Sehnat přepravní společnost, která by kolo přepravila z Ostravy do Kladna byl (pro prodejce) docela oříšek.
Leč nakonec se zadařilo
Kdyby jste někdo zvažoval restart kariéry, vědecký pozice nabízí spousty zajímavých uplatnění :-)
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc...
Wiki tvrdí, že:
... rozdíl mezi stanem a Bivakem :
Bivaky jsou daleko pokročilejšími a pohodlnějšími, co se týče rybaření. Předčí kempingové stany jak materiálem, praktičností, tak designem. Nejzásadnější rozdíl mezi běžným kempingovým stanem a bivakem je ten, že stan je určen především pro spaní, zatímco bivak je určen pro rybaření.
Potěšilo mě, že kvůli mě poroste HDP.
V TV pořád říkají, že HDP je na tom mizerně, protože lidi neutrácejí a škudlí prachy v bankách. Tak jsem se rozhodl s tím něco udělat - a koupil jsem si další novou motorku. Doufám, že vás to potěší taky, protože rostoucí HDP znamená, že se i vy budete mít líp :-))
Elektrickou, nebo alespoň čtyřtakt s mazaným spalovacím prostorem a katalyzátorem? Mám motorky rád, ale starý dvoutakt mi dokáže v zimě na silnici vyvolat astmatický záchvat tím spáleným olejem.
To je něco jako parní lokomotiva. Také nejlepší bez páry a stojící. Jinak je to pojízdná ekologická katastrofa.
Píše, že novou, takže to ani jiná než čtyřtakt být několik let nemůže.
Občas se jedu podívat na nějaké pěkné veterány a když startují a rozjíždějí se, je to nádhera a krásná vůně starých krásných strojů.
Já mám také nové kolo. Ale přestavěl jsem ho z bazarového. Nově je jen u mně.
Mně ten smrad motorek nevadí, pokud to neprojede v zimě kolem mně na kole. Co mi vadí vždy, to je ten randál vybrakovaných tlumičů výfuku.
Ten kravál mi vadí taky a hodně, ale to už se stářím motorky vůbec nesouvisí. Proto nemám rád jednoválce a nemusím ani dvou. 4 nebo 6 válců je optimum :-)
Myslim že jsem viděl i zástavbu tatrovácký V8 :-)
Zajímavý, ale jen na koukání :-)
No, když už přibylo tolik komentářů...
Není to dvoutakt a nemá ani jeden, ani dva, ani čtyři a ani 6 válců. Není na baterky a válce má 3.
Já čekal kdo víc co a ona to je jen taková obyčejná fábka :-))
Tak jsem ho přivezl, ta barva je malinko tmavší než se zdálo na fotce:
https://www.koloshop.cz/Cannondale-Topstone... dal jsem tam hnedka blatníky.
Překvapivě tam je už namontované světlo, které se nabíjí z nějakého cajku co je uprostřed, tam je asi ten centrální mozek kola. Jen jsem zjistil, že t světlo neumím rozsvítit, prostě nenašel jsem nikde žádnej čudl, tak esli se rosvěcí přes mobil, netuším. Budu si to muset nějak načíst, Ale jisté je, že se ten centrální mozek bude muset nabíjet, ten se nabíjí kabelem s konektorem C, ale nabíječka baterií přehazovačky a přesmykače má konektor Micro USB...
Zapomněl jsm na to, že do trenažéru je potřeba jiná osička než na Zelenáče, tak ještě musím počkat až mi přijede ta osička, abych to mohl "projet" a vyzkoušet jak to vlastně funguje.
Kolo je to lehounký, ale váhu se nikde nedočteme, zvážím ho až tam dám svoje sedlo, tohle mučící musí do hajzlu a pedály.
Ale jestli je to tak, že si bez připojení na mobil ani nerozvítím, je to vážně na palici. Ale možná jsem jen slepej, a někde na tom světýlku je nějaký ten čudlík :-)
Tak jo, už to mám, fakt to čudl nemá, a má to bejt chytrý....
https://www.cannondalebikes.cz/o-cannondale...
takže si s sebou povezu ještě toho svýho Fenixe, kterýho si rosvítím tak jak chci já a ne nějakej program :-)
No to samé je i vzadu, a pro sichr pod sedlem, tedy tam, kde zadní světlo kreje bagáž, to jsou jelita....
Panebože... asi přikoupím nějakej ocelovej rám do zásoby.. kolo, který mi bude radit, kdy se mám jít vytento fakt nepotřebuju :)
Kdyby radit, ono se vysere za tebe :-)
Inženýři/jelita v Cannondale asi nepočítali s tím, že na karbonového gravela bude někdo chtít věšet zadní nosič s bagáží.... :-O
:-)
Dobrou volbou konstruktérů druhé generace Topstone Carbon bylo také použití klasické externí objímky sedlové trubky. Ta je samozřejmě připravena pro použití teleskopických sedlovek s vnitřním vedením o průměru 27,2 mm. Další příjemnou změnou je nově použití klasického BSA závitového středu.
Nový Topstone Carbon je zaměřen na dobrodružství, čemuž odpovídá množství úchytů brašen a dalšího vybavení pro bikepacking a také nový Strap Rack Tool na spodní rámové trubce.
Zvláštní barva, taková nudná, řekl bych, že tomu kolu dost škodí. Má to pěkný převodník.
Kde to má to úžasné světlo bez vypinače? :-)
nemá nic takového, je prý mazané a chytré tak, že samo ví jak svítit, a když mu do toho chceš kecat, tak přes aplikaci v smartfounu. Stejně tak s nastavením ovládání přehazovačky, můžeš si navolit kterou brzdovou pákou chceš co dělat, ale zase jen founu.
Zejtra budu mít tu osičku, dám tona trenažér a projedu. Číst aniž to, aniž bych to vyzkoušel mě nebaví
Nic proti tomu, že se světlo napájí z centrální baterie, vypadá velká, tu jen tak nevysvítím, ale aby sis to nemohl rozsvítit čudlem,nebo zapnout blikačku, bez toho abys muselmût u sebe chytrej mobil - za to by zadloužili nakopat prdele. Jdem fanda nových technologií, ale tohle už je za hranou
Taky nemám rád věci bez vypinače a jednoduchých tlačítek - přímé rychlé volby, alespoň pro základní funkce. Nějaké další ptákoviny co potřebuješ měnit jednou za rok můžou být někde vnořené nebo klidně i ovládané z nějakého cool centra.
Já osobně nefandím ani automatickému spínání světel a jejich intenzity u aut, natož na kole, zvlášť když i několikrát za jízdu změním terén, profil, podklad a obtížnost.
Hledal jsem nějakou specifikaci k tomu světlu, ale nedařilo se mi nic najít. Máš něco k tomu světlu a taky baterii?
U takového kola bych světlo v předu a vzadu čekal, že bude jen doplněk na přání jako zvláštní a volitelná výbava a ne pevná co musíš vzít.
Teď jsem našel drobnou informaci k tomu systému, že jeden akumulátor Garmin Varia Core napájí kompletní systém SmartSense světel a radar a měl by zvládnout napájet zařízení po dobu 5 h ve standardním módu a 2:45 na maximální výkon světel.
No to nic moc kapacita, to znamená sebou vozit alespoň dvě baterie.
Co se mě ale hodně líbí, že zadní funguje jako brzdové světlo, což v dnešním provozu je velké plus.
Uvidíme, ta baterie co se fláká v rámu zase stojí 5 tisíc a je safra velká, tak nechápu, proč by to mělo vydržet tak málo. Teď pojedu za světla, tedy doufám, a hodně času po stezce, kupovat baterii do foroty zatím nebudu. Ještě mají nabíjecí držák na navigaci Garmin. Pak by to dávalo smysl, protožebych výdycky nabíjel jen jednu baterii (dvě) a ne zvlášť radar, zvlášt světlo a zvlášť navigaci.
Taky píšou, že prej to světlo jde rozsvítit když podržím na něm ten čudl 2 sekundy, ře se dá ovládat manuálně, ale ten šudl jsem fakt nenašel, buď jsem úplnej blb, nebo tam není
Tyhle vymyšlený světla bez přímého ovládání, který vymyslel někdo, kdo v životě na kole nejel a svítit nepotřeboval, ty se k tomu musej jako koupit, nebo to nabízej volitelně?
Co jsem koukal do nabídky, tak snad u všech modelů tohodle typu to je v základní výbavě kola, ať chceš nebo ne. Je to divný a hodně praštěný, kolo za ne málo peněz a není možnost volitelné výbavy.
ne jde to, jen to blbě napsali
To je virtuální čudl a nejdeš ho na mobilu na obrázku toho světla. Ale jen tehdy, když si stáhneš jeich apku a přihlásíš se k odběru všech reklam a odevzdáš jim plné nakládání s tvým mailem a bankovní kartou.
Jo a musíš mít stále puštěná data, poněvadž při ztrátě spojení se světlo z úsporných důvodů do 5 minut automaticky vypne.
:D :D :D
no tak to je něco, co rozhodně NECHCI. I kdybych se měl vrátit k petrolejový lampě. Už jsem drobet připraven....
No jo, ale při ceně petroleje ...
fungujou i na lampový olej, tolik nesmrdí :).. jsou starý přes 120 let :)
Ale pokud bys napsal, že jsi asistoval i při jejich výrobě, asi bych Ti nevěřil.
já je jen opravoval :) Do některých kdysi někdo nelil petrolej, ale nějaký biologický olej, který v tom zgelovatěl....
Ne, to bylo asi "ztraceno v překladu", rosvěcí se tak manualně , že podržíš čudl, ale ne světle, jak mylně uvádějí, ale na té baterii.
Teď jsem to prostřelil.
A tyk protože je tma, rosvítilo se mi kolo samo, tedy když jsem tu baterii pustil.
Takžeto jde manuelně ovládat, ale rosvěcíš najednou obě světla, jak vepředu tak vzadu. No, stejně beru do brašny toho Fenixe :-)
Tak hlavně, že se ti "rosvítilo"...
Jednou se to dá brát jako překlep, ale 3x v jednom příspěvku, to fakt na tlustý palec nesvedeš.
A napájí to také tu přehazovačku? Že by po 3 hodinách svícení přestala řadit? To bych řekl, že je úžasná vlastnost. Ještě by mohla na konci života baterie pružinou spontánně přeřadit na nejmenší kolečko kazety. :D
nečteš pořádně.. přehazovačka se nabíjí mikro USB, kdežto ta světelná vymyšlenost , která je tak jak je realizovaná nanic, tak ta přes USB-C. Tedy potřebuješ 2 různé kabely. Nedivil bych se, kdyby nabízeli speciální brašničku za drobný desetitisíc, ladící s kolem, tak abys je měl vždy s sebou :)
Ne, přehazovačka má svoji baterii a přesmykač taky. A musíš si vozit nabíječku, ale je prťavá a lehounká. Prý to vydrží přehazovat několik dní, ale nějaké číslo, co by to upřesnilo se hledá blbě, prý záleží na tom, jak jezdíš a řadíš, což je logický, když ten motorok nejezdí, tak nic nežere.
Ty baterie jsou označeny na obrázku.
Taky jsem ji hned zkoušel sundat, to šlo fofrem, ale trápil jsem se jak jí tam nasadit zpátky, rval jsem jí tam obráceně :-)
A nadával jsem jako špaček, že jsem koupil kolo na hovno co nesvítí a ani nebudu přehazovat, protože tam neumím dát tu baterii, ještě že Soňa byla na nákupu, to bych to schytal
Já ti nevím, mně se ty zadní stavby, co nenavazují na horní rámovku, nějak nelíbí. Přijde mi to, jak "dámský rám naruby". Teď už je málokdy vidět pěkný rám, který by mi ladil oku...
