jsem byl ve formě.
Kosou dříví nenařežu a sníh neodklidím, na kosu je vyšší tráva a seno nepotřebuji, sekačkou semelu a nechám rozpadnout, kdo někdy vylíval benzín z mašin tak ví co je to za opruz, ukápne i vedle, polité ruce a smradu kolem. Ještě jsem neviděl stroj (zahradní) kde by výrobce počítal s vypouštěním paliva, vše je natvrdo zasponkováno a když je to náhodou potřeba z důvodu opravy tak tu hadičku spíš urvu jak je zatavená do protikusu.
Na dřevo je oblouková pila a na sníh lopata. Ani jedno z toho není na benzín. Je to ekologické a posilující pro tvé tělo. Když můžeš jezdit na kole místo elektrokola, tak můžeš sekat kosou, řezat obloukovou pilou a odklízet sníh lopatou.
Že ty se nemáš koho zeptat, jestli zpozdilý, nebo spozdilý, žejo? Ty náš hlídači čistoty jazyka ;-)
Promiň, že jsem tě nepožádal, aby ses zeptal na pravopis manželky!
Já už to nikdy neudělám (nezapomenu-li) !
Haha, zrovna včera mi přivezli 5-ti metrové kmeny na topení, přijď mi ukázat jak nařezat obloukovkou metry když některé mají až 40 čísel v pase, a když pod Beskydami se urodí tak 50 metrů proházet někdy i 30 čísel sněhu abych odjel, né že bych to nedal, ale chci ráno vstát a fungovat, už mi není 20 let, ani padesát, ....... ještě mám v garáži pověšenou pilu břichatku, ale na tu musí být dva :(
Na pěkný trávník je dobrá i ovečka ...
Před pár dny říkali v TV, že RegioJet provozuje nový vlak z Číny, za pět miliard.
Jezdí na trati Ústí n/L - Kolín.
Tak když za mnou dneska spadly závory, jsem si na něj vzpomněl, vrátil se zpátky.
Nečekal jsem, že na něj budu mít štěstí už dneska, tak sem dám alespoň fotku z netu.
Nevím, ale ve zprávách sem zachytil, že prostor pro nohy na sedačkách je dělaný spíš na Číňany.
Já sem celkem průměrně vysoký na Čecha a tedy nadprůměrný na Číňana a i proporce mám celkem normální, přesto občas někde to úplně komfortní není a tlačí mě kolena. Zaslechl jsem to jedním uchem v nějakých zprávách
Něco se píše tady
https://zdopravy.cz/obrazem-sezeni-na-stojaka...
Nepíší tam obecně o prostoru pro nohy při sezení, ale celkově o menších lidech.
Další vlak k ePendolinu, kterým nebudu moct jezdit, no výborně ČD, jen tak dál...
A proč nemůžeš jezdit Pendolinem?!?
Tam je, myslím, místa na nohy dost - mám odzkoušeno se svoji výškou 176 cm. A kola rovněž berou.
Se svou výškou 195 mám odzkoušeno, že mezi opěradlem mého sedadla a zádama sedadla přede mnou není dost místa na mou stehenní kost.
Jet přes půl republiky stočený do preclíku, abych mohl mít kolena do uličky už bych si v životě raději odpustil...
Ano a můžeš si koupit jízdenku na stojáka s možností opření se :-)
https://zdopravy.cz/obrazem-sezeni-na-stojaka...
To je lež!
Jasně tam píšou: "Raritou jsou místa na stání s možností opření se. Do těchto sedaček RegioJet jízdenky neprodává."
Hele a tys pochopil, k čemu je ten bobek dole? Na tom se asi klečí, ne? Nebo to je pro děcka, možná.
Na klečení asi ne, spíš jak píše Radka pod zadek, kdy zřejmě pořád část váhy zůstane na nohou, ale budeš opřený.
Nechtěl bych tak cestovat... pravda ve vlaku ČD si taky občas nesednu, ale aspoň si sám vyberu, kde a jak se opřu.... :-)
Zpravidla podobný věci nečtu, ale tohle mě zaujalo návaznosti na hned dvě místní témata: kovidí očkování a náklady na soud (cena za spravedlnost)
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot...
Zajímavý a hodně kontroverzní nápad...
https://www.idnes.cz/sport/ostatni/plavani...
Z vědeckého hlediska by nemuselo být špatné zjistit, o kolik lepší výkony by mohl člověk podat, když by se nemusel trápit dopingovou kontrolou.
Jen to může k dopování přitáhnout i ty, co zatím nedopovali. Navíc, co když by takové závody bez pravidel získali víc diváků než ty normální? :-)
Svým způsobem se nabízí i paralela s lehokolem. Na základě čeho se vlastně rozhoduje o tom, které látky budou zakázané?
Jsou všechny přímo zdraví nebezpečné nebo kde je hranice mezi už nespravedlivou výhodou a efektivním využitím nových poznatků? :-)
Nemůže se nakonec nějaký "doplněk stravy" dostat na seznam jen v rámci konkurenčního boje výrobců?
řekl bych že se to dost podobá otázkám z doby, kdy F1 zakázala turbomíchadla :-)
Prostě tím vytvoříš prostředí plný sebevrahů - nezobající nemá absolutně šanci se prosadit a ze zobajících vyhraje ten, kdo toho do sebe dokáže naprat víc a zároveň zkolabovat až za cílovou čárou.
Ani MMA psychopati nejdou do toho osmiúhelníku umřít, byť rizika existují všude, sportovci obecně berou za dané, že se večer vrátí na hotel...
Tak ono paralel se asi najde spousta. Do formulí nevidím, ale nezavedli si tam taky nějaké umělé omezení životnosti pneumatik, aby to pro diváky bylo zajímavější? ;-)
To, že zobat steroidy je (zvlášť po delší době) pro člověka destruktivní, asi není sporu. Na druhou stranu s vitamíny nebo minerály hádám nemá nikdo problém, byť to taky není přirozený způsob jejich doplňování a předávkováním některých si určitě lze ublížit.
Podobně třeba kafe, o povzbuzujícím účinku na organizmus, stejně tak negativním vlivu na zdraví, když je toho příliš, asi není pochyb, přesto (předpokládám) zakázané není.
Takže se pak nabízí otázka, na základě čeho se potom stanovuje hranice, co už zakázat? A jestli v seznamu nejsou kromě skutečně nebezpečných látek i takové, co jen nevyhovují pohledu komise, protože by třeba kompenzovali výhodu, kterou má pár vyvolených vrozenou?
Jinak ale souhlas, že závod úplně bez pravidel, by při dostatečné motivaci plodil sebevrahy. Na druhou stranu i bez dopingu nebude profi sport zrovna zdravý a strategie zkolabovat až za cílovou čárou nebude u některých sportů daleko od reality...
Mně by něco podobného nenapadlo, jako nerozum mi připadá už třeba Ibalgin před/během delších závodů (což běžně vídám)... na druhou stranu já nemám potřebnou motivaci - mě by žádný doping mezi světovou špičku neposunul. Když někomu k vítězství chybí desetinky vteřiny, pokušení bude silnější... :-)
Životnost asi taky, ale tuším že povinně musejí vyměnit X sad gum za závod - to je tak, když dění na trati je taková nuda, že se všichni třesou na drámo v boxech :-)
Nepochybuji, že seznamy dopingu budou obsahovat spoustu věcí které neškodí, kdysi jsem zaslechl něco o autotransfúzi, kde si před závodem pichnes do žíly vlastní krev, jen nějak podestilovanou. Cílem je radikální nárůst transportovatelnosti kysliku. Nebezpečnost takhle laicky nula, množství příslušných krvinek si tělo vcelku rychle zreguluje zpátky samo, ale zakázaný to je :-)
Podle čeho to vybírají bude dost možná stejný jako ty formule nebo ten balík pí*ovin co předvádí UCI: za každou cenu udržet soutěž v nějakých mantinelech, které věří, že jsou atraktivní...
BTW v čem závodníkovi pomáhá Ibalgin?
Moc červených krvinek zahušťuje krev a může samo o sobě způsobovat trombózu. Potýkají se s tím vysokohorští lezci v Himalájích.
Ibalgin ale není pro ředění krve.
Ale já reaguji na autotransfůzi = navýšení počtu červených krvinek.
Červené krvinky přenášejí kyslík. Více hemoglopbinu je víc přenášeného kyslíku a zvyšuje účinnost svalů. Víc kyslíku je víc paliva.
Tak Ibalgin samozřejmě tlumí bolest, což u delších závodů (a nedostatečného tréninku) umožní pokračovat lidem, co by to jinak možná vzdali nebo alespoň zpomalili.
A riziko je z mého pohledu v tom když nevnímáš, že tě něco bolí, můžeš si ublížit mnohem víc...
aha... Inu, jako zapřisáhlý nezávodník jsem vždycky bojoval tak maximálně s únavou, nenapadlo mě že se dá bolest přivodit i jinak než držkopádem.
Riziko je v takovém případě samozřejmě zjevné...
