A může si je také hned v jeho obchodě koupit :-))
Šlapky za 3800Kč, ty musí šlapat úplně samy. :D
Určitě budou lehounké na výborných pevných ložiskáh s dobrými piny a bota na nich dobře drží. A hlavně je volba té správné barvy, protože především ta jede, taky zvažuju a jakou jinou zvolit než zlatou :-)
Vždyť to váží skoro půl kila! To i ty laciné 610 jsou lehčí i s odrazkama!
... jenže u platforem je kladen důraz na něco úplně jiného, než je hmotnost :-)
Pod pojmem lehounké si fakt nepředstavuji za ty prachy taková těžítka.
Když jedeš z kopce tak vyšší váha je výhoda
...lepší bude na kopci se najíst! ;-)
Pokud není hospoda přímo na kopci, tak si vůbec nepomůžeš, naopak, váhu jídla musíš vyvézt na kopec a tam ho jenom přesuneš z tašky do břicha a nejméně další půlhodinu se na váze nic nemění
Kdepak, na kopci se nalemtat vodou, a dole vyčůrat...
Nejlehčí zrovna nejsou, ale na tu velikost pedálu a velkou možnost změnit si polohu pinů podle vlastní potřeby, což bude zřejmě i důvod té vyšší ceny, to asi nebude tak hrozný, ale jak píšu, důležitá je především barva.
tady máš na výběr darev.. koupit je můžeš všechny, zjistit která barva šlape nejlíp, zbylé vyhodit a ještě ti zbyde na pivo, když nekoupíš ty Scaraby... a máš tam odrazky :)
https://www.retrocyklo.cz/search?controller...
Tak na cestu do obchodu nebo do hospody asi dobrý, ale dát tomu název Freeride je hodně odvážné :-)
No, nešlapou :-)
já mám tyhle:
https://www.bezvakolo.cz/crankbrothers-pedaly...
někde jsem před lety googlil a někdo kdo tomu rozumí mi to doporučil. Ale aby platformy fungovaly, je potřeba k nim mít i správné botky, do kterých se ty piny zakousnou, pokud máš tvrdou podrážku, jsou platformy k ničemu.
Zase, nemám to z vlastní hlavy ale než něco koupím googlím, čtu si recenze a nechám si poradit.
Takže mám botky Five Ten, které si s platformama skvěle rozumí
https://www.adidas.cz/five_ten_freerider
Není to levná věc, ale vydrží a funguje.
Hmmmm, Josef Zimovčák jezdí v sandálech s otevřenou špičkou, aby si neorval prsty.... a já po podobné zkušenosti na léto vozím škrpálky co nejvíc vytahaný, onošený, kožený, pohodlný naboso a o uříznutí špiček taky silně uvažuju.... zatím mě brzdí to, co by se mohlo stát při škobrtnutí :)
V zimě v kožených vyšláplých kotníkáčích utažených tak, aby prsty ve špičce měly prostor.
No, já nikterak na kole nedovádím, ale je fajn, když ti trochu noha na pedálu drží a neklouzne když náhodou to drncne.
Ty platformy se pro to ukázal jako zatím nejpoužitelnější.
Sandále taky mám, s spd kufry, bylo to fajn, ale prostě kotníky mi to už nedovolí vytáčet nohu do strany, tak v nich jezdim na trenažeru, tam nasednu a vysednu jednou, ne jak při průjezdu městem. Nakopávaní klipsen taky prudí.
Samozřejmě pak na theorie "kruhového šlapání" můžeš zapomenout....
I na platformách je "kruhové šlapání" účinnější, než "nekruhové".
Moc bych za to nedal, že přínos kruhového šlapání je u platforem větší, než u nášlapných pedálů.
Aha,
takže zatímco jedna noha tlačí, druhá táhne.
Běžne tak jezdí i děti na tříkolkách
Tahání nahoru ale není kruhové šlapání
tak to jsem to měl popletené, co to tedy je, do kruhu šlapeme všichni...
To co naprostá většina lidí šlape je jen pseudokruh daný pevnýma klikama. Já to sice umím, ale nemám to zažité a tak když chci šlapat do kulata, tak na to musím stále myslet abych měl setrvalý rovnoměrný tlak na pedál, noha se nesmí nadlehčit ani posouvat. Zpravidla se mi to daří jen doma na trenažéru, je to pro mě docela namáhavé a nedám to dýl než nějakých pět minut, jak na to přestávám myslet tak už začnu nohám ulevovat a pak tu nohu co jde nahoru mírně nadzvednu, kufr cvakne a pak v horní úvrati zase došlápnu a opět to cvakne.
Ani výkonnostní silničáři tak moc nejezdí. Dráhaři by bez toho neměli šanci vyhrát, a dobrý časovkáři taky.
Dobře se to trénuje na válcích, tam to člověka hodně nutí do pravidelného šlapání aby to zvládnul.
No, když mám haksnu přiheftovanou kufrem v pedálu, nemůže se hejbat a je vymalováno, nebo ne?
Když jsem jezdil na spd i nasilničníh pedálech, míval jsem problémy s tím, že po asi 140 km mě bolely chodidla, člověk by si rád posunul ťapku jinak, ale kufr ho držel na místě. S těma platformama to neřeším, problémy nejsou.