Tak ten rám je zase věc, co se jim povedla, nejde o krásu ale aby to fungovalo a bylo v tom karbonu použitelné.
oni tam mají ten kingpin
https://youtu.be/-EBe8CUCsVg?si=p3Uhk9Sfv_CuJNDR
Jenže ten já slušně vytlumím nosičem, tak pro moje účely k prdu,na elektrice ho mám zamčený
on to má bez těch dementních světel.... a s normální přehazkou, takže mu nedojde šťáva. Za míň peněz a pro turistu použitelnější.
Tohle kolo je fakt pro cykloturistu mého typu, večer ubytování v hotelu, pokud možno s vanou, protože určitě musíš nabíjet baterii když ne světel, tak od radaru, tedy pokud ho chceš používat, a zřejmě jednou za pár dní i ty přehazovačky.
Ale všichno co na tom elektrickym přehazovadle jeli, říkají, že fakt je to paráda a že to šlape jako hodinky.
Pro mě už byla geniální změna, jak se na těch silničkách řadí brzdovejma pákama, a nemusíš někde šmrdlat nějaký ty čudlíky, to my připadalo jako zázrak. Ale tohle, protože to není mechanický, vůbec nevyžaduje žádnou sílu, je to prostě jen elektrickej přepínač. Už to vidím, že zejtra pošťákovi nepojede auto a já nebudu mít tu osičku do trenažeru a neprojedu to, a budu z toho na palici. Je tu -10, ven s tím nejedu, nemluvě o tom, že bych to do trenažeru pak musel mejt.
No jak jsem četl ten stručný návod a čemu všemu dochází šťáva... tak mě zaujala tahle věta:
Ekosystém SmartSense umožňuje jezdcům vychutnat si každou jízdu s čistou myslí, redukuje rozptýlení jezdce a zlepšuje informovanost o vnějších vlivech. Díky centralizovanému systému a jedinému zdroji napájení se SmartSense stává užitečnou a ucelenou součástí každodenní jízdní rutiny.
Tak u mě by to probíhalo asi nějak takhle .... jedu a v okamžiku, když jsem od domova nejdál, něco přestane fungovat, protože tomu došla šťáva, neb jsem nedobil (do světel jsem zvyklej vozit náhradní LIONKY, tedy mijak neřeším, jak je na tom zrovna která baterky vnu). Při pokusech o spárování s telefonem a zjišťování, co je blbě, bych si vybil i ten mobil. Po vzteklém rozdupání kola na trsátka (drahý trsátka) bych pěšky odcházel na vlak, nebo autobus... ovšem již opět s čistou myslí.
Tak tohle není můj případ, já nabíjení řeším vlastně pořád, a tedy mám už uspokojivě vyřešeno.
Tedy hlavně jde o mobil na řídítkách - ten bez dobití dá tak 4 hodiny, a sim wifi router - ten dává hodin 8. No a pak tu je navigace, radar a ta světla, hodinky a pak večer přibývají ještě ty powerbanky, to mě drží přes den ten mobil a router. Je to docela hromada kabelů.
Takže pokud radar, světlo a navigace budou napájeny z jednoho zdroje - té pwb v rámu, je to vlastně zjednodušení.
Ale zase přbejvá ta přehazovačka, ale zase, to není nic, co by mě nějakým způsobem snad stresovalo, prostě na nabíjení jsem naučenej.
A to zdaleka nejen na ekole
Kolo je hezké, gratuluji ku koupi, nicméně já jsem takový anarchista, takže jsou věci, kterým říkám NE:
- moderní kola s jedním převodníkem a obřím pastorkem vzadu,
- bowdeny vedené vnitřkem rámu,
- tyhle elektronické řadící systémy,
- no a z toho světla "bez čudlíků" bych asi dostal mrtvice.
Jinak ale kolo pěkný, ať jsi spokojenej :-)
Taky bych nechtěl jednopřevodník, to není horák, tohle kolo má dvojpřevodník.
A elektrické řazení na silnici je výborné, líbí se mi rychlost a hlavně přesnost včetně automatického přesného nastavení přesmyku. Jezdit na silničce nebo na silnici na gravelu, tak to mám určitě. Vyzkoušel jsem a líbí, moc.
Ještě by mohli udělat elektrické ovládání brzd. Brzdilo by to lehounce a maličkým čudlíkem a také by to samozřejmě mělo ABS. Už žádné padání přes řídítka. Jen by to opět po 3 hodinách přestalo brzdit. Ale kdo by chtěl v moderní době tak dlouho šlapat, že?
brzdilo by se na dotykové obrazovce smartfounu :) a vlastně řidítka taky nepotřebuješ, auto mobilem ovládl už James Bond, tak proč by to nešlo na kole :)
...ještě lepší by bylo ovládat mobilem samotné kolo s kamerkou přímo z tepla domova- aspoň by nehrozily mrznoucí ruky/nohy při přejezdu Pyrenejí v březnu a vychutnal by sis všechny krásy jen s námahou prstů při ovládání mobilu! ;-)
S hydraulikama už nepotřebuješ další posilovač a s jedním prstíkem krásně nadávkuješ brzdnou sílu.
...asi myslel, že nepotřebuješ sílu dávkovat, ale tím jedním prstíkem se dotkneš plošky a ABS ti nadávkuje brzdnou sílu automaticky podle rychlosti a zatížení kola... ;-))
Vymejšíš hlouposti, ale takový zabudovaný reproduktorek, ten by se docela hodil :-)
A to tam neměli na přání jako zvláštní výbavu? Divná firma :-))
Není nikdy, ale koupím si ho, ten co vozím to má už za sebou, baterie mu vydrží tak 3 hodiny....
Ono to fakt občas pomáhá si pustit nějaké obstarožní šansony...
Když ti hudba vyhovuje, tak proč ne. Sice málo, ale někoho takovýho potkám, ale já moc nejezdím po profláklých turistických trasách.
Já když jedu, jsem na cestě většinou úplně sám.
Jen kolem měst jsou na stezce občas nějací ti bežci nebo chodci s pejskama.
Na běžce to nefunguje, ti mají sluchátka v uších, občas se zapomenou a běží prostředkem a dá je práci přejet. Ale na chodce reproduktor funguje.
Pustíš něco ryčného, a uskakují do stran už zdálky :-)
To už by bylo jak na vlaku. Tam to má ale trochu zpoždění, mohl by se leknutím, že to hned nebrzdí, docela pěkně vymlít . .
No ono tam bude i bezpečnostní hledisko. To bezdrátové spojení funguje dobře, ale ne na 100 procent vždy a všude. Poznám to na radaru, stane se, že v některých místech se na chvilku odpojí. Asi míjím nějaký zdroj rušení toho bezdrátového signálu. Není to každý den a všude, ale stane se.
Když ti na pár vteřin vypadne řazení a nepřehodíš, asi to fatální důsledky mít nemůže, ale kdybys nezabrzdil, bylo by to třeba o kejhák.
Doufám že nedožiju doby, kdy bude mechanické řazení nahrazeno touhle elektronikou. Dokud to fachčí, tak určitě dobrý, vo tom žádná, ale jakmile to začne vynechávat, nejspíš to bude stejný, jak s autem, přivezte to k nám, dáme to na diagnostiku, tak tam dojdeš, no, technik tady zrovna není, musíte si počkat, po nějaké době se technik dostaví, ale vždyť vám to normálně funguje, ty oponuješ, že to funguje jen občas, aha, no tak s tím přijeďte, až to nebude fungovat vůbec, teď s tím nemůžeme nic dělat..
Na rozdíl od auta si tohle zvládneš vyměnit v předsíni sám, šance že by s tím ten cykloservis udělal něco jinýho je nulová :-)
Vyměníš, a vyměníš za co, koupíš nový?
Málo to nestojí, pro mnoho lidí je to zatím dost drahé. Zcela bezporuchové to jako vše není.
Ano, vyměníš za novou. Co jiného bys s tím chtěl dělat? Některý z místních kutilů se možná bude zabývat tím, že bude zjišťovat která součástka integrovaného tišťáku odešla, ale pro cykloservis to bude "án blok".
Ano, řekl jsem to v obecné rovině, že nechci jeden převodník.
Naprostý souhlas, mám troj a jsem vrcholně spokojený, v nejhorším se smířím se dvěma.
Ke dvěma se dá postupně dopracovat v závislosti na tom, jak se zmenšuje potřeba toho největšího. Až rozdíl mezi největším a nejmenším klesne pod šestnáct zubů stačí dva. Na zimákovi už to tak mám, na letních ještě držím tři talíře :-D
No, já vůbec netušil, že to světla má, říkal jsem si, že to je asi něco co se dá dokoupit.
Ale na to mazané řazení jsem strašně zvědavej, prej je to fakt tak chytrý, že si to volí tác i pastorek samo, jen řadíš nahoru a dolů, to jsem nikdy správně neuměl, protože mám návyky z tříkolečka Favorita :-)
V tý prodejně jsem viděl ale tohle, čuměl jsme na to jako zjara...
V podstatě držák řetězu aby ti na hupech nepadal a nemlátil do zadní stavby.
Co se ti na tom nelíbí?
Neříkám, že nelíbí, ale viděl jsem to poprvé, to víš, kluk z vesnice....
A jak mi nasazovali ty blatníky, smrděl jsem tam asi 40 minut, přišel kluk, tak 40, s manželkou, že si jde pro to nejdražší dětský kolo na světě....
A fakt že jo. Takové prŤavé kolečko, na předškolní dítě, a on mu tam nechal dát přehazovačku a má tam snad ty pastorky jak já. Byl nasranej, že mu řekli, že ten největší pastorek to neveme, že by pak už přehazka drhla o plášť, ale nechal si to vysvětlit.
Prostě skoro kolo, jako jsem kdysi přivezl Zuzance z Německa za 80 marek, tedy bez přehazovačky a s furtošlapem, on dítěti pořídi se Shimanem. A vyklopil 35 litrů.
Podle toho jak mluvil jsme zjistil, že je to holčička. Jsem zvědavej, jak si s tou přehazkou poradí, ta moje s ní měla problémy v 11ti, tak esli šstiletý dítě to dá a bude z toho mít radost....
Tatínek ovšem radost měl velikou
Hodně sofistikovaný celopéra to mívaj, ale spíš sjezďáky, pro cykloturistu je to akorát ložisko a kladka navíc, ty výhody nevyužije (lepší práce zadního pružení).
Vzhledem k cenové hladině, kdyby sis koupil celopéro s Pinionem, tam to bývá k vidění často. Ne že by ta převodovka byla nutná, jen to chodí spolu.
Tady to bude spíš kvůli tvaru zadní vidle, aby se tam vytočil řetěz.
Teoreticky je to docela zatěžovaná kladka, tak se dá čekat rychlej rozpad, ale stejně se mi to vždycky líbilo :-)
Dětský kolo pro malý děti (cca 100 cm) s přehazovačkou se dá koupit i za daleko víc než 35 tis. a není potřeba tam na prodejně nic dobastlovat.
https://www.federleicht-bike.com/en/bikeshop.html
https://www.vpace.de/kidsbikes/
Já sem neteři kupoval kolo s 20" koly a přehazovačkou když jí bylo 7 a protože nějak vyrostla a kupovalo se větší už další rok, tak mladší sestra na něho šla už v 6 letech. Ze začátku měla problém palcem narvat na největší pastorek, ale celkem rychle se to naučila. S řazením samozřejmě ze začátku problém, jel sem za nima případně na ně zavolal ať si přeřadí. Ale, to že mají možnost dát ten lehký převod a nemusí tolik tlačit je fajn i pro doprovod.
