Pro Báru o výměně vidlice:
To, že ti na nové vidlici jdou pustit řídítka je o délce závěsu a ne o váze vidlice. Silniční kola mají delší autostabilizující závlek a ten udrží i bez držení rovný směr. To je právě to, na co jsem se ptal, zda jsi to řešila při výměně.
Závlek je rozdíl mezi kontaktem pneumatiky se silnicí a průsečníkem osy otáčení se silnicí.
Mně je celkem lhostejné, proč teď jdou pustit a předtím nešly, ale trochu mě to vadilo ;-)
Jak se změnil závlek nedokážu posoudit. Na té pružinové to nějak neumím odečíst.
Určitě je rozdíl v závleku u Favoritku (prohnutá vidlice) a u Spešla. Dle mého pocitu Favoritka lepší drží stopu, lepší se mi na ní jede bez držení. Ale Favoritka je prostě delší kolo na pohodlí dělané, nebude to jen závlekem.
Naprostý souhlas. Já svého Favorita také miluji. Mohl jsem na něm jezdit i s mizerně pohyblivým kolenem. Ostatní stroje jsem pak přestavoval k jeho obrazu. Nové rámy jsou obratnější, ale ne pohodlnější. Škoda, že ten favorití rám je už tak starý, že je nespolehlivý.
Proč se bojíš jít do nového ocelového rámu? Vždyť se to dá sehnat za rozumnou cenu. Dá se koupit rámová sada třeba Ronina (Author). Všechno, co máš, se na to dá naskládat.
To není o strachu. Ten Favorit funguje a dobře. Jen na něm už nechci jet do ciziny. Nehledě k tomu, že je poskládán dost do rychla a přes Alpy bych na těch převodech asi nechtěl. Tak jsem si postavil nového Oslíčka na ježdědí do dálek, který všechno uveze a všechno vyšlape a přitom bude odvalovat po silnici lépe než horák a také bude lehčí. No a mám ho, je skvělý.
Pro Lelka o huštění:
To píšeš o huštění treka, nebo horáka na tvých horských vyjíždkách? Pochybuji, že by ses po silnici tahal s bačkorovitými pneumatikami. Já mám tendenci i horáka foukat hodně, protože i k tomu terénu se musím z Prahy nějak dostat a je to daleko.
O treku, psal jsem, že to je na treku i šíře pláště. Na horáku mám mnohem širší a tak foukám úplně jinak a pro každou jízdu podle terénu úplně jinak. A celkem běžně když se výrazně změní terén tak u horáka v průběhu vyjížďky upouštím a foukám.
Kdybych nebyl líný, tak bych to na horáku dělal také. Ale já vždy vím, že mne vždy čeká dlouhý navrat po silnici a tak to vydržím s těmi nafoukanými pneumatikami. Favorita mám za rychlíka a tak ho foukám na max. Když mi ve sjezdu nechce jít na 50km/h, tak je málo nafoukaný. No a s tím trekem zatím nevím. Zatím jsem ho nafoukal na max, abych věděl, jak je mrštný. Kolik ho budu foukat dál, nevím.
řešení tu je, ne dlouho: gravel
Tak mezi náma, on je to geometrií normální turistický cesťák, větší rozvor jak silnička, a má to širokou stavbu, abys do toho narval tlusté pláště, nejlépe i blatníky a mohl to ověsit brašnama. Vyšší hlava umožňuje vzpřímenější posed, ale to měla turistická kola taky. Ale taky není gravel jako gravel, některý jde víc do silničky a jiný víc do turistického autobusu, podle toho se odlišně chovají. Společné mají ty tlusté gumy. Oproti minulosti úměrně tlustší jak jsou větší a tlustší i figury cyklistů.
Oproti historickým rámům s vodorovnou trubkou to má sloping, to je pro menší pupkáče jako seš ty pohodlnější. Dřív se dělala štangla rovně a prckové museli na cesťáku elegantně přehazovat nohu přes sedlo až po rozjetí s jednou nohou už na šlapce. A při zastavení zase elegantně přehodit nohu přes sedlo ještě před sestoupením ze šlapky. Ten graciézní pohyb je občas ve starých filmech vidět :-) Dnes by to při každém zastavení většina tůristů nedala. Zůstanou stát nad rámem a na přehození nohy přes sedlo si sklopí celé kolo.
Že zrovna ty se chytneš na líbivé názvosloví, mě trochu překvapuje. Turistické kolo s beranama tu bylo už za mého dětství. Ale to bude tím, že sis to za nemalý peníz pořídil, to přece musí být úplná novinka ;-)
Jindra na gravelu vlastně začínal, akorát to mělo tenkrát rovná řidítka a ocelový rám. Všechna crossová a trekingová kola už tenkrát uměla to samé, co dnešní gravely, některá i víc.
I ze staršího horského kola lze, za pár kaček, vytvořit překrásného gravela:
https://www.youtube.com/watch?v=RVu2NFqYWFQ
MTB + berany =/= gravel
Takhle jednoduché to fakt není, byť jezdit se dá samozřejmě na ledasčem, zejména když rozhodujícím faktorem je rozpočet...
Musel bys být víc konkrétní - je něco špatně na geometrii, nebo ergonomii "gravelu" na fotce?
Nic takového tam nevidím, věci, které případně nevyhovují na dálkové cesty, se dají měnit stejně, jako u nového gravela.
Bude mít rám z ocelových trubek Reynolds znatelně horší jízdní vlastnosti, než karbonový gravel za sto klacků?
Nebude.
Bude méně odolný proti hrubému zacházení - ano, gravel za sto tisíc bude mnohem méně odolný, což se týká i šance, že ti ho někdo šlohne.
Můžeme diskutovat o váze, dejme tomu, u oceli, ať nežeru, dvě kila navíc?
Jakou to u Jindry hraje roli, asi víme.
Pravda je, že samo to řadit nebude, hydraulické brzdy to taky nemá, což, s prominutím, na plácání po cyklostezkách, není potřeba a není to nic, co by gravel charakterizovalo.
Pak ještě montáž nosiče, na ocelový rám prostě koupíš za tři tácy ocelový nosič a natvrdo ho přiděláš pomocí objímek.
Jestli se nepletu, na karbonovém gravelu, už z výroby, se musíš starat o pět baterií, v tomhle směru je to ocelové kolo prostě v háji, nemá ani jednu, což je skvělý argument, proč ho přirovnat ke staré Škodovce.
Diskuse s tebou je obvykle jako rozprava s kozou na ledě.
Já se vůbec nebavím jestli je něco konkrétního špatně na kole na fotce, byť teda krasavcem bych ho s dovolením nenazýval (leč každá matka miluje své děti).
Ani jsem nenapsal nic o výhodnosti karbonu proti oceli.
Dokonce jsem se ani nezmínil o Jindrovi.
Kde jsi přišel k informaci že "karbonový gravel = 5 baterií" fakt netuším.
Já jsem prostě jen řekl, že když někdo namontuje berany na horáka, tak nestvořil gravel. Za čímž si stojím.
Nesjezdil jsem desítky různých rámů, abych mohl dělat věděckou práci na téma jejich konstrukce, ale něco málo jsem pochytil.
Velikost kol, osa předního kola, osa zadního kola, osa klik, sedlo, sklon vidlice, bod úchopu řidítek - to jsou takhle z vlaku důležité konstrukční body kola. Jejich vzájemnou pozicí se ty kola právě liší a vzhledem k tomu, jak vehementně se "odborníci" dokážou dohadovat o tom, jestli 5mm flip-chipu sem nebo tam je rozdíl, případně jestli kvůli 0,5° sklonu osy řízení na letošní verzi kola stojí za to zahodit loňský model, NĚJAKOU roli to asi hraje. Podotýkám, bavíme se o vzájemné pozici VŠECH těch věcí. Plus hmotnost, plus tuhost, plus pevnost atd atd, je to celá zku*vená věda, jako ostatně všechno, do čeho se zkusíš trochu víc ponořit.
Dřív se vyskytovaly kola "treková". Byla to taková odlehčená verze horáku, který taky nebývaly takový bestie jako dneska. Pokud silnička je 100% silnice a 0% terén, tak treky byly někde na 60% terén, 40% silnice.
Gravely jsou podobný přístup, ale z druhé strany - původně silnička, ale trochu robustnější, trochu jiné převody, trochu víc do terénu. Řekněme 60% silnice, 40% terén.
Já netvrdím, že na vyfoceném kole se nedá jezdit, jezdit se dá na ledasčem, ale pokud vezmu celopéro sjezdovej speciál, pověsím na něj berany a do tý motorkový vidlice nacpu galusku, byť na tom půjde jezdit, nemůžu tomu říkat gravel.
Teda jako můžu, ale víš jak...
Se podívej po netu, kolik typů toho, čemu teď říkáme gravel, se vyrábí, s různou tloušťkou gum, rozdílných převodů, brzd, rozdílnou pevností, geometrií rámů i materiálů, ze kterého jsou vyrobeny, s úchyty na bagáž i bez nich.
Ty ses prostě rozhodl, že zrovna tomuhle konkrétnímu kolu se říkat gravel nemůže, teda jako může, ale víš jak, když mu tak řekne šíravník, je s ním, jako obvykle, rozprava jako s kozou na ledě.
říkej mu gravel a užij si ho ;-)
Se podívej, co všechno se jmenuje "gravel" ty kozo na ledě :-)
Na první pohled mají všechny jinou geometrii než ono MTB s beranama.
Všechny?
A je to špatně, nebo dobře?
Konkrétní informace, prosím, co je na onom "MTB s beranama" špatně?
Geometrie?
V čem je špatná?
Jaké z toho plynou pro jezdce důsledky?
-Ano, všechny tři které jsi tu odprezentoval.
-Nevím, předpokládám, že pokud to všichni výrobci udělali stejně, asi to dělali z nějakého důvodu a nejspíš to nebylo kolo zhoršit pro daný účel.
-Fakt, že je to MTB s beranama, tedy jak už tu zaznělo, prasopes.
Jak jsi schopen podle obrázku posuzovat geometrii daného kola? Myslím, že to tady nikdo nedokáže a je tu hodně málo lidí, kteří jsou toho schopni i podle výkresu toho konkreetního rámu. Proto je takový důraz při koupi kola na jeho projetí a vyzkoušení.
Předělání horáka na silničku jen výměnou pneumatik a beranů vzbuzuje oprávněné pochybnosti. Ale opravdu ti argumentovat tu asi není nikdo schopen.
Ať si každej jezdí na čem chce a co mu vyhovuje. Módní policii nechme Blesku.
A Sodoma je schopen posuzovat geometrii podle obrázku?
Já vycházím z toho, že ten chlapík o kolech něco ví, že ví, co dělá a že je s výsledkem spokojen, jinak by o tom nenatočil a nezveřejnil video na trubce.
Ona ta druhá fotka, tedy konečný výsledek přestavby, hodně zkresluje tu geometrii, je to screenshot z videa, je třeba vycházet z první fotky, před přestavbou a také z toho, že se jedná o ocel, která má trochu jiné vlastnosti než karbon.
V době, kdy bylo "MTB s beranama" vyrobené, už toho věděli o geometrii i jízdě v terénu dost na to, aby geometrie byla v naprostém pořádku.