Spousta pravidel zvláště u technických sportů vznikla ve snaze zakázat nějaký vývoj, tzv. nesprávným směrem. A občas se to podařilo rozšířit dříve, než to dokázali zakázat. Viz třeba bruslení na lyžích, spousta různých oštěpů, spousta tyček ve skoku o tyči, plavky u rychlostního plavání atd. Ale co se týká dopingu, tak jde hlavně o ochranu zdraví závodníků.
Tak nějak. Doping není zakázaný proto, že zvyšuje výkon. Je zakázaný, protože poškozuje zdraví. Když ne hned, tak v budoucím životě toho, kdo ho užíval. Nemusí to nastat vždy a ve všech případech, je to totéž jako třeba kouření, nikotin taky působí jako stimulans.
Pokud někdo najde látku, která zvýší výkon bez onoho poškozování zdraví, dostane nobelovku. Už odpradávna hledají lidé elixír mládí, což není nic jiného, ale ještě ho nikdo nenašel.
K těm hranicím. Není to tak dávno, kdy byl špičkový tenista obdivován, že nastoupil k zápasu i když musí brát ty a ty léky na bolest. A proti tomu kontroval někdo ze světa silniční cyklistiky, že u nich už by to bylo bráno jako doping. Takže ještě záleží na tom, který sport. V jednom jste za hrdinu, ve druhém za toho co zobe.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sport-tenis...
Kdybyste to náhodou nevěděli :-)
Ten chlap je neskutečnej, jen aby ho nepřejelo auto (nebo nevypad z desátýho patra). :-))
https://www.novinky.cz/clanek/podcasty-ocima...
https://www.novinky.cz/clanek/podcasty-ocima...
Rodina čtyřleté Češky pod Everestem: V Evropě se žít nedá, za zlomek ceny máme v Malajsii byt s bazénem v mrakodrapu
Tady neexistuje sociální systém, který známe z Evropy. Občané a občanky Malajsie platí za byt kolem 90 metrů čtverečných tisíc až tisíc pět set korun za měsíc. To jsou ale byty, které nejsou pro cizince a cizinky a nelze je pronajímat třetí osobě.
Komerční nájmy, tedy to, co si pronajímáme my, jsou o něco dražší. Máme byt o rozloze 150 metrů čtverečních, v mrakodrapu, ve vysokém podlaží s krásným výhledem, bazénem a dalším a platíme pět tisíc korun měsíčně.
https://refresher.cz/153670-Rodina-ctyrlete...
Abych to upřesnil, takhle levně tam opravdu není...
Jinak si myslím, že tu naši současnou bytovou krizi by mohl vyřešit zákaz prodávat byty cizincům... Alespoň dočasně... Stejně to tady akorát skupují jenom na kšeft :-(
Něco podobného tady bylo až do roku 2003. Nebyl ale žádný problém nakoupit nemovitost přes zprostředkovatele. U nás ve Výběžku v té době takto hodně kupovali nemovitosti Nizozemci.
Obcházelo se to hodně také tím, že si cizinec tady založil nějakou obchodní společnost a ta už mohla nakupovat nemovitosti a pozemky.
Vzhledem k tomu, že základní princip EU je volný pohyb osob a zboží, nemyslím, že by takové opatření mohlo projít...
Ono až tak nezáleží na tom kdo ten byt vlastní, jako spíš to, že investiční byty mají tendenci mizet z bytového trhu (aby náhodou hajzl nájemník neohmatal stěny a neošoupal podlahu).
Nasaď hrubě progresivní daň a uvidíš, jak se situace zlepší. Čím víc bytu vlastníš, tím víc za každý z nich zaplatíš, pokud jsou prázdné tak ještě víc.
Pokud mají být byty k bydlení a ne místo zlatých cihel, jiné východisko nevidím, bez ohledu na státní příslušnost majitele.
V té souvislosti se mi vybavil tenhle dům na skvělém místě, který, zdá se, zeje prázdnotou.
Já jsem v té souvislosti dneska viděl tohle. Jako jo, taky dokážu přijít s X nápadama proč to dává perfektní smysl, ale buďme k sobě upřímní...
....asi se- podle amerického vzoru- chystá na příchod tornáda... :-/
Vzhledem k umístění desek z vnitřní strany očekávají tornádo uvnitř :-)
Nemlich takhle jsou zabezpečeny některé výlohy v prázdném, prý neprodejném objektu Glassexportu u nádraží Liberec.:-))
Tam už ale Tornádo Lú úřadovalo, taky uvnitř :-)
Nebo tam pěstujou bylinky?
Sotva, v celým baráku není jediná firma. Asi by si museli pořídit černej odběr eletryky. :-)
P.S.: Tornádo Lú už se toho snad, včetně zámečku, zbavilo. Ale asi potřebuje prachy, hraje tchýni a babičku v Stínech v mlze.
Máme krizi, tak by se měla řešit... I třeba tak, že se to holt pitomé EU zrovna nebude líbit!
A nemyslím si, že zrovna bydlení by mělo patřit do "volného pohybu zboží"...
U nás v ulici hned tři domy patří německým důchodcům. Dlouho byly prázdné, tak sláva, že alespoň někdo u nás chce bydlet natrvalo.
A kdyby bylo dopřáno tvému hlasu, tak by to furt bylo prázdné a tudíž pomalu chátrající.
A jinde zase otec vyprávěl, jak obě děti chodí denně do džungle...
Nějak to nesedí...
...proč by "to nesedělo"- jestli mají džungli kousek a taky kdo ví co myslel džunglí(asi město pod sebou)... :-))
Ale teplo mají určitě, ta naše zima je na mě moc dlouhá.
je půlka února a za oknem je 12 stupňů, o čem to mluvíš?
Teplo je pro mě alespoň +25C. ;-)
Podle stavu hodnocení soudím, že slečinky si tady daly sraz :-D
To je vám fakt 10+°C v půlce února málo a zdá se vám že se zima táhne??
Když už nás straší globálním oteplováním, proč mi má být zima?
Ano, krátkodobě lze přežít ledacos (slackline nad sněhem už jsem letos zkoušel), ale teplo je prostě LEPŠÍ! :-)
Jo, jenže tenhle průser se nás bude týkat právě ochlazením tady ;-)
https://vtm.zive.cz/clanky/zhrouceni-oceanskych...
A je třeba známo, že arktické oblasti Kanady jsou na stejné rovnoběžce jako my tady ;-)
...není "globální oteplování" kolem +1°C ročně? :-(
Kdyby tomu tak bylo, dožili bychom se konce lidstva.
Spousta území by byla neobyvatelná během několika let. Za třicet let už by teplota +30C nebyla slučitelná se životem nikde s výjimkou polárních oblastí. O tom, co by to provedlo s počasím ani nemluvě. :-)
Mluvím o tom, že na můj vkus ta naše zima trvá moc dlouho, čili nejde jen o teplotu ale i o délku trvání, sluneční svit, zeleň a pastvu pro oči...
Třeba v jižní Francii už to kvete a za oknem mají 18°C, na kole by se mi to líbilo mnohem víc, to už je skoro na krátký rukáv.
V létě je tam nechutné vedro :-)
Jestli ty nejsi věčný stěžovatel člověče...
Já si nestěžuju, naopak, tvůj neutuchající zájem o moji osobu mne moc těší :-)
Třeba švagr, ten to vyřešil zajímavě, odstěhoval se do Arizony. Ale v létě, když jsou tam čtyřicítky, přilétá sem, zhruba na dva měsíce.
....vezmi si z něj příklad !!!! ;-)
Ty wogo, teď poslouchám v rádiu, že se u nás začínají v domácnostech rozmáhat štěnice. To jsme to teda dopracovali do pěkné prdele: tubera, žebráci, bezďáci, nedostatek doktorů, vši, svrab a teď už aji štěnice. :-(
Tady ve Výběžku jsou štěnice už roky. Přišly sem spolu s Rómáky vystěhovanými od vás z vnitrozemí.
Domníval jsem se, že ty (náplavo) nejsi Romák ...
Mě spíš nepřestává fascinovat, že když tady máme nějaké problémy, tak to nikoho moc nezajímá dokud není obdobný problém někde ve vnitrozemí.
Maximálně sem přijede někdo dělat velkohubé sliby (naposledy Babiš), nebo sem pošle zásahové jednotky aby nás zklidnily (srpen 2011), v lepším případě se tady vystřídají různí poradci pro integraci.
Pak nemají být výsledky voleb takové jaké jsou.
A teď ještě povídají, že se rozmáhá černý kašel. nejvíc mezi mladejma. Já snad do války ani nestihnu umřít a budu i tu muset zažít :-(
Tebe to ještě překvapuje ?Bude hůř, od východu přitáhnou další.
"...Jedni povídajú,
pútníčkové idú,
druzí povídajú,
pochovávat budú,
pochovávat budú..." :-))
Já chodím co chvíla na pohřby kamarádům, posledně jsme na kremačce zkonstatovali, že už na nás přichází řada, z těch starších už prakticky nikdo nezbývá. A pokaždé si říkám, že vlastně měli štěstí, že celý život prožili v míru. To lidi v bývalé Jugošce či na Ukrajině a v těch okrajových bývalých svazových republikách už říct nemůžou :-(
To máš dobrou zábavu.