Myslím si, že tyhle theorie jsou hodně vzdálené tomu, co našinec na dlouhé cestě potřebuje. Stejně tak ty věci o posezu a tak, když na tom sedíš hodně hodin, posouváš se občas zadkem dozadu, aby sis ulevil, odpočinul, řídítka zpravidla horním úchopem, nejsi zalehnutý v ideální pozici, aby ti to co nejrychleji svištělo. Chceš dojet, a ne se zhuntovat, že jo. Závodníci ti jsou jinde.
Festově utažené nášlapy a těsně padnoucí bota tomu samozřejmě pomůže, ale to samo o sobě ještě nestačí. Já to neumím pořádně popsat, ale na pedál se tlačí už když jde noha do horní úvrati a ne začít s tlakem na pedál až když je nahoře. Tohle je především pro výkonnostní soutěžní cyklisty a ne pro našince a cykloturisty. My potřebujeme především kvalitní a pohodlné sedlo, boty a řiditka co nás nezničí po pár hodinách jízdy.
Já nesnáším utažené nášlapy, nohu musím mít mírně pohyblivou a bota musí být dost volná a pak mi nedělá problém ani čtyřiadvacítka, ale to se vůbec nedá mluvit o nějakém kulatém šlapání i když se o to na silnici občas na chviličku pokouším.
když tě nebolej lejtka a achilovky tak to děláš +- dobře ne?
Ne dobře, ale že něco není hodně špatně :-)
něco bolet musí, jinak bychom už byli mrtví :-)
Jak to, že jsi v dětství/mládí nezemřel?
Nebo si snad pamatuješ, co tě kdy bolelo?
V mládí to bylo jiné - tenkráte platilo:
Co bolí to roste :-)
Předpokládám, že to víš, ale i pro ostatní - některé firmy, (třeba Look), dělají kufry pro silniční pedály ve více variantách. Právě Look má červené s možností pohybu nohy do stran 9°, šedé 4,5°, a asi pro profíky černé s 0°.
Jistě, tohle jsem zapomněl, ale kdo se chce věnovat trochu víc silniční cyklistice, tak se to doví a dočte. Nulový pohyb běžně mají i hobíci. Já i když se občas na silničním kole projedu, tak nemám silniční tretry, používám MTB a nášlapy si krapet víc dotáhnu abych zmenšil ty maximální vůle co jinak mám.
...před plácnutím si ověřuji na netu(např. pojem "kruhové šlapání", "jízda ze sedla") ap. cyklotermíny, abych nebyl za blbce(děti na tříkolkách nejezdí vůbec ani kruh. šlapáním ani tah+ tlak jednotlivých nohou) ;-)
počkej, počkej, teď už jsem volajakokot zmetěný i já. Já si dosud myslel, že dětská tříkolka je to, co je na přiloženém obrázku a šlape se na tom a protože to má furtošlap, cvičí to vlastně to kruhový šlapání... začínám si po zdejší diskuzi myslet, že jsem žil v omylu a v ranném dětství to špatně používal, protože se na tom má chodit po rukou :)
Teď jsem to četl, to jsou tedy bláboly, asi jako návod na pytlíku z polívkou jak ten pytlík otevřít, a kde máš nakresleny i nůžky a nzanačeno kde ustřihnout.
Věci co jsou logické a přirozené vydávají za zvláštní techniku :-)
Oba máte pravdu- já taky kruhové šlapání zkoušel a došel k závěru (jako Lelek), že je to "namáhavé" a nezvyklé se to naučit- proto šlapu jak se mi šlape nejlíp a jak jsem zvyklý(bez ohledu jestli je to dobře nebo zle), samože při správně nestaveném sedle a posedu.Občas je dobré se neřídit tím co je nejlepší, ale jen svými pocity a reakcí těla....."Vědecké" popisy jsou :
https://cyklistikacheb.cz/technika-slapani/
https://www.google.com/search?client=firefox-b...
Na tyhle vědy já nemám...
Skvěle nastavený posed je mi k prdu, když se mi zapaří prdel, to by theoretici čuměli, jak se taky na kole dá sedět :-)
...jestli jsi na toto náchylný, pak je jedno jak sedíš. důležitá bude délka strávená v sedle/hlavně v letním horku), sedlo a pak i materiál mezi sedlem a zadnicí. Já budu asi výjimka- zvládl jsem bez větších problémů několikadenní túry na jihu i za 40°C veder(vyhovující sedlo "s větracím otvorem"+ kraťasy s vložkou) a sem tam přestávka na "odvětrání"....
Ono nemusí být extra horko, stačí když leje, je pustá theorie že dokážeš udržet sedlo, a tím i gatě suché, protože za půl dne nemáš u sebe suchého vůbec nic. A pak za rohem číhá vlk i v docela průměrném dni.
Ale nepíši o tom, jestli si oprudíš řiť nebo ne, prostě si potřebuješ pohovět, sednout si nějak jinak, na sedle se mrskáš a kroutíš jak na kolotoči a do ideálního posezu máš mnohdy hodně daleko. No pak se stane, že tě bolí ruce, záda, nebo nedej bože loket kterej si vorazil či koleno, ale protože nejsi bačkora, jedeš dál, a další den a theoretici ideálního šlapání a posezu jsou ti ukradení bo šedivá je theorie ale zelený strom života
...má reakce byla pod tvou a reagovala na posed ("...Skvěle nastavený posed je mi k prdu, když se mi zapaří prdel, to by theoretici čuměli, jak se taky na kole dá sedět). Počasí si nevybíráme a v poslední době dokáže překvapit. Já na půldenní a delší nepřetržitý déšť zatím nenarazil- max 3hodinky a to zvládlo oblečení do deště + zvolnění tempa bez mokrého čehokoliv. Zle nastavené sedlo je základ- i když na něm nikdo nesedí "jak přibitý( a sem tam si uleví/protáhne ap. O kruhovém šlapání i posezu to bylo jinde ;-)
V tomhle s tebou souhlasím, všechny ty složité návody, jak správně šlapat, jsou hlavně pro lidi co šlapou blbě, páč podlehli dojmu, že šlapání je složité.