Kdyby Sodoma vznesl konkrétní námitku, třeba že ocelový rám bude měkký při jízdě ze sedla, že se bude mnohem víc kroutit, ve srovnání s karbonovým gravelem, co má Jindra, nebo že díky krátkému představci bude řízení živější při úchopu u představce, apod., neměl bych problém souhlasit.
Pokud si třeba myslí, že absence slopingu ten ocelový rám diskvalifikuje, tak by to měl napsat, podle mě to tak není, slopingové rámy jsou sice tužší, ale méně pohodlné, tak si vyber.
Na něco konkrétního jsem se ptal Sodomy opakovaně, ale vyprodukoval jen obecné plky.
Nejspíš se dohadujeme systémem "líbí-nelíbí", což je jen otázka vkusu, která nemá na funkci rostlináře žádný vliv.
Sodoma je schopen podle obrázku poznat, že všechny prezentované gravely mají určitý trend, který na onom MTB není.
Sodoma se nepouští do spekulací co to dělá.
Tvoje argumenty jsou mlhavé, podívej se třeba na Author Ronin, jedná se o současný trend, rám je taky z oceli, porovnej ho s tím MTB rámem z r.1998.
Já tam nevidím skoro žádný rozdíl, ty jo? Jaký?
A jaký trend máš, konkrétně(!) na mysli?
Hlupče,
"skoro žádný rozdíl" mezi sebou mají asi všechny kola. Od začátku mluvím o geometrii, nevím proč pořád vytahuješ s materiál.
Moje argumenty jsou a budou mlhavé, protože se s tebou nehodlám hádat že "tobě to ale takhle vyhovuje". Pokud ten rozdíl na odprezentovaných fotkách nevidíš (pročti si znovu co jsem psal že vstupuje do geometrie rámu), je zbytečné ti to vysvětlovat.
Už jednou jsem ti psal: říkej mu gravel a užij si ho...
No já ten rozdíl nevidím a ty mi ho vytrvale odmítáš definovat ;-)
Jediné snad, v čem se to MTB liší od současných gravelů, je o poznání delší zadní stavba, pozná se to dle větší mezery mezi pláštěm a svislou, sedlovou rourou.
Ten rám je zřejmě víc orientovaný na pohodlí, směrovou stabilitu, než na točivost, to ale pro gravel obecně, není vůbec špatná geometrie.
V těžším terénu, v technických pasážích, pokud by na tom někdo chtěl jezdit hodně sportovně, by to kolo mohlo být trošku těžkopádné a ne úplně vhodné.
Pokud se ale někdo rozhodne na takhle stavěném kole jezdit pouze po silnicích či cyklostezkách, což udělá většina lidí, nebo ho třeba i naložit, ta těžkopádnost se naopak hodí, mnohem líp to drží stopu, nemusíš se tak soustředit na řízení, odpustí ti větší chyby, je pohodlnější.
Když pominu zbytečně silné pláště, a osoby, které podlehly módním trendům, je pro průměrného uživatele geometrie toho MTB rámu naprosto v pohodě.
Vaši hádku rozseknu. TOHLE je gravel.. kolo z doby, kdy použití asfaltu bylo známo pouze z munifikace.. Tohle kolo jezdilo jen po dusaným štěrku, dlažbě a nebo hliněný cestě :)
Jelikož většina lidí nemá o nějaké geometrii kola a jeho rámu a řízení nejmenší ponětí, tak se stejně všichni prostě musí jen přizpůsobit tomu, co jim nabídně obchod. Maximálně si občas někdo uvědomí, že na tomhle kole se mu jezdí nějak lépe než na jiném. Je to bída a dává to výrobcům volné pole v mlžení a reklamním skoropodvodům. Ale u většiny jiných výrobků je situace naprosto stejná. Například kdo má na to sledovat a vyhodnocovat vlastnosti řízení jednotlivých modelů aut. Tak maximálně můžeme číst nějaké odbornější recenze a doporučení.
..."tak se stejně všichni prostě musí jen přizpůsobit tomu, co jim nabídně obchod".
Nemusí, množství zdejších domácích, převážně lehokolových kutilů, je důkazem, že lze vyrobit kolo požadované geometrie svépomocí. Jen ne každý dosáhne běžnou tovární úroveň zpracování.
Můj názor je, že typ kola, kterému se dnes říká "gravel", je charakterizován hlavně typem řidítek a pevnou přední vidlicí. Ostatní parametry už se u jednotlivých typů gravelových kol výrazně liší a pohybují mezi horským kolem a silničním :-)
Protože fotka, která mě ke stavbě tříkolky "vyprovokovala", byla zepředu, dával jsem zde dotaz v nějakém "technickém" vlákně, jaký zvolit úhel předních vidlic. Ale nezaložil jsem na to "své" vlákno, a nikdo neodpověděl. Možná i proto, že ostatní mají přední kola "letmo". Tak jsem zvolil stejný úhel, jako měly původní, rozřezané rámy. Zbytek už byl stavěný "na míru", s maximálním využitím dílů z nich. Ostatně, když jedu někam daleko rovinatou krajinou, dávám dozadu "šestadvacítkové" kolo, tím je pak úhel strmější, a nepozoruju nějakou změnu v řízení. Ale možná, že jsem jen "tupej" :-).
Asi tě zklamu, ale některé gravely mají už i odpružené přední vidlice, teleskopické sedlovky nebo rovná řídítka. :-)
Docela mě překvapuje, kolik se tu najednou vyrojilo gravelistů. A podle jejich odborné vášnivé debaty soudím, že mají na těchto kolech najeto desítky tisíc km a vyzkoušeny desítky různých modelů. :-D
Mně to nezklamalo, ale je to dost matoucí, podle čeho se tedy pozná "gravelista", když jeden gravel vypadá jako cyklokroska, jiný spíš jako žiletka, další vypadají jako Trekové, Crossové, nebo Fitness třeba, nestačilo by třeba k názoru, že někdo jezdil na Favoritu, karbonové žiletce, MTB a na Treku?
Gravel se dnes zřejmě pozná hlavně podle toho, že ten název dobře prodává.
Už dneska když projdeš inzeráty, je jich čím dál víc na prodej.
Jako s oblečením, které vyšlo z módy.
Kdo nikdy nejel na gravelu, vůbec neví, o čem mluví, to prostě musíš zažít.
Ale prd.
Gravel je silniční kolo stavěné na povrch našich silnic :-)
Kdepak, je krásná a vůbec není humpolácká. Jen prostě z toho carbonu musí jinak tvarovat trubky a by snesly, to co se od takového kola očekává, tedy docela brutální jízdu.
Gravel se pozná podle toho, že to tak označil výrobce. Každopádně základní vodítko je berany a širší pláště než silnička případně CX.
Pokud je to nějaký domácí bastl s berany na trek/mtb rámu,tak tomu sice taky může říkat gravel. A ostatní ho mohou mít za blba smát se mu
Přesně tak, MTB rámu s berany se odborně říká prasopes.
Spíš by mne zajímaly konkrétní argumenty, v čem a jak velký je rozdíl mezi prasopsem na fotce, a gravelem?
Prohlûdni si tu specifikaci, a porovnej se svým kolem. Ale ono je to fuk.
Někdo zřejmě přišel na to, že na silničce provozovat cykloturistiku je na hovno, a kola která dříve nazyvali Trekova nebo Crossová jsou na delší trasy taky k hovnu, protože ta rovná řidítko ze kterých brní ruce.
Tak udělali gravela, silnicní kolo, které zvláde i blbej povrch, ma dost úchytů na všechny ty brasny a nosiče, prostě něco, na čem se dá pohodlněji cestovat než na silničce, a není to zade extrémně těžké.
Když si něco takového postavíš sám, není důvod se nad tím pošklebovat a vysmívat se tomu
Už v r.2015 jsem dojel do Španělska na kole s trekingovým rámem, aby se mi vešly silnější gumy, měl jsem tam silniční oblouky, silniční řadící páky, všechny ty úchyty na brašny a nosiče, horské převody, tak ti teď nevím, esi sem tam dojel na treku, na gravelu, nebo to byl prasopes?
A protože mě ze silničních oblouků brněly ruce, přešel jsem na turistická řidítka :-)
já vlastně taky dojel do Španělska, ale jen na nějakých 50 km, pak zase zpátky do Francie na něčem podobném, snad to bylo hliníkové.
A kopečky tam taky byly. Jen jsem byl o 19 let mladší. Ta řídítka mě zhuntovala ruce na půl roku, furt mě brněly
Už mám skoro všechno, včera jsem koupil to srdlo, dneska slušnou vestu Vaude, která má konečně rozumné kapsy na zip a je pronikavě žlutá, nepřehlédnou mě. Přisla mi i náhradní baterie do toho rámu, nestane se, abych přes den zůstal bez proudu. Už asi není nic, co bych potřeboval pořídit, teď jen prostě utáhnout svaly, a bude dobře
Tak si to pořádně prohlídni. Ruce na pákách na beranech jsou daleko dál vepředu než na rovných řidítkách a to i v případě že k beranům se dá výrazně kratší představec jako je to na těch fotkách. Na berany je prostě potřeba kratší rám.
Pokud si někdo chce stavět prasopsa, tak si může vybrat výrazně krátký MTB rám nebo vzít záměrně menší, ale pokud mám padnoucí horské kolo tak je nesmysl na něj dát berany.
Zajímalo mne, jaký vidíš rozdíl mezi tímto "prasopsem" a gravelem, jestli je v něčem výrazně horší.
Chlapík to kolo přestavěl tak, že mu sedí, na videu na něm vesele drandí a nezdá se, že by na něj bylo moc dlouhé.
Zřejmě to udělal, jak píšeš, vybral si výrazně krátký rám, nebo menší, což ale nic nemění na tom, že lze staré horské kolo přestavět na moc pěkný gravel, za pár kaček.
Gravel je dost rozmanitá kategorie, kde výrobci hledají různé vlastní cesty, někdo to má jako endurance silničku s trochu širšími plášti, někdo hodně do terénu že se tam vejdou skoro MTB pláště a někdo laděný do expedična, liší geometrie. A stejně tak i u MTB, tím spíš pokud budu uvažovat i historické rámy. Musel bys porovnávat dva konkrétní rámy a jejich vhodnost pro nějakou konkrétní postavu.
No, je to pravda jen z části, tedy vlastně pokud jde o geometrii rámu.
Gravel je vlastně silniční kolo, osazené sadou pro MTB, tedy připravené na mnohem drsnější jízdu. Kromě jiného, má taky hydraulické kotoučové brzdy, a to se občas fest hodí.
Tvoje tvrzení je podobné, jako kdybych řekl, Soňa má vlastně stejné auto jako před 35 lety - měla Škodu 105, tedy po tátovi..Bylo zelené, mělo volant a kola, jen trochu menší kufr, jako její dnešní Peugeot 307
Právě že jen některé gravly jsou geometrií silníční kola. Jiné jsou víc turistické. Úplně stejně, jak bylo ví typů Favoritů, od turistických cesťáků F12 až po nějaké F1 super speciál, či jaká to mělo označení. V podstatě turistická F12 byl gravel se vším všudy (koneckonců na dámské verzi už mám objetou zeměkouli, tak vím, že je to pohodlný cesťák), akorát to bylo postavené na rámu z jiného materiálu, a tomu i odpovídalo chování toho rámu, pokrok nezastavíš...