Samozřejmě záleží i na rodině, pokud rodiče nebo někde nejezdí a dítě se s tím plácá akorát kolem baráku, tak stačí plečka za pár korun bez přehazovačky.
Já to viděl poprvé, ale nezajímal jsme se o to.
Pamatuji se, jak když jsem já tenkrát Zuzcem jestli jí byli 4 nebo 5, nevím, přivezl to kolo, mělo ještě ta postranní kolečka, tak jsem nejdřív vybalil kolo, a že tam přidělám ta kolečka a pak měl nějakej telefonát, Zuzka se Soňou nečekaly, šli ven a malá sedla a jela, prostě tak. Žádné učení.
Tak když jsem dotelefonoval, řekli mi, ať že ta postranní kolečka můžu zahodit.
Ve spešlácký prodejně v Českých Budějicích jsem viděl takové to odstrkovátko pro malé dětičky, je to bez šlapek, karbonové - cena rovných 30 tisíc.
:) :) zmenšíme - li převodník na velikost zadního pastorku, nastane problém, který vyřešíme implementací dalšího kolečka :)
Ten smart systém se dá vypnout a to světlo má čudlík pro ovládání
https://www.cannondalebikes.cz/data/obsah/CZ...
https://www.dcrainmaker.com/2023/02/cannondale...
No přesně, to je to co jsem četl, a co to nemá.
Prostě ten čudlík tam není.
Vypíná a zapíná se tím čudlem na baterii, i když nemáš u sebe foun. Prostě podržíš čudl, jak píší a svítí.
Ale ne na světle, ale na tý baterii, někdo to v manuálu posral, protože na světlě čudl prostě není.
Já to čtu a jsem tedy z toho DOST zklamanej. Myšlenka sama úplně pitomá není, ale řídící jednotka s natvrdo zabudovaným aku s kapacitou směšných 2665 mAh, když standardní 18650 umí 3500 mAh a 21700 5000 mAh .. s debilní svítivostí předního světla 350 lumenů.. to je použitelné tak jako denní blikačka. Malý Fenix BC26R umí svítit až 1600 lumenů (3,5 hodiny*) -> 600 lumenů (9,5 hodiny) -> 200 lumenů (18 hodin) -> 50 lumenů (65 hodin) a stojí 2500 a má VYMĚNITELNÝ akumulátor. tu mizernou svítivost bych pochopit jakž takž dokázal, ale ten napevno zabudovaný nanicovatý akumulátor bych nezkousl NIKDY
Mě hlavně fascinuje, že to není všechno svázaný s tím centrálním akumulátorem, blikačka i přehazovačka by z ní jistě dokázala dlouho fungovat i potom, co by to hnací motor už vzdal...
tohle není elektrika, pohon je čistě nožní :)
To je záměrně oddělené, pokud by sis vysvítil m baterku, tak můžeš dojet na nějaké nouzové světlo, ale nefungovalo by ti řazení a to by už mohla být hodně velký průda. Ale hlavně elektrické řazení se používá i na kola, která nejsou dodávána takhle divně se světly.
To je nějakej novej výmysl toho Cannondale, vydávají to za "významné zlepšení bezpečnosti". Teda ta kapacita té centrální baterie mě zklamala fest, takovej velkej krám a prd vydrží.
Se nezlob Jindro, ale od Cannondale jsem očekával víc a né takovoudle s prominutím bastlenou polosračku. Jako profesionální řešení bych očekával:
1. Všechny komponenty dobíjené stejnou koncovkou, tedy USB-C
2. v řídící jednotce aspoň 2* 21700 a to VYMĚNITELNÉ
3. Na řídící jednotce aspoň jedno, lépe však 2 dobíjecí místa pro ty aku na přehazky, taková, kam se zacvaknou a nebude hrozit jejich ztráta.
Kompletní nastavení přes aplikaci.. budiž, nicméně vzhledem k tomu, že mobil může upadnout rozbít se, nebo nastane nějaká nouzová situace... tak je nutné i minimálně nutné nejen zapnutí, ale i přepnutí režimů realizovat pomocí čudlíků na řídící jednotce.
4. použitelné přední světlo a ne lowend šmejd, který svítí hůř, jak nejlacinější světlo od Fenixe pro starý babky za cca litr.
Tak jak to vyrobili, je to nedomyšlený, odfláklý a hodil bych jim to na hlavu, i kdyby to dávali zadarmo...
Takhle, já vůbec neočekával, že mi tam nějaké světlo dají, tak jsem na to čuměl jako zjara.
Pochopitelně, brblal jsem podobně, ale je tu důvod, proč je to jinak.
Ten systém Smart Sense (Cannondale + Garmin) je naprosto nezávislý od systému elekrického řazení SRAM AXS, ten je zjevně starší.
SRAM AXS má 2 baterie u přehazovačky a přesmykače, a bacha, pak ještě v každé brzdové klice tu malou knoflíkovou. Ty u převodů vydrží (snad) pár dní, ty v pákách prý více než rok, ale preventivně, každý rok dávat novou, radí. Nabíječku dodávají, vypadá takhle https://www.kolokram.cz/nabijecka-sram-etap-axs... a váha i rozměry jsou zanedbatelné. No, a protože je to starší krámm má ten kabílek micro USV místo C, což mohli snadno nahradit, ale neudělali.
Ten systém Smart Sense s řazením nemá nic společného, nutnost nabíjet za jízdy bateriie přehazovačky fakt asi není (znáš mě, už mám dvě náhradní baterie do přehazky objednány, to dvouerová mince v kapse váží víc, tak není problém, co kdyby). Smart Sense, protože nový, má už nabíjení konektorem C. Oni vlastně udělali to, co já už pár let provozuji, nabíjejí za jízdy ty cajky z powerbanky. Tu powerbanku já vozím v rámové brašničce u řídítek, oni ji cvakli do rámu a kabely vedou elegantně vnitřkem. Všechno by se zdálo OK. No a teď ty nedostatky, co jsme zatím našel.
1. ta baterie má žalostnou kapacitu na to, jak je velká a kolik věcí k tomu můžeš pčicvaknout a napájet (vzadu radar a světlo, vepředu světlo, displej radaru a třeba i navigaci)
2. Vnucují ti vlastní hardware, místo abys k tomu mohl přidělat co se ti hodí, jak píše Lelek, tyhle věci měli být volitelné.
3. Když už to mají takhle krásně prodrátovaný, měla tam být šance z toho systému nabíjet i telefon na řídítkách - tedy opatřit to světýlko samicí "C" a ne jejich specielními konektory. Ale možná někde bude kabel co na jedné straně mude mít ten jejich kolík a na druhé C a budou ho prodávat za 2 litry :-).
Výrobce kol neumí elektroniku. Výrobce elektroniky neumí a nezná outdoorové požadavky. To tak bývá. Super gravel není koncipován jako expediční kolo, ale je to skládačka z dostupných dílů. Je to smutné, ale je to tak.
Je a není.
Já bych řekl, že expediční kolo "vylepšili" o elektroniku, která tam být nemusí.
Jinak ten rám je udělanej tak, aby se na něj dali snadno blatníky, nosič a má i dost úchytů na láhve s pitím, původně, než to začali vylepšovat, to bylo určeno i na cestování a ta elektronika tomu nijak tyhle vlastnosti neubrala.
Zase, s tou kapacitou baterii a osvětlení, to tlačí do spíše nějakého městského kola. Uvidíme, jak budou úspěšní, ale koukal jsem, že Smart Sence dávají taky nasilničku Synapse
Já se opravdu musím smát, když si vzpomenu, jak jsem řešil, jak udržet při cestování po Evropě v chodu mobil s mapou. Zda to dobíjet z dynama, nebo občas ze sítě. Tvoje "expediční" kolo musí mimo mobilu ještě obden dobíjet dva akumulátory pro řazení a denně jeden integrovaný pro radar a světla. To už powerbanka nemá asi šanci utáhnout. Tohle expediční kolo předpokládá spaní po destinacích s rozvodem 230V. Myslím, že Cannodale to nepovažuje za chybu. Prostě doba moderních cyklistů v západní Evropě je taková.
No, ano i ne.
Taky tu dobu pamatuju, fakt jo :-)
Jinak, nic tě nenutí používat jejich světla a radar, nebo vůbec svítit, jediné co musíš je nabít čas od času, a za jak dlouho ti nikdo spolehlivě neřekne, ty baterie v přehazovačce a přesmykači, a na to by PWB měla bohatě stačit.
Ano, jinak je to ještě malinko horší, předpokládá se, že más u sebe smartfoun se systémem Apple nebo Android, protože tím tyhle hračky ovládáš.
Sice můžeš si zapnout a vypnout světla tím čudlem na baterii, ale to je všechno.
Ano, v současné Evropě je naprostý krok stranou nabíjet z nábojového dynama nebo solaru, když za hodinu u zásuvky nabiješ své potřeby na 5 dní, pokud máš slušnou PWB.
Ale jak tak na to čumím, ono ten vývoj šel malinko jinudy. Ta světla a radar udělali pro elektrokola, aby se to přicvaklo k akumulátoru a nemusel ses vůbec o nic jiného starat, než nabíjet ten akumulátor. Ale pak zřejmě nějakého chytráka napadlo, co kdybychom to dali na šlapohyby?
Ale k tomu jim chyběl ten akumulátor, tak udělali tu PWB do rámu, bohužel drahou a s malou kapacitou.
Ale logiku to má, místo změti nabíječek a powerbank co sebou tahám, máš jen jednu, v kole.
K tomu, že potřebují větší kapacitu baterie a že by se hodil i šlahoun na nabíjení mobil na řídítkách brzo dojdou, protože to zákazníci budou vyžadovat. Možná to i vědí, ale proč by ti prodali všechno hned a najednou?
Ono taky není dvakrát rozumný dávat na expediční kolo elektrické řazení, zvlášť když se bydlí různě i mimo obce. Když se cesta plánuje podle na ubytování v hotelu, tak není problém. Nabíjíš mobil a další tak si taky nabiješ řazení.
Ono to podle všeho vydrží dlouho.
Vyzkouším to, objednal jsem dvě náhradní baterčicky, to fakt nezatíží brašnu, spíš rozpočet, a pojedu dokud se nevybijou na nějakou tu bezpečnou mez.
Někdo píše, že to dá týden, jiný jen 3 dny, uvidíme.
Co vím, tak sporťáci v hrbolatém profilu nabíjí každé dva dny, jenže oni taky nesundají ruku z řazení. Pokud ty pojedeš víceméně rovinu a dlouho jedeš nějaký převod, tak věřím, že ten týden bude v pohodě.
Taky proto jim tu elektroniku dodává Garmin a Lezyne.
Ale kompletují si to sami. Pak se zapíná světlo čudlem u středu rámu, kam za jízdy nedosáhneš a ovládáš všechna světla naráz. Stlumit se to dá jen apkou z mobilu a podobné další vychytávky.
Na mne to dělá dojem jak když pejsek s kočičkou vařili dort.
Když si prohlídneš modely jejich gravelů, vůbec to s nima není tak zlé.
Prostě někdo usoudil, že tahle SmartSense vychytávka by mohla ze zákazník7 vytahat nějaké peníze, tak proč ne.
Nakonec, proč bys světlo zapínal ručně, když samo pozná, že je čas svítit. To vlastně je asi dobře, protože jak ze silnic vím, mnoho cyklistů to nepozná, a mnoho z nich světka ani nemá.