Tatínek si mi nejdříve ztěžoval, že mu do schránky už chodí jen patre. Později si zase ztěžoval, že už mu ani ta parte nechodí. Tak to jsi vlastně terpve ve funebráckém rozpuku. Kdyby sis to chtěla užít ještě důkladněji, tak to domluvím exkursi do krematoria k pecím.
Tady nějakej radní experimentátor prosadil výměnu plynovejch pícek za mikrovlnný. Už na střeše kuratoria osazujou fotovoltaický panely. Jsem zvědavej na výsledek.
Pícka? To je pořádná pec, do které se naráz vejde celá i hodně veliká rakev a je rozpálená do ruda. Rakev ihned chytne tepelným vyzařováním od stěn pece.
A nebylo by lepší to kompostovat, než takhle mrhat kilojoulema na nebožtíky?
Energeticky určitě. Zase na to potřebuješ velkou plochu hřbitovů a hrobníky, kteří jsou ochotní kopat ty hroby i za mrazu a také je neustále překopávat a přebírat. Kompost také musíš přebrat.
Ne, nepotřebuješ
https://www.youtube.com/watch?v=_LJSEZ_pl3Y
... i hrobníci mohou jít s dobou!
https://www.zeppelin.cz/online-katalog/stavebni...
Já nevím, kde Brahma žije, i u nás má hrobník takovéhle minirypadlo.
Proto se také proti němu má očkovat, což mnohé bio rodiče odmítají a pak tuším po 30 letech by se mělo dělat přeočkování a to se také téměř nedělalo, protože černý kašel u nás téměř vymizel. Je to podobné jako s jinými nemocemi, které se opět ve větším objevují.
Nic záhadného v tom není.
A svrab a štěnice tady byly a jsou, někde víc někde míň, ale je to trvalý stav. To zase asi nějaký novinář zrovna nevěděl co psát a nemoci a jiné katastrofy jsou jistota, že se na to lidi chytnou a kliknou si :-)
Ach jo...
Černý kašel je součástí hexavakcíny, kterou děti dostávají v kojeneckém věku a přeočkovává se kombinovanou 3valentní vakcínou v dětském věku mezi 5 - 6 rokem a 4valentní vakcínou mezi 10 - 11 rokem. Další přeočkování není legislativou ukotveno.
Ano, antivaxeři, kteří své děti nenechávají očkovat, se sice objevují, ale celkovou proočkovanost to zatím nenabourává.
Černý kašel téměř vymizel mezi dětskou populací, kde je léčba obtížná, v dospělé populaci se ale vyskytoval a posledních více jak 5 let se v období chřipkové epidemie vyskytuje stále častěji. Prostě v dospělosti ochrana po očkování klesá. Černý kašel je sice nepříjemný, ale pro dospělého jedince není život ohrožující.
Černý kašel se u nás mezi dospělou populací začal rozmáhat už před covidem. Vždycky při chřipkové epidemii stoupl výskyt. To není žádná novinka. A už tehdy se vědělo, že u dospělé populace ochrana po očkování z dětství není takřka žádná. Také se ale ví, že černý kašel je v dospělém věku velmi dobře léčitelný. Ostatně nejsou zaznamenány žádné dramatické průběhy ani ohrožení na životě. Mnozí dospělí ani netuší, že černý kašel prodělali.
Takže ve finále nejde o nic jiného, než o snahu některých vakcinačních odborníků prosadit jedno přeočkování v dospělém věku. Jedna tetanovka by byla nahrazena kombinovanou vakcínou proti záškrtu, tetanu a dávivému kašli (event. vakcínou proti záškrtu, tetanu, dávivému kašli a obrně). Mono vakcína proti černému kašli u nás není (pokud vůbec někde je).
Náklady z veřejného pojištění by to zvýšilo cca o 1500 - 2000 Kč za dávku.
Zatím se daří tyto návrhy zamítat. Někteří lékaři ale svým pacientům při přeočkování proti tetanu mezi 30 - 40 rokem věku nabízí kombinovanou vakcínu za úhradu cca 2,5 tisíce, místo mono vakcíny tetanu zadarmo... Je tak na rozhodnutí každého, pro co se rozhodne.
Jak je to vlastně s ochranou po prodělání? Já ho v batolecím věku měla. Jsem na tom teoreticky líp než ti, co byli "jen" očkovaní nebo je to po takové době už jedno?
Po prodělané nemoci je vždycky lepší ochrana, i když stejně jako po očkování s věkem slábne. Teoreticky by si tak na tom mohla být lépe než po očkování. V reálu to ale na 100% odhadnout nejde, protože na to má vliv spoustu dalších faktorů.
Takže pokud chceš mít jistotu, jedině zjistit testem.
Batolecí věk...
Nedávno jsem se před deštěm schoval v Sázavě do takové té "knihobudky". A protože pršelo dýl, tak jsem začal procházet ty knížky, až jsem si jednu vytáhl: Dítě v prvním roce života. Prolistoval jsem ji, něco přečetl, a pak mě napadlo, že když mi Ane někdy říká, že jsem jako dítě, tak jestli existuje i kniha Dítě v šedesátém pátém roce života...
To by byla dost tragická kniha. U dítěte v prvním roce života je většinou předpoklad, že se to bude zlepšovat, rozvíjet. U dítěte v šedesátém pátém roce života je předpoklad, že to bude rok od roku jen horší a horší a horší a horší a horší a horší ...
Recyklace PET a 3D tisk
https://www.youtube.com/shorts/NvykHJsed0E
Skoky do vody
https://www.youtube.com/shorts/KOGMbjR6Zoo
To opravdu ne, je to "co vás zaujalo".
Ze zvědavosti mě napadlo přeměřit výšku, jestli s těmi 33 metry nekecá. :-)
Odměřil jsem si čas, jak dlouho padá na začátku ten kamen (od opuštění ruky do kontaktu s vodou) a vyšlo 2.667 s.
A podobně, když on letěl vzduchem (není příliš zřejmý okamžik, kdy se přestane dotýkat země) mi vyšlo 2.566 s.
Při g=9.81 by volný pád z 33m ve vakuu trval 2.594 s, takže asi nekecá, +/- metr to zřejmě tak bude.
PET je ideální k recyklaci. Ale takhle podomácky, to je teda bomba!
Ani ne, respektivě má to značné nevýhody.
Jednak je délka struny dost limitovaná velikostí PETky a jednak ten materiál plnohodnotně netavíš, takže výsledkem není plná struna, ale takovej stočenej dutej kornout.
https://www.youtube.com/watch?v=1yIe1Pp_Nrg
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-u-prahy...
Krásná smrt. Nespěchám, ale docela bych s ní byl spokojený :-)
Co už je příliš malá díra? Konečně to někdo vědecky ověřil. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=pNaz4keivMk&...
Ze zmínek pamětníků vím, že podobný excesy se dály po válce v celém Československu: https://www.novinky.cz/clanek/kultura-knihy...
To bohužel nebyly excesy, dost častý jev, smutné, ale ta nenávist k Židům tady byla letitá a dost velká.
byla? pořád se s tím setkávám.
Jistě, že stále je, ta se jen tak nevytratí. Já to psal k období války a hlavně poválečnému, kdy pominulo obecné válečné ohrožení a komunisti to pak moc nevylepšili.
Což je naprosto s podivem, když uvážíme že ti lidé toho žida nejspíš vůbec na ulici nepoznají. Dobu, kdy bylo možné v Evropě běžně potkat ortodoxního žida s pejzy a kaftanem ukončila Šoa. Takže na současný antisemitismus už nejde ani vztáhnout typické primátí kmenové nepřátelství, kdy musíme toho nepřítele odlišit a rozpoznat. Moderní evropský antisemitismus je už čistě abstraktní.
V Čechách těch ortodoxních nikdy moc nebylo a po válce se ti co přežili a zůstali tady a neutekli před rusem, tak se v oblékání a venkovním projevu dost přizpůsobili ostatním. Ono jim moc toho ani nezbylo pokud nechtěli být terčem posměchu a nenávisti. Slánský a pár dalších bylo názorným příkladem. Bylo jen pár jedinců co to nijak netajili.
Pokud chceš vidět větší počty ortodoxních, tak se přes léto zajeď podívat do některých středisek v Alpách, zvlášť na rozhraní Itálie, Rakouska a Švýcarska. Hodně mě překvapilo co jsme jich tam potkávali. Pár rodin jsme měli i za sousedy v penzionu, zajímavá zkušenost :-)
Tržby Lidlu jsou vyšší než příjmy České republiky
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika...
Debilita některých fakt nemá hranic :-(
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-ochrancum...
O tomhle jsem se dnes dozvěděl úplně poprvé :-O
"Prvním hygienickým opatřením, které soudružka Zusková přijala, je zvýšení povoleného množství rtuti na pětinásobek." :-)
https://badatele.net/nejhorsi-hromadna-otrava-v...
Nojo, to tenkrát byly kvalitní potraviny, ne jako dneska. :)
No, na tuhle rozkolísanou hranici bych se moc nepouštěl...