Naprostý souhlas, turistický Favorit je ocelový gravel. Nic nového pod sluncem. To jen mladí žrouti reklam se neustále nechávají zlákat výrobci na kompletní obměnu kola a myslí si, jak jsou noví a skvělí. Při výdrži udržovaného kola 20 a více let, komu by ti výrobci prodávali.
Pokud máš na mysli turistického Favorita v původním stavu, tak bych si dovolil nesouhlasit, ten byl vhodný pouze pro jízdu po kvalitním asfaltu, hlavně díky kvalitě ráfků, drátů, plášťů, brzdových čelistí, špalků, představce, řidítek, ostatně ani převody nebyly úplně ideální pro jízdu mimo silnice.
Tak každopádně to musíš posuzovat v kontextu doby.
Ale já jsem Růženku měla prvních pětadvacet tisíc prakticky s původními komponenty na turistického Favorita. Tužší ráfky později byly cítit a komfort duálů je taky poznat, ale ty tisíce kilometrů se starými komponentami prostě v pohodě jezdila a bylo to svezení příjemné. A jezdila jsem i po polňačkách i lesem, samozřejmě za sucha. Ono v dobách její výroby nebyly všude asfaltové cesty...
To jó, jenže ty na tom jezdíš jak lesní víla, s Jindrovo gravelem bych to nesrovnával, současným gravelům se taky občas říká "štěrkolet" což je způsob užití, který by ta cestovní Favoritka dlouho nepřežila, v tu ránu by měla ráfky samý ďolík, rozcentrovaný, pořád propíchaný pláště, dráty by praskaly, v prudkých sjezdech by člověk musel jezdit na pekaře, po nějakém čase by praskl i ten představec, nebo řidítka, občas tomu praskla i zadní, nebo přední patka, to je fakt úplně jiná liga.
Ale no tak, to kolo je 20 let staré a nějaký pokrok v kvalitě dílů jistě je. Nemluvím o provedení, ale o koncepci. Také když mluvím o svém Favoritu, tak mluvím o rámu, zbytek je totálně přeskládaný a nový.
Jenže aby se favorit alespoň trochu přiblížil k tomu současnému gravelu, tak bys ho musel komplet přestrojit současnými díly, ale to by se ti nepovedlo, protože rozměry jsou jiné.
Krom brzd a beranů už má Růža asi všechno moderní.
Ledacos se dá sehnat i na starší kola, ale bohužel v naprosté většině jen z těch nejlevnějščích řad. Já už na 18 let staré kolo mám docela problém pořídit díly vyšší kategorie. Ale ty prastařičké favotity už moc předělat a nějak vylepšit nejsou.
Má duály, přehazovačku a přesmyk novodobé (SH Tourney), nové silniční dvoustěnné ráfky s novým výpletem na nových nábojích, "horské převodníky", se kterýma vyjedu co potřebuju, nikde netlačím. Berany s klasickými oblouky se mi drží líp, jak ty modernější na Spešlovi, ty měnit určitě nebudu. Tam není co modernizovat, jedině brzdy, ale já s bržděním problém žádný nemám, tak nějak nevidím důvod je měnit, ale je to otázka oddělat staré a přidělat nové, to normálně rozměrově sedí.
Letos bude mít rám 60 roků, se mnou jí do 40.000 najetých km chybí už jen pár kilometrů (pořídila jsem ji v květnu 2016). To jí udělám oslavu.
Všechny novodobé díly na to šly normálně osadit, k řazení byly potřeba dvě objímky s dorazy na bowdeny a smyk pod domek. Objímky drží na rámu a pro smyk jsem vrtala dirku dole na domku se závitem. Střed BSA 68mm je pořád stejný tehdy i dnes, zapouzdřenou osu do toho dáš podle potřeby. Hlavové složení se pořád dá nové koupit, je k mání i ve vyšších cenových hladinách v řádu tisíců, já jsem tam dala obyč za šedesát korun. Tam není nic, co by tě jakkoliv omezovalo, snad jen šířka zadní stavby, ale prý se tam dá dát bez úprav rámu i 8kazeta, nezkoušela jsem, mně těch 6 koleček bohatě stačí.
Jestli se dobře pamatuju, tak už to máš taky nějaký ten pátek předělaný, udržovat to ještě nějaký čas to asi nebude problém. Problém je s předěláním na vyšší řadu u staršího kola.
S řiditky - berany bych souhlasil, taky mi nějak líp sedí do ruky ty "starší" modely.
Když ti tohle provedení vyhovuje, tak určitě dobrý.
Měl jsem na treku původně když jsem to kupoval řazení 3 x 8, pak jsem se krapet rozjezdil i v kopcích a tak předělávka na 3 x 9 byl dobrý nápad a léta letoucí dobrý. Jenže síly nějak pomalinku ubívají a kopce mám stále rád, tak když jsem zjistil, že to půjde povýšit, tak jsem to přezbrojil na 3 x 11 s největším pastorkem 42 a nemůžu si to vynachválit a kopce už zase tolik nebolí :-)
Předělané není nic, tam jsou opravdu jen dodané ty dvě objímky s dorazem na bowdeny a smyk.
Všechno ostatní je jen osazení, které sundáš a novým nahradíš.
Takže stará favorití kola sundáš a nasadíš nová. Staré kliky stáhneš, vyšroubíš osu a misky z domku a našroubíš tam nový střed, na který nasadíš nové kliky (ty na fotce jsou už druhé v pořadí). Přehazovačka drží na háku v zadní patce, starou odděláš, novou přiděláš jedním šroubem (dodává se s tou přehazovačkou). Přesmyk je na objímku kolem sedlové trubky, jeden ze standardních průměrů, na který se běžně dávají ke smykům na objímku redukce. Na lankách a bowdenech nic nevymyslíš, staré sundáš, nové nandáš. Já fakt nevím, v čem vidíš nějaký problém.
Staré brzdové páky a řazení sundáš, navlíkneš na berany duály, natáhneš lanka a řadíš a brzdíš. Co na tom řešíš???
Ach jo, neřeším. Jen jsem napsal, že staré kolo nepředěláš na vyšší řadu. Nic víc nic míň. nerozporuju výměnu opotřebených dílů za nové. Nové ano, ale ne vyšší řady.
No nic, nechme toho.
když se mi něco rozbije, tak normálně na e-shopu koupím nový kus. Mám na tom nejnižší řady, to se vůbec nevyplatí opravovat, hazka stojí jak řetěz, kolečko a smyk je za dvě tři stovky. není nejmenší problém rozbité nahradit zcela novým.
Ale viděla jsem Favority osazené nejvyššíma silničníma řadama na karbonových kolech. Takže to je úplný nesmysl, že s prastařičkým Favoritem nic nvého neuděláš.
Fávo na Ultegře s karbonama
https://www.bike-forum.cz/foto/detail/65631...
Prej, že to nejde...
a titanové klínky? :-)
Nové díly, zapomeň na klínky.
Ty jsem měl na kole nejradši :-)
Klínky, to bylo na Favoritu největší kurvítko. Nebo jsem to tehdy neuměl správně použít. Pro 15 letého kluka a samouka to bylo nezvladatelné.
Od té doby, co jsem je do klik začal natloukat kladivem, jsem s nimi nikdy neměl problém. Ale se to muselo umět, jinak jsi při tom nenávratně poškodil středové ložisko.
No umět, spíš si uvědomit, co tomu řeknou kuličky a misky, když do klínku, (aniž bys vypodložil kliku silnostěnnou trubkou okolo otvoru pro klínek), začneš mlátit.
No, hlavně byly nesehnatelné. A utahovat s citem, jinaj si ukroutil závit a klínek v hajzu. A o tyhle zážitky nás kapitalisté připravili :-)
ukroucenej závit klínku se řešil jeho provrtáním a zašroubováním šroubu :)
Na to jsem neměl, zvládal jsem lopatu, krumpáč, zednickou lžíci a trochu i zednické kladívko, ale vrtat do železa..
Určitě jde, podobně jako šlo udělat ze starých stodvacítek okruhová auta :-))
Mě z toho původně Esky, později Favoritu zbyly původní rám a blatníky. Všechno ostatní je nové. Ostatně i ten rám už je vyměněný z Esky na favorita a vidlice je už třetí. Místo čtyřkolečka s dvouplackou je tam osmikolečko s třítalířem. Převody jsou na kazetě 11..30 a převodník je 52,42,32. Kliky jsou 170 a kola 28". Ty převody jsou hodně do rychla. Prudké kopce potřebují zabrat, ale na veškeré pražské kopce to stačí.
Řídítka jsem dal rovná, takže tam mám integrované brzdové páky s řadicími páčkami jako na horáku. Kola jsou s vysokými ráfky remex. Brzdy jsou čelisťové, ale alespoň dvouklíčové. Ty brzdy jsou asi nejslabším bodem celé sestavy. Brzdí to hůř než V brzdy asi jako cantilevery.
No, kolo, které by mělo vzadu pastorek větší než je placka u klik jsem ještě neměl, takže soudím, že si dost pomůžu. Ale když pojedu pomaleji než jsem schopen kráčet, projdu se, o tom žádná.
Ale fakt MTB osazení není jen v převodech. Je to přehazovačka, brzdy, a také osy v kolech. Silnička to má totálně jiné. A ty brzdy a blatníky, co mě nebudou dřít gumy,když náhodou projedu blátem.
Já mám toho Topstone v elektrice, a zjistil jsem, že mě prostě ta velikost kola a jeho vlastnosti vyhovují, tak jsem to pořídil i bez motoru, nikdo mě do ničeho netlačil ani nepřemlouval. No a když už, tak jsem chtěl to elektrické řazení. Taky nic, co by člověk musel mít a co by snad výrazně usnadnilo jízdu, ale proč si to nedopřát, že jo.
Jinak pro mě je mnohem efektivnější když dělám něco, čemu rozumím a co mě živí, a ne abych si hrál na mechanika a bastlil kolo ze součástek, abych ušetřil.Protožr to u mě není úspora ale ryzí ztráta.
Taky nešpekuluju nad převodama a nemyslím si, že si pomůžu jen o 10 procent proti Zelenáčovi, kde jsem měl nejlehčí převod 34/28 a tady mám 30/36 a nepotřebuji na to excel ani program abych běděl, že je zásadní rozdíl.
S tou sadou pro MTB se hluboce mýlíš. Nejlehčí převod 30:36 opravdu není pro amatéry do hor. A pro takové, jako jsme my, už vůbec ne. Tlačit to budeš, na to vem jed! MTB mají převod 0,65 a často i méně.
Ale stoupají se s nimi mnohem příkřejší kopce a v terénu, než je silnice v horách.
Já s těma převodama stoupám normální silnice na Vysočině. Na ten nejpomalejší převod jezdím kdejaký brdek. Ne, že bych přitom musela moc funět, ale na těžší už bych zbytečně přepínala síly a brzo se vyčerpala. Regenerace už zdaleka není tak rychlá, jak u mladého organismu, ale díky těm lehkým převodům a nepřepínání síly můžu celý den udržet na optimální vytrvalostní intenzitu zátěže.