Tak tihle ho namontovali natvrdo. A mají tam vychytávku "brzdového světla". Když začneš prudce brzdit, ten krám se ti rozbliká, aby ti za tebou to do tebe nenaprali.
Ta moje výbava zůstala na půl cesty, radar mi nedali. Jak jsem psal už jednou ten koncept jedné baterie a schovaných drátků je fajn a dobrý, jen to chce doladit.
Trochu mrzuté je, že to světlo a radar jsou pod sedlem, což je k prdu, když na nosič nahoru dáš brašnu. Lze to ale vytáhnoud a dát dozadu na ten nosič, ale ten na to musí být taky udělán.
Pokus udělat nějaké univerzální řešení je asi odsouzen k nezdaru. Gravel je taková divná kategorie, protože důraz na ta světla a radar, počítá se, že budeš víc na silnici než někde v terénu, asi.
Jinak si myslím, že tvrzení "že by to nechtěli ani zadarmo" dělá z pěti kolegů trochu lháře :-)
Některá sedla mají Fizik držák na zadní bliknu nebo nářadí. Pro Oslíka jsem si na 3D tiskárně vytiskl adapter mezi tento držák a zadní Smart světlo. To je nejvyšší bod, kam jde umístit zadní bliknu. Možná bys našel u Garminu držák radaru do Fizik sedla. Jde o to, jestli máš na sedle Fizik držák. Myslím, že by to většinou mohlo svítit i přes bagáž na zadním nosiči.
Jo, to garnini mají, ale Fízik pujde do hajzlu stejně :-) posadím tam SQ Lab 603, ale to je fuk
Ten radar jsem dokoupil, ale ten vymakanější, se světlem, na elektrice půjde na nosič a budu ho krmit z pwb v brašně (ten USB kablík k tomu dali), tady ho namontuju rovnou do té podkovy a budu nabíjet ze SmartSense. Podkova ve dne svítit stejně nebude.
Ale vejde se to jen tak tak. Kdybych vezl větší brašnu, už by to nečouhalo, leda že bych poporostl.
https://www.pulsmetry.cz/garmin-varia-ertl615-4/
Největší problém té koncepce s jedním akumulátorem je asi malá kapacita toho akumulátoru. Jinak by to bylo OK. Problém je stanovit tu kapacitu. Jednomu to nestačí, jinému je to těžké.
má to 2 problémy... kapacitu a pak vlastní nevyměnitelný akumulátor (což stojí samo o sobě pár šupů) v proprietální krabičce za ranec.
počkej, jak nevyměnitelný akumulátor?
Tam je tohle:
https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/cannondale...
To vyndáš, nabiješ, nandáš. Pokud máš dvě ty pwb, jsi za vodou. Vydržela mi svítit na plnej céres 4 hodiny, ale nebyl tomu přibodnutej ten radar.
Ta pwb váží tak 200 g, není to macek, ale zdá se, že zatm není u nás na trhu, jen z nějakého prdelákova na nějakém webu, kterýmu zas tak extra nevěřím.
Teď zkuším za jak dlouho se to nabije, leru do toho 35W, za hoddinu a půl mám 2, čárky ze 4, tedy čekám, že do plnejch to bude těch 5 hodin.....
tahle krabička za 6000 s poloviční kapacitou Dobíjecí baterie Fenix 21700 5000 mAh s USB-C (Li-Ion) za 700 a dvoj nebo snad trojnásobnou hmotností? Děkuju nechci.
Fakt nemám na čele vytetovaný jelito, abych se nechal takhle bezostyšně okrádat hloupým řešením...
Za mě je mnohem užitečnější ta krabička na nářadí a nějaký drobný, kterou tam montujou , když to tam není. Místo jejich pseudosvětla bych dal Fenix BC26R, váží celých 155 gramů, a k němu koupil jednu nebo 2 dobíjecí 21700 a mohl bych svítit v kuse 2 dny.. Radar dozadu asi integrovaný se světlem a případně přikrmovanej z PWB v brašničce... a je to mnohem funkčnější a lehčí než ta hrůza co vypotili.
Jo, ta pwb je průserová, ale nebojím se, že to brzo fixnou a dají tam nějakou silnější, a řeknou si za ní 12 litrů :-)
Koncept to ale špatnej není, všechno co něco slušnýo dělá dost žere, a na dlouhé cestě se to musí přikrmovat, a když to jde takhle centrálně, vodotěsně, je to v pořádku.
Fenixe mám taky, jsem s ním spokojenej a pojede se mnou v brašně, co kdyby...
On v podstatě nejvíc mě poslední dobou trápil ten radar. Používal jsem ho jako radar i jako zadní světlo. Protože už to mám pár let, baterie není co bejvala, a dává tak 4 hodiny provozu. Vozil jsem ho přiheftovanej na brašně, jak vidíš, jedno jestli na Zelenáči nebo elektrice, ta brašna jezdila se mnou. Pokus nabíjet za jízdy z pwb kabílkem z brašny selhal, vyklepávalo se to. To byl ten původní.
Na to bacha, všechny jsou Garmin Vario, ale ty co mají kabílek na přikrování z PWB se jmenují Garmin Vario SmartSense, a liší se právě jen tím, že mají ten dobíjecí kabílek s jejich konektorem, který se nevyklepe...
Vyřešil jsem to tak, že jsem sebral radar Soně, a vozil dva (sama beze mě stejně nejezdí). No, ale jden jsem ztratil vloni na Provence, docela si i vím kde. Takže teď na jeden radar, vlastně tedy bez něj a šetřím je jej jen na tmu, nebo když jsem nabíjel baterii ekola, nabíjel jsem i ten radar.
Tahle baterie radar spolehlivě celý den ukrmí, to jsem si jist, takže jeden problém vyřešen.
Teď se mi donabíjela ta jejich pwb, šlo to překvapivě rychle, za 2,5 hodiny z prázdnejch do plnejch 35W nabíječkou.
na vypadávající kablíky, když je řešení definitivní je tavný lepidlo :) Garmin radar (nebo jiný radar za půl jeho ceny) se světlem se mi docela líbí, nelíbí se mi debilní způsob přidělání na gumičku... Až vymyslím spolehlivé upevnění na nosič starokola, tak si ho hned koupím.. naopak s umístěním doplňkové PWB mám jasno, Na nosič se přidělá taková ta kožená brašnička na nářadí za sedlo a malá PWB půjde do ní.
Jaké přidělání na gumičku? Když máš nosič, tak na nosič přiděláš pevný držák radu a funguje. A pokud jedeš víc než 9 hodin, tak je nutné dobít, ale na to bohatě stačí jedna půlhodinová pauza a máš dobito na další nějaké 2 a víc hodin provozu.
já mám starokola, nosiče Pallas a ČS armádní (z pásoviny), případně civilní (kulaté trubky) na to žádné současné držáky nejdou. Tohle je držák na Garmina, já tam tedy gumičky vidím, ty snad ne?
Ten já musím rozebrat a udělat nějaký univerzální interface na všechny typy kol, co mám. Případně mě napadá, že bych to mohl kombinovat s jedním zámkem na kolo - zámkoodrazkou bez odrazky.
A ty tam vidíš nějakou gumičku? Já teda ne.
Lelku, co ty gumové kroužky nahoře? to gumička není?
Nějak zlobí nahrávání fotek, až top půjde tak uvidíš, že není potřeba.
Já vím, že se dodává k držákům gumička, pro přidělání na řiditka možná dobrý, ale už ne moc pro nosič, ale také není problém
Nějak zlobí nahrávání fotek, až top půjde tak uvidíš, že není potřeba.
Proč myslíš, že jsou tam ty dvě díry se závity? :-)
Konečně, to byla dřina :-)
Paráda, takže to jde rozebrat :)
Mají to celkem dobře vymyšlený, problém to není, deset minut práce.
Není potřeba kupovat originál, je nesmyslně zbytečně drahý. Z Číny si kup dva držáky a ještě dost ušetříš. Jen je potřeba pro jistotu si radar se světlem nějak zajistit ke kolu proti případnému uvolnění a ztrátě. Nejde o držák, ale radar přece jen něco stojí :-)
Není tam pořádně za co radar uchytit, ale vyřešil jsem to pro jistotu dvěma gumičkama z duše (přesně sedí) a krátkou tkanicí k nosiči. Je to spolehlivé.
nic nekupuj, těch součástek a držaků mám plnej šuplík, jde to sestavit, jak říká Lelek
no, to řešení definitivní není. Potřebuješ ho nabíjet i jinak.
Jde přilepit (přišroubovat) na nosič ten jeho držák, mám doma hromadu cajků až to budeš chtít pořídit, napiš
Můžeš taky vytisknout cajk, co ti podrží káblík zasunutý, lepit je fakt až řešení poslední...
:-)
Nebudu si kupovat tiskárnu ani se s ní učit, to pro mě je levnější koupit jinej radar :-)
docela se mi líbí tenhle Magicshine, velká baterka, USB-C, docela rozumná cena.. držák blbej stejně
https://www.alza.cz/sport/magicshine-seemee-508...
Na co to posílá ta data? Na mobil?
To jsem zapomněl, ono nemusíš nabíjet jen radar vzadu ale i to zařízení, co ti dává vědět, že za tebou auto je. Ten garmin to posílá do navigace, do mobilu, a pak má i vlastní didplej, nebo spíš vychytávku, jen pro radar.
S to samozřejmě taky žere proud a musíš nabíjet.
já jako "stínítko" radaru mám Garmin Edge. To bez dobíjení dá tak 6-7 hodin. Proto esterní baterie
https://www.garmin.com/cs-CZ/p/571552
Tedy pokud jde o radar, máš dvě věci k nabíjení.
Radar, a to co ti signál z radaru zobrazí
posílat to nikam nechci, chci využít jen to, že to poblikává různě, pokud se za tebou někdo motá. Já mám zrcátko :) tedy na jednom kole....
Zrcátko už taky mám i na beranech, ale pořizovat si radar aby jen blikal je už trochu moc i na mě :-)
Ten radar je fajn, on ti pípne, když se zezadu něco blíží dřív, než se ti to objeví v zrcátku. Často, na takových silnicích kde přejede auto jenou za den, i nějak přestaneš zrcátko kontrolovat, a pak takové pípnutí tě probere z letargie. Na tom stínítku vidíš kolik těch potvor za tebou je, a i jak rychle jedou. Kddyž se někdo řítí jako magor, taky tě to varuje,, u mě svítí červeně ta tečka co to vozidlo znázoňuje.
Smutné je, když jukneš do zrcátka, tam prd, a pak zjištíš, že to rychlé co tě předjíždělo byl kluk na silničce co za tebou ještě zařve "bonjour" a zmizí někde vepředu
To je fakt celkem zbytečný to mít jen jako blikátko. Agresivní blikátko se dá koupit za zlomek ceny, dej si dozadu toho Fenixe s červeným filtrem a ušetříš :-)
Zrcátko mám taky, ale do zrcátka fakt nečumím furt, primárně čumím před sebe a sleduji povrch a provoz a zrcátko mě neupozorní, to se vůbec nedá srovnat.
Když nechceš mít mobil nebo komp na řidítkách, tak aspoň mobil s aplikací a vysokou hlasitostí do kapsy/brašny.
Hele, tak mi dneska přišel ten radar i s tím USB kabelem. No, mám smolíka, do té podkovy nepasuje, tam pasu je ten bez světýlka, ale je mi to celkem fuk, protože tenhle krám Varia eRTL 615 se napájí velmi fortelným konektorem který se nevycuká. A na druhé straně velký USB do powerbanky, to bude fungovat nebude užírat alespoň tu baterii v kole na světýlka.