Např. dneska se, samozřejmě v rámci kapitalistického pokroku (rozuměj prachů), zrušila hromada potravinářských norem, které tenkrát platily... Samozřejmě netvrdím, že to automaticky znamenalo i kvalitu. Ale to, že uzenina, aby se tak opravdu mohla nazývat, musela tenkrát obsahovat určité množství (a to docela velké, v řádu vyšších desítek procent) masa, prostě byl fakt. Dneska tak nazvou i humus se sotva 10% a ani se nezačervenají :-/
Sice obsahovala danná procenta masa, ale to pískání semletých potkanů takhle v pondělí po víkendu, to taky stálo za to. Pár potravinářských provozů jsem tenkrát viděl, nedělám si iluze.
Moje osobní historka je jak jsem v konzervárně dostal nějaké paštiky. Tak jsem si s chutí začal mazat na rohlík. Snědl jsem jeden, dám si druhý, ale ouha, v paštice je masařka. Volám do té fabriky a paní, co mi jí dala říká: "nojo, takhle v létě, to se nám stává"
Tipl bych si, že úroveň hygieny se rozhodně musela zlepšit.
Masařku v Májce jsem našel taky. Od tý doby jsem už Májku nikdy nejedl :-)
Mám tak nějak zato, že důkladně rozmixovaný a pak vařený/pečený/uzený potkan, kterého v tom výrobku pak ani nedetekuješ, pořád lepší než ta všechna současná, a úmyslně přidávaná, chemie ;-)
Vědět to předem, nebo tam nějaký takový kousek najít, tak to samozřejmě jíst nebudu, takovej nadšenec zase fakt nejsem ;-) Ale kdo ví, co všechno v těch výrobcích končí dneska... Poláci nám např. jídlo solili posypovou solí, že :-/
Na posypový soli ale neni celkem nic jedovatýho.
https://www.facebook.com/100057182660765/posts...
I já. Na stranu druhou je zajímavé vidět, že ty CCCP postupy se v příslušné době nasazovaly i u nás.
Rád bych věřil že dneska už by to probíhalo jinak...
Pamatuju si, jak nám na hygienické stanici říkali, když jsme hledali námět na nějakou SVOČ (středoškolská vědecká odborná činnost?), že by rádi měřeli radioaktivitu elektrárenského popílku, ale to že není žádoucí. Tak jsme měřili kadmium ve vzduchu v baterkárně někde na rozhranní Vršovic a Zahradního města. První den, než výroba zareagovala, jsme měli filtry černé, další dny to bylo už v normě. :)))
Dneska bych věřil v zásadní rozdíl - už by to bylo těžší utajit.
....to jo- "těžší" by bylo všimné!;-)
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc...
Elektrické kolečkové lyže s rychlostí prý až 80 km/h. Vtipné mi připadá, že podle české legislativy to zřejmě nebude vozidlo, protože "chodec je i osoba, která... pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení..."
A chodce co vím nelze v ČR pokutovat za překročení rychlosti, protože omezení rychlosti se vztahuje pouze na vozidla. :-)
Krásně carwinguje po silnici. Na chodníku to bude úplně úžasné. Dvě prkénka pro sebevrahy...
Nemyslím, že by se to moc rozšířilo. Ono to vyžaduje poměrně hodně odvahy a to každý nemá.
Je přípustné v češtině sloveso carwingovat? Zejména tvar "Carwuje po silnici." se mi hrubě nelíbí a přitom český ekvivalent neexistuje.
A co kličkuje, to by nešlo? To jsme dělali už jako děti.
Šlo, ale carwing je u sjezdových lyží termínus technikus. Jedná se o stavbu lyží, které umožňují a podporují zcela speficiký oblouk, který na jiných lyžích třeba ani nejde. Mockrát jsem zkoušel carwový oblouk na běžkách a vždy to končilo pádem. Na běžkách to nejde.
Ale v tomhle případě o sjezdové lyžování nejde, tady se jedná o elektrické kolové vozítko, které ze vzdálené podoby nazývají lyžemi.
Ale točí to z pohledu řidiče carvovým obloukem.
Pořád nevím jestli v nebo w.
Co je správně netuším, ale snad všechny sportovní obchody uvádějí carVing... ;-)
Ono taky carWing v anglině ani neexistuje ;-)
Na vyblbnutí někde mimo provoz asi docela dobrý. Jen to nouzové - rychlé zastavení bude nejspíš dost bolet :-)
ASi jo, na stranu druhou, ty motorový jednokolky jsou na tom ještě hůř a nechci říct že je vídám pravidelně, ale poměrně často určitě.
Spíš tak marně přemýšlím, jak dlouho bude trvat, než se moc zákonodárná rozhoupe předefinovat definice. Aby mě fízlové trénovali že se mám s koloběžkou odebrat na magistrálu a neohrožovat chodce na chodníku, zatímco tohle se počítá za chodce mi přijde VELMI SLUŠNĚ ŘEČENO za vlasy přitažený...
Legislativní změny jsou vždycky pomalý a dost pozadu. Jenže to zatřídění do kategorie chodec a vozidlo je krapet problém. Nejspíš by to chtělo něco dalšího, ale pak by zase hrozilo, že tu další kategorii velmi snadno vyženou mimo veřejné komunikace. Tohle bych asi nechtěl řešit a nejspíš nebudu sám, protože se do toho nikdo moc nehrne
Aha, no tak jestli se do toho nikomu nechce, tak to je potom v pořádku...
Lepší s tím nehýbat, takhle v tom je krapet chaos a udělat ještě větší by tomu moc nepomohlo :-)
A napadlo tě někdy že by se dalo třeba ten chaos zmenšit? Že by si třeba někdo sednul na prdela vymyslel systém, který by fungoval alespoň v dané době, ideálně samozřejmě i do budoucna?
Houpeš se ještě na stromech nebo jsi překonal alespoň ten prvotní strach a přesunul se do jeskyně? Pazourky u vás máte?
Zmenšit chaos to by bylo pěkný, občas se to v nějakým bodě povede, ale bohužel většinou se ještě rozšíří nebo alespoň nezmenší.
A tebe napadne nějaké jiné členění než je nyní? Chodci, motorová a nemotorová vozidla, jezdci na zvířatech a kolejová vozidla.
Dělávali jsme si srandu, že máme také řidičák pro skupinu " K " - koloběžky, kola, kočárky, kolotoče a komediantské vozy. Myslíš, něco podobného? To by sice šlo, ale co s tím dál a jak to zapracovat do zákona a do pravidel provozu?
To tak třeba Segwaye (samovyvažovací přepravníky) mají v zákoně samostatnou úpravu a za mě je to tedy pěkný paskvil.
Třeba v Německu prý mají už elektrické samohyby podchyceny. U nás pořád ty "koloběžky" a jednokolky jsou dost ve vakuu.
A k čemu je to současné členění?
Hrozí snad že se kolejové vozidlo vydá na cyklostezku a totálně jí ucpe? Jako teoreticky ano, ale problém bude v ten moment asi jinde.
A jak je možné, že za současného členění ti do kategorie "chodec" spadně někdo pohybující se na kolečkách roztáčených motorem? Pamatuješ ještě tu anabázi kdy se řešilo jak z centra Prahy vykopat ty pučovny segvejů? Jo? Jak je možný že něco takovýho je legislativně chodec? A jak je možný, že po jejich explicitním zákazu pučovny plynule přemontovaly ty kola kolem stupačky aby nebyly vedle sebe, ale za sebou a začli tomu říkat "elektrokoloběžka" a pujčují to ožralým turistům vesele dál za uplně stejnýho bordelu?
Pokud tyhle moderní výdobytky elektrického pohonu nedokážeš začlenit do původního dělení, holt jim asi novou krabičku budeš muset vytvořit, i když podle mě by VŠECHNY elektrohyby měly spadat do kategorie s kolama, pokud ne rovnou mezi motorový stroje, pokud uměj víc jak X.
Je to pořád o tom samým, my ty pravidla (historicky) nemáme nastavený úplně blbě, my je dneska jenom velmi blbě používáme, respektive vymáháme...
S kolama určitě ne, maximálně ty co mají omezovač na 25 km/h.
Třeba ty jednokolky mají až 4,5 kW výkon a 4,8 kWh baterii a jede to 90 km/h a váží to přes půl metráku http://www.begode.com/productinfo/987251.html nechtěl bych z toho spadnout. A ty koloběžky na tom budou výkonově podobně.
U vozidel co už zapadají do existující škatulky jako třeba motorky v principu nemá smysl rozlišovat jestli je pohon elektrický nebo spalovací.
Segway není chodec, není v definice chodce v § 2 j), ale na chodník smí a má se tam pohybovat rychlostí srovnatelnou s rychlostí chůze.
Kola se obecně pohybují do 30km/h, pokud neberu extrémní sportovce, sjezdy a pod. Co má rychlost v týhle kategorii by k nim klidně patřit mohlo/mělo.
Tak já jsem to myslel jako "motorové vozidlo lehké" pro případ nějaké kombinace stroje, kde tě sice tlačí motor, ale v případě potřeby to za neztečené rychlosti hodíš na záda a vyběhneš schody.