Jindra to řeší pěší chůzí, já točením nohama relativně "nalehko" v malé rychlosti. Takové ty pojmy jako "nastoupit si" jsou už jen tak pro snění s rukou v nočníku, nastoupit si můžu tak akorát do vlaku.
Uvědom si, že ani ty, ani já, ani Jindra nejsme Sagan na silnici nebo Kulhavý v terénu. My nejsme ani Veselý v důchodě :-D Dynamiku na terén dávno nemáme, pokud jsme ji vůbec kdy měli, a průměr 30 a víc na silnici jsi asi ani ty nikdy nedal, o Jindrovi vůbec nepochybuji a já jsem ráda za hodinových dvacet po několika letech pilného treninku. S kým se chceš, proboha, srovnávat? Já osobně jsem ráda, že dokážu s MTB převodama zajet po hladké silnici na silničním kole 200km za celej den.
200 jsem jel jen jednou, a to jestě podél Labe. Sle 170, i s procházkou do kopce je třeba Heilbronn-Norimberk.
Myslím si že jsi zbytečný pesimista poměr 34/28 je fakt zásadně těžší než 30/36, a s tím jsem dosud jezdil/chodil
Ale taky každý rok jsi starší a lepší už to nebude. Trochu sis pomohl, ale stejně to budeš tlačit. Já bych takové kolo nechtěla, jsem ochotná se projít, ale raději s kopce nebo po rovině. Do kopce je lepší sedět na prdeli, do kopce se mi chodí špatně. Sakra, dáváš do toho peněz a nakonec to budeš zase tlačit! A nedáš si poradit a nedáš. Tak si to vyzkoušej.
Jak pojedu pomaleji než jdu budu tlačit, to je jisté :-)
No, já už mám doma řešení, až bude zle, to kolo na baterky.
Furt peníze, co s nima jiného, než si udělat radost. Mohl bych to jestě víc cpát do dětí, ale není to výchovné, nemotivuje je to k výkonům ale k flákání se. A až natáhnu pásy, přijdou o penězovod a budou v prdeli. Kdepak, teď už musí sami....
To co máš za převody ti hodně pomůžou, jsou to dost lehké a dával bys s nimi v pohodě i Krkonoše a podhůří Alp.
Problém je, že když to kolo naložíš a uděláš z něj soumara, tak každý větší stoupání už dá zabrat. Každé kilo váhy navíc je dost znát.
hlavně přes pupek :-)
No jo, ale to už je zase jiná kapitola :-)
Si vždycky říkám, seš to debil dáš za pedály o 2 litry víc, aby vážili o 110 gramů míň...
Ale blbost, se silničkama a silničníma převodama se prohánějí i staří fotrové v Alpách jako vítr a u nás jsou jich plné Krkonoše. Vysočina je splašená rovina se kterou si silnička hravě poradí.
Samozřejmě píši u o prázdném kole, ne o naloženém soumarovi, kde je potom každé kilo váhy navíc hodně moc znát.
Ale kuš. :-) S převodem 30:36 vyjedu v pohodě natěžko 12% kopec. Proč by měl tlačit?
Voni tě v tom kšeftě trochu tahali za nos. Povídali, že to má horské převody, ale je tím myšleno horské převody pro silniční kola, nikoliv převody, co se osazují na MTB ;-)
To je celkem normální i u profíků, že si na horské etapy dají jiné převody, jak na roviny. Ale pořád je to na úrovni převodu, na který stárnoucí amatér bez výrazné cyklistické minulosti fakt v kopcích nemá.
Netahali, nekupoval horské kolo, tak se snad rozumí samo sebou, že to jsou převody na silniční.
Hydraulické brzdy jsou skvělé a dají se ovládat jedním prstem. Mám je moc rád. Ale že by to kolo efektivně víc brzdilo? Největší problém je převést ten brzdicí účinek na cestu a nespadnout. Při nouzové situaci je vždy lepší uhýbat, než tupě zatáhnout za brzdy a kolo položit, nebo jít rovnou přes řídítka. Skutečný a použitelný efekt dobrých V brzd a hydraulik bude na kole hodně podobný. Ano, pro opatrné kontinuelní přibržďovače na dlouhých Alpských sjezdech ráfkové brzdy už ten ráfek ohrožují.
Nejde ani o to jak to brzdí, ta vécka na Zelenáči brzdí dobře. Problém jsem si vychutnal při sjezdu z toho Ventoux. Když jsem se konečně vydrápal nahoru, zjistil jsem, že to taková lábuž dolů nebude. Starší a rozumný nejedu dolů jako závodník ale brzdím si a občas fest.
A to brždění zahřejvalo ráfky, že jsem se o ně spálil. A usoudil jsem, že to nemusí ty tenounké pláště pobrat, a kdyby mi v padesátce prasklo přední kolo, tak jsem v pěkný rejži.
Tedy dolů jsem jel podobně jak nahoru každou chvilku jsem někde posedával a čekal až ráfek vychladne.
Vždyť to píšu, že kontinuelní přibržďovačí s ráfkovými brzdami ten ráfek ohrožují. Ono tím můžeš rozžhavit i brzdový kotouč a vyleštit destičky. Ten kotouč můžeš ale polít vodou nebo pomočit :D
Potáhnu na Mont Ventoux ještě kanystr s vodou na chlazení ráfků :-)
No samozřejmě, to je extrémní případ dvacetikilometrový sjezdy nejezdím každý den, ale ty disky jsou lepší.
No a ta přehazovačka, to si neviděl, prostě to cvaká bez odporu, ale nevím jestli si jezdil na kole, na kterém se přehazuje brzdovými pákami, tak to nemůžeš rozlišit. No a je to rychlý a naprosto přesný, fakt, co si lidi už nevymyslí. Radar, elektrický řazení, hydraulické brzdy...
Těch 40 let mi to ale stejně neodpáře...
Dvacetikilometrový sjezd z Mont Ventoux do Saultu jsme na trekových kolech s V-brzdami sjeli bez jakýchkoli problémů...
Protože jste si nešáhli na ráfky :-) já to sjel do Bédoinu na skládačce, která má 16" kolečka a V-brzdy, v 36°C, rovněž bez problémů. Když tedy nepočítám, že jsem z toho vedra nakonec parádně pozvracel :-)
P.S. jo a v r.2017 jsem to sjel na trekovém kole s V-brzdami natěžko, s Extrawheelem, vážilo to přes 40kilo, taky bez problémů, ale dole bylo jen 30°C.
Proč bych to dělal? Že se zahřejí je samozřejmé. Ještě se mi u dvoustěnných ráfků nikdy nestalo, že by plášť/duše praskly. Extrémní sjezdy běžně nejezdím, ale ani sjezd v Aplách, například z Gerlosského sedla ke Krimmelským vodopádům, nebyl problém. To bylo natěžko a na 6km to spadne o cca 600m. Je to jedna serpentina za druhou, kde musíš dobržďovat průběžně.
Myslel jsem to z legrace, Jindra by to také sjel bez problémů, jenže místo toho pravidelně stavěl, šahal na horký ráfek a čekal, až vychladne :-)
ano a občas jsem čistil plášť, jak byl ten asfalt teplý občas se přilepil kamínek a drhnul mi o blatník.
No slíbil jsem doma, že se vrátím celej, tak proč riskovat. Duše nabouchaná na 7 atmosfér, tenounké pláště 22 mm, ráfek o kterej se spálíš mi připadalo jako kombinace, která by nemusela dobře dopadnout, tak proč si zahrávat.
Opatrnosti není nikdy nazbyt, například teplá koupel by neměla přesáhnout 44 stupňů Celsia, jinak poškozuje pokožku.
Já jen připomenu že jsem čekal na to až mi vychladne ráfek v době, kdy ty ses bál vystrčit rypák z domu, protože venku řádil ten zlý virus :-)
Nelži zase, tehdy jsem vyjel na Ventoux koncem srpna, tys tam byl až na začátku září..
https://www.nakole.cz/blogy/siravnik/1239-o...
V tom samém roce jsem tam byl, bylo to v r. 2021.
https://www.nakole.cz/diskuse/29506-smer...
Problém to celkem není, jen se nedoporučují dávat do předního kola záplatované duše :-)
Však to je 5% klesání po dobré silnici, tam ani moc brzdit není potřeba. :-)
Průměrně tak nějak, největší klesání bylo kousek pod vrcholem, kolem 8 procent. Jet to na druhou stranu, tak i 13 procent, Do Bedoinu podobně, jak říkali kluci silničkáři, kteří to jeli z Bedoinu nahoru, až 12 procent stoupání.
Jo, ono to je vlastně rovina, lidi toho nakecaj...
Trocha inspirace, nejrychlejší to má dolů za 25 minut.
https://www.strava.com/segments/3567537
kdo brzdí prohrává :-)
Léta, kdy jsem jezdil kopce dolů co to slo jsem nastěstí přežil, teď už fakt mám v gatích. Občas jedu malinko víc než 50, ale rychleji to už nepustím, nemám důvod, když chci zažít adrenalin, řeknu Soně, že se vrátím na večeři z hospody domů, ale protáhnu si to do zavíračky....
Asi jste míň brzdili, nebo nepřemýšleli o tom, co by se stalo kdyby za přední guma rupla.
Ono hodně závisí na způsobu brzdění. Když jsi ochoten akceptovat vyšší rychlost, brzdit odporem vzduchu a jen korigovat před zatáčkami, tak se to tolik neuhřeje.
Zažil jsem totálně rozcentrované kolo, neprošlo vidlicí od teplem při dlouhém brzdění narušeném ráfku. Byl už zeslabený brzděním a další nápor nevydržel. Ale dole se to dalo, po vychladnutí, zase celkem srovnat.
Je mi jasné, že je tu spousta chytrých, zkušenych a technicky vyspělých cyklistů, co by seli poradili lépe. Já z kopce, neznámou krajinou, kde nevím, jestli za zatáčkou nebude na silnici rozlitej olej, písek nebo stát traktor nejezdím víc nelž 50, tady, jak ukazuje video, jsem jel 55...
https://www.relive.cc/view/vXOd5pKmjk6
Skutecností je, že jsem pod ten kopec dojel sám, z Norimberka, vezl jsem si vše co jsem na cestu potřeboval, včetně hardware potřebného k on-line testovací buzeraci, kopec jsem zdolal (přejel není to správné slovo), rozhlíd se po kraji, ve zdraví ho sjel, a dojel do Avignonu, jak jsem chtěl.
http://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na-kole1...
Možná, že ty dvoustěnné ráfky odvádí teplo lépe než ty, co jsem míval na Favoritu, ale proč se na to spoléhat, když nemám žadnou zkušenost, že jo. A garantuji ti, že "odporem vzduchu" ten kopec neubrzdíš
Mně to tvoje vychloubání prostě vadí, tak jen pro srovnání - večer zalézt do hotelu přímo pod kopcem, a ráno, čerstvý, se vydat nahoru.
S tím, že někde poblíž se pohybuje Soňa s autem.
Takhle velké kopce zdoláváš ty.
Já když poprvé nastoupil do stoupání za Bédoinem v r.17, celkem jsem měl v nohách zhruba 1300km na těžko, ten den jsem měl za sebou 80km, z toho 60km "proti vodě".