A u druhý požadavek splněn, už žádné gumičky ale fortelně se přišroubuje k nosiči, takže nevytrousím a a ni ho nikdo neukradne.
Tedy, spokojenost, jediné, ale to je u všech cajkuů od Garmina, co není v pořádku, je cena.
Dělá se spousta typů držáků
https://www.google.com/search?client=firefox-b...
Díval jsem se na gravely od Meridy. Mají dva druhy závodní a turistický. Nejvyšší třída toho turistického je tomu tvému hodně podobný. Také je karbonový s elektrickým řazením. Stojí také raketu, jako ten tvůj. Jen nemá to integrované svícení a radar.
Já chtěl toho Topstone, protože to mam v eletrice a vím že mi vyhovuje geometrií. Koupil jsem ten levnější model.
Špičkový stojí asi 170, uvažoval jsem o tom, protože to je fakt asi moje poslední kolo ale pak jsem couvnul, a teď nudu ty cajky jako radar přikupovat a dostanu se za chvilku na strjnou částku :-)
Také jsem si dnes udělal radost. Na stávající blatník na Oslíčkovi, který tradičně končil v půli sedlové trubky, jsem přivařil kus starého blatníku z poličky. Dotvarival jsem to v horké vodě a dnes namontoval. Sedlo to tam jak p.... na hrnec,vypadá to úžasně a končí šroubem na rozdvojení zadní vidlice. Žádný bordel mi do přesmykače už nepoleze. Tak jsem na Oslíčkovi rovnou přivezl basu piva a Oslíček krásně jel a nevlnil se. Veliká spokojenost. Takhle jsem si to představoval.
Sakra chlape, fotky!
Pochlub se cos vyprodukoval, slovní popis je fajn, ale má málo detailů :-)
Až zítra to nafotím. Dnes už se mi do sklepa nechce. Jinak jsem kdysi vyprodukoval celý návod jak svařovat polyethylénové či polypropylénové blatníky žehličkou. Když se to udělá dobře, tak to natupo bez jakýchkoliv zesílení krásně drží. No a tenhle se mi opravdu povedl. Svařovací kontrolor od plynovodů by měl radost.
Na prvním obrázku je vidět detail sváru. Ten vyběhlý materiál, nazývají to návarek, je vytlačená tekutina ze sváru, než to ztuhlo. Nechal jsem ho tam, poněvadž zesiluje ten svár. Další zesilování nějakým přeplátováním či kovovými zatavenými sponami jsem nepoužil. Myslím, že to bude držet i takto. Na plynovodech, když revizák ten svár trhá, tak to drží lépe, než původní trubka.
pro sich bych svar nechal zkontrolovat ultrazvukem. Návarek pevnost nezvětší, hezky ho zbrus :-)
jsi šikovnej.
Mě když viděl táta jako kluka hrát si z Merkurem, říkal,: kluku študui, ty se rukama neuživíš...
neměl tak docela pravdu, s krumpáčem a lopatou jsem fakt dost dobrej
Já teda nevím, ale všude píšou, že se přední světlo ovládá přepíná/vypíná čudlíkem přímo na zadní straně toho světla.
Viz např:
https://www.cannondale.com/-/media/files/manual...
str. 8, jak přepínat mody
str.15 -schéma, kde hledat čudlík.
Normálně nejdřív zapnu světlo na tom "centrálním mozku", rozsvítí se v módu 1 a pak už si můžu klidně měnit světelné módy z říditek za jízdy stisknutím tlačítka. Vypnout světlo můžu podržením tlačítka po dobu dvou sekund.
Jinak, protože SRAM i SmartSense jsou nezávizlé, každé to má svojí zvlátšní mobilní aplikaci :-)
Z appky Cannondale SRAM neobsloužíš.
Ale nemyslím si, že je to chyba techniků, ale spíš jde o firemní politiku nějakých manažerů, jak moc si pustí SRAM k tělu.
S Garminem to pečou už pár let.
Možná lepši baterie o nižší kapacitě s delší životností bez výrazné ztráty kapacity než vysokokapacitní měnit každý rok. Jsem loni zlikvidoval starý powerbanky a koupil dvě nový 10Ah. Loni po koupi jsem je měřil a opravdu dobrý, letos manželka hlásí, jsem jednou dobila mobil a je vybitá. Tak jsem je obě přeměřil, jedna 1300 ma druhá1500 ma, takže obě po roce mrtvý.
právě proto píšu, že profesionální řešení bych očekával s vyměnitelnými standardními články.
To by mi zase až tak nevadilo , nejhorší by bylo, koupit si kolo za 100 tisíc a zjistit že se v něm nemusíš po každý projiždce vrtat a něco opravovat, štelovat a měnit. Až si někdy říkám jestli to naopak někomu takto nevyhovuje.
Ty jednoduše vyměnitelný baterie to by bylo určitě super, to by mohlo začít zlobit hodně brzy a pak bych mohl začít testovat na jak levný články z činy to nefunguje ani když jsou nový.
Je to jinak.
Prostě pokud máš pocit, že ti ta jedna powerbanka stačit nebude, přikoupíš druhou.
Dojde jedna, nacvakneš druhou. S nějakejma článkama, pružinkama a takovejma trotlovinama se nechceš zdržovat.
Není to žádný vrtání, prostě zvedneš páčku, powerpack vyndáš, to vyměnit články ve Fenixovi je větší vopruz. Navíc, když se ti vybijí ty 18650, musíš je dobíjet specielní dobíječkou, tuhle pwb připojíš konektorem C k nějakému USB.
Není to tak blbé,jak se to zdá na první pohled, naopak.
Já tvuj přístup chápu a právě bych si vubec nelámal hlavu s tim jestli by nebylo lepší mit možnost si v origo baterii kola měnit vybitý baterie za nabitý a ve finále vozit mraky ruzných baterií a ruzných nabiječek když to jde vyřešit pouhym dobitim z powerbanky. Navíc i kdyby ta powerbanka cestou odešla určitě bude jednodušši cestou koupit jinou powerbanku než samostatný články nebo nějakou spešl nabiječku. Já jako modelář ty ruzný spešl nabiječky použivám ale pokud jsem jel občas na těžko taky jsem si bral věci na který nebylo potřeba tahat ještě mraky nářadí kdyby něco a někde u příkopu hledat v batohu šroubovák nebo pájku abych mohl dobit mobil.
No, já protože jsem postižený profesí, jsem hned objednal jednu náhradní pwb.
To za den nevysvítím, takže problém světel vyřešen.
Radar mě z pwb Anker (211g) (https://www.alza.cz/anker-533-power-bank... vzal za 12 hodin 20 procent a furt svítil, je fakt, že "neradaroval" ale řekl bych, že na celodenní jízdu bez toho, abych se o něco staral stačit bude.
Navigaci mám ošetřenou už pár let tou externí baterii garmin https://www.garmin.com/cs-CZ/p/571552
a mobil nabíjím z pwb v rámové brašně tajky už pár let, tam probléy nebudou. Myslím si, že jsem, pokud jde o elektrické zdroje, plně satisfakován.
Co může selhat, je teď snadu už jen ten "lidský faktor"
Ten se dá dobít třeba rumem :D
Alkoholu neholduji, ale pivo si dám rád, ale nikdy ne cestou, až v klidu, večer.
Slušný lionky od Fénixe máji USB-C konektor na sobě, nabíječky speciální netřeba.
To je ovšem hodně složité a drahé řešení. Dva akumulátory v lampě musí mít dva zdroje Napětí. Přitom musíš dobíjet ještě další spotřebiče.
Není pravda.. buď je dobíjíš na nabíječce a nebo přímo v lampě (Fenixy i s vyměnitelnými akumulátory mají dobíjecí konektor), a nebo použiješ vícenásobný dobíjecí USB kabel. U Fenixů totiž někdo i přemýšlí
Jo, ty mám v jednom Fenixovi taky, u něj je největší voser ty baterie z toho pouzdra vyďoubout. Vždycky si volámu nehty, než na to vezmu šroubovák. A když to nabiješ, zase to zavřít, je tam ta gumička aby to těsnilo, nemám to rád.
Raději si vozím toho druhýho, co se nabíjí přímo micro USB a nemusí se otvírat.
Ale velká výhoda to teda není te dvě samostatné dobíjecí baterie, zase, pokud chceš nabíjet všechno současně, vzrůstá počet potřebných nabíječek a kabílků, až se dostaneš do fáze, že toho máš asi kilo.
TO řeší vše Fenix BC26... svítí jak svině, není velký a je na ten novější článek 21700 (starší jdou použít také.. dokonce mají takovou sranda redukci a normálně se šroubuje víčko....
Já už to doklepu s těma dvěma co mám, stejně nechci jezdit za tmy tak je to jen, co kdyby ..
Jinak, teď jsem si to říkal, takovej na fest přidělanej reflektor je fajn, al na nic, když po tmě potřebuješ něco najít v brašně,nedej Bože měnit duši.
Ty jsi někdy potmě měnil duši?
Ne, to se mi nestalo, ale vždycky jsem měl prdelku staženou, aby se to nestalo. Proto, když mám jet daleko a vím, že to za světlého dne je nemožné stihnout, vyjedu raději hodně brzy do tmy, abych dojížděl za světla. Když se něco po tmě pokazí, můžeš ráno počkat na rozednění. Večer je to horší.
Píchnul jsem naposled na Canalu du Midi v únoru. To bych o tmě nechtěl absolvovat:
Psal jsem tehdy:
Kolo na krovky, poctivá prohlídka pláště, železo co plášť prorazilo vyjmuto, a díra zevnitř zalepena záplatou a zvenku otvor zacelen lepidlem. Postupuji systematicky, klidně a žertuji s okolo jdoucími "hlavně nešlápněte na vlajku, o tu jde, ostatní mám pod kontrolou".
Po opakovaném prověření pláště nasazuji duši, opatrně, abych ji neskřípnul, a pak hustím. A ono nic. Netvrdne. Někde uchází. Kde jsem udělal chybu? Něco jsem přehlédnul? Duše venku, nová kontrola pláště. Nic
No, vím že se mi budete smát, ale stalo se.
Já tam velmi poctivě nasadil tu starou, píchlou duši.
Ty lepíš i pláště? Já vždycky látám akorát duši (na ty svý štěky náhradní nevozim)
Na tu krycí fólii majzla, ona časem zteří a rozláme se a už jsem tím měl proříznutou duši. Od té doby to poctivě loupu, byť se pak mají pláště trochu tendenci chytat těch záplat...
No, co jsem měl dělat?
V plášti díra skrz, kdybych to nezalepil, rozšklebila by se a píchnul bych po sto metrech znova. Ty silniční pláště jsou tenounký a neprodávají je na každém rohu.
Dojel jsem do Toulouse (ještě dvě etapy) a tam plášť koupil a vyměnil.
Když jsi to ještě měl čas a chuť fotografovat, tak žádný stres. V průseru na focení není ani čas ani chuť.
No to máš recht. Měl jsem to dvacet do cíle, světlo, rovinka u kanálu. Natrasoval jsem si to tak, abych se nehonil.
Ale říkal jsem si, že kdyby ta moje záplata nefungovala, že bych těch dvacet došel, ale hodně nerad. A pak, když už to bylo deset, říkal jsem si: no teď bych to šel něco přes dvě hodiny, to už by šlo, no prostě takhle jsem odbourával stres z toho, že plášť to má za sebou.