Nejpřirozenější a nejčistší styl mají malé děti, protože cyklistické moudrosti ještě neslyšely a nad šlapáním vůbec nepřemýšlí.
Kdyby se mě na to zeptal někdo, kdo o tom neví vůbec nic, já si to na triko nevezmu, o kruhovém šlapání bych ani nepíp, abych mu nenasadil brouka do hlavy. Řek bych mu, snaž se šlapat co nejlíp.
Mají špatnou barvu. Na tom bych nejezdil. :D
K Zelenáčovi i k tomu elektrickýmu oři se hodí. :-)
Myslíš, že na novýho gravela mám koupit zlatý, abych byl in?
Ale to budu muset vyměnit bundu za žlutou, ostatně, koupil jsem si nepromokavej návlek na ořilbu taky žlutej, to bych vypadal jak sparťanskej fábor. Teď si mě rozhodil sandál, jak v tom lijáku budu vypadat?
Správně, nejdůležitější je u sportu dobře vypadat. A pokud se při tom dostane i do Google map, je to jen vítaný bonus :)
Proč ukazuješ doprava levou rukou? Na lehokole se nedá před křižovatkou pustit pravá ruka?
Třeba proto, že jede v pruhu doleva :-)
Ze zvědavosti - jak jsi to našel?
To sis všimnul auta a poznamenal sis to, aby ses tam za rok podíval nebo jsi proklikával všechny trasy, kterými jsi kdy jel?
Mně jen udivuje, jaký vývar se dá na šlapkách udělat.
Nevím, oni by ti to asi vysvětlili strojaři, že je to i těch ložiskách.
Silniční pedály Ultegry taky stojí podobně
https://www.koloshop.cz/Shimano-Ultegra-SPD-SL...
Hodím je do popelnice, protože kdybych je dal Matějovi,mohl bych ho zmrzacit na celý život, což by mě tedy bylo vlastně fuk :-)
Tohle dát na závodku Kubrychta z roku 1910, tak veteránisty hromadně raní mrtvice :) Závit je stále týž :)
Oboje jsou šlapky pro snoby, jen pro různé snoby. Jendi jsou silniční a druzí horští. Ty to kombinuješ dohromady, což je těžký faux pas. Měl by ses stydět a zamyslet se nad sebou.
S tímhle bych ale moc nelezl na BF a nebo jo, pokud chceš nasrat asi tak tisíc lidí :-))
ale prd, Brahmo, silniční kola mají několik sad, Ultegra není ani nejvyšší, ani nejdeažší.
Mít na kole co na něj patří není žadná snobárna, na karbonovou silničku si nedáš pedály z Lídlu.
Pedály samozřejmě neuškodí, ale boty, které chceš dát vnoučkovi, jsou velmi delikátní záležitostí a pokud mu nesednou, můžou napáchat víc škody, než nevhodné převody. Hlavně ty boty nezapomeň dezinfikovat, ať od tebe vnouček nechytí nějakou plíseň.
ono mu klackovi už bude za chvilku 14, kdyby ti dal facku, tak lehneš...
Starej se o sebe a svá vnoučata a neser se do mě
Děkuji za reakci, tak typickou pro většinu chcimírů. Netuším, o jaké boty se jedná, ale moje zkušenost s drahými silničními tretrami je taková, že jsou velmi nepoddajné a měly by sednout na první dobrou.
Noze se přizpůsobí jen minimálně, prostě je, jak se říká "nerozšlápneš".
Člověk je ze své podstaty stavěn, aby se pokud možno vyhýbal bolesti.
S těžkým převodem lze nějak vyjít, vyměnit ho, jít kousek pěšky a podobně.
Ale špatně padnoucí bota dokáže po nějakém čase působit bolest takřka nesnesitelnou, zout se a šlapat bos na silničních pedálech zn. Ultegra člověku moc nepomůže, takže nakonec začne šlapat úplně jinak, než by si přál, jen aby se nějak dostal do cíle.
Než tohle, je lepší jezdit v teniskách a pedálech za pár kaček.
O darovaných botách tady meleš jen ty. Závist a nenávist ti lezou tak na mozek, že nejsi schopen ani pochopit, co Jindra píše.
Zajímalo by mě, jestli se tou hloupou záští zalkneš, nebo tě dřív odplaví rozvodněné Labe do Hamburku... v Káraným by to mohlo vyjít.....
No, když chceš jezdit na silničce jako na silničce, musíš mít silniční pedály a k nim silniční tretry se silničními kufry. Samozřejmě, můžeš na to nasadit spd, nebo platformy, jako jsem to udělal já, protože mě zlobí kotníky, ale už tím tu silničku jaksi deklasuješ, asi jako kdybys na ní dal rovná řídítka, nebo sedlo s péry, co vozí babky na nákup.
Silniční tretry tu nejsou od toho, aby byly pohodlné, ale aby co nejlépe roznášely sílu z nohou do pedálů a "rozšlápnout je" znamená je zničit a zahodit. Jsou určeny k jízdě na silničním kole, chůze v nich je velmi nepohodlná.