Byly tři hodiny odpoledne, 35°C, jel jsem nahoru natěžko, s Extrawheelem a trvalo mi to pět hodin, tedy o hodinu déle, než tobě na Zelenáčovi.
Ale vyšlapal jsem to celé, pěšky ani metr, dolů sjel na jeden zátah, teplotu ráfků jsem neřešil, spal jsem kousíček pod Bédoinem.
Jaké vychloubání, prostě jedu, vidím, píšu.
Když se mi zapaří prdel, napíšu to, když kopec nevyjedu a musím ho tlačit, nemachruju, napíšu to. Když jedu z kopce a bojím se to pustit, taky to netutlám. Když jedu na elektrice, napíšu to. Spím v hotelu, a vybírám si ty co mají vanu a restauraci. Nehraju si na zálesáka, když vím, že se v přírodě ani nevyseru, a nedělám z nouze ctnost.
Já jezdím protože mě to baví, protože, jak říkám už dlouho "kolo má tu správnou rychlost" abych kraj poznal. Nezávodím, nesoutěžím.
To ty, protože jsi magor, to bereš úporně a nedokážeš si to v hlavě srovnat, že strejc jakojá sedne na kolo a jede. A byl si to ty, kdo mě pomlouval, že jsemvlastně do Andory na kole nejel, že mě vozila Soňa a stejně teď tady, protože si hovado, lžeš, že se Soňa pohybuje někde poblíž s autem, popřípadě mě vozí od fotky k fotce.
Ne, Soňa je doma a přijede vždycky až do cíle, a pak spolu pokračujeme někam dál, nebo zůstaneme na místě, to je fuk. Ano, kdyby se mi něco stalo, dokáže sednout do auta a přijet pro mě a asiby to netrvalo déle než 24 hodin.
Já se nevytahuju, píšu jak to je, a někteří lidi si to rádi čtou, a někteří tam najdou i nějaké typy a nápady, co jim při cestování pomohou.
Ty jsi zakomlexovaný duševní mrzák, kteráý má touhu závodit, vynikat, ale nejde ti to, právě protože si duševní invalida, a tak jen vysíráš, pomlouváš a škodíš. Vymýšlíš si hovadiny a lidi to poznají a vidí.
Nikdy si pro nikoho nic neudělal, jsi zbytečná, zlá a jedovatá nula.
"Ne, Soňa je doma a přijede vždycky až do cíle"
Datum: před 9 minutami
Autor: Jindra8526
"Zítra přijede Soňa....."
Datum: 31.08.2021
Autor: Jindra8526
https://www.nakole.cz/diskuse/29506-smer...
Na Ventoux jsi vyjel 02.08.2021...
Ano, Soňa přijela do Besaconu, do cíle, ty chudáku.... :-)
https://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na...
"Koukal jsem na to abych si spočetl, kdy budu na vrcholku, a pak uměl dopočítat, kdy dojedu do Avignonu, a zavolal to Soně, aby na mě zbytečně dlouho nečekala."
Datum: 07.09.2021
Autor: Jindra8526
https://www.nakole.cz/diskuse/29506-smer...
Z Avignonu na vrchol Mont Ventoux je to hodina cesty autem.
Ale setkali jste se už den před tím, v Malaucéne, odkud jsi vyrážel na vrchol.
A víte že to tady nikoho ale vůbec nezajímá?
I kdyby ona Soňa vozila Jindru od fotky k fotce a ještě mu osobně nakládala kolo na střešní nosič, tak je to úplně PUTNA.
Protože si pitomec, jakého svět neviděl.
Soňa to má autem z Velkých Popovic do Avignonu 1340 km. Takže logicky, to nejede na jeden zátah, ale cestou přespala v Besanconu.
No, ono to není "poblíž", ale ještě 460 km.
Nevím jak jezdí autem tvoje žena a jak ty, ale sedí v autě sama, a tisícovka je tak hranice, co je rozumné jet na jeden zátah.
Tak když za mnou jede do Montpellieru, zase spí ve Valence. Jen do Paříže jezdí na jeden zátah, to je od nás 1050....
Jsi fakt duševní skřet
Že máš nutkavou potřebu neustále "ohýbat realitu" neznamená, že jsem pitomec a duševní skřet.
V Besanconu spala z 31.08. na 1.9.
31.08. jsi sám napsal: "zítra přijede Soňa, a přiveze mi hromadu těch on-line"(testů na covid, pozn. autor).
Takže za tebou přijela už v průběhu 1.9. , nebyla 460km daleko.
02.09. jsi jel na Ventoux, tou dobou už se Soňa stoprocentně pohybovala poblíž, nebyla 460km daleko, ani náhodou, čekala na tebe v Avignonu.
Jindro, prosímtě, uváděj pro příště ty vzdálenosti s přesností na milimetry, ať je od Šíravníka pokoj, kdo má ty jeho blitky furt číst.
Jindra se zřejmě domnívá, že se snažím zpochybnit samotný výjezd na vrchol, ale to mě vůbec nenapadlo. Vždyť o tom autě jsem se zmínil jen okrajově, pro dokreslení, to prostě neokecáš, že vydat se na vrchol Ventoux je mnohem snazší když víš, že máš poblíž někoho s autem, nejtěžší věci s sebou brát nemusíš, když se něco nepovede, stačí zvednout telefon, sednout si pod borovici a hodinku počkat.
A proč to tedy Šíravníku tedy pořád nudně vytahuješ, když na tom vlastně vůbec nezávisí a i podle tebe tam Jindra prostě vyjel? Auto v dosažitelné vzdálenosti nijak ten výkon samostatného vyjetí neovlivní. Nejsme závodníci abychom si hráli na dovolenou či nedovolenou podporu. Jen jako protivný kolmár pořád lítáš kolem a bzučíš.
hele, Brahmo, takhle ne, takhle fakt ne.
Ten šmejd si vymýšlí a když to takhlebudeš relativizovat "na každém šprochu..." sostanem se k tomu, že nějakej vovas napíše "že ta vesta byla kontroversní".
Takhle mě ten dobytek pomlouval o cestě do Andory. Mám Relive záznam, je to tam všechno a jw to dostupné. Je to prolhanej, nemocnej krypl.
http://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na-kole1...
Když klikneš na mapku, otevře se to Relive video, které ai stahuje Relive z navigace
.prodtě zásadně odmítám relativizovat tyhle lži
michalku, já všechno mám, už od roku 2019, když nemohl nic zpochybnit, tak se vozil alespoň na tom, že jsem napsal, že jsem vyjel "do poledního vedra". Protože on na google našel, že v tom departementu vedro pry nebylo, jen 34 stupňů, což je vedro jen pro slabochy. :-)
Takže mam i senzor teploty a u cesty jsem schopen doložit kolik opravdu v daném místě, když jsem tam jel, bylo :-)
No, a tady mám fotky z večeře z Malucène
https://photos.app.goo.gl/V38hV6V9R3vc6u1C8
a potvrzení o tom, že jsem ráno ve Valence absolvoval ATG test v lékárně, bez kterého by mě neubytovali. Měl jsem s sebou testovací sady na on line testování, samozřejmě o 3 navíc, bohužel, 3 sady byly nekompletní a jeden test jsem musel opakovat, tak jsem se dostal do problémů, a musel ve Valence vyhledat někoho, kdo mi testy uděla a potvrdí. Jinak by mě nemohl nikdo ubytovat. Bylo to rano protivné zdržení, ale dal jsem to. A v hotelu mě oak dali zelený náramek že už jsem byl prověřen, jinak by mě zase kontroloval číšník v restauraci.
Druhý den jsme už se Soňou absolvovali on line testy v Avignonu, přivezla nové testovací sady. A potom každý druhý den v Montpellieru celých 14 dní. Hezkej voser. A oni se diví, že to chapu jako bezdůvodnou šikanu a diskriminaci, ktetou nás chtěli přinutit se nechat očkovat.
Už tehdy bylo jasné, že ockovaný může vir přenášet stejně jako neockovaný, ale očkovaný hrdina se testovat nemusel. Možná i proto ta epidemie trvala tak dlouho, my neockovaní se testovali a nikoho nenakazili očlovaní si to trousili mezi sebou :-)
Co dokazuje relive záznam? Já se byl včera projet na Krymu :-)
https://www.relive.cc/view/vLqexkz9md6
xtonda
ty jsi vážně blbec....
fotky ta máš, časy kdy byli pořízeny, máš gpx záznamy, to já všechno mám, z garmina. Jetsli chceš říci, že jse, to všechno vyrobil doma, abych oblafnul pacienta, patříš na stejnou celu s ním
No, dneska už ten pohyb lze poměrně době zmapovat. Nejen navigace Garmin ale třeba i časová osa v Google maps, a pokud jde o to kdo kde byl, jsou tu dost spolehlivé platby platebními kartami, ty taky umožňují slušně pohyb trasovat, platby v hotelech a restauracích musel by být z nějaké agentury, aby ti stálo za to tohle vše falšovat. Takže celkem snadno bych orokázal, že Sonina karta byla večer i druhý den ráno v Besançonu, zatímco ten magor tvrdí, že byla v Malucene.
Ale na tu jeho paranou není žadný důkaz dobrý. Jako za toho covidu, když jsme byli na Silvestra v Paříži byl magor schopnej tvrdit, že jsem se bál do metra, a když jsem mu ukazal zaznam z Google tak tvrdil že metrem jezdila jen Soňa s mým mobilem, a já běhal nahoře protože jsem se bál vira v metru.
Někdy ty úvahy jsou velmi směšné. Ovšem sranda ořejde, když tvrdí, že jsem někde nejel a nebyl, a když tam mám fotku kola tak jen oroto, že Soňa jezdila kolem a vozila mě autem.
A hůř, když ty jeho psychopatické vyplody vezmou za své ostatní, co jim nejdeš pod fousy
To fakt sere Ty jedeš na kole abys klamal pár blbců Nakole
Máte recht, jenomže, a můžete to dohledat, jsou lidé, kteří ty jeho bludy šíří (třeba Vysocina, Ifča) a nestydí se psát o mé "kontraverzní" cestě a následně vyvozují "jednou 0podvodník, vždycky podvodník" a extrapolují pomluvu nemocného člověka do dalších oblastí.
Takže shromažďovat důkazy považuji za nezbytné, protože nikdy nevíš kdy na tebe zen psychouš vytáhne nesmysl, a kdo se toho chytí.
Ifčšim najdi si to, ty si tenkrát veřejně a písemně tvrdila, že tu přišly moje dojezdy nereálné, a prost ěsi se přidala ke lžím nemocného člověka, klidně si mě zablokuj, mě je to u prdele, ale pravdu neokecáš, dá se to dohledat a dokázat, co si psala.
Ne, nesetkali, zatímco já byl v Malucène, Soňa byla v Besançonu, kde přenocovala, na cestě do Avignonu.Co by dělala v Malucène a proč?
Ty jsi fakt kokot
Soňa je skvěla holka, a zvládá dlouhé streky autem. Proto, zatímco já večeřel v Malucène, ona byla v hotelu Mercure v Besanconu, který je od nás asi 950 km. Do Avignonu to má z Besanconu asi 450 km dálnici, což jsou 4 hodiny jízdy.