Pokud má něco X kW a vyvine 50+km/h tak je to motorka a způsob konkrétního pohonu je irelevantní přesně jak říkáš.
Tak už asi není. Já jsem ho nikdy neměl ani mít nechtěl, tak mám jen hrubé povědomí, ale tuším že BYL a okolo toho byl celej ten cirkus.
Tak a podobně to je se vším. Když se tvoří nějaké předpisy, tak jen na to co už tady je a ne na to co teprve bude. Teprv když je s něčím větší problém, tak se to začíná pomalu řešit a nějak regulovat. Když je problém větší jde řešení rychleji, když to trápí jen pár lidí, tak to trvá roky. U těch segweyu to řešení šlo docela mimořádně rychle, pač se to týkalo Prahy a především centra. Být tenhle problém třeba v Českých Budějovicích nebo Plzni, tak to vyřešené nejspíš není dosud.
Časem se to členění různých vozítek určitě změní a asi i přibyde nějaká nová kategorie, ale nejspíš až teprv když to bude trápit hodně lidí a hlavně těch mocnějších z Prahy :-)
Jojo, je to paradox, že i malinká skládací kolobrnda je na chodníku nelegálně, zatímco tohle by po chodníku jezdit mělo, případně po LEVÉ straně silnice?
Jezdit po silnici vlevo, mi přišlo jako nesmysl hraničící se sebevraždou už u inline bruslí. U lyží s motorem si raději nebudu představovat, jak by se rychlému lyžaři jedoucímu vlevo auta vyhýbala. Bohužel za viníka nehody zřejmě nejde prohlásit autora zákona, co? :-)
Pokud je lyžař v kategorii chodec, tak zákon a jeho autor předpokládá, že se jako chodec bude chovat, po silnici jde vlevo aby viděl přijíždějící auta a včas se jim mohl uhnout co nejvíce ke kraji nebo i ustoupením z vozovky na krajnici. Naštěstí dnes už lyžaři na silnici moc k vidění nejsou, ale svého času to byl docela děs pro řidiče aut, protože lyžař běžně zabíral přes polovinu vozovky. Jenže chovat se jako chodec by znamenalo pohyb rychlostí 5 a ne 25. Je v tom chaos.
Tady ten elektrický "lyžař" by měl být v kategorii s cyklisty už jen z bezpečnosti jízdy pro něj a ostatní.
Proboha živýho, přestaň navrhovat změny, ještě by se v tom udělal větší chaos!
Já? Já nic nenavrhuju a už jsem psal, že bych ani něco takového dělat nechtěl, protože to není tak jednoduché, ty by si chtěl dělat nějaké změny v kategoriích a jinak definovat různá "pohybovadla".
Vzpomínám si na dobu tak před dvaceti a více lety, kdy jsme se v zemích bývalého SSSR (Ukrajina, Pobaltí) běžně potkávali s cyklisty jedoucími vlevo. Cyklista byl v SSSR totiž považován za chodce. Také nás nechtěli pustit přes hraniční přechod do Polska (u Kroscienko), kde byl zákaz vstupu pěších, i když jsme jeli na kole.
Slušný mazec. U nás sice cyklista není chodec, přesto je možné je celkem často vidět na chodníku a co horšího vlevo i na dost frekventované silnici. Je to hrozný jak se lidi nemají rádi.
Ale oni si myslí, že je to tak bezpečnější. Evidentně se spíš považují za chodce a také se tak chovají. Nedovoluji si rozhodovat, kdo
má větší pravdu. Ano já jezdím vpravo a podle mne tam patřím. Ale co říct babičce, co to kolo spíš vede, nebo rodičům s houfem dětí? Jedna věc je zákon, druhá věc je myšlení lidí. Nemusí to vždy být v souladu.
No já bych ty malé koloběžky s nenafukovacími kolečky klidně považoval za to obdobné sportovní vybavení v definici chodce. Otázka jestli bych o tom přesvědčil i policajta :-)
chodec je i osoba, která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích, kolečkových bruslích nebo obdobném sportovním vybavení anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, vede jízdní kolo, motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně,
Někde se mi tu po okolí potlouká invalida na vozíku, co má k tomu přimontovaný předek z elektrokoloběžky - sedí na vozíku a nezi nohama má přední vidlu co ho táhne kupředu ovládanou standardně řidítkama. Když jsem se ho párkrát pokoušel uviset, vím že 30km/h na tom umí určitě.
Jako ne že bych chtěl komplikovat život invalidům, je mi jasný že jakmile by tohle dostalo konkrétní podchycení kdekoliv, stane se z toho další loop-hole dopravní prostředek jistých vrstev, ale čistě technicky vzato, přijde mi to jako větší zločin než JAKÁKOLIV koloběžka (koloběžkou myslim tu věc na vlastní pohon, žádný baterky a motorky).
O reakci příslušných orgánů si ale nedělám iluze...
Vzhledem k tomu, že v zákoně je koloběžka jasně zmíněná (Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka), musel bys přesvědčit policajta, že i když to vypadá jako koloběžka, tak ve skutečnosti je to třeba skateboard s řidítky, což pochybuji, že by padlo na úrodnou půdu...
Jako sportovní vybavení by možná šla uhádat jednokolka. Tam se nabízí alespoň argument odlišného počtu kol (není to bicykl), protože technické požadavky na jízdní kolo by se tam plnily obtížně (například dvě NEZÁVISLÉ brzdy)...
Tak já uznávám, že ten můj výklad je poněkud kreativní. Ale ty malé koloběžky nemají dvě nezávislé brzdy a tak by na silnici neměly. Ovšem kolečkový lyžař zcela bez brzd coby chodec může.
Moje Oxelo 9 EF má dvě brzdy. Buď klasicky šlápneš na zadní blatník nebo je na řidítkách brzdová páčka s bovdenem, která přimáčkne jiný kus kovu k zadnímu kolu. Ta nezávislost je trochu diskutabilní, když obě brzdí zadní kolo... takže kdyby to příslušníkovi přišlo málo, lze brzdit též podrážkou o asfalt, účinnost je podobná... :-)
Nicméně ano, tohle byla nejluxusnější z maličkých koloběžek, ostatní mívají jenom ten blatník...
Já měl připravený kreativní výklad, kdyby se autobusákovi nezdála moje koloběžka být příručním zavazadlem - pověsím na řídítka batoh a nazvu to taškou na kolečkách, za kterou se neplatí...
Naštěstí v praxi na takovou diskuzi nedošlo. :-)
Tak ono obecně je za vlasy přitažený klasifikovat stejně motorové i nemotorové verze (zdánlivě) stejného prostředku jako třeba u koloběžek. Ty motorový nikdy nebyly dělaný aby se na tom někdo odrážel, to je prostě motorové vozidlo.
Takhle nás (cyklisty) plechovkáři likvidují.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/fakta...
Je to "jen" náhoda???
Málo reflexních vest, to je jasný...
Nepoužívat přechody pro chodce. Viz: U vážných zranění je to ještě horší: Polovinu z nich chodci utrpěli právě na přechodu.
Nojono a nejvíc lidí prý umírá v posteli, neměl by se tento druh nábytku zakázat?
Navlékne si reflexní vastu, pak nahodí na záda batoh a když ho upozorním na neviditelnost vesty, dostane se mě odpovědi : "Hleď si svýho!"
Na silnici vesta vůbec není pro chodce povinná. Kdyby ji neměl, tak ho upozorňovat nebudeš a není přecijen lepší něco než nic? ;-)
Na železnici je to jiné, tam když ti batoh bude zakrývat reflexní vestu, tak bys měl mít reflexní návlek na batoh.
Já jezdím vlakem bez vesty a nikdo mi to zatím nevyčítal. Ani štíplístek nic nenamítal. :D
Nemluvím o vlaku, ale o práci v kolejišti... :-)
A ten štiplístek vestu má připravenou, jak jsem nedávno viděl, když se nás rozhodnul z nepojizdného vlaku "evakuovat", tak si ji oblékl.
Kdo by pracoval a navíc v kolejích? Stačí tahat myší v teple v kaclu, nebo nyní už i doma ve fotelu.
Jinak vlaky mám rád, vozí mi kolo. Jen je to vození kola je strašně drahé. Je skoro stejně drahé jako moje jízdenka. S tím by se mělo něco udělat.
Což mě připomnělo, jak v Praze brečí nad zdražením roční jízdenky. Kdybych těch 10 km nejezdil občas na kole, bude mi cesta hromadkou jen a pouze do práce a zpět stát ročně 12.600 Kč. Samozřejmě pokud si chci zajet na kafe, nakoupit, do bazénu, etc, zaplatím další peníze navíc. A oni řeší navýšení na nějakých 7.300.
Taky na to koukám. Jako chápu, že zdražení na dvojnásobek působí dramaticky. Ale jde o dvojnásobek úplně směšné ceny.
Nemůžeš srovnávat jednotlivé jízdné s časovým. V Praze by jednotlivé jízdné za pracovní dny mínus dovolená vyšlo na 18600.