Pár tisíc kiláků jsem s tím najezdil, a tak jsem vymyslel fintu, do kopce, když musím strkat, se prost přezují do sandálků (135 g), které jsem vozil zavěšené pod nosičem. Proto jsou ty botky jako nové, nerozšmajdané.
Takže, když někomu dám kolo, dám mu k němu i pedály, určitě i to "mučící" sedlo, které taky stálo přes 6 litrů a taky ty botky. Sám to už neupotřebím a já věci zásadně neprodávám. Jsou tedy dvě možnosti, darovat, nebo zahodit.
Jestli na tom obdarovaný bude jezdit v sestavě, kterou dostal, nebo si na to pověsí něco jiného, nebo to nakonec prodá, je mi dočista fuk.
Jedno vím jistě, určitě, i kdyby na tom vyjel jtak jak to je, nezničí si nadosmrti klouby nebo šlachy, a nezpůsobí žádná zranění, bo nebude jezdit závody a systematicky trénovat a tvoje starosti jsou bezpředmětné.
Co se týče poškozeného zdraví, jak je tvým zvykem, opět polemizuješ s něčím, co jsem nikdy nenapsal.
Nikdy jsem nenapsal, že si něco nevyhnutelně zničí.
Jen od začátku upozorňuji, že to nelze úplně vyloučit a že je dobré tomu předcházet, říká se tomu prevence, psal jsem i tom i v jiném tématu, že správná volba převodů, vybavení a systematický nácvik správných návyků zvyšují šanci na cyklistickou dlouhověkost.
Aby si něco zničil, třeba nevhodnou skladbou převodů, na to přece úplně stačí, když se začne chovat jako ty a bez předchozího systematického tréninku(šmrdlání na rotopedu není systematický trénink) začne jezdit na Zelenáčovi "do dálav".
Tenhle přístup ohrožuje zdraví mnohem víc, než systematicky trénink pod dohledem odborníka a závodění k tomu.
(Nesměl bych do toho ale počítat extrémní riziko pádů, to je důvod, proč bych svého vnuka od závodění na silnici spíš odrazoval, nebo se ho snažil nasměrovat na triatlon)
Ale jinak je to zajímavé, tvůj vnuk je pevně rozhodnutý, že nebude systematicky trénovat?
Ani se nechystá následovat odkaz svého děda a vyrazit do dálav?
Zajímalo by mne, co ho k takovému rozhodnutí vedlo, takhle mladého člověka, že už má takhle jasnou představu o tom, co dělat nechce a nebude.
Ještě bych rád vyvrátil nesmyslné tvrzení, že "silniční tretry tu nejsou od toho, aby byly pohodlné, ale aby co nejlépe roznášely sílu z nohou do pedálů."
Silniční tretry jsou tu od toho, aby co nejlépe přenášely sílu z nohou do pedálů a zároveň byly i pohodlné.
Pokud pohodlné nejsou, efektivitu přenosu síly z nohou do pedálu můžou výrazně zhoršit (viz můj příspěvek o vyhýbání se bolesti)
Já si teda taky myslím, že u silničních treter je rozhodující co nejnižší váha a co nejlepší přenos síly v místě nášlapu (pevnost podrážky v místě kloubů v nejširším místě chodidla). Vzhledem k tomu, že se to dělá z prakticky nepoddajného materiálu, tak musí být dost problém sehnat padnoucí botu. Vůbec bych se nedivila, kdyby profíci neměli svá vlastní kopyta, běžně má totiž člověk každou nohu jinak velkou. Chodit se v tom nedá vůbec, to prostě na to není dělané, to je navržené na několik hodin souvislé jízdy prakticky bez vycvaknutí nohy z pedálu. Dýchat to může jen dírama a tama zase v chladu fouká, co si budem namlouvat... Lidi v tom jezdí. Určitě se dělají i pohodlné modely, za cenu vyšší váhy, a kdybych v něčem takovém chtěla jezdit, půjdu po kůži. Ale na moje výkony mi na léto a dlouhé cesty vyhovují lehké kožené polobotky na normálním pedálu, které do plastových bezřemínkových klipsen přesně zapadnou, jsou pohodlné na chůzi, mají vhodnou podrážku, dýchají, na pedálu drží vyhovující polohu a přitom se v nich dá v případě potřeby s nohou zacvičit. S těma se mi jezdí perfektně.
Silniční tretry jsem zavrhla hned, potřebuji občas chodit a to se v tom nedá. Zkusila jsem i MTB boty, dá se v nich i jít, ale o pohodlné chůzi nemůže být řeč. Přijdou mi hodně hamotné, je to asi dělané na chůzi v těžším terénu, to nepotřebuji. Při jízdě jsem nepozorovala žádný efekt, který by mě donutil vyměnit to za moje bílé polobotky, ve kterých dávám své nejdelší cesty ;-) Takže MTB tretry i s pedálama leží na skříni, kdybych chtěla někde na zahrádce honit parádu s nášlapama ;-)
No, chodit se dá v těch botkách na platformy a to dost pohodlně. Jenže tím zase odděláváš ty boty a ty nejsou levné
V silničních tretrách se dá jezdit, tedy pokud nemáš problémy s tím vycvakáváním. Když se projíždí městem, je to furt noha veny našlápnout, popojet pár metrů, zase vytocit ven...
Za dopoledne jsem měl kotník jako balón.