Proto by bylo zbytečné,aby opouštěla Besancon brzy ráno, ale stačilo, aby vyjela v pokedne a ještě měla habaděj času.
Tvoje paranoa je fakt děsivá, měli by tě zavřít do izolace, než začneš být nebezpečný
Proboha proč máš potřebu popírat informace, které jsi tenkrát sám napsal do diskuze??
Třicátého prvního srpna jsi večeřel v Malaucéne a napsal jsi: "zítra přijede Soňa.." "Soňa je teď v Besansconu.."
https://www.relive.cc/view/vrqDdpZXdwq
https://www.nakole.cz/diskuse/29506-smer...
Takže ano, Soňa sice v Besanconu byla.
Ale byla tam třicátého prvního srpna.
Druhého září, tedy v den, kdy jsi vyjel na Ventoux, už tam dávno nebyla, čekala na tebe v Avignonu.
Aha, už to chápu, na Ventoux jsi vyjel prvního září, ale až druhého září jsi o tom napsal do diskuze:
"Tak stojím na vrcholku té hory, kolem cyklounů jak na Václavàku, a jsem šťastný.
Za to, že jsem tak nerozumný i za to, že jsem to nevzdal."
Datum: 02.09.2021
Autor: Jindra8526
Tož sorry, špatně jsem to pochopil, to je holt ta tvoje básnická licence.
V době, kdy jsi stoupal na Ventoux, byla Soňa na cestě do Avignonu, takže se stejně musela dřív, nebo později, pohybovat nedaleko Ventoux, že :-)
Ještě Brahmovi bych rád vysvětlil, že když máš před výjezdem na Ventoux poblíž někoho s autem, není to samozřejmě nic, co by ti pomohlo fyzicky. Ale psychicky určitě.
Samozřejmě auto v dosahu je příjemná podpora. Je jasné, že kdyby to jakkoliv nešlo, tak se to snadno a rychle vyřeší. Ale co to mění na tom výjezdu, vůbec nic. Nejsme závodníci a můžeme mít podporu úplně jakoukoliv a nikdo rozumný nebude hodnotit stupeň té podpory. Začni se věnovat fotbalu nebo profesionální cyklistice. Tam se můžeš vyřádit a dej pokoj dědkům, kteří jsou rádi, že jim to ještě jezdí. Prostě jdi otravovat někam jinam.
Kurva, Brahmo, žádné auto v dosahu nebylo a žádná podpora taky. Tuhle hru nehraju.
Soňa vyjela z Besanconu v poledne, a odpúopledne jsme se setkali na náměstí v Avignonu. Ten kŕetén lže jak když tiskne.
Jindra8526: "Žádné auto v dosahu nebylo. Soňa vyjela z Besanconu v poledne, a odpoledne jsme se setkali na náměstí v Avignonu. Ten kretén lže jak když tiskne."
Pro ostatní: Jindra velmi dobře ví, že při cestě z Besanconu do Avignonu je Mont Ventoux krásně vidět, nachází se na levé straně dálnice ve vzdálenosti cca 30-60km, dle toho, kde se právě pohybuješ.
Přesto bude do skonání světa trvat na tom, že žádné auto v dosahu nebylo..
Brahma: nechci Jindru nikam dostat, on tam dostal vás.
Normálně vás znormalizoval jak Gustav Husák :-)
Naučili jste se brát jeho lži jako normu, chováte se jak tydýtové, v pohádce Císařovy nové šaty.
Tak ať si prolhanej dědek netahá triko, když tu řešíme technické záležitosti, v tomto případě gravely.
Auto poblíž má prostě obrovský vliv na psychiku, obzvlášť u neurotika, který ve sjezdu neustále zastavuje a kontroluje teplotu ráfků.
Otázka zní, zda by v sobě našel odvahu vyrazit nahoru, kdyby to jel jako ostatní natěžkisté - v dosahu by žádné auto neměl, neměl by ho ani v Čechách na telefonu, pod kopec by se dostal třeba až v poledne a měl před sebou Pyreneje a několik náročných dnů do cíle své cesty.
Xtonda: Jindra lže tak často, že místo abych se s ním donekonečna hádal, pokud je to možné, snažím se najít tvrdá data v historii diskuze.
V tomto případě vím o jaký rok se jednalo, byla to otázka pěti minut.
Ale když o sobě nedávno tvrdil, že z něj maminka vychovala těžkého antimilitaristu, trvalo hledání podstatně déle.
https://www.nakole.cz/diskuse/30579-jindruv...
No to ani náhodou. Srovnatelný účinek bude možná mezi výbornými LX večkami s paraleogramem a hodně mizernými hydraulikami.
Pokud reaguješ na mne, o čemž pochybuji, tak hovořím o schopnosti ten účinek převést na cestu. Je mi houby platná vyská účinnost, když to neustojím. Ale ano, také už chci jen hydrauliky a dokonce ty trochu lepší.
Njn, každý z nás občas objeví Ameriku...
Tak jsem byl v Herne, v prodejně Fahrad XXL, a zdá se, že krachují. Výprodej všeho za poloviční ceny, ale to co tam ubylo, stojí za prd.
Ani duši, co by pasovala do tvého kola nekoupíš.
Koupil jsem sedlo SQ Lab 602/15 cm, za 20 euro, poslední
Za 20? Nechybí tam nula? To by byl kup jak hrom.
No, totální výprodej, stálo 119,99, původně
No tak to gratuluji a chybu si určitě neudělal, že si koupil :-)
Malej-jarda - pro jistotu jsem před chvíli tu dvoulitrovou (má dokonce 2,25l)PETku otestoval za jízdy a nevadí ani trochu. Musel jsem se hodně snažit, abych o ní zavadil kolenem a to jen při jízdě ze sedla, naštěstí to tedy vypadá, že bych musel mít nohy naopak do X, aby mi vadila :-)
Kudy jezdíš, že potřebuješ vozit vodu na celý den? Hrajeme si s váhou kola, výstroje a pak si naložíš 3 kila vody? Tomu nerozumím.
Jde mi o to, že MŮŽU vozit vodu na celý den, že si můžu vybrat ano - ne.
Většinou nejspíš povezu jen nezbytné množství, až k večeru to všechno nařachnu do plnejch, abych se mohl u stanu hezky umýt.
A místo PETky můžu do toho velkého košíku dát cokoli jiného, hadry do deště, sandále apod.
Jasně, už tomu rozumím, natankuješ před večerem než zalezeš...
Jinak by to bylo naprd s sebou tahat kila navíc.
Jasně, už tomu rozumím, natankuješ před večerem než zalezeš...
Jinak by to bylo naprd s sebou tahat kila navíc.
se jim tu posral internet nebo co...
Ale tu petku s vodou navíc na večer přece můžu snadno hodit na nosič. Stejně s tím daleko už nepojedu. Na to nepotřebuji specielní držák.
Můžu tam dát cokoli jiného.
Mám zafixováno, že každé kilo, které je jinde než na zadním kole, navíc až nahoře na nosiči, se počítá.
Navíc často na cestě podléhám pocitu, že mít neustále v zásobě cca 4l vody je méně fyzicky i časově náročné, a méně stresující, než vodu vyhledávat pokaždé, když mám prázdný bidon.
Držák váží 164g, tak to neřeším, člověk nikdy neví, kdy se bude jeho kapacita hodit.
Na nějaké delší cesty méně obydlenou krajinou bude určitě lepší mít něco v rezervě a nespoléhat se, že něco nějak seženu. Je docela průser když voda dochází a musí se s ní hodně šetřit.
No právě proto jsem se divil, protože vím, kudy jezdí, a tam problém s vodou není. Ale ne, že by obecně ve Francii nebyl. Když si natrasuješ fvenkovem, může se stát, že za celý den nenajdeš místo, kde natankovat. Ale musíš fakt fikaně trasovat.
Zrada je, že benzinky nefungují jako u nás nebo v Německu, ale jsou to automaty na kartu. Takže scénář "najdu benzinku, natankuji" je nepoužitelný. Spíšw hledej "boulangerie" - pekařství. Každá větší dědina ho má. Dostaneš i sendvič, kafe a naít i natankuješ.
Ty víš, kudy pojedu letos?
Já to ještě nevím :-)
Často není problém vodu sehnat.
Problém je, že se mi vodu shánět nechce.
Obzvláště když je vedro a vypiju až šest litrů za den, kdybych měl být odkázaný na 0,7l bidon, je slušný opruz, furt někde shánět vodu.
Nebo když jedu celý den čistou rovinu, těch pár kilo navíc mám na háku.
Mě je to docela u prdele, jestli si chceš vozit kanystr, voz si ho :-)
Dnes jsem byla s mou "prasokočkou" v Brně. Protože hlásili možnost náledí, dala jsem těch 34km na ohřebíkovaných pláštích. Jak kdybych najela padesát! Zase jsem se nemusela bát náledí, ale nikde nebylo :-D
Mám ty okřebíkované pláště na samostatných zápletech, aby stačilo jen přehodit kola. Vepředu je ráfek z jednoho Favorita z roku 1966 od kontošu, ale ráfek i náboj Shimano budou tak z konce osmdesátých, možná začátek devadesátých let. Špice jsou ještě tenký pozink (1,8mm???).
Mám na tom berany z Favorita, karbonovou vidlici místo původní odpružené a páky Claris 2x8 s talířama 38/22, kazeta 12-34. Přesmykač Shimano TZ30, přehazovačka Acera. Původní V-brzdy jsou nahrazeny Cantilevrama. Vyjede to každý kopec a je to perfektní pohodlný zimák.
Ja ti asi přivezu bednu se součástkama na kolo, co jsem za ta léta nakoupil, a pak vyměnil za jiné,nebo vůbec nikdy nepoužil.
Ty z toho dáš dohromady minimálně dvě další kola. Fakt je to skoda, já nic nevyhodím, ale taky už nikdy nepoužiju. Třeba mi už 8 let zahálí ta odpružená sedlovka, nabové dynamo, a par věcí, co stalo a stojí dost peněz.
No nebo ta bowdenová lanka z nylonu....
Vždycky jsem měl strach, že se něco cestou vysere, tak jsem vozil náhradní, a teď mi to straší doma a šikovnej clověk by si s tím uměl poradit. Já ne.
U nás je na jízdu dost hnusně, a tak jsem se pustil do výpletů "náhradních" kol. Problém je, že "získané" ráfky mají 28 děr. Přední nábu jsem v zásobách našel, ale zadní jen 36 nebo 32 děr. Nemá někdo podobný problém? Případnou směnou by získal čtyři až osm děr navíc :-)
Počet děr na vhodném náboji byl limitující, když jsem dělala nové záplety na Favoritku. Naštěstí jsem kupovala ráfky i náboje současně, tak jsem to nakonec napárovala na 32 drátů, ale původně jsem chtěla mít jen 24 max 28 drátů. Zadní se ti bude špatně shánět, přeji dobrý lov!