V roce 2000 to stálo 3800, postupně to rostlo na 4850 a pak to za Krnáčové bylo sníženo na 3650. Takže bez tohoto populistického gesta pokud by to rostlo jako dřív, tak by se cena pohybovala někde kolem těch 7300. Ale zdražení na dvojnásobek je docela skok.
Každopádně pokud se chtějí vracet k normálním cenám, tak ať tedy za ruší bezplatnou přepravu skupin 6-15 a 65+ a mají to za 50 % jako všude jinde.
Na Seznamu byl článek, kde se v anketě vyjádřily 2/3 lidí, že by začly jezdit autem. To jako cyklisti asi nechceme
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci...
Tak srovnávat to můžeš, pokud bydlíš někde, kde žádné výhodné časové jízdné neexistuje.
Já spadám do okolí Brna, takže pořád tu ta časově výhodná "šalinkarta" rozšířená o venkovské zóny je. Ovšem za daleko menší rajón, než je Praha, platím aktuálně 10.630,- ročně. I tak je to zhruba třetinová cena v porovnání s dojížděním autem. (Ano, pokud jezdím sama. Samozřejmě, pokud by stejným směrem jela celá rodina, už je ten poměr jiný.)
Jak jsem psala - ano, dvojnásobek je opticky zdánlivý skok. Ale dvojnásobek takového pakatelu, jaký se v Praze dnes platí?
MHD v Praze je poměrně solidně dotovaná městem, mimojiné právě proto, aby lidi pokud možno nejezdili po Praze autama. I tak jich to poměrně dost pořád dělá, ale i tak vyrábíš skupinu, který se to vyplatí, dojíždět metrem.
Pakatel nebo ne, pořád se bavíme o tisícovkách a i když to pořád bude nejlevnější řešení, pokud někomu zdvojnásobíš výdaj, zpravidla to pozná - každej má nějak nastavenej rozpočet. A hranici, kdy mu to ještě stojí za ty ušetřený prachy, cpát se s hromadou cizích lidí do hromadné přepravy.
Zdražování je jedna věc, ale všeho s mírou. Zajímalo jak by se tvářil šéf v práci, kdybys přišla s tím že od ledna ti bude platit dvojnásobek...
Ano, bavíme se o tisícovkách, ale ročně!
Vždyť aktuální cena pražského ročního předplatného není ani dvoje tankování.
(Kdyby mi šéf platil tři stovky měsíčně, asi by si zavýskl, kdybych chtěla jen dvojnásobek.)
Lidi z venkova, co za dojíždění do práce zaplatí ročně deset až dvacet tisíc a spoje jim jedou třeba dva ráno a dva odpoledne, tyhle nářky nad šíleným "dvojnásobkem" fakt musí nutně nas...
Mně v dojezdové vzdálenosti od Brna to aspoň jede ve špičce co dvacet minut a mimo špičku každou hodinu. Pořád nesrovnatelné s MHD a přitom za trojnásobnou cenu.
Nasraná bejt klidně můžeš, ale je prostým faktem, že k pařezové chaloupce v šumavských hvozdech v dohledné době metro s 90 sekundovým intervalem jezdit nebude.
Stejným faktem zůstává, že když komukoliv zdvojnásobíš cenu čehokoliv, bude kručet. I ty budeš pyskovat, pokud mouka na bábovku vyskočí na dvojnásobek a jsem si skoro jistý, že za ní víc jak tisícovky ročně taky nedáš.
Jojo, ceny je potřeba zvedat postupně, problém není absolutní výše, ale ten skok. Když přidají KAŽDÝ rok 30%, případně budou cenu měnit co měsíc (např +5%), počet remcalů bude mnohem menší... :-)
Ovšem tady bych nevylučoval i scénář, že nejdřív vyděsí lidi dvojnásobkem a všichni budou hrozně šťastní, když to nakonec bude trošku méně... ;-)
Lord Vetinari tvrdil, že lidé chtějí především aby zítřek co možná nejvíc připomínal včerejšek... :-)
Jen nevím, jestli každoročních +30% by se taky brzo nevymklo kontrole, tohle není firma která si někam promítne náklady, tady jsi na poli těch úplně posledních v řetězu...
Tak to nebyl dobrý příklad. Vůbec netuším, kolik stojí mouka (nejspíš podle značky a podle obchodu různě). Když ji potřebuji, tak ji koupím a kdyby od minula vyskočila na dvojnásobek, nevšimnu si toho.
Já neříkám, že má někam jezdit metro s 90 sekundovým intervalem... jen jsem upozornila, že za dopravu v místech, kde metro v devadeástisekundovém intervalu jezdí, zaplatí cestující zlomek ceny oproti tomu ze šumavských hvozdů. (A s ohledem na rozpočtové určení daní na tu levnou jízdenku pražákovi i ten z pařezové chaloupky nejspíš přispívá.)
Ano, je mi jasné, že když mám něco (skoro) zadarmo a najednou mám platit víc než jen symbolickou cenu, že se to málokomu líbí. I těm "vyloučenejm" se samozřejmě zdá, že mají malé dáfky a měli by mít víc. A zrovna v tomto směru řadím oboje pyskování do stejného ranku.
Ach ano, celej zbytek republiky maká na Prahu, aby jsme si tu všichni seděli s nohama na stole, můj oblíbený argument...
Zkus se zamyslet kolik lidí ta doprava na daném území obsluhuje, MHD není ani tak o čtverečních kilometrech, jako o obsloužených lidech. Přesněji, ty čtverce holt musíš objet, abys dosáhla cíle, tzn odvezla lidi. Víc lidí na míň kilometrech je lepší zpráva pro MHD.
Já si taky tramvajenku koupím, protože ji potřebuju, ale chtěl bych žít ve tvé váze, jestli zdvojnásobení ceny ani nepoznáš... ;-)
Psala jsem, že ji nepoznám u mouky. Někdy ji koupím za dvacet a někdy za padesát. Podle toho, kde zrovna jsem a jakou tam mají.
Jo, změnu ceny roční jízdenky na pražskou dvojnásobnou bych poznala. Ušetřila bych tři tisíce ročně.
No, zamyslet se nad počtem lidí samozřejmě můžu. Ale pokud máte u vás tu spoustu obsloužených lidí na málo kilometrech a přesto město platí 85% nákladů - tak ti ten argument prostě ekonomicky nevychází.
(Nepsala jsem nic o tom, jak všichni makáme na Prahu a že vy tam sedíte s nohama na stole... ale nás rozhodně za 15 procent nákladů nikdo do práce neodveze. To je, oč tu běží.)
Aha, závist, už rozumím. Tak to pardon, tím je to samozřejmě jasné...
Proboha, jaká závist furt? Jen ti vysvětluju, že i po zdražení na dvojnásobek budete jezdit za pusu v porovnání se zbytkem republiky a že by možná bylo fajn si to uvědomit.
Nezávidím, ale pokud někdo začne řvát, jakej je s takovým zdražením chudák, tak se holt ozvu. (To není míněno konkrétně na tebe, ale když si otevřeš nějaká diskuzní fóra, tak těch řvoucích lidí je tam dost.)
Pokud někomu zdvojnásobíš cenu ČEHOKOLIV, šance že se mu to nebude líbit je poměrně značná, bez ohledu na to, jestli výsledná cena je nebo není na 2/3 ceny o 300km dál. Je to normální, je to přirozené. Jestli to je nebo není fér vůči Moravanům je samozřejmě námět na filosofickou diskusi, ale na věci to nic nemění ani kdyby jste se upalečkovali.
Závist se pozná například podle tvrzení, že obyvatel pařezové chaloupky Pražákovi přispívá na jízdné ;-)
Ale však jo. Jasně že když někomu omezíš dotace, dávky či jiné bonusy, nebude se mu to líbit. Je to v lidské přirozenosti chtít co nejvíc a dát za to co nejmíň. Nemám s tím problém, pokud si dotyčný to, co bere, uvědomuje. (Prostě hloupej kdo dává, hloupější, kdo nebere - to je OK.) Mám ale fakt velký problém, když takový příjemce dávky začne řvát o závisti.
No jo. Cena předplacených kupónu v pražské MHD je čiročisté populistické politikum. Je tomu tak od roku 2015, kdy za primátorování paní Krnáčové došlo k ZLEVNĚNÍ ročního kupónu na krásných 3560 Kč, tedy na deset korun denně, ať jedeš kam jedeš a kolikrát chceš.
S ekonomikou provozu MHD to nemá vůbec nic společného.
Jojo tahat myší... jenže existují taky firmy, co razí přístup, že nejlepší bude, když si novou verzi pojede nasadit sám programátor. ;-)
A když to kvůli bezpečnosti nejde udělat na dálku, může to být pěkná rozcvička... zvlášť, když jsme takhle měnili firmware ve třech stanicích... ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=K0hLFh_BiyY
Náhodou to je velmi zdravý přístup, pokud je alespoň trochu reálný ve skutečném světě.