A pak už noha neposlouchala, nestíhal jsem vycvakávat a na 100 metrech dvakrát ležel na boku. Ale jinak fungují dobře, tedy pokud se používají způsobem, na který jsou určeny a ne na cykloturistiku.
Nevím zda všechny nášlapné pedály, ale už ty "střední třídy" mají sílu nášlapu, a tím i vycvaknutí, nastavitelnou. Každý samozřejmě zvolí to, co mu nejvíc vyhovuje, ale třeba bys našel, alespoň pro delší cesty, pro Tvůj kotník vyhovující sílu vycvaknutí. Na stroji, na kterém jezdím, působí vpředu vystrčené kliky se silničními pedály Shimano Pd 550 nepatřičně. Stejně tak, ale v opačném smyslu, musí působit na Tvých kolech "platformy", byť kvalitní.
Ne, nenašel, už jsem zkoušel všechno, ale houby zle, když můžu šlapat a nic nebolí.
Ono vlastně to nacvakávání a vycvakávání stejně při popojíždění dos prudí. Když jsem jezdil na Treku, měl jsem SPD Schimana, nějaké ty začátečnické, co se snadno nacvakávaly, no u silničních Ulteger nastavíš sílu, ale i ta nejmenší je po dni cesty na mě moc velká.
Jo máš pravdu, na silničce platformy vypadají jako pěst na voko, ale na tom gravelu už to tak zlé asi nebude :-)
A když se to někomu nebude líbit, ať si trhne nohou... :-)
Nevěděl jsem, že jsi to zkoušel, chtěl jsem nabídnout možné řešení. Nakonec, psal jsem tam: "Každý samozřejmě zvolí to, co mu nejvíc vyhovuje," a souhlasím, že ostatním je po tom houby. U mne je použití nášlapů zkreslené tím, že při zastavení nemusím vycvakávat. Ne, nejsem borec, který dokáže na silničce stát, jako dráhaři na oválu. Jezdím na tříkolce. To je také možné řešení skoro všech problémů, (se zadkem a bolestmi různých částí těla), které se v tomto vlákně zmiňují. Ale: "Každý samozřejmě zvolí to, co mu nejvíc vyhovuje" :-)
Jen bych chtěl podotknout, že je veliký rozdíl mezi stáním na různých kolech a na různém povrchu. Na horàku s tlustými gumami to jde docela dobře. Na silničním 3.5cm plášti už hůře. Na galusce je to už umění a na galusce v klopené zatáčce dráhy si to vůbec nedokážu představit.
zkousel si to z brašnama? ,:-)
Pamatuju se, že jako kluci s klipsnama jsme se vždycky chytili kandelábru nebo i opřeli o auto vedle, dneska by z toho byl incident, tehdy to tak nějak neřešili..
No tak zrovna na popojíždění mi nacvakávací pedály přijdou fajn, nacvaknutou druhou nohou se daleko snáz nastavuje pedál do rozjezdové polohy. Prostě to chce cvik, zautomatizovat si vypnutí a umět se na první dobrou trefit při nacvakávání.
Já mám právě ty Click'R co mají menší vypínací sílu i úhel a plně mi to vyhovuje, bohužel omezili sortiment na jediný model, kde je z jedné strany nášlap a z druhé platforma, oboustranně nášlapné už nejdou moc sehnat.
Kouknu do skříně, možná je mám, jestli jsou to ty s těma odrazkama, dám ti je, mě jsou totálně k prdu.....
Konkrétně mám PD-T400
https://bike.shimano.com/en-EU/product...
A jelikož jsem vyřazení z katalogu a ukončení výroby zaznamenal včas, tak sem nakoupil dvoje do zásoby.
Teď už se bohužel dají koupit jen tyhle jednostranný
https://bike.shimano.com/en-EU/product...
hele,mám je 2x, ale jedny jsou nějaký rozpadlý, asi proto jsem koupil nový, ale ty jsou zase málo jetý, šel jsem na Zelenáče.
Pak tam mám nějaký obyčejný SPD, koukni na fotky, ty Click budou použitelný, to ostatní asi ne, nevím jestli se z toho dá něco upotřwbit jako náhradní díly, napiš jestli to použiješ, jinak to jde do kontejneru.
https://photos.app.goo.gl/MCVpqzzVQdHqR1rQA
Ty jedny click jsou slušný,pošli mi SZ adresu kam to mám poslat
A který obrázek jsou ty málo jetý T700? Mě to přijde všechno rezatý.
Tyhle skoro nic nenajely.
Rezatý jsou ty koufry, protože to leželo léta v bedně bez toho, abych se sral s tím, že bych to nějak ošetřoval.
Jak vypadají ložiska vevnitř netuším, ale jestli byly namazaný, tak by to mělo být v cajku.
Ale vůbec mi nedělá problém to hodit do popelnice, stavíš-li se k věci takto...
Výdrž těch mých bílých polobotek je úžasná, přijdou mi snad nezničitelné. Na těch fotkách mají najeto přes 20.000 km a na podrážce jen trochu otlačené pedály v místě styku s podrážkou. Svršek je sice ošoupaný, ale kůže pořád drží. Dnes už mají přes 30.000 a vypadají furt stejně :-D
Mám ještě jedny fungl nové, já je koupila v jakémsi výprodeji po 70 Kč za pár (ne, nechybí žádné další číslo, slovy sedmdesát), no nekup za ty peníze kožené botky! Pro moje ježdění na kole to byl životní kup, jezdí se v nich fakt výborně, vytahuji je hned jak to teplota dovolí a uklízím je s prvním mrazem. Aby se v nich dalo jezdit co nejdýl, používám na ně za ranních mrazíků na podzim špičky, aby do nich dirkama tolik netáhlo. Možná už mi vystačí až do konce života :-D
Mám stejné zkušenosti jako ty.. navíc se mi povedlo kovovým kufrem při chůzi došlápnout nějak šikovně na kovovej dekl kanálu a už jsem se válel. Jakožto typickej cykloturista jsem tento systém zavrhnul.