A ráno jsem na to zapomenul a jel, jakoby se nechumelilo. Záplata fungovala tu díru jsem zapatlal lepidlem, vlastně proč jsem kupoval ten plášť? :-)
Ale jinak, já fotím furt všechno, nezabere to čas a Relive mi to píchne do mapy, mám to jako deník, snadněji si pak vzpomínám.
Zajímavý, že máš píchlé přední?
U mě to v 90% je vždycky zadní, protože s tím je víc práce...
Taky mě to překvapilo, protože tvoje pravidlo funguje :-)
Mohl píchnout přední kolo, neb méně práce dorovnal tím, že si tam dal znova tu píchlou duši, takže ve výsledku to měl horší, než kdyby opravoval jednou zadní kolo :)
designér Jan Čapek (mimochodem, jezdí na kole)
MATRIX a ČESKÉ LISOVANÉ SKLO
O tom jak České lisované sklo je možné nalézt ve skoro každém kousku naší planety jsem už před časem psal. To jsem ale netušil, do jak COOL okolností se lisovačka může dostat.
Podržte se.
V prvním M A T R I X U, ve scéně s vědmou, Neo zavadí o vázu a ta se rozbije.
Ta váza není nic jiného, než legendární "PANELÁK" od Jiřího Zejmona z roku 1969. ????????????????
https://www.webareal.cz/a08n37lw/Rudolfova-hut...
Tak teď nevim, jeslti je to hustý, že se místní tvorba dostala do Matrixu, nebo naopak smutný, že jim místní tvorba stojí akorát za rozsekání...
My to bereme jako ocenění.
Jak to vidí Amíci je nám fuk :-)
To je už taková úchylka. Asi jako elektrokolista všude vidím zásuvky, kde by šlo dobít, tak i jako sklářský ouchyl vidím naše sklo v televizi.
A vztekám se.
Dneska prostě vše, co bylo před Listopadem je retro, a když vidím ve filmu, co má být z šedesátých let popelníky z roku 1978, nadávám, že je to banda diletantů. A asi fakt je.
Bylo to obyčejné, spotřební sklo, za 8 až 12 Kčs, ale hodně se toho rozflákalo, a pak se taky povedlo nějak lidem ukázat, že to bylo docela hezký. A to co se děje dneska je docela už absurdní. Móda
Kam všude se dneska může naroubovat AI :-)))
https://www.cnews.cz/clanky/tahle-kocici-dvirka...
ono je to módní, každé appce dnes říkat "umělá inteligence"....
Ale tahle dvířka mají kameru a rozeznávají na ní obraz té kočky, zda nenese něco v tlamě. To není vůbec jednoduchá úloha. Nasazení vycvičeného pole je na tohle zcela na místě. Jestli tvé auto rozeznává posunky, kterými je ovládáš, tak tam je to také.
Prostě program, nic zvláštního ani umělého. Dělá to, co mu naprogramuješ.
Ne tak docela. Rozpoznat z kamerového záběru že kočka nese myš už jistou úroveň inteligence vyžaduje.
Člověku se to zdá jasný, každý debil přece pozná myš, ale zkus mi programově popsat kočku s ulovenou myši v tlamě...
Ale prd, je to stroj, který jede podle algoritmu co mu tam naprogramovali, celé je to docela slušný humbuk. Stroj není inteligentní, nemyslí, a jestli se "učí" tak zase jen tak, jak mu to někdo naprogramoval. Nevím jak to tihle mají uděláno, ale já bych to asi řešil tak, že bych tomu krámu nahrál serii (velkou) obrázků "kočky s myší v tlamě" a prostě bych to nechal snímky porovnávat a pak dal true nebo false. A když to klapne a potvrdí že to tak bylo, ten snímek se zase uloží do databáze, a tím se systém učí. Ale je klidně možné, že to dělají nějak jinak, ale žádné duševní úsilí stroje v tom fakt není.
"Umělá inteligence" se stala módním slovem.
No když myslíš...
https://echo24.cz/a/HQdjj/zpravy-svet-ai...
Popsals strojní učení (velmi hrubě)
Ano, takhle naučíš počítač poznat kočku s myší, ale, stejně jako u člověka, nedokážeš popsat ten proces rozpoznání.
Nenaprogramovals to.
Jestli "inteligence" je úplně vhodné slovo je na rozsáhlejší filosofickou debatu, ale vhodnější teď asi nemáme.
Program už totiž nestačí.
No právě, někdy je užití toho výrazu už docela mimo a taky mám podezření, že se tím módně pojmenovávají i věci, které s "inteligencí" zas tak moc společného nemají... To ale neznamená, že ty nejvyspělejší systémy AI dneška opravdu neumí svým způsobem nějak "přemýšlet". To bysme je hodně podcenili...
Souhlasím.
Leč zrovna "vyhodnocení kamerového záznamu" osobně mám v té nadlimitní skupině, kde už o inteligenci mluvit lze.
:-)
https://youtube.com/watch?v=R9OHn5ZF4Uo
Třeba OCR je vlastně lovení/detekování písmen ve shlucích, někdy i barevných, pixelů v obrázcích ;-) To už tu ale máme hromadu let...
Poznávat ale předměty, lidi, zvířata, rostliny a další je už opravdu mnohem vyšší level. Na to obyčejné "porovnávání něčeho s něčím" dneska už nestačí. Jo, když se s tím začínalo, tak se asi ty systémy opravdu pustily přehrabovat a zkoumat obrovská kvanta všelijakých dat a tím se nějak něco "naučily". Jak to ale postupuje, tak ty původní zdroje dat už skoro vůbec nejsou potřeba a dost často si ty stroje vystačí jen se svýma "vědomostma". Které samozřejmě průběžně vylepšují, opravují, upřesňují atd. atd. A ukládají si je do svých vlastních databází, které zase průběžně absolvují jakousi "evoluci..."
No, úplně totéž co my, jenomže o dost rychleji.
U toho OCR k tomu přidali slovníky, a tím vylepší schopnost rozpoznávání, ale furt je to jen vyhodnocení - ano/ne - když ano - tudy, když ne - jinudy.
Každej kdo má do prdele dírku se dnes zaklíná "umělou inteligencí" a v podstatě to není nic než software nad daty.
to by znamenalo mít fotku každé jednotlivé situace, která může nastat a pokud ti kameru o 5° pootočím, celou databázi můžeš vyhodit...
ne, je už to malinko lepší, t yalgoritmy na rozeznávání obrázků už fungují docela slušně, ale furt tam není žádná inteligence, jen prostě naprogramovaný postup.
Naprosté zneužití pojmu.
Jak už jsem napsal výše, tady narážíme na jazykovou nedostatečnost (a PR oddělení toho rádo využije).
Kdy přesně algoritmus přestává být programem a začíná být inteligencí? To nemá odpověď ano/ne.
Doposavad máme pojem "inteligence" spojený s živými bytostmi, protože jiná forma neexistuje, ale jak chceš říkat něčemu, co sice (zatím) nedosálo sebeuvědomění, ale už je to schopno fungovat výrazně dál, než program? Pokud to nemůžeš "napsat" a musí se to "vychovat" tak termín "inteligence" není zase TAK mimo. Ano, vzniklo to všechno "včera", takže jsme furt v "primitivní" fázi, ale to je jen otázka času řekl bych...
Když by číču s myší dokázalo poznat extra malý dítě, nikdo by o něm neřekl že je dobrej program...
Neprogramovat ale vychovat, to je ten správný termín pro AI. Rozpoznávání obrazů se dnes učí a vychovává a to i na odpojených lokálních systémech.
To je slovíčkaření.
Prostě je to program, který sám sebe zdokonaluje podle toho, jak mu to programátoři předem určili. Žádné "myšlení". Jenomže žurnalisté a všeljací trumberové se chytají slůvka "inteligence" nabuzeni sledováním Star Treku a jiných kokotin, a předkládají laikům vize společnosti, kterou ovládá jakási "umělá inteligence" stvořená počítači.
Vypnu mu proud, a bude trouba jako každej druhej :-)
Stephen Hawking, osvícená osoba, excelentní fyzik a neuvěřitelně fyzicky postižený člověk odkázaný na počítače a zárodky umělé inteligence, vždy tvrdil, že
největším nebezpečím lidstva je právě umělá inteligence.
https://www.cnbc.com/2017/11/06/stephen-hawking...
Argument s proudem ke pěkná blbost.
Znamená to že člověk není inteligentní, protože když mu seberes kyslík tak skončil?
Navíc v době běžně dostupných UPS a powerbank by to vypnutí proudu nemuselo být tak jednoduché. Nemluvě o možnosti umělé inteligence zkopírovat se někam jinam. Nezabezpečených počítačů je plný internet...
Přesně, pochopil si to, típněš Einsteinovi kkyslík, a jakej byl, genius :-)
Jako neříkám že nemáš pravdu, jen nevím, jestli je to jako definice inteligence užitečné...
Někde jsem četl, a už je to dávno, že "inteligence je schopnost přizpůsobit se".
Ono je to všechno vlastně jen o pojmenování, a dnešní marketeři strašně přehání.
Telefon ani žádný jiný přístroj není "chytrý" a "umělá inteligence" není inteligentní, ale jen prostě program další generace.
To může být jen chyba v překladu SMART neznamená jenom chytrý, ale třeba elegantní, veselý, čiperný... takže v originále jsou z obliga, to jen u nás to naivně překládají... ;-)
A teď koukám, že mezi významy je taky píchat a palčivá bolest, takže kdo ví, jak to autor vůbec myslel... :-)
To je angličtina, slovíčka jsou "overloaded", jedno slovo má mraky významů podle kontextu.
Francouzština to má naopak. Pro jednu věc má hned několik slovíček, často synonym, ale často také s mírně upřesňujícím významem, který třeba čeština neodlišuje.
Ovšem překlad smart jako "chytrý" není až tak mimo protože překlad "vychcaný" by neprošel :-)
Ale tomu železu je to fuk, jedtli je to kočka amyš, nebo kombajn. Porovná pixlík po pixlíku, a když je tu shoda větší než nějaký limit, řekne že obrázek A se podobá obrázku B.
To už běhá pár let, že to rozeznává ksichty a identifikuje, ale od loňska tomu říkají "inteligence".
Samozřejmě, že nic takového jsem nenaprogramoval a nenaprogramuji nikdy, ale jistě nějaký ten tool v dohledné době použiju (tedy nechám hochy aby to implementovali).
Potýkám se s tím dlouho.
Google lens. Lidi se o naučili využívat. Mají fotku vázičky, zeptají se Google lens "co to je" a ten jim vyhází odkazy, kde je ta vázička vyfocena, nebo něco, co se jí velmi podobá. A tady nastává ten průser a "neinteligence". Nejvíce obrázků je na různých aukčních serverech, auro, ebay, apod a pak u prodejců. A ti velmi často neví zhola nic, jeden to opisuje od druhého, a protože prodejci chtějí vydělat, většinou ty střepy připisují známým autorům a slavným sklárnám (každý druhý střep je podle Lens Moser).
Tedy program velmi správně vyhledá podobné věci, ale víc už neumí. A pokud si začne hrát na "inteligenci" a jenom proto, že 10x na Aukru a 20x na eBay to byl Moser a řekne "to je Moser" chytá mě psotník.
Čili, aby takkový systém fungoval spolehlivě a věrohodně, nemůže brouzdat mezi dezoláty a anivaxery na webu, ale musí se pustit nad ověřenou a spolehlivou databází. A tu někdo musí sestavit, sehnat zdroje, oskanovat, protože v kyberprostoru je jen zlomek informací z těch, které jsou na papíře. Ale mnoho toho je i digitlizováno, jenže nedostupné. A zdvořilý dopis napsaný umělou inteligencí ti to nezpřístupní.