Máš pravdu. Bikemarast v místě bydliště se stěhuje a bude zahajovat na novém místě 1.3. V Bike SOS mně našli na netu náboj Shimano Tiagra, klem 800 korun, ale až doma jsem kouknul na Net a ono je to 10 nebo 11 pastorků. Já mám max devítikola, proto jsem to zkusil zde. Třeba se to někomu doma válí :-), a směnil by to. Pokud to budu muset koupit nové, už tříkolku posunu do kategrie, kdy ji budu muset zamykat. V současném stavu je neprodejná, a ani si nevzpomenu, kdy mne někdo obtěžoval dotazem, za kolik to prodám :-).
A jakou šířku horských 135 mm nebo silničních 130 mm? A kotouče ano/ne?
Spíš silniční. Původní Liberty 24", ze kterých je tříkolka svařená, byla kola s torpédem. Zadní stavbu bylo třeba "trochu" roztáhnout :-). Koloučové brzdy nemám. Asi by byly přínosem, brzdy jsou největší slabina, i když tam mám, (dle mého), nejlepší tuzemské brzdy "favoriťáckého" období. Takové ty "hranaté" Centriky.
Větší bída než jsem myslel, snad jedině tohle
https://www.koloshop.cz/Force-Basic-Road-naboj...
https://www.kupkolo.cz/zadni-naboj-force-basic...
Když se tu řeší ty gravely a cestování do dálky, dám to sem, i když to není můj zážitek.
Týpek jede z Wasington D.C. do Key West, Florida, 2 735 km a předpokládá 26 dní na cestě.
Tady představuje svoje vybavení, gravel kolo i elektroniku použitou pro natáčení, mixování, vysílání, navigaci a komunikaci s fanoušky.
https://www.youtube.com/watch?v=m1wrUfX-Qhc
A tady je živé vysílání
https://www.twitch.tv/terrybarentsen
https://www.youtube.com/@TerryB/streams
Já jel v 60ti, na silničce 2400 km za 22 dní...
No, nefilmoval jsem, ale vezl jsem notebook abych mohl fakturovat a taky platit vše co soudruh stát po mě každý měsíc chtěl.
http://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na-kole1...
"Ty jsi zakomlexovaný duševní mrzák, kteráý má touhu závodit, vynikat, ale nejde ti to, právě protože si duševní invalida" (©Jindra8526)
Čekal sem na cestu Terryho B a ten jeho vercajk větší a celkem různý ohlas, ale ty se fakt jdi léčit.
Není to nic složitého, ale natvrdlým mínusákům to rád vysvětlím.
Když já napíšu, že jsem v r.17 dojel do Španělska na treku s berany, Jindra napíše, "já vlastně taky dojel do Španělska.."
Když Brahma napíše, že hodně závisí na způsobu brzdění, Jindra napíše, že "skutecností je, že pod ten kopec dojel sám, z Norimberka, vezl si vše co na cestu potřeboval..."
Když xtonda napíše, že týpek jede z Wasington D.C. do Key West, Florida, 2 735 km a předpokládá 26 dní na cestě, Jindra napíše, že "jel v 60ti, na silničce 2400 km za 22 dní..."
Jen v tomto tématu Jindra minimálně třikrát podlehl své touze závodit, vynikat.
Nakonec podlehl své touze i já a připomněl mu jeho vlastní slova, která zní:
"Ty jsi zakomlexovaný duševní mrzák, kteráý má touhu závodit, vynikat, ale nejde ti to, právě protože si duševní invalida" (©Jindra8526)
Nezpochybňuju, že Jindra je Brouk pytlík, tlučhuba a pohádkář, ale normální člověk by to hovno spláchnul, tys ho vytáh a mažeš ho všude okolo, takže opakuju, jdi se léčit.
A ty jdi doprdele :-)
Možná by bylo nejlepší kdybyste se šíravníkem šli na párovou terapii.
Stačilo by oddělené vlákno jen pro ně (případně pro masochisty, co by taky chtěli být u toho).
aby tiy ses nezařadila kam patříš :-)
A kam že jsem se jako zařadila? Ať si to po sobě čtu, jak chci, žádné zařazení na jakoukoli stranu tam nevidím.
Jo, byla si to ty, která psala "že ti přišly ty mojje trasy nějaké divně dlouhé". nebudu to hledat, ale ty si veřejně pochybovala o tom, že píšu pravdu z cesty.
Ten šmejd si prostě vymyslel, protlže je duševně chorej, že mě vozila Soňa autem.
Kurnik to bych fakt musel bejt nemocnej jako on, abych tohle pro pár lidiček Nakole insenoval. Ale ty ses rychle přidala na jeho stranu, a Hraboš, a další. Tyhle věci se mě těžce dotkly, tak si to pamatuju.
Ty vole, jdi už s tou svojí ukřivděností do brusele...
Kdo má o tvoje cesty zijem, ten si o nich přečte a ostatním jsou fakt u zádele. A stejně tak jim je putna, jestli to opravdu ujedeš nebo o tom jenom kecáš.
Já na to hovno prostě ukazovat budu a ty s tím nic nenaděláš.
S hovnem už jste se smířili, smiřte se i s tím, že na něj občas ukážu.
Ale klidně to můžete dělat jako doposud, hovna rozmazávat se mnou. Nebo je můžete ignorovat a moje příspěvky mínusovat, případně mazat, jak se říká sice je tu smrad, ale hlavně že je teplo..
Tak už se dneska chystá, takhle nocoval
on spí někde v jotelu, hajzl jeden? :-)
Jestli si koukal na ten jeho setup, tak jenom na ten stream má asi 8 kusů elektroniky, to moc nešlo jinak.
Neměl jsem čas ani chuť, ale chápu to. Taky polovinu váhy toho co vezu berou nějaké elektrické krámy :-)
Koukám, že je tady přes dvěstě příspěvků a jen jedna jízda do Mojekolo :-)
Tak přidávám včerejších 61km. Jen kolem komína, silnice jsou nevyzpytatelné, tak postupně prozkoumávám, jak to po okolí vypadá s ledem.
to jseš dobrá.. u nás je namrzlo (led pokrytej sněhem) a stačí mě, že jsem se natáhnul na dvoře cestou k popelnici.. na velociped nemám odvahu.
Na suchým to krásně drží i bez hřebů.
Do toho bych nešla. S hřebíkama v lese snad, ale do provozu ne.
V pražském technickém muzeu jsem před lety viděl stroj, na kterém se šlapalo "kyvně", s náhonem na zadní kolo. Stářím by to spadalo do kategorie kol, kterým dáváš přednost. A proč to píšu jako reakci na Tvůj příspěvek? Protože to byla tříkolka :-) , na té lze jezdit i na ledu.
Takže aby bylo jasno, proč se proti pomluvám toho magor bráním.
Před deseti lety rozjel tohle:
https://www.nakole.cz/diskuse/20731-do-andory...
A za celou dobu nepřestal. Když už technologie je tak vyspělá, že trasa je zaznamenána hned několikrát, tak fabuluje, že vlastně jedu tak, že je Soňa vždycky někde s autem na blízku a poskytuje mi podporu. To fakt mlže vymyslet jen chorá hlava.
A aby se tu madam IFČA neurážela, tak tehdy NAPSALA PŘESNĚ TOHLE:
"Upřímně řečeno - mě dosud ani nenapadlo, že bych Jindrovi ty jeho popisované výkony věřila. Kiláky horko těžko s odřenýma ušima třeba ano, ale ve spojení s detaily, jak v pět ráno vyjede, snídá až za pár hodin někde na benzince a večer si ještě zvládne přeprat dresík a ještě v něm už suchém ráno jet... copak je Chuck Norris? (Vlastně možná je... deset kilo za osm dní by na to taky vypadalo.)
Ale když všichni tu hru hráli, proč bych ji ausgerechnet já kazila...
Jindra takto popisuje své dálkové trasy.
Jednou jo, jednou to vydržíš. Ale dva týdny non-stop každý den? Každý den vždy zvládneš naplánovanou denní dávku podle objednaného noclehu? Ani jednou nepřijde krize? Pokud nejsi profesionální sportovec? Ba ne."
Takže asi takhle....
Upřímně - valné většině je to u zádele.
No, ty sis taky přiložila polínko, takže "u zadele"?
Ne, to ani náhodou Žrali jste magorovi lži a žádný důkaz vám nebyl dost dobrý.
Protože jste mu chtěli věřit, paranoidnímu chomoutovi
Jsme v tématu, jaké to bylo 143 cyklo. Kolik ještě těchto témat, určených všem cyklistům na tomto serveru musíme ještě překonat, než si Jindřich vyřídí své záležitosti a uvolní to tady ostatním?
Do prdele, na svá bebíčka si založ své téma. Tam si to řeš!
A ještě buď rád, že ti to zdejší admin povolí. Jinak by sis to musel řešit na svém skleněném webu, což zjevně nechceš. To by ti kazilo tvoji neposkvrněnou imydž:-))
Jindro zadrž. Už to přetéká přes přijatelnou úroveň. Na tebe se dá, na rozdíl od Šíravníka, snad působit. Přece nechceš, abych vás oba v tomto tématu začal mazat.
Prijatelnou uroven uz to preteklo davno. V podstate hned na zacatku.
Tech zbyvajicich 40 prispevku muzes klidne nechat, necht si Velka huba jeste namasturbuje sve ego. Snad da pak chvilku pokoj.
Tohle tema uz se fakt zachranit neda.
Mazat´s je měl na začátku jejich "pošťuchování". Jenže ty ses aktivně zapojoval a teď, skoro na konci přicházíš s bu-bu-bu?
Dost pozdě (moderátore) nemyslíš?
Máš pravdu, ale je cyklistická okurková sezóna, takže stejně mení moc o čem psát. Tak to zase tolik nevadilo.
Na kole se jezdit nedá, tak se alespoň pohádejme! :-D
Na kole se jezdit dá. Tohle dopíšu, a jedu do Koloshopu pro nábu :-). Už se třesu, že konečně vypletu náhradní zadní kolo.
Se tak někdo má...
Já jsem si včera konečně dovezl ložiska do toho napínáku a sestavil to zpátky na mašinu. Ešop nebyl týden schopný ND dodat ani komunikovat, tak jsem nákup zrušil a doufám, že oprava výměnou vydrží a nebude to zlobit. O víkendu to snad vyzkouším...
Ze Kbel k Matěji to je 14km. 30km přes Prahu, to se projedeš. Ale je teplo, jel bych hned taky, kdybych mohl.
Jo bylo to fajn. Trochu přes třicet, dost z toho po cyklostezce podél Vltavy. Jen tam, kde je to spojené i pro chodce, je příliš štěrku. Bál jsem se, že to "kuchnu". Od vody, je to domů stále do vršku, tělo hlásí, "příjemnou" únavu:-)
Dej se brzy do kupy :-)
Docela mě rozesmála myšlénka, jak dlouho by tohle fofrum vydrželo třeba jen formou schůzí v hospodě a ne v eternytu. :-)))
... padla facka padla na sále ... kdo měl ruce, ten se prol ...
Asi tak?
Úplně dobře a normálně. Face to face by si dal každý pozor, toho druhého naštvat. Ti rejpalové by buď rychle zmizeli, nebo by přestali rejpat.
Zaměňovat oprávněnou, soudružskou kritiku za rejpání!?
Omlová tě jen, že jsi po nemoci a stigmatizován ...