No byla to prča.
Jedu si krásným městečkěm uprostřed Champagne, čumím po vejrech, a najednou přede mnou auto stojí. POuštěl nějakou babku. Brzdím co to jde, ale nějak současně zapomínám, že budu stát a že musím vycvaknout haksnu. A když už to pochopím, je "zu spät" a já si mohu jen vybrat na kterou stranu si chci lehnout. Tedy volím stranu k chodníku, ne do vozovky. Přehazovačku ochrání brašna. A tak ležím, z a snažím se v leže vycvaknout ty nohy, z auta vybíhá chlápek, jestli jako jsem OK, povídám že jo, on sice moc nevěří, ale nchá mě bejt. Tak na to kolo nasednu a za padesát metrů ta samá situace jako přes kopírák. Zase ležím, ale to mě chlápek už nechává bejt. Prostě jsem byl nějak přetaženej, nejen že tělo bolelo ale i nějak hlava nefungovala.
Tak jsem se tou dědinou prošel, ale zase si zkurvil nohy těma silničníma tretrama. Do cíle jen 2 dny, vydržel jsem, ale pak šly silniční pedále fofrem dolů
Však proto o silničních tretrách píšu to samé, co ty, jsou z nepoddajného materiálu a pokud dobře nesedí hned od začátku, doufat, že se to zlepší, není dobrý nápad.
Je lepší hledat jiné.
Pokud někdo uvěří nesmyslu, že nemají být pohodlné, ale pouze efektivní, nevhodné, nepohodlné boty si ponechá. Protože když pan inženýr napsal, že nemají být pohodlné, tak je vlastně všechno v naprostém pořádku.
A tohle mi docela vyrazilo dech. Když už jsem tu boty od spešlu měla sundané se skříně, hodila jsem to na váhu:
moje bílé kožené včetně pedálů VP-610 s plastovejma klipsnama a odrazkama jsou o pouhých 15g těžší, jak MTB tretry od spešlů včetně kufrů a PD-M520
:-D
Vidíš, takto s hlavičkou v košíčku je to přesně na nule ;-)
Kouzelný řešení :-)
Já bych teda šel cestou nějakejch matiček nalepených zvenku misky, abych si nezabíral pracovní prostor, ale to by nebylo tak umělecký, pravda :-D
Tenhle typ vah míval vzadu na rameni posuvné vyvažovátko.
Vyvažovátko je TOTO a má to poměrně malý rozsah, rozdíl mezi kovovou a plastovou miskou to nevyváží.
Zase seš moc chytrá.
neslouží na dovážení na nulu to šroubovací závaží vpravo (shodou okolností mám doma stejnou váhu :) ) tedy jestli by ho nestačilo vyšroubovat a dát pryč, nebo zmenšit :)
Železo něco váží a málo ho tam není.
Tak ty moje pedály jsou sice hliníkové, ale osa a kuličky budou z oceli. Plastové klipsny taky něco váží... Myslela jsem si, že ty tretry s nášlapama ušetří váhu, takže teď vidím, že MTB tretry nic neušetří.
Silniční tretry jsou na co nejnižší hmotnost dělané (viz diskuze výše), ale zase se v nich nedá chodit a na výlety to není. Tyto ultralight mají 285g:
https://www.ekoi.cz/cs/boty-na-silnicni-kolo...
I s kuframa a pedálama to může třeba půl kila být. U těchto Ulteger uvádí 249g:
https://www.specialisteelektrokol.cz/pedaly...
Ale nedovedu si představit trávit v takové obuvi celý den, natož někde v tom šlapat třeba pár kilometrů. To prostě není pro takové pojetí, jak jezdím, vůbec zamýšleno a je nesmyslem se tím zabývat.
Já myslel tretry s nášlapama kde je železo, proto jsou těžké.
Kvalitní a lehké silniční tretry jsou dnes vesměs karbonové. Tam je váha dobře zaplacená.
Však ten odkaz ti dávám na karbonové tretry. Myslíš, že i kufr a pedál se dělá z karbonu? Možná jo, nevím. Možná z hliníku jo...
Myslim že jo.
Teda jako zkušenost nemám, jen vím že silničkáři jsou háklivější na hmotnost a konstrukce silničního nášlapu je uplně jiná.
Vysvětlení, že to je proto, aby se získala větší páka a i choulostivější (lehčí) materiál vydržel, se podle mě docela nabízí. Plasty se používají určitě.
U těchto píšou "uhlíkový kompozit", váží 310g.
https://www.specialisteelektrokol.cz/pedaly...
To ty výše odkazované Ultegry jsou lehčí, ale nepíšou, z čeho to je. Prostě půl kila to s botama dá a jedná se fakt jen o boty na šlapání na kole a je problém s tím dojít na stupně vítězů. V lokále jim tím zničíš podlahu.
To souhlasí...
Já používám MTB nášlapy, po vyzkoušení jsem fakt nechápal, jak jsem mohl na lehu jezdit bez nich...