Inteligence, kdepak, software to je.
Pokud vím, tak Lens se nikdy neprsily s tím, že by to byla nějaká AI... Ty opravdu jenom hledají ve veřejných datech a ta pak porovnávají s tím, co jsi jim předhodil.
no, prsí se jiní, každý trochu sluštnější algoritmus se už dneska nazývá "umělou inteligencí".
Ono je to taková móda, dřív to byly "cyhtré mobily" popřípadě "chytré pračky", brzy ti budou prodávat "pračky vybaveníé umělou inteligencí" ....
A furt je to to samé, jen se ty proframy zdokonalují.
Není, je to úplný kvalitativní rozdíl. Není tam žádný programátor, co to do posledního řádku píše v nějakém jazyku. To něco to naučíš jako malé dítě.
A to "pod tím", co ovládá to malé dítě, psal a bude dále vyvíjet kdo?
To jsou nějaké drivery a operační systém, vlastně součást hardware. No to napíšou nějací programátoři. Ale ta inteligence, ta se vychovává jako mimino.
:-)
Učí se podle přesně stanoveného programu, jedničky a nuly nic nevymyslí
Nevymyslí, tak daleko ještě nejsme. Psal jsem že jsme (zatím) v dost primitivní fázi :-)
Jenže nikdo z nás na nějakém cyklistickém fóru neví, v jakém stádiu ta věc je dnes a kam se bude vyvíjet dál.
Dokonce ani statik ocelových konstrukcí v důchodu o tom nic neví. Prostě jen doufá, že to bude fungovat jako za jeho mladých let.
NIKDO neví, co se bude dít v budoucnosti.
Ale odhad, že se AI bue zdokonalovat je myslim poměrně levný vítězství.
Historicky to technologie obvykle dělaly...
Pamatuješ na Terminátora?!?
Ten byl vyslán z roku 2029 (!!!) do roku 1984. Tehdy to byla daleká budoucnost. Dnes...
"I´ll be back!"
Samozřejmě že pamatuju, pravděpodobně nejlepší film toho druhu a platí to dodnes (1&2)
Jen nevím, cos tím chtěla sdělit :-)
To jsem zvědavej, jak tyhle vehementy (pračky, chytrofony...) budou vyplňovat testy IQ. Nerad bych si kupoval zajíce v pytli. :-))
Mimochodem, viděli jste někdo ten seriálek "Vražda na samém konci světa"?
Jako je to guláš všeho možného. Základní zápletka inspirována Agathou Christie, mrazivé prostředí severských detektivek a do toho namíchaná všechna témata současné doby. Od genderu přes klimatickou krizi až po - a to hlavně - umělou inteligenci.
Podle mě to bylo i tak dost koukatelné - s nečekaným rozuzlením (nebo aspoň já ho fakt nečekala).
Asi si to za ty peníze nekoupím... ale bylo by to fajn.
Dokud jsem měla dvě kočky a psa, nebyl to problém. Pokud některá dotáhla do baráku živou myš, tak ve třech ji velmi brzy odlovili. S jednou kočkou to už problém je. Přinese, vypustí a vykašle se na ni. :-)
Pravda, já už umím celkem slušně zahnat myš do kouta a zabít ji násadou od koštěte, ale kdyby ji vůbec nenosila, bylo by to lepší.
Spíš co všechno je někdo schopen označit za umělou inteligenci
Možná jsme to měl dát do "jaké to bylo, Cyklo" :-)
Dneska jsem to byl projet. Teda natrápil jsem se s tím fest, než jsem přizpůsobil ten trenažér, aby to fungovalo, ale už to brzdí.
Zbývá mi jen osadit snímač kadence a rychlosti, pověsit rámové brašničky a jsem připraven, tedy materiálem.
Řadí to naprosto přepychově, žádný vytáčení brzd aby se přehazka pohnula, jen cak, cak a je to. Blbnul jsem na tom asi půl hodiny a mám toho docela dost.
Od zítřka tedy už systematická příprava na březen, to půjde.
:-)))
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/urad-obce-na...
Potěšilo mě, že si letos zase prohlídnu York. Už je zabukováno. :-)
Už jsem v Yorku dobře patnáct let nebyl. Do Thirsku (Darowby) za Herriotem se jede okolo Yorku.
já taky ne. Vlastně jsem na Ostrově nebyl 6 let, když pominu ten malý výlet do Stourbridge vloni, ale 3 dny, to se nepočítá, to je jako pověstných "poctivých 30" :-)
https://medium.seznam.cz/clanek/maia-jizda-na...
Tak mám stopu proč je potřeba každý den alespoň "poctivých dvacet". Nemravnost v tom je!
https://medium.seznam.cz/clanek/maia-jizda-na...
A ještě někdo to sem dá?
Hlavně jestli někdo z pánů dočetl dál než k nadpisu :o)))
... že váháš!
Tohle jste,
https://www.idnes.cz/xman/sex/sex-techniky...
Nakoláci, četli také?
8-)
prej stačí 75 mm...
Jedno jestli Visa nebo MasterCard
Rychle než to smažou!
Borec před pár týdny nahrál na YouTube komplet Návštěvníky:
https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U
Úžasné, ale já mám radši originál z archivu ČT
Viděl jsem to znovu po 40ti letech, neboť od svých 18ti let nemám televizi (na co?).
Zaujalo mě hlavně herectví Josefa Bláhy, jeho mimika... sledujte detaily, tiky svalů, grandiozní...
Kdyby se nenarodil ve Slovinském prdelákově a nevyhnil v Česku mezi Lelky co někdy jeli na kole, ale o tom nemluví, protože vlastně nemají o čem a všichni byli stejně komouši, tak by byl v Americe milionářem.
Úžasný talent.
Nepotřebuješ televizi, stačí internet aby ses mohl podívat na v televizi vysílaných pořadů.
Přes prostý internet se můžu dívat na ivysílání. Je tam toho hodně, ale ne všechno.
Jistě, ale Návštěvníci tam jsou celá léta, podobně jako řada jiných seriálů a filmů.
Na Youtube toho taky není moc a ještě k tomu často v mizerné kvalitě.
Strávil sem na tem noc, su asi kŮ°SCEK za půlKů, a aj nevím jak sa to píše. Dávám linky co sem pochytil, je toho moc, je to všecko plné hlášek. Tyto linky držte pár minut, nejlepší hlášky přijdů potem.
https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U&...
https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U&...
https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U&...
https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U&...
https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U&...
7:41
4 piva, 2 flašky vína
R.
Eště: https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U&...
https://www.youtube.com/watch?v=xBRGkW8iE0U&...
Pro nadšence přes fyziku:
Pokud někdo sledujete záznamy přednášek na youtubovém kanálu Llion.tv, tak jste si možná všimli, že pokud jde o fyziku, nebo přímo o kosmologii, tak se tam v posledních pár letech objevuje stále víc "alternativních" teorií (přednášky kosmologické sekce Astronomické Společnosti přednesené, nebo uváděné profesorem matematiky Křížkem). Jsou plné nejen nových pohledů a přístupů, to je skvělé a potřebné. Ale jsou taky plné nepravdivých tvrzení (které občas pozná i "poučený laik"), hrubých zkreslení a hlavně útoků na vědce, obratů jako "tupé papouškování Einsteina", "mainstreamová fyzika odmítající kritiku", nebo "tajné spiknutí vědců", atd.
Z KS ČAS se stala skoro "OrgoNet Sekce" ...
Teď mě opravdu potěšilo, že konečně někdo z akademiků patřičně zareagoval a důkladně problematiku rozebral.
Profesor Krtouš z Matfyzu:
https://utf.mff.cuni.cz/~krtous/popularizace...
Už jste se během vyjížděk zakecali s vaším kolem? :-))) Za chvíli to bude opravdu možné ;-)
https://www.zive.cz/clanky/jen-tak-si-promluvit...
Kolo jak dělané přímo pro Jindru. Dvě baterie, dojezd 200, zabudované repráky, sledovací zařízení, navigace, pojkecá si u toho, může se i pohádat a dovědět, kde před ním mají čerstvě vyloveno a uvařeno a kdo ví co dalšího :-))
Dojedu tam, pane Lorenc?
Ne!
:)))))))
V rádiu jsem zaslechla, že se jedná až o půl milionu lidí. To se mi zdá strašně moc, možná jsem se přeslechla nebo to řekli blbě, ale půl mega je strašně moc, to už to může prakticky rozhodnout.
Jsem zásadně proti... Znám lidi, kteří jsou "venku" jenom pár let, a to ještě pouze dočasně, protože se chtějí v dohledné budoucnosti vrátit. Když se jich ale zeptáš, co ví o současném dění tady v ČR, tak vůbec nemají přehled, a to ani o těch zásadních věcech. Jak pak chtějí volit na dálku a nám tady ovlivňovat volby, když vůbec netuší co se tady děje... To budou strany vybírat jen podle volebního programu??? :-/ No, to je snad ta nejhorší možnost :-( Jako kdyby ty jejich sliby někdo někdy plnil...
Ti kteří jsou v zahraničí už moc dlouho, a s jejich návratem to už taky moc nevypadá, bych k našim volbám nepouštěl už vůbec... Co mají rozhodovat o tom, jak a kdo má vládnout tady, když si sami žijou úplně jinde a vliv naší vlády na sobě vůbec nepocítí ??? :-/
Vím, jsou to na první pohled dětinské důvody, ono to ale asi nejde moc napsat více "dospěleji"...
Občané mají právo volit, pokud to chceme změnit, musíme buď přepsat ústavu nebo jim odebrat občanství.
Právo volit by se skutečně redukovat mělo. Lidi nežijící v daném státě jsou mezi prvními na ráně.
Jakou formou se to vypapíruje už mi přijde nezajímavé...
A dát to právo těm, co zde žijí, pracují a odvádějí daně, ale nemají občanství?
Pokud by sis o udělování "občanství" něco přečetla, tak bys věděla, že přijmutím občanství takový občan slibuje věrnost státu, který mu ho udělil. Může být občan několika států věrný těmto několika státům, když ty mají rozdílné potřeby a cíle často protikladné? Nemůže. Za mě by tedy volební právo měl mít jen jednonásobný "občan" a to tam, kde žije, neb se ho místní poměry dotýkají (obyvateli Papue Nové Gvineje je prd do toho co se děje v ČR a naopak). Tedy chci li někde volit, musím tam žít a být tam výhradním občanem. Pak moje volba jest zodpovědná a nesu z ní důsledky (tedy tak by tomu mělo být).
Ne nadarmo, císař FJI o volbách psal takto: I chudší vrstvy občanů jsou natolik politicky vyspělé, že lze na ně uvalit BŘÍMĚ volby.
Ano, ano. V RU se až do začátku 20. stolení mohlo volit na základě volebního cenzu. Tedy v podstatě podle majetku. A mnohdy ten cenzus překročilo stěží 15% dospělých mužů.
Ale FJI byl osvícený panovník a uvědomoval si, že i jiné skupiny občanů (v tomto případě chudší skupiny), jsou dostatečně politicky vyspělé, aby mohly volit.
To ty, na rozdíl od FJI, tvrdíš, že určité skupiny občanů (v tomto případě žijících v zahraničí), nejsou dostatečně politicky vyspělé, aby mohly volit spolu s těmi, co obrazně řečeno, nevystrčili nos zpoza komína.
Nikoliv.
Tady nejde o politickou vyspělost samotnou.
Bavíme se o tom, jestli má mít právo politicky ovlivňovat směr země někdo, kdo je "papírově členem, ale dlouhodobě v ní nežije".