Elegantně to donutí dotyčného myslet trochu na ty chudáky co to uvádějí do praxe a ne že v rámci ušetření pěti kliknutí jim vyrobí "voser" na půl hodiny... :-)
Sloupu, rozvaděči, USB kablíku rozumím. Co nechápu je ten příposlech na bílém kabelu. Vedou z toho 2 dráty a není vidět, kam se připojily. Co to sleduje, nějaké proudy tím kabelem?
My postupně přiděláváme vzdálené dowloady na všechny programovatelné součásti desek. To znamená i na pomocné komunikační procesory o kterých jsme dříve prohlašovali, že jsou součástí hardware a nebudou se měnit. Všechno lepší, než jet 200km přepálit SW. A to to máme pod střechou a nelezeme po sloupech.
To není připoslech, to je ferit (podobný bývá i na počítačových kabelech). Během EMC zkoušek se zjistilo, že tenhle konkrétní výrazně zlepšuje odolnost proti rušení nevímjakou frekvencí, tak se všude doplňovaly.
Na drátku jsem měl pověšený akorát otvírák na ty ferity, abych ho neztratil... což se nezdařilo, naštěstí kolega měl několik náhradních...
Vzhledem k tomu, jak dlouho se software do podobných věcí testuje a schvaluje, zpravidla všude už zůstane verze 1.00 (ta se tam instalovala ve videu kdysi před ověřovacím provozem).
Prokazovat, že se během vzdáleného updatu nemůže stát nic nebezpečného (rozsvítit poruchou zelená) nikdo nechce... :-)
Nojo, nám když se dowload nepovede, tak jen kafovar nevaří kafe, nebo to neprodá bagetu. Žádné velké drama.
Nejvyšší čas nařídit chodcům přilby. I kdyby jediný život... tak se na tom dá pořádně vydělat... ;-)
Jinak ze statistiky lze vyvodit, že motoroví predátoři loví především snadné cíle. Ve městě to mají jednoduché - chodec je pomalý a na přechodu sražení nečeká... ale mimo obec je chodců málo, tak tam se motorista spokojí i se sražením cyklisty...
Naše pány zákonodárce, které jsme si (ne)zvolili, zaujal zákon, který přijal Bundestag.
Leč, jak je v Česku zvykem, ho upravili, aby nebyl vůči plechovkářům tak tvrdý.
V SRN platí, že je-li účastníkem bouračky cyklista (střízlivý, nesjetý), je viníkem plechovkář. Ten pak nusí dokazovat svoji nevinu.
A hraje to nějakou roli, když "můj" kamioňák měl 100% viny (a řadu přitěžujících okolností), za což dostal symbolickou pokutu 2500 Kč?
Vždyť s jejich výplatou si může srazit cyklistu každý den a pořád bude v plusu! :-(
A hlavně opilcům
https://www.youtube.com/watch?v=oOqbzHhIxL4
Pěkně napsané...
https://hlidacipes.org/investor-bruna-vyrobci...
Typický kapitalismus po česku... Kapitalizace zisků, socializace ztrát :-/
Nevíte, co to je? Viděla jsem to dnes poprvé u silnice za Skrinářovem. Je to na stromech podél silnice, cca po 100 metrech na straně odvrácené od silnice. Připadalo mi to jako bílá odrazka, ale na co by tam byla odrazka? Nesahala jsem na to, jen jsem se dívala. Napadly mi nějaké ty feromony, co mají odhánět zvěř od silnice, ale v takovéto podobě jsem to ještě neviděla.
Hádal bych, že smyslem je chytit světlo od auta jedoucím po silnici, rozptýlit ho směrem do lesa a odradit zvěř od přebíhání silnice.
Pravděpodobně ze stejného důvodu vídám u nás na stromech připáskované modré plechy, zřejmě levnější verze. Někdy se to zřejmě kombinuje s chemickým odpuzovadlem.
Viděl jsem i patník, který mel na vnější straně trojúhelníkové odrazko podobné tomu z tvého obrázku.
Jestli to účinkuje, je jiná otázka. Slyšel jsem něco ve smyslu, že to moc nestojí a je vidět snaha o řešení problému... :-)
V Praze u Thomayerovy nemocnice vyselektovali muflony, kteří umí přecházet silnici na zelenou. Prostě stádo čeká na přechodu až se auta zastaví, to mají zelenou a přejdou přes Vídeńskou hlavní 4 pruhovou silnici (dva tam, dva zpět). Do nemocnice chodí hlavní branou přes vrátnici. Půjčte nám tu vaší zvěř do Prahy. Ti co to přežijí, budou umět přecházet přes silnici.
Ti co přežijí...
Je to sice už nějaké roky, ale stále si dobře pamatuji na zážitek, kdy jsem s kopce za tmy na lehokole dobrzdil možná dva metry od divokého prasete uprostřed silnice... zabrzdili jsme oba (prase bylo poslední a největší ve skupince), koukali na sebe... a vůbec nepochybuju, kdo by zle dopadl, kdybych býval nedobrzdil...
Mufloni, zvlášť ti příměstští, trpí zhusta barvoslepostí. Jak se postupuje v podobných případech?
Modré odrazky jsou prý dávány k silnici jako signalizace možné námrazy (?). U nás jsou v některých místech, dávají to až za příkopu u silnice.
Toto mi zblízka jako odrazka zas tak úplně nepřišlo, ale, jak píšu, nesahala jsem na to a nevím, co je to za materiál. Na pohled jako odrazka, ale taky to mohlo být něco jiného.
Odrazka = retroreflexní materiál - odráží světlo zpátky ke zdroji. To je užitečné pro řidiče, ale proti zvířátkům to nepomůže, protože zvířátka (obvykle) nemají žádná světla, takže reflexky nevidí.
Modré odrazka / patníky jsou něco jiného. Ty se občas vidí na mostech.
To, co mám na mysli já, bývá lesklý kus plechu (tzn úhel odrazu = úhel dopadu), který je někdy natřený namodro a natočený vůči silnici 45°, takže příchozí světlo ze silnice směřuje pryč do lesa.
A právě to většinou bývá na stromě za příkopem, z čehož soudím, že nejde o dopravní značení, ale plašidlo... ale jde o mou domněnku, oficiálně mi to nikdo nepotvrdil.
Krabička z tvé fotky podle mě funguje stejně - není to odrazko - neodráží světlo zpátky ke zdroji, ale někam jinam. Zda funguje jen jako zrcadlo nebo je to nějaká sofistikovanější optika, si netroufám hádat.
Nejlepší by bylo stavit se tam v noci a pozorovat z dálky, jak se to při průjezdu auta chová. Jestli se při pohledu z boku rozsvítí všechny stromy současně nebo bude svítit jen ten, u kterého zrovna auto projíždí?
Stalinova smrt v podání Dejvického divadla. To bych chtěl vidět, film byl skvělej. https://www.novinky.cz/clanek/kultura-divadlo...
Tak bacha, kdo ví jak to nakonec bylo ;-) To se ale vyšetří, soudruzi :-)))
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
Pro ty, kdo plánují letošní dovolenou s kolem v cizině
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba...
Tak ta červenobílá cedule je povinná snad i v Rakousku. Ten přesah je docela blbá podmínka, tipl bych si, že u dost aut je kolo přesahující šířku karoserie.
Hlavně je to problém pro lehokolo, tam vyndání předního kola vůbec nic neřeší.
Kdysi se takhle vezl můj Ibex na zadku malého pickupu a po úplném zasunutí trubky s pedály do rámu to na pravé straně dost přesahovalo šířku auta.
Zrovna dopravní předpisy jsou něco, co by se v rámci EU hodilo sjednotit, a to se nestane.
Zajímavé, ale nevidím celkem žádný problém. Nemůže být pro nikoho žádný problém pořádně označit přesah nákladu obrysu vozidla, tak jak je vyžadováno. Ostatbně dost mě zaujalo, jak naše policie kašle na šíři vozidla a nákladu a označení nadměru.
Bóóóže, to je ale krááva... Nebeská k tomu :-/
https://medium.seznam.cz/clanek/mamynka-jmeno...
Nic proti tomuhle názoru, mít v rodině několik Pepíků fakt asi není moc praktické :-) Počastovat to ale vesnickým buranstvím mi přijde už dost za hranou... Prostě nějaká novodobá biomatka, která prostě musí najust dělat všechno jinak než bývalo nebo ještě je zvykem... Určitě má doma Nicolase, Sandru nebo další podobné přivandrovalé zkurveniny, které se tu nikdy v historii nepoužívaly. Tak ať si to užije... A asi hlavně její potomek, on jí za to v dospělosti jednou poděkuje ;-)
To mě připomnělo, že jsem znal rodinu, kde se dodržovalo, že prvorozený syn musí být vždy Rudolf. Vyprávěl mi to spolužák jménem Rudolf, že jeho táta Rudolf má ještě tři bratry a tak on mám tři bratrance jménem Rudolf. Když se všichni sejdou u dědečka, tak je tam šest Rudolfů.