Mám teď něco takovéhodle
https://www.koloshop.cz/Shimano-SH-AM503ML...
A na vycházky to rozhodně není, ale i přes tužší podrážku se v tom dá chodit docela fajn. Myslím rozsahy jako "do lokálu" (necvakaj) nebo "vytlačit na kopec" a tak...
Na lehu si normální pedál (ani s klipsnou) nedovedu moc představit, tam jsou nejspíš nášlapy nutností. Přece jenom máš pedál před nohou, ne pod ní, to se na něm blbě s botou udržíš ;-)
I když podle teorií o kruhovém šlapání by to jít mělo... ???
To si představ, že mě v létě rozbolelo koleno a dojížděla jsem posledních šedesát kilometrů stylem 500m pěšky a 2000m na kole. To bych asi v tretrách nedala!
Naštěstí stačilo týden lehce spočnout a už se mi to nevrátilo. Ťuk, ťuk...
Na "emerickým" fóru jsem viděl alternativní řešení zvané "sling" právě pro ty, co potřebujou mlet nohou na pedálu, nebo z jinýho důvodu klipsny nemůžou.
Spodním koncem šlapky se připevní kus kšandy, do kterýho se zahákne pata aby ti noha nepadala a můžeš frčet i v teniskách :-)
Přes rok jsem jezdil volně na platformách a nepřišlo mi to nijak blbý (na zábradlí jsem nikdy žádný klipsny neměl), ta "kruhová" teorie s protitlačnými silami funguje dostatečně aby udržela nohy na místě. To až po vyzkoušení SPD jsem valil oči, jak jsem vyhazoval energii oknem...
Já myslel ty tvoje spešly, že tě překvapilo jak jsou těžké, ty karbonové nejsou.
Dělají se různé materiálové kombinace, pedály i nášlapy běžně karbon a když si někdo zaplatí, tak v kombinaci s titanem.
Silnici se moc nevěnuju, tak ty materiálové trendy tak nesleduju, navíc pro mě mám jiné priority něž je váha :-)
Tak mě překvapilo, že moje kožené polobotky včetně vysmívaných "šlapek" (copyright Brahma) s plastovejma klipsnama a odrazkama váží prakticky stejně jak bikerské tretry s nášlapama :-D
Jo, a teď začni s tou efektivitou šlapání a že bych třeba/zcela určitě švihala s takovejma nášlapama místo dvouset třista s prstem v zadku :-))
Nemusíš, já tomu věřím ;-)
Proč? Tvoje věc jak a s čím jezdíš.
mýslíš se, j ty tvoje sračky vůbec nečtu, jen přeletím vokem a vidím: aha, zase vysírá, asi si nevzal prášek
Napsal jsem sem ze srandy, nenapadlo by mě že to vezmete tak vážně.
Protože jezdím "něco jako SPD" už cca 25 let, přihodím pár svých poznatků.
Nejdříve k zakladateli vlákna - protože nenapsal, k jakému stylu jízdy chce platformy používat (a proč vůbec), nedá se mu nijak poradit.
"SPD" nejsou vhodné pro kolovou, dirt, street, historická kola, ... takže o těch psát nebudu.
Takže k věci
Jako naprostá většina bikerů jsem si okamžitě po uvedení "SPD" na trh jedny pořídil. Oproti klipsnám to byl neskutečný rozdíl a jako skoro všichni jsem na začátku bojoval s nastavením vypínací síly. Protože jsem si první Shimana pořídil v březnu, kdy byl všude led, první vyjížďka do údolí Kačáku s utaženými pedály přinesla 13 pádů k velkému veselí kamarádů s povolenými klipsnami. Po několika letech jsem těžká Shimana vyhodil a koupil si lehké Ritchey. Stály za prd a naštěstí se po půl roce rozpadly. V tu dobu se na trhu objevily šlehače. Lehké pedály, které se nezanášely, nic se na nich nenastavovalo a noha se mohla pohybovat až o 20 stupňů. Otestoval jsem je na HT a po pár měsících jsem je koupil i na FS a silničku. Podle stavu svého měšce si člověk může pořídit pedál o hmotnosti 140 gramů (ty kupuji já) nebo o hmotnosti 90 gramů.
K botám jsem se taky propracoval postupně. Bota je buď "měkká" na turistiku a šlapání v ní je neefektivní, nebo je "tvrdá", ale šlapání je efektivní. Nejsem turista a tak jsem dospěl ke karbonovým tretrám (není to podstatné, ale váží 700 gramů). Nemám jedny na silničku a jiné na FS, vozím stejné. Odpadl tím problém s blbým chozením v silničních tretrách. Podrážka je naprosto neohebná a část se dá vyměnit, takže tretry vydrží extrémně dlouho.
Na DH mám pedály jiné, ale opět od Crank Brothers - je to typ Mallet DH. Jsou to platformy, ale se šlehačem. Doba, kdy sjezdaři a freerajďáci jezdili výhradně platformy bez zámku je dávno pryč. Všichni přišli na to, že není špatné i po dopadu velkého skoku na kole zůstat a neválet se furt ve křoví. A všichni sjezdaři ví, že DH biker obouvá výhradně Five Ten :-))
Tím jsem se vlastně dostal k otázce, proč někdo chce platformy, když nejezdí kolovou a dirt. Odpověď by mohla znít - proč ne? Ale opustit "SPD" a přejít na platformy mi úplně smysl nedává...
Třeba otázka cenově rozumných teplých bot, které by vypadaly aspoň trochu civilně a dalo se v nich i obstojně chodit.