Jenže oni to právo mají léta letoucí. Proč se o tom začalo mluvit teď?
Protože to někdo vytáhl na světlo a rozčeřil tím stojaté vody?
No ano:-))
Já bych odebrala právo volit třeba tomu, kdo zbůhdarma blokuje poslaneckou sněmovnu pindáním nepřerušeně v délce 10 hodin, 44 minut:-))))
Protože teď se vymejšlí kulatej obdelník, aby tito na rozdíl od tuzemců, kteří musí zvednout prdel a jít osobně, mohli akt udělat z gauče a ještě pofidérném způsobem.
Opět se mýlíš. V RU platil kuriální volební systém, tedy hlas voliče se vážil tím, jak přispívá ku blahu státu (byly tři kurie.. kam volič spadal především podle toho, jaké daně platil, i když se jedné říkalo panská.. ale pokud byl šlechtic chudej a nic neplatil, nevolil). Kdo neplatil žádné daně, nebo byl pod daňovou taxou nevolil. Císař ovšem výši daňové taxy neustále snižoval, až na celých 5 zlatých (10 korun) roční daně.
Z Daňové taxy měli výjimku učitelé a profesoři (obecně vzdělanci), protože jak pravil zákon "tito se podílejí na blahu státu jiným způsobem".
Volební právo neměli vojáci a dále zaměstnanci státu (ouřadové) neb tito museli být oddaní státu a zcela apolitičtí (za to měli definitívu).
Ona za toho prohnilého Rakouska ta společnost byla mnohem víc občanská, než teď. Je to vidět i z toho, že mnohem větší potupa, než si jít sednout do basy, bylo odsouzení ku ztrátě občanských práv.
No však ano, říkám přesně to, co ty:-))
jo asi jo, mám delší vedení.
Zeptám se, podílí se tu nežijící na blahu státu? Když tu neplatí daně, asi ne. Přesto i za stávající situace může volit, není v tom nijak diskriminován. Jen holt musí zaject na příslušnou ambasádu. Ptám se, když mu za to jeho bývalá vlast nestojí, má jeho bývalá vlast stát o jeho hlas a vymýšlet ptákoviny?
No dobře - ale opravdu ti lidé, které popisuješ, volit chtějí? Zavedením korespondenční volby se z práva přece nemá stát povinnost, jen se to lidem, co volit chtějí, má usnadnit. Mnoho z nich volilo i teď, jen kvůli tomu museli vážit cestu na příslušnou ambasádu a často to jsou velké vzdálenosti.
(Osobně celkem věřím tomu, že s odstupu může řada lidí rozhodovat fundovaněji, než ten, kdo řeší jen "co se tady děje" jako že právě teď je třeba drahej chleba a za jiné vlády bude určitě levnější.)
Jako že by z principu pro každou zemi volila jiná země, která s ní ideálně ani nesousedí, aby to bylo z odstupu a tedy lepší?
:) tenhle systém by šel ještě vylepšit o to, že by se spárovaly státy, které se navzájem nenávidí :)
tedy např:
USA - Russko
Izrael - Irán
atd....
To by byl panečku šrumec :)
Ale no tak... bavme se o českých občanech v zahraničí. I s tou korespondenční volbou s tím bude mít podstatně víc práce, než těch našich deset minut, které ztratím, když se cestou z práce stavím na úřadě. Je poměrně vysoká pravděpodobnost, že pokud to podstoupí, tak mu na jeho "staré vlastí" záleží. Třeba se sem plánuje vrátit. Nebo on sice ne, ale rodinu tu má, možná i nějaký majetek. Ano, bude mu asi fuk, kolik teď stojí chleba, ale bude mu zas víc záležet na tom, kam ten stát směřuje dlouhodobě.
Jasně že to neplatí univerzálně. Stejně jako neplatí univerzálně že u nás bude každý důchodce volit toho, co mu přihodí pětistovku.
Ale to, že "nevědí, co se tady děje" a tak budou určitě rozhodovat úplně blbě - toho bych se tak moc nebála.
V rušné diskuzi zcela zapadlo, že tento akt je zpoplatněn sumou 150 amerických babek :)
Jinak si tedy myslím, že je to nesmysl. Z mnoha důvodu...
Nečekal bych, že by reálně šlo o zásadní kvantum lidí. Pokud to chápu dobře, půjde o stejné lidi, co teď mohli volit na ambasádě, jen jim to trochu zjednoduší (takže spíš jde o to, zda to dostatečně zabezpečí proti podvodům).
Procento lidí, co má právo volit, ale nemá zájem ho uplatnit, bude v zahraničí určitě mnohem vyšší, než když v té zemi bydlí.
Důvod sporu je myslím jasný - chtějí to strany, které na základě průzkumů čekají, že ze zahraničí dostanou větší procento hlasů než doma. Opozice to nechce z přesně stejného důvodu. Zbytek je omáčka.
Principielně nevidím valný přínos volby lidí, co v ČR dlouhodobě nežijí. Jestli zrovna tohle využije někdo na dovolené nebo služební cestě, nevím. Komplikuje se to taky tím, že člověk může mít i víc než jedno občanství, takže pak kecá do politiky několika státům.
Na krátkodobé pobyty se to vztahovat nemá. Ale lecos se může změnit, protože poslanci to budou "vylepšovat". I kdyby se ovšem Pitomio postavil na hlavu, ten zákon protlačí, jen se neví, v jaké konečné podobě.
Zatím v návrhu je nějaký voser, že ten našinec-cizinec musí doložit, že v té cizině bydlí, a je-li tam voser, hodně lidí na to hodí bobek, a naopak, ti aktivní, co se domnívají že v tom našem plichta-systému mohou k volbama změnit, ti nebudou lenit a dojedou si na ambasádu.
Mě je šumák, jestli mohou volit v cizině vadí mě, s jakou lehkostí manupulují s pojmy "přímá a tajná" volba, které jsou zakotveny v Ústavě
Je to plácnutí do vody, Pekarova-Adamová očekává že jí voliči z ciziny zachrání prdel, ale dopadne ro jako s výnosem z té wind-fall tax
Pokud se množiny týká, tak půjde dokonce o méně lidí, než dosud mohlo volit na ambasádě. Tam si může odskočit i člověk, co je zrovna v zahraničí na dovolené nebo pracovní cestě.
Korespondenční volba má být jen pro ty, co jsou venku dlouhodobě. Tj. nejen pro ty "emigranty" co spoustě lidí leží v žaludku, ale třeba i pro ty, co jsou venku pracovně dlouhodobě nebo tam studují atd.
V tom není jádro pudla - pro koho to je - jádro pudla je jinde.
Prlstě z principu ta volba není tajná a tajná být nemůže. Nikdo neví, jestli fotr rodiny, to nevyplní za všechny, a hůře, nikdo neví, jestli místo fotra to nebude nějaký "kmotr".
Baba Papírníková, co mě zná od dětství, kdy jsme si ještě spolu hráli na doktory, mě ve volební místnosti musela zkontrolovat občanku, esli to jsem já a esli mám právo volit.
Tady na takovou kontrolu naprosto rezignují, kdo má obálku, může volit, a to prostě není správně.
Pokud komukkoliv tolik leží na srdci osud jeho vlasti, a myslí si, že jej volbama ovlivní, nechť zvedne prdel, a zajede si na amasádu.
Jasně, ale to nevíš ani tady jestli fotr rodiny nerozdá ten správný lístek všem (a ve volební místnosti si to už pohlídá, aby si neřekli o novou sadu).
Pro "kmotra" je taky podstatně snazší nakoupit hlasy od štamgastů v hospodě než procházet seznamy zapsaných voličů na ambasádách a pak je v cizině shánět.
Ne, není.
Od štamgastů můžeš hlasy koupit, ale vždycky jsou za tou plentou sami, a jako nakupující nemáš jistotu, jestli to, za co jsi zaplatil, také dostaneš.
U korespondenčního hlasování tu jistotu máš.
On totiž, i když si "pohlídáš" aby si neřekli o novou sadu, tam ten, za tou plentou, ten tvůj lístek nemusí strčit, a tím jeho hlas propadá....
Riziko hrozí. Ale úplně stejně jako u kupovaných hlasů, kdy finančně motivovaní voliči přicházeli do volebních místností s lístkem předvybraným ovlivňující osobou. Některé takové případy se prokázaly.
Ne, to vážně není stejné.
Ty kupované hlasy nemusí klapnout.
Kupený a zaplacený jde za plentu, a co tam hodí je už na něm, nemusí to, za co dostal zaplaceno splnit.
Fakt to není stejné.
Dezinformátoři už na tom usilovně pracují i na Facebooku.
Když pominu to pozadí, co je na tom dezinformačního? Tohle bych jako názor klidně uznal...
Nepsal jsem, že je to dezinformační, ale že dezinformátoři na tom pracují.
Jsou to stejní lidé, kteří dodnes tvrdí, že americké volby byly zfalšované, že bychom neměli vojensky podporovat Ukrajinu, atd. atd.
Putin korespondenční volbu v ČR nechce, protože pro něj není výhodná.
A nemá problém zaplatit lidem, kteří ji budou zpochybňovat.
A nebudou tihle lidi spíš chronický protiproud?
Jako že by Kremlu záleželo na korespondenční volbě v ČR už se mi zdá skoro jako přehnaný tvrzení.
Já jsem zjevně proti a přísahám, že mi za to nikdo neslíbil ani žvejkačku...
O tobě jsem nepsal a pokud si myslíš, že je Putinovi jedno, zda, a s jakým poměrem hlasů, ovládne volby estébák Babiš s proruským Okamůrou, tak si zkus představit jak se zachovají, pokud v parlamentu získají ústavní většinu.
Majitelé pravdy už každý názor, který není přesně totožný s jejich, označují za desinformaci dezolátů.
Prostě někteří lidé mají potřebu být politruci a svazáčci...
Tož u Sodomy to za názor bezpochyby považovat lze. Ale tvoje "názory" se dlouhodobě takřka stoprocentně shodují s ruskou propagandou, to prostě neokecáš.
Asi jsi na věky odsouzen k argumentaci tím Rusem, co se naučil psát česky líp, než ty..
Jinak, všimni si, jak v roce 2015, třeba takovej Pacient nebo Politruk PepíkW byli smířliví k rusákům, a jak mě Pacoš dával čočku za tyhle věty:
Tvůj národ neurážím, píšu o něm pravdu. Způsobil utrpení mnoha jiným národům, a tak by ses měl chovat pokorně.
"Pokud chceš být arogantní Rusák, kázat tu bolševické hlody o NATO, nejsi tu vítán, pouze, velmi krátkodobě a podmíněné tolerován, protože za otce a dědy vinu neneseš.
Pokud si jejich vinu neuvědomíš, nikdy nedojde k usmíření"
A ten samej dement, v roce 2023 drze tvrdí, že jsem rusáky placen, o tom, jak otočil Politruk ani nemluvě. V roce 2015 byli oni kamarádi rusáků, a já ten špatnej xenofob. No, a teď jsem proruskej a oni ti správbá rusobijci....
Trapárna, no, každej si jejich názory z roku 2015 může přečíst, a ty moje ostatně také....
Přesně tak, diskuse kolem korespondenční volby se primárně vedla o tom, jak ty volby technicky zabezpečit a zaručit rovnost, přímost a tajnost.
No a posléze se toho chopili..ehm....političtí handlíři a rozšířili diskusi i o to, zda vůbec mají lidé v cizině právo volit. Přitom ti lidé to právo mají dlouhá desetiletí a nikomu to dodnes nevadilo.