Teď jsem to spočítala a do první tisícovky mi chybí 235km. To do konce ledna asi dám, docela se oteplilo a už není led ;-)
Mně chybí 49 do 300. To do konce ledna taky chci dát :-)
Teď je docela i teplo, tedy asi tepleji než když jsem v listopadu valil do Města světel.
Jenže sundat kolo z trenažéru, vyměnit zadní osicku, projet ho na hodinku a pak ho další hodiny umývat, než by ho člověk mohl zpátky dát na trenažér,to se mi nějak nerentuje.
Doma alespoň nenastydneš.
Včera mě ten krám začal hlásit, že baterie u přesmýkače je slabá. Nevím jak moc ji měli nabitou, ale já na tom seděl něco málo přes 6 hodin a teda moc jsem nepřehazoval
No, nabiju do plnejch a uvidím, 6 hodin by bylo docela smutný výsledek.
lanko nabíjet netřeba :)
To ne :-)
Ale jsme připraven, koupil jsem si dvě náhradní baterky, jsou prťavý, asi lehčí než to lanko, takže by problém nebyl.
Ale budeš se mi řechtat, problém byl hned přitom nabíjení. Říkám si, dobiju si teda tu novou baterčičku, nasadím ozkouším. Baterčička má přes konektory krytku. Koukám, na kritce je páčka, říkám si, aha, nějaká pojistka, očím páčku a chci krytku sundat a ona kurva drží jak přibitá. Tak páčku na druhou stranu a výsledek stejný. Škubu s tím, lomcuju, ale tak nějak s citem, nechci to rozlámat. A nic. Začíná mě chytat rapl. Nadávám jak špaček, že na každém pytlíku s polívkou je naznačeno "zde odstřihněte" a tady neproadí a nenaznačí, fakt jsem se docela vytočil, říkám si, ty kurvo, jaá na tebe snad vezmu šroubovák. A pak jsem za to vzal za jeden konec, a cvak, víčko odskočilo. Prostě to chce trochu víc síly. Když jsem si vzal lupu, zjistil jsem, že ta páčka je tam proto, aby signalizovala, jestli je baterie nabitá nebo vybitá. Dokonce tam mají takovej symbol té baterie, ale to bez lupy nedám.
Ještě že tak, stát se mi to někde cestou, byl bych na infarkt :-)
Taková hovadina....
Jsem si říkal jak může páčka signalizovat stav baterky a až fotka mi ukázala, že páčka nic nesignalizuje a je to jen značka pro uživatele. :-)
Obtáhni si to černým fixem, na vrchu se to osoupe a v reliéfu zůstane čitelný - mohlo by to fungovat i bez optických pomůcek...
Jasně blbě jsem napsal, prostě tím si asi máš poznačit, že je nabitá nebo vybitá. Pro mě bude jednoduší vybitou strčit do jiné brašničky.
Ale nepředpokládám, že by se to vybilo po čas jízdy, tedy během jednoho dne. Alespoň všichni to říkají, asi z prodejny nebyla nabitá, tak signalizovala, že je slabá. Jak je to spárované s tím garminem, hlásí mi to i displej navigace a hodinky, takže to nezdechne hned, aby tě to nechalo ve štychu.
To už je podruhý co mě ty baterčičky školily. Nejdřín jsem je nedokázal z tý přehazky sundat, je tak taková pácka co se musí zvednout. Pak nandat. Zase jak prd vidím jsem to tam cpal obráceně a vztekal se, že jsem si to teda koupil krám
A teď, když všechno umím, mam zase strach o tu nabíječku. Říkám si, je to takovej bazmek elektrickej, ukroutí se tomu kabílek, nebo dojte ke zkratu, z nabíjecky se zakouří a já jsek dojel. Asi si povezu dvě :-)
Statika na stary kolena nepředěláš.
Aby až posčítáš všechny zálohy a zálohy záloh nebylo to lanko lehčí i s se svou vlastní zálohou :-)
:-)
možná jo, ta nabíječka je ale taky lehounká. Váhu bych ani moc neřešil, kdybych to kolo nemusel čapnout do teplejch a zvedat do toho vlaku.
Ale na druhou stranu, to řazení je fakt dokonale přesné a lehounké, žádné dvarát, třikrát kejvání brzdovou pákou aby se řetěz vrátil z malé placky na velkou, prostě cak, a je to tam. Ale nejvíc mě na tom baví, že fakt neřeším jakou placku a jakej pastorek, to si ta mašinka dělá sama a jsem si jistej, že jsem nikdy nevyužíval převody tak efektivně, když jsem řadil podle sebe.
Zlatý lanko:)
Jak primitivní, jednoduché a účinné :)
Hlavně když jsi s tím celou dobu ani nepohnul
No to ne, řadil jsem si zvesela, abych vyzkoušel jak to funguje, je šumák jestli řadíš na brzdě, nebo na silnici, teda ttý baterce.
Náhodou, Ifča to vystihla velmi dobře :-)
Ona ta nedůvěra vůči tvým informacím nevznikla sama od sebe.
Ty totiž lžeš dlouhodobě, napříč všemi tématy. Zdaleka se to netýká jen tvého cestování.
Jestli smím prosit - Ifču do toho netahej.
Na to stačí ten magor, co si deset let syslí staré "křivdy", aby je mohl pořád dokola vytahovat.
Tebe to baví, mu v tom sekundovat a rozmazávat, ale mě bych prosila vynechat. :-)
Pokud se malinko stydíš, za to co si tenkrát psala, je to v pořádku.
Některý lidi holt při čtení tvých příspěvků přemýšlí, dávají si tvoje informace do souvislostí, s tím nic nenaděláš.
Třeba jak ses nedávno pochlubil půlhodinkou na trenažéru.
Průměrných 100W, průměrný tep 138 za minutu...
Tyhle údaje přesvědčivě vyvrací tvoje tvrzení, že když jedeš celý den na elektrokole, tak z celkového výkonu odvádíš polovinu.
Vždycky jsem tvrdil, že v lepším případě odvádíš sotva třetinu a měl jsem pravdu.
Tak konečně první letošní cyklokilometry (nepočítám-li šrotokolo) a první procházka po slackline. :-)
S takovou ti ale omrznou šlapky ;-)
Brusle a ski zahoď, na to vem jed.
Najdeš-li led, stačí velociped!
Tak jsem taky neodolal.. moc cyklistů jsem nepotkal.
Dnes dalších 62km a potkala jsem dost cyklistů. Na to, že běžně potkávám tak dva tři (pořád ty stejné), tak dnes osm :-)
Dopoledne sluníčko, po obědě už se zatáhlo takovým lehkým oparem, ale zase tolik nemrzlo.
Dneska jsem testoval nové kolo. Přišlo v pátek, včera prvních 20km na odladění posedu a dnes už naostro 70km. Samozřejmě jsem je musel hned trochu zabahnit. :-)
Jede pěkně, jen si budu muset zvykat na rozčáplá řídítka a hlavně na řazení od Shimana. Zkrátka Sram na druhém kole řadí trochu jinak.
Je to zajímavý a krapet jiný tvar řiditek, ale četl jsem, že je to lepší. Zdá se mi to nebo to má o trochu výš šlapací střed?
Mělo by to mít výš šlapací střed z principu průchodnosti terénem. Asi jako horák. Na horáku se nebojím, že v zatáčce zadrhnu při šlapání šlapkou o asfalt. Třeba se silničkou tě nepustí na cyklodrom, protože bys neprojel klopenou zatáčkou. Takže jsi si asi všiml správně.
Šíravník má pravdu při předělávání horáků na gravely, poněvadž ze silničních kol je to kvůli tomu středu asi špatně.
Je to kolo do "terénu", má tedy střed výš, asi jako horák.
Pěkné kolo, ale nepoznám, co je to za značku, je to karbon, bo hliník? Budeš na něm drandit jen tak, nebo i s báglama? Kolik váží?
Jj, Qayron. Takové česká malosériová značka z Hradce Králové.
Rám hliník, broušené sváry.
Občas počítám i s báglama, ale spíš s bikepackingovýma brašnama. K narozeninám jsem dostal velkou podsedlovku od Ortliebu v limitované hnědé barvě. :-)
https://www.cesky-sport.cz/bikepacking/3698...
Koukal jsem na specifikaci a max zatížení je povoleno na 115kg. To by bylo něco pro mě. Kdybych na něm chtěl jezdit s brašnami, musel bych nejdřív redukovat svoji hmotnost na 80kg. To by pane byla motivace :-)
Vypadá hezky, jaky je problém v řazení?
Nezvyk. Na druhém kole mám Sram Rival, ten na rozdíl od Shimana, má brzdovou páku pevnou a řadí se malou za ní.
A taky jsou hydra páky od Shimana o dost mohutnější.
Jo už rozumí, řadíš pákama, zvykneš si rychle.
Já si zase zvykám na ten SRAM :-)
Skoro jak "zamlada". Dopoledne chvíle blbnutí s trojkolkou na zamrzlé louži, (cca 60x70 metrů), pak asi 14 kilometrů projížďka.
Při poobědové procházce, jsme se ženou minuli v roští pohozený "vrak" kočárku. Kolečko to mělo jen jedno, ale trubky se hodí vždycky. Tak jsem po skončení procházky počkal, a před dohodnutou dobou bruslení s kolegou cyklistou, vrak vyzvedl a při cestě na rybník odložil v garáži. Hodinu jsem zjišťoval, jak nejisté jsou chvíle bruslení po letech, až mě vysvobodil zajímavý západ slunce. Celkem jsem ujel přes třicet kilometrů, ušel asi tři a s tím bruslením dokončil fakt, že nohy bolí víc, než bych čekal :-)
Letos už 800 km :-)
Snad se mi v lednu podaří i první tisícovka.
Dnes bylo teplo a jelo se moc hezky. 36km přes poledne.
Tak jsem tě v ten čtvrtek trumfnul - ze Soběslavi k Doubravě to bylo 39 a k tomu ještě proti silným větrným poryvům.
To jsi jel 39km s plnou polní, nebo proč ty brašny?
Krátké,
dnes jen do krámu, který je blíž, koupit pásky na zakrytí děr v komorovém ráfku 20". Sice pouze 15 kilometrů, ale jen kousek po rovině.
Na to majzla!
Myslim že jsem to sem tehdy psal, ale když jsem takhle kdysivávěji koupil nové ráfky a do nich nové pásky, dojel jsem asi tři kilometry, než mi ty pásky prořezaly duše. Než mi to došlo, vyplácal jsem celý lepení a tlačil domů. Od té doby jezdím na elektrikářské pásce...
Zase o kousek blíž k první tisícovce. Dnes 41km, hodně foukalo, tak jsem většinu trasy naplánovala lesem a mezi kopci. Akorát nahoře u rozhledny mě málem odfouklo. Mraky běhaly po nebi rychle, považovala jsem za úspěch, když jsem stačila vyndat foťák dřív, než se sluníčko zase schovalo :-)
Gratuluji, Báro :-)
Já mám včera také pěkný výkon - pětihodinový hlídání mýho miláčka Vojtíška. A jenom díky tomu, že mám z cyklistiky zocelený nervy, tak jsem v závěru úplně nezešílel, pouze jsem vykazoval stav lehké psychické disfunkce.