Bota je buď kvalitní a tím pádem nemůže být levná nebo je za pár korun, ale stojí za prd.
Snad každý rok se to tady probírá a já vždy doporučuji zimní tretry Lake. Nejsou levné, ale jsou kožené, je v nich hodně teplo, lehce se čistí, vydrží extrémně dlouho a chodí se v nich jako v běžných botách.
Já mám ty svoje už více než 10 let. Tehdy stály cca 4.500,- To je náklad zhruba 400,- ročně. Dříve jsem za zimu zničil minimálně dvoje neoprenové návleky, takže se tretry dávno zaplatily. Navíc je v neoprenech zima.
Člověk se musí rozhodnout, jestli bude šetřit a nakonec zaplatí mnohem více nebo jednorázově zainvestuje více a v důsledku hodně ušetří a navíc získá tepelný komfort a "bezúdržbovost".
tyhle potvory jsem zvažoval, když mě osud donutil shánět nový pedály, ale po pročtění netu jsem od nich upustil.
Zásadní problém se mi jevil v minimální kontaktní ploše a tedy rychlému opotřebení jedné i druhé strany.
Další pak ve faktu, že jsem chtěl boty co možná "keckovité", aby se v nich dalo slušně i chodit (z toho na fotce bych se zbláznil).
No a ve finále jsem po strčení nosu do několika e-shopů zjistil, že ony "šlehače" a návazné zboží jsou z té dražší půlky nabídky.
A že jejich hlavní výhodu "nezasírání se bahnem" já prostě sotva kdy využiju, aby mi to stálo za to...
Leč uznávám, že pohledově je to líbivý :-)
Ta minimální kontaktní plocha by mohla být problém - pro boty. Jedny staré tretry (ještě nekarbonové) se mi začaly od křidélek šlehače lehce vymačkávat. Udělal jsem pod zámek kufru dvě vrstvy karbonu a tím se to jednou provždy vyřešilo. Křidélka šlehače se prakticky neopotřebovávají, protože bota je měkčí.
uplně náhodou něco k tématu (pokud dáte angličtinu)
https://www.youtube.com/watch?v=suSSsBRXIMw
V pátek mi přišly.
Do limitu jsem se nevešel, 358 g, tyhle pedály mě zřejmě přežijí
https://www.mtbiker.cz/shop/komponenty/pedaly...
Platformy s přidržením
https://www.zbozi.cz/vyrobek/magped-sport2-200n...
Kokal jsem na to a špekuloval, a je tam jeden zádrhel - boty.
Na platformy se hodí (ti co na tom fakt dovádí to tvrdí) boty Five Ten
https://www.koloshop.cz/five-ten
Ty mají tu podrážku uzpůsobenou aby to těch mezírek mezii těma bodcema zapadávali ty trny. A mají podrážku poměrně měkkou, což je příjemné když v botách taky chodíš.
Tyhle magnetické nášlapy ovšem potřebují SPD botu, aby se k ní přidělal ten kovový bazmek co se na něj chytá ta magnetka. A ty jsou dělaný s tvrdší podrážkou, nejsou stavěné piny platform a taky se v nich už hůř chodí.
Možná, že už udělali nějaké boty hybridy, ale stejně, ten plech musí při mašírování po městě dost vadit. Tedy vozit s sebou ještě jedny boty?
Pokud se nejezdí po nějakém terénu, stačí ty piny na platformách, aby se nohy nerozletěly do stran když to někde náhodou drncne, tak jsem magnetky vyhodnotil jako něco, co by zase až takový benefit nepřineslo.
Koukal jsem na ty podrážky. Ta guma i provedení mi silně připomínají podrážku Prestige. Stejná barva a asi i velmi podobný materiál. Jen Prestige mají vlnovkové vroubky napříč botou. S výhodou je používám ke kovovým pedálům s klipsnou. Ten příčný vrub zapadne do kovové hrany pedálu a funguje jako kufr.
Nevím,mám ty Five Ten, a drží dobře, chodí se v nich dobře, jen bych nahoru dal přezku na sucháč, aby držela a schovala ty tkaničky. Tkaničky zamotané do řetězu nejsou nic moc.Ale udělat to neumím.
Ty pedály mají tu vlastnost, že drží vodorovně, tedy nelovíš je nohou když nasedáš. To se mi líbí
Tkaničky řetězu nevadí. Má dost sil si je zkrátit. Kdysi jsem jezdil v horolezeckých lezačkách, ne těch moderních mučidlech, a ty měly docela krátké tkaničky. Řětěz si je upravil k obrazu svému.
mě jednou tkanička málem sundala z kola byla dost pevná a začala se namotávat na osičku šlapky...
Tak si dávam radši bacha Ty sucháče jsou stoprocentní, ale nedělají to.
Takhle vypadá podrážka Prestige. Ten černý šlic uprostřed boty je od zadní hrany kovového pedálu.
Prestige jsou na kolo dobrý, hodně let jsem s nima jezdila. Teď je nahradily kožené bílé polobotky, v těch se taky jezdí výborně. Taky mají dobře rýhovanou podrážku :-D
Tky Báro tyhle na ty piny vůbec nejsou, ty by i do těch podrážek vytlačili díry.
No, myslím si, že ty díry mezery jsou na ty piny moc malé, ty piny, oddhadem, mají tak průměr 2 mm, jestli by se ti do těch mezer vešly, pak by to mělo fungovat stejně.