Mě osobně jméno po rodičích nepřijde buranské, ale nepraktické, to ano. Nikdy jsem něco takového neměl v plánu. Nesváděl bych to na biomatky, to máš velmi zkreslenou představu. V mém okolí jsou jména dětí: Shoan, Lilien, Aurelie, Xenie, Ramon, Šarlota, ... a rozhodně nikdo z rodičů nesplňuje kategorii biomatka. Viděl bych to spíš na vliv filmů či ještě víc nějakých seriálů.
Myslím, že s tím budou ty děti mít stejné problémy jako chlapec jménem Spytihněv a to je jméno, které se rozhodně tady používalo. Takže pokud jde o to, musíme si říct že tradiční znamená v období od roku X do Y.
To "biomatka" používám pro všechny současné matky, které dělají, pokud možno, všechno jinak než bylo v našich končinách zvykem. To nemusí nutně znamenat, že žije opravdu "eko" nebo podobným způsobem.
Prostě za ně mám ty, které mají všechny svoje "vědomosti" a názory načtené z připitomělých stránek na netu, sociálních sítí a tak.
Mě tímhle blábolením akorát dokazuješ, že jsi buran a navíc dost jednoduchý.
Vyliž si, debile!!! Nevím prč se zastáváš těchhle ujetých rádoby-matek, podle kterých by mělo skákat veškeré okolí, ale ony se podřizovat ničemu nemusí :-/ A tím nemyslím zrovna ta jména jejich dětí...
Jakože když rodiče dneska neřežou svý děti, tak jsou bio? Svět se mění, smiř se s tím, dědku.
Je to jedno s druhým... Počínaje EKO a BIO nápady, až po tu výchovu... Řezat je přímo nemusí, ale úplně je nechat co si zamanou asi zrovna není ta správná cesta :-/ A ještě čekat, když tím vysloveně obtěžují okolí, že to všichni s pochopením přejdou, resp. by měli, tak jsou na velkém omylu, alespoň v mém případě. Nevychovaný parchant se úderem svého 18. roku života najednou slušným člověkem stane asi dost těžko...
Lepší mít v rodině X generací Karlů, než jednoho malého Celestýna, to není o vesnici či buranstvi, selský rozum se tomu říká...
Není nad to, když se pak musí říkat mladej Kája, starej Kája případně nejmladší Kája aby bylo jasné kdo je kdo. Pak starej Kája zemře a rázem je mladej Kája starej Kája.
Když se pak vypráví historky ze života, tak to vypadá jako "to tenkrát starej Kája..." "Ale počkej, to ještě nemohl být na světě" "Však já nemyslím tohodle starýho Káju, ale jeho dědu". Dej mi pokoj s X generacemi.
Není o moc lepší, když ti všechny babičky a tetičky říkají Járo, jen proto že seš první kdo se tak nejmenuje a ony už se to přeučovat nebudou :-D
Věř že vím o čem mluvím :-)
Přesně.
Když jsme čekali první dítě a podle tradice v manželově rodině by syn měl být Josef, měla jsem s tím docela vnitřní problém.
Naštěstí to byla holka.
Při druhém dítěti už jsem věděla, že je mi úplně jedno, jak se bude jmenovat - takové to profláklé "hlavně že je to zdravé" a pak jsem si vzpomněla, že mi celé dětství na základce starší páni učitelé, co ještě učili moji maminku, stejně říkali Lído a že tím pádem tomu synáčkovu budou beztak všichni říkat Pepíku.
I byl to syn, dostal jméno Josef a doteď si na to nestěžoval.
Co mu také chudákovi zbývalo.
Zbývalo by mu leccos. Jeho manželka např. se svatbou nejen že změnila příjmení a převzala jeho - v nepřechýlené podobě - ale jedním vrzem si nechala změnit i jméno křestní, protože se jí to její celý život nelíbilo (a vlastně je ani jinde než v dokladech nepoužívala). Syn si Josefa nechal a používá ho. :-)
Pokud to jméno má být mým základním a jedinečným identifikátorem, tak jeho zdublování a zejména zdublování v mém nejbližším okolí je naprostá blbost a nepochopení, k čemu takové jméno má sloužit. Paní z článku má naprosto pravdu.
Pravdu má ohledně té nepraktičnosti. Ale nazvat všechny ty, kteří to tak doma mají, burany, je od ní prostě sprostota, sorry :-(
Nemusí je nazývat burany, ale je to známka ustrnutí v hloupé tradici-
Já si myslím, že jmenné kolize působí zbytečné problémy v každé doméně (v práci máme spoustu Jirků, běžně se používají křestní jména a občas vznikají nedorozumění), takže jsem nikdy nechápal, proč si takové komplikace některé rodiny působí samy... já bych to určitě nechtěl.
Nicméně nemyslím si, že by to mělo vztah k městu nebo vesnici a nechal bych to na rodičích, jak si to rozhodnou, zda zrecyklují osvědčená jména ze svého rodu nebo příjdou s nějakým novým...
Ale prosím tebe:-))
Je to prostě názor autorky, která svá "díla" podepisuje "MamYnka":-))
Má snad nějakou cenu s jejím názorem polemizovat? Či snad se čílit? Internet je širý, najdeš tam, co hledáš (když se mermomocí chceš rozčílit).
Žijeme jen jednou a nakonec už Shakespeare psal: "Co je po jméně? Co růží zvou, i zváno jinak vonělo by stejně. “
:-))
Přesně to mě napadlo, když jsem si na ten odkaz klikla. Dát si nick "mamynka" a pak kritizovat jména jiných - to už musí být dotyčný/á hodně spešl sorta člověka.
Takových je plný internet. Proč to číst a rozčilovat se, když život je jen jeden?
V manželově rodině bylo zvykem dát jméno prvorozenému synovi po otci a prvorozené dceři po matce. A když jsem se tam přivdala, tak jsem tu tradici (samozřejmě po dohodě s mým mužem) porušila. Dost bylo všech těch Pavlíků.
A nikdo mi to nevyčítál. V podstatě všichni čekali, kdo se tomu vzepře a Pavlíkům udělá konec.
Jakoby nestačilo, že příjmení se dědí po meči a pořád ještě pokračuje.
Co otcové, co zplodili jen dcery?
Pěkný hovádka, jsem zvědav jak dlouho vydrží jezdit do první "nehody"...
https://zdopravy.cz/flotila-megatrolejbusu-na...
Úplně zbytečně utracené prachy :-( Kolega lítá z Ruzyně docela často a diví se, proč tohle vůbec někdo pořizoval... Ty současné autobusy, prý, nikdy nezažil tak plné, aby se muselo zprovozňovat zrovna tohle hovado.
Hele já jsem svýho času busem v těch končinách jezdil a turisti s kuframa na kolečkách ho naplnili vždy a spolehlivě. Ale tehdy metro končilo má Dejvické, tak se situace mohla změnit.
Každopádně mít maximální přepravní kapacitu mezi letištěm a městem se mi zdá vcelku rozumný...
To jsem teda musela mít óbr smůlu. Já letěla z Ruzyně dvakrát v životě a narvaný autobus zažila pokaždé.
Kdy to bylo? Kolega létá hodně asi tak posledních 5 let a nikdy si nestěžoval...
Krásný stroje, stejný počet cestujících odveze méně řidičů, takže to dává smysl.
Ano, když se prodlouží pauzy mezi odjezdy minimálně na dvojnásobek. Jezdím na letiště sice stovkou, ale z Veleslavína to bude podobný. Nikdy nebyl autobus ani poloplnej.
Vzhledem k tomu, že by na Ruzyni nejspíš chtěli zvýšit počet cestujících, ale mezi Prahou a Ruzyní je Praha6, tak je to možná cesta do budoucna, to že by na letiště někdy jezdil vlak, to dřív bude z toho letiště startovat raketoplán.
Nemůžu si pomoct, ale na letiště mohlo a dávno mělo vést metro!
V té nekonečné tragédii jsou tyhle autobusy bezvýznamnou epizodou... :-)
To nejsou autobusy:-))Ty tam jezdily doteď!
To jsou částečně trolejbusy a částečně elektrobusy.
Na letiště metro vést nemůže. Protože nejezdí v noční přestávce. Proto tam bude jezdit vlak.
Až ho dostaví a pak zruší ty troleje, co teď nastavěli, pak nastane mír:-))
Dnes tedy statečně jezdily. Ale jsou to krávy veliké.
Na výjezdu z Veleslavína, a to tam zrovna nespadly šraňky na železničním přejezdu, nabral ten trolejbus už na výjezdu z terminálu 2 minuty zpoždění. Musí čekat, až mu na Evropské padne zelená, jinak se do toho stísněného prostoru nevejde. Trolejbus, kterým jsem dnes jela domů musel ignorovat přechod pro chodce a světelnou signalizaci. Zastavil až těsně na hraně křižovatky s Evropskou a více méně odhadovat, co za světlo mu za zády padlo, aby mohl jet (jel na červenou, ale takovému hebedu dá každý rád přednost).
Těším se, že tyhle dlouhé trolejbusy zase zmizí, až konečně udělají na letiště tu železniční rychlodráhu. Jinak mám pocit, že zde v lokalitě poblíž letiště už máme všechny možné druhy dopravy. Schází snad už jen vznášedlo a helokoptéra